Συγχαρητήρια για την σύνθεση σας , που ομολογουμένως δυσκολεύτηκα να διαβάσω λίγο , λόγω της υπάρξεως σημαδίων παραπάνω αυτών της γραφής των εξηγητών .
θα μας διαφωτίζατε αν είχατε την καλοσύνη για την χρήση τους και την ενέργειά τους και μας τους ημιμαθείς .....
Τί ἐννοεῖς; Ὅτι θά ἔπρεπε νά τά μάθουν καί οἱ μεγάλοι ψάλτες γιά νά γίνουν καλύτεροι;Επομένως δεν αποτελεί πρόβλημα η ύπαρξη τους αλλά βοήθεια.
Τί ἐννοεῖς; Ὅτι θά ἔπρεπε νά τά μάθουν καί οἱ μεγάλοι ψάλτες γιά νά γίνουν καλύτεροι;
Ἤ εἶναι μόνο γιά τούς ἀρχαρίους;
Η δική μου γνώμη στο θέμα είναι πως βοηθά να υπάρχουν όσο περισσότερα σημαδάκια στο κείμενο, είτε πρόκειται για χαρακτήρες, είτε για έλξεις είτε για διαστολές. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ποτέ πως όποιος το διαβάζει χωρίς αυτά δε ξέρει ψαλτική. Αλίμονο! Άκουσαν πιστεύω αρκετά μέλη τον κ. Παϊκόπουλο στο χερουβικό που αναρτήθηκε στο youtube. To κείμενό του σίγουρα δεν έχει αυτά τα σημαδάκια για τα οποία γίνεται λόγος εδώ. Και όμως κατορθώνει ο άνθρωπος και έχει μια υπέροχη βυζαντινότατη και παραδοσιακότατη εκτέλεση. Όμως κάποιος που δεν έχει ακούσματα πως θα μάθει να ψάλλει; Ή και να έχει ακούσματα δε πρέπει να γνωρίζουμε γιατί κάθε σημάδι ψάλλεται έτσι και όχι αλλιώς; Μας αρκεί να το λέμε έτσι επειδή το ακούσαμε από το δάσκαλό μας; Και όταν κάποιος άλλος δάσκαλος το λέει λίγο διαφορετικά; Τι γίνεται; Πιστεύω λοιπόν πως έχουμε μια ίδια περίπτωση και στη γλώσσα που μιλάμε. Υπάρχουν άνθρωποι που δεν πήγαν ούτε δημοτικό, και μιλάνε την ελληνική γλώσσα καλύτερα από άλλους που έχουν τελειώσει πανεπιστήμιο. Επειδή άκουγαν τους γονείς τους ή τους συγγενείς τους και απέκτησαν πλούσιο λεξιλόγιο βασισμένο πάντα στη σωστή γραμματική και σύνταξη. Αυτό δε σημαίνει πως δε πρέπει να έχουμε γραμματική και συντακτικό και λεξικά.
Έτσι κάπως έχουν τα πράγματα και στην ψαλτική στην οποία όμως η μεγάλη δυσκολία είναι να μπορέσει να επιτελέσει το σκοπό της. Να βοηθήσει δηλαδή τον πιστό αλλά και τον ίδιο τον ψάλτη να προσευχηθεί, να δοξολογήσει το Θεό. Γι’ αυτό ορισμοί όπως μεγαλύτερος ή καλύτερος ψάλτης ουσιαστικά δεν υπάρχουν. Τέλος δε μας εμποδίζει τίποτα το να επεξεργαστούμε κάθε κείμενο που ανεβαίνει εδώ. Εάν δε μας αρέσει κάτι το αλλάζουμε και σίγουρα πέρα από την όποια επεξεργασία που θα κάνουμε στο κείμενο αξίζουν πολλά ευχαριστώ στο μέλος που ανάρτησε το πρωτότυπο. Εμένα για παράδειγμα δε με κάλυψε και τόσο αυτό εδώ το κείμενο. Θα ήθελα, σε αντίθεση με ότι ειπώθηκε από άλλα μέλη, να έχει περισσότερα σημαδάκια, για να μπορώ να το ψάλλω με μεγαλύτερη ευκολία. Έτσι πρόσθεσα ότι πιστεύω πως με βοηθά, έκανα κάποιες αλλαγές, και αναρτώ εδώ την πρώτη του σελίδα που μόλις ετοίμασα έτσι πρόχειρα.
Η δική μου γνώμη στο θέμα είναι πως βοηθά να υπάρχουν όσο περισσότερα σημαδάκια στο κείμενο, είτε πρόκειται για χαρακτήρες, είτε για έλξεις είτε για διαστολές.
Αυτό βέβαια δε σημαίνει ποτέ πως όποιος το διαβάζει χωρίς αυτά δε ξέρει ψαλτική. Αλίμονο! Άκουσαν πιστεύω αρκετά μέλη τον κ. Παϊκόπουλο στο χερουβικό που αναρτήθηκε στο youtube. To κείμενό του σίγουρα δεν έχει αυτά τα σημαδάκια για τα οποία γίνεται λόγος εδώ. Και όμως κατορθώνει ο άνθρωπος και έχει μια υπέροχη βυζαντινότατη και παραδοσιακότατη εκτέλεση.
Όμως κάποιος που δεν έχει ακούσματα πως θα μάθει να ψάλλει; Ή και να έχει ακούσματα δε πρέπει να γνωρίζουμε γιατί κάθε σημάδι ψάλλεται έτσι και όχι αλλιώς; Μας αρκεί να το λέμε έτσι επειδή το ακούσαμε από το δάσκαλό μας; Και όταν κάποιος άλλος δάσκαλος το λέει λίγο διαφορετικά; Τι γίνεται;
Πιστεύω λοιπόν πως έχουμε μια ίδια περίπτωση και στη γλώσσα που μιλάμε. Υπάρχουν άνθρωποι που δεν πήγαν ούτε δημοτικό, και μιλάνε την ελληνική γλώσσα καλύτερα από άλλους που έχουν τελειώσει πανεπιστήμιο. Επειδή άκουγαν τους γονείς τους ή τους συγγενείς τους και απέκτησαν πλούσιο λεξιλόγιο βασισμένο πάντα στη σωστή γραμματική και σύνταξη. Αυτό δε σημαίνει πως δε πρέπει να έχουμε γραμματική και συντακτικό και λεξικά. Έτσι κάπως έχουν τα πράγματα και στην ψαλτική στην οποία όμως η μεγάλη δυσκολία είναι να μπορέσει να επιτελέσει το σκοπό της. Να βοηθήσει δηλαδή τον πιστό αλλά και τον ίδιο τον ψάλτη να προσευχηθεί, να δοξολογήσει το Θεό. Γι’ αυτό ορισμοί όπως μεγαλύτερος ή καλύτερος ψάλτης ουσιαστικά δεν υπάρχουν. Τέλος δε μας εμποδίζει τίποτα το να επεξεργαστούμε κάθε κείμενο που ανεβαίνει εδώ. Εάν δε μας αρέσει κάτι το αλλάζουμε και σίγουρα πέρα από την όποια επεξεργασία που θα κάνουμε στο κείμενο αξίζουν πολλά ευχαριστώ στο μέλος που ανάρτησε το πρωτότυπο. Εμένα για παράδειγμα δε με κάλυψε και τόσο αυτό εδώ το κείμενο. Θα ήθελα, σε αντίθεση με ότι ειπώθηκε από άλλα μέλη, να έχει περισσότερα σημαδάκια, για να μπορώ να το ψάλλω με μεγαλύτερη ευκολία. Έτσι πρόσθεσα ότι πιστεύω πως με βοηθά, έκανα κάποιες αλλαγές, και αναρτώ εδώ την πρώτη του σελίδα που μόλις ετοίμασα έτσι πρόχειρα.
Όσο για τα σημαδόφωνα της παλαιάς γραφής νομίζω ότι είτε υπάρχουν είτε όχι, λίγο πολύ την ενέργεια τους όλοι θα την εκτελέσουμε. Επομένως δεν αποτελεί πρόβλημα η ύπαρξη τους αλλά βοήθεια.
Μέγα λάθος!
Όταν έχεις τη σύνθεση χαρακτήρων ολίγον με κεντήματα από πάνω και ψηφιστό από κάτω μπορείς να κάνεις τουλάχιστον δέκα διαφορετικές παραδοσιακές αναλύσεις ανάλογα με το είδος, το χρόνο και τον ήχο του μέλους. Όταν βάζεις και στρεπτόν το περιορίζεις μόνο σε μία συγκεκριμένη ανάλυση που πλασάρεις ως σχολή. Η ενέργεια λοιπόν δεν είναι συγκεκριμένη και απόλυτη, αλλά ποικίλει. Αφήστε λοιπόν το διάβασμα και ακούστε! Ο ταπεινών εαυτόν υψωθήσεται!
Το ξερετε βρε παιδιά οτι υπάρχουνε ναοί ακόμη και σε μεγάλες πόλεις που ψάχνουνε ψαλτάδες με το κυάλι, για να λειτουργηθούνε ακόμα και Κυριακές;
Ξερετε οτι η κατάσταση ειναι τραγική και πολλοί απο εμάς καθόμαστε και ασχολούμαστε με ανόητα και ανούσια πράγματα;;
Οι σχολές βυζαντινής μουσικής έχουν γεμίσει την Ελλάδα με πτυχιούχους και διπλωματούχους της θεωρίας της βυζαντινής μουσικής και οταν τους ζητήσεις να σου διαβάσουνε ενα κείμενο, για παράδειγμα του πλ,β΄, προσπαθούνε με πολύ κόπο και ιδρώτα να πιάσουν τα διαστήματα ....
Για ποιά σημάδια, σημαδάκια, Θεωρίες, αναλύσεις, μετροφωνίες τη σάρα τη μάρα και το κακό το συναπάντημα μιλάμε βρε παιδια...! Έλεος!
εσεις που ειστε καθηγητες και διευθυντες στις σχολές μάθετε τους μαθητές σας να ψάλλουν και να μπορεσουν αυριο - μεθαύριο να επανδρώσουν αναλόγια και αφήστε τις ασκοπες και αχρηστες λεπτομέρειες των θεωριών για το... θεαθήναι!
Πάλι τα ίδια έχουμε;Κρατήστε όποια γραφή σας αρέσει κ
τα υπόλοιπα εδω για τις μάχες μας τις βυζαντινομουσικές.
Ευχαριστούμε κ.Παπαδόπουλε κ να μας τα στέλνετε
όπως τα συνθέτετε κ όχι όπως αρέσουν σε κάποιους.
Δηλώνω, για να μη παρεξηγηθώ, ότι αρέσκομαι πολλά
εις το πρωτότυπο.:wink:
(Αν κρίνω από τις εμφανίσεις στο αρχείο, το ίδιο κ
πολλοί άλλοι χρήστες.)