Λυπάμαι, αλλά δεν μπορώ να ποστάρω σκεφτόμενος ποιος θα βάλει thanks (χαιρέκακα) και ποιος όχι.
Η μομφή δεν είναι για σένα, που γνωρίζεις πράγματα και δημοσιεύεις, αλλά για όσους δεν χάνουν ευκαιρία να σε ευχαριστήσουν όχι γι' αυτό που είπες, αλλά επειδή απευθύνεται σε μένα. Γιατί αν το έγραφες σε κάποια άλλη, άσχετη συζήτηση, χωρίς τη συμμετοχή μου, προφανώς και δεν θα είχες thanks από τα μέλη που έχεις τώρα... Δεν πειράζει όμως, είναι κι αυτό μια αναγνώριση της ευρυμάθειάς σου και από μέλη της "γνωστής σχολής"!
Πού το είδες αυτό ρε Νίκο; Πάς καλά;! "Δεσμός του Zalzal" σημαίνει δεσμός που εισήχθη από τον Zalzal! [καί μετά την πρακτικώς εισαγωγή του τον 8ο αι, ξεχύθηκαν οι θεωρητικοί να διατυπώσουν ένα μαθηματικό λόγο γι' αυτόν]Και μάθε ότι "Zalzal" είναι όνομα οικογένειών μέχρι σήμερα και δεν σημαίνει "κόμμα" ή "δεσμός".
Στην παραπομπή μου από το analogion.gr αναφέρω και τη σελίδα
αυτή (εδώ την παραθέτω με διορθωμένο το link), όπου στα όργανα της αραβικής μουσικής, περιγράφοντας το κανονάκι, αναφέρει ότι
"The qanuni (qanun player) can play many types of intervals, called the zulzul or coma of sound". Το δεσμό του Zazlaz, το καταλαβαίνω. Το Zulzul όμως χρησιμοποιείται ως παράφραση για να δηλώσει (και) το κόμμα. Τώρα, αν μου λες εσύ ότι δεν το αγνοούσε ο Καράς και εννοούσε τον Πέρση μουσικό και όχι το κόμμα, τι να σου πω, δεν έχω λόγο να σε αμφισβητήσω. Zulzul όμως είναι παράφραση, Zalzal είναι το όνομα του μουσικού, εγώ τουλάχιστον έτσι το ξέρω κι έτσι το έχω δει γραμμένο.
Νίκο, νομίζω πως κατάλαβες πως δεν γράφω πράγματα που έχεις πει. Στό έγραψε κι ο Γιάννης. Δεσμός του Zalzal είναι αυτός που πήρε το όνομά του από αυτόν που τον πρωτοχρησιμοποίησε (μάλιστα με το μεσαίο του δάκτυλο).
Σου εξήγησα ότι αυτό αναφερόταν όχι μόνο στην παραπομπή μου, αλλά και απευθείας στο κείμενο που είχα γράψει ο ίδιος στο analogion.gr και, ως εκ τούτου, δεν το αγνοούσα.
Και στη δική σου παραπομπή και στη δική μου, αν κοιτάξεις προσεκτικά, θα δεις ότι το Zalzal middle finger ή/και Zalzal fret τοποθετείται στο 27/22 (=επόγδοος+επιενδέκατος).[...] Αν διαβάσεις προσεκτικά το κέιμενο θα δεις πως επαληθεύεται (για τον Al Farabi τουλάχιστον) κι η φράση του Γιάννη "...μετά την πρακτικώς εισαγωγή του (ενν: από τον Zalzal) τον 8ο αι, ξεχύθηκαν οι θεωρητικοί να διατυπώσουν ένα μαθηματικό λόγο γι' αυτόν". Στο έχω γράψει κι εγώ πολλές φορές, αλλά με έχεις αγνοήσει...
Πολλές φορές όντως έχεις γράψει στο Ψαλτολόγιο για τον εφενδέκατο τόνο 12/11 (9 μόρια). Όμως εδώ ΔΕΝ μιλάμε γι' αυτόν, αλλά για τον 54/49 (10 μόρια). Εσύ ο ίδιος επικαλέστηκες το σχέδιο 11.48 της παραπομπής μου, όπου χαρακτηρίζει το πάτημα του δαχτύλου στο λόγο 54/49 "neighbour of index" και το πάτημα στο λόγο 27/22 (δηλ. 12/11 από τον τόνο) ως "middle finger of Zalzal" (επαναλαμβάνω ότι η διαφορά φαίνεται καλύτερα
εδώ). Ελπίζω να έχει γίνει αντιληπτό ότι ο λόγος του Καρά 54/49 ΔΕΝ είναι ο Zazlal middle finger σε απόσταση 12/11 από τον τόνο, για τον οποίο έχει γίνει τόσος λόγος στο Ψαλτολόγιο, αλλά ο Zalzal neighbour.