[Ανακοίνωση] Μεγαλοβδομαδιάτικες παρατυπίες και θεατρινισμοί

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
#41
Πόση ήταν η τιμή του εισιτηρίου; Ένα συμβολικό ποσό προς ενίσχυση κάποιου κοινωφελούς σκοπού θα έπρεπε να υπάρχει από αυτό το θέατρο...

Στην «πολύκλαυστο» Θεσσαλονίκη, όπως για αδιευκρίνιστο λόγο την ονομάζει.
Δεν χρειάζεται να τον αναφέρει. Εδώ κοντεύουμε να κλάψουμε εμείς με αυτά που βλέπουμε...:eek:

Έχουμε ήδη κορεστεί από καινοφανή θεάματα τα οποία, ωστόσο, ο ευσεβής λαός επικροτεί με ενθουσιασμό. Και το τυπικό στο οποίο μας παραπέμψατε είδαμε τα Θεοφάνεια, και αψίδες από κλάδους φοινίκων την Κυριακή των Βαΐων και ιεροσολυμίτικο τυπικό κατά την αυτή ημέρα, και αυτοσχέδιες γλυκανάλατες ευχές σε σόλοικα νέα ελληνικά μπροστά στον Εσταυρωμένο και σεντόνι πολλών πολλών μέτρων για την Αποκαθήλωση και πρόθεση για δημιουργία στο μέλλον χορωδιών ειδικά για τα Εγκώμια και είσοδο αρχιερέως μεσούντος του εσπερινού και μεσούσης της ενάτης ωδής στον όρθρο λόγω πιεστικού (sic) προγράμματος έχουμε δει με διακοπή των ύμνων για να ψαλλεί το «Εἰς πολλά ἔτη...» και περιττή οχλαγωγία κατά τους εσπερινούς της διακαινησίμου με τον αρχιερέα να θυμιά τον λαό και να δίνει αγελαίες προτροπές μετά χαριεντισμού για όλο και πιο δυνατή αντιφώνηση από τον λαό στα συνεχή «Χριστός Ἀνέστη» με αποτέλεσμα να καθίσταται παντελώς αδύνατη η ακρόαση των στιχηρών του εσπερινού και μεγάλο ενθουσιασμό από όλους για αυτή την υπερπαραγωγή λατρευτικού θεάματος βλέπουμε και επίκληση της άποψης «τὸ σάββατον διὰ τὸν ἄνθρωπον ἐγένετο, οὐχ ὁ ἄνθρωπος διὰ τὸ σάββατον» από τους θιασώτες αυτής της ιδιότυπης «λειτουργικής αναγέννησης» με το υφιστάμενο τυπικό να αντιμετωπίζεται ως δυνάμενο ελαστικοποίησης κατά την αρχιερατική έμπνευση. Και γενικά μπορόυμε να πούμε «τοιοῦτοι ἡμῖν ἔπρεπον ἀρχιερεῖς».
Που' σαι Φουντούλη να δεις την κατάντια μας...
 
Last edited:

Triccaeus

Νέο μέλος
#42
Και για να ερεθίσω λίγο ακόμα όσους τυχαίνει να ασχολούνται με το τυπικό και να το γνωρίζουν και να ευαισθητοποιούνται για την τήρησή του με κίνδυνο να χαρακτηριστούν τυπολάτρες να συμπληρώσω στις προαναφερθείσες πασχαλινές εμπειρίες την τέλεση της Λειτουργίας του Μ.Σαββάτου στο κουβούκλιο του Επιταφίου με μόνη αιτιολόγηση ότι αυτό το καθιέρωσε ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος - οπότε «οἱ τὰ πάντα καλῶς διαταξάμενοι θεῖοι Πατέρες» που δεν το σκέφτηκαν αυτό αλλιώς θα μας το παρέδιδαν, αυτομάτως μπαίνουν στην άκρη - καθώς και την αφ' εσπέρας της Μ.Τετάρτης εν είδει πανηγυρικής αγρυπνίας τέλεση της Λειτουργίας της Μ.Πἐμπτης στο σολέα με τους ιερείς στραμμένους προς τον λαό, αν και αυτές οι παρατυπίες έχουν μάλλον γενικευθεί. Πάντως, για να λέμε και το καλό υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση του κόσμου με μαζική προσέλευσή του ειδικά στο ναό που κάθε φορά φιλοξενεί αυτά τα λατρευτικά δρώμενα. Κάτι είναι κι αυτό...:cool:
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#43
Και για να ερεθίσω λίγο ακόμα όσους τυχαίνει να ασχολούνται με το τυπικό και να το γνωρίζουν και να ευαισθητοποιούνται για την τήρησή του με κίνδυνο να χαρακτηριστούν τυπολάτρες να συμπληρώσω στις προαναφερθείσες πασχαλινές εμπειρίες την τέλεση της Λειτουργίας του Μ.Σαββάτου στο κουβούκλιο του Επιταφίου με μόνη αιτιολόγηση ότι αυτό το καθιέρωσε ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος - οπότε «οἱ τὰ πάντα καλῶς διαταξάμενοι θεῖοι Πατέρες» που δεν το σκέφτηκαν αυτό αλλιώς θα μας το παρέδιδαν, αυτομάτως μπαίνουν στην άκρη - καθώς και την αφ' εσπέρας της Μ.Τετάρτης εν είδει πανηγυρικής αγρυπνίας τέλεση της Λειτουργίας της Μ.Πἐμπτης στο σολέα με τους ιερείς στραμμένους προς τον λαό, αν και αυτές οι παρατυπίες έχουν μάλλον γενικευθεί. Πάντως, για να λέμε και το καλό υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση του κόσμου με μαζική προσέλευσή του ειδικά στο ναό που κάθε φορά φιλοξενεί αυτά τα λατρευτικά δρώμενα. Κάτι είναι κι αυτό...:cool:
Μὴν ἀνησυχεῖς, τὸ χρυσὸ περιτύλιγμα γρήγορα ξεφτίζει ...

Ὅταν ὁ ἄρτος καὶ τὰ θεάματα τελειώσουν ἢ γίνουν βαρετὰ (ὅπως συνήθως συμβαίνει) τότε θ' ἀρχίσουν τὰ «ἄλλα». Ἡ ἀναζήτηση τῆς «πρωτοτυπίας», πόσο νομίζεις ὅτι μπορεῖ νὰ κρατήσει; Εἰδικὰ στὸν ἐκκλησιαστικὸ χῶρο.

Ἄν θέλεις νὰ θεμελιώσεις πραγματικὴ λειτουργικὴ ζωὴ, μόνο τὸ μέτρο εἶναι ὁ χρυσὸς κανόνας. Τὰ ὑπόλοιπα εἶναι φύκια γιὰ μεταξωτὲς κορδέλες.

Μὲ τὶς ὑγεῖες σας κάτω στὰ Τρίκαλα καὶ Καλὲς Ὑπομονὲς, θὰ σᾶς χρειαστοῦν μπόλικες.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#44
Μεγαλη κουβεντα ανοιγεις συναδελφε κ' η αληθεια ειναι πικρη για ολους μας, Ιερεις κ' Ιεροψάλτες! Εδω φαινεται η υποκρισια κ' ο Φαρισαισμός μας οπου η Αναστασιμη ακολουθια, η λαμπροτέρα όλου του έτους δυστυχώς στους περισσοτερους ναούς πετσοκοβεται κυριολεκτικώς, ενω κατα τις προηγούμενες ημέρες της Μ.Εβδομάδος βγάζουμε φλογερά κηρύγματα για τα Πάθη του Κυρίου μας κ' πάει λέγοντας... λόγια κ' μόνο λόγια! Θα πρέπει κ' εμεις ως Ιεροψάλτες ν'ανοιγουμε το στοματάκι μας οταν πρέπει κ' να διαφωνούμε εκεί που πρέπει, πολύ περισσότερο δε οταν πρόκειται για τέτοια ζητήματα κ' ιδίως για το συγκεκριμένο όπου πραγματικά είναι κόλαφος αυτό το οποίο συμβαίνει! Κινδυνεύει να μετατραπεί η Μ.Εβδομάδα σε Εβδομάδα, όχι Παθών του Κυρίου μας, αλλά θεατρικών παραστάσεων άνευ ουσίας!
Στο ναό μου πάντως τελειώνουμε 2:20 με 3:00 κ' αρχίζουμε στις 23:00 όπως προβλέπεται.
Δεν προβλέπεται απλά έτσι ορίζει ο προεστώς.
Σαφώς σαν επαγγελματίας κ 4 να μου πεί θα το πράξω
αδιαμαρτύρητα όμως πρέπει να επικρατεί κ η κοινή
λογική. Ο πιστός μετά απο 50 μέρες νηστεία κ
Μ.Εβδομάδα με συνεχόμενες ακολουθίες θέλει να
εορτάσει την λαμπροτέρα των εορτών την Ανάσταση
του Κυρίου σε λογικό λειτουργικό χρόνο κ να μην
ξενυχτά στο στασίδι.Υπάρχουν ηλικιωμένοι, μικρά
παιδιά, άνθρωποι με υγεία κλονισμένη κ άλλες
υποκατηγορίες.Οπότε το 23:00-3:00 είναι
λίγο μαρτύριο κ βάρβαρο.Σκοπός είναι να να
έρχεται ο πιστός στο Ναό κ όχι να τον απομακρύνουμε.
Καλά δεν σου λέω ότι εμείς που διακονούμε σε ενοριακούς
Ναούς είμαστε τυχεροί κ λέμε τα πάντα...στα λοιπά χωριά
της υπαίθρου ο έρμος ιερέας με τον βασανισμένο ψάλτη
ξεκινά στις 6 το απόγευμα κ τελειώνει 1:30-2.
Άντε πες του να λέει σε νορμάλ ρυθμό τον κανόνα
με 3πλά τα γνωστά κ αιτήσεις κ.τ.λ.
Μεγάλη κουβέντα κ φυσικά προσωπικές οι
απόψεις.
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#45
Δεν προβλέπεται απλά έτσι ορίζει ο προεστώς.
Ωραία, αφαιρέστε τη λεξη "προβλέπεται" κ' συμπληρώστε "είθισται", εκει θα κολλήσουμε τωρα;:)
Ο πιστός μετά απο 50 μέρες νηστεία κ
Μ.Εβδομάδα με συνεχόμενες ακολουθίες θέλει να
εορτάσει την λαμπροτέρα των εορτών την Ανάσταση
του Κυρίου σε λογικό λειτουργικό χρόνο κ να μην
ξενυχτά στο στασίδι.
Δεν πιστεύω οτι ως προς τη συμμετοχη στις λατρευτικές συνάξεις της Μ.Τεσσαρακοστής, με αποκορύφωμα τη περίοδο της Μ.Εβδομάδος, να κουράζεται κανείς περισσότερο απο τους Ιεροψάλτες κ' Ιερείς. Επίσης, κανείς δεν είπε να ψάλλουμε ξαφνικά στην ακολουθία της Αναστάσεως αργα μαθήματα λες κ' πρόκειται γι'αγρυπνία σε πανηγύρι του Αγ. Ορους! Το 2:20 με 3:00 που ανέφερα οτι τελειώνουμε στο ναο όπου ψάλλω προκύπτει (για να μιλάμε συγκεκριμένα) εκτελώντας τα μαθήματα γενικά συντομα μεν, κατανοητά δε στους πιστούς, ιδίως ο κανόνας. Χωρίς αργο "Δύναμις", σύντομα λειτουργικά κ' επίσης ο κανόνας εις 4 κ' όχι εις 6 όπως προβλέπεται! Δηλ. κόβουμε κ' απο πάνω!:wink:

Υπάρχουν ηλικιωμένοι, μικρά
παιδιά, άνθρωποι με υγεία κλονισμένη κ άλλες
υποκατηγορίες.Οπότε το 23:00-3:00 είναι
λίγο μαρτύριο κ βάρβαρο.
Αυτές οι κατηγορίες ατόμων αγαπητέ συνάδελφε έχουν πρόβλημα γενικά ως προς τη συμμετοχή τους στη λατρεία για δικαιολογημένους λόγους κ' δεν προκύπτει ξαφνικά το βράδυ της Αναστάσεως. Μήπως να πετσοκόψουμε όλες τις ακολουθίες?
Σκοπός είναι να να
έρχεται ο πιστός στο Ναό κ όχι να τον απομακρύνουμε.
Τους πιστούς τους διώχνουμε όταν εμείς πρώτοι (Ιερείς-Ιεροψάλτες) δεν αντιμετωπίζουμε με φόβο Θεού αυτό που κάνουμε, κ' σα να μην έφταναν τα υπόλοιπα, έχουν μετατρέψει κάποιοι αθεόφοβοι τη λατρεία σε θέατρο-θέαμα!

Καλά δεν σου λέω ότι εμείς που διακονούμε σε ενοριακούς
Ναούς είμαστε τυχεροί κ λέμε τα πάντα...στα λοιπά χωριά
της υπαίθρου ο έρμος ιερέας με τον βασανισμένο ψάλτη
ξεκινά στις 6 το απόγευμα κ τελειώνει 1:30-2.
Άντε πες του να λέει σε νορμάλ ρυθμό τον κανόνα
με 3πλά τα γνωστά κ αιτήσεις κ.τ.λ.
Αυτές είναι ειδικές περιπτώσεις όπου είναι αυτονόητο (κ' επομένως "κακώς" το αναφέρεις) πως για λόγους φυσικής αντοχής κ' όχι οκνηρίας, έλλειψης σεβασμού κτλ. πράττουμε το κατα δύναμιν! Όμως σε καμιά περιπτωση, αυτές οι ειδικές καταστάσεις δεν μπορούν ν'αποτελέσουν επιχείρημα για να διακαιολογήσουμε, εκεί όπου δεν συντρέχουν λόγοι, τ'αδικαιολόγητα κ' να κρύψουμε τη δική μας τεμπελιά -κ' όχι μόνο- πίσω απο το "ταλαίπωρο" (όπως αναφέρεις) Ιερέα κ' ψάλτη κάποιων περιοχών όπου κάνουν τις ακολουθίες, όχι μόνο της Αναστάσεως, αλλά κ' της Μ.Πέμπτης, Μ.Παρασκευής (έχω ακούσει για "τρελές" περιπτώσεις... εκεί να δείς πόνος), είς τριπλούν (ούτε αθλητές στίβου να ήταν) κ' βάλε! Ναι μεν "το σάββατον δια τον άνθρωπον εγένετο και ουχ ο άνθρωπος δια το σάββατον" (εξ ου κ' το κατ' οικονομίαν, το οποίο έχει γίνει δυστυχώς κανόνας σε κάποιες περιπτώσεις), αλλά όχι φυσικά να κάνουμε κ' ότι θέλουμε χωρίς να συντρέχουν ουσιαστικοί λόγοι, σαν τη χαρακτηριστική περίπτωση την οποία ανέφερες!
Μεγάλη κουβέντα κ φυσικά προσωπικές οι
απόψεις.
Τα πράγματα είναι συγκεκριμένα κ' οι προσωπικές απόψεις σε τέτοια θέματα πιστεύω εν πολλοίς περισσεύουν. Οι ακολουθίες είναι δεδομένες κ' σου απέδειξα πως το 2:20-3:00 προκύπτει εαν απλώς κ' μόνο ψάλλουμε χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις την ακολουθία ως έχει. Κ' η απόκλιση σύν-πλύν 20 λεπτών προκύπτει απο τον αριθμό των πιστών που κοινωνούν, όπως φαντάζομαι όλοι καταλαβαίνετε.
Τα υπόλοιπα κατ'εμέ είναι προφάσεις εν αμαρτίαις κ' δεν αναφέρομαι σε σένα φυσικά, εξάλλου την κύρια ευθυνη γι'αυτο το κατάντημα δεν την έχουμε οι Ιεροψάλτες.
Απο'κεί κ' πέρα εύχομαι ο Θεός να μας φωτίζει όλους να πράττουμε ώς οφείλουμε!
 
Last edited:
#46
καθώς και την αφ' εσπέρας της Μ.Τετάρτης εν είδει πανηγυρικής αγρυπνίας τέλεση της Λειτουργίας της Μ.Πἐμπτης
Δηλαδή η εσπερινή λειτουργία ξαναγίνεται εσπερινή και ο δείπνος ξαναγίνεται... δείπνος από «πρωινός», ως εδώ ok. Αλλά αυτό το μισή μέρα νωρίτερα που γίνεται μια μέρα πλέον, δεν ενοχλεί κανένα;
 

Καλογιάννης Νέστορας

ᾌσω τῷ Κυρίῳ ἐν τῇ ζωῇ μου, ψαλῶ τῷ Θεῷ μου ἕως ὑπ
#47
Πάντως όσον αφορά την ώρα λήξης της Αναστάσιμης λειτουργίας σε μεγάλες πόλεις και ενορίες όπου στο τέλος μένει κόσμος είναι πιστεύω πολύ καλή , δηλαδή μέχρι της 2 με 2.40 , σε μικρές ενορίες και χωριά , από την δική μου πείρα έχω να πω πώς μετά το Χριστός ΑΝέστη εξαφανίζονται όλοι , κάποτε μου έτυχε μέχρι και οι επίτροποι του ναού να έχουν φύγει , γι αυτό τουλάχιστον για τις μικρές ενορίες και χωριά το όρθρου βαθέως όπως και η λειτουργία των Χριστουγέννων πιστεύω ότι θα ήταν προτιμότερο .
 

Triccaeus

Νέο μέλος
#48
Δηλαδή η εσπερινή λειτουργία ξαναγίνεται εσπερινή και ο δείπνος ξαναγίνεται... δείπνος από «πρωινός», ως εδώ ok. Αλλά αυτό το μισή μέρα νωρίτερα που γίνεται μια μέρα πλέον, δεν ενοχλεί κανένα;
Η εκκλησιαστική αρχή της περιοχής προέκρινε τη μετάθεση των Εσπερινών Λειτουργιών (Μ.Πέμπτης, παραμονών Χριστουγέννων και Θεοφανείων) το βράδυ της (προ)παραμονής για την εξυπηρέτηση των εργαζομένων και όσων δυσκολεὐονται για διάφορους λόγους να εκκλησιαστούν το πρωί.
 

Triccaeus

Νέο μέλος
#49
Πάντως όσον αφορά την ώρα λήξης της Αναστάσιμης λειτουργίας σε μεγάλες πόλεις και ενορίες όπου στο τέλος μένει κόσμος είναι πιστεύω πολύ καλή , δηλαδή μέχρι της 2 με 2.40 , σε μικρές ενορίες και χωριά , από την δική μου πείρα έχω να πω πώς μετά το Χριστός ΑΝέστη εξαφανίζονται όλοι , κάποτε μου έτυχε μέχρι και οι επίτροποι του ναού να έχουν φύγει , γι αυτό τουλάχιστον για τις μικρές ενορίες και χωριά το όρθρου βαθέως όπως και η λειτουργία των Χριστουγέννων πιστεύω ότι θα ήταν προτιμότερο .
Η αναλογία του πληθυσμού είναι αυτή που κάνει τη διαφορά. Στις πόλεις οι ναοί είναι γεμάτοι(;) στην αναστάσιμη λειτουργία - όχι ασφυκτικά πάντως - αλλά και πάλι σε σχέση με το πλήθος που κατακλύζει τους χώρους έξω από τους ναούς κατά την τελετή της Αναστάσεως οι παραμένοντες είναι πολύ λίγοι. Απλά σε ένα χωριό πεντακοσίων κατοίκων η αντίστοιχη αναλογία λογικό είναι να δίνει την εικόνα ενός αραιού εκκλησιάσματος. Μια μεταβολή στο ωράριο, πάντως, δεν πρόκειται να φέρει θεαματικές αλλαγές καθώς το πρόβλημα είναι εγγενές και συνίσταται στην εκκοσμίκευση των περισσότερων πιστών που αδιαφορούν για την καθαρά πνευματική διάσταση των εορτών.
 

Μακρυγιάννης

Κανάλια Μαγνήσιας
#50
Αν και το αρχικό θέμα δεν είναι το ωράριο τελέσεως της Αναστάσιμης θείας λειτουργίας εν τούτοις θα ήθελα στο ανακύψαν θέμα να συμφωνήσω με τον προλαλήσαντα greekψαλτη διότι δεν μπορεί η κάθε ειδική περίπτωση (κάποιος ηλικιωμένος, ένας άρρωστος κ.τ.λ.) να διαμορφώνει τον γενικό κανόνα τελέσεως των ακολουθιών μιας ενορίας ή μητρόπολης αν και γι’ αυτές τις περιπτώσεις συνήθως λαμβάνεται μέριμνα από τις μητροπόλεις.
Τα πράγματα από πείρα έχουν αποδείξει πως αυτοί οι πειραματισμοί (αν είναι πειραματισμοί και όχι κάτι άλλο) που έγιναν και γίνονται δεν έχουν φέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα καθώς το πραγματικό πρόβλημα τελικά είναι η εκκοσμίκευση του ποιμνίου (και των ποιμένων). Και αυτό που απομένει είναι μόνο ζημιά του κακού προηγούμενου και της καθιερώσεως ως τοπικού εθίμου.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#51
Ωραία, αφαιρέστε τη λεξη "προβλέπεται" κ' συμπληρώστε "είθισται", εκει θα κολλήσουμε τωρα;:)
Δεν πιστεύω οτι ως προς τη συμμετοχη στις λατρευτικές συνάξεις της Μ.Τεσσαρακοστής, με αποκορύφωμα τη περίοδο της Μ.Εβδομάδος, να κουράζεται κανείς περισσότερο απο τους Ιεροψάλτες κ' Ιερείς. Επίσης, κανείς δεν είπε να ψάλλουμε ξαφνικά στην ακολουθία της Αναστάσεως αργα μαθήματα λες κ' πρόκειται γι'αγρυπνία σε πανηγύρι του Αγ. Ορους! Το 2:20 με 3:00 που ανέφερα οτι τελειώνουμε στο ναο όπου ψάλλω προκύπτει (για να μιλάμε συγκεκριμένα) εκτελώντας τα μαθήματα γενικά συντομα μεν, κατανοητά δε στους πιστούς, ιδίως ο κανόνας. Χωρίς αργο "Δύναμις", σύντομα λειτουργικά κ' επίσης ο κανόνας εις 4 κ' όχι εις 6 όπως προβλέπεται! Δηλ. κόβουμε κ' απο πάνω!:wink:

Αυτές οι κατηγορίες ατόμων αγαπητέ συνάδελφε έχουν πρόβλημα γενικά ως προς τη συμμετοχή τους στη λατρεία για δικαιολογημένους λόγους κ' δεν προκύπτει ξαφνικά το βράδυ της Αναστάσεως. Μήπως να πετσοκόψουμε όλες τις ακολουθίες?
Τους πιστούς τους διώχνουμε όταν εμείς πρώτοι (Ιερείς-Ιεροψάλτες) δεν αντιμετωπίζουμε με φόβο Θεού αυτό που κάνουμε, κ' σα να μην έφταναν τα υπόλοιπα, έχουν μετατρέψει κάποιοι αθεόφοβοι τη λατρεία σε θέατρο-θέαμα!

Αυτές είναι ειδικές περιπτώσεις όπου είναι αυτονόητο (κ' επομένως "κακώς" το αναφέρεις) πως για λόγους φυσικής αντοχής κ' όχι οκνηρίας, έλλειψης σεβασμού κτλ. πράττουμε το κατα δύναμιν! Όμως σε καμιά περιπτωση, αυτές οι ειδικές καταστάσεις δεν μπορούν ν'αποτελέσουν επιχείρημα για να διακαιολογήσουμε, εκεί όπου δεν συντρέχουν λόγοι, τ'αδικαιολόγητα κ' να κρύψουμε τη δική μας τεμπελιά -κ' όχι μόνο- πίσω απο το "ταλαίπωρο" (όπως αναφέρεις) Ιερέα κ' ψάλτη κάποιων περιοχών όπου κάνουν τις ακολουθίες, όχι μόνο της Αναστάσεως, αλλά κ' της Μ.Πέμπτης, Μ.Παρασκευής (έχω ακούσει για "τρελές" περιπτώσεις... εκεί να δείς πόνος), είς τριπλούν (ούτε αθλητές στίβου να ήταν) κ' βάλε! Ναι μεν "το σάββατον δια τον άνθρωπον εγένετο και ουχ ο άνθρωπος δια το σάββατον" (εξ ου κ' το κατ' οικονομίαν, το οποίο έχει γίνει δυστυχώς κανόνας σε κάποιες περιπτώσεις), αλλά όχι φυσικά να κάνουμε κ' ότι θέλουμε χωρίς να συντρέχουν ουσιαστικοί λόγοι, σαν τη χαρακτηριστική περίπτωση την οποία ανέφερες!
Τα πράγματα είναι συγκεκριμένα κ' οι προσωπικές απόψεις σε τέτοια θέματα πιστεύω εν πολλοίς περισσεύουν. Οι ακολουθίες είναι δεδομένες κ' σου απέδειξα πως το 2:20-3:00 προκύπτει εαν απλώς κ' μόνο ψάλλουμε χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις την ακολουθία ως έχει. Κ' η απόκλιση σύν-πλύν 20 λεπτών προκύπτει απο τον αριθμό των πιστών που κοινωνούν, όπως φαντάζομαι όλοι καταλαβαίνετε.
Τα υπόλοιπα κατ'εμέ είναι προφάσεις εν αμαρτίαις κ' δεν αναφέρομαι σε σένα φυσικά, εξάλλου την κύρια ευθυνη γι'αυτο το κατάντημα δεν την έχουμε οι Ιεροψάλτες.
Απο'κεί κ' πέρα εύχομαι ο Θεός να μας φωτίζει όλους να πράττουμε ώς οφείλουμε!
Αυτά που γράφονται είναι έξω απο την λογική
του πιστού. Ξημερώματα 3; Δεν κάθεται ο άλλος
κ σου λέω κ το άλλο.Ξέρεις πόσοι κάθονται γιατί τους
αρέσει η συγκεκριμένη ακολουθία κ το Μυστήριο;
Πολλοί κ προσελκύουν κ άλλους μιλώντας τους για την
ομορφιά που έχει.Περιμένοντας μέχρι τις 3 την επόμενη δεν
θα τους έχεις δεν θα ξανακαθίσουν.Σκοπός μας είναι
να προσελκύουμε κόσμο κ όχι να τους διώχνουμε.
Διαφωνώ σε όλα όσα ανέφερες κ είναι σαν να ακούω
τα επιχειρήματα κάποιου παλιού προϊσταμένου Αρχιμανδρίτη
που είχα στην Αθήνα...:wink:Συνάδελφε οι ενοριακοί ναοί
ΔΕΝ είναι μοναστήρια να έχουν το ανάλογο τυπικό
κ την άνεση χρόνου. Τέλος πάντων δεν γράφω άλλο
για την συγκεκριμένη υποπερίπτωση καθώς το θέμα είναι
άλλο.:eek:
Αλήθεια τι απλό κ συνετό όλα αυτά θα
μπορούσαν να εκλείψουν με μια απόφαση
της Ιεράς Συνόδου.Με λεπτομέρειες για το
ωράριο κ την τέλεση συγκεκριμένων ακολουθιών
κ Μυστηρίων.:confused:
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#52
Δηλ. συμφωνούμε οτι διαφωνούμε, ετσι?:D Θα μ'ενδιέφερε να μου πείς σε ποιο σημείο διαφωνείς ακριβώς, αλλά φοβάμαι ότι μιλάμε για διαφορετικά πράγματα. Εσυ κάνεις λόγο για το ωράριο τελέσεως των ακολουθιών για το οποίο μπορεί να υπάρξει ειδική μέριμνα για τις περιπτώσεις όπου υπάρχει πρόβλημα (να μη ξεχνάμε όμως κ' όσους αρέσκονται κ' γενικά δεν έχουν πρόβλημα με το ισχύον ωράριο), κ' εγω κάνω λόγο για το αν έχουμε το δικαίωμα να πετσοκόβουμε τις ακολουθίες. Τεσπαντων, όπως γράφεις το θέμα μας είναι άλλο, μη βάλουμε σε κόπο κ' τους συντονιστές αναγκάζοντάς τους να παρέμβουν καθώς αρκετή δουλειά έχουν το τελευταίο διάστημα.:D:D

Υ.Γ. Το θέμα δεν είναι ποιόν θυμίζουν τα λόγια μας, αλλά εαν αυτά έχουν κάποια αξία.:wink:
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#53
Δηλ. συμφωνούμε οτι διαφωνούμε, ετσι?:D Θα μ'ενδιέφερε να μου πείς σε ποιο σημείο διαφωνείς ακριβώς, αλλά φοβάμαι ότι μιλάμε για διαφορετικά πράγματα. Εσυ κάνεις λόγο για το ωράριο τελέσεως των ακολουθιών για το οποίο μπορεί να υπάρξει ειδική μέριμνα για τις περιπτώσεις όπου υπάρχει πρόβλημα (να μη ξεχνάμε όμως κ' όσους αρέσκονται κ' γενικά δεν έχουν πρόβλημα με το ισχύον ωράριο), κ' εγω κάνω λόγο για το αν έχουμε το δικαίωμα να πετσοκόβουμε τις ακολουθίες. Τεσπαντων, όπως γράφεις το θέμα μας είναι άλλο, μη βάλουμε σε κόπο κ' τους συντονιστές αναγκάζοντάς τους να παρέμβουν καθώς αρκετή δουλειά έχουν το τελευταίο διάστημα.:D:D

Υ.Γ. Το θέμα δεν είναι ποιόν θυμίζουν τα λόγια μας, αλλά εαν αυτά έχουν κάποια αξία.:wink:
Πάω πάσο, γιατί είσαι ωραίος.
Ναι μπορούμε να διαφωνούμε κ
να συμψάλλουμε άμα θέλει ο Θεός.
Καλή δύναμη.:)
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#54
Εχω την απορια.. Μέχρι τις 3:00 τι μπορούμε να πούμε; Οπως έγραψα και πριν,εμείς τελειώνουμε κάθε χρόνο 1:40 ακριβώς. :confused:
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#55
Εχω την απορια.. Μέχρι τις 3:00 τι μπορούμε να πούμε; Οπως έγραψα και πριν,εμείς τελειώνουμε κάθε χρόνο 1:40 ακριβώς. :confused:
Μόνος του να καθίσει κανείς και να κάνει τον όρθρο της Αναστάσεως δε θα του πάρει μία ώρα;
Εις έξι για παράδειγμα τον κανόνα. Αν υποθέσουμε πως παίρνει μόλις είκοσι δευτερόλεπτα για κάθε τροπάριο του κανόνα επί έξι τροπάρι και εν συνεχεία επί οχτώ ωδές, μας κάνει 20x6=120, δηλαδή 2 λεπτά μόλις η ωδή x8 ωδές = 16 λεπτά.
Και μαζί με το τριπλό Χριστός ανέστη στο τέλος και το Αναστάς ο Ιησούς σε κάθε ωδή από ένα λεπτό το κάθε πακέτο πάμε 1x8=8+16 =24 λεπτά ο κανόνας
Μετά είναι οι καταβασίες. Είναι κρίμα να ακούγονται οι καταβασίες όπως οι ειρμοί. Οι αργές καταβασίες άλλωστε είναι μόλις ένα λεπτό η κάθε μία περίπου οπότε πάμε 24+8=32 και με το άγγελος εβόα στα 33 λεπτά λοιπόν ο κανόνας και οι καταβασίες χωρίς να χάνεται καθόλου χρόνος από δω κι από κει και χωρίς της αιτήσεις του ιερέα.
Μετά ακολουθούν αυτά που διαβάζουμε συνήθως, δηλαδή η υπακοή το κοντάκιο ο οίκος γύρω στα δύο λεπτά το συναξάριο άλλα δύο λεπτά, τρεις φορές το ανάστασιν χριστού άλλα δύο και άλλες τρεις το αναστάς ένα λεπτό πάμε συνολικά γι αυτά στα 7 λεπτά + 33 = 40.
Άλλα δύο λεπτά το εξαποστειλάριον που το λέμε τρεις φορές πάμε στα 42 λεπτά.
Άλλα δύο λεπτά το πασαπνοάριο =44 και μετά κανένα τρίλεπτο οι τέσσερις αναστάσιμοι αίνοι πάμε στο 3+44=47 λεπτά και από ένα λεπτό κάθε στιχηρό του πάσχα που συνολικά είναι τέσσερα και ασφαλώς χωρίς σόλο στο τι ζητείτε και στο τι θρηνείτε οπότε πάμε στο 4+47=51.
Δύο τρία λεπτά το δοξαστικό 3+51=54 και με το τριπλό χριστός ανέστη κανένα δίλεπτο φτάνουμε αισίως στο 2+54=56 δηλαδή όπως καταλαβαίνεις στη μία ώρα μόνο για τον όρθρο, αν τον πει κανείς μόνος του και με τα κλασσικά μέλη.

Τώρα για τη θεία λειτουργία γνωρίζουμε από τις κυριακές που αρχίζουμε γύρω στις οκτώμισι και τελειώνουμε δέκα, δηλαδή γύρω στη μιάμιση ώρα και αν προσθέσουμε τις αιτήσεις του ιερέα στον όρθρο κανένα τέταρτο συνολικά πάμε στις δύο ώρες και τρία τέταρτα. Και ένα τέταρτο από την ώρα που θα σηκώσει ανάσταση, από την ώρα δηλαδή που θα πει το Χριστός ανέστη μέχρι την ώρα που θα αρχίσουμε τον κανόνα μας κάνει ακριβώς τρεις ώρες.
Οπότε νομίζω το να τελειώσει το Πάσχα στις τρεις τα μεσάνυχτα η εκκλησία είναι κάτι φυσιολογικό χωρίς αργά κομμάτια ή τίποτα εξεζητημένες καταστάσεις.
 

Pappous43

Παλαιό Μέλος
#56
....
Οπότε νομίζω το να τελειώσει το Πάσχα στις τρεις τα μεσάνυχτα η εκκλησία είναι κάτι φυσιολογικό χωρίς αργά κομμάτια ή τίποτα εξεζητημένες καταστάσεις.
Οἱ ὑπολογισμοί εἶναι ὁλόσωστοι
καί ἔτσι ἔζησα τό Πάσχα ἀρχάς 1950, μαζί μέ τούς γονεῖς μου ὡς μικρό παιδί
είς τόν Προφ.Ἠλία Καστέλας Πειραιῶς.
Δυστυχῶς τήν σήμερον ἡμέρα εἰς πολλούς ναούς, πού γνωρίζω,
στίς 3 τό πρωῒ θά ἔχουν μείνει ....τρεῖς καί ὁ κοῦκος.
Καί τίθεται τό ἀδυσώπητον ἐρώτημα:
Στίς 12μμ παραμένουν τά 100% τῶν πιστῶν.
Στίς 3 πμ παραμένουν τό 1% τῶν πιστῶν.
Προφανῶς κάπου ἀνάμεσα ὑπάρχει τό "πρακτικῶς"βἐλτιστον (optimum),
ποῦ ὅμως εἶναι;
 

Jianni12

Ιωάννης Τσούμαρης
#57
Στον Ιερό Ναό της Αναλήψεως Του Σωτήρος στην Λάρισα, τελειώσαμε στις 3 τα μεσάνυχτα και η εκκλησία ήταν γεμάτη!! Πολύ κατανυκτική ατμόσφαιρα (για μένα ειδικά που είμαι και καινούργιος και συμμετείχα πρώτη φορά σε λειτουργία Αναστάσεως απο τότε που γεννήθηκα, χαχα). Δόξα Τον Θεό, η εκκλησία μας είναι πολύ μικρή πλέον για τον πολύ κόσμο που έρχεται να ακούσει τον Δάσκαλο μας και τον υπόλοιπο χορό ψαλτών που συμμετέχουν.
 

Pappous43

Παλαιό Μέλος
#58
Στον Ιερό Ναό της Αναλήψεως Του Σωτήρος στην Λάρισα, τελειώσαμε στις 3 τα μεσάνυχτα και η εκκλησία ήταν γεμάτη!! Πολύ κατανυκτική ατμόσφαιρα (για μένα ειδικά που είμαι και καινούργιος και συμμετείχα πρώτη φορά σε λειτουργία Αναστάσεως απο τότε που γεννήθηκα, χαχα). Δόξα Τον Θεό, η εκκλησία μας είναι πολύ μικρή πλέον για τον πολύ κόσμο που έρχεται να ακούσει τον Δάσκαλο μας και τον υπόλοιπο χορό ψαλτών που συμμετέχουν.
Πολύ καλό.
Ἐπομένως ἐξαρτᾶται ἀπό τήν πόλι καί τήν ἐνορία...
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#59
Μόνος του να καθίσει κανείς και να κάνει τον όρθρο της Αναστάσεως δε θα του πάρει μία ώρα;
Εις έξι για παράδειγμα τον κανόνα. Αν υποθέσουμε πως παίρνει μόλις είκοσι δευτερόλεπτα για κάθε τροπάριο του κανόνα επί έξι τροπάρι και εν συνεχεία επί οχτώ ωδές, μας κάνει 20x6=120, δηλαδή 2 λεπτά μόλις η ωδή x8 ωδές = 16 λεπτά.
Και μαζί με το τριπλό Χριστός ανέστη στο τέλος και το Αναστάς ο Ιησούς σε κάθε ωδή από ένα λεπτό το κάθε πακέτο πάμε 1x8=8+16 =24 λεπτά ο κανόνας
Μετά είναι οι καταβασίες. Είναι κρίμα να ακούγονται οι καταβασίες όπως οι ειρμοί. Οι αργές καταβασίες άλλωστε είναι μόλις ένα λεπτό η κάθε μία περίπου οπότε πάμε 24+8=32 και με το άγγελος εβόα στα 33 λεπτά λοιπόν ο κανόνας και οι καταβασίες χωρίς να χάνεται καθόλου χρόνος από δω κι από κει και χωρίς της αιτήσεις του ιερέα.
Μετά ακολουθούν αυτά που διαβάζουμε συνήθως, δηλαδή η υπακοή το κοντάκιο ο οίκος γύρω στα δύο λεπτά το συναξάριο άλλα δύο λεπτά, τρεις φορές το ανάστασιν χριστού άλλα δύο και άλλες τρεις το αναστάς ένα λεπτό πάμε συνολικά γι αυτά στα 7 λεπτά + 33 = 40.
Άλλα δύο λεπτά το εξαποστειλάριον που το λέμε τρεις φορές πάμε στα 42 λεπτά.
Άλλα δύο λεπτά το πασαπνοάριο =44 και μετά κανένα τρίλεπτο οι τέσσερις αναστάσιμοι αίνοι πάμε στο 3+44=47 λεπτά και από ένα λεπτό κάθε στιχηρό του πάσχα που συνολικά είναι τέσσερα και ασφαλώς χωρίς σόλο στο τι ζητείτε και στο τι θρηνείτε οπότε πάμε στο 4+47=51.
Δύο τρία λεπτά το δοξαστικό 3+51=54 και με το τριπλό χριστός ανέστη κανένα δίλεπτο φτάνουμε αισίως στο 2+54=56 δηλαδή όπως καταλαβαίνεις στη μία ώρα μόνο για τον όρθρο, αν τον πει κανείς μόνος του και με τα κλασσικά μέλη.

Τώρα για τη θεία λειτουργία γνωρίζουμε από τις κυριακές που αρχίζουμε γύρω στις οκτώμισι και τελειώνουμε δέκα, δηλαδή γύρω στη μιάμιση ώρα και αν προσθέσουμε τις αιτήσεις του ιερέα στον όρθρο κανένα τέταρτο συνολικά πάμε στις δύο ώρες και τρία τέταρτα. Και ένα τέταρτο από την ώρα που θα σηκώσει ανάσταση, από την ώρα δηλαδή που θα πει το Χριστός ανέστη μέχρι την ώρα που θα αρχίσουμε τον κανόνα μας κάνει ακριβώς τρεις ώρες.
Οπότε νομίζω το να τελειώσει το Πάσχα στις τρεις τα μεσάνυχτα η εκκλησία είναι κάτι φυσιολογικό χωρίς αργά κομμάτια ή τίποτα εξεζητημένες καταστάσεις.
Οι υπολογισμοί,ας πούμε ότι είναι σωστοί... Όμως:

1.Γιατί εις 6 τον κανόνα; Και εις 4, καλά είναι...:wink:

2. Σε ποιο σημείο ακριβώς της τυπικής διάταξης αναφέρεται,οτι λέμε καταβασίες; Και μάλιστα...αργές; :confused:

3.Και ο χρόνος γενικά,να είναι σύντομος. Αλίμονο αν τα λέμε με τον χρόνο που κρατάμε τις Κυριακές,εορτές,κλπ Άλλωστε 10 άτομα έχουν απομείνει από το εκκλησίασμα.. Οπότε;..
 

Δημήτρης 7

Μέγας Φάλτσος
#60
Οι υπολογισμοί,ας πούμε ότι είναι σωστοί... Όμως:

1.Γιατί εις 6 τον κανόνα; Και εις 4, καλά είναι...:wink:

2. Σε ποιο σημείο ακριβώς της τυπικής διάταξης αναφέρεται,οτι λέμε καταβασίες; Και μάλιστα...αργές; :confused:

3.Και ο χρόνος γενικά,να είναι σύντομος. Αλίμονο αν τα λέμε με τον χρόνο που κρατάμε τις Κυριακές,εορτές,κλπ Άλλωστε 10 άτομα έχουν απομείνει από το εκκλησίασμα.. Οπότε;..
1. Δεν έχει πολύ μεγάλη διαφορά στο χρόνο.
2. Η επανάληψη του ειρμού κάθε ωδής πριν το τριπλό Χριστός Ανέστη τί ακριβώς είναι αν δεν είναι καταβασία;
3. Για τον χρόνο συμφωνούμε αλλά αν σε εκείνη τη μέρα έχετε εκκλησίασμα 10 άτομα όπως λέτε το πρόβλημα είναι αλλού και όχι στο ρυθμό και το χρόνο....
 
Top