Κράτημα Χουρμουζίου, ήχος τρίτος.

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#1
Από το Ταμείον Ανθολογίας του Χουρμουζίου Χαρτοφύλακος της μεγάλης του Χριστού εκκλησίας, (Κωνσταντινούπολη 1824), ένα κράτημα σε τρίτο ήχο το οποίο βρίσκεται στη σελίδα 202. Ανήκει στο "Δόξα..." του πολυελέου, "Επί των ποταμων..."
Πιθανό να είναι μια καλή επιλογή για μεγάλους ναούς μετά το "Δι ευχών..." της ακολουθίας των χαιρετισμών, καθώς είναι ίδιος ήχος με το καταληκτικό τροπάριο "Την ωραιότητα...".
Και σε οπτικοακουστική μορφή εδώ: http://www.youtube.com/watch?v=UPy8RSEx1wg
 

Attachments

haris1963

παλαιότατο μέλος
#2
Και σε οπτικοακουστική μορφή εδώ: http://www.youtube.com/watch?v=UPy8RSEx1wg
Eyrik, πάει ξέφυγες! Τα οπτικοακουστικά εφέ που έβαλες στην αρχή του βίντεο και κατά τη διάρκεια της εμμελούς ανάγνωσης "Άγγελος πρωτοστάτης", δεν παίζονται! Μεγαλύτερο τρόμο στον ακροατή, μόνο η φωνή του "καλοφωνάρη" μπορεί να δημιουργήσει! :p

χς

υγ. Εντάξει χιούμορ κάνουμε, ας μην αγριέψει τώρα η "άλλη πλευρά"...:)
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#3
Από το Ταμείον Ανθολογίας του Χουρμουζίου Χαρτοφύλακος της μεγάλης του Χριστού εκκλησίας, (Κωνσταντινούπολη 1824), ένα κράτημα σε τρίτο ήχο το οποίο βρίσκεται στη σελίδα 202. Ανήκει στο "Δόξα..." του πολυελέου, "Επί των ποταμων..."
Πιθανό να είναι μια καλή επιλογή για μεγάλους ναούς μετά το "Δι ευχών..." της ακολουθίας των χαιρετισμών, καθώς είναι ίδιος ήχος με το καταληκτικό τροπάριο "Την ωραιότητα...".
Και σε οπτικοακουστική μορφή εδώ: http://www.youtube.com/watch?v=UPy8RSEx1wg
Ετσι ψαλλονται τα κρατηματα αυτα? Η μαλλον...απο ποτε ψαλλονται ετσι???
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#5
Η "τράπουλα" γυρίζει όντως πολύ "κοφτερά", από αμφίβολης προέλευσης χαρτοφύλακα..

υγ. Το οπτικοακουστικό απευθύνεται σε Γάλλ(οφων)ους; Η μτφ είναι εκ του (πολύ) προχείρου...Για το περιεχόμενο κ το αντίκρισμα, παραπέμπω εδώ.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#6
E, τι να γινει βρε παιδια... Ετσι εψαλλε ο Χουρμουζιος και οι συναδελφοι του, τα κρατηματα... Πως να το κανουμε;....
Ισως να υπαρχουν ηχογραφησεις,απο τοτε,που να μαρτυρουν αυτη την ερμηνεια,του συγκεκριμενου μελους.... :rolleyes:
Δεν παμε καλα...:rolleyes::confused:
 
Last edited:
#7
Δεν καταλαβαίνω - ειλικρινά - τι δεν πάει καλά με το συγκεκριμένο κράτημα ώστε να λοιδορείται κατ' αυτόν τον τρόπο. Μπορώ να σχολιάσω την σύντομη (υπέρ το δέον;) χρονική αγωγή και άλλα τινα όπως το συνεχές ισοκράτημα και συνακόλουθα την συνεχή ροή, σε σχέση μάλιστα με την εκτέλεση της χορωδίας του Καραμάνη που βέβαια είναι πολύ πιο στακάτη και που βέβαια έχουμε τρίσημο, αλλά όλα αυτά άπτονται απλώς του θέματος της διαφορετικής θεώρησης του τρόπου ερμηνείας και όχι του πώς εκτελείται ένα κράτημα και κυρίως του θέματος της χρονικής αγωγής του.

Θα παρακαλούσα, λοιπόν, με ειλικρινή διάθεση να δώσουν οι ειδήμονες περισσότερες λεπτομέρειες ή τουλάχιστον το "σκεπτικό" της καταδικαστικής απόφασης.
 
Last edited by a moderator:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#8
Ἡ δική μου ἄποψη. Τὴν ΕΛΒΥΧ σὲ ἄργὸ χρόνο κάποτε τὴν ἀνέχομαι, ἀλλὰ ὅποτε ἐπιταχύνει τὰ τσαλιμάκια της εἶναι ἀνυπόφορα. Εἰδικὰ αὐτὲς τὶς πεταστὲς καλύτερα νὰ τὶς ἀντικαταστήσουν μὲ ὁλίγο, τὸ παρατραβᾶνε τὰ μάλα, ὅπως καὶ τὰ κλάσματα πρὸ τῶν ὑπορροῶν, πολὺ τὸ χορεύουν καὶ τὸ πεταρίζουν.

Ἄν δὲν τὸ βλέπεις ἤ μᾶλλον δὲν τὸ ἀκοῦς, τὶ νὰ κάνουμε, «μα c' est la vie που λένε και οι Γάλλοι» κατὰ Μαχαιρίτσα.

ΥΓ. Ἀφιερωμένο στὸ φίλο Stapaman ποὺ «ἐφησυχάζει» ἐκών ἄκων.
 
Last edited by a moderator:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#10
Δεν καταλαβαίνω - ειλικρινά - τι δεν πάει καλά με το συγκεκριμένο κράτημα .....
ενδεικτικά..:
1) ο χρόνος είναι τυποποιημένος δυτικότροπος και "ιλαροχορευτικός". Ο σωστός χρόνος στα κρατήματα είναι ο τριαδικός χρόνος.
2)Τον δι-κε του τρίτου ήχου οι παραδοσιακοί ψάλτες τον κάνουν πολύ μεγαλύτερο.
3)Τον ζω(ύφεση) ακόμα πιο χαμηλό
4)Η τοποθέτηση της φωνής του ψάλτη είναι στη μάσκα του προσώπου στον ουρανίσκο κι όχι όπου λάχει...
και...
5)Η φαιδρότητα της σκηνοθεσίας του βίντεο στην αρχή φαίνεται μάλλον σαν να σατυρίζει :D

ΥΓ δεν μου αρέσουν οι θεατρινισμοί και τα «κοψίματα» του Καραμάνη στο βίντεο που δημοσίευσε ο Ιωάννης αλλά σαν άκουσμα είναι σωστό και ακολουθεί παρά τις όποιες καινοτομίες μία παράδοση.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#11
Θα παρακαλούσα, λοιπόν, με ειλικρινή διάθεση να δώσουν οι ειδήμονες περισσότερες λεπτομέρειες ή τουλάχιστον το "σκεπτικό" της καταδικαστικής απόφασης.
Ειδημονες δεν ημαστε,αλλα τουλαχιστον ακομα,ακουμε καλα,Δοξα τω Θεω...
Αυτο λοιπον ειναι τραγουδακι: (Και ας με συγχωρησει ο Eiryk)
http://www.youtube.com/watch?v=UPy8RSEx1wg

Αυτα ομως, ειναι ΚΡΑΤΗΜΑΤΑ: (Κυριως το τελευταιο,που ειναι δισημος...:wink: Το διευκρινιζω,για να μην πει κανενας,οτι τα αλλα δυο που ειναι τρισημος,ειναι τραγουδακια και αυτα...)
http://youtu.be/sBD3vMCRMGo

http://analogion.com/forum/attachment.php?attachmentid=2406&d=1213046102
http://analogion.com/forum/attachment.php?attachmentid=7980&d=1231519007
Μερικα απο τα...πολλα...
Αν θελετε κι αλλα παραδειγματα,πολυ ευχαριστως....
Το Ψ να'ναι καλα και οι συναδελφοι... Εχει μπολικο υλικο,ευτυχως....:cool:
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#12
[Σημ. συντ.] Το θέμα μεταφέρθηκε (με ανακατεύθυνση) στις αναλύσεις ερμηνειών μελών (κρατήματα) στις ηχογραφήσεις, αφού εκτός του μουσικού κειμένου αναρτήθηκε και ηχογράφηση. Αφαιρέθηκε σχόλιο μέλους για άλλα μέλη και έγινε επεξεργασία μηνυμάτων στα σημεία που αναφέρονταν σ' αυτό το σχόλιο.
 
Last edited:
#13
Απαντώντας σε Δομέστικο και Ευάγγελο, θέλω να πω, επειδή σε τελική ανάλυση αυτό μ' ενδιαφέρει βασικά, ότι το μόνο σχετικό με την εκτέλεση κρατημάτων είναι το 1 του Βαγγέλη. Κι αυτό, νομίζω, δεν ξέρω, πρέπει να σηκώνει συζήτηση, αφού δεν σημαίνει πως οι παραδοσιακοί ψάλτες πάντα μετράνε σε τρίσημο τα κρατήματα. Ούτε όμως και "τυποποιημένος δυτικότροπος και ιλαροχορευτικός" μου λέει τίποτα, θέλω κάτι πιο συγκεκριμένο, για να καταλάβω κι εγώ κι άλλοι που, πιστεύω, μπορεί να έχουν την ίδια απορία. Δεν γεννηθήκαμε όλοι γνωρίζοντας να λέμε κρατήματα.

Τα υπόλοιπα, όπως είπα και στην αρχή, έχουν να κάνουν με άλλα πράγματα και όχι με το κράτημα αυτό καθαυτό. Κι εγώ αυτό θέλω να καταλάβω, τα άλλα (περί έλξεων, διαστημάτων, αναλύσεων σε σύντομο χρόνο) τα ξέρω. Και κάποια (π.χ. συνεχές ισοκράτημα) αποτελούν γούστα. Εμένα αυτό το στακάτο του Καραμάνη και το διακοπτόμενο ισοκράτημα σε κάθε φράση που μπορεί να είναι και δυο φθόγγοι μου δίνει στα νεύρα. Άσε τη "διεύθυνση" του χοράρχη:D. Αλλά ούτε θα κοροϊδέψω ούτε θα πω ότι το άκουσμα δεν είναι σωστό.
 
Last edited:
#14
Η αλήθεια είναι πως τα προτιμώ να ψάλλονται έτσι.
Σε τέσσερα ολόκληρα λεπτά http://splicd.com/RnS7aGUmVzo/629/870, ούτε το μισό πρόλαβαν να πουν και ούτε στο μέλος του Χουρμουζίου έμειναν πιστοί (Αφού σίγουρα χρειαζόταν ο Χουρμούζιος χίλιες δύο 'διασκευές'.) Πρόσθεσαν ένα σωρό ενδόφωνα (για ποιο λόγο άραγε?). Ούτε εκτέλεσαν τον ρυθμό του κειμένου όπως είναι γραμμένο. Και κάθε δύο νότες έκοβαν 'με τσεκούρι', όπως λέει η εντελώς λανθασμένη 'διδασκαλία' μερικών. Αυτά ακολουθούν μερικοί και ψάλλουν έτσι? Δικαίωμα τους.

----------
Αλλά για να χαλαρώσουμε λίγο. . . :)

Eyrik, πάει ξέφυγες! Τα οπτικοακουστικά εφέ που έβαλες στην αρχή του βίντεο και κατά τη διάρκεια της εμμελούς ανάγνωσης "Άγγελος πρωτοστάτης", δεν παίζονται! Μεγαλύτερο τρόμο στον ακροατή, μόνο η φωνή του "καλοφωνάρη" μπορεί να δημιουργήσει! :p

χς

υγ. Εντάξει χιούμορ κάνουμε, ας μην αγριέψει τώρα η "άλλη πλευρά"...:)
χαχα.....Καθόλου, καθόλου....Είσαι πολύ αστείος!!! .....χαχα... :p


. . .
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#15
Σε τέσσερα ολόκληρα λεπτά http://splicd.com/RnS7aGUmVzo/629/870, ούτε το μισό πρόλαβαν να πουν και ούτε στο μέλος του Χουρμουζίου έμειναν πιστοί (Αφού σίγουρα χρειαζόταν ο Χουρμούζιος χίλιες δύο 'διασκευές'.) Πρόσθεσαν ένα σωρό ενδόφωνα (για ποιο λόγο άραγε?). Ούτε εκτέλεσαν τον ρυθμό του κειμένου όπως είναι γραμμένο. Και κάθε δύο νότες έκοβαν 'με τσεκούρι', όπως λέει η εντελώς λανθασμένη 'διδασκαλία' μερικών. Αυτά ακολουθούν μερικοί και ψάλλουν έτσι? Δικαίωμα τους.

----------

Δηλαδή είναι αργοί, δυσκίνητοι και άπιστοι διασκευαστές; Προσθέσαν ενδόφωνα, άλλαξαν τον ρυθμό, και τσεκουράτοι....και είναι και λανθασμένη...
η ''διδασκαλία'' τους...

Πετάει ο γάιδαρος; ΟΧΙ, φυσικά...


Δ.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#16
Απαντώντας σε Δομέστικο και Ευάγγελο, θέλω να πω, επειδή σε τελική ανάλυση αυτό μ' ενδιαφέρει βασικά, ότι το μόνο σχετικό με την εκτέλεση κρατημάτων είναι το 1 του Βαγγέλη. Κι αυτό, νομίζω, δεν ξέρω, πρέπει να σηκώνει συζήτηση, αφού δεν σημαίνει πως οι παραδοσιακοί ψάλτες πάντα μετράνε σε τρίσημο τα κρατήματα. Ούτε όμως και "τυποποιημένος δυτικότροπος και ιλαροχορευτικός" μου λέει τίποτα, θέλω κάτι πιο συγκεκριμένο, για να καταλάβω κι εγώ κι άλλοι που, πιστεύω, μπορεί να έχουν την ίδια απορία. Δεν γεννηθήκαμε όλοι γνωρίζοντας να λέμε κρατήματα.

Τα υπόλοιπα, όπως είπα και στην αρχή, έχουν να κάνουν με άλλα πράγματα και όχι με το κράτημα αυτό καθαυτό. Κι εγώ αυτό θέλω να καταλάβω, τα άλλα (περί έλξεων, διαστημάτων, αναλύσεων σε σύντομο χρόνο) τα ξέρω. Και κάποια (π.χ. συνεχές ισοκράτημα) αποτελούν γούστα. Εμένα αυτό το στακάτο του Καραμάνη και το διακοπτόμενο ισοκράτημα σε κάθε φράση που μπορεί να είναι και δυο φθόγγοι μου δίνει στα νεύρα. Άσε τη "διεύθυνση" του χοράρχη:D. Αλλά ούτε θα κοροϊδέψω ούτε θα πω ότι το άκουσμα δεν είναι σωστό.

Τὰ ξέρεις μὲν, τὰ ἔχεις ἀποδεχθεῖ ὅμως ὡς ἐσφαλμένα χρήζοντα διόρθωσης καὶ ἐγκατάλειψης; Διαφορετικά, ἡ παραδοχὴ «ξέρω» δείχνει ἁπλὰ ξερὴ ἀντιμετώπιση, χωρὶς οὕτε βλαστάρι γνώσης στὴν ξεραΐλα τοῦ ελβυχικοὺ ξερολισμοῦ.

Πρόσθεσαν ένα σωρό ...όφωνα (για ποιο λόγο άραγε?). Ούτε εκτέλεσαν τον ρυθμό του κειμένου ... .... η εντελώς λανθασμένη 'διδασκαλία' μερικών. Αυτά ακολουθούν μερικοί και ψάλλουν έτσι? Δικαίωμα τους.

Σὰν τὴ γνωστὴ σχολὴ:rolleyes: νὰ περιγράφεις καὶ πολὺ πετυχημένα μάλιστα. :rolleyes:
 
E

emakris

Guest
#17
Είσαι πολύ αστείος!!! .....χαχα...
Η έκφραση "είσαι αστείος" στα Ελληνικά δεν αντιστοιχεί στο αγγλικό "you are funny", αλλά έχει την έννοια του είσαι γελοίος, ασήμαντος ή ανεπαρκής. Εάν δεν είναι αυτή η πρόθεση του γράψαντος, θα πρέπει να βρεθεί κάποια καταλληλότερη έκφραση, όπως π.χ. "Πολύ γέλιο!" ή "Καλό!" ή κάτι ανάλογο.
 
#18
Ευχαριστούμε πολύ Eyrik για αυτή τη δημοσίευση.Γνωρίζοντας λοιπόν ότι υπαρχει μία προκατάληψη για τον Αγγελόπουλο το μόνο που έχω να πώ είναι ότι πολλοί θα ήθελαν να συμπεριλάβουν αυτό το κομμάτι με αυτή τη χρονική αγωγή στη δική τους χορωδία αλλά τους πέφτει κομματάκι δύσκολη η εκπαίδευσή του στους μαθητές.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#19
Ευχαριστούμε πολύ Eyrik για αυτή τη δημοσίευση.Γνωρίζοντας λοιπόν ότι υπαρχει μία προκατάληψη για τον Αγγελόπουλο το μόνο που έχω να πώ είναι ότι πολλοί θα ήθελαν να συμπεριλάβουν αυτό το κομμάτι με αυτή τη χρονική αγωγή στη δική τους χορωδία αλλά τους πέφτει κομματάκι δύσκολη η εκπαίδευσή του στους μαθητές.

Γιὰ τὴν ὀργάνωση οὐδεὶς ἀντιλέγει, τὸ ἀποτέλεσμα ὅμως ἀμφίβολο.

Ἑκτὸς κι ἄν ἔχουμε διαγωνισμὸ ... ταχύτητας καὶ στην ψαλτική.
Οὕτε ... πεντοζάλη νὰ ἤτανε μὲ τὰ ἀνάλογα ... τσαλίμια καὶ ... πεταστὲς.
 
#20

Τὰ ξέρεις μὲν, τὰ ἔχεις ἀποδεχθεῖ ὅμως ὡς ἐσφαλμένα χρήζοντα διόρθωσης καὶ ἐγκατάλειψης; Διαφορετικά, ἡ παραδοχὴ «ξέρω» δείχνει ἁπλὰ ξερὴ ἀντιμετώπιση, χωρὶς οὕτε βλαστάρι γνώσης στὴν ξεραΐλα τοῦ ελβυχικοὺ ξερολισμοῦ.
Μα καλά, είμαι μόλις 22 χρονών, ασχολούμαι με τη Βυζαντινή μουσική (ακόμα πιο) μόλις 4-5 χρόνια, και μου ζητάς να διατυπώσω σαφή κρίση για θέματα που απασχολούν και διχάζουν ολόκληρη την ψαλτική κοινότητα για χρόνια; :p Αλλά αν θες οπωσδήποτε μια απάντηση, η γνώμη μου γενικά είναι ότι τα πράγματα καταρχάς δεν είναι άσπρο ή μαύρο, όπως θάλεγες κι εσύ, και δεύτερον, ότι προτιμώ να βλέπω το ποτήρι μισογεμάτο, όπως θάλεγε ο Λαοσυνάκτης.
 
Top