Αποτελέσματα μαθητού βυζαντινής μουσικής

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#41
......Ήδη απέδειξα ότι δεν ισχύει αυτό, άρα η διατύπωση είναι και υπερβολική και παραπλανητική.....

Και η αποδειξη σ'αυτο ποια ειναι βρε Ηλια;....
Μηπως αυτη;...:

''.....Η πρίμα βίστα ανάγνωση οποιουδήποτε μουσικού κειμένου, δεν εξαρτάται μόνο από την μέθοδο εκμάθησης, αλλά και από την εμπειρία του μαθητού, την γνώση και κυρίως (για το πρίμα βίστα) ευστροφία και εξυπνάδα. Πολύ ευστροφία και πολύ εξυπνάδα....''

Εδω τωρα,τι να σκεφτω;...
Φαινεται οτι η μεθοδος δεν μπορει να εφαρμοστει με κανεναν τροπο,γιατι ολοι μας,συμφωνα με τα λεγομενα σου, ημαστε μαλλον....χαζοι;...:eek:
ΟΛΑ γινονται,αν τα ακολουθησουμε με καλη διαθεση....
Και αφηστε τα,ειναι δυσκολο,αδυνατο και αλλα τετοια φαιδρα....
Στρωθειτε,διαβαστε και ταυτοχρονα ακουστε!...
Και οσον αφορα αυτο:
''....Δεν σας είδα να εξανίστασθε στην ...μετα-ποίηση κλασσικών κειμένων,...''
Ας μην το αναλυσουμε εδω αυτο....:wink:

''....Η αυτο-ανάδειξη σε αυθεντία είναι ύβρις...''
Εξαρταται... Αν η αυθεντια,αποδειχθει φουμαρα στην πραξη τοτε ειναι υβρις....
Αν ομως η αυθεντια,γνωριζει τον εαυτο της,την αξια της ακομα και τα ''δοντια της'' να δειξει,αν χρειστει,τοτε δεν ειναι υβρις...
Ειναι η πραγματικοτητα,οσο σκληρη και να ειναι.... Απο κει και περα,τι να γινει;...Δεν μπορουμε να τα εχουμε ολα,οπως θελουμε.... ;)
 
Last edited:
#42
Φιλε Ηλια...δημιουργεις την εντυπωση οτι το παρατραβας...και ειναι αδικο τη στιγμη που εσυ ο ιδιος ομολογεις οτι δεν γνωριζεις το αντικειμενο...πλεον παιζεις με τη φωτια...η ευθυνη δικη σου απο δω και περα.
Τα αναιρώ όλα, τότε. ΟΛΑ. Και το παρόν και κάποια άλλα σαν να έχουν κάτι απειλητικό. Και δεν μου αρέσει να μπω σε τέτοιες διαδικασίες.
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#45
Τα αναιρώ όλα, τότε. ΟΛΑ. Και το παρόν και κάποια άλλα σαν να έχουν κάτι απειλητικό. Και δεν μου αρέσει να μπω σε τέτοιες διαδικασίες.
Πρέπει όχι μόνο να έχει κανείς το θάρρος της γνώμης του αλλά και να σηκώνει και το βάρος της υποστήριξής της.
 
E

emakris

Guest
#46
Δυστυχώς υπάρχει το καταραμένο "Quote"... Και εγώ την έχω πατήσει έτσι στο παρελθόν, αλλά δεν μπορείς να κάνεις τίποτα...:rolleyes:
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#47
Πρέπει όχι μόνο να έχει κανείς το θάρρος της γνώμης του αλλά και να σηκώνει και το βάρος της υποστήριξής της.
Ἄ ἐδῶ διαφωνῶ.

Καλὰ ἔκανε ὁ συνάδελφος Ἡλίας. Ὅ,τι εἶχε νὰ πεῖ τὸ εἶπε καὶ μὲ θάρρος μάλιστα.

Ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα, τὰ περὶ βάρους εἶναι θεωρητικὰ σχήματα ἄνευ οὐσίας στὸν φανταστικὸ χῶρο ἑνὸς forum.
 

Παπαδόπουλος Δαυίδ

Μπαντιλίκι,στον άνω πά.
#48
Οφειλω να ομολογησω οτι και γω διδαχτικα με τον ιδιο τροπο μου εκανε ο δασκαλος επι ενα χρονο δυο φορες την βδομαδα ασκησεις παραλαγης πανω κατω και καθε σε καθε ασκηση μου προσεθετε και απο κατι καινουργιο ακριβος οπως τα περιγραφει ο Κ.Τσακιτζης,ειναι αυτονοητο οτι ο τροπος αυτος μονο πλεονεκτηματα εχει...Το μεγαλο προβλημα ειναι οτι υπαρχει μεγαλη πιθανοτητα να χασει το ενδιαφερον του ο μαθητης λογο βιασυνης...:(:(:(:(
 
#49
Οφειλω να ομολογησω οτι και γω διδαχτικα με τον ιδιο τροπο μου εκανε ο δασκαλος επι ενα χρονο δυο φορες την βδομαδα ασκησεις παραλαγης πανω κατω και καθε σε καθε ασκηση μου προσεθετε και απο κατι καινουργιο ακριβος οπως τα περιγραφει ο Κ.Τσακιτζης,ειναι αυτονοητο οτι ο τροπος αυτος μονο πλεονεκτηματα εχει...Το μεγαλο προβλημα ειναι οτι υπαρχει μεγαλη πιθανοτητα να χασει το ενδιαφερον του ο μαθητης λογο βιασυνης...:(:(:(:(
Αμπελάκια Δράμας ;; Εγώ ερατεινό Καβάλας.
Το θέμα είναι το ποιός σε κάνει το μάθημα!και πως σου το προσφέρει στο μυαλό σου άσχετα πως το δέχεται το μυαλο σου !δηλαδή όλα είναι σχετικά .:rolleyes::eek::eek:

Και τη ασκήσεις σε βάζει .
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#50
Που πρώτο έγινε αυτή η ανακοίνωση για την "πρωτοπορειακή Μέθοδο" για να μάθουμε περισσότερα για αυτήν?

Πρέπει να υπάρχει ακόμη στο Ψ, έτσι δεν είναι? Ας βοηθήσουν οι αγαπητοί συνάδελφοι εάν χρειάζεται.

 
#51
Δυστυχώς υπάρχει το καταραμένο "Quote"... Και εγώ την έχω πατήσει έτσι στο παρελθόν, αλλά δεν μπορείς να κάνεις τίποτα...:rolleyes:
Δυστυχώς υπάρχει το καταραμένο "Quote"...
Το Quote βέβαια είναι διάτρητο ως μέθοδος διατήρησης μηνυμάτων καθώς μπορεί πολύ εύκολα να θεωρηθεί παραποιημένο από οποιονδήποτε.:eek::eek::mad::p:rolleyes::(:D
Η ασφαλής μέθοδος διατήρησης μηνυμάτων είναι μόνο τα στιγμιότυπα οθόνης (πχ. τα συννημένα), ή πιθανώς οι δυνατότητες των συντονιστών και του διαχειριστού.

Το 2ο μνμ του κ. Μακρή είναι παραποιημένο ως παράδειγμα.
 

Attachments

#52
(Έμφαση δική μου.)
μπορεί η φράση αυτή να φαίνεται, κατά την γνώμη σου, υπερβολική, όταν όμως λες ότι "είναι" υπερβολική σημαίνει ότι την γνώρισες, την εξέτασες και εκ του αποτελέσματος πια κρίνεις την υπερβολή. όσο δε για το "παραπλανητική" εγγίζει τα όρια της προσβολής όταν αναφέρεσαι σε κάτι που ομολογείς ότι δεν γνωρίζεις. Γιατί και οι λέξεις έχουν την σημασία τους.
Μιλώντας για το σεβαστό μέλος EIRYK EMNOSHELE ...
Για πολλοστή φορά, λοιπόν, επισημαίνω ... ὀτι ενώ είναι αναφαίρετο δικαίωμα του καθενός να ακούει και να προβάλλει ό,τι αγαπά η καρδιά του, είναι ενοχλητικό αλλά κι επικίνδυνο να υποστηρίζει και να προσπαθεί τεχνηέντως να "περάσει" στον ακροατή πλάνες και απόψεις ατεκμηρίωτες.
Μιλώντας στο σεβαστό μέλος Evangelos kotsonas ...
Επί πλέον, κόπηκε τεχνηέντως το αρχικό απήχημα και το κράτημα, που ζητούσε επιμόνως ο "γάτος" Σκρέκας ... Αυτό είναι η δολιότητα.
χς

Μιλώντας σε μένα ...
Ναι, να κάνετε το κέφι σας, μην παραπλανάτε όμως τον κόσμο
. . .
 
#53
Φιλε Ηλια...δημιουργεις την εντυπωση οτι το παρατραβας...και ειναι αδικο τη στιγμη που εσυ ο ιδιος ομολογεις οτι δεν γνωριζεις το αντικειμενο...πλεον παιζεις με τη φωτια...η ευθυνη δικη σου απο δω και περα.
Ιωάννη,

Δίνωντας την ανάλογη ευαισθησία εδώ, εσείς, ποια εντύπωση δίνετε? Μήπως δίνεται την εντύπωση ότι τον απειλείται τον φίλο μας τον Ηλία? Μήπως? Διορθώστε με παρακαλώ. Μάλλον πάλι εγώ δεν κατάλαβα σωστά, παρεξηγώντας τα λόγια σας?

Πρίν βιαστείς να συμφωνήσεις, διάβασε το προηγούμενο μήνυμά μου. Ισχύει και για σένα.
Νεοκλή,

Το διάβασα. Την αξία της "πρωτοπορειακής Μέθόδου" όμως δεν την έδειξε. Ούτε την συμφωνία μου με τον Ηλία άλλαξε.

Τα μαθητούδια κρίνουν την επάρκεια των δασκάλων τους, χωρίς καν να μπουν στον κόπο να ερευνήσουν και να μελετήσουν από κοντά το έργο αυτό και τη μέθοδό τους, επειδή στα αμβλυωπικά μάτια τους αυτό φαίνεται υπερβολικό. Και πρέπει ο δάσκαλος να αποδείξει στο μαθητή, που δεν ενδιαφέρεται ο ίδιος να ψάξει, ότι έχει δίκιο και είναι άξιος δάσκαλος.
Εφόσον αρχινήσαμε με τα μεγάλα λόγια για την "πρωτοπορειακή Μέθοδο, η οποία επιτρέπει μέσα σε δύο ( 2 ) χρόνια την ανάγνωση PRIMA VISTA οποιουδήποτε Μουσικού Κειμένου", τα οποία λόγια από τη φαίνεται δεν πρόκειται να αποδειχτούν, τι περιμένατε?

(Ούτως η άλλως, δεν είχα ποτέ 'δάσκαλο' κανέναν εδώ. Αλλά και τα 'μαθητούδια' διδάσκουν και έχουν κρίση.)

Πρώτα τα μεγάλα λόγια και ποτέ η ουσία, (εάν φυσικά υπάρχει)? "Πόσο νόστιμο είναι το φαγητό αυτό που έχω κάνει!!!!!! Ούτε να φανταστείτε!!!!! Το καλύτερο που υπάρχει στο κόσμο!!!!!"

Και που είναι να το δοκιμάσουμε?

"Ε, είναι πολλή καλό. Το καλύτερο!! Είμαι και ο καλύτερος μάγειρας κτλ κτλ!!!"

Οι μεγάλοι δάσκαλοι ξέρουν να παρουσιάσουν τα μεγάλα τους κατορθώματα. Δεν λένε απλά ότι έχουν κατωρθώσει μεγάλα και τρανά.

Ε, ρε σανίδα βρεγμένη που χρειάζεται!
Με συγχωρείτε? Την "βρεγμένη σανίδα" στα παιδιά σας, παρακαλώ. Εδώ δεν είσθε στο σπιτάκι σας.

ΥΓ. Δεν γνωρίζω από πρώτο χέρι την μέθοδο του κ. Ιωαννίδη, άρα δεν μπορώ να πω τίποτε υπέρ της, από πρώτο χέρι.
Ούτε εγώ, ούτε κανένας άλλος από τι φαίνεται.

Δεν βγάζω και γλώσσα όμως κατηγορώντας την,
Αφού εδώ και πόσο καιρό για αυτήν μιλάμε και αυτή προφανώς κρύβεται(?), ας μείνετε με τις μεγάλες υποσχέσεις και τα μεγάλα λόγια αφού σας ικανοποιούν.

επειδή εγώ δεν μπορώ να επιτύχω τα ίδια αποτελέσματα.
Ποια αποτελέσματα? Αφού έγινε λόγος να μας παρουσιάσει ο υποψήφιος διάφορα μαθήματα και αμέσως άρχισαν οι δικαιολογίες.


. . .
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#54
''...Και που είναι να το δοκιμάσουμε?...''

''...Αφού εδώ και πόσο καιρό για αυτήν μιλάμε και αυτή προφανώς κρύβεται(?), ας μείνετε με τις μεγάλες υποσχέσεις και τα μεγάλα λόγια αφού σας ικανοποιούν....''

Συνηθως,πηγαινει ο Μωαμεθ στο βουνο και οχι το βουνο στον Μωαμεθ...
Αν θελεις κατι πραγματικα,ψαχνεις να το βρεις εσυ,δεν ερχεται εκεινο σ'εσενα...:wink:
Αν φυσικα υπαρχει και η καλη διαθεση...
Αλλα απ'οτι βλεπω,δεν υπαρχει...:rolleyes:
 

pransot

Πράντζος Σωτήρης
#55
1. Η θέση που θα εκφέρω δεν έχει να κάνει με το πρόσωπο του Άρχοντα κ. Δ. Ιωαννίδη, τον οποίο δε γνωρίζω ούτε προσωπικά, ούτε ως ψάλτη ή δάσκαλο, παρά μόνο μέσα από τα post που γράφει εδώ μέσα (έχω δει και κάποια κείμενα μουσικά δικά του που έχει ανεβάσει)

2. Είμαι ψάλτης μετρίου (το πολύ) βεληνεκούς και ΔΕΝ είμαι δάσκαλος ΒΜ. Δε θεωρώ λοιπόν πως η γνώμη μου έχει κάποιο απρόσβλητο κύρος.

3. Δεν έχω κανένα όγο να αμφισβητήσω τη μέθοδο στην οποία αναφερόμαστε. Σίγουρα με έναν καλό δάσκαλο και μελέτη μπορεί κάποιος να διαβάζει prima vista οποιοδήποτε κείμενο ΒΜ. Τώρα αν ααυτό γίνεται σε 1,5, 2 ή 3 χρόνια δε το θεωρώ άξιο συζητήσεως παρά μόνο ανάμεσα σε δασκάλους που το εφαρμόζουν χρόνια και συζητούν λεπτομέρειες επί της μεθόδου.

4. Ο προβληματισμός μου αφορά στην χρησιμότητα της μεθόδου και των αποτελεσμάτων της. Η ακριβής εκτέλεση prima vista οποιουδήποτε μουσικού κειμένου αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο εφόδιο για τον μαθητή της ΒΜ. Δεν είναι βεβαίως το Α και το Ω της ψαλτικής τέχνης. Αν απομονωθεί δε από άλλα σημαντικότατα στοιχεία μορεί να είναι και επιβλαβής. Είναι δηλαδή ένα στοιχείο από τα πολλά που πρέπει να αναπτύσσει ο κάθε μαθητευόμενος της ΒΜ. Δεν υπονοώ καθόλου πως ο κ. Ιωαννίδης δεν καλλιεργεί τα υπόλοιπα. Ίσα ίσα με βάση τις μαρτυρίες των μαθητών του είναι εξαιρετικός παραδοσιακός δάσκαλος και δεν έχω κανένα λόγ να το αμφισβητήσω. Απλώς δε θεωρώ και κανένα επίτευγμα ή τόσο σπουδαίο προσόν το κατόρθωμα αυτής της μεθόδου.

5. θα φέρω ένα παράδειγμα παράλληλο από τον επαγγελματικό μου χώρο. Η ανάγνωση βασίζεται κυρίως στην αντιστοίχιση των γραφημάτων με τα αντίστοιχα φωνήματα. Ο τρόπος όμως που μαθαίνουμε ανάγνωση δεν είναι να διδαχθούμε μόνο την ΑΒ και να εξασκούμαστε σε όλο και δυσκολότερες λέξεις, φράσεις, προτάσεις. Αν ίσχυε αυτό, τότε οι πιο ενδεδειγμένες ασκήσεις θα ήταν οι γλωσσοδέτες. Ακόμη και αν ίσχυε αυτό, δε σημαίνει πως όποιος μπορεί να διαβάσει χωρίς λάθη οποιαδήποτε λέξη είναι και καλός αναγνώστης. Κάποιος που θα διαβάσει αμέσως τη λέξη «φραγκοσυκοκολοκυθοτυρόπιτα» δεν σημαίνει πως κατ΄ ανάγκη έχει καλλιεργημένα άλλα σημαντικά στοιχεία της ανάγνωσης (αναπνοές, τονισμός, παύσεις, αυξομειώσεις έντασης φωνής, ρυθμός, χρώμα, έκφραση συναισθημάτων…). Επίσης ο καλός αναγνώστης δε διαβάζει γράμμα γράμμα. Σε ένα κείμενο όλοι οι επαρκείς αναγνώστες θα διαβάσουν τη λέξη σιδηρορδομικός σταθμός σωστά χωρίς να μπερδευτούν από τον αναγραμματισμό, γιατί ακριβώς δε διαβάζουμε ποτέ γράμμα γράμμα.
Ακόμη όμως και αν κάποιος κατακτήσει όλα τα στοιχεία της ανάγνωσης τέλεια (που έδειξα σύντομα ότι δεν πετυχαίνονται μέσω της εξάσκησης στην ανάγνωση μεμονωμένων φράσεων ή λέξεων) δε σημαίνει πως έχει καλλιεργημένη τη γλώσσα του. Στόχος μας είναι η γλώσσα κομμάτι της οποίας είναι η ανάγνωση. Η παραγωγή αυτόνομου γραπτού ή προφορικού λόγου αποτελείται από πολλά επιμέρους στοιχεία (ορθογραφία, λεξιλόγιο, σύνταξη, καλλιέπεια, δομή, στίξη, περιεχόμενο). Κανένα από αυτά μόνο του δεν μπορεί να μας οδηγήσει σε επαρκές αποτέλεσμα. Εν τέλει στόχος μας είναι η γλωσσική καλλιέργεια ως σύνολο.

6. Ζητώντας συγγνώμη για τη μακρηγορία μεταφέρω το παιχνίδι στο γήπεδο της ΒΜ. Η ανάγνωση μουσικών κειμένων για μένα δεν αποτελεί ιδιαιτέρως σημαντικό στοιχείο. Με βάση τις δικές μου εμπειρίες, κατάλαβα πως όσο άρχισα να καταλαβαίνω βαθύτερα τη μουσική, τους ήχους, τις θέσεις τόσο περισσότερο σταμάτησα να διαβάζω νότα νότα. Βεβαίως αυτό έχει άμεση συνάρτηση με το ότι η μουσική μας αποτελείται από σύνθεση μουσικών φράσεων. Επίσης έχει σχέση με το πόσο αναλυτική γραφή χρησιμοποιούμε. Παλιότερα που χρησιμοποιούσα συχνότερα Καραμάνη ήμουν αρκετά εξασκημένος στα δικά του κείμενα και τον τρόπο που χρησιμοποιούσε τα δίγοργα. Οι περισσότεροι που διαβάζουν τέτοιου είδους αναλυτική γραφή δεν έχουν την αίσθηση ποιες θέσεις ψάλλουν, αλλά διαβάζουν νότα νότα. Εξ αυτού έχει δημιουργηθεί τεράστιο πρόβλημα στο ρυθμό. Αναλύσεις και θέσεις που έχουν γραφτεί για εύστροφα λαρύγγια εκτελούνται από όλους τους ψάλτες με αναίτιες επιβραδύνσεις που σκοτώνουν την ομαλή ροή του κομματιού και το ρυθμό. Σήμερα που ψάλλω αποκλειστικά από κλασσικά κείμενα (ή σύγχρονα κλασσικής γραφής) έχω απολέσει την ικανότητα απευθείας ανάγνωσης υπεραναλυτικών κειμένων, αλλά προσωπικά δεν το θεωρώ ιδιαίτερο μειονέκτημα. Ισχύει δηλαδή πως ο καθένας έχει καλύτερες επιδόσεις στα κείμενα που συνηθίζει. Μόνο όμως μέσα από τα κλασσικά κείμενα μπορεί κάποιος με τις κλασσικές θέσεις και να κατανοήσει σε βάθος της δομή της μουσικής μας. Βεβαίως σήμερα όταν λέμε κλασσικά εννοούμε κατά 90% Πέτρο (και τους επιγόνους του που είναι ο κορμός της πατριαρχικής παράδοσης). Όταν πας να διαβάσεις κάτι διαφορετικό (π.χ. Νικόλαο πρ. Σμύρνης, Κων/νο πρωτοψάλτη) βλέπεις άλλες θέσεις, άλλες συνήθειες στην πορεία του μέλους, στην εκφορά των ίδιων θέσεων, στην ορθογραφία. Γι’ αυτό λέω πως όντως είναι ένα καλό εργαλείο η κατάκτηση της ανάγνωσης, αλλά ως εκεί.

7. Υπάρχουν διάφορες σχολές διδασκαλίας και μάθησης της ΒΜ. Κάποιοι επιμένουν πολύ στη θεωρία, ενώ άλλοι την παραθεωρούν. Η γνωστή πατριαρχική παράδοση βασίζεται στην απομνημόνευση και την από στήθους εκτέλεση ενός κορμού κλασσικών μαθημάτων που παραμένει χρόνια αναλλοίωτος. Σε αυτό το μοντέλο, η ικανότητα ανάγνωσης έχει πολύ περιορισμένο ρόλο. Τα μαθήματα βεβαίως είναι πολύ περιορισμένα και αυτό μπορεί να αποτελέσει θέμα συζήτησης, κατά πόσο δηλαδή αυτό είναι θετικό ή αρνητικό. Εγώ αποδέχομαι κάθε τρόπο διδασκαλίας που οδηγεί τον ψάλτη στα εξής επίπεδα

Α) Να μπορεί να ψάλλει σε όλες τις ακολουθίες της εκκλησίας με μουσικά βιβλία επιλογής του

Β) να μπορεί να ψάλλει σε όλες τις ακολουθίες της εκκλησίας χωρίς μουσικά βιβλία

Γ) να μπορεί να συμψάλλει με άλλους σε όλες τις ακολουθίες της εκκλησίας είτε χωρίς μουσικά βιβλία, είτε με μουσικά οποιασδήποτε σχολής. Αυτό απαιτεί κυρίως μεγάλη τριβή με τα κλασσικά κείμενα και εκμάθηση των θέσεων και των ήχων και άριστη αίσθηση του ρυθμού, είτε διευθύνει, είτε ακολουθεί. Το να χάσει ένα τρίγοργο δε θα φανεί αν ψέλνει με βάση τις θέσεις, ενώ θα μπουρδουκλώσει όλο το χορό να ψάλλει νότα νότα.

Δ) Να γίνει δάσκαλος ΒΜ. Δηλαδή εκτός από όλα τα παραπάνω που πρέπει να τα έχει σε υψηλότατο βαθμό να γνωρίζει σε βάθος τη θεωρία και να μπορεί να την εξηγεί στηριγμένη στην πράξη.

Κλείνοντας –και ζητώντας και πάλι συγγνώμη για τη μακρηγορία- λέω πως δεν αμφισβητώ την επιτυχία της εν λόγω μεθόδου ως προς το αποτέλεσμά της, απλά δε θεωρώ πως αυτό το αποτέλεσμα είναι κάτι το τόσο αξιόλογο για έναν μαθητή ΒΜ ώστε να καυχάται κάποιος ότι τα καταφέρνει ή να τον αμφισβητούν οι άλλοι ότι δεν μπορεί. Ε και; Δε συγκινούμαι από κάποιον που λέει φαρσί και αλάθητα χωρίς να χάσει μόριο την Κασσιανή του Χουρμουζίου, αλλά δεν μπορεί π.χ. να συμψάλλει ένα πασαπνοάριο από στήθους με άλλους ψάλτες.

Τέλος θεωρώ κορυφαίο το δάσκαλο που θα μάθει στου μαθητές του πρώτ’ απ’ όλα να προσεύχονται ψάλλοντας και να διακονούν με σοβαρότητα, ιεροπρέπεια και συνείδηση της ύψιστης λειτουργικής τους αποστολής.
 

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
#56

Ιωάννη,

Νεοκλή,

Το διάβασα. Την αξία της "πρωτοπορειακής Μέθόδου" όμως δεν την έδειξε. Ούτε την συμφωνία μου με τον Ηλία άλλαξε. .
Κατ΄αρχήν δεν ζήτησα επιβεβαίωση ή απόρρυψη της Μεθόδου μου, από κανέναν. Η αξία της που περιμένεις να δείς, θα την δείς ΜΟΝΟΝ όταν έρθεις και μαθητεύσεις μ' αυτήν ή κάτι πιό απλό : ΄Πήγαινε και άκουσε Μαθητάς μου να ψάλλουν .

Εφόσον αρχινήσαμε με τα μεγάλα λόγια για την "πρωτοπορειακή Μέθοδο, η οποία επιτρέπει μέσα σε δύο ( 2 ) χρόνια την ανάγνωση PRIMA VISTA οποιουδήποτε Μουσικού Κειμένου", τα οποία λόγια από τη φαίνεται δεν πρόκειται να αποδειχτούν, τι περιμένατε?.
Μεγάλα λόγια ουδέποτε είπα και δεν έχω σκοπό να πώ ποτέ μου, εάν δεν μπορώ να τα υποστηρίξω. Όσο για τις αποδείξεις που ζητάς, υπάρχει ανοικτή πρόκληση για σένα ( έχουν περάσει τόσες μέρες, αλλά κουβέντα για το......βερύκοκο ) ή οποιονδήποτε άλλον θέλει, να καθήσουμε κάτω και εκεί θα δούμε ( και φυσικά κι εσύ μαζί ) τα αποτελέσματα των όσων λέω.

(Ούτως η άλλως, δεν είχα ποτέ 'δάσκαλο' κανέναν εδώ. Αλλά και τα 'μαθητούδια' διδάσκουν και έχουν κρίση.)
Πρώτα τα μεγάλα λόγια και ποτέ η ουσία, (εάν φυσικά υπάρχει)? .
Γιατί δεν έρχεσαι να το διαπιστώσεις ο ίδιος, αλλά αναλώνεσαι σε ανούσιες περικοκλάδες ;;;;;;;;

Οι μεγάλοι δάσκαλοι ξέρουν να παρουσιάσουν τα μεγάλα τους κατορθώματα. Δεν λένε απλά ότι έχουν κατωρθώσει μεγάλα και τρανά..
Αυτό ακριβώς !!! Όταν ψάλλουν οι Μαθηταί μου, ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ να φωνάξω ότι αυτοί που ψάλλουν είναι δικοί μου Μαθηταί, όπότε εισπράτω συγχαρητήρια. Αυτή είναι η πληρωμή των μεγάλων Δασκάλων που μνημονεύεις .

Αφού εδώ και πόσο καιρό για αυτήν μιλάμε και αυτή προφανώς κρύβεται(?), ας μείνετε με τις μεγάλες υποσχέσεις και τα μεγάλα λόγια αφού σας ικανοποιούν. .
Έγραψα και προηγουμένως για το ποιός κρύβεται και δεν παρουσιάζεται να διαπιστώσουμε τι βάρος έχουν αυτά που λέει !!!!!!!

Ποια αποτελέσματα? Αφού έγινε λόγος να μας παρουσιάσει ο υποψήφιος διάφορα μαθήματα και αμέσως άρχισαν οι δικαιολογίες. .
Έχεις την εντύπωση ότι αποτελείς Κριτική Επιτροπή για την απόδοση ή μή των υπολοίπων;;;; Αρκέσου στο λιβανιστήρι που χρησιμοποιείς σε κάθε μήνυμά σου και άσε να κρίνουν άλλοι. Ο υποψήφιος που αναφέρεις ήδη ανέβασε αρκετά για να διαπιστώσει κάθε καλοπροαίρετος, το άν έχει οφεληθεί ή όχι από αυτά που διδάσκεται. Εσύ όμως δεν μας έδωσες ακόμα δείγμα για το ποιός είσαι και τι λές !!!! Θα το κάνεις ή θα κρυφτείς όπως κρύβεσαι και από την αντιπαράθεση με αυτόν το υποψήφιο που ανέφερες ;;;;;;

Και για να τελειώνουμε γιατί αρκετά ασχοληθήκαμε με ανοησίες. ΔΕΝ μπορείς όποιος και νά' σαι, να επιβραβεύεις ή το χειρότερο να κατακρίνεις κάτι το οποίο ΔΕΝ γνωρίζεις. Φρόντιζε πρώτα να ενημερώνεσαι αρκετά για κάτι και μετά έχεις όλο το δικαίωμα να εκφέρεις γνώμη είτε αρνητική είτε θετική.
 
Last edited by a moderator:

PAPAZ DIMITRIOS

Δημήτρης Παπαζέτης:Ένας απλός νοσηλευτής-ψαλτάκος.
#57
Κατ΄αρχήν δεν ζήτησα επιβεβαίωση ή απόρρυψη της Μεθόδου μου, από κανέναν. Η αξία της που περιμένεις να δείς, θα την δείς ΜΟΝΟΝ όταν έρθεις και μαθητεύσεις μ' αυτήν ή κάτι πιό απλό : ΄Πήγαινε και άκουσε Μαθητάς μου να ψάλλουν .

Εφόσον αρχινήσαμε με τα μεγάλα λόγια για την "πρωτοπορειακή Μέθοδο, η οποία επιτρέπει μέσα σε δύο ( 2 ) χρόνια την ανάγνωση PRIMA VISTA οποιουδήποτε Μουσικού Κειμένου", τα οποία λόγια από τη φαίνεται δεν πρόκειται να αποδειχτούν, τι περιμένατε?.[/SIZE][/FONT]

κ.Ιωαννίδη καλημέρα.Ο κ.Πράντζος μίλησε με λογικά επιχειρήματα,ανέφερε μια πλειάδα τεκμηριωμένων θέσεων και όρισε σε μεγάλο βαθμό τα στοιχεία που πρέπει να διέπουν έναν σωστό και καλλιεργημένο ψάλτη.Η μέθοδος σας πράγματι είναι καταπληκτική και με άριστα αποτελέσματα.Αλλά δεν πρέπει να αγνοούμε ή να απαξιώνουμε τους εκατοντάδες άξιους δασκάλους-καθηγητές που υπάρχουν ανά την επικράτεια.Όλοι αυτοί δεν επιτελούν σημαντικό έργο;Δεν μοχθούν σε καθημερινό τέμπο;Δεν υπάρχουν ανάμεσα τους προσωπικότητες που έχουν προσφέρει καταξιωμένους ψάλτες-θεωρητικούς-μελοποιούς;Σίγουρα η μέθοδος σας παρουσιάζει ασύγκριτα πλεονεκτήματα ως προς τον κερδισμένο χρόνο και την εντατική και δύσκολη παίδευση των μαθητών.Μήπως όμως κ.Δημήτρη υπάρχουν και κάποιοι που μπορεί να χρησιμοποιούν εφάμιλλες ή ανώτερες μεθόδους και για λόγους ταπείνωσης ή ντροπαλότητας να μην γίνονται ευρέως γνωστοί;Ολοκληρωμένος ψάλτης είναι αυτός που θα καταφέρει να αφομοιώσει σε μεγάλο βαθμό τη θεωρία,το ύφος,την άρθρωση,την ικανότητα μελοποίησης,την μεταλαμπάδευση των γνώσεων και την συνέχιση της παραδοσιακής μουσικής.Αν αυτό το καταφέρει κ.Δημήτρη με την μέθοδο σας σε σύντομο χρονικό διάστημα χίλια εύγε!!!Αλλά χίλια εύγε και σ'αυτόν που μπορεί να το καταφέρει και χωρίς αυτήν.Κανείς δεν αμφισβητεί-τουλάχιστον οι περισσότεροι- την σούπερ αποτελεσματικότητα της.Αλλά δεν πρέπει να ακυρώνονται και όσοι φθάνουν σε υψηλό επίπεδο χωρίς αυτή.Τα σέβη μου και ο Θεός να σας δίνει δύναμη και υγεία.
 
E

emakris

Guest
#58
Πολύ σωστή η τοποθέτηση του κ. Πράντζου, αλλά θα ήθελα να εκφράσω τη διαφοροποίησή μου σε ένα ζήτημα. Είναι όντως γεγονός ότι κατά ένα μεγάλο μέρος ο έμπειρος ψάλτης δεν διαβάζει νότα-νότα, αλλά αναγνωρίζει θέσεις. Αυτό όμως δεν ισχύει απόλυτα σε όλα τα είδη του μέλους. Ας πάρουμε για παράδειγμα κάτι πρόσφατο, τα χθεσινά ιδιόμελα του Τυφλού. Εάν κανείς δεν τα κατέχει εκ στήθους και θελήσει να τα ψάλει από μέσα, θα διαπιστώσει ότι οι καταλήξεις και κάποιες ακόμη θέσεις είναι τυποποιημένες και δεν χρειάζεται προσπάθεια για να εκτελεστούν σωστά, αλλά υπάρχουν και σημεία που, αν δεν το διαβάσεις νότα-νότα, δεν θα μπορέσεις να αποδώσεις σωστά την αντιστοιχία φθόγγου και συλλαβής. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει ταυτόχρονα να ανεβοκατέβεις σωστά τις φωνές και να αναγνωρίσεις το ποιητικό κείμενο, ώστε να μην καταλήξεις σε συλλαβισμό. Είναι κάτι που χρειάζεται τεράστια εξάσκηση και αφορά κυρίως μέλη που ρέπουν προς τη συλλαβικότητα (συντομία), αλλά όχι μόνο.
Συνεπώς είναι απαραίτητα και τα δύο. Και η αναγνώριση θέσεων (και εγώ προτιμώ ασυζητητί τα κλασικά κείμενα), αλλά και η ταχύτητα στην ανάγνωση κειμένου, μουσικού και ποιητικού ταυτόχρονα.
 
Last edited:

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
#59
κ.Ιωαννίδη καλημέρα.Ο κ.Πράντζος μίλησε με λογικά επιχειρήματα,ανέφερε μια πλειάδα τεκμηριωμένων θέσεων και όρισε σε μεγάλο βαθμό τα στοιχεία που πρέπει να διέπουν έναν σωστό και καλλιεργημένο ψάλτη.Η μέθοδος σας πράγματι είναι καταπληκτική και με άριστα αποτελέσματα.Αλλά δεν πρέπει να αγνοούμε ή να απαξιώνουμε τους εκατοντάδες άξιους δασκάλους-καθηγητές που υπάρχουν ανά την επικράτεια.Όλοι αυτοί δεν επιτελούν σημαντικό έργο;Δεν μοχθούν σε καθημερινό τέμπο;Δεν υπάρχουν ανάμεσα τους προσωπικότητες που έχουν προσφέρει καταξιωμένους ψάλτες-θεωρητικούς-μελοποιούς;Σίγουρα η μέθοδος σας παρουσιάζει ασύγκριτα πλεονεκτήματα ως προς τον κερδισμένο χρόνο και την εντατική και δύσκολη παίδευση των μαθητών.Μήπως όμως κ.Δημήτρη υπάρχουν και κάποιοι που μπορεί να χρησιμοποιούν εφάμιλλες ή ανώτερες μεθόδους και για λόγους ταπείνωσης ή ντροπαλότητας να μην γίνονται ευρέως γνωστοί;Ολοκληρωμένος ψάλτης είναι αυτός που θα καταφέρει να αφομοιώσει σε μεγάλο βαθμό τη θεωρία,το ύφος,την άρθρωση,την ικανότητα μελοποίησης,την μεταλαμπάδευση των γνώσεων και την συνέχιση της παραδοσιακής μουσικής.Αν αυτό το καταφέρει κ.Δημήτρη με την μέθοδο σας σε σύντομο χρονικό διάστημα χίλια εύγε!!!Αλλά χίλια εύγε και σ'αυτόν που μπορεί να το καταφέρει και χωρίς αυτήν.Κανείς δεν αμφισβητεί-τουλάχιστον οι περισσότεροι- την σούπερ αποτελεσματικότητα της.Αλλά δεν πρέπει να ακυρώνονται και όσοι φθάνουν σε υψηλό επίπεδο χωρίς αυτή.Τα σέβη μου και ο Θεός να σας δίνει δύναμη και υγεία.
Αγαπητέ Συνονόματε Φίλε μου, εγώ δεν αμφισβήτησα τις κλασσικές μεθόδους, όύτε την εργασία των διαφόρων Δασκάλων, παρ' όλο του ότι γνωρίζω πως με το σύστημα διδασκαλίας που επικρατεί ( επειδή μ' αυτό ξεκίνησα να διδάσκω από το 1965 ), πολύ δύσκολα βγαίνει μαθητής, που να μπορεί να διαβάσει με κάποια ευκολία ένα μουσικό κείμενο. Αντιθέτως εκείνοι αμφισβητούν συνεχώς κάτι που ΔΕΝ γνωρίζουν και μάλιστα με τρόπο ανεπίτρεπτο. τι το καλύτερο λοιπόν ΚΑΙ γι' αυτούς, αλλά ΚΑΙ για μένα, μία κατά μέτωπον αντιπαράθεση ;;;;;;;;;;;
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#60
(Έμφαση δική μου.)


Μιλώντας για το σεβαστό μέλος EIRYK EMNOSHELE ...


Μιλώντας στο σεβαστό μέλος Evangelos kotsonas ...



Μιλώντας σε μένα ...


. . .
Ἄσχετο, ἤ ὁ καθένας τὸν ... νταλκᾶ του.:D

Τόση ... σεβασμιότητα οὕτε σὲ πανηγύρι μὲ 50 ... δεσποτάδες δὲν ἔχω δεῖ. :rolleyes:
 
Top