Καίριες σκέψεις με αφορμή την ψαλτική στο Φανάρι

Η Ένσταση μου για τον Πατριαρχικό Χορό δεν είναι ο Νικηφόρος Ηθικός, αλλά το όλον αποτέλεσμα, ούτε κρίνω αντιπαραδοσιακό το πατριαρχικό ψάλσιμο αλλά ελλιπές. Λάθος καταλάβατε.
Σαφώς και δεν θεωρώ απαραίτητα το Πατριαρχείο ως άγρυπνο φρουρό των παραδόσεων αφού Θεός φύλαξε και σε όλες μα όλες τις υπόλοιπες Τέχνες πλην Ψαλτικής δεν γίναμε Εσπερία, σαφώς όμως και υπάρχουν ζητήματα αλλού τα οποία δεν θίγω, δεν είναι της παρούσης.
(σ.σ. Ως προς τα Μουσικά Κείμενα Παράδοση δεν είναι μόνο ο Πέτρος, ούτε οι κατά πολύ μεταγενέστεροι Πρίγγος και Ιάκωβος τους οποίους τιμώ. Διαφωνώ επίσης με την επιλογή των μαθημάτων προεπιλεγμένα πάντα και μονοδιάστατα αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο μου. Ας ψέλνουν ότι ψέλνουν στο επίπεδο που αρμόζει σε ένα καθεδρικό Ναό. Και λέω καθεδρικό γιατί οι περισσότεροι καθεδρικοί Ναοί ανάλογες παθογένειες έχουν).
Το να αποδίδουμε κείμενα Βυζαντινά ή παλαιά μεταβυζαντινά αποτελεί υποχρέωση μας. Δεν μίλησα εγώ για επιστροφή αλλά ένταξη στο ρεπερτόριο και τέτοιων μαθημάτων.
Τώρα το σχόλιο περί πυραμίδων Ευβοίας και Λιγουριού... Συνεχίζετε και δικαίωμά σας, ωστόσο το αντικείμενό αυτών ταιριάζει περισσότερο σε μέλη του Υπάτου Συμβουλίου Εθνικών και των εκδόσεων Κάδμος των οποίων δεν είμαι θιασώτης. Δεν ξέρω γιατί με σχολιάζετε έτσι. Ας είναι.
 
Προς Ευάγγελο Σολδάτο:
Δεν έχω καταλάβει γιατί αναζητήσατε δημοσιεύσεις μου εκτός και ποιός ο λόγος. Έχει καλώς καθώς εσείς ξέρετε καλύτερα:
Δεν έχω μαζί μου το C.D. των Βατοπαιδινών, αν θυμάμαι όμως καλά ο επίσημος κατάλογος ομιλεί για Λαμπαδάριο, ενώ στο αναλυτικό εσωτερικό κείμενο γράφει πως το μάθημα είναι μεν Λαμπαδάριος αλλά από τον Εφέσιο (αν θυμάμαι καλώς έκδοση Βουκουρεστίου 1820).
Είναι λογικό λοιπόν να γράψω αρχικώς Λαμπαδαρίου και εκ των υστέρων Εφεσίου, εννοώντας πως ήθελα την εν Ρουμανία αυτή έκδοση, γιατί το χειρόγραφο είναι κάπως όχι τόσο δυσανάγνωστο αλλά μη πρακτικό. Το χαρτί δεν είναι Α4, ούτε καν Α5 και δημιουργεί ένα θέμα στην ανάγνωση.
Η σύγχυση λοιπόν προέρχεται εκ του φυλλαδίου του C.D.

Επειδή δε η εκλογή των Αίνων μου κατα την Μεγάλη Εβδομάδα ήταν απο εκεί,
θα σας πω πως τα Πασαπνοάρια του Α΄ Ήχου εκ του Εφεσίου είναι παραλλαγή ωραιοτέρα, όχι ότι η κλασσική του Πέτρου δεν είναι επίσης ωραιοτάτη(εξαιρετική επίσης).
Άλλα Πασαπνοάριο του Εφεσίου που έψαλα, σε Β΄ και Γ΄ Ήχο αν θυμάμαι καλά, ήταν πιο απλά, ελαφρώς πιο σύντομα και μάλλον λιγότερο ωραία από τον κλασσικό Πέτρο. Πάντως διαφορές υπάρχουν, δεν είναι μόνο οι χειρόγραφες φθορές - έλξεις. Υπάρχει μια διαφοροποίηση κειμένου, μικρότερη η μεγαλυτέρα.

Δεν θέτω θέμα καλυτέρας αποδόσεως. Η αξιολόγησή μου που σας έκανα πριν είναι μόνο σε θέμα συνθέσεως και εφέτος που όντως έψαλα απο Εφέσιο, έχω άποψη για το θέμα, υποκειμενική βέβαια.

Δεν έχει να κάνει όμως με τις ενστάσεις μου. Ελπίζω κάποτε να καταλάβετε τί γράφω και δεν μιλάω προσωπικά, αλλά νιώθω πως συνεχώς δεν αντιλαμβάνεστε κάποιες εκ των ενστάσεων μου.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Η Ένσταση μου για τον Πατριαρχικό Χορό δεν είναι ο Νικηφόρος Ηθικός, αλλά το όλον αποτέλεσμα, ούτε κρίνω αντιπαραδοσιακό το πατριαρχικό ψάλσιμο αλλά ελλιπές. Λάθος καταλάβατε.

..επίπεδο που αρμόζει σε ένα καθεδρικό Ναό

Εδώ δεν υπάρχουν Ρωμιοί στην πόλη να γεμίσουν ταξί.. όχι να έχουμε και εναλλακτικούς ψάλτες και χορωδίες..!!!
Για μένα μια χαρά είναι το ψάλσιμο του Πατριαρχείου. Μακάρι να μείνει έτσι και να μην χαλάσει αυτό εύχομαι! Χριστός Ανέστη!
 
Τα μέλη των δύο σημερινών χορών του Πατριαρχείου πέραν των δύο κορυφαίων, είναι και καλλίφωνοι και μουσικολογιότατοι, κάποιοι τουλάχιστον από αυτούς. Αρκούν για να φτιαχτεί μια χορωδία με γεμάτα μέλη και γεμάτα ισοκρατήματα.
Δεν έχει να κάνει με την έλλειψη Ρωμιών ψαλτών, άσε βέβαια που μισθώνονται και ψάλτες από Ελλάδα, δεν είναι μόνο οι Ρωμιοί της Πόλης.
Προφανώς υπάρχει διάσταση απόψεων και αισθητικής.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Τα μέλη των δύο σημερινών χορών του Πατριαρχείου πέραν των δύο κορυφαίων, είναι και καλλίφωνοι και μουσικολογιότατοι, κάποιοι τουλάχιστον από αυτούς. Αρκούν για να φτιαχτεί μια χορωδία με γεμάτα μέλη και γεμάτα ισοκρατήματα.
Δεν έχει να κάνει με την έλλειψη Ρωμιών ψαλτών, άσε βέβαια που μισθώνονται και ψάλτες από Ελλάδα, δεν είναι μόνο οι Ρωμιοί της Πόλης.
Προφανώς υπάρχει διάσταση απόψεων και αισθητικής.

Κ γαρ η αισθητική σου...δῆλόν σε ποιεῖ...
 
Δοκεί μοι το τε υμέτερον αισθητικόν το όμοιον ποιεί... Όπως φαντάζομαι και σε όλους, επωνύμους δικαίους και ανωνύμους αδίκους.
Γενικά είναι δύσκολο να ανεχθείς την διαφορετική γνώμη, πολύ περισσότερο στο σινάφι μας. Κατά τα άλλα ...και αλλήλους περιπτυξώμεθα.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Συνάδελφοι,
Πατέρες, ἀδελφοί καί τεκνία, ἔλεος!
Ἀκόμη ψάλλομεν τό
"....καί ἀλλήλους περιπτυξώμεθα...
Εἴπωμεν...καί τοῖς μισοῦσιν ἡμᾶς,
Συγχωρήσωμεν πάντα τῇ Ἀναστάσει...."

Ἀκόμη ἠχοῦν γύρω μας οἱ ἤχοι τοῦ Πάσχα καί ἐπιστρέφομεν εἰς τάς εἰρωνίας!
Τιμᾶ καί ἀνυψώνει τό φόρουμ ;;;;

Τὶ τὶ ψάλλουμε δὲν ἔχει σχέση μὲ τὸ τὶ ἐφαρμόζουμε ... καὶ ὁ ἀναμάρτητος πρῶτος τὸν λίθον βαλέτω ...

Δέν ἔχω προσωπικήν σχέσιν μέ τούς δύο ἀνωτέρω οὔτε καί μέ τόν τρίτον κατωτέρω,
διότι μοῦ εἶναι παντελῶς ἄγνωστοι, ἀνώνυμοι.
Καλῶς κάμουν βεβαίως καί παραμένουν ἀνώνυμοι διότι προφανῶς ἔχουν σοβαρόν
προσωπικόν λόγον καί ἐν πάσῃ περιπτώσει προβλέπεται ὑπό τοῦ φόρουμ.

Εὐχαριστῶ γιὰ τὴν κατανόηση.
Τό πρόβλημα εἶναι (νομίζω) ἀλλοῦ:

Ὁ μέν ἐπώνυμος (ὡς ὁ γράφων καί πάρα πολλοί ἄλλοι στό φόρουμ) ἐάν γράψῃ
κάτι λανθασμένον, αἱρετικόν, σχεδόν-ὑβριστικόν, εἰρωνικόν κτλ θά εἶναι δακτυλοδεικνύμενος!
Μπορεῖ νὰ γίνει ἀνώνυμος, ἐφ' ὅσον τὸ ἐπιθυμεῖ, κι ἔτσι νὰ ἀπελευθερωθεῖ ἀλλὰ θὰ χάσει τὰ καλὰ τῆς δημοσιότητος.

Ὁ δέ ἀνώνυμος ἔχει τήν δυνατότητα (ὅταν θέλῃ) νά εἰρωνευθῇ, νά ὑβρίσῃ (μετά μαεστρίας
ὥστε νά νά εἶναι ἐντός τοῦ νόμου τῆς Αὐστραλίας καί τοῦ κανονισμοῦ τοῦ φόρουμ)
νά ὑποστηρίξῃ (μέ τό γάντι ἤ ἀλλοιῶς) κουλτουριάρικα, παπικά, συγκρητιστικά καί
ἄλλα πράγματα καί ταῦτα πάντα "ἀτιμωρητί, μεταφορικῶς βεβαίως".
Καί ὅταν κάνῃ τήν δουλειά του ἤ βαρεθῇ ἤ ἐκτεθῇ ἅπλῶς ἐξαφανίζεται ἀπό τό φόρουμ
ἤ ἐμφανίζεται μέ νέον ψευδώνυμον καί μάλιστα κατανυκτικώτερον τοῦ προηγουμένου!

Καὶ γιατὶ νὰ μὴν ἔχει τὴν δυνατότητα, ἐφ' ὅσον τὸ κάνει μὲ μαεστρία βεβαίως βεβαίως; Μήπως τὸ forum ἀνήκει στοὺς Καθαρούς;:confused:
Θά ἤθελα νά προτείνω ὅτι οἱ κύριοι ἀνώνυμοι:
ἔχουν κατά μείζονα λόγον τήν ὑποχρέωσιν, βεβαίως οὐχί νομικήν,
ἀλλά χριστιανικήν, συναδελφικήν, εὐγενικήν καί φιλοτιμικήν
νά εἶναι ἔτι φιλικώτεροι/προσεκτικώτεροι/δικαιώτεροι τῶν ἐπωνύμων μελῶν εἰς τά μηνύματά των.
Ἄς εἶναι αύτὀ τό κόστος διά τά πλεονεκτήματα τῆς άνωνυμίας των.
Εἶναι γνωστόν τοῖς πᾶσιν ὅτι μέ γενικότητες, ἄνευ στοιχείων καί κατόπιν σιωπήν
μπορεῖ καποιος νά προσπαθήσῃ νά γελοιοποιήσῃ τά εὐγενέστερα πράγματα.
Προσωπικά, ὡς ἀνώνυμος δὲν αἰσθάνομαι καμία μείζονα ἤ ἐλάσσονα ὑποχρέωση πέραν τῶν κανόνων τοῦ φορουμ. Τὰ δικά μου μηνύματα ἀπηχοῦν τὶς ἀπόψεις μου καθαρὰ καὶ ξάστερα, δὲν εἶναι οὕτε φιλικὰ, οὕτε προσεκτικά, οὕτε δίκαια. Οἱ γενικότητες εἶναι ἴδιον ἐπωνύμων καὶ ἀνωνύμων, ὅπως καὶ - εὐτυχῶς- ἡ γελοιοποίηση.:D
Τά ψευδώνυμα ἔχουν καί αὐτά τόν ρόλον των. Προϊδεάζουν κατά διαφόρους τρόπους
θετικούς, ἀρνητικούς, σοβαρούς, γελοίους, κτλ, καί συμβάλλουν εἰς τό συνιστάμενον
ἐπίπεδον τοῦ φόρουμ, φαντασθῆτε δύο ἀκραῖα παραδείγματα, π.χ.
"Ὁ ταλαίπωρος ψάλτης" ἐν ἀντιθέσει πρός τό "Ὁ λυσσασμένος σκύλος"
Ὁ προϊδεασμὸς βοηθᾶ ὥστε νὰ ἀποφεύγονται τυχὸν ... σκόπελοι καὶ καταποντισμοί. Δεῖτε το ὡς προαναγγελία θυέλλης πρὸς ναυτιλομένους. Διαβάζοντας γιὰ παράδειγμα το προφιλ μου, γνωρίζετε πὼς ἔχετε νὰ κάνετε μὲ ἕναν κουλτουριάρη, παπικό, συγκρητιστή, ἠδονιστή, λυσσώδη τύπο, πέραν κάθε σωτηρίας καὶ μόνιμον κάτοικον τῆς ... Βαβυλῶνος:cool:
Καί τελειώνω μέ ἕνα θετικόν σχόλιον.
Μοῦ ἔχει κάμει μεγάλην ἐντύπωσιν τό ἀνώνυμον μέλος EIRYK EMNOSHELE
διότι πάντοτε γράφει μέ χριστιανικήν ἀγάπην, δέν εἰρωνεύεται, δέν δημιουργεῖ
προστριβάς, εἶναι ἀπόλαυσις νά ἐπικοινωνῇ κανείς μαζί του.
Καί κατά σύμπτωσιν(?) ἔχει καί ἕν ἐκ τῶν καταλληλωτέρων ψευδωνύμων
ἀντεστραμμένων, ἤτοι ΕΛΕΗΣΟΝΜΕ ΚΥΡΙΕ.
Αὐτό θυμίζει τόν γέροντα πού προσηύχετο "ἀνάποδα" λέγων: "Μή μέ ἐλεήσης Θεέ μου"
ἐπειδή ἐθεώρει τόν ἑαυτόν του λίαν ἁμαρτωλόν.

"....καί ἀλλήλους περιπτυξώμεθα...
Εἴπωμεν...καί τοῖς μισοῦσιν ἡμᾶς,
Συγχωρήσωμεν πάντα τῇ Ἀναστάσει...."

Ὅσο γιὰ τὸ θετικόν σας σχόλιον καταδεικνύει πόσο εἰς βάθος ἔχετε παρακολουθήσει τὸ φορουμ:rolleyes:. Προσέτι δὲ χαίρομαι δι' ὑμᾶς ὁποὺ εὐρήκατε ἕν θετικὸν ἑντὸς τοῦ ζόφου τῆς ἀνωνυμίας.

ΥΓ. Ἐπειδὴ ψάλλουμε τὸ δοξαστικὸ τῆς Ἀναστάσεως δὲν σημαίνει πὼς συγχωροῦμε καὶ τοὺς πάντες. Ἄς μὴν συγχέουμε τὴν πρόθεση μὲ τὴν πράξη. The road to hell is full of good intentions.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Δοκεί μοι το τε υμέτερον αισθητικόν το όμοιον ποιεί... Όπως φαντάζομαι και σε όλους, επωνύμους δικαίους και ανωνύμους αδίκους.
Γενικά είναι δύσκολο να ανεχθείς την διαφορετική γνώμη, πολύ περισσότερο στο σινάφι μας. Κατά τα άλλα ...και αλλήλους περιπτυξώμεθα.

Το βλέπω...στην υμετέραν ανεκτικότητα....
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Υπόθεση:

Να εκδιωχθούν οι νύν χοροί των αναλογίων του Φαναρίου και να αντικαταστηθούν με ιλαροχορευτικίζοντες νεοτεριστές που (καθ´ οδόν στην Λόφο Στρέφη) είδαν τον Κουκουζέλη που τους χάρισε μια περγαμηνή με τους κανόνες του σωστώς ψάλλειν μετα χορωδίας και μάλιστα με ειδικό σχεδιάγραμμα τοποθέτησης των ευνούχων όπως εις την πάλαι ποτέ ακμάζουσα Αγιασοφιά.

Κάπως έτσι ερμηνεύω τις τοποθετήσεις του μέλους.....konstantinoupolitis.

Καλό θα ήταν (όπως αιτεί ο κ. Σολδάτος) να μας δείξει τελικά ΠΟΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ θεωρεί ως αντικαταστάτη των Πατριαρχικών χορών.

Την ΕΛΒΥΧ;
Το Εργαστήρι Ψαλτικής;
Τον Τρόπο;
Τους Μαΐστορες της Ψαλτικής Τέχνης;
Το σύνολο του κ. Λιάκου στον Αγ. Γρηγόριο Παλαμά στην Θεσσαλονίκη;
Την πάλαι ποτέ μεγάλη χορωδία του Βασιλικου; Του Κακουλίδη; Του Μπελούση; Του Περιστέρη; Του Σύρκα;

Έτσι να γνωρίζουμε σε ποιό πλαίσιο να συνεχίσουμε την συζήτηση....

ΝΓ
 

Pappous43

Παλαιό Μέλος
....
Ὁ προϊδεασμὸς βοηθᾶ ὥστε νὰ ἀποφεύγονται τυχὸν ... σκόπελοι καὶ καταποντισμοί. Δεῖτε το ὡς προαναγγελία θυέλλης πρὸς ναυτιλομένους. Διαβάζοντας γιὰ παράδειγμα το προφιλ μου, γνωρίζετε πὼς ἔχετε νὰ κάνετε μὲ ἕναν κουλτουριάρη, παπικό, συγκρητιστή, ἠδονιστή, λυσσώδη τύπο, πέραν κάθε σωτηρίας καὶ μόνιμον κάτοικον τῆς ... Βαβυλῶνος:cool:
....

Ὑπογραμμίζεται πρός γνῶσιν....
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Τα μέλη των δύο σημερινών χορών του Πατριαρχείου πέραν των δύο κορυφαίων, είναι και καλλίφωνοι και μουσικολογιότατοι, κάποιοι τουλάχιστον από αυτούς. Αρκούν για να φτιαχτεί μια χορωδία με γεμάτα μέλη και γεμάτα ισοκρατήματα.
Δεν έχει να κάνει με την έλλειψη Ρωμιών ψαλτών, άσε βέβαια που μισθώνονται και ψάλτες από Ελλάδα, δεν είναι μόνο οι Ρωμιοί της Πόλης.
Προφανώς υπάρχει διάσταση απόψεων και αισθητικής.

Δηλαδή μας λέτε να μην είναι δύο χοροί αλλά ένας με τα ίδια άτομα, το πολύ καμιά 10ριά, μόνο που να δοθεί περισσότερη βαρύτητα στο χορωδιακό ψάλσιμο με ισοκρατήματα και όλα τα γνωστά μιας χορωδίας, όπως εδώ ;

Μα έτσι δεν έψαλλαν ποτέ. Από την εποχή του Ναυπλιώτη και πιο πίσω ακόμα έτσι ψάλλουν σύμφωνα με γραπτές αλλά αργότερα και ακουστικές μαρτυρίες. Απορώ πως δεν σας αρέσει σαν κωντσταντινουπολίτης που είστε (;) αυτή η δομή που χρόνια τώρα ισχύει, είστε ο μόνος που συναντώ.
Η γυναίκα σας είπατε είναι από την Πόλη, σίγουρα είστε κι εσείς; Από ποιο μέρος αν επιτρέπετε; που μεγαλώσατε Αθήνα λέτε όχι. Θεσσαλονκη; Μήπως Πάτρα; μήπως Αγρίνιο;
Ο κ. Νίκος Γιαννουκάκης σας πρότεινε κάποια σχήματα ποιο από αυτά θεωρείτε καταληλότερο;
 
Μου είναι πολύ δύσκολο και επίπονο ψυχικά να απαντώ σε μόνιμη βάση απολογουμενος για τη μόρφωση μου για την προτίμηση μου για το εάν είμαι ελληνοψυχος να μπαίνω στην γνωστή διαμάχη παραδοσιακών του κλίματος και Λυκουργικών του Καρα τώρα που το σκέφτομαι θα με στιγμάτισε η αίτηση μου με αφορμή το Βατοπαιδίου c.d. και εάν έχω όντως καταγωγή από τις πατρίδες. Η μητέρα μου είναι από δύο χωριά της Πόλης και η οικογένεια της συζύγου μου είναι αρχαίοι Θρακιώτες της Σμύρνης. Τέλος η λίστα στην οποία πρέπει να με ενταξετε ντε και καλά δείχνει την απαξίωση προς προς συναδέλφους χ σχολών μέχρι τον Γιάννη τον Λιακό επειδή έκανε το διδακτορικό στο Σταθη έλεος. Και όχι είμαι κατά του ενός Χορού. Στα αναλογια του Πατριαρχείου υπάρχε ι ικανό υλικό για δύο σημαντικούς χορούς. Και δεν ξέρω το επίπεδο την εποχή του Ιακώβου το τωρινό με την φιλοσοφία που λειτουργεί δεν μου αρέσει και δεν έχει να κάνει με Σχολές πεταστες και την δεινότητα ως δασκάλου του αρχοντος. Είναι προφανές ότι εκφράζω τον αληθή προβληματισμό μου και δεν έχω καμία διάθεση να θίξω κανέναν προσωπικά.
 
Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Υπενθύμιση σε κάθε ενδιαφερόμενο.....

Δε νομίζω να υπάρχει κανείς της "γνωστής σχολής" που να έχει πάρει μέρος στη συζήτηση μέχρι τώρα εκφέροντας γνώμη (μάλλον λανθάνει το εξ εσπερίας μέλος για τη λαλιά).
εξάλλου, δεν έμειναν και πολλοί στο φόρουμ....

Οπότε, πείτε τα μεταξύ σας, βρείτε τώρα διαφορές κ μειονεκτήματα άλλων σχολών για το ποιός θα επικρατήσει πού....................

Αυτά, γιατί είδα κάποια μηνύματα για ιλαροχορεύοντες κ άλλα τέτοια .......

όσον αφορά το άκουσμα, εμένα μ' αρέσει. είναι ιδιαίτερο. μοναδικό. το σέβομαι απόλυτα κ θέλω να παραμείνει έτσι λιτό απέριττο κ συνάμα μεγαλειώδες. το απήλαυσα από κοντά την Κυριακή της Τυρινής του 2005.
όσο για τη συζήτηση, "μη σκανιάζτι ντίπ" που έλεγαν οι παλιότεροι. όλα θα γίνουν όπως πρέπει, όταν πρέπει, θέλω να πιστεύω...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Υπενθύμιση σε κάθε ενδιαφερόμενο.....

Δε νομίζω να υπάρχει κανείς της "γνωστής σχολής" που να έχει πάρει μέρος στη συζήτηση μέχρι τώρα εκφέροντας γνώμη (μάλλον λανθάνει το εξ εσπερίας μέλος για τη λαλιά).
εξάλλου, δεν έμειναν και πολλοί στο φόρουμ....

Οπότε, πείτε τα μεταξύ σας, βρείτε τώρα διαφορές κ μειονεκτήματα άλλων σχολών για το ποιός θα επικρατήσει πού....................

Αυτά, γιατί είδα κάποια μηνύματα για ιλαροχορεύοντες κ άλλα τέτοια .......

όσον αφορά το άκουσμα, εμένα μ' αρέσει. είναι ιδιαίτερο. μοναδικό. το σέβομαι απόλυτα κ θέλω να παραμείνει έτσι λιτό απέριττο κ συνάμα μεγαλειώδες. το απήλαυσα από κοντά την Κυριακή της Τυρινής του 2005.
όσο για τη συζήτηση, "μη σκανιάζτι ντίπ" που έλεγαν οι παλιότεροι. όλα θα γίνουν όπως πρέπει, όταν πρέπει, θέλω να πιστεύω...

Το αμαρτάνειν ανθρώπινον, το δ᾽ εμέ νυν λανθάνειν σφαλερόν κ ανακριβές...
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Το αμαρτάνειν ανθρώπινον, το δ᾽ εμέ νυν λανθάνειν σφαλερόν κ ανακριβές...

αλάθητο;;;

η συνέχεια της συζήτησης θα δείξει ποιοί ενδιαφέρονται κ για τί...
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
Επειδή την ίδια απορία έχει και άλλο μέλος, ποιος είναι τελικά αυτός με το κεράκι;;;
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Το αμαρτάνειν ανθρώπινον, το δ᾽ εμέ νυν λανθάνειν σφαλερόν κ ανακριβές...
Κατά τους Άγ. Πατέρες: 'Το αμαρτάνειν ανθρώπινον'', ''το μή αμαρτάνειν Αγγελικόν''. ''Το εμμένειν τη αμαρτία διαβολικόν'', ''το μετανοείν Άγιον'' & ''Το συγχωρείν Θείον''...................................
 
Top