Καίριες σκέψεις με αφορμή την ψαλτική στο Φανάρι

Pappous43

Παλαιό Μέλος
#61
Καὶ συμμόρφωσιν ὅμως ...
Τὸ ξεχάσατε ... σᾶς τὸ θυμίζω ... γιὰ τελευταία φορά:cool:
Εύχαριστῶ διά τήν ὑπενθύμισιν,
Κύριος φωτισμός μου καί Σωτήρ μου,
Κύριος ὑπερασπιστής τῆς ζωῆς μου,
ἴσως μέ βοηθήσῃ τόν ἁμαρτωλόν νά γλυτώσω ἀπό τόν Μαῦρο Λῦκο
μέ τήν μάσκα τοῦ Ζορρό!

Καί διά νά δανεισθῶ τούς λόγους τοῦ Ἁγίου Ἀντωνίου,
"ἐάν ἔχετε ἄδειαν ἀπό τόν Κύριον ἥμῶν Ἰησοῦν Χριστόν
κάνετε ὁτι καταλαβαίνετε" είδ΄ἄλλως....ὁ χρόνος τρέχει γρήγορα....

Ὅμως διά τό ἰδικόν σας συμφέρον ἀπαντῆστε μου παρακαλῶ(!)
εἰς τήν ἐξῆς ἐρώτησιν:

Ὅταν μοῦ γράφετε:
Τὶ τὶ ψάλλουμε δὲν ἔχει σχέση μὲ τὸ τὶ ἐφαρμόζουμε
Διαβάζοντας γιὰ παράδειγμα το προφιλ μου, γνωρίζετε πὼς ἔχετε νὰ κάνετε μὲ ἕναν κουλτουριάρη, παπικό, συγκρητιστή, ἠδονιστή, λυσσώδη τύπο, πέραν κάθε σωτηρίας καὶ μόνιμον κάτοικον τῆς ... Βαβυλῶνος
ΥΓ. Ἐπειδὴ ψάλλουμε τὸ δοξαστικὸ τῆς Ἀναστάσεως δὲν σημαίνει πὼς συγχωροῦμε καὶ τοὺς πάντες. Ἄς μὴν συγχέουμε τὴν πρόθεση μὲ τὴν πράξη. The road to hell is full of good intentions.
Τότε τί έννοεῖτε
Εἶσθε ὑπερήφανος δι΄αύτά ἤ λυπᾶσθε διότι τά πράττετε;

Καί μέ τήν σειρά μου σᾶς θυμίζω καί ἐγώ....διά τελευταίαν φοράν:
Μοῦ χρεωστᾶτε ἤδη κάμποσες προηγούμενες ἀπαντήσεις καί ΔΕΝ παραγράφονται.
Ἐάν δέν ἀπαντήσετε καί σήμερον θά χρεωθῆτε ἀκόμη μίαν ἀπάντησιν.
Καί ὅσον διάστημα μοῦ χρεωστᾶτε ἀπαντήσεις, μή μοῦ κάμετε ἐρώτησιν,
δέν θά λάβετε ἀπάντησιν μέχρις ....ἐξοφλήσεως....
 
Last edited:

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
#62
Επειδή την ίδια απορία έχει και άλλο μέλος, ποιος είναι τελικά αυτός με το κεράκι;;;
Αφήστε τις <<κοκορομαχίες>>:mad: και πάμε στο προκείμενο...μη μείνουμε με την απορία..! :eek::cool:
 

parianos

Νίκος Γαβαλάς
#63
Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά σε όλους!
Φαίνεται έντονα απο την ένταση οτι ξεκουραστήκαμε απο την Μ. Εβδομάδα!
Ενδιαφέρον τα σχόλια ολων--πράγματι.
Η απορία για το ποιός κρατάει λαμπάδα η κεράκι ..........'Ελεος, δεν θα κοιμηθώ αν δεν μάθω....έχω τέτοια "λωλάδα" που λέμε εδω στο νησί. Για ποιόν λέτε;:D
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#68
Μου είναι πολύ δύσκολο και επίπονο ψυχικά να απαντώ σε μόνιμη βάση απολογουμενος για τη μόρφωση μου για την προτίμηση μου για το εάν είμαι ελληνοψυχος να μπαίνω στην γνωστή διαμάχη παραδοσιακών του κλίματος και Λυκουργικών του Καρα τώρα που το σκέφτομαι θα με στιγμάτισε η αίτηση μου με αφορμή το Βατοπαιδίου c.d. και εάν έχω όντως καταγωγή από τις πατρίδες. Η μητέρα μου είναι από δύο χωριά της Πόλης και η οικογένεια της συζύγου μου είναι αρχαίοι Θρακιώτες της Σμύρνης. Τέλος η λίστα στην οποία πρέπει να με ενταξετε ντε και καλά δείχνει την απαξίωση προς προς συναδέλφους χ σχολών μέχρι τον Γιάννη τον Λιακό επειδή έκανε το διδακτορικό στο Σταθη έλεος. Και όχι είμαι κατά του ενός Χορού. Στα αναλογια του Πατριαρχείου υπάρχε ι ικανό υλικό για δύο σημαντικούς χορούς. Και δεν ξέρω το επίπεδο την εποχή του Ιακώβου το τωρινό με την φιλοσοφία που λειτουργεί δεν μου αρέσει και δεν έχει να κάνει με Σχολές πεταστες και την δεινότητα ως δασκάλου του αρχοντος. Είναι προφανές ότι εκφράζω τον αληθή προβληματισμό μου και δεν έχω καμία διάθεση να θίξω κανέναν προσωπικά.
Δεν δείχνει καμία απαξίωση η λίστα που σας πρότεινε ο κ Γιανουκάκης, θέλουμε να μας πείτε την γνώμη σας επειδή εσείς αναφερθήκατε από το πρώτο μήνυμα ότι ακούτε καλύτερα πράγματα από άλλους ναούς, κι εμείς σας ρωτήσαμε από ποιους. Δεν είναι λογικό;
Το να κατηγορείτε το ψαλτικό κλίμα του Πατριαρχείου και μετά να λέτε: δεν φταίει ο Πρωτοψάλτιης ,δεν φταίνε οι δομέστιχοι, όλοι μουσικοί άξιοι είναι και μπορούν να κάνουν όπως είναι δύο χoρούς, έτσι λέτε. Γιατί τώρα τι έχουν; δεν έχουν δύο χορούς; Καλή η νύφη μας αλλά στραβή αυτό μου θυμίζει αλλά δεν λέτε το στραβή εσείς λέτε Καλή η νύφη μας αλλά ...[βάλε ό, τι θες].. Θέλετε να μην ξεχωρίζει η φωνή του πρωτοψάλτη ή του λαμπαδαρίου; τι δεν σας αρέσει δεν μας το λέτε ξεκάθαρα.
Ο Γεώργιος ο Μιχαλάκης (mimi) που σας κάνει thanks μας έχει πει την άποψη του για το τωρινό ψάλσιμο στο Πατριαρχείο, τον άκουσα κατάλαβα αλλά δεν συμφωνώ σε αυτό με τον Γεώργιο. Εσείς πετάτε κάτι και δεν μας λέτε τι ακριβώς είναι αυτό, με το τσιγκέλι σας τα βγάζουμε και λέτε ότι σας ανακρίνουμε κι όλας!
Θίξατε τους πατριαρχικούς χορούς δημόσια, οφείλετε να πείτε καθαρά τον λόγο την ένστασης σας αλλιώς είναι κακεντρέχεια και δεν ξέρω τι άλλο...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#69
Εύχαριστῶ διά τήν ὑπενθύμισιν,
Κύριος φωτισμός μου καί Σωτήρ μου,
Κύριος ὑπερασπιστής τῆς ζωῆς μου,
ἴσως μέ βοηθήσῃ τόν ἁμαρτωλόν νά γλυτώσω ἀπό τόν Μαῦρο Λῦκο
μέ τήν μάσκα τοῦ Ζορρό!

Καί διά νά δανεισθῶ τούς λόγους τοῦ Ἁγίου Ἀντωνίου,
"ἐάν ἔχετε ἄδειαν ἀπό τόν Κύριον ἥμῶν Ἰησοῦν Χριστόν
κάνετε ὁτι καταλαβαίνετε" είδ΄ἄλλως....ὁ χρόνος τρέχει γρήγορα....

Ὅμως διά τό ἰδικόν σας συμφέρον ἀπαντῆστε μου παρακαλῶ(!)
εἰς τήν ἐξῆς ἐρώτησιν:

Ὅταν μοῦ γράφετε:



Τότε τί έννοεῖτε
Εἶσθε ὑπερήφανος δι΄αύτά ἤ λυπᾶσθε διότι τά πράττετε;

Καί μέ τήν σειρά μου σᾶς θυμίζω καί ἐγώ....διά τελευταίαν φοράν:
Μοῦ χρεωστᾶτε ἤδη κάμποσες προηγούμενες ἀπαντήσεις καί ΔΕΝ παραγράφονται.
Ἐάν δέν ἀπαντήσετε καί σήμερον θά χρεωθῆτε ἀκόμη μίαν ἀπάντησιν.
Καί ὅσον διάστημα μοῦ χρεωστᾶτε ἀπαντήσεις, μή μοῦ κάμετε ἐρώτησιν,
δέν θά λάβετε ἀπάντησιν μέχρις ....ἐξοφλήσεως....
Μολονότι ἑκτὸς θέματος σᾶς ἀπαντῶ μὲ trolling, εὐελπιστῶντας στὴν καλὴ διάθεση τῶν συντονιστῶν μας νὰ διαγράψουν τὰ ἀνόητα καὶ σαφῶς ἄσχετα μηνύματά μας ἀπὸ τὴν παροῦσα ἑνότητα.

Δὲν σᾶς χρεωστῶ ἀπολύτως τίποτε καὶ ἄν τὸ πιστεύετε πλανᾶσθε πλάνην οἰκτράν.
Ὅσο γιὰ τὴν ταχύτητα τοῦ χρόνου τὴν γνωρίζω, ὅπως καὶ ὅτι ἡ πληρωμὴ τοῦ κοινοῦ χρέους ἀναμένει ΟΛΟΥΣ. Ὁ καθεὶς προετοιμάζεται ὡς νομίζει χωρὶς αὐτόκλητους «σωτῆρες» πάνω στὸ κεφάλι του, ποὺ ἀγνοοῦν τὴν δοκό τους καὶ ψάχνουν τῶν ἄλλων, ὡς «καλοὶ χριστιανοί». Συνεπῶς ἀσχοληθεῖτε μὲ τὸ ταμιεῖον σας καὶ ἀφῆστε ἐμένα νὰ καῶ στὴν ... πυρά.
 
#70
Προς κ. ΕΥΑΓΓΕΛΟ:

Είμαι πάρα πολύ σαφής στο τί εννοώ και εσείς πάρα πολύ συνεπής στο να προσπαθείτε να δημιουργείτε εντυπώσεις ότι δεν είμαι σαφής κ.τ.λ.
Δεν μιλάω για ύφος, κατάρτιση αλλά για το όλον αποτέλεσμα που δεν μου αρέσει. Και αυτό πρώτιστα έχει να κάνει με την ισχύουσα φιλοσοφία που δεν είναι μόνο του περιφήμου "κλίματος". Αποτελεί γενική παθογένεια και στον Ελλαδικό χώρο.
Τί να κάνουμε έχω διαφορετική άποψη. Στον Καιάδα λοιπόν η μάλλον εν τω μέσω του υγρού πυρός επειδή δεν εκθειάζω τον Πατριαρχικό Χορό;

Λέτε για την λίστα του κ. Γιανουκάκη. Συμπτωματικά βέβαια είναι γεμάτη απο χοράρχες των "άλλων", μαθητών και μαθητών των μαθητών του ακατανόμαστου Καρά, Αγγελόπουλου, Στάθη, Αγγελίδη, Κωνσταντίνου κ.τ.λ. Βέβαια ο Πατριάρχης ημών και υμών την χορωδία του Λυκούργου έχει χρησιμοποιήσει πολλές φορές για αντιπροσώπευση ιδίως στο εξωτερικό. Προφανώς δεν την έχει του πεταματού. Αλλά δεν το συνεχίζω, μαθητής αυτών δεν είμαι και εκεί θα πάει η κουβέντα πράγμα που δεν με απασχολεί. Ας τον υπερασπιστούν οι μαθητές του. Βέβαια έχω και εγώ το αμάρτημα πως προτιμώ Βατοπαιδινά C.D.

Δεν με ενδιαφέρει τί ακούω σε άλλους Ναούς αλλά τι θα έπρεπε να ακούω και σε ποια ποιότητα στους μητροπολιτικούς και δη στον Πατριαρχικό Ναό.
Για πολλούς το Πατριαρχικό Αναλόγιο είναι η Θεία Μελωδία που ήκουσαν οι Ρώσοι και ομολόγησαν τον Χριστιανισμό. Ε για εμένα αυτό που ακούω τα τελευταία τουλάχιστον χρόνια δεν είναι.

Το ότι έχει ένα αναλόγιο πληθώρα μελών δεν συνιστά απαραίτητα και Χορό. Για εσάς αυτό που ακούτε είναι ενδεχομένως το ιδανικό, για εμένα όχι(Είμαι υπέρ του Χορού και όχι της χοραρχολαγνείας, στην οποία ο κάθε ένας ψάλτης οφείλει να θυμιά τον δάσκαλό του και να απαξιώνει όσους δεν ανήκουν στο περίφημο κλίμα και την Σχολή του. Και φυσικά όταν ψέλνει ο χ άρχων, να μην ακούγεται κιχ, ούτε καν το ίσον. Αλλά αυτό δεν είναι της παρούσης).

Αν θεωρείτε πως κρίνοντας εγώ αρνητικά την απόδοση των Πατριαρχικών Χορών(εγώ είπα και εν γένει των μητροπολιτικών ναών) αυτό συνιστά θίξιμο και προσβολή, τότε μάλλον ίσως υπάρχει έλλειμμα τόλμης ή η εκφράσεως της προτιμήσεως.

Είμαι και κακεντρεχής... Μάλιστα. Να είστε καλά...
Απο την αρχή της παρεμβάσεώς μου ακούω μια σειρά από χαρακτηρισμούς.
Χριστός Ανέστη !
 

Pappous43

Παλαιό Μέλος
#71
Μολονότι ἑκτὸς θέματος σᾶς ἀπαντῶ μὲ trolling, εὐελπιστῶντας στὴν καλὴ διάθεση τῶν συντονιστῶν μας νὰ διαγράψουν τὰ ἀνόητα καὶ σαφῶς ἄσχετα μηνύματά μας ἀπὸ τὴν παροῦσα ἑνότητα....
Δηλαδή, σεῖς μέν ἔχετε τό δικαίωμα εἰς τήν ἀρχήν τῆς ἐνότητος νά εἰρωνεύεσθε τόν συνάδελφον (#8 κτλ), ἐγώ ὅμως δέν ἔχω δικαίωμα νά σᾶς πῶ τό συστηματικόν σας λάθος καί τότε ἐνθυμῆσθε τό "ἐκτός θέματος" καί καλεῖτε τούς συντονιστάς εἰς βοήθειαν?

Ἐάν δέν εἴχατε γράψει εἰρωνικῶς εἰς τήν άρχήν καί ἐπιμένατε, δέν θά εἴχαμε κλιμακωθῆ είς τήν παροῦσαν συζήτησιν. Ἑπομένως καί ἐγώ εὐελπιστῶ είς τήν σοφίαν τῶν
συντονιστῶν νά σᾶς κάμουν κάποιαν σύστασιν διότι ἡ είρωνία σας εἶναι χρονία καί συστηματική....

....ἀσχοληθεῖτε μὲ τὸ ταμιεῖον σας καὶ ἀφῆστε ἐμένα νὰ καῶ στὴν ... πυρά.
Θά σᾶς ἀφήσω ἥσυχον μετά χαρᾶς ἐφ΄ ὅσον σταματήσετε νά πετᾶτε .... πέτρες καί κρύβεσθε πίσω ἀπό τά δέντρα!
 
#72
Προς κ. ΕΥΑΓΓΕΛΟ:
......
Δεν μιλάω για ύφος, κατάρτιση αλλά για το όλον αποτέλεσμα που δεν μου αρέσει. Και αυτό πρώτιστα έχει να κάνει με την ισχύουσα φιλοσοφία που δεν είναι μόνο του περιφήμου "κλίματος". Αποτελεί γενική παθογένεια και στον Ελλαδικό χώρο.
Τί να κάνουμε έχω διαφορετική άποψη. Στον Καιάδα λοιπόν η μάλλον εν τω μέσω του υγρού πυρός επειδή δεν εκθειάζω τον Πατριαρχικό Χορό;

......

Δεν με ενδιαφέρει τί ακούω σε άλλους Ναούς αλλά τι θα έπρεπε να ακούω και σε ποια ποιότητα στους μητροπολιτικούς και δη στον Πατριαρχικό Ναό.
Για πολλούς το Πατριαρχικό Αναλόγιο είναι η Θεία Μελωδία που ήκουσαν οι Ρώσοι και ομολόγησαν τον Χριστιανισμό. Ε για εμένα αυτό που ακούω τα τελευταία τουλάχιστον χρόνια δεν είναι.

Το ότι έχει ένα αναλόγιο πληθώρα μελών δεν συνιστά απαραίτητα και Χορό. Για εσάς αυτό που ακούτε είναι ενδεχομένως το ιδανικό, για εμένα όχι(Είμαι υπέρ του Χορού και όχι της χοραρχολαγνείας, στην οποία ο κάθε ένας ψάλτης οφείλει να θυμιά τον δάσκαλό του και να απαξιώνει όσους δεν ανήκουν στο περίφημο κλίμα και την Σχολή του. Και φυσικά όταν ψέλνει ο χ άρχων, να μην ακούγεται κιχ, ούτε καν το ίσον. Αλλά αυτό δεν είναι της παρούσης).

Αν θεωρείτε πως κρίνοντας εγώ αρνητικά την απόδοση των Πατριαρχικών Χορών(εγώ είπα και εν γένει των μητροπολιτικών ναών) αυτό συνιστά θίξιμο και προσβολή, τότε μάλλον ίσως υπάρχει έλλειμμα τόλμης ή η εκφράσεως της προτιμήσεως.
1. Έχετε κάθε δικαίωμα να πείτε τη γνώμη σας, αλλά πρέπει να σας επισημανθεί ότι αναφέρεστε σε έναν χορό (και δη με την ιστορικά καθιερωμένη του δομή και λειτουργία) έχοντας στο νου σας ως πρότυπο πολυμελή χορωδία. Αυτό αποτελεί αστοχία, διότι δεν έχει στόχο να αποτελέσει χορωδία ο πατριαρχικός χορός.
Πρέπει λοιπόν πρώτα να διευκρινίσετε σε μας ή και στον εαυτό σας αν σας ενοχλεί η δομή και λειτουργία του χορού ή η απόδοσή του. Για το πρώτο δεν μπορεί να γίνει κάτι. Για το δεύτερο, μπορώ να συμφωνήσω μαζί σας στο εξής: δεν ήταν πάντα ίδια ποιοτικά η απόδοση των χορών. Υπήρχαν λαμπρές και λιγότερο λαμπρές εποχές. Αυτό όμως είναι κάτι άλλο (και μπορεί να έχει και βάσιμες αιτίες, όπως επισημάνθηκε).
Η παρακάτω περιγραφή, αν αναφέρεται στον πατριαρχικό χορό (ανάμεσα σε άλλους) με βρίσκει εντελώς αντίθετο:
Είμαι υπέρ του Χορού και όχι της χοραρχολαγνείας, στην οποία ο κάθε ένας ψάλτης οφείλει να θυμιά τον δάσκαλό του και να απαξιώνει όσους δεν ανήκουν στο περίφημο κλίμα και την Σχολή του. Και φυσικά όταν ψέλνει ο χ άρχων, να μην ακούγεται κιχ, ούτε καν το ίσον
2. Αποδοκιμάζω το «γλαφυρό τμήμα» της τοποθέτησης του κ. Γιαννουκάκη. Μιλάμε για ένα συγκεκριμένο θέμα, δεν χρειάζεται η ευκαίρως-ακαίρως ανακίνηση παλιών, γνωστών θεμάτων.

3. Τέλος, η συζήτηση δεν είναι πια και πολύ εντός θέματος (αλλά δεν είναι κακό αυτό), γιατί το αρχικό ζητούμενο (τουλαχιστον έτσι το αντιλήφθηκα) ήταν η παρουσίαση ενός προτύπου ψαλτικής θεσμικής, σεμνοπρεπούς, παραδοσιακής, συλλογικής, με μια λέξη: «εκκλησιαστικής», η οποία μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για την καθ' ημάς, που παρουσιάζει (όταν τα παρουσιάζει) συμπτώματα εκκοσμίκευσης.

4. Με την ευκαιρία, και συγγνώμη για την πολυλογία, τα συμπτώματα εκκοσμίκευσης δεν νομίζω ότι είναι μια γάγγραινα που θα θανατώσει την ψαλτική μας, διότι οι υγιείς δυνάμεις είναι περισσότερες και οι ψάλτες βλέπω ότι γίνονται όλο και πιο ευαισθητοποιημένοι, πράγμα στο οποίο συμβάλλει και το Ψαλτολόγιο, δόξα τω Θεώ, και εν παση περιπτώσει ο Θεός θα μας βοηθήσει να «βοηθήσουμε» την ψαλτική που του αναπέμπουμε. Οι επικλήσεις «των εσχάτων καιρών» που γίνονται συχνά από τον αγαπητό Νεκτάριο Κούγια ταιριάζουν σε ένα κλίμα «τρόμου της ιστορίας» από την οποία ο Θεός είναι απών. Κάτι τέτοιο κανείς δεν θέλει να το πιστέψει.
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
#73
Ρε μπαγάσ........ευλογημένε, πως τα λες....

(εννοώ την δομή της σκέψης και κυρίως τον τρόπο να την αποτυπώσεις σε ένα μήνυμα και όχι, απαραιτήτως, ότι συμφωνώ)

Αν και γενικά συμφωνώ.

Είπα να βάλω ένα απλό Thanks αλλά δεν θα έφτανε.
 
#74
......................Οι επικλήσεις «των εσχάτων καιρών» που γίνονται συχνά από τον αγαπητό Νεκτάριο Κούγια ταιριάζουν σε ένα κλίμα «τρόμου της ιστορίας» από την οποία ο Θεός είναι απών. Κάτι τέτοιο κανείς δεν θέλει να το πιστέψει.
κ. Γεώργιε, Χριστός Ανέστη! Ευχαριστώ, για την αναφορά σας στο όνομά μου. Μακάρι να μην ισχύει, τίποτε από τις αιτιάσεις μου, αλλά οι ηχογραφήσεις άλλα μαρτυρούν!
Προσπαθώντας να αιτιολογήσω, πολλάκις, τον τρόπο ψαλσίματος πολλών εξ' ημών και ακούγοντας τις ηχογραφήσεις, παρατηρώ άλλος να ψάλλει, κατά την πορεία του μέλους δανειζόμενος θέσεις από "Παπαλάμπρενα", άλλος από "Καραγιάννενα", άλλος από "Ιτιά" και άλλος από "αμανεδίστικα solo", που μου θυμίζουν τον εξαίρετο λαϊκό καλλιτέχνη Μ. Χριστοδουλόπουλο, κ.λ.π.
Εκτός από τα παραπάνω, ψάλλοντας, ταυτόχρονα, ημιάχρονα ή πότε έγχρονα και πότε άχρονα, νομίζουμε ότι "τονίζουμε", μ' αυτόν τον τρόπο τις έννοιες του κειμένου, αλλά "ο χρόνος είναι η ψυχή της μουσικής"!

Ξεχάσατε, να αναφέρετε και τα δύο, επιπλέον βασικά στοιχεία, που, κατά καιρούς, επικαλούμαι:
1). "τη θεοποίηση του λαρυγγιού μας", που μας κάνει να θέτουμε σε δεύτερη μοίρα τους βασικούς Μουσικούς κανόνες και να ψάλλουμε, όπως πιο πάνω αδρομερώς, περιέγραψα, αλλά
και 2) την απλή σύγκριση, που κάνω των ηχογραφήσεων των εσχάτων χρόνων, μ' αυτές των πρώτων! (λέγοντας χαρακτηριστικά - συμπερασματικά: "που είσαι Ναυπλιώτη να μας ακούσεις"!).
Κατά τ' άλλα, δεν κρίνω τον νυν Πατριαρχικό χορό, ο οποίος διατηρεί σε μεγάλο βαθμό το πρότερο κάλος, αλλά αναφέρομαι, στους επιγόνους!
 
Last edited:
#75
Προφανώς και η φιλοσοφία του Καθεδρικού Αναλογίου παντού είναι μη χορωδιακή, άσχετα με την επικοινωνιακή εικόνα των πολλών συμμετεχόντων και ανερχομένων στα σχετικά αναλόγια.
Στηριζομένη λοιπόν μια χορεία στον ένα άρχοντα, αυτό την αφήνει μετέωρη στην φωνητική κατάσταση του ενός, ο οποίος και χρόνο με τον χρόνο φθίνει, ου γαρ έρχεται μόνον.
Αναφέρομαι στην όλη απόδοση(άκουγα ένα χαμηλόφωνο ψάλσιμο χωρίς ουσιαστική υποστήριξη, ανάλογο κράτημα που ίσα-ίσα ακούγονταν), αλλά η παθογένεια εντοπίζεται στην αρχή του ενός. Δεν είναι κάτι άγνωστο. Δεν έχει να κάνει με το σέβας του Οικουμενικού Πατριαρχείου, το ύφος του κλίματος, την κατάρτιση των Πολιτών Ιεροψαλτών κ.τ.λ.
Η χοραρχολαγνεία είναι γενικότερο φαινόμενο, το θάψιμο της μιας Σχολής από την άλλη στην Ελλάδα και όχι μόνο αποτελεί ζοφερή εκτεταμένη πραγματικότητα. Δεν εννοώ πως ο άρχων του Πατριαρχείου έχει αυλή και το δημιουργεί ο ίδιος. Ωστόσο έχω τύχει σε συζητήσεις και με ιεροψάλτες του κλίματος και δη του Πατριαρχικού αναλογίου, να θάβουν τις άλλες Σχολές, υπερτονίζοντας την δική τους, όπως όλοι, και διεκδικώντας για την αφεντιά τους, όπως όλοι, την υπέρτατη ψαλτική παράδοση.
Η εκκοσμίκευση είναι φαινόμενο που πάντα επηρέαζε και πάντα θα επηρεάζει την Εκκλησία. Ειδικά σε μια εκκλησία που μετά την Άλωση και ειδικά μετά τον ΙΣΤ΄ αιώνα, δεν έδειξε και τόσο σημασία στην τήρηση της Τάξεως για πολλούς λόγους, με αποτέλεσμα πολλά καινοφανή στοιχεία που χρόνο με τον χρόνο έγιναν νέα Τάξη. Δεν νομίζω όμως πως έχει να κάνει με το θέμα μας. Περισσότερο στην Ψαλτική επιδρά η Δυτική Μουσική παρά το κοσμικό φρόνημα, εκτός αν κάποιος χαρακτηρίσει την αρχή του ενός στο αναλόγιο σημείο των κοσμικών καιρών που δε νομίζω.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#76
Δηλαδή, σεῖς μέν ἔχετε τό δικαίωμα εἰς τήν ἀρχήν τῆς ἐνότητος νά εἰρωνεύεσθε τόν συνάδελφον (#8 κτλ), ἐγώ ὅμως δέν ἔχω δικαίωμα νά σᾶς πῶ τό συστηματικόν σας λάθος καί τότε ἐνθυμῆσθε τό "ἐκτός θέματος" καί καλεῖτε τούς συντονιστάς εἰς βοήθειαν?

Ἐάν δέν εἴχατε γράψει εἰρωνικῶς εἰς τήν άρχήν καί ἐπιμένατε, δέν θά εἴχαμε κλιμακωθῆ είς τήν παροῦσαν συζήτησιν. Ἑπομένως καί ἐγώ εὐελπιστῶ είς τήν σοφίαν τῶν
συντονιστῶν νά σᾶς κάμουν κάποιαν σύστασιν διότι ἡ είρωνία σας εἶναι χρονία καί συστηματική....



Θά σᾶς ἀφήσω ἥσυχον μετά χαρᾶς ἐφ΄ ὅσον σταματήσετε νά πετᾶτε .... πέτρες καί κρύβεσθε πίσω ἀπό τά δέντρα!
Δὲν ξαναασχολοῦμαι μαζί σας στὸ παρὸν θέμα, σεβόμενος μόνο τὴν ἠλικία σας καὶ τίποτε ἄλλο.

Γράψτε ὅ,τι θέλετε ...
 
Last edited:

Dimitris Fakinos

Παλαιό Μέλος
#77
Αγαπητέ "konstantinoupolitis",

Χριστός Ανέστη - Χρόνια πολλά.

Παρατηρώ στα σχόλιά σας να αναφέρετε συνεχώς τους όρους "Καθεδρικός" και "Μητροπολιτικός" ναός.

Θα είχατε την ευγενή καλοσύνη, να μου διευκρινήσετε, τί το διαφορετικό (ή τί το παραπάνω) έχουν αυτοί οι ναοί σε σχέση με τους υπόλοιπους ενοριακούς ναούς των πόλεων και είναι αναγκαία κατά τα γραφόμενά σας, η συγκρότηση κατηρτισμένων χορών ψαλτών επιπέδου ηχογράφησης;

Όλες οι λειτουργίες της χριστιανικής οικουμένης και όλες οι λειτουργικές πράξεις των κατά τόπους εκκλησιών, από τη στιγμή που διατηρούν ανόθευτο το πνεύμα της Κυριακής και αποστολικής λατρείας είναι παντού ίδιες.


Ευχαριστώ εκ των προτέρων
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#78
3. Τέλος, η συζήτηση δεν είναι πια και πολύ εντός θέματος
Γιώργο, (Χρόνια σου πολλά) μην κλειδώσει το θέμα.....
Κάτσε να δούμε που πάει η κουβέντα.........
αποκτά ενδιαφέρον............:wink:
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
#79
Αγαπητέ μέλος konstantinoupolitis

Δικαίωμά σας να μην γουστάρετε κάποιες καταστάσεις στα Μητροπολιτικά, Καθεδρικά, και συγκεκριμένα στα Πατριαρχικά αναλόγια. Η τοποθέτησή σας, και η ένστασή σας, είναι καθαρά υποκειμενική.

Αναφέρατε τους Βατοπαιδινούς και δημιουργείτε την εντύπωση πως αυτοί επιτελούν κάποιο πρότυπο προς μίμηση και ίσως κάποιο σχήμα "Βατοπαιδινοί Λάϊτ" θα άρμοζε σε κάθε Μητροπολιτικό, Καθεδρικό, και Πατριαρχικό αναλόγιο.

Εαν αυτή είναι η πρότασή σας, μπορούμε να την σχολιάσουμε...

ΝΓ
 
#80
κ. Φακινε η δημιουργία χορών προϋποθέτει επάρκεια ψαλτικης παιδείας αριθμό μελών και μια αντίστοιχη οικονομική δυνατότητα. Οι μητροπολιτικοι Ναοί αποτελουν τους πρώτους Ναούς και εν γένει οι απαιτήσεις τους αλλά και οι δυνατότητες είναι διαφορετικές. Σημερα μέσα από Μ.Μ.Ε. οπως το 4ε π.χ. είναι ευκολότερο να υπάρχει μια εικόνα των σχετικών αναλογιων της χωρας και να εξάγει κάποια χρήσιμα συμπεράσματα.
 
Top