Θα προσπαθησω να διευκρινησω οτι οποιος θελη να γραγη στον ενικο μαςι μου ΔΕΝ υπαρχει προβημα διοτι τα πολου #μη απτου# δεν μου αρεσουν
Ποιο σημαντικο ειναι οτι σαν Χριστιανος προτιμω το #Γεωργιε# = οχι το #Γιψργο# ουτο το #Γιωργη# αλλα οθτε και το #Γιωργακι#
ακομη κι οι Γαλλοι το εμαθαν σωστα διοτι επιμενω πολυ σ αυτο
άκουσα τις ηχογραφήσεις που στείλατε και αναγνωρίζω τη φωνή της Mere Helene! Να δώσετε πολλούς χαιρετισμούς! Πάντως,νομίζω ότι της πάει καλύτερα το Γρηγοριανό μέλλος από ότι το Βυζαντινό..
Εγω οχι μονον νομιζω αλλα #γνωριζω# κι επιμενω πως
#Γρηγοριανη εστι ψαλτικη#
Επειδη οι Δυτικη την κατεστρεψαν ΛΟΓΟΥ μανιωδους συστηματικοποιησεως οπως προσπαθουν και οι δικοι μας τον τελευταιον αιωνα, δι αυτο και ακουγεται ευνουχισμενη και ασπονδυλος και #διαφορποιηται# της ψαλτικης
Εδω
ψαλλω Γρηγοριανην
Το πιο ενδιαφερον κομαμτι ειναι το εξης
Ειπεν Ανδρεας
Τα Ελληνικα ΔΕΝ ειναι γραμμενα αλλα τα εψαλλα βασει του Λατινικου πρωτοτυπου
Εκφωνιτικο συστημα του κληρου ειναι το οποιον υπαρχει αλλα παραμενη ΑΓΡΑΦΟΝ
Τα αλλα ενδιαφεροντα
Βενεξιστη
και
Κοινινικον Πετρου
Τι τι κανει #γρηγοριανην# και οχι #βυζαντινην# αυτο θελω να καταλαβω
Επειδη εγω τα εξισωνω, δια εμεναν ειναι ΨΑΛΤΙΚΟΤΑΤΗ και ΒΥΑΝΤΙΝΟΤΑΤΗ η ηγουμενη Ελενη
Τωρα, επειδη καμνουν λαθοι και ειναι ασταθης τι να περιμενη κανεις =28 ωρες μαθηματα ηταν αυτα ωστε να καταλαβουν τι εστι χορος και χρονος κτλ
.Έχει πολύ καλή ποιότητα φωνής,αλλά δεν έχει καθόλου ψαλτικά ακούσματα.
Δια εμεναν οτι επιασε το αυτι της ηγουμενης ΛΙΓΕΣ Ελληνιδες τα πιανουν
Ακουσματα θα εχουν του χρονου =τους ηχογραφησα την Θειαν λειτουργιεαν, δια να την πουνε ΚΑΛΥΤΕΡΑ κι απο εμεναν
Τωρα, εαν εγω δεν αποδιδω και δεν τις διδασκω #Βυζαντινα# Εκκλησιατικα ακουσματα, αυτο ειναι αλλο θεμα !
Όταν τις άφησα εγώ (το 2005),ακούγανε τις κασσέτες της Σιμονώπετρας
.
ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ = οι Σιμωνοπετριτες εκαμναν τους ψαλμους ΚΑΛΑΝΤΑ διοτι εκαμναν ΑΠΡΕΠΕΣ συνδιασμον συντετμημμενων μελωδικων τυπων
και σε λιγο θα Ρουμανευσουν = ναι , διοτι πολλοι Ρουμανοι γνωριζουν καλυτερα τα ΚΑΛΑΝΤΑ παρα το τροπαριο της του Χριστου γεννησεως
Ειχαμε βαλτσιακια
τωρα εχομεν και καλαντα απο το Αγιον Ορος
Τη Σέρβικη παροικία του Παρισιού την έχετε γνωρίσει;
Οχι =καινε πολυ κερι εχω μαθει
Εκεί έχουνε μικτή χορωδία και διευθύνει μια πολύ καλή φωνή,αλλά και πάλι χωρίς ακούσματα.Δεν θυμάμαι το όνομά της,αλλά είναι η πρεσβυτέρα του pere George του Γεωργιανού.Θυμάμαι με είχε βάλει να της ψάλλω ένα Αξιον Εστι για να δεί πως είναι το Βυζαντινό αντίστοιχο αυτού που ψέλνανε εκεί.Είχε απορήσει με τη διαφορά ύφους της μιας μουσικής από την άλλη..
Τι να ειπω;;ουτε τους μεν ουτε τους δε εχω ακουση δια να καταλαβω πρι τινος #υφοθς# προκειται
ν
Κ.Μιχαλάκη, τί να πώ; Σε μερικές παρατηρήσεις σας είστε πολύ οξύς και ακριβής. Δεν γίνεται παρά να συμφωνήσω σε πολλά από αυτά που γράφετε. Θα ήθελα ,αν μπορείτε ,να ανεβάσετε κάποιες γυναικείες ηχογραφήσεις από αυτές που θεωρείτε "εντός Ύφους",
ΠΟΤΕ δεν ομιλησα εγω πρι ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ υφους αλλα περι ενα ΣΥΝΟΛΟΝ χαρακτηστικων ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ψαλτικης, εκ των οποιων χαρακτηριστικων τα περισσοτερα παραμενουν ΑΜΕΤΑΒΛΗΤΑ αναμεταξυ παραδοσιακων ψαλτων και μόνον καποια ελαχιστα αλλασουν
Υστερον ομίλησα περι πατριαρχικης παιδαγωγησις
Θεωρω οτι με τον τροπον οπου ψαλλουν ΟΜΟΙΟΓΕΝΕΣ και με χρονον αυτες οι μοναχες == ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΝ κι ας εχουν ακουση Σιμωνοπετρα το οποιον βεβαια ΔΕΝ αποτελει παραδοσιακον #ακουσμα# κατ εμε
τα οιποια χαρακτηριστικα διαφερουν ΟΛΙΓΟΝ ΤΙ
για να καταλάβουμε καλύτερα το στίγμα σας.Το δικό μου γυναικείο αρχείο είναι πολύ φτωχό αλλά σιγά -σιγά θα ανεβάσω και άλλα ηχητικά δείγματα,με σκοπό να δειχτεί η κατάσταση και όχι απαραιτήτως για αισθητική τέρψη.
Ενταξη Θα προσπαθησω να ευρω δυο τρεισ ηχογραφησεις
Εν τω μεταξυ η #Ασπασια# απο το Παρισι, εχει η δεν εχει #ψαλτικα ακουσματα# σωστα,
Οι Βραζιλιάνες μοναχές που αναφέρετε είναι της αδελφότητας της Godoncourt; Το μοναστήρι τους είναι La nativite de la Mere de Dieu κοντά στο Chaumon; Αν ναι,δώστε τους πολλά χαιρετίσματα και θα επικοινωνήσω μαζί τους.
Πρεπει
Εχουν καποια πολυ σοβαρα προβληματα
Είχαμε αγιογραφήσει κάτι κάποτε εκεί, και είχαμε συμψάλλει μια Μ.Βδομάδα.
Στα αγιογραφικα ΔΕΝ δινω γνωμες
απο μακρυα παρακολουθουσα τον αδελφικον μου φιλον Νικολαον Παντελοπουλον, Θεολογον ψαλτην , κομπιουτερισταν και προ παντων αγιογραφον
Ο θειος ητο ο γωστος Γερασιμος =φιλος του θειου μου Αδαμαντιου
Τωρα, θα μου επιτρεποταν να δωσω #συμβοθλεα# σε οσους ασχολουνται με το αγιογραφηκο θεμα πρωι και βραδυ;
Οχι βεβαια
Οι μοναχες εχουν πολυ απλο σκεπτικο =δεν ηξεραν ποιαν μουυσικην να επιλεξουν =
#Αλλα αφ ου ο Θεος μα εστειλε τον Γεωργιον, μαλλον αυτα πρεπει να μαθωμεν# ειπαν σε καποιαν
Το ιδιο ειχα ειπα κι εγω δια τον Στυλιανον Τσολακιδην = #Ευχαριστω Θεε μου οπου με ακουσες, θα ΠΡΟΣΠΑΘΩ να τα λεγω ολα και οπως πρεπει#
Κι ετσι σιγουρα, δεν εχομεν τα ιδια ακουσματα οπως δεν εχομεν και την ιδιαν αγιογραφικην εμπειριαν διοτι
ακουσμα δεν ειναι μονον μια κασσετα αλλα το
Τ Ι θα
διορθωσει καποιος διδασκαλος ο οποιως να εχει ο ιδιος παρομοιου τυπου ακουσματα
Υποθετω οτι το ιδιο θα ισχυει και δια την αγιογραφιαν = διοτι αλλοιως, με οσες εχω απλως ειδει η και προσκυνησει εως τωρα, θα επρεπε να αγιογραφω με κλειστα τα ματια