Γι' αυτό και παρέπεμψα στη μαρτυρία του Παπαμανωλάκη. Δε θυμάμαι σε ποια εκπομπή του Δαμαρλάκη ειπώθηκε, αλλά θυμάμαι ότι αναφέρθηκε.Οἱ ἀναφορὲς γιὰ νὰ εἶναι ἱστορικὲς πρέπει νὰ ἐπαληθεύονται.
Γι' αυτό και παρέπεμψα στη μαρτυρία του Παπαμανωλάκη. Δε θυμάμαι σε ποια εκπομπή του Δαμαρλάκη ειπώθηκε, αλλά θυμάμαι ότι αναφέρθηκε.Οἱ ἀναφορὲς γιὰ νὰ εἶναι ἱστορικὲς πρέπει νὰ ἐπαληθεύονται.
''Άγραφο τυπικό'' Γιατί ονομάζεται έτσι? Γιατί υπάρχουν περιθώρια παρεκκλίσεων από αυτό. Αλλιώς θα ήταν σκέτο ''Τυπικό" χωρίς να δέχεται καμία αμφισβήτηση και υποχρεωτικό ("γραμμένο").
Μερικοί επικαλούνται το άγραφο τυπικό και κατηγορούν τον ψάλτη για έλλειψη γνώσεων όταν αποκλίνει από αυτό. (πχ ήχος δοξολογίας, ήχος του Σημερον Σωτηρία, ήχος Τρισαγίου, ήχος Χερουβικού κλπ) Τι απαντάμε σ΄ αυτούς; Βοηθήστε με σας παρακαλώ γιατί αντιμετωπίζω τέτοιο πρόβλημα συχνά από μερικούς που πιστεύουν ότι είναι αλάνθαστοι και ψάχνουν να βρουν λάθη στους άλλους.
Μερικοί επικαλούνται το άγραφο τυπικό και κατηγορούν τον ψαλτη για έλλειψη γνώσεων όταν αποκλίνει από αυτό. (πχ ήχος δοξολογίας, ήχος του Σημερον Σωτηρία, ήχος Τρισαγίου, ήχος Χερουβικού κλπ) Τι απαντάμε σ΄ αυτούς; Βοηθήστε με σας παρακαλώ γιατί αντιμετωπίζω τέτοιο πρόβλημα συχνά από μερικούς που πιστευουν ότι είναι αλάνθαστοι και ψαχνουν να βρουν λαθη στους άλλους.
Πράγματι έψαλλαν καλά, αλλά γιατί ήχος πλ. του πρώτου; αγνοώ κάτι;
Πράγματι έψαλλαν καλά, αλλά γιατί ήχος πλ. του πρώτου; αγνοώ κάτι;
Οι απόψεις μου περί λειτουργικών είναι γνωστές... http://analogion.com/forum/showthread.php?t=212
αλλά το πρόβλημα εάν ψάλλανε Χερουβικό [και Λειτουργικά] σε πλ. α' ή πλ. β' ποιο είναι;
Μέχρι πρότινος, είχα την εντύπωση ότι σύμφωνα με την Πατριαρχική Παράδοση στις Θεομητορικές Εορτές ψάλλεται χερουβικό-λειτουργικά σε ήχο Δ' Άγια. Γι'αυτό έχω την απορία, μήπως είναι κάτι το οποίο αγνοώ...
Μέχρι πρότινος, είχα την εντύπωση ότι σύμφωνα με την Πατριαρχική Παράδοση στις Θεομητορικές Εορτές ψάλλεται χερουβικό-λειτουργικά σε ήχο Δ' Άγια. Γι'αυτό έχω την απορία, μήπως είναι κάτι το οποίο αγνοώ...
Μέχρι πρότινος, είχα την εντύπωση ότι σύμφωνα με την Πατριαρχική Παράδοση στις Θεομητορικές Εορτές ψάλλεται χερουβικό-λειτουργικά σε ήχο Δ' Άγια. Γι'αυτό έχω την απορία, μήπως είναι κάτι το οποίο αγνοώ...
Το θυμάμαι...και πέρυσι "γκρίνιαζα" για το Κοινωνικό![]()
![]()
Εννοείτε τα Λειτουργικά του Χατζηαθανασίου; Σεπτή Πατριαρχική κελεύσει.αλλά γιατί ήχος πλ. του πρώτου;
Πολλοί ονομάζουν έτσι αυτά σε κλιτόν, τα οποία είναι και η αυστηρότερη παράδοση.H "Πατριαρχική" παράδοση δεν..παραδίδει λειτουργικά σε άγια.
Άρα... και πατριαρχική (μουσική) παράδοση;Εννοείτε τα Λειτουργικά του Χατζηαθανασίου;
Σεπτή Πατριαρχική κελεύσει.
Άρα... και πατριαρχική (μουσική) παράδοση;
Προς αποφυγή παρανοήσεων, η πατριαρχική παράδοση και το πατριαρχικό ύφος, έχει σχέση με τον τρόπο που ψάλλουμε τα μέλη, τρόπος που καλλιεργήθηκε μέσα στον πατριαρχικό ναό, γι' αυτό και πήρε την ονομασία. Επομένως το επίθετο "πατριαρχικό" για την εκκλησιαστική μουσική μας και το ύφος της, δεν έχει σχέση με τον εκάστοτε Πατριάρχη και τις κελεύσεις του.