Γυναίκα και Ψαλτική

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
η αποψη μου ειναι οτι οι γυναικες δεν πρεπει να ανεβαινουν στα αναλογια. Αφήστε τι γίνεται στη μητρόπολη... Διαβάστε κ το υπάρχον θέμα για να μην ξαναλέμε τα ίδια... Μάλλον σας στενοχώρησα... Δεν υπάρχει κάποιο γυναικείο μοναστήρι εκεί κοντά, να κάνετε εκέι την πρακτική σας;;
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
οχι, επειδή είμαι της γνώμης να μην ανεβαίνουν οι γυναικες στο ψαλτήρι-εφόσον υπάρχουν άντρες ψάλτες- δεν έχει κάποιο νόημα αν είναι μία ή πολλές. Δεν το είπα ειρωνικά. Αυτό εννοώ...
Κι αν ψάλλεις και από κάτω είναι η Φεϊρούζ (ορθόδοξη Λιβανέζα που ψάλλει περιστασιακά) θα συνεχίζεις να ψάλλεις; ή θα την φωνάξεις και θα κατέβεις;

Αν σε μια εκκλησία ψάλλουν διο άντρες θεόφαλτσοι και υπάρχει και μια καλλίφωνος που ψάλλει με κατάνυξη, τι είναι το καλύτερο; Ποιος πρέπει να ψάλλει;

Θα πρέπει να έχει ο ψάλτης το ους στραμμένο προς τους κανόνες (όπως τους εξηγεί προσωπικά έκαστος) ή να ακούει τη γνώμη του ιερέως και του εκκλησιάσματος;

Για μένα το βασικό στο ψάλσιμο δεν είναι το άρσεν ή θήλυ αλλά εάν ο "άνθρωπος" που ψάλλει ακολουθεί το ύφος και τα διαστήματα (στο περίπου) της παράδοσης.

Να το πω διαφορετικά.
Μεταξύ Κατσάμπα και Βιτάλη, το θήλυ μουσικώς είναι οι Κατσάμπα.
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
Κὠστα, αφενός η συζήτηση στην οποία γίνεται η παραπομπή δεν είναι και πολύ διαφωτιστική. (Συμφωνώ, βέβαια, κι εγώ με τη θέση που εκφράζεις κι εσύ κάπου ότι ή μόνο άντρες ή μόνο γυναίκες. Αλλά μέχρι εκεί).

Αφετέρου, δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να παραπέμψουμε τη γυναίκα στη συζήτηση αυτή. Εκείνη δεν άνοιξε τέτοιο θέμα, ούτε ερώτηση υπέβαλε. Ας αυτοπαραπεμφθούμε εκεί όσοι πιστεύουμε ό, τι πιστεύουμε. Φιλικά σου μιλάω και το ξέρεις.
Και δεν νομίζω ότι είναι υποχρεωμένη να απολογείται γι' αυτό που κάνει, πολλώ μάλλον από τη στιγμή που έχει ευλογία από το πνευματικό της.
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Κι αν ψάλλεις και από κάτω είναι η Φεϊρούζ (ορθόδοξη Λιβανέζα που ψάλλει περιστασιακά) θα συνεχίζεις να ψάλλεις; ή θα την φωνάξεις και θα κατέβεις;
θα συνεχίσω.. απλά στο τέλος θα τη φωνάξω στον καφέ να μας ψάλλει να ευφρανθούμε!

Αν σε μια εκκλησία ψάλλουν διο άντρες θεόφαλτσοι και υπάρχει και μια καλλίφωνος που ψάλλει με κατάνυξη, τι είναι το καλύτερο; Ποιος πρέπει να ψάλλει;
μάλλον ο παπάς θα πρέπει να βρει άλλους ψάλτες!

Θα πρέπει να έχει ο ψάλτης το ους στραμμένο προς τους κανόνες (όπως τους εξηγεί προσωπικά έκαστος) ή να ακούει τη γνώμη του ιερέως και του εκκλησιάσματος;
σε κάποια θέματα δεν γίνεται αυτό που προτιμά ο ιερέας ή το εκκλησίασμα... ούτε ο ψάλτης βέβαια...

Για μένα το βασικό στο ψάλσιμο δεν είναι το άρσεν ή θήλυ αλλά εάν ο "άνθρωπος" που ψάλλει ακολουθεί το ύφος και τα διαστήματα (στο περίπου) της παράδοσης.
να πάρουμε καλύτερα ολόκληρο το πακέτο της παράδοσης που υπαγορεύει οι γυναίκες να μην ψάλλουν!

Να το πω διαφορετικά.
Μεταξύ Κατσάμπα και Βιτάλη, το θήλυ μουσικώς είναι οι Κατσάμπα.
Σ αυτό συμφωνούμε.


Γιώργος Μ.;20112 said:
Αφετέρου, δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να παραπέμψουμε τη γυναίκα στη συζήτηση αυτή. Εκείνη δεν άνοιξε τέτοιο θέμα, ούτε ερώτηση υπέβαλε. Ας αυτοπαραπεμφθούμε εκεί όσοι πιστεύουμε ό, τι πιστεύουμε. Φιλικά σου μιλάω και το ξέρεις.
Μπορείς να μου λες ό,τι θες, δεν παρεξηγώ. Δεν είναι κακό να διαβάσει τη συζήτηση. Μπορεί να δει πράγματα τα οποία δεν είχε ποτέ σκεφτεί.

Και δεν νομίζω ότι είναι υποχρεωμένη να απολογείται γι' αυτό που κάνει, πολλώ μάλλον από τη στιγμή που έχει ευλογία από το πνευματικό της.
Δεν είναι το θέμα να απολογηθεί ή όχι, συζήτηση κάνουμε. Όπως ξαναείπα, μπορεί να ακούσει κ την αντίθετη άποψη κ να ωφεληθεί. Μπορεί κ να τα παραβλέψει...
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
θα συνεχίσω.. απλά στο τέλος θα τη φωνάξω στον καφέ να μας ψάλλει να ευφρανθούμε!
Πως να συνεχίσεις αν για παράδειγμα πας να πεις σαμπάχ του Πρίγγου και δεις την Φεϊρουζ από κάτω να στραβομουτσουνιάζει σαν να λέει "άστο παιδάκι μου , αφού δεν το ξέρεις μην το βασανίζεις".
μάλλον ο παπάς θα πρέπει να βρει άλλους ψάλτες!
Κι αν δεν μπορεί να βρεί π.χ. σε ένα χωριό τι θα κάνει; Θα αφήσει να ψάλλουν άμουσοι φάλτσοι και παράτονοι ή θα φωνάξει μια γυναίκα μουσικό καλλίφωνο;
σε κάποια θέματα δεν γίνεται αυτό που προτιμά ο ιερέας ή το εκκλησίασμα... ούτε ο ψάλτης βέβαια...
Αυτό είναι μηδενική απάντηση; Γιατί η ερώτησή μου ήταν:
"Θα πρέπει να έχει ο ψάλτης το ους στραμμένο προς τους κανόνες (όπως τους εξηγεί προσωπικά έκαστος) ή να ακούει τη γνώμη του ιερέως και του εκκλησιάσματος; "


να πάρουμε καλύτερα ολόκληρο το πακέτο της παράδοσης που υπαγορεύει οι γυναίκες να μην ψάλλουν!
Ποιας παράδοσης; Αυτής που οι γυναίκες είχαν βαθμό διακόνου; (Κάτι παραπάνω από του ψάλτη;)
 

damianos

Νέο μέλος
Συμφωνο και γω με τον κωστα,οι γυναικες πρεπει να ψαλλουν στα μοναστηρια η στο σπτι τους. ΠραKTIKH ΑΣΚΗΣΗ ΝΑ KANOYN STO ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΣ. ΚΑΙ ΣΤΗΝ TELIKH δεν νομιζω οτι αυτο που λειπει απο τον ψαλτικο κοσμο ειναι η γυναικα ψαλτρια......ειναι σαν να ψαχνουν οι γυναικες να βρουν καλους ραπτες ανδρες οπως και να χει το χερι της γυναικας κενταει καλυτερα.......
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
[Σημείωμα συντονιστή] Μετέφερα αρκετά μηνύματα από άλλη συζήτηση (που ήταν εκτός θέματος) εδώ. Θα παρακαλέσω (και εγώ) να διαβάσετε την προηγηθείσα συζήτηση για να μην επαναλαμβάνονται τα ίδια. Ευχαριστώ.
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
Συμφωνο και γω με τον κωστα,οι γυναικες πρεπει να ψαλλουν στα μοναστηρια η στο σπτι τους. ΠραKTIKH ΑΣΚΗΣΗ ΝΑ KANOYN STO ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΣ. ΚΑΙ ΣΤΗΝ TELIKH δεν νομιζω οτι αυτο που λειπει απο τον ψαλτικο κοσμο ειναι η γυναικα ψαλτρια.
Σας καλωσορίζω στο φόρουμ λίγο άδοξα, τι να κάνουμε.
Λίγο απαξιωτικός ο τρόπος που μιλάτε για τις γυναίκες. Τι θα πει σπίτι τους;
Αυτό που λέει ο Κώστας και στο οποίο συμφωνώ χωρίς όμως να κρίνω την 50ος ψαλμός, είναι να μην αναμιγνύονται με άντρες για λόγους εκκλησιαστικής αρχής και αισθητικής, όχι να μην ανεβαίνουν στο αναλόγι λες και αποτελούν μίασμα.
Υπάρχουν αδελφότητες, όπου ψάλλουν γυναίκες (πχ. εδώ), υπάρχουν ναοί που σε κάποιες ακολουθίες σε καθημερινές δεν έχουν άντρα ψάλτη. Μην κρίνουμε μόνο από τους κεντρικούς ναούς. Τον δεκαπενταύγουστο στις παρακλήσεις των μη κεντρικών ναών, κυρίως σε νησιά και παραθεριστικά μέρη (αλλά όχι μόνο νομίζω) ψάλλουν γυναίκες. Και είναι και κατανυκτικά, γιατί ψάλλει μαζί όλο το εκκλησίασμα.
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Πως να συνεχίσεις αν για παράδειγμα πας να πεις σαμπάχ του Πρίγγου και δεις την Φεϊρουζ από κάτω να στραβομουτσουνιάζει σαν να λέει "άστο παιδάκι μου , αφού δεν το ξέρεις μην το βασανίζεις".
Δε θα πω το σαμπάχ του Πρίγγου.

Κι αν δεν μπορεί να βρεί π.χ. σε ένα χωριό τι θα κάνει; Θα αφήσει να ψάλλουν άμουσοι φάλτσοι και παράτονοι ή θα φωνάξει μια γυναίκα μουσικό καλλίφωνο;
βρήκες κ συ χωριό που όλοι οι άντρες ειναι ασχετοι κ υπαρχει ταλεντο γυναικα...

Αυτό είναι μηδενική απάντηση; Γιατί η ερώτησή μου ήταν:
"Θα πρέπει να έχει ο ψάλτης το ους στραμμένο προς τους κανόνες (όπως τους εξηγεί προσωπικά έκαστος) ή να ακούει τη γνώμη του ιερέως και του εκκλησιάσματος; "
δεν καταλαβαινω την ερωτηση

Ποιας παράδοσης; Αυτής που οι γυναίκες είχαν βαθμό διακόνου; (Κάτι παραπάνω από του ψάλτη;)
μεθαύριο έχουμε αγάπη στην ενορία μου, ελάτε όλοι να φάμε μαζί!
πλάκα κάνω...
Δε νομίζω ότι θα συμφωνήσουμε τελικά...
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Τον δεκαπενταύγουστο στις παρακλήσεις των μη κεντρικών ναών, κυρίως σε νησιά και παραθεριστικά μέρη (αλλά όχι μόνο νομίζω) ψάλλουν γυναίκες. Και είναι και κατανυκτικά, γιατί ψάλλει μαζί όλο το εκκλησίασμα.
ωωωωχχχχχχχχχ..... Γιώργο Γιώργο... Άλλο θέμα ανοίξαμε...
Το μαζί μου άρεσε... όπως το τη υπερμάχω! ο καθένας λέει τη δική του παραλλαγή.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
ωωωωχχχχχχχχχ..... Γιώργο Γιώργο... Άλλο θέμα ανοίξαμε...
Το μαζί μου άρεσε... όπως το τη υπερμάχω! ο καθένας λέει τη δική του παραλλαγή.

Κάτι σας ... ξέφυγε; Το σουξέ... Αγνή Παρθένε.. Έχουν έφεση σε αυτό...
 
Αγαπητοί φίλοι η προσωπική μου άποψη επί του θέματος:
Από τη μία είναι πολύ ωραίο και άξιο συγχαρητηρίων μία γυναίκα στη σημερινή εποχή να ασχολείται με τη βυζαντινή μουσική, τέχνη θεϊκή, τέχνη που εξευγενίζει και εξυψώνει.
Από την άλλη απλά θεωρώ ότι εκτός από τα γυναικεία μοναστήρια δεν πρέπει να αναλαμβάνουν θέση στο αναλόγιο για λόγους τάξης και παράδοσης(οι γυναίκες διακόνισες δεν υπάρχουν πάνω από χίλια χρόνια οπότε αυτό δεν το λες παράδοση, γιατί η παράδοση είναι ζωντανός οργανισμός), εκτός από ωρισμένες περιπτώσεις, όπως η έλλειψη ψαλτών. Επίσης διαφωνώ με τους μεικτούς χορούς την ώρα της ακολουθίας(σε μία συναυλία είναι άλλο θέμα, πολιτιστικό όχι λειτουργικό).
Η βυζαντινή μουσική πάντως ως τέχνη ανήκει σε όλους και στους ανθρώπους και στις γυναίκες...(συγγνώμη δεν κρατήθηκα ήθελα να κάνω λίγο μαύρο χιούμορ αγνοήστε το!).
Ν ψαλμέ τα συγχαρητήριά μου για τον ζήλο σου και την αγάπη σου για τη μουσική συνέχισε απτόητη.
 
Συμφωνο και γω με τον κωστα,οι γυναικες πρεπει να ψαλλουν στα μοναστηρια η στο σπτι τους. ΠραKTIKH ΑΣΚΗΣΗ ΝΑ KANOYN STO ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΣ. ΚΑΙ ΣΤΗΝ TELIKH δεν νομιζω οτι αυτο που λειπει απο τον ψαλτικο κοσμο ειναι η γυναικα ψαλτρια......ειναι σαν να ψαχνουν οι γυναικες να βρουν καλους ραπτες ανδρες οπως και να χει το χερι της γυναικας κενταει καλυτερα.......
Αχ !! Που χρόνος για πρακτική άσκηση στο σπίτι.. Με τόσο ράψιμο και κέντημα, πότε να διαβάσεις.. (Αλλά, πάλι, γυναίκα να διαβάζει; Πάει, χάλασε ο κόσμος..) .

Λέτε, "Αυτό που λείπει από τον ψαλτικό κόσμο δεν είναι η γυναίκα".
Πολύ ενδιαφέρον. Κάτι Άλλο λείπει φαίνεται..

Χαίρετε.
 

petrosgrc

Γαλάνης Πέτρος
Υπάρχουν αδελφότητες, όπου ψάλλουν γυναίκες (πχ. εδώ)
Αυτό δηλαδή είναι επιχείρημα; Για να καταλάβω δηλαδή αν μιλούμε την ίδια γλώσσα... Εδώ αγαπητέ Γιώργο μου δίνεις άλλο ένα επιχείρημα για τη γνώμη που έχω για αυτές τις "αδελφότητες"... Και ο Γιανναράς όταν έψαλλε στα ανάκτορα με τη "Ζωή", έψαλλε κατά το Ρωσικό τετράφωνο ύφος. Αυτό δηλαδή τί σημαίνει;
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Ευτυχώς δεν ζουν τίποτα παλαιοί όπως Μπαλάσιος, Χρυσάφης, Κορώνης και άλλοι πολλοί γιατί αν διάβαζαν τι γράφουμε θα είχαν πετάξει πολλές Παπαδικές στα κεφάλια μας.

Και ήταν πολυσέλιδες, ογκώδεις και βαρειές... :eek:
 

ψαλμός 50ός

Ελένη Ντόβα-Χατζή
Αγαπητοί φίλοι η προσωπική μου άποψη επί του θέματος:
Από τη μία είναι πολύ ωραίο και άξιο συγχαρητηρίων μία γυναίκα στη σημερινή εποχή να ασχολείται με τη βυζαντινή μουσική, τέχνη θεϊκή, τέχνη που εξευγενίζει και εξυψώνει.
Από την άλλη απλά θεωρώ ότι εκτός από τα γυναικεία μοναστήρια δεν πρέπει να αναλαμβάνουν θέση στο αναλόγιο για λόγους τάξης και παράδοσης(οι γυναίκες διακόνισες δεν υπάρχουν πάνω από χίλια χρόνια οπότε αυτό δεν το λες παράδοση, γιατί η παράδοση είναι ζωντανός οργανισμός), εκτός από ωρισμένες περιπτώσεις, όπως η έλλειψη ψαλτών. Επίσης διαφωνώ με τους μεικτούς χορούς την ώρα της ακολουθίας(σε μία συναυλία είναι άλλο θέμα, πολιτιστικό όχι λειτουργικό).
Η βυζαντινή μουσική πάντως ως τέχνη ανήκει σε όλους και στους ανθρώπους και στις γυναίκες...(συγγνώμη δεν κρατήθηκα ήθελα να κάνω λίγο μαύρο χιούμορ αγνοήστε το!).
Ν ψαλμέ τα συγχαρητήριά μου για τον ζήλο σου και την αγάπη σου για τη μουσική συνέχισε απτόητη.
Κύριε Νικόλαε, ευχαριστώ πολύ για την ενθάρυνση. Έχω στενοχωρηθεί όμως πάρα πολύ με την όλη αντιμετώπιση του θέματος. Εισπράττω ένα "τι θέλει τώρα αυτή εδώ μεταξύ μας". Δηλαδή το forum είναι μόνο για άνδρες και δεί, για τέλεια κατηρτισμένους; Με τους άλλους τι γίνεται; Μ΄αυτούς που δεν είναι τόσο κατηρτισμένοι και έχουν όρεξη να μάθουν και να προσφέρουον στην εκκλησία και στην αγάπη του Θεού, αφιλοκερδώς, άνδρες ή γυναίκες; Εμείς οι ενήλικες κάνουμε ένα σημαντικό σφάλμα. Ξεχνάμε εύκολα τι νοιώθαμε και τι θέλαμε όταν είμασταν παιδιά, γι αυτό δημιουργούμε και το χάσμα γενεών. Το ίδιο γίνεται και εδώ τώρα. Ξεχνάνε οι περισσότεροι, οι οποίοι έχουν καταξιωθεί, και μπράβο τους, αξιέπαινοι, τι νοιώθανε όταν ήταν κι αυτοί στην αρχή....Νοιώθω ότι μπήκα σε ένα χώρο που δεν έχω θέση. Ή μόνο να παρακολουθώ....Γιαυτό φαίνεται δεν βλέπω άλλες γυναίκες να συμμετέχουν εκτός από την κ. Μαγδαλινή.
 

petrosgrc

Γαλάνης Πέτρος
Αγαπητή κυρία, κανείς ποτέ δεν απεθάρρυνε καμία γυναίκα να συμμετάσχει στη συζήτηση και ούτε τους μη κατηρτισμένους στους οποίους περιλαμβάνομαι και εγώ και έχω νιώσει πλέον μέλος της συντροφιάς αυτής. Κάθε γυναίκα είναι ευπρόσδεκτη και να συζητήσει ελεύθερα και να πει την άποψή της όπως ο καθένας. Όσον αφορά όμως το ψαλτήρι, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η παράδοση της Εκκλησίας θέλει τους άνδρες να ψάλλουν και τις γυναίκες μόνο όταν υπάρχει έλλειψη ψάλτη και στα γυναικεία μοναστήρια όπως έχει χιλιοειπωθεί. Για πολλούς λόγους οι οποίοι έχουν επίσης αναλυθεί. Τα υπόλοιπα είναι φιλολογία. Τί να κάνουμε, δεν μπορούμε να το αλλάξουμε αυτό! Τουλάχιστον εγώ αδυνατώ να βρω ένα λόγο για τον οποίο θα προτιμηθεί μια γυναίκα να ψάλλει έναντι ενός άνδρα. Η ειρωνεία που πράγματι υπήρξε δεν αναφερόταν στις γυναίκες αλλά στον τρόπο με τον οποίο έγινε η προσπάθεια να υποστηριχθεί το γυναικείο ψάλσιμο. Όπως και να το κάνουμε, δε γίνεται να αλλάξει αυτή η παράδοση. Αν θέλετε, το δέχεστε.
 

ψαλμός 50ός

Ελένη Ντόβα-Χατζή
Αγαπητή κυρία, κανείς ποτέ δεν απεθάρρυνε καμία γυναίκα να συμμετάσχει στη συζήτηση και ούτε τους μη κατηρτισμένους στους οποίους περιλαμβάνομαι και εγώ και έχω νιώσει πλέον μέλος της συντροφιάς αυτής. Κάθε γυναίκα είναι ευπρόσδεκτη και να συζητήσει ελεύθερα και να πει την άποψή της όπως ο καθένας. Όσον αφορά όμως το ψαλτήρι, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η παράδοση της Εκκλησίας θέλει τους άνδρες να ψάλλουν και τις γυναίκες μόνο όταν υπάρχει έλλειψη ψάλτη και στα γυναικεία μοναστήρια όπως έχει χιλιοειπωθεί. Για πολλούς λόγους οι οποίοι έχουν επίσης αναλυθεί. Τα υπόλοιπα είναι φιλολογία. Τί να κάνουμε, δεν μπορούμε να το αλλάξουμε αυτό! Τουλάχιστον εγώ αδυνατώ να βρω ένα λόγο για τον οποίο θα προτιμηθεί μια γυναίκα να ψάλλει έναντι ενός άνδρα. Η ειρωνεία που πράγματι υπήρξε δεν αναφερόταν στις γυναίκες αλλά στον τρόπο με τον οποίο έγινε η προσπάθεια να υποστηριχθεί το γυναικείο ψάλσιμο. Όπως και να το κάνουμε, δε γίνεται να αλλάξει αυτή η παράδοση. Αν θέλετε, το δέχεστε.
Σας ευχαριστώ πολύ
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Κύριε Νικόλαε, ευχαριστώ πολύ για την ενθάρυνση. Έχω στενοχωρηθεί όμως πάρα πολύ με την όλη αντιμετώπιση του θέματος. Εισπράττω ένα "τι θέλει τώρα αυτή εδώ μεταξύ μας". Δηλαδή το forum είναι μόνο για άνδρες και δεί, για τέλεια κατηρτισμένους; Με τους άλλους τι γίνεται; Μ΄αυτούς που δεν είναι τόσο κατηρτισμένοι και έχουν όρεξη να μάθουν και να προσφέρουον στην εκκλησία και στην αγάπη του Θεού, αφιλοκερδώς, άνδρες ή γυναίκες; Εμείς οι ενήλικες κάνουμε ένα σημαντικό σφάλμα. Ξεχνάμε εύκολα τι νοιώθαμε και τι θέλαμε όταν είμασταν παιδιά, γι αυτό δημιουργούμε και το χάσμα γενεών. Το ίδιο γίνεται και εδώ τώρα. Ξεχνάνε οι περισσότεροι, οι οποίοι έχουν καταξιωθεί, και μπράβο τους, αξιέπαινοι, τι νοιώθανε όταν ήταν κι αυτοί στην αρχή....Νοιώθω ότι μπήκα σε ένα χώρο που δεν έχω θέση. Ή μόνο να παρακολουθώ....Γιαυτό φαίνεται δεν βλέπω άλλες γυναίκες να συμμετέχουν εκτός από την κ. Μαγδαλινή.
Κυρια ψαλμός 50ός και λοιπες κυριες (και ειναι αρκετες) του φορουμ .
Κατ' αρχην ΠΟΛΛΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ (και ΠΟΛΛΕΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ) για το οτι παρα τις οποιες ασχολειες και λοιπες υποχρεωσεις σας , βρισκετε χρονο και ασχολειστε με την Βυζαντινη Μουσικη και την ψαλτικη τεχνη .
Μην απογοητευεστε απο τιποτα και απο κανενα . Μπορει η επισημη θεση της εκκλησιας να ''απαγορευει'' στη γυναικα να ανεβαινει στο αναλογιο , ομως θελω να σας διαβεβαιωσω , πως σε αρκετες περιπτωσεις σε αρκετους ναους , αν δεν υπηρχαν καποιες γυναικες (κατηρτισμενες μουσικα ή οχι) , δεν θα ετελουντο καποιες ακολουθιες ἠ δεν θα ετελουντο ΚΑΘΟΛΟΥ ακολουθιες .
Στον εδω Μητροπολιικο Ναο Του Αγιου Μηνα , υπαρχει (δεν εξεταζω το καλως ή κακως) μικτη βυζαντινη χορωδια , που ψαλλει σε πλειστες οσες ακολουθιες , ακομα και στην πανηγυρη του ναου .
Απ'οτι γνωριζω , στις σχολες Β.Μ. διαφορων μητροπολεων (αλλα και στα ωδεια) , μεγαλο μερος των μαθητων ειναι γυναικες και πολλες απο αυτες πλαισιωνουν τους καθηγητες τους στα αναλογια που αυτοι ψαλλουν .
Συνεχιστε λοιπον την προσπαθεια σας . Και παλι Συγχαρητηρια .
ΥΓ : Κατα συμπωση σημερο ειχα επικοινωνια με καποια αλλη κυρια μελος του φορουμ . Την εφερα σε επαφη με καποιο συναδελφο (μελος και αυτος του φορουμ) που μενει και αυτος στην ιδια πολη με την κυρια , εχει θεση πρωτοψαλτου σε καποιο ναο , διδασκει Β.Μ. και διατηρει και χορωδια με την οποια δινει συναυλιες κλπ . Πιστευω οτι θα συνεργασθουν μια χαρα .
 

vasilis

Πέτρου Βασίλειος
η αποψη μου ειναι οτι οι γυναικες δεν πρεπει να ανεβαινουν στα αναλογια. Αφήστε τι γίνεται στη μητρόπολη... Διαβάστε κ το υπάρχον θέμα για να μην ξαναλέμε τα ίδια... Μάλλον σας στενοχώρησα... Δεν υπάρχει κάποιο γυναικείο μοναστήρι εκεί κοντά, να κάνετε εκέι την πρακτική σας;;
Ντροπή σε ορθόδοξους ψάλτες και γενικότερα σε ορθόδοξους χριστιανούς να εκφράζουν τέτοιες φαλλοκρατικές και μισογύνικες απόψεις. Οι απόψεις αυτές είναι αιρετικές καθότι είναι κόντρα στον Θείο Λόγο, κόντρα στις διδαχές του ευαγγελίου, κόντρα στο παράδειγμα του Κυρίου και τελικώς εντελώς αντιθεολογικές άρα καθίστανται αιρετικές αυτομάτως.

Ο Παύλος λέει "ουκ έστιν άρρεν και θήλυ, όλοι ημείς εσμέν αδελφοί εν Χριστώ Ιησού". Τον καταργήσαμε τον Παύλο; Από πότε και δεν το πήρα χαμπάρι;

Ο ύμνος λέει "το φαιδρόν της Αναστάσεως... εκ του αγγέλου μαθούσαι αι του κυρίου μαθήτριαι...". Το μεγαλύτερο μήνυμα στον κόσμο μας, το μήνυμα της ανάστασης ΕΠΕΛΕΞΕ ο ίδιος ο ΚΥΡΙΟΣ να το πρωτοπεί σε γυναίκες, εμείς λοιπόν ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΕΛΕΞΕ Ο ΚΥΡΙΟΣ να μεταφέρουν το μήνυμα Του τις πετάμε έξω από τα αναλόγια γιατί δεν είναι στην παράδοση. 'Εχει αναρωτηθεί κανένας αν αυτό αρέσει στον Κύριο; Ακούτε τι λέτε; Αν δηλαδή ο Κύριος έστελνε εναν άγγελο στην γή για να μεταφέρει ενα μήνυμα, και αυτός ο άγγελος ερχόταν σε ένα από τα αναλόγια σας για να ψάλλει θα τον πετούσατε έξω γιατί δεν ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ να ψάλλουν άφυλα πνεύματα (ως γνωστόν θεολογικά οι άγγελοι δεν έχουν φύλο)!!!!! Υπάρχει μεγαλύτερη ύβρις από αυτήν ως προς τον Δημιουργό; Θεωρείται τους εαυτούς σας όσοι υποστηρίζουν τέτοιες απόψεις οτι είστε πάνω από τον Θεό σε οτι έχει να κάνει με το αναλόγιο; Την Παναγία δεν θα την αφήνατε να ψάλλει ποτέ αν ερχόταν στο αναλόγιό σας γιατί είναι εκτός παράδοσης;

Θεωρείται την παράδοση πιο ισχυρή από την θέληση του Θεού για ισότητα, ισονομία, δικαιοσύνη για όλους ανεξαιρέτως τους ανθρώπους του κόσμου;

Ποιός έφτιαξε αυτήν την παράδοση; Την έφτιαξε ο Θεός; ΟΧΙ, την φτιάξανε άνθρωποι. Μήπως όμως αυτοί οι άνθρωποι καναν λάθος και πάνε κόντρα στο θέλημα του Θεού; Μπορεί.

Αρα αφήστε ελεύθερους τους ανθρώπους, μαύρους, κίτρινους,λευκούς, κόκκινους, άντρες, γυναίκες, παιδιά, νέους, γέρους, υγιείς, ασθενείς, αμαρτωλούς, αγίους να ψάλλουν το Θεό τους, όπως μπορούν και αισθάνονται και αφήστε τις παραδόσεις για τους λαογράφους.
 
Top