Δοξολογία Ιακώβου Πρωτοψάλτου Ήχος Β'

#2
Ποιος ψελνει? Μου αρεσαι ο ρυθμος και οι ελξεις. Ο αριστερος ομως γιατι ειναι κομμενος?
Ευχαριστω για την ηχογραφησει.
 
Last edited:

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#4
Συγνωμη αλλα στο ''ευλογητος ...'' κατι δεν παει καλα . Ας παρουν θεση και αλλα μελη .
Στο "Ευλογητός ει Κύριε ο Θεός" λέτε. Το άλλο ("Ευλογητός ει Κύριε δίδαξόν με") είναι καλό.

Εκεί ο Ιάκωβος κάνει ένα λέγετο πάνω στην βάση του έσω δευτέρου. Το χρώμα επανέρχεται στο "...το όνομά Σου...". Αλλά οι περισσότεροι από τους ψάλτες (κι εγώ πολλές φορές το κάνω αυτό το λάθος) δεν πολυ-πετυχαίνουν τον λέγετο εκεί και ακούγεται χρώμα. (δεν είναι ότι πιο εύκολο κιόλας...)

Κατ' αρχήν υπάρχουν και μερικές διαφορές από έκδοση σε έκδοση της ίδιας δοξολογίας. Κοιτάξτε:
Ταμείο Ανθολογίας Χουρμουζίου (Κων/πολις 1824)
View attachment Ταμείο Ανθολογίας Χουρμουζίου (Κωνσταντινούπολις 1824).jpg
Μουσική Πανδέκτη (Κων/πολις 1851)
View attachment Μουσική Πανδέκτη (Κωνσταντινούπολις 1851).jpg
Ταμείο Ανθολογίας Φωκαέως (Κων/πολις 1869)
View attachment Ταμείο Ανθολογίας Φωκαέως (Κωνσταντινούπολις 1869).jpg

Πιο κατατοπιστικό αυτό του Χουρμουζίου. (με τις μαρτυρίες των άλλων ίσως είναι πιο μπερδεμένο ενώ εδώ φαίνεται ο λέγετος)

Γνώμη μου είναι ότι κανείς από τους παρακάτω ψάλτες δεν κάνει λέγετο σε όλη την διάρκεια της αλλαγής που επιφέρει η φθορά.

Όλοι στην γραμμή View attachment eulogitos.jpg κάνουν πρώτο (ή πλ.Α') στην κατάβαση (με διαστήματα προς τα κάτω από τον Κε 12-8-10) και όχι λέγετο (με διαστήματα προς τα κάτω από τον Κε 10-12-8) με συνέπεια αυτή η γραμμή να ακούγεται πρώτος ήχος. (και όχι λέγετος όπως θα έπρεπε)

Στην φράση View attachment twn paterwn hmwn.jpg μόνο ο Ταλιαδώρος πλησιάζει σε λέγετο. Όλοι οι άλλοι κάνουν χρώμα. (...ακόμα κι ο Στανίτσας! Ουδείς αλάθητος!)

Όλοι (σχεδόν) κάνουν λέγετο όμως στην φράση View attachment Kai dedoxasmenon.jpg . (εκτός από τον ανώνυμο ψάλτη που κάνει κάτι παράξενο εκεί)

Υ.Γ.
Ο ανώνυμος ψάλτης είναι αυτός που μας έδωσε ο κ.Λέκκας. Δεν γνωρίζω ποιος είναι γι αυτό το έβαλα ανώνυμος. (μου μοιάζει με τον κ.Κλωναρίδη πάντως)
 

Attachments

Last edited:

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#5
Και ένα που δεν είχα βάλει στο αρχικό μήνυμα (δεν το είχα βρει). Έκατσα και έψαχνα που αλλού μπορεί να το έχω ηχογραφημένο. Ψάλλει ο Παναγιώτης Νεοχωρίτης, είναι από το CD Νο9 των Συμμείκτων (επιμέλεια Μ.Χατχηγιακουμή).

Πιστεύω ότι διαστηματικά είναι ο ορθότερος όλων. Το τι μας αρέσει πιο πολύ είναι μεν υποκειμενικό, αλλά σε διαστηματική προσέγγιση ο κ.Νεοχωρίτης είναι πιο σωστός (όσον αφορά τον λέγετο-ακούγεται πλέον ξεκάθαρα).

Βέβαια δεν κάνει ζωντανή ηχογράφηση (έτσι είναι λίγο άδικο να τον συγκρίνουμε με τους άλλους) όπως οι άλλοι, αλλά ηχογράφηση σε studio με ότι αυτό συνεπάγεται (ακούς-συμφωνείς-διαφωνείς-διορθώνεις κ.τ.λ).
 

Attachments

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#6
Ευχαριστούμε Βασίλη για τα στοιχεία, πολύ ενδιαφέροντα.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#7
Συγνώμη που δεν έγραψα όνομα. Νόμιζα ότι σε αυτό το τόπικ βάζουμε μόνο δικές μας ψαλμωδίες, λάθος μου.
Στην παραπάνω ηχογράφηση ψέλνω στην εκκλησία μου.
Τάσο,
τον αριστερό τον έκοψα γιατί δεν έψελνε Ιάκωβο, δεν ήξερε μουσική.
Δεν έχω αριστερό κι αν περάσει κανείς ανεβάζουμε δοξολογία πανηγυρική. :)
Τις άλλες Κυριακές :mad:

Βασίλη,
πολύ καλή η ανάλυσή σου. Ευχαριστούμε.
Αν κάνουν λάθη οι μεγάλοι μας δίνει κουράγιο και σε μας τους μικρούς να μην απελπιζόμαστε.
Καλύτερα από όλους μου άρεσε ο Νεοχωρίτης. Πρώτη φορά τον ακούω και τον θαύμασα. Είναι ο μόνος που εκτελεί τον ΔΙ ΚΕ 12 στην κατάληξη "πατέρων ημών" αν πρόσεξα καλά.
Φυσικά παίζει ρόλο και η ταχύτητα. Οσο πιο αργά (Νεοχωρίτης Ταλιαδώρος) τόσο λιγότερα λάθη.

Δ. Λέκκας
 
#9
Και ένα που δεν είχα βάλει στο αρχικό μήνυμα (δεν το είχα βρει). Έκατσα και έψαχνα που αλλού μπορεί να το έχω ηχογραφημένο. Ψάλλει ο Παναγιώτης Νεοχωρίτης, είναι από το CD Νο9 των Συμμείκτων (επιμέλεια Μ.Χατχηγιακουμή).

Πιστεύω ότι διαστηματικά είναι ο ορθότερος όλων. Το τι μας αρέσει πιο πολύ είναι μεν υποκειμενικό, αλλά σε διαστηματική προσέγγιση ο κ.Νεοχωρίτης είναι πιο σωστός (όσον αφορά τον λέγετο-ακούγεται πλέον ξεκάθαρα).

Βέβαια δεν κάνει ζωντανή ηχογράφηση (έτσι είναι λίγο άδικο να τον συγκρίνουμε με τους άλλους) όπως οι άλλοι, αλλά ηχογράφηση σε studio με ότι αυτό συνεπάγεται (ακούς-συμφωνείς-διαφωνείς-διορθώνεις κ.τ.λ).
Εχετε και άλλα κοματια του Νεοχωρίτη Παναγιώτη? Αν ναι θα ήθελα να τα ακούσω ευχαριστώ. Ειναι από τους καλύτερους που ακουσα. Ποιά η διαφορά της ζωντανής ηχογράφησεις με το studio είναι πολύ μεγάλη?
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#10
Στο "Ευλογητός ει Κύριε ο Θεός" λέτε. Το άλλο ("Ευλογητός ει Κύριε δίδαξόν με") είναι καλό.

Εκεί ο Ιάκωβος κάνει ένα λέγετο πάνω στην βάση του έσω δευτέρου. Το χρώμα επανέρχεται στο "...το όνομά Σου...". Αλλά οι περισσότεροι από τους ψάλτες (κι εγώ πολλές φορές το κάνω αυτό το λάθος) δεν πολυ-πετυχαίνουν τον λέγετο εκεί και ακούγεται χρώμα. (δεν είναι ότι πιο εύκολο κιόλας...)

Κατ' αρχήν υπάρχουν και μερικές διαφορές από έκδοση σε έκδοση της ίδιας δοξολογίας. Κοιτάξτε:
Ταμείο Ανθολογίας Χουρμουζίου (Κων/πολις 1824)
View attachment 350
Μουσική Πανδέκτη (Κων/πολις 1851)
View attachment 351
Ταμείο Ανθολογίας Φωκαέως (Κων/πολις 1869)
View attachment 352

Πιο κατατοπιστικό αυτό του Χουρμουζίου. (με τις μαρτυρίες των άλλων ίσως είναι πιο μπερδεμένο ενώ εδώ φαίνεται ο λέγετος)

Γνώμη μου είναι ότι κανείς από τους παρακάτω ψάλτες δεν κάνει λέγετο σε όλη την διάρκεια της αλλαγής που επιφέρει η φθορά.

Όλοι στην γραμμή View attachment 361 κάνουν πρώτο (ή πλ.Α') στην κατάβαση (με διαστήματα προς τα κάτω από τον Κε 12-8-10) και όχι λέγετο (με διαστήματα προς τα κάτω από τον Κε 10-12-8) με συνέπεια αυτή η γραμμή να ακούγεται πρώτος ήχος. (και όχι λέγετος όπως θα έπρεπε)

Στην φράση View attachment 360 μόνο ο Ταλιαδώρος πλησιάζει σε λέγετο. Όλοι οι άλλοι κάνουν χρώμα. (...ακόμα κι ο Στανίτσας! Ουδείς αλάθητος!)

Όλοι (σχεδόν) κάνουν λέγετο όμως στην φράση View attachment 362 . (εκτός από τον ανώνυμο ψάλτη που κάνει κάτι παράξενο εκεί)

Υ.Γ.
Ο ανώνυμος ψάλτης είναι αυτός που μας έδωσε ο κ.Λέκκας. Δεν γνωρίζω ποιος είναι γι αυτό το έβαλα ανώνυμος. (μου μοιάζει με τον κ.Κλωναρίδη πάντως)
Βασιλη ΜΠΡΑΒΟ . Ωραια δουλεια .
1: Νομιζω οτι ο Στανιτσας ειναι καλλιτερος ολων και ο μονος με σωστο χρονο .
2: Ο ανωνυμος δεν ειναι ο Κλωναριδης ουτα κατα διανοιαν .
------------------------------------------------------------------------
Σε αλλο μηνυμα εχεις τον κ. Νεοχωριτη . Τον ξερω και ειναι παρα πολυ καλος ψαλτης . Στο ''ευλογητος ...'' πολυ καλα διαστηματα και πολυ καλη τεχνικη .
Εχει ομως πιο αργο χρονο απο τον κανονικο . Και βεβαια ειναι σε στουντιο ,
με οτι αυτο συνεπαγεται .
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#11
Αν κάνουν λάθη οι μεγάλοι μας δίνει κουράγιο και σε μας τους μικρούς να μην απελπιζόμαστε.
Όσες φορές θυμάμαι να έχω πει αυτήν την δοξολογία, δεν θυμάμαι μια φορά να είπα "καλά το είπα" στο "ευλογητός"...

Και την ξέρω την δοξολογία και τι είναι και τι κάνει, αλλά... Κολλάει το αυτί στον προηγούμενο ήχο , είναι και ίδια η βάση και είναι δύσκολο ιδίως όταν την λες σύντομα να την πετύχεις ακριβώς.
Καλύτερα από όλους μου άρεσε ο Νεοχωρίτης. Πρώτη φορά τον ακούω και τον θαύμασα. Είναι ο μόνος που εκτελεί τον ΔΙ ΚΕ 12 στην κατάληξη "πατέρων ημών" αν πρόσεξα καλά.
Φυσικά παίζει ρόλο και η ταχύτητα. Οσο πιο αργά (Νεοχωρίτης Ταλιαδώρος) τόσο λιγότερα λάθη.
Πιο πολύ το studio παίζει ρόλο. Δεν μου αρέσει; Το ξαναγράφω...
 
Last edited:

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#12
πολύ καλό που τους μάζεψες όλους...
τί ακουσα εγώ?

1. Ο Στανίτσας και ο Ταλιαδώρος το Ζω του λεγέτου τον κάνουν φυσικό και στο κατέβασμα ενώ Νεοχωρίτης και ο Ταλιαδώρος (μόνο σε ένα σημείο) χαμηλωμένο στην κάθοδο.

2. Για το Στανίτσα που λες ουδείς αλάθητος, αν παρατηρήσεις στο "των Πατέ..." το κάνει πλ β αλλά στο "...εεερων ημων..." που ουσιαστικά ειναι ίδια μουσική φράση το εκτελεί κανονικά λέγετο, πράγμα που σημαίνει, κατ' εμέ, ότι δεν το κάνει στην τύχη. Πολλές φορές άλλωστε έκανε τέτοια περίεργα δικά του για να εμπλουτίσει το κείμενο όπως μόνο αυτός ήξερε... Στην πρώτη φράση "ευλογητός ει κύριε" όντως πιο πολύ λέει πλάγιο πρώτο παρά λέγετο. Νομίζω όμως ότι τον έχω σε ηχογράφηση που το λέει ολόσωστα. αν το βρω... Τέλος στην επαναφορά στο σημέίο "το όνομά σου" είναι με διαφορά ο καλύτερος... Πώς επανέρχεται στον ήχο.......!!! κορυφαίος...

Όσο για τους υπολοιπους, Δημήτρη νομίζω την πας πολύ γρήγορα τη δοξολογία. Μου αρέσει καλύτερα ο χρονος του Στανίτσα κ Βασιλικού. Γενικά όμως ωραία... ποιον είχες δάσκαλο αν επιτρέπεται?
ο Βασιλικός λέει άλλα αντί άλλων διαστήματα, έχει κάνει διασκευή μάλλον για να τα καταφέρει η χορωδία...
Νεοχωρίτης πολύ καλός και στα διαστήματα, μου άρεσε περισσότερο παλαιότερα όταν έψαλλε με τον "πολύ μεγάλο" Τσαμκιράνη.

Ο π. Πανάρετος μου άρεσε, αν έχεις κ τίποτα άλλο ανέβασε να τον ακούσουμε λίγο.

cmk: ωραία αλλά όχι λέγετος.

πολύ δύσκολο σημείο πάντως στη συγκεκριμένη δοξολογία...

αυτά
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#13
Και ένα που δεν είχα βάλει στο αρχικό μήνυμα (δεν το είχα βρει). Έκατσα και έψαχνα που αλλού μπορεί να το έχω ηχογραφημένο. Ψάλλει ο Παναγιώτης Νεοχωρίτης, είναι από το CD Νο9 των Συμμείκτων (επιμέλεια Μ.Χατχηγιακουμή).

Πιστεύω ότι διαστηματικά είναι ο ορθότερος όλων. Το τι μας αρέσει πιο πολύ είναι μεν υποκειμενικό, αλλά σε διαστηματική προσέγγιση ο κ.Νεοχωρίτης είναι πιο σωστός (όσον αφορά τον λέγετο-ακούγεται πλέον ξεκάθαρα).

Βέβαια δεν κάνει ζωντανή ηχογράφηση (έτσι είναι λίγο άδικο να τον συγκρίνουμε με τους άλλους) όπως οι άλλοι, αλλά ηχογράφηση σε studio με ότι αυτό συνεπάγεται (ακούς-συμφωνείς-διαφωνείς-διορθώνεις κ.τ.λ).
Πράγματι ο Παναγιώτης είναι πιο πιστός στα διαστήματα...βλέπεται ο άνθρωπος "χειρίζεται" και την πανδουρίδα (απ ότι έχω ακούσει) που αναφέρει ο Χρύσανθος και ο Απόστολος Κώνστας για την ορθότητα των διαστημάτων...ο δε Φιλοξένης λέει ότι άνευ μουσικού οργάνου εστί ματαιοπονία η εκμάθησις...σίγουρα δεν είναι προυπόθεση αλλά βοηθάει σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις...όπου τα διαστήματα είναι "πάνυ δύσκολα και φθορικά" για να θυμιθούμε και τους παλαιούς...;)
 
Last edited:

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#14
Επισυναπτω σπανια ηχογραφηση με τον αειμνηστο Αθανασιο Παναγιωτιδη .
Εκει που βρηκα την εν λογω ηχογραφηση , ανεφερε οτι ειναι η δοξολογια
του Ιακωβου σε Βο . Τι λετε , ειναι ; Παντως στο ''Ευλογητος ..'' , οπως θα
ακουσετε , ψαλλει τελειως αλλες γραμες . Στο ''Δοξα σοι τω δειξαντι ..'' και
στο ''Κυριε προ σε κατεφυγον ..'' ψαλλει Βιολακη .Παρακαλω τα σχολεια σας .
 

Attachments

dimitris

Παλαιό Μέλος
#15
Όσο για τους υπολοιπους, Δημήτρη νομίζω την πας πολύ γρήγορα τη δοξολογία. Μου αρέσει καλύτερα ο χρονος του Στανίτσα κ Βασιλικού. Γενικά όμως ωραία... ποιον είχες δάσκαλο αν επιτρέπεται?
Εγραψα στο πρώτο μήνυμα ότι την λέω γρήγορα.
Πιστεύω ότι ο χρόνος "παιζει" ανάλογα:
Με το χρόνο που απομένει μέχρι το πέρας της λειτουργίας.
Με το πόσα άτομα συνοδεύουν. Τα αργά μέλη μου αρέσει να τα ακούω σε κανονικό ρυθμό από χορωδίες (όχι αργό) και σε συντομότερο σε μονωδίες.
Παίζει ρόλο και το μέγεθος του ναού (προσωπικά ψάλλω σε μικρό εκκλησάκι)
Μα περισσότερο από όλα έχει σημασία να λέμε αργές δοξολογίες αντί για σύντομες που ψάλλει η συντριπτική πλειοψηφία έστω και γρήγορα, γιατί 3-5 λεπτά διαφορά δεν αποτελούν δικαιολογία ούτε για τον ιερέα ούτε για τον ψάλτη.
Δάσκαλο (να απαντήσω στην ερώτηση) είχα τον αείμνηστο Γ. Σύρκα. Μεγάλος δάσκαλος, ήξερε όλα τα αργά κλασικά μαθήματα απ΄έξω και δεν είχε την ανάγκη να ανοίξει βιβλίο. Εκανε σε όλους δωρεάν ιδιαίτερα μαθήματα μετά τις 10 που τελείωνε το ιατρείο του και ταυτόχρονα σε αυτό το μικρό διάστημα (10...έως...) έγραψε σε μεμβράνη όλο αυτό το τεράστιο έργο του. Πάνω απ' όλα άνθρωπος!
 
Last edited:

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
#16
Επισυναπτω σπανια ηχογραφηση με τον αειμνηστο Αθανασιο Παναγιωτιδη .
Εκει που βρηκα την εν λογω ηχογραφηση , ανεφερε οτι ειναι η δοξολογια
του Ιακωβου σε Βο . Τι λετε , ειναι ; Παντως στο ''Ευλογητος ..'' , οπως θα
ακουσετε , ψαλλει τελειως αλλες γραμες . Στο ''Δοξα σοι τω δειξαντι ..'' και
στο ''Κυριε προ σε κατεφυγον ..'' ψαλλει Βιολακη .Παρακαλω τα σχολεια σας .
Ευάγγελε,
Επισυνάπτω την δοξολογία αυτή σε εκτέλεση των Αθ.Πέττα & Αν. Σμυρνή από μία κασσέτα που βρήκα διότι μου άρεσε πολύ.
Βασίλης Κιαμηλίδης
 

Attachments

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#17
Ευάγγελε,
Επισυνάπτω την δοξολογία αυτή σε εκτέλεση των Αθ.Πέττα & Αν. Σμυρνή από μία κασσέτα που βρήκα διότι μου άρεσε πολύ.
Βασίλης Κιαμηλίδης
Θα μου επιτρεψεις να παρατηρησω οτι :
1ον : Καποια διαστηματα δεν τα κανουν σωστα .
2ον : Ψαλλουν πανω απο τα ορια τους . Θαπρεπε να εχουν ΔΥΟ φωνες
χαμηλοτερη βαση . Θα ακουγονταν πιο ωραια .
Παντως ευχαριστουμε για την προσφορα .
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
#18
Θα μου επιτρεψεις να παρατηρησω οτι :
1ον : Καποια διαστηματα δεν τα κανουν σωστα .
2ον : Ψαλλουν πανω απο τα ορια τους . Θαπρεπε να εχουν ΔΥΟ φωνες
χαμηλοτερη βαση . Θα ακουγονταν πιο ωραια .
Παντως ευχαριστουμε για την προσφορα .
Για τα σχετικά διαστήματα που γράφεις νομίζω ότι κάνουν προσωπικές αλλά μεγαλοπρεπείς εκτελέσεις όλων των στίχων.
Η βάση είναι όντως υψηλή, διότι η δοξολογία αυτή είναι συνέχεια του Σήμερον ο Χριστός των Χριστουγέννων με κατάληξη στον Δι τον οποίον λαμβάνουν ως βάση Βου. Εξυπακούεται ότι η βάση που θα παίρνει ο καθένας θα είναι αυτή που ταιριάζει στην Φωνητική του έκταση
Πάντως την έβαλα διότι δεν θυμάμαι να υπάρχουν Οι Αθ. Πέτας & Αν. Σμυρνής στο Ψαλτολόγιο, οι οποίοι μου αρέσουν πολύ και κατά τη γν΄μη μου αξίζουν.
Θα ψάξω να βρώ Χερουβικό που το ψάλλει ο Σύρκας σε ήχον Πλ. δ΄, το οποίο έχω από εκπομπή του Λυκούργου Αγγελόπουλου, και σε πρώτη ευκαιρία θα το βάλω.
Και φυσικά τα βάζω ανταποκρινόμενος στην σχετική προτροπή σου.
Χαιρετώ Βασίλης Κιαμηλίδης
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#19
[Σημείωμα συντονιστή] Μετακίνησα μερικά μηνύματα που ήταν εκτός θέματος σε άλλο ειδικό θέμα "Γεώργιος Σύρκας". Θερμή παράκληση, μην εκτροχιάζετε μία συζήτηση που έχει συγκεκριμένο θέμα. Ανοίξτε νέο θέμα όταν θέλετε να μιλήσετε για κάτι άλλο. Έτσι βοηθάτε και τους υπόλοιπους που διαβάζουν.
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#20
Η δοξολογία του Ιακώβου από τον διακο-Διονύση Φιρφιρή (σε κάποια σημεία ψάλλει μαζί του κι ο π.Δανιήλ των Δανιηλαίων). Δεν την "πετυχαίνουν" και πολύ πάντως... Την έβαλα απλά για να υπάρχει μια ποικιλία από διαφορετικές σχολές ψαλσίματος.

Έχει ήδη ανέβει στο σχετικό θέμα για τον Φιρφιρή, αλλά την έβαλα κι εδώ για την πληρότητα του πράγματος.
 

Attachments

Top