[Ανακοίνωση] Μεγαλοβδομαδιάτικες παρατυπίες και θεατρινισμοί

Μακρυγιάννης

Κανάλια Μαγνήσιας
#61
Οι υπολογισμοί,ας πούμε ότι είναι σωστοί... Όμως:

1.Γιατί εις 6 τον κανόνα; Και εις 4, καλά είναι...:wink:

2. Σε ποιο σημείο ακριβώς της τυπικής διάταξης αναφέρεται,οτι λέμε καταβασίες; Και μάλιστα...αργές; :confused:

3.Και ο χρόνος γενικά,να είναι σύντομος. Αλίμονο αν τα λέμε με τον χρόνο που κρατάμε τις Κυριακές,εορτές,κλπ Άλλωστε 10 άτομα έχουν απομείνει από το εκκλησίασμα.. Οπότε;..
Για αργές καταβασίες δεν ξέρω αν είναι εφικτό να ειπωθούν αλλά η επανάληψη στο τέλος κάθε ωδής του ειρμού "Αναστάσεως ημέρα" κ.τ.λ. είναι καταβασίες.

Άλλωστε απ όσο γνωρίζω αυτή είναι και ορθή θέση των καταβασιών στον όρθρο άσχετα αν έχει ατονήσει μάλλον λόγω της παράληψης ψαλμώδισης των ωδών των κανόνων δ - θ.:)
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#62
1. Δεν έχει πολύ μεγάλη διαφορά στο χρόνο.
2. Η επανάληψη του ειρμού κάθε ωδής πριν το τριπλό Χριστός Ανέστη τί ακριβώς είναι αν δεν είναι καταβασία;
3. Για τον χρόνο συμφωνούμε αλλά αν σε εκείνη τη μέρα έχετε εκκλησίασμα 10 άτομα όπως λέτε το πρόβλημα είναι αλλού και όχι στο ρυθμό και το χρόνο....
2. Ευτυχώς που το ξεκαθάρισες συνάδελφε,γιατί διαφορετικά το εξέλαβα από τον Eiryk.. Συγγνώμη! Οχι όμως και ...αργή καταβασία!

Οταν όλοι έχουν τον νου τους την μαγειρίτσα,δεν θα περιμένουν εμάς για το πότε θα τελειώσουμε,αφού η μεγαλύτερη μερίδα κόσμου, φεύγει για να πάει να φάει στο σπίτι της....νωρίτερα,-μη χάσει-λες και δεν έχει ξαναφάει το προαναφερθέν φαγητο!...:rolleyes:

Αυτό τουλάχιστον συμβαίνει στα μέρη τα δικά μας...

Εκεί είναι το προβλημα!...:wink:
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#63
Για αργές καταβασίες δεν ξέρω αν είναι εφικτό να ειπωθούν αλλά η επανάληψη στο τέλος κάθε ωδής του ειρμού "Αναστάσεως ημέρα" κ.τ.λ. είναι καταβασίες.

Άλλωστε απ όσο γνωρίζω αυτή είναι και ορθή θέση των καταβασιών στον όρθρο άσχετα αν έχει ατονήσει μάλλον λόγω της παράληψης ψαλμώδισης των ωδών των κανόνων δ - θ.:)
Σωστά,έτσι είναι! Δική μου παραλειψη...
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
#64
Οταν όλοι έχουν τον νου τους την μαγειρίτσα,δεν θα περιμένουν εμάς για το πότε θα τελειώσουμε,αφού η μεγαλύτερη μερίδα κόσμου, φεύγει για να πάει να φάει στο σπίτι της....νωρίτερα,-μη χάσει-λες και δεν έχει ξαναφάει το προαναφερθέν φαγητο!...:rolleyes:

Αυτό τουλάχιστον συμβαίνει στα μέρη τα δικά μας...

Εκεί είναι το προβλημα!...:wink:
Mα... γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο γίνονται όλα αυτά τα κουτσουρέματα και οι αλχημείες, ΓΙΑ ΤΟ ΦΑΓΟΠΟΤΙ!
Για ποιον άλλο να λόγο γίνονται;

Πάντως από τις τόσες (μεσοβέζικες) πρακτικές που γίνονται το βράδυ της Ανάστασης, πιστεύω πλέον πως το μέλλον της Ακολουθίας αυτής θα είναι άκρως δυσοίωνο... :( δεδομένης της πνευματικής κρίσης που διάγει η χώρα μας...
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#65
Εχω την απορια.. Μέχρι τις 3:00 τι μπορούμε να πούμε; Οπως έγραψα και πριν,εμείς τελειώνουμε κάθε χρόνο 1:40 ακριβώς. :confused:
Αν έχεις τη καλοσύνη διάβασε το μνμ #45 κ' θα σου λυθεί η απορία.:wink:
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#66
Αν έχεις τη καλοσύνη διάβασε το μνμ #45 κ' θα σου λυθεί η απορία.:wink:
Κοίτα,αν είχαμε μπόλικους πιστούς για να κοινωνήσουν,άντε να τελειώναμε στις 2... Δεν ξέρω γιατί,αλλά το 2:20-3:00 δεν βγαίνει με τίποτα.

Και επειδή ψάχνω να βρω την άκρη....(αν και έχουμε ξεφύγει από το θέμα...)

Αλήθεια,κάτι άλλο... Σίγουρα,εξυπακούεται,οτι κατά την διάρκεια της ψαλμώδησης του κανόνα,ο κόσμος προσκυνά την εικόνα της Ανάστασης,έτσι;...
 
#67
Συνηθίζαμε στην ταπεινή ενορία που ψάλλω να τελούμε αγρυπνία κατά την απόδοση του Πάσχα, με τον μακαριστό πατέρα Ευάγγελο. Αυτό που ζούσαμε δεν περιγράφεται! Ψάλλαμε τον κανόνα εις 6, αργές καταβασίες, πασαπνοάρια αργά του Φωκαέα, Χριστός Ανέστη το αργό αγιορείτικο, Κοινωνικό σε όλη την μεγαλοπρέπειά του, κοινωνούσαν και λίγοι και στο τέλος λέγαμε και του χρόνου! Δοκιμάστε το και θα ζήσετε πραγματικά την Ανάσταση του Χριστού μας! Ειναι αλήθεια ότι τη νύχτα της Αναστάσεως επιταχύνουμε τον ρυθμό, ένεκα της κούρασης και της νηστείας που προηγήθηκε την σαρακοστή. Ολα συγχωρούνται αρκεί να αποδώσουμε τα οφειλόμενα:) .
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#68
Συνηθίζαμε στην ταπεινή ενορία που ψάλλω να τελούμε αγρυπνία κατά την απόδοση του Πάσχα, με τον μακαριστό πατέρα Ευάγγελο. Αυτό που ζούσαμε δεν περιγράφεται! Ψάλλαμε τον κανόνα εις 6, αργές καταβασίες, πασαπνοάρια αργά του Φωκαέα, Χριστός Ανέστη το αργό αγιορείτικο, Κοινωνικό σε όλη την μεγαλοπρέπειά του, κοινωνούσαν και λίγοι και στο τέλος λέγαμε και του χρόνου! Δοκιμάστε το και θα ζήσετε πραγματικά την Ανάσταση του Χριστού μας! Ειναι αλήθεια ότι τη νύχτα της Αναστάσεως επιταχύνουμε τον ρυθμό, ένεκα της κούρασης και της νηστείας που προηγήθηκε την σαρακοστή. Ολα συγχωρούνται αρκεί να αποδώσουμε τα οφειλόμενα:) .
Θα μας τρελάνεις Δημήτριε;
Έτσι μετριέται η πίστη κ η ευσέβεια με το χρόνο
κ το αργό ή στιχηραρικό μέλος; Δεν σχολιάζω
περισσότερο γιατί θα με πεις γκρινιάρη κ κακό.
Άρα προσωπικά που με τον συνεργάτη μου βάζουμε
Αργές Δοξολογίες, κρατήματα αρχαία,ψαλμούς
μεγαλοπρεπείς κ διάφορα απο τη καλλοφωνία
κ τα παπαδικά μέλη κάθε Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία
την Κυριακή είμαι ok?:confused:
Εκείνη την βραδιά (της Αναστάσεως) είμαι
"πατριαρχικός" όλα σε κλιτόν μέλος.:D
 
#69
Θα μας τρελάνεις Δημήτριε;
Έτσι μετριέται η πίστη κ η ευσέβεια με το χρόνο
κ το αργό ή στιχηραρικό μέλος; Δεν σχολιάζω
περισσότερο γιατί θα με πεις γκρινιάρη κ κακό.
Άρα προσωπικά που με τον συνεργάτη μου βάζουμε
Αργές Δοξολογίες, κρατήματα αρχαία,ψαλμούς
μεγαλοπρεπείς κ διάφορα απο τη καλλοφωνία
κ τα παπαδικά μέλη κάθε Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία
την Κυριακή είμαι ok?:confused:
Εκείνη την βραδιά (της Αναστάσεως) είμαι
"πατριαρχικός" όλα σε κλιτόν μέλος.:D
Αδελφέ μου ψάλλε όπως σου αναπαύει την ψυχή, αρκεί να μην ξεφεύγουμε απο τα πατροπαράδοτα. Αυτό βέβαια επιδέχεται πολλές ερμηνείες. Προσωπικά μου αρέσει το παραδοσιακό ύφος και παραμένω φίλος του αργού ειρμολογικού μέλους του Ιωάννου πρωτοψάλτου στις καταβασίες, όταν έχω την ευκαιρία να τις ψάλλω με παρέα, όπως στην απόδοση του Πάσχα. Χαίρομαι που βάζεις αργές δοξολογίες, όσο για το κλιτόν σου βγάζω το καπέλο!:D . Και του χρόνου να ζήσουμε το Πάσχα!
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#70
Είδα μόλις κάτι στο facebook και ταράχτηκα. Έναν Επιτάφιο στην Αγία Τράπεζα ζωσμένο στις φλόγες. Θα το δείτε εδώ, συνοδευόμενο από αναλυτική περιγραφή της νέας αυτής εφευρέσεως και με σχόλια, περιέργως μόνο θετικά. Αντιγράφω από την περιγραφή το τυπικό του εφέ αυτού (γιατί δημιουργήθηκε και τέτοιο):

Σωστά το βίντεο είναι από το ναό μας τον προφήτη Ηλία άνω πόλεως θεσσαλονίκης. Όλοι γνωρίζουμε από παιδιά ότι το άγιον φώς στα Ιεροσόλυμα βγαίνει με θαυμαστό τρόπο από τον Πανάγιο Τάφο του Χριστού μας στα Ιεροσόλυμα.Μπαίνοντας ο Πατριάρχης των Ορθοδόξων στον Πανάγιο Τάφο για να βγάλει το άγιον Φώς διαβάζοντας την ευχή του αγίου φωτός ανάβει τις λαμπάδες του από τον Πανάγιο Τάφο και στη συνέχεια βγαίνει έξω και το δίδει στόν κόσμο.Αυτό λοιπόν κάνουμε κι εμείς.Η αγία τράπεζα είναι ο τάφος του Χριστού, έτσι παίρνουμε το άγιον φώς που έρχεται από τα Ιεροσόλυμα το βάζουμε στο ναό μας ψάλλοντας το Φώς ιλαρόν αγίας δόξης........και στή συνέχεια αρχίζει η ακολουθία όταν είναι να βγάλουμε το Άγιον Φώς, βγάζουμε πάνω από την αγία τράπεζα το Ευαγγέλιο και ιερατικό.Έτσι οπως βλέπεται η Αγία τράπεζα είναι άδεια. Τα καλύμματα τις Αγίας τράπεζας και ο επιτάφιος που φαίνονται είναι καλλυμένα με τζάμι,πάνω στο τζάμι ρίχνουμε με προσοχή οινόπνευμα και αμέσως ανάβουμε από το άγιον Φώς που έχουμε πάρει από τα ιεροσόλυμα την Αγία Τράπεζα και από την Αγία τράπεζα ανάβω τις λαμπάδες μου και το δίνω στον κόσμο.Η κάθε Αγία τράπεζα συμβολίζει τον Τάφο του Χριστού μας.
Νομίζω πως το μέτρο έχει χαθεί από χρόνια και έχουμε φθάσει σε ένα σημείο που ο κάθε προϊστάμενος κάνει ό,τι του 'ρθει προκειμένου να μαζέψει θεατές, με συχνό αποτέλεσμα να γίνεται η Εκκλησία περίγελως στα κανάλια. Ως πότε πια;
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#71
Είδα μόλις κάτι στο facebook και ταράχτηκα. Έναν Επιτάφιο στην Αγία Τράπεζα ζωσμένο στις φλόγες. Θα το δείτε εδώ, συνοδευόμενο από αναλυτική περιγραφή της νέας αυτής εφευρέσεως και με σχόλια, περιέργως μόνο θετικά. Αντιγράφω από την περιγραφή το τυπικό του εφέ αυτού (γιατί δημιουργήθηκε και τέτοιο):



Νομίζω πως το μέτρο έχει χαθεί από χρόνια και έχουμε φθάσει σε ένα σημείο που ο κάθε προϊστάμενος κάνει ό,τι του 'ρθει προκειμένου να μαζέψει θεατές, με συχνό αποτέλεσμα να γίνεται η Εκκλησία περίγελως στα κανάλια. Ως πότε πια;
Γιάννη, Χριστὸς Ἀνέστη!

Δὲν παρέθεσες καὶ τὸ σχόλιο παρακάτω ἀπὸ τὸν ἴδιο σύνδεσμο
Κάποιοι έγραψαν ότι είναι των παπάδων για να εντυπωσιάσουν κάθε άλλο δέν έχουμε τέτοιο σκοπό .Και πέρυσι το αναρτήσαμε άπλα δεν έγινε τόσο γνωστό από το 2014 το κάνουμε στο ναό μας . Ο σκοπός είναι άφου η Αγία Τράπεζα είναι ο Τάφος του Χριστού μας,να ανάψουμε από αυτήν που είναι ότι ποιό Άγιο έχουμε μέσα στο ναό μας μιας πάνω σε Αυτήν γίνεται ο καθαγιασμός τών θείων δώρων.
Τὸ κάνουν τὸ συγκεκριμένο ἀνοσιούργημα ἀπὸ τὸ 2014 -λέει ὁ συντάκτης στὸ facebook- λές κι ἔχουν διαμορφώσει «παράδοση». Σὲ ποιοὺς τὰ σερβίρουν αὐτά;
Μετατρέπουν τὸ ἱερότερο σημεῖο τοῦ ναοῦ σὲ πυροτέχνημα, τὸ βαφτίζουν «παράδοση», τὸ δικαιολογοῦν μὲ ἐλεεινὲς θρησκοληψίες, τὸ περιτυλίγουν μὲ ψευτοευσέβεια καὶ τὸ δημοσιεύουν κι ἀπὸ πάνω τὸ συγκεκριμένο ἱερόσυλο αἶσχος, λὲς καὶ εἴμαστε ὅλοι χαχόλοι ἀμόρφωτοι ἀστοιχείωτοι ἄπιστοι, νὰ χάσκουμε μπροστὰ στὴν ὀθόνη μας.

Ἄντε καὶ τοῦ χρόνου στὴ θεία μετάληψη ἀντί γιὰ νερὸ ζέον, κάντε φλαμπὲ τὸ ἅγιο ποτήριο, πιὸ ἐντυπωσιακὸ θὰ εἶναι καὶ τραβῆξτε βιντεάκι μπὰς καὶ συγκινηθεῖ κανένας ἀπὸ ιντερνετικὸ εὐσεβισμό*.

Ὁ παναγιώτατος Μητροπολίτης κ. Ἄνθιμος ἄς μὴν ἀσχολεῖται μόνο μὲ τοὺς ἱερεὶς ποὺ δὲν τὸν μνημονεύουν, ἄς ἀσχοληθεῖ καὶ μὲ μερικοὺς ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ τὸν μνημονεύουν, ἀλλὰ ἐπιτρέπουν τὴν παραπάνω ἱεροσυλία.

*Συγχωρέστε μου τὸ καυστικὸ σχόλιο, φίλτατοι συνάδελφοι, ἀλλὰ κάποιοι μᾶς φέρνουν στὰ ὅριά μας.
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#72
Δὲν παρέθεσες καὶ τὸ σχόλιο παρακάτω ἀπὸ τὸν ἴδιο σύνδεσμο
Ίσως και να προστέθηκε εκ των υστέρων. Τι να πω! Πάντως σήμερα έγινε viral. Χθες κάτω από το τυπικό είχε μόνο την ευχή που διαβάζει ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων. Σχετικά με την ουσία του σχολίου, καντήλι είναι η Αγ. Τράπεζα; Ή βγαίνει άμεσα από εκεί το Άγ. Φως, δεν έρχεται από τα Ιεροσόλυμα; Το τι θα ανάψει ενδιάμεσα για να ανάψει τη λαμπάδα του αλλάζει την προέλευση του Αγ. Φωτός ή το ξαναγιάζει; Και ποιος του επιτρέπει να δημιουργεί καινούρια λατρευτικά τυπικά που δεν υπάρχουν πουθενά (υποδοχή του Αγ. Φωτός με το "Φως ιλαρόν" και αφή της Αγ. Τραπέζης), τα κατέθεσε κάπου προς έγκρισιν; Μπορεί ο καθένας στην Εκκλησία να πράττει κατά το δοκούν;

Πλέον η ανάρτηση έχει μάλλον αποσυρθεί. Ελπίζω να επιληφθεί του ζητήματος η αρμόδια εκκλησιαστική αρχή ώστε να μην επαναληφθούν στο μέλλον τέτοια έκτροπα.
 
Last edited:

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#73
.... Και ποιος του επιτρέπει να δημιουργεί καινούρια λατρευτικά τυπικά που δεν υπάρχουν πουθενά (υποδοχή του Αγ. Φωτός με το "Φως ιλαρόν" και αφή της Αγ. Τραπέζης), τα κατέθεσε κάπου προς έγκρισιν; Μπορεί ο καθένας στην Εκκλησία να πράττει κατά το δοκούν;

Πλέον η ανάρτηση έχει μάλλον αποσυρθεί. Ελπίζω να επιληφθεί του ζητήματος η αρμόδια εκκλησιαστική αρχή ώστε να μην επαναληφθούν στο μέλλον τέτοια έκτροπα.
Χριστός Ανέστη Γιάνη. Δε ξέρω αν έχει αποσυρθεί η ανάρτηση, πάντως Το θέμα αναπαράγεται ήδη απο τα γνωστά διαδικτυακά μμε όπως εδώ:
http://www.protothema.gr/greece/art...tia-stin-agia-trapeza-me-to-deute-lavete-fos/

Τώρα σχετικά με αυτό που έγραψες, (γι αυτό το ξεχώρισα από το μήνυμά σου) πως είναι καινούργια λατρευτικά τυπικά που δεν υπάρχουν πουθενά, θα ήθελα να πω ότι σε αρκετούς ναούς αν όχι σε όλους που γίνεται υποδοχή του αγίου φωτός ψάλλουν το φως ιλαρόν. Και εμείς το ίδιο κάναμε.
Δεν το βρίσκω άσχημο. Όπως επίσης και κατά την επιστροφή του επιταφίου που η πόρτες του ναού είναι κλειστές και ψάλλουμε το άρατε πύλας χτυπώντας δυνατά τις πόρτες και μετά ανοίγουν και μπαίνει μέσα ο κόσμος.
Με τα χρόνια πάρα πολλά στοιχεία έχουν προστεθεί. Και συνήθως αυτά που αρέσουν στον κόσμο και δεν έχουν κάποια δυσκολία ή επικινδυνότητα μένουν και γίνονται παράδοση και μετά εξαπλώνονται σε όλους τους ναούς.
Δες για παράδειγμα και το Ιδού ο Νυμφίος το βράδυ της Κυριακής των Βαΐων που τελούμε τον όρθρο της Μεγάλης Δευτέρας. Την ώρα που ο ψάλτης λέει το Ιδού ο Νυμφίος βγαίνουν οι ιερείς με την εικόνα του νυμφίου. Υπήρχε κάτι τέτοιο πριν εκατό χρόνια ή είναι και αυτό μια "καινοτομία" που τελικά όμως επικράτησε παντού.
Το συγκεκριμένο με την αγία τράπεζα να φλέγεται, κατά τη γνώμη μου, αργά ή γρήγορα να παύσει να υφίσταται γιατί πρακτικά είναι δύσκολο και είναι και επικίνδυνο, αφού αφενός δε μπορεί ο κάθε ιερέας να ανάβει φωτιά πάνω στην αγία τράπεζα και αφετέρου είναι και επικίνδυνο γιατί μπορεί να πιάσει φωτιά εάν το γυαλί δεν είναι το σωστό ή να πεταχτεί μια σπίθα κτλ.
 
Last edited by a moderator:
#74
Χριστός Ανέστη!
Γενικά η υποβολή οποιούδηποτε σχολίου πάνω σε οποιοδήποτε θέμα με ένταση υποδηλώνει ταραχή!
Σημείωση πρώτη: Έχει κάποιος στοιχεία για παραποίηση των ιερών μυστηρίων από τον εν λόγω ιερέα..μυστηρίων το τονίζω!Γάμο,Βάπτιση,Κηδεία,Ευχέλαιο,Εξομολόγηση,Θεία Λειτουργία!όχι γιατί είμαι παρών σε όλα (σε όλα) τα μυστήρια εδώ και 2 χρόνια και σας βεβαιώ..ακόμα στο Ιερό Ευχέλαιο δεν παραλέιπουμε ούτε (,) κόμμα. κανόνα; πλήρη! κλπ
Άρα δεν βλέπω περίγελο της Θείας Λατρείας γιατί άλλη Λατρεία δεν υπάρχει απ'όσο γνωρίζω.
Σημείωση δεύτερη: σε θέμα ακολουθιών και τυπικού; ορίστε καταθέστε να ακούσω..επίσης παρών σε όλα σε όλα όμως!
Σημείωση τρίτη: ο επιτάφιος είναι τοποθετημένος εκεί που τον τοποθετούν σχεδόν το 99% των ναών στην Αγία τράπεζα..από πάνω είναι τοποθετημένο τζάμι και είναι ξεκάθαρο.
Σημείωση τέταρτη: ο πάτερ ουδέποτε ισχυρίστηκε ότι γίνεται κάποιο θαύμα (το ακούσαμε κ αυτό!) όλοι το ξέρουν ότι χρησιμοποιεί οινόπνευμα και ανάβει με το Άγιο Φώς που έχει έρθει από τα Ιεροσόλυμα.Ρίχνει πάνω στην Αγία τράπεζα χώμα; κουρέλια; ..όχι! βάζει, απλώνει πάνω της το Άγιο Φως...κάτι ιερό σε κάτι επίσης ιερό (το σχόλιο για το Σώμα και το αίμα του Χριστού φλαμπέ που αναφέρθηκε απλά αποτυχημένο αστειάκι).
Σημείωση πέμπτη: ερχόμαστε στο προκείμενο..ότι δηλαδή αυτός που δεν πάει στην εκκλησία θα δει τις φλόγες και θα έρθει στον Προφήτη Ηλία..ότι δηλαδή οι ηλικίες από 50 έως 70 που είναι το 70% των ναών θα δουν το βίντεο και θα σηκωθούν από Κρήνη,Νεάπολη,Αμπελόκηπους,Τούμπα και θα έρθουν στο Προφήτη Ηλία για να κάνουν Ανάσταση..αυτό είναι πετυχημένο αστειάκι. Που είναι ρε παιδιά 3 χρόνια τώρα και είμαστε οι ίδιοι και οι ίδιοι.
Σημείωση έκτη: άντε στις άλλες ιστοσελίδες..στο "Ψ" που έχω δηλώσει οτι είμαι ψάλτης στον εν λόγω ναό θα μπορούσε όποιος σκανδαλίστηκε να ρωτήσει για το τι γίνεται και με ποιά κίνητρα..σαφώς και μου απάντάτε που να σε ξέρουμε..θα μπορούσε ο συνετός και μη παρορμητικός τύπος που θέλει να σχολιάσει να ψάξει να βρεί..
Σημείωση έβδομη: ο χριστιανός και μάλιστα ο ορθόδοξος πρωτού χλευάσει το οτιδήποτε ρωτάει..να γεμάτος ο τόπος από Θεολόγους, γεροντάδες, ακόμα και ερώτηση και γνωστοποίηση στον αρμόδιο μητροπολίτη με σοβαρότητα όχι κοκκινοσκουφίστικα και αν μάθει ότι είναι μεμπτό πάει στον πάτερ και του λέει τό και τό πάτερ ξέφυγές για το 1 2 3... μπά βαρεμάρα ποίος; ξέρετε πόσα θέματα θα λυνόντουσαν έτσι; Αλλά η υδονή του πληκτρολογίου κοντεύει να ξεπεράσει της σάρκας. Ότι το Άγιο Φως στην Αγία Τράπεζα μας πείραξε..ας αποφανθεί αυτός που του αρμόζει εγώ παραθέτω στοιχεία (με ειρωνία ναι είναι το στύλ μου) και αν είναι μεμπτό το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να προσευχηθώ..αλλά η προσευχή προυποθέτει αγάπη!και συμπόνια ότι κ αν είναι ο άλλος!
Σημείωση όγδοη: αλίμονο σ'αυτούς που κρατάν και διαφυλλάτουν το νόμο...
Σημείωση έννατη: τα είπα όλα με πολύ αγάπη δεν θα απαντήσω σε κανένα σχόλιο..όποιος θέλει διευκρινήσεις ευπρόσδεκτός να συμψάλλουμε, να γνωριστούμε για να μπορέσουμε να κάνουμε συζήτηση..χωρίς γνωριμία συζήτηση δεν γίνεται... Χριστός Ανέστη . -
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#75
Διάβασα αὐτὰ ποὺ σημειώνεις.

Μόνο τοῦτο θὰ σημειώσω κι ἐγώ. Δὲν χρειαζόταν νὰ γίνει, πόσω μᾶλλον νὰ δημοσιευθεῖ -γιατὶ ἄραγε;

Ἐπίσης, δὲν χρειάζονται οὕτε τὰ κίνητρα οὕτε τίποτε. Ἁπλὰ δὲν χρειάζεται νὰ γίνει, ὅπως βέβαια καὶ ἄλλα πράγματα ἀλλοῦ, ὅπως ἔχει διαβάσει στὸ συγκεκριμένο θέμα.

Ἄν μπορεῖς, καὶ θέλεις φυσικὰ, νὰ ἐξηγήσεις γιὰ ποιὸν λόγο ἔγινε ἡ παραπάνω ἐνέργεια, θὰ τὸ ἐκτιμοῦσα, ἄν ὄχι πάλι, κανένα πρόβλημα. Ἀπαιτεῖται; Δείχνει κάτι;

Ὅσο γιὰ τὰ περὶ μυστηρίων, καμία κουβέντα δὲν ἔγινε, σχολιάσθηκε ἀποκλειστικὰ καὶ μόνο ἡ συγκεκριμένη «συνήθεια», ἐστω καὶ καυστικὰ ἀπὸ μένα.

Καὶ κάτι ἄλλο. Μποροῦμε νὰ ρίχνουμε οινόπνευμα πάνω στὴν Ἁγία Τράπεζα, ὅποτε θέλουμε; Ἀπ' ὅσο γνωρίζω πέραν τῶν Εγκαινίων καὶ τῆς πλύσης τῆς ἁγίας Τραπέζης μὲ συγκεκριμένες ἀκολουθίες, τίποτε ἄλλο δὲν μπαίνει στὴν ἁγία Τράπεζα, πλὴν τῶν αὐστηρῶς καθορισμένων ἐνδυμάτων, βιβλίων καὶ σκευῶν.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#76
Αλήθεια τώρα; Πού είδατε να αναφερόμαστε στα Μυστήρια ή στις άλλες Ακολουθίες που τελεί; Λατρεία, αγαπητέ, είναι η λατρευτική σύναξη, είτε είναι Εσπερινός, είτε είναι Όρθρος, είτε είναι Θεία Λειτουργία, είτε είναι οποιαδήποτε άλλη Ακολουθία στο Ναό, Μυστήριο ή όχι, αφού λατρεύουμε τον Κύριο προσευχόμενοι. Δε σας γνωρίζω για να σας ρωτήσω, ούτε και με ενδιαφέρει να σας ρωτήσω για κάτι που βλέπω με τα μάτια μου. Γιατί στο τυπικό των άλλων Ακολουθιών δεν αναφέρθηκε κανείς και είναι εκτός θέματος το μήνυμά σας. Τα 4 πρώτα είναι και το 6ο είναι τελείως off... Τώρα, για τα υπόλοιπα, εννοείται πως αυτά τα εφέ προσελκύουν κόσμο, γι' αυτό γίνονται! Έστω και από απλή περιέργεια, κάποιος θα πάει να το δει. Όχι κάποιος που δε θα πήγαινε εκκλησία έτσι κι αλλιώς, αλλά κόσμος από άλλες ενορίες. Γι' αυτό και δημοσιεύονται στο fb, και μάλιστα με αναλυτικές περιγραφές. Ακόμη, ετοίμαζα όντως μήνυμα προς τη Μητρόπολη πριν αποσυρθεί η δημοσίευση με σκοπό να καταθέσω τον προβληματισμό μου και να ενημερώσω, σε περίπτωση που δεν ήταν ενήμεροι για το θέμα, διότι όντως ταράχτηκα που είδα κάτι τέτοιο. Πάντως, δε θεωρώ παρορμητική την ενέργεια να καταθέσω δημόσια τον προβληματισμό μου, τη στιγμή που δημόσια ανεβάζει ο ιερέας το βίντεο στο fb του Ναού - το οποίο δεν ακολουθώ, εντούτοις είδα στον τοίχο μου από δημοσιεύσεις τρίτων. Δεν το έκανα με διάθεση κουτσομπολιού, είδα το βίντεο και πόνεσα για το μέγεθος της αυθαιρεσίας. Οι τυπικές παρεκτροπές αυτού του βαθμού είναι κάτι που τουλάχιστον προκαλεί. Αν το θέμα έγινε viral, σίγουρα δε φταίω εγώ αλλά αυτός που το έκανε, το ανέβασε και το διέδωσε. Εσείς που είστε μες στους θεολόγους και τους γεροντάδες, τους ρωτήσατε τη γνώμη τους; Για κάνετε μια βόλτα από τη θεολογική να ρωτήσετε τους λειτουργιολόγους ή από το Άγ. Όρος να ρωτήσετε τους γεροντάδες και παραθέστε μας το όνομα και την άποψη του πρώτου που θα στηρίξει αυτή την ενέργεια, όπως και το πόσους ρωτήσατε μέχρι να τον βρείτε. Αν θέλετε, κάνετε και μια βόλτα στα μοναστήρια της Κρήτης για να ρωτήσετε πόσοι γεροντάδες το εφαρμόζουν εκεί, και εκείνων οι απόψεις σεβαστές είναι! :wink:

ΥΓ: Τι σημαίνει "κοκκινοσκουφίστικα";
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#77
Χριστός Ανέστη Γιάνη. Δε ξέρω αν έχει αποσυρθεί η ανάρτηση, πάντως Το θέμα αναπαράγεται ήδη απο τα γνωστά διαδικτυακά μμε όπως εδώ:
http://www.protothema.gr/greece/art...tia-stin-agia-trapeza-me-to-deute-lavete-fos/

Τώρα σχετικά με αυτό που έγραψες, (γι αυτό το ξεχώρισα από το μήνυμά σου) πως είναι καινούργια λατρευτικά τυπικά που δεν υπάρχουν πουθενά, θα ήθελα να πω ότι σε αρκετούς ναούς αν όχι σε όλους που γίνεται υποδοχή του αγίου φωτός ψάλλουν το φως ιλαρόν. Και εμείς το ίδιο κάναμε.
Δεν το βρίσκω άσχημο. Όπως επίσης και κατά την επιστροφή του επιταφίου που η πόρτες του ναού είναι κλειστές και ψάλλουμε το άρατε πύλας χτυπώντας δυνατά τις πόρτες και μετά ανοίγουν και μπαίνει μέσα ο κόσμος.
Με τα χρόνια πάρα πολλά στοιχεία έχουν προστεθεί. Και συνήθως αυτά που αρέσουν στον κόσμο και δεν έχουν κάποια δυσκολία ή επικινδυνότητα μένουν και γίνονται παράδοση και μετά εξαπλώνονται σε όλους τους ναούς.
Δες για παράδειγμα και το Ιδού ο Νυμφίος το βράδυ της Κυριακής των Βαΐων που τελούμε τον όρθρο της Μεγάλης Δευτέρας. Την ώρα που ο ψάλτης λέει το Ιδού ο Νυμφίος βγαίνουν οι ιερείς με την εικόνα του νυμφίου. Υπήρχε κάτι τέτοιο πριν εκατό χρόνια ή είναι και αυτό μια "καινοτομία" που τελικά όμως επικράτησε παντού.
Το συγκεκριμένο με την αγία τράπεζα να φλέγεται, κατά τη γνώμη μου, αργά ή γρήγορα να παύσει να υφίσταται γιατί πρακτικά είναι δύσκολο και είναι και επικίνδυνο, αφού αφενός δε μπορεί ο κάθε ιερέας να ανάβει φωτιά πάνω στην αγία τράπεζα και αφετέρου είναι και επικίνδυνο γιατί μπορεί να πιάσει φωτιά εάν το γυαλί δεν είναι το σωστό ή να πεταχτεί μια σπίθα κτλ.
Για τις νεώτερες παραδόσεις υπάρχει καυστικός σχολιασμός για τους ανούσιους θεατρινισμούς σε έγκριτα άρθρα που παραπέμπονται παραπάνω. Άλλο, όμως, το να σχολιάζουμε κάτι που έστω και τοπικά υπάρχει πλέον ως παράδοση και άλλο κάτι που τώρα κάνει την εμφάνισή του και δικαιούμαστε να εκφράσουμε τον προβληματισμό μας. Σχετικά με το "Φως ιλαρόν", δεν επιμένω, πρώτη φορά συναντώ αυτή την τάξη, γηράσκω αεί διδασκόμενος. Στη Θεσσαλονίκη και τις γύρω περιοχές δεν είχα ξανασυναντήσει κάτι παρόμοιο - ενώ το "Άρατε πύλας" το συνάντησα, άλλοτε μετά τη Λιτανεία του Επιταφίου και άλλοτε μετά την Ανάστσση.
 

Μακρυγιάννης

Κανάλια Μαγνήσιας
#78
Υπάρχουν βέβαια και οι καλές ειδήσεις!

Πρώτο Πάσχα φέτος στην καινουρια ενορια
και αφού με υπομονή και επιμονή εξήγησα
στον ιερέα το πώς και γιατί κόπηκαν:

1.η θεία λειτουργία στο κουβούκλιο του επιταφίου
2. η αναγνωση του κατηχητικου λόγου στο τέλος της αναστασιμης θείας λειτουργίας

Νωρίτερα τον περασμένο Αύγουστο δεν έγινε για πρωτη φορα ο επιτάφιος της Παναγίας και μιλάμε για ενορία αφιερωμένη στην Παναγία.

Δεν τα γραφω αυτα προς καυχηση αλλά πρός ενίσχυση των συναδέλφων όυτως ώστε να μη σταματησουν να προσπαθούν για την διατήρηση της τάξης και της σοβαρότητας.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#79
Τελικά, η Μητρόπολη επελήφθη του ζητήματος και κάλεσε τον εν λόγω ιερέα για απολογία. Εκείνος κατάλαβε το λάθος του, ζήτησε συγγνώμη και υποσχέθηκε να μην επαναλάβει κάτι παρόμοιο. Οπότε το θέμα θεωρείται λήξαν! Λεπτομέρειες εδώ, όπου βρίσκεται το επίσημο ανακοινωθέν.
 
Top