Ιακώβου Ναυπλιώτου παραλειπόμενα. Όσα δεν έχει η έκδοση του Αλυγιζάκη

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
#1
Κατ' αρχήν γράφοντας αυτές τις γραμμές, και πριν μπω στο θέμα μου, θέλω να δηλώσω την μεγάλη μου απορία, αλλά και την ιδιαίτερη πικρία μου, για την κίνηση των διαχειριστών του φόρουμ να αποσύρουν, τελείως αναίτια και εντελώς ανεξήγητα, ΟΛΕΣ τις ηχογραφήσεις του Πρίγγου. Παρ' όλες τις εξηγήσεις που έδωσα κατά καιρούς για το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων.

Μετά από την κινήση τους αυτή στην αρχή σκέφτηκα να μην ξανασχοληθώ πλέον με αυτό το φόρουμ. Αλλά, ψυχραιμότερα σκεπτόμενος, σκέφτηκα πως αυτό το φόρουμ, καλώς ή κακώς, είναι η μοναδική στέγη συνάντησης και επικοινωνίας όλων όσων αγαπούνε την πατρώα βυζαντινή μουσική, και πως δεν είχα το δικαίωμα να στερήσω απ' αυτούς τις παρακάτω ηχογραφήσεις του γίγαντα της μουσικής μας τέχνης Ιάκωβου Ναυπλιώτη. Ηχογραφήσεις που δεν υπάρχουν άλλωστε πουθενά αλλού. Ηχογραφήσεις οι οποίες -απ' όσο τουλάχιστον γνωρίζω- δημοσιεύονται για πρώτη φορά τώρα.

Οι ηχογραφήσεις που δεν υπάρχουν ούτε στην συλλογή του Αλυγιζάκη, ούτε και πουθενά αλλού, είναι τρεις ηχογραφήσεις της ΟΝΤΕΟΝ, όπου ο Ναυπλιώτης ψάλλει μόνος του:

Τα πάθη τα σεπτά

Εν ταις λαμπρότησι- Ο τη ψυχής ραθυμία,

Πόρνη προσήλθε σοι.


Επίσης ανεβάζω και λίγες ακόμη γιατί βρίσκονται σε καλλίτερη ποιοτική κατάσταση απ' ότι τις ξέρουμε μέχρι σήμερα από οποιαδήποτε άλλη πηγή.


Τέλος, θα ανεβάσω εδώ και δύο τελείως άγνωστα χερουβικά του Πρίγγου, με απίστευτες θέσεις, και αν δεν θέλουν οι διαχειριστές να υπάρχουν στο φόρουμ ΤΟΥΣ, ας τα κατεβάσουν.
Πάντως, είναι υλικό εντελώς πρωτότυπο, που δεν υπάρχει πουθενά αλλού δημοσιευμένο, άρα δεν τίθεται και θέμα να το έχω πάρει από το σάιτ της Α.Δ. ή από αποιαδήποτε άλλη δικτυακή πηγή...

Καλή ακρόαση, έστω και με μισή καρδιά...
 

Attachments

Last edited:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
#2
Η απόσυρση των ηχογραφήσεων του Πρίγγου δεν είναι κάτι μόνιμο: έγινε προσωρινά, για να αποφασίσουν οι συντονιστές την τύχη τους. Φυσικά και γνωρίζουμε τα περί 50ετίας, γι' αυτό τόσο εγώ όσο και οι υπόλοιποι συντονιστές κάνουν τις προτάσεις τους και ελπίζουμε πολύ σύντομα να διευθετηθεί το θέμα (τουλάχιστον μέχρι την απάντηση της Αποστολικής Διακονίας). Αναμείνατε λοιπόν και μη βγάζετε πρόχειρα συμπεράσματα.
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
#3
Το θεμα ειναι οτι εστω και "δια τον φοβον των Ιουδαιων " κατεβηκαν .

Υ.Γ Οπου "φοβος" διαβαζε ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ και οπου "Ιουδαιων" διαβαζε Α.Δ
 

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
#4
....αυτό το φόρουμ, καλώς ή κακώς, είναι η μοναδική στέγη συνάντησης και επικοινωνίας όλων όσων αγαπούνε την πατρώα βυζαντινή μουσική...
Γιάννη,

Υπάρχει και άλλο φόρουμ που μπορεί κάποιος να συμετάσχει, και αυτό είναι στο www[τελεία]analogion[τελεία]net/forum. Και μάλιστα, νομίζω υπήρχε πιο πρώτα από το Ψαλτολόγιον.

Προς Θεού, και με όλο τον σεβασμό στον Κο Κουμβαρούλη, δεν λέω ότι το άλλο φόρουμ είναι καλύτερο από ετούτο, ή το αντίθετο. Απλώς λέω ότι υπάρχει και άλλη οδός συναντήσεως.

Ευχαριστούμε για τις ηχογραφήσεις. Όντως, και οι δύο άνδρες - Ναυπλιώτης και Πρίγγος - υπήρξαν γίγαντες του Πατριαρχικού αναλογίου. Αιωνία τους η μνήμη.

Απόστολος
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#5
Η απόσυρση των ηχογραφήσεων του Πρίγγου δεν είναι κάτι μόνιμο: έγινε προσωρινά, για να αποφασίσουν οι συντονιστές την τύχη τους. Φυσικά και γνωρίζουμε τα περί 50ετίας, γι' αυτό τόσο εγώ όσο και οι υπόλοιποι συντονιστές κάνουν τις προτάσεις τους και ελπίζουμε πολύ σύντομα να διευθετηθεί το θέμα (τουλάχιστον μέχρι την απάντηση της Αποστολικής Διακονίας). Αναμείνατε λοιπόν και μη βγάζετε πρόχειρα συμπεράσματα.
Αγαπητέ Νίκο,

Αν και ζω εκτός Ελλάδας όπως γνωρίζεις, ξέρω πολύ καλά πόσο γραφειοκρατική παραμένει η πατρίδα μας, και ειδικά στα εκκλησιαστικά. Ποιός είναι ο εύλογος χρόνος μέχρι την απάντηση της Αποστολικής Διακονίας; Να αναμείνουμε να γίνουν τα μπάνια ''κλήρου τε και λαού'', αφού προηγηθούν εκλογές, να έλθει το έτερον Πάσχα, του καλοκαιριού, εν τω μεταξύ να έχει κυκλοφορήσει και η Λειτουργία του Κ. Πρίγγου, και τύποις να δεσμεύεται και κάθε ηχογράφηση Λειτουργίας με τον Άρχοντα;
Εγώ θυμάμαι μια παροιμία, (προσ)ευχόμενος να κάνω λάθος ''μας χρωστούσαν, μας πήραν και το βόδι..''

τίμια και ειλικρινά,
Δ.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
#6
Δεν εννοούσα ότι οι ηχογραφήσεις θα παραμείνουν κλειδωμένες μέχρι την απάντηση της Α.Δ. Είπα (ή εννόησα τέλος πάντων) ότι έχει προταθεί να ανέβουν κανονικά. Επίσης είπα ότι αυτό θα μας καλύψει τουλάχιστον μέχρι την απάντηση της Α.Δ. Δεν ισχυρίζομαι ότι δεν θα μας καλύψει και μετά από αυτήν, αλλά σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να την αναμένουμε, γιατί μπορεί να ισχυριστεί ότι π.χ. οι ηχογραφήσεις αυτές είναι νεώτερες της 50ετίας.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#7
Κατ' αρχήν γράφοντας αυτές τις γραμμές, και πριν μπω στο θέμα μου, θέλω να δηλώσω την μεγάλη μου απορία, αλλά και την ιδιαίτερη πικρία μου, για την κίνηση των διαχειριστών του φόρουμ να αποσύρουν, τελείως αναίτια και εντελώς ανεξήγητα, ΟΛΕΣ τις ηχογραφήσεις του Πρίγγου. Παρ' όλες τις εξηγήσεις που έδωσα κατά καιρούς για το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων.

Μετά από την κινήση τους αυτή στην αρχή σκέφτηκα να μην ξανασχοληθώ πλέον με αυτό το φόρουμ. Αλλά, ψυχραιμότερα σκεπτόμενος, σκέφτηκα πως αυτό το φόρουμ, καλώς ή κακώς, είναι η μοναδική στέγη συνάντησης και επικοινωνίας όλων όσων αγαπούνε την πατρώα βυζαντινή μουσική, και πως δεν είχα το δικαίωμα να στερήσω απ' αυτούς τις παρακάτω ηχογραφήσεις του γίγαντα της μουσικής μας τέχνης Ιάκωβου Ναυπλιώτη. Ηχογραφήσεις που δεν υπάρχουν άλλωστε πουθενά αλλού. Ηχογραφήσεις οι οποίες -απ' όσο τουλάχιστον γνωρίζω- δημοσιεύονται για πρώτη φορά τώρα.


Οι ηχογραφήσεις που δεν υπάρχουν ούτε στην συλλογή του Αλυγιζάκη, ούτε και πουθενά αλλού, είναι τρεις ηχογραφήσεις της ΟΝΤΕΟΝ, όπου ο Ναυπλιώτης ψάλλει μόνος του:

Τα πάθη τα σεπτά

Εν ταις λαμπρότησι- Ο τη ψυχής ραθυμία,

Πόρνη προσήλθε σοι.


Επίσης ανεβάζω και λίγες ακόμη γιατί βρίσκονται σε καλλίτερη ποιοτική κατάσταση απ' ότι τις ξέρουμε μέχρι σήμερα από οποιαδήποτε άλλη πηγή.


Τέλος, θα ανεβάσω εδώ και δύο τελείως άγνωστα χερουβικά του Πρίγγου, με απίστευτες θέσεις, και αν δεν θέλουν οι διαχειριστές να υπάρχουν στο φόρουμ ΤΟΥΣ, ας τα κατεβάσουν.
Πάντως, είναι υλικό εντελώς πρωτότυπο, που δεν υπάρχει πουθενά αλλού δημοσιευμένο, άρα δεν τίθεται και θέμα να το έχω πάρει από το σάιτ της Α.Δ. ή από αποιαδήποτε άλλη δικτυακή πηγή...

Καλή ακρόαση, έστω και με μισή καρδιά...
Αγαπητε Γιαννη
Σχετικα με το μηνυμα σου στο παρων θεμα , θα μου επιτρεψεις τα ακολουθα :

1ον : Σχετικα με τις ηχογραφησεις του Πριγγου που αποσυρθηκαν , σου απαντησε ηδη ο κ. Θεοτοκατος και να μην επανερχομαι .
Ελα (και καθε αλλος φιλος) ομως στην θεση του κ. Κουμπαρουλη . Να ''απειλειται'' με μηνυσεις κλπ και μαλιστα να μενει και εκτος Ελλαδος . Ανθρωπος οικογενειαρχης , που βιοπαλευει καθημερινα για τον επιουσιο σε μια μακρινη και ξενη χωρα κλπ . Και τον ελαχιστο ελευθερο χρονο του , να τον διαθετει για να υπαρχει το Ψαλτολογιο (και το Αναλογιον) και ολοι εμεις που ειμαστε μελη του , να επωφελουμαστε ΔΩΡΕΑΝ , ΟΛΑ αυτα τα ωραια και χρησιμα και πολυτιμα που προσφερει . Δεν ειναι λογικο να παιρνει τα μετρα του μεχρι να ξεκαθαρισει η κατασταση ; Στο αναλογο θεμα , εχω γραψει δυο ηδη φορες , οποιος νομιζει να απευθυνθει απευθειας στην Α.Δ. και εκει να διαμαρτυρηθει και να ζητησει εξηγησεις . Ολες αυτες τις εξηγησεις που εγραψες σε αλλο μηνυμα σου , τις πραγματι πολυ χρησιμες και κατατοπιστικες , γιατι δεν τις απευθυνεις και στην Α.Δ. , ζητωντας σχετικη απαντηση ;

2ον : Ηχογραφησεις Ναυπλιωτη και Πριγγου . Πολυ ωραιες και ευχαριστουμε πολυ για την προσφορα σου αυτη . Ομως :
2Α : Οι ηχογραφησεις του Ναυπλιωτη κυκλοφορουν εδω και πολλα χρονια σε διαφορετικης ποιοτητας εκτελεσεις . Οι ιδιες και οι ιδιες . Υπηρχαν παλαιωτερα
και μετα φυσικα τους δισκους , αρχικα σε πομπινες (καρουλια) , μετα σε κασεττες και εδω και καμποσα χρονια σε σιντι . Τις ανηπαρηγαγε προσφατα και ο συμπατριωτης μου κ. Αλυγιζακης και πιθανωτατα να επεται και συνεχεια .
2Β : Τα δυο χερουβικα , οντως ωραιωτατα του Πριγγου που ανεβασες :
Το πρωτο (το πιο συντομο) , δεν ειμαι σιγουρος αν εχει ξαναανεβει καπου . Δεν θυμαμαι τωρα , αν ειναι αυτο που εψαλλε στην οικοια του αειμνηστου καθηγητη Ιωακειμ Μαλαθούρα , σε ιδιωτικη ηχογραφηση στον Βολο .
Το δευτερο ειναι ΣΙΓΟΥΡΑ αυτο που εψαλλε στον Ιερο Μητροπολιτικο Ναο του Αγιου Νικολαου στον Βολο το 1958 , σε Κυριακη Αου ηχου , μεθεορτη της Μεταμορφωσεως (εψαλλε αριστερα ο Μανωλης Χ''Μαρκος) . Κυκλοφορει απο χρονια (ολη η ηχογραφηση) και μαλιστα την εχω μεταδωσει στην εκπομπη μου
''Ψαλτικης Απανθισματα'' Β85 , στις 24-6-2006 .

Παντως και παλι θερμες ευχαριστιες για τις ηχογραφησεις που ανεβασες . Ειτε εχουν ξαναανεβει καπου ειτε οχι , ΣΙΓΟΥΡΑ αρκετα μελη του φορουμ δεν τις γνωριζαν και ετσι ωφεληθηκαν τα μεγιστα (θελω να πιστευω) απο την προσφορα σου αυτη .

Να εισαι καλα και παντα τετοια .
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#8
Το δευτερο ειναι ΣΙΓΟΥΡΑ αυτο που εψαλλε στον Ιερο Μητροπολιτικο Ναο του Αγιου Νικολαου στον Βολο το 1958 , σε Κυριακη Αου ηχου , μεθεορτη της Μεταμορφωσεως (εψαλλε αριστερα ο Μανωλης Χ''Μαρκος) . Κυκλοφορει απο χρονια (ολη η ηχογραφηση) και μαλιστα την εχω μεταδωσει στην εκπομπη μου
''Ψαλτικης Απανθισματα'' Β85 , στις 24-6-2006 .
Πράγματι είναι από αυτή την ακολουθία, που όμως τελέστηκε στον Αγ. Αχίλλειο Λαρίσης. Στον Αγ. Νικόλαο Βόλου ήταν η προεόρτια της Μεταμορφώσεως, ήχου πλ. δ'. Το άλλο Χερουβικό είναι από την ηχογράφηση του 1959 του π. Σεραφείμ Φαράσογλου που είχε ανεβάσει ο Δημήτρης ο Ζαγκανάς.

Έπειτα, θα σας παρακαλούσα να είστε λιγότερο εριστικός στα λεγόμενά σας κ. Στεφούλη. Όλοι μας προσπαθούμε να διαδώσουμε ό,τι έχουμε από αυτούς τους μεγάλους δασκάλους. Κανείς δεν θέλει να τα αποκρύψει. Το αν προς στιγμήν αποσύρθηκαν είναι κάτι που επαφίεται στη διάκριση του διαχειριστή και έχει να κάνει με το ανακύψαν θέμα με την Αποστολική Διακονία και όχι επειδή έχει την πρόθεση να τα αποσύρει. Το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων ερευνάται σε βάθος και αν δεν υπάρχει πράγματι πρόβλημα θα ξανα-ανοίξουν οι ηχογραφήσεις. Ως τότε δεν ρισκάρουμε να υποστεί ο διαχειριστής τις νομικές συνέπειες μιας ενδεχόμενης παρανομίας στη δημοσιοποίηση αυτή.

Σας ευχαριστούμε πάντως για τις πανέμορφες αυτές και άγνωστες εκτελέσεις του Ιακώβου Ναυπλιώτου.
Όπως λέει και ο κ. Αλυγιζάκης στην κασετίνα που επιμελήθηκε, "συγκεντρώθηκαν και έγινε αυτοψία σε 58 φωνογραφικούς δίσκους, 50 της Orfeon και 8 της Odeon. Παράλληλα, μελετήθηκε, αξιολογήθηκε και αξιοποιήθηκε, συμπληρωματικά. σχετικό υλικό δίσκων που ηχογραφήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Έτσι, από τα παραπάνω πρωτογενή μέσα (δίσκοι, μπομπίνες ταινιών)...".
Έτσι λοιπόν δεν υπήρχε στα χέρια των ανθρώπων αυτών κάτι που δεν εξεδώθη, εκτός από μια όψη δίσκου που ήταν σπασμένος και δεν μπόρεσε να αποκατασταθεί ή να συμπληρωθεί από αλλού. Σε όλο αυτό το υλικό πιθανό να υπάρχουν ελλείψεις, αλλά καλύπτει τη συντριπτική πλειοψηφία των ως τώρα γνωστών αλλά και αγνώστων εκτελέσεων του Ναυπλιώτη. Επίσης, η ποιότητα στο CD εξαρτάται άμεσα από αυτήν του δίσκου που χρησιμοποιήθηκε ως μήτρα και, όποτε ήταν δυνατόν, έγινε σύγκριση μεταξύ πολλών δίσκων για το σκοπό αυτό.
Πάσα προσφορά δεκτή και είμαστε όλοι ευγνώμονες γι' αυτήν. Προσθέτει νέα στοιχεία στην έρευνα αλλά και εμπλουτίζει τα ντοκουμέντα από τη χρυσή εποχή του Ναυπλιώτη! Θα μπορούσατε, μήπως, να μας πείτε αν οι ηχογραφήσεις αυτές, με τον τόσο όμορφο και καθαρό ήχο, είναι απευθείας από δίσκους γραμμοφώνου ή από κάποια άλλη πηγή;
 
Last edited:

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#9
Πράγματι είναι από αυτή την ακολουθία, που όμως τελέστηκε στον Αγ. Αχίλλειο Λαρίσης. Στον Αγ. Νικόλαο Βόλου ήταν η προεόρτια της Μεταμορφώσεως, ήχου πλ. δ'. Το άλλο Χερουβικό είναι από την ηχογράφηση του 1959 του π. Σεραφείμ Φαράσογλου που είχε ανεβάσει ο Δημήτρης ο Ζαγκανάς.
Γιαννη εχεις δικιο . Εγω μπερδευτηκα . Κοιταξα τα του Πριγγου που εχω και οντως ειναι στον Αγιο Αχιλλειο Λαρισσας , κατι που λεω και στην εκπομπη που αναφερα . Ευχαριστω για την διορθωση .
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#10
...Το άλλο Χερουβικό είναι από την ηχογράφηση του 1959 του π. Σεραφείμ Φαράσογλου...
1) Το εκτενέστερο Χερβ (Λάρισα, αγ. Αχίλλειος) είναι σε Α´ ήχο, σύμφωνα (και) με τον ήχο της Κυριακής.
2) Το συντομότερο Χερβ (οικείας Μαλαθούρα:confused:) είναι σε πλ.Α´ και, παρά τις ομοιότητες, δεν ταυτίζεται με αυτό της ηχογρ. του π.Φαράσογλου.

ΥΓ. Ευχαριστίες στον κ.Στεφούλη για την προσφορά του αυτή. Πρόκειται για υποδειγματικές σε ύφος και ήθος ηχογραφήσεις, απαύγασμα της εκτελεστικής δεινότητας του αειμνήστου Άρχοντος. Ας είναι η (εσχάτως σπιλωμένη υπό τινων) μνήμη του αιωνία !!
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#11
1) Το εκτενέστερο Χερβ (Λάρισα, αγ. Αχίλλειος) είναι σε Α΄ ήχο, σύμφωνα με τον ήχο της Κυριακής.
2) Το συντομότερο Χερβ (οικείας Μαλαθούρα:confused:) είναι σε πλ.Α΄ και, παρά τις ομοιότητες, δεν ταυτίζεται με αυτό της ηχογρ. του π.Φαράσογλου.
Τώρα που το λες το παρατηρώ κι εγώ. Το ψάλλει στο Λουτράκι στο Ξενοδοχείο Cecil το 1958 στην ηχογράφηση του Κωνσταντίνου Λαντίκα που ανέβασε ο διαχειριστής μας. Απλά είναι παιγμένη γρηγορότερα και από θολότερη μήτρα.
 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
#12
Φίλτατε κ. Λιναρδάκη,

ίσως δεν υπήρξα εγώ όσο σαφής θα έπρεπε, γι' αυτό και επαναλαμβάνω πως οι τρεις ηχογραφήσεις της ΟΝΤΕΟΝ που ανέβασα, ήτοι

Τα πάθη τα σεπτά

Εν ταις λαμπρότησι- Ο τη ψυχής ραθυμία,

και

Πόρνη προσήλθε σοι

ΔΕΝ υπάρχουν στην έκδοση του Αλυγιζάκη, ούτε επίσης στην σχετική σελίδα των απάντων του Ιακώβου του www.analogion.com ούτε και σε οπιαδήποτε άλλη γνωστή πηγή εκτελέσεων του Ιακώβου, είτε "ιντερνετική", είτε αναλογική (δηλαδή σε κάποιο δίσκο ή κασσέτα του εμπορίου). Απ' όσο γνωρίζω τουλάχιστον.

Με την Α.Δ. ούτε ασχολήθηκα, ούτε και έχω την παραμικρή διάθεση να ασχοληθώ, διότι δεν έχει τίποτε να μου πει η Διακονία για το ποιες ηχογραφήσεις του Πρίγγου μπορούμε να ανεβάσουμε ελεύθερα και ποιες όχι. Το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων το ορίζουν -με απόλυτη σαφήνεια- οι νόμοι και όχι η απληστία του οποιουδήποτε "κληρονόμου"...

Γι' αυτό και φρόντισα να ξεκαθαρίσω ποια είναι τα νόμιμα δικαιώματα της Α.Δ. πάνω στις εκτελέσεις, αλλά και στα βιβλία του Πρίγγου, ακριβώς γιατί καταλαβαίνω πολύ καλά το ποια ψυχική δοκιμασία και βάσανο πέρασαν, αλλά και περνάνε, για το θέμα αυτό, οι καλοί διαχειριστές τούτης της δω της ψαλτικής "αγοράς"...

Και όπως πολλές φορές είπα, τα βιβλία του Πρίγγου θα ανήκουν στην Α.Δ. ώς το 2034, ενώ οι εκτελέσεις του, τουλάχιστον όσες είναι επ' αναλογίω, είναι σίγουρα ΟΛΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ, διότι ο Πρίγγος από το 59 και μετά δεν ξανανέβηκε σε αναλόγιο, αφού ήταν συνέχεια στον Ευαγγελισμό.

Όσο για τα δύο χερουβικά του Πρίγγου, ευχαριστώ όλους τους καλούς φίλους για τις πληροφορίες που ανέφεραν εδώ για τον τόπο και τον χρόνο εκτέλεσης τους, καθώς και για τις συλλογές στις οποίες βρίσκονται.

Αγαπητέ κ. Μπουλμπουτζή,
αν στο μήνυμά μου διακρίνατε εριστικότητα, σας διαβεβαιώνω πως κάνατε μια λάθος ανάγνωση. Αλλά ας είναι.

Τώρα, για τις ηχογραφήσεις του Ναυπλιώτη.
Όχι, δυστυχώς δεν έχω την τύχη να κατέχω δίσκους του, ώστε να κάνω την καταγραφή κατευθείαν από την "πηγή". Μια κασετούλα είχα, που τις είχε και αυτές, και μόλις διαπίστωσα ότι δεν υπάρχουν στην έκδοση Αλυγιζάκη, αποφάσισα να τις ψηφιοποιήσω, ώστε να γίνουν κοινό μας κτήμα.
Με την ίδια σκέψη ψηφιοποίησα και τις άλλες ηχογραφήσεις που υπάρχουν μεν στην έκδοση Αλυγιζάκη, αλλά σε χειρότερη ποιότητα εγγραφής και ήχου.

Και να σημειώσω εδώ κάτι: Δεν ξέρω αν κάποιοι έτσι το εξέλαβαν, ή σε κάποιους έτσι φάνηκε, αλλά θέλω να διαβεβαιώσω τους πάντες πως δεν λειτουργώ ανταγωνιστικά στην έκδοση Αλυγιζάκη, αλλά ούτε και σε οποιαδήποτε άλλη συλλογή ηογραφήσεων του Ναυπλιώτη, είτε έχει ιδιωτικό, είτε δημόσιο, είτε ακόμη και εμπορικό χαρακτήρα. Προσωπικά λειτουργώ πάντοτε συμπληρωματικά και μόνον.

Φίλε κ. Ζαγκάνα,

νομίζω πως επειδή στα παπαδικά μέλη οι κύριοι ήχοι ταυτίζονται απολύτως με τους πλαγίους τους, δεν έχει νόημα, νομίζω, να προσπαθούμε να βρούμε αν τα δύο αυτά χερουβικά του Πρίγγου είναι Α΄ ήχος ή πλ του Α' και ποιο είναι τι.
Εγώ αν κατέταξα το μικρότερο στον Α΄ήχο και το μεγαλύτερο στον πλ του Α΄είναι εξαιτίας των εναρμονίων θέσεων που έχει το δεύτερο, πράγμα το φέρνει σίγουρα εγγύτερα προς τον πλ Α'.

Αλλά, σας το ξαναλέω και πάλι, και τα δύο είναι, το καθένα ξεχωριστά, και Α' και πλ του Α'.
Όπως το νιώθει ο καθένας καλλίτερα!
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#13
Με συγχωρείτε αν σας παρεξήγησα, αλλά εκφράσεις όπως "στο forum ΤΟΥΣ" και "τελείως αναίτια και εντελώς ανεξήγητα" τις εξέλαβα σαν διάθεση αντιπαράθεσης και γι' αυτό σας παρακάλεσα να μη γίνεστε εριστικός. Συγγνώμη αν τις εξέλαβα λάθος.
Έπειτα, για το θέμα των δικαιωμάτων του Πρίγγου, δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα όπως φαίνονται. Όλοι θέλουμε να επανέλθει το ηχητικό υλικό, αλλά πολλές φορές χρειάζεται πολύ μεγάλη διάκριση στους χειρισμούς και έρευνα ώστε να κινούμαστε σε ασφαλή περιθώρια.
Τέλος, σχετικά με τις ηχογραφήσεις του Ναυπλιώτη, έγραψα τα παραπάνω μόνο και μόνο θέλοντας να προλάβω πρόχειρες αρνητικές κριτικές και εσφαλμένες εντυπώσεις που ενδεχομένως ορισμένοι κακόβουλοι να έκαναν για τη συλλογή του Αλυγιζάκη, ένα έργο που ετοιμαζόταν 25 χρόνια! Ασφαλώς και είναι πάντα ευπρόσδεκτο απ' όλους ό,τι υλικό υπάρχει από τους μεγάλους αυτούς δασκάλους και, είτε δεν το έχουμε υπόψη μας, είτε είναι καλύτερο ποιοτικά απ' αυτό που κυκλοφορεί. Γι' αυτό και σας είμαστε όλοι ευγνώμονες για τις τόσο ποιοτικές στον ήχο και στην εκτέλεση ηχογραφήσεις που έχετε κατά καιρούς ανεβάσει.
 
Last edited:

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#14
Φίλε κ. Ζαγκάνα,
νομίζω πως επειδή στα παπαδικά μέλη οι κύριοι ήχοι ταυτίζονται απολύτως με τους πλαγίους τους, δεν έχει νόημα, νομίζω, να προσπαθούμε να βρούμε αν τα δύο αυτά χερουβικά του Πρίγγου είναι Α΄ ήχος ή πλ του Α' και ποιο είναι τι.
Εγώ αν κατέταξα το μικρότερο στον Α΄ήχο και το μεγαλύτερο στον πλ του Α΄είναι εξαιτίας των εναρμονίων θέσεων που έχει το δεύτερο, πράγμα το φέρνει σίγουρα εγγύτερα προς τον πλ Α'.
Αλλά, σας το ξαναλέω και πάλι, και τα δύο είναι, το καθένα ξεχωριστά, και Α' και πλ του Α'.
Όπως το νιώθει ο καθένας καλλίτερα!
Συμφωνώ στην ουσία μαζί σας. Ο Α΄ και ο πλ.Α΄ είναι δίδυμα αδέλφια, δεν ταυτίζονται όμως απολύτως.
Η χρήση ατζέμ στην εισαγωγή δεν κατατάσσει (αναγκαστικά) ένα Χερβ στον πλ.Α΄. Αντίθετα, η χρήση ατζέμ (και) στον "τρισάγιον ύμνον" θα το ενέτασε μάλλον στον πλ.Α΄.

Μια απλή αντιπαραβολή του εκτενέστερου ψαλλομένου Χερβ με το Χερβ Πρίγγου σε Α' ήχο από τη σειρά του Νικολαίδη, όπως και του συντομότερου ψαλλομένου Χερβ με το λεγόμενο "μονωδιακό" Χερβ Πρίγγου σε πλ.Α΄από την ίδια συλλογή, αρκεί να διαφωτίσει το σκεπτικό της (αντι)πρότασής μου. Ευχαριστώ.
 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
#15
Σχετικά με την έκδοση "Ιάκωβος Ναυπλιώτης" από τον κ.Αλυγιζάκη:

Δεν είμαι ενήμερος των κακόβουλων κρίσεων για το έργο. Έτσι προσφέρω το δικό μου σκεπτικισμό, διανθισμένο -ας μου επιτραπεί-με λίγο χιούμορ.

Ανέμενα κι εγώ από εικοσιπενταετίας την έκδοση, επειδή ο ίδιος ο εκδότης ενθουσιωδώς από τότε την προανήγγελλε και διετυμπάνιζε, δικαίως νομίζω. Κι όμως πέρασαν 25 έτη, αδικαιολόγητα μεγάλο διάστημα, αν αναλογιστεί κανείς τους λίγους μήνες που ακόμα και μικρές (και πειρατικές) εταιρείες, ολιγίστων συχνά ατόμων, χρειάζονται για να συλλέξουν από ιδιωτικά αρχεία και να επεξεργασθούν απείρως πολυπλοκότερα μουσικά υλικά (π.χ. όπερες) και να εκδώσουν δεκάδες ψηφιακών δίσκων. Για να χαριτολογήσω, ο κ.Αλυγιζάκης με το 25ετές έργο του επί του Ιακώβου θυμίζει κάπως την ομηρική Πηνελόπη με το υφάδι της, με δυο διαφορές: πρώτον, εν αντιθέσει προς εκείνη, ήθελε να τελειώσει, έστω καθυστερημένα το εκδοτικό έργο και δεύτερον, όλοι εμείς οι μουσικοί "μνηστήρες" αναμέναμε περιπαθώς όχι την ίδια την "Πηνελόπη" αλλά το "υφάδι" της-τους ορεκτικότατους δίσκους. Τέλος πάντων, αφού περιήλθαν στα χέρια μας, ας είμαστε και ευγνώμονες. Από το ολότελα...

Δεύτερο και σημαντικότερο: Θα έπρεπε ο κ.Αλυγιζάκης να εξαντλήσει την έρευνα για αρχειακό υλικό του Ιακώβου. Έχω την πεποίθηση ότι υπάρχουν συλλέκτες με μέλη του που κανείς μας δεν έχει, αλλά και τα μέλη της εκδόσεως επί δίσκων κι όχι μαγνητοταινιών, που αναγκαστικά χρησιμοποίησε από το προσωπικό αρχείο του κ.Ταλιαδώρου για μέγα μέρος της εν λόγω εκδόσεως ο κ.Αλυγιζάκης. Καταθέτω εν προκειμένω προσωπική μαρτυρία: Ο δάσκαλός μου Καραμάνης και μαθητής μεταξύ άλλων του επονομαζομένου «φερεφώνου» του Ναυπλιώτη, του γλυκύτατου Ανεστιάδη, μου μαρτύρησε ότι είχε ακούσει από δίσκων γραμμοφώνου τα εξής μέλη του Ναυπλιώτη: το αργόν «Τη Υπερμάχω», το στιχηρό «Τας εσπερινάς ημών ευχάς» ένθα ο Ιάκωβος (όπως και ο Αείμνηστος Στανίτσας) στο «ότι μόνος εί ο δείξας» ψάλλει τη γραμμή του Πέτρου Λαμπαδαρίου κι όχι την άλλη της εκδόσεως Ιωάννου και το αργόν «Πεποικιλμένη» (όταν εγώ τον είχα ρωτήσει γιατί ο Στανίτσας ψάλλει τη γραμμή Πέτρου κι όχι την απλούστερη Ιωάννου, μου απήντησε ότι τη θέση Πέτρου ήκουσεν ο ίδιος τον Ιάκωβο να ψάλλει σε δίσκο κι εδώ επιφυλάσσομαι να ανοίξω το θέμα "Πέτρος και πατριαρχικό αναλόγιο"). Επιπροσθέτως να αναφέρω ότι άκουσα κι εγώ ο ίδιος από κασέτας σε σπίτι φίλου μου τους αίνους του Β΄ήχου από τη φωνή του Ιακώβου. Άρα το αξιέπαινο έργο του κ.Αλυγιζάκη χρειάζεται επανέκδοση με προσθήκη των ελλειπόντων μελών, αφού προηγουμένως γίνει εξαντλητική έρευνα για ιδιωτικά αρχεία. Ο κ.Αλυγιζάκης μάλιστα μας ανοίγει την όρεξη ανατυπώνοντας στη σελ. 84 του επαινετού βιβλιαρίου που συνοδεύει την έκδοσή του το εξώφυλλο του (δίγλωσσου παρακαλώ) Καταλόγου απάντων των δίσκων του Ναυπλιώτη της OFREON αλλά όχι το περιεχόμενο του καταλόγου! Έκανε οικονομία χάρτου ή απλώς ήθελε να τα αποσιωπήσει;
Και μια και μιλούμε για ιδιώτες συλλέκτες δίσκων του Ναυπλιώτη, αναφέρω ότι ιδίως αφότου ήλθε ο αείμνηστος Στανίτσας στην Αθήνα με τη λατρεία και το δέος που έτρεφε για τον Ιάκωβο και δεν κουραζόταν να μεταδίδει στους μαθητές και συνδαιτημόνες του, ξεκίνησε στα παλαιοπωλεία στο Μοναστηράκι ένα ατέλειωτο παζάρι γραμμοφωνικών δίσκων του Ιακώβου Ναυπλιώτου. Υπάρχουν, όπως υπολογίζω όχι λίγοι ευτυχείς κάτοχοι τέτοιων θησαυρών. Αν συλλέγονταν και περνούσαν από επεξεργασία, το αποτέλεσμα θα ήταν εμφανώς ανώτερο από αυτό των μαγνητοταινιών. Και ναι, κάποτε είχα ανάλογη εμπειρία, όταν έβαλα σε ένα από τα γραμμόφωνα που ο αείμνηστος πατέρας μου συντηρούσε, το δίσκο του Ιακώβου με το "Τη Υπερμάχω"! Μοναδικό! Καμία σχέση με τα γνωστά! Γέμισε το σπίτι μας φωνή και μελωδία! Γι' αυτό λοιπόν παραληρούσαν όλοι οι αυτήκοοι του Ιακώβου! Γι' αυτό ο μεγάλος Πρίγγος (ο φεύ! εις χείρας νυν των "αποστολοδιακονούντων") έλεγε στον Καραμάνη "Θανάση μου, δέκα σαν κι εμάς να μαζευτούμε δεν κάνουμε έναν Ιάκωβο!" και τον επονόμαζε "κολοσσό"! Όποιος λοιπόν θέλει να επανεκδώσει τον Ιάκωβο, ας πάρει σβάρνα τους συλλέκτες, τουλάχιστον της Αθήνας, αν θέλει το έργο του να έχει συλλεκτική και ακαδημαϊκή πληρότητα αλλά και τεχνική αρτιότητα. Και ναί, αυτό θα απαιτήσει χρόνο και μόχθο!

Ας έλθουμε λίγο και στον Πρίγγο. Και εδώ το συνοδευτικό βιβλιάριο είναι ελλιπές. Ο Πρίγγος δεν ψάλλει μόνον, όπως ο κ.Αλυγιζάκης αναφέρει, το Αλληλουάριον του Αποστόλου σε Ήχο ΠΛ Α΄ αλλά και πολλά άλλα -π.χ. την υψηλή θέση και «επάκουσον ημών», «ατμίδα καπνού» τις υψηλές θέσεις Χερουβικού και Λειτουργικών κλπ. Ακούγεται όμως στα συμψαλλόμενα η φωνή του σε πάμπολλα σημεία να ξεφεύγει από τη φωνή του Ιακώβου, είτε χρονικά (εισέρχεται στο φθόγγο ή μουσική φράση ενωρίτερα ή αργότερα) είτε μελισματικά (ψάλλει κάπως διαφορετικές θέσεις) καθόσον δεν ψάλλουν από διφθέρας. Ενθυμούμαι ότι ο άλλος μεγάλος θαυμαστής του Ιακώβου, ο και «μικρός Ιάκωβος» επικληθείς αείμνηστος Αθανάσιος Παναγιωτίδης, παρά το θαυμασμό και το δέος που έτρεφε για τον Πρίγγο, όταν στο σπίτι του παρέα με φίλους μου άκουγαν ταινίες του Ιακώβου, μαζί με το παραλήρημα για τη φωνητική και εκτελεστική δεινότητα του Ναυπλιώτη έψεγε συνεχώς και ηγανάκτει μεγάλως για την ανημποριά και την έλλειψη ιακωβικού καταρτισμού τού Πρίγγου και αναπαρίστανε τι ψάλλει σε κάθε σημείο ο ένας και τι ο άλλος. Και κατέληγε, αναλύοντας στο μικροσκόπιο περίτεχνα και αδιαφανή τσακίσματα του Ιακώβου: «Ακούτε ρε, αυτός τα εκτελεί όλα αυτά χωρίς να επιβραδύνει το χρόνο, εγώ όμως για να κάνω τέτοια, επειδή δεν τα μπορούσα μέσα στο χρόνο, τον επιβράδυνα αναγκαστικά! Η αξία είναι όμως να τα λές χωρίς να χαλάς το χρόνο!»

Τέλος διατηρούν πολλοί την απορία, κι ας απαντήσει όποιος γνωρίζει: γιατί μεταξύ δεκάδων εταιρειών δίσκων της Ευρώπης και Αμερικής που εξειδικεύονται στην έκδοση γραμμοφωνικών αρχείων (αλλά και Πανεπιστημίων και μουσικών ακαδημιών) επιλέχθηκε ειδικά η συγκεκριμένη δισκογραφική εταιρεία της γείτονος Τουρκίας για μια ακαδημαϊκών προδιαγραφών εκδοτική εργασία και όχι κάποια από εκείνες;

Συγγνώμη για το χρόνο σας και επαφίεμαι στις κρίσεις σας.
 
Last edited:

master_yianni

Αργός και μετά μέλους
#16
Καταθέτω εν προκειμένω προσωπική μαρτυρία: Ο δάσκαλός μου Καραμάνης και μαθητής μεταξύ άλλων του επονομαζομένου «φερεφώνου» του Ναυπλιώτη, του γλυκύτατου Ανεστιάδη, μου μαρτύρησε ότι είχε ακούσει από δίσκων γραμμοφώνου τα εξής μέλη του Ναυπλιώτη: το αργόν «Τη Υπερμάχω», το στιχηρό «Τας εσπερινάς ημών ευχάς» ένθα ο Ιάκωβος (όπως και ο Αείμνηστος Στανίτσας) στο «ότι μόνος εί ο δείξας» ψάλλει τη γραμμή του Πέτρου Λαμπαδαρίου κι όχι την άλλη της εκδόσεως Ιωάννου και το αργόν «Πεποικιλμένη» (όταν εγώ τον είχα ρωτήσει γιατί ο Στανίτσας ψάλλει τη γραμμή Πέτρου κι όχι την απλούστερη Ιωάννου, μου απήντησε ότι τη θέση Πέτρου ήκουσεν ο ίδιος τον Ιάκωβο να ψάλλει σε δίσκο κι εδώ επιφυλάσσομαι να ανοίξω το θέμα "Πέτρος και πατριαρχικό αναλόγιο"). Επιπροσθέτως να αναφέρω ότι άκουσα κι εγώ ο ίδιος από κασέτας σε σπίτι φίλου μου τους αίνους του Β΄ήχου από τη φωνή του Ιακώβου.
Αυτα και αλλα πολλα παραμενουν κρυμμενα στα χερια των λιγων. Τα εχουμε ξαναπει και σε καποια αλλη συζητηση για πλακες γραμμοφωνου καποιου τεως ΑΠΜΧΕ, του οποιου το ονομα επιφυλασσομαι να πω λογω πνευματικων δικαιωματων.
Δεν ξερω που ακριβως βρισκεται η απορια σας, διοτι, αυτα που λετε, οτι δηλαδη πολλοι συναδελφοι κρυβουν πολλα και διαφορα, ειναι γνωστα σε ολους.
Αυτο γινοταν στην Πολη τις παλιες καλες εποχες με τα χειρογραφα, αυτο γινεται στην Ελλαδα με τις πλακες και τις μπομπινες, και τα εγγονια μας αυτο θα κανουν με τα mp3 τα δικα μας.

Επειδη το ψαλτολογιο, δοξα το Θεο, βγαζει τα παντα στην φορα, ελπιζουμε σιγα σιγα καποια πραγματα να βγουνε απο την αφανεια. Παντως το οτι κυκλοφορησαν 5 σιντι, αυτο το βλεπω σαν καλο οιωνο... ισως μεχρι να πατησω τα 70 μου, να υπαρξει μια ολοκληρωμενη δουλεια με τα απαντα ολων των ηχογραφησεων των τριων Μεγαλων.
 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
#17
Δεν έχω καμία απορία, κ.master yanni. Δισκοκριτική διατυπώνω, με ελπίδα να βελτιωθεί η έκδοση του κ.Αλυγιζάκη. Κάπως αυστηρή βέβαια λόγω του πανεπιστημιακού χαρακτήρα της εκδόσεως πoυ ως τοιαύτη υπερβαίνει τις μουσικές παρουσιάσεις κάθε ιστοσελίδας, αν θέλει να διατηρεί ακαδημαϊκή ποιότητα κι όχι εμπορική.
 
Last edited:

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#18
Όποιος λοιπόν θέλει να επανεκδώσει τον Ιάκωβο, ας πάρει σβάρνα τους συλλέκτες, τουλάχιστον της Αθήνας, αν θέλει το έργο του να έχει συλλεκτική και ακαδημαϊκή πληρότητα αλλά και τεχνική αρτιότητα. Και ναί, αυτό θα απαιτήσει χρόνο και μόχθο!
Παρότι συμφωνώ με το ιδανικό της πρότασης αυτής, είναι άραγε δυνατόν να βρεθούν τέτοιοι ιδιώτες-συλλέκτες και πώς; Από στόμα σε στόμα; Με προκήρυξη αντικαταβολής χρηματικού ποσού για προσφορά αρχειακού υλικού; Δύσκολο το εγχείρημα όντως, δεδομένης και της μυστικότητας που συνοδεύει συνήθως τέτοιες συλλογές (π.χ. δείτε και στο θέμα για ηχογραφήσεις από τον Πατριαρχικό Ναό της δεκαετίας του 1940-50 και σε παλαιότερες συζητήσεις φήμες περί ηχογραφήσεων του Βιολάκη που φυλάσσονται σε ...μπαούλο στην Εύβοια!). Ίσως όχι ακατόρθωτο όμως.

Θα περίμενε κανείς οτι φορείς (σύλλογοι, βιβλιοθήκες, οργανισμοί) στην Πόλη θα είχαν αποκτήσει όλη τη σειρά των δίσκων τότε. Το Πατριαρχείο τουλάχιστον θα περίμενε κανείς οτι θα τα είχε στο αρχείο του όλα, τιμής ένεκεν. Ποιός ξέρει...
 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
#19
Πιστεύω στην με κάθε (νόμιμο και ηθικό) τρόπο και με κάθε τίμημα αναζήτηση αρχείων. Ήδη και για τα εμπεριεχόμενα στην έκδοση του κ.Αλυγιζάκη κατεβλήθη και κόπος και (αν έχω πληροφορηθεί καλώς) χρήμα όχι λίγο σε κατόχους του υλικού.

Όταν στα 1990κ.ε. έγινε από 3 εταιρείες (RCA, PEARL, NAXOS αλλά και από άλλες αποσπασματικά) παράλληλα και ανεξάρτητα η έκδοση 12CDs με τα άπαντα των γραμμοφωνικών δίσκων του κορυφαίου τενόρου Caruso αναζητήθηκαν και βρέθηκαν συλλέκτες από όλο τον κόσμο για να προσφέρουν το υλικό τους, δεν ξέρω με ποιά ανταλλάγματα και δεν ξέρω με πόσες πωλήσεις του έργου τελικά. Οι συλλέκτες κατοικούσαν στις 5 ηπείρους κι όμως βρέθηκαν και επιστρατεύτηκαν. Κι αυτό είναι το ένα δεκάκις χιλιοστό των ηχογραφήσεων κλασσικής μουσικής από την εποχή του γραμμοφώνου που έχει ως τώρα εκδοθεί σε CD και έχει ανοίξει τα μουσικά αυτιά εκατομυρίων ακροατών σε όλο των κόσμο. Χιλιάδες CDs έχουν ως σήμερα εκδοθεί και επανεκδοθεί και συνεχίζουν. Ο χρόνος συλλογής και (συχνά από πολύ καλής και άνω) επεξεργασίας της μετράται σε μήνες ή εβδομάδες -ανάλογα με το μέγεθος και τη σπανιότητα του υλικού. Φανταστείτε πόσοι 5λεπτοι δίσκοι γραμμοφώνου απαιτούνται για μια όπερα 2-4 ωρών ή για για μια τετραλογία οπερών 15 ωρών, κι όμως εκδίδονται βροχηδόν εδώ και 20 χρόνια από περισσότερες της μιας κάθε φορά εταιρείες. Ο μόσχος πολύς, τρυφούν πάντες. Τα ίδια ισχύουν και για άλλα είδη μουσικής.
Ο ιεραποστολικός ζήλος εκείνων πολλαπλάσιος νομίζω του ημετέρου. Αλλά και η μεθοδικότητα και η εργασία τους. Ας μιμηθούμε τουλάχιστον. Αν όντως μας ενδιαφέρει το θέμα κι όχι το να μπεί το όνομά μας σε ένα project.
Κι επειδή το θέμα εδώ δεν είναι μουσικοσυλλεκτικό ούτε εμπορικό μόνον αλλά θέμα πολιτιστικής παρακαταθήκης και κληρονομιάς και συνέχειας θρησκευτικής, εθνικής, πολιτισμικής, το λόγο έχουν και οι αρμόδιοι φορείς σε θέματα αρωγής και οικονομικής και άλλης υποστήριξης έρευνας και εκδόσεων και διαφύλαξης. Ακόμα κι αν η Βυζαντινή μας Μουσική διατηρεί, όπως κάποιοι πικρά έχουν σχολιάσει, μουσειακή μόνον αξία. Δείτε τι εξοδεύουν ακόμα και σε χώρες που δεν τις πιάνει το μάτι μας για συντήρηση των μουσειακών τους πολιτισμικών αγαθών. Και η Βυζαντινή μουσική αποτελεί για ένα τεράστιο χρονικό διάστημα την κλασσική μας μουσική, που εμπνέει ακόμα και σύγχρονους avant gard συνθέτες κλασσικής μουσικής.
Άρα το θέμα ξεφεύγει, όπως πολύ σωστά έχετε καταλάβει από την παρούσα έκδοση του κ.Αλυγιζάκη, η οποία γίνεται απλώς η αφορμή όχι για εκ του ασφαλούς κριτική αλλά για αυτοκριτική όλων μας.
 
P

ptz

Guest
#20
Παρότι συμφωνώ με το ιδανικό της πρότασης αυτής, είναι άραγε δυνατόν να βρεθούν τέτοιοι ιδιώτες-συλλέκτες και πώς; Από στόμα σε στόμα; Με προκήρυξη αντικαταβολής χρηματικού ποσού για προσφορά αρχειακού υλικού; Δύσκολο το εγχείρημα όντως, δεδομένης και της μυστικότητας που συνοδεύει συνήθως τέτοιες συλλογές (π.χ. δείτε και στο θέμα για ηχογραφήσεις από τον Πατριαρχικό Ναό της δεκαετίας του 1940-50 και σε παλαιότερες συζητήσεις φήμες περί ηχογραφήσεων του Βιολάκη που φυλάσσονται σε ...μπαούλο στην Εύβοια!). Ίσως όχι ακατόρθωτο όμως.

Θα περίμενε κανείς οτι φορείς (σύλλογοι, βιβλιοθήκες, οργανισμοί) στην Πόλη θα είχαν αποκτήσει όλη τη σειρά των δίσκων τότε. Το Πατριαρχείο τουλάχιστον θα περίμενε κανείς οτι θα τα είχε στο αρχείο του όλα, τιμής ένεκεν. Ποιός ξέρει...
-Θα ήθελα,συμβαλλοντας στην παρούσα συζήτηση,εννεκα εκδόσεως δίσκων με Ι.ΝΑΥΠΛΙΩΤΗ,να ρωτήσω,μη περιμενοντας βέβαια απαντήσεις,γιατί είναι ρητορικές οι ερωτήσεις:
1]Ενας θεσμός-όπως το Πατριαρχείο-δεν θα έπρεπε να έχει από ένα τουλάχιστον αντίγραφο,κάθε εκδοθέντος τότε δίσκου?
2]Ενας θεσμός-όπως το Πατριαρχείο-δεν θα έπρεπε να έχει ένα τουλάχιστον αντίγραφο,των εκδοθέντων τύποις μουσικών βιβλίων από την επικράτηση της νέας μεθόδου και μάλιστα αυτών που είχαν πάρει την Πατριαρχική σφραγίδα?
3]Ενας άλλος θεσμος-όπως η μέχρι προ τινων χρόνων λειτουργούσα Θεολογική σχολή Χάλκης-δεν θα έπρεπε να έχει και αυτή όλα τα ανωτέρω?Για τις εκπαιδευτικές ανάγκες της έστω.

-Ολα τα σοβαρά [συνθέσεις-τυπικα-επιτροπες-εγκύκλιοι-εκδόσεις-ηχογραφήσεις κλπ]της Εκκλησ.Βυζ. μουσικής, ελάμβαναν χώρα στην αυλή του Πατριαρχείου. Αμφιβάλλω αν ένας ερευνητής ανατρέχοντας εκεί σήμερα,θα μπορέσει να βρεί κάτι.
-Και αυτά τα ολίγα περί της Βυζ.Εκκλ.μουσικής που συναντά κάποιος στην ιστοσελίδα του Πατριαρχείου,είναι φιλότιμες προσπάθειες των-ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ-φιλομούσων Κωνπλιτών.
-Οσον αφορά την Ελληνική Εκκλησία και το Ελληνικό κράτος περί την Εκλησ.Βυζ.μουσική....Θού Κύριε.....
-Τέλος θα ήθελα να σημειώσω κάτι που ίσως αντιτίθεται στα περί ''λατρείας''του Δασκάλου[Θ.Στανίτσα],προς τον Ι.Ναυπλιώτη,που αναφέρεται στο αρχικό μήνυμα του αγαπητού συναδέλφου johnsteff.Εγώ είχα αποκομίσει τα ακριβώς αντίθετα σε συνομιλίες μου με τον ίδιο τον Δάσκαλο.Μάλλον στον προκάτοχό του Πρίγγο είχε [μουσική]λατρεία.Οσο για τον Ι.Παλάση?Ο ίδιος ο Θ.Σ μου έλεγε,ότι ήταν αρνητικός για τον Ναυπλιώτη και για την φωνή του και για την μουσική του κατάρτιση και δυσαρεστείτο σφόδρα όταν ο Ι.Ν,συνόδευε τον Πατριάρχη στην Εκκλησία του.Αυτά για την ιστορία.
 
Top