Αποτελέσματα μαθητού βυζαντινής μουσικής

Σκαρμούτσος

Κωνσταντίνος
#21
Θαρρώ, πάντως, πως οφείλουμε το λιγότερο σεβασμό σε ανθρώπους που καθ' όλη την διάρκεια της ζωής τους μελέτησαν και μελετούν ακόμη σε βάθος την Βυζαντινή Μουσική.

Περιποιεί μέγιστη τιμή για τα μέλη του Ψαλτολογίου η συμμετοχή τους σ' αυτό.
 
Last edited:

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
#23
Θα έπρεπε ίσως να απαντήσω διαφορετικά, αλλά,...τέλος πάντων.
Ακόμα περιμένω τις δύο σελίδες της Κασσιανής... σε ... πρίμα βίστα εκτέλεση. Και προφανώς θα περιμένω πολύ ακόμα. Έτσι σαν απόδειξη της μεθόδου.
Περιμένεις τον Μαθητή μου για κάτι, που στο κάτω - κάτω, δεν έχει καμία υποχρέωση να κάνει για να αποδείξει σε ανθρώπους σαν κι εσένα το παραμικρό. Εσύ όμως έλαβες μία πρόκληση, αλλά βλέπω ότι αντιπαρέρχεσαι τον σκόπελο στα μουλωχτά. Έχεις τσαγανό να κάνεις μία αντιπαράθεση με αυτόν που προκαλείς τόσο ασύστολα, διότι όπως έχω πεί, είναι Μαθητής με 18 μήνες Μαθήματα και αυτά όχι τακτικά. Εσύ κ. κ. Καθηγητά που διδάσκεις κι' όλας, δέχεσαι την πρόκληση ή θα με κάνεις να περιμένω κανέναν αιώνα ;;;;;;;
Βλέπω όμως ότι είσαι αδιόρθωτος και νομίζω ότι αρκετά ασχοληθήκαμε μαζί σου, γι' αυτό κράτα τα Διπλώματά σου ( εάν έχεις βέβαια ), βράστα και κάντα ότι θέλεις, αλλά όποτε αποφασίσεις σαν άντρας που δέχεται μιά πρόκληση και προσπαθεί να δείξει την αξία του και το δικαίωμα να κρίνει τους άλλους και τολμήσεις μία αναμέτρηση με τον Μαθητή μου παρουσία μάλιστα επιτροπής, θα με βρείς παρόντα.
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#24
Αγαπητέ φίλε, για να κλείσει το θέμα εδώ και να μην εκτίθεσαι χωρίς λόγο.
Έχεις πολύ ωραία φωνή, πιθανώς να είσαι και πάρα πολύ καλός ψάλτης, και σίγουρα έχεις έναν πολύ καταξιωμένο δάσκαλο. Κανείς δεν τα αμφισβητεί αυτά.
Άλλο όμως αυτό και άλλο


Αυτό προκαλεί από μόνο του.
Αλλά και αυτό

προκαλεί. Τι προκαλεί; Να αναρωτιούνται οι δικοί μας μαθητές γιατί δεν μπορούν, όχι σε 2 χρόνια, αλλά σε 8 χρόνια, να ψάλλουν prima vista οποιοδήποτε μουσικό κείμενο.
Και δεν μιλάω ούτε για την διασκευή του, καθ όλα σεβαστού, διδασκάλου σας στο "Και ευλογημένος..." που κατά την ταπεινή άποψή μου απομακρύνει το μάθημα αρκετά από την λέξη "κλασσικό", ούτε για την Κασσιανή του Χουρμουζίου.

Η μέθοδος του κ. Ιωαννίδη μπορεί να είναι και η καλύτερη που υπάρχει. Δεν έχω λόγους να δυσπιστώ ή να το αμφισβητώ, όμως η φράση "prima vista οποιουδήποτε μουσικού κειμένου" είναι υπερβολική και παραπλανητική, και μάλλον γράφτηκε από υπέρμετρο ζήλο για την εν λόγω μέθοδο. Ίσως θα έπρεπε να την διορθώσει ο Άρχοντας στο μήνυμά του.

Καλή πρόοδο εύχομαι στα μαθήματά σου, κι εύχομαι να δώσει ο Θεός κάποια μέρα να συμψάλλουμε.


Δέχομαι.:wink:

Θα είναι δωρεάν Χάρη.:wink:
Εφ οσον δεχεσαι εσυ αγαπητε Ηλια την προκληση που απηυθυνα, κατ'αρχην θελω να σου πω οτι χαιρομαι παρα πολυ που θα μας δοθει η ευκαιρια να ψαλλουμε μαζι ενωπιον ακροατηριου και μαλιστα απ'εξω! Ενημερωσε με για το που και ποτε θες να γινει!
 
#26
Με σεβασμό και εκτίμηση για το μακροχρόνιο έργο του Άρχοντα ...

Και δεν μιλάω ούτε για την διασκευή του, καθ όλα σεβαστού, διδασκάλου σας στο "Και ευλογημένος..." που κατά την ταπεινή άποψή μου απομακρύνει το μάθημα αρκετά από την λέξη "κλασσικό"
Συμφωνώ!

Δεν έχω λόγους να δυσπιστώ ή να το αμφισβητώ, όμως η φράση "prima vista οποιουδήποτε μουσικού κειμένου" είναι υπερβολική και παραπλανητική, και μάλλον γράφτηκε από υπέρμετρο ζήλο για την εν λόγω μέθοδο. Ίσως θα έπρεπε να την διορθώσει ο Άρχοντας στο μήνυμά του.
Συμφωνώ!

Εγώ Φίλε μου δεν βάζω κάτω το Αναστασιματάριο και διδάσκω πώς να ψάλλουν ένα Κεκραγάριο ή ένα Ιδιόμελο. Φράγκο δεν δίνω γι' αυτά. Αυτό που με ενδιαφέρει και το κάνω με μεγάλη επιμονή είναι να τους μάθω να διαβάζουν και να λένε, ότι βλέπουν τα μάτια τους και αυτό γίνεται ΜΟΝΟ με την Παραλλαγή Ασκήσεων με ΟΛΕΣ τις μορφές δυσκολίας που μπορεί να φανταστείς. Δεν διδάσκω καθόλου Μέλος αυτά τα 2 χρόνια. Οι Μαθηταί μου εξασκούνται συνεχώς στην Παραλλαγή και ΜΟΝΟ στην Παραλλαγή, ανάμεσα σε απλούς Χαρακτήρες, υπερβατές Αναβάσεις και Καταβάσεις, μπλεγμένες με απλά Γοργά, Δίγοργα, Τρίγοργα ή και άλλα Πολύγοργα, παρεστιγμένα στο πρώτο, δεύτερο τρίτο Γοργό, δεξιά ή αριστερά και όλα αυτά. μέσα σε Φθορές, Χρόες, Παραχορδές και εναλλαγές Ήχων και Γενών.
Αυτή είναι η "πρωτοπορειακή Μέθοδο"? Να κάνουν οι μαθηταί εξασκήσει στην παραλλαγή και μόνο για δύο χρόνια συνεχώς? Για μένα, στο τέλος ίσως θα μάθουν να ανεβοκατεβάζουν τις νότες, αλλά ήχους και ψαλτική ΔΕΝ θα εκφράζουν. Εκτός εάν ακούσω περισσότερα για την διδασκαλία και ακούσω ηχητικές αποδείξεις, θεωρώ πως δεν υπάρχει τίποτα το σπουδαίο εδώ. Απλά μια διαφήμιση φαίνετε.


. . .
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#27
.... η φράση "prima vista οποιουδήποτε μουσικού κειμένου" είναι υπερβολική και παραπλανητική, ...
μπορεί η φράση αυτή να φαίνεται, κατά την γνώμη σου, υπερβολική, όταν όμως λες ότι είναι υπερβολική σημαίνει ότι την γνώρισες, την εξέτασες και εκ του αποτελέσματος πια κρίνεις την υπερβολή. όσο δε για το "παραπλανητική" εγγίζει τα όρια της προσβολής όταν αναφέρεσαι σε κάτι που ομολογείς ότι δεν γνωρίζεις. Γιατί και οι λέξεις έχουν την σημασία τους.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#28
...Δεν έχω λόγους να δυσπιστώ ή να το αμφισβητώ, όμως η φράση "prima vista οποιουδήποτε μουσικού κειμένου" είναι υπερβολική και παραπλανητική, και μάλλον γράφτηκε από υπέρμετρο ζήλο για την εν λόγω μέθοδο. Ίσως θα έπρεπε να την διορθώσει ο Άρχοντας στο μήνυμά του.
Συμφωνώ!
Πρίν βιαστείς να συμφωνήσεις, διάβασε το προηγούμενο μήνυμά μου. Ισχύει και για σένα.

...Αυτή είναι η "πρωτοπορειακή Μέθοδο"? Να κάνουν οι μαθηταί εξασκήσει στην παραλλαγή και μόνο για δύο χρόνια συνεχώς? Για μένα, στο τέλος ίσως θα μάθουν να ανεβοκατεβάζουν τις νότες, αλλά ήχους και ψαλτική ΔΕΝ θα εκφράζουν. Εκτός εάν ακούσω περισσότερα για την διδασκαλία και ακούσω ηχητικές αποδείξεις, θεωρώ πως δεν υπάρχει τίποτα το σπουδαίο εδώ. Απλά μια διαφήμιση φαίνετε.
Τα μαθητούδια κρίνουν την επάρκεια των δασκάλων τους, χωρίς καν να μπουν στον κόπο να ερευνήσουν και να μελετήσουν από κοντά το έργο αυτό και τη μέθοδό τους, επειδή στα αμβλυωπικά μάτια τους αυτό φαίνεται υπερβολικό. Και πρέπει ο δάσκαλος να αποδείξει στο μαθητή, που δεν ενδιαφέρεται ο ίδιος να ψάξει, ότι έχει δίκιο και είναι άξιος δάσκαλος. Ε, ρε σανίδα βρεγμένη που χρειάζεται!

ΥΓ. Δεν γνωρίζω από πρώτο χέρι την μέθοδο του κ. Ιωαννίδη, άρα δεν μπορώ να πω τίποτε υπέρ της, από πρώτο χέρι. Δεν βγάζω και γλώσσα όμως κατηγορώντας την, επειδή εγώ δεν μπορώ να επιτύχω τα ίδια αποτελέσματα.
 

PAPAZ DIMITRIOS

Δημήτρης Παπαζέτης:Ένας απλός νοσηλευτής-ψαλτάκος.
#29
Συμφωνώ απόλυτα με τον Νεοκλή.Να προσθέσω επίσης ότι καμιά μέθοδος δεν έχει αξία και αποτελέσματα αν δεν συνοδεύεται από την αγάπη και υπομονή του δασκάλου και από την πειθαρχία και την σκληρή δουλειά του μαθητή.Επιμονή,υπομονή,μεράκι και κόπος είναι τα πιο βασικά συστατικά επιτυχίας στη διδασκαλία της Β.Μ.Έχω χρόνια που έχω μεταπηδήσει από τις τάξεις των μαθητών στις τάξεις των δασκάλων-τρομάρα μου:p:p:p-αλλά πάντα θα αισθάνομαι μαθητούδι που ξέρει ελάχιστα και που θέλει ακατάπαυστα να μαθαίνει τα πάντα....

Υ Γ Θέλω να πάρω μέρος κι εγώ μέρος στον διαγωνισμό.Αλλά όχι στον μουσικό.Σ'αυτόν της ψαροφαγίας μετά οίνου και δεν συμμαζεύεται:D:D:D:D.Επιβεβαιώνω τον συμπολίτη μου Ηλία-αν και δεν με θυμάται-για το καλό ψάρι του Πλαταμώνα!!!Ας σπεύσει λοιπόν ο αγαπητός Γιάννης και θα σας πάω σε κάτι μέρη παραδείσια:wink::wink::wink:.
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#30
Προφανώς, επειδή θα είναι κάτι ωραίο, μπορεί να γίνει σε μία εκδήλωση, πχ της Μητροπόλεώς μας. Και αφού θα ψάλλουμε Κασσιανές μπορεί να είναι κοντά στο Πάσχα. Τι λές; Η φιλοξενία μας φημίζεται, όπως θα γνωρίζεις. Και μετά την εκδήλωση για ψαράκι στον Πλαταμώνα, να θυμηθείς τα παλιά:wink: Τι λές;
Συμφωνοι! Αντε με το καλο!
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#32
Αρχίζει να συμπληρώνεται το παζλ με τις απαντήσεις στις απορίες μου.
Η φράση δεν φαίνεται, είναι υπερβολική.
Αν η λέξη "παραπλανητική" εγγίζει τα όρια της προσβολής, τότε αυτό τα ξεπερνάει.

Ξαναδιαβάστε λίγο τα μηνύματα από την αρχή κ. Νεοκλή να δείτε που υπάρχει η πρόκληση.
Βεβαίως και δεν γνωρίζω την μέθοδο, και από ότι κατάλαβα από το #20 δεν είναι μέθοδος βυζαντινής αλλά σολφέζ ευρωπαϊκό με βυζαντινούς χαρακτήρες.
Αλλά ότι μέθοδος και να είναι είναι αδύνατον να εκπληρώνει την υπερβολική διατύπωση (και επιθυμία συνάμα) "Πρίμα βίστα οποιουδήποτε μουσικού κειμένου".
Και η αρχική πρόκληση του μαθητού του κ. Τσακιτζή ήταν ακριβώς αυτή.

Διατυπώνω την άποψή μου για το θέμα και ελπίζω να γίνω κατανοητός σε όλους. Και όταν λέω σε όλους, εννοώ σε όλους.
Η πρίμα βίστα ανάγνωση οποιουδήποτε μουσικού κειμένου, δεν εξαρτάται μόνο από την μέθοδο εκμάθησης, αλλά και από την εμπειρία του μαθητού, την γνώση και κυρίως (για το πρίμα βίστα) ευστροφία και εξυπνάδα. Πολύ ευστροφία και πολύ εξυπνάδα.
Αντιθέτως η πρόκληση του κ. Καρασταμάτη απαιτεί μεγάλη μνήμη.
Υπάρχει ένας ψάλτης στην Λάρισα που δεν ξέρει καθόλου βυζ. μουσική, αλλά θυμάται απ' έξω τόσα πολλά τροπάρια και με τόση ακρίβεια που νομίζεις ότι ψάλλει από μουσικό κείμενο. Αυτό είναι μνήμη. Πολύ καλή μνήμη. Σ' αυτό που θέλει να διαγωνιστούμε ο φίλος Γιάννης.
Το αρχικό θέμα όμως ήταν η ΜΕΘΟΔΟΣ και το ΠΡΙΜΑ ΒΙΣΤΑ ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ μουσικού κειμένου.
Ήδη απέδειξα ότι δεν ισχύει αυτό, άρα η διατύπωση είναι και υπερβολική και παραπλανητική.

Αυτά.

ΥΓ Δεν σας είδα να εξανίστασθε στην ...μετα-ποίηση κλασσικών κειμένων, αλλά και σε συμπεριφορές ...περίεργες. Πολύ μονομέρεια.
Φιλε Ηλια...δημιουργεις την εντυπωση οτι το παρατραβας...και ειναι αδικο τη στιγμη που εσυ ο ιδιος ομολογεις οτι δεν γνωριζεις το αντικειμενο...πλεον παιζεις με τη φωτια...η ευθυνη δικη σου απο δω και περα.
 
#33
Συμφωνώ απόλυτα με τον Νεοκλή.Να προσθέσω επίσης ότι καμιά μέθοδος δεν έχει αξία και αποτελέσματα αν δεν συνοδεύεται από την αγάπη και υπομονή του δασκάλου και από την πειθαρχία και την σκληρή δουλειά του μαθητή.Επιμονή,υπομονή,μεράκι και κόπος είναι τα πιο βασικά συστατικά επιτυχίας στη διδασκαλία της Β.Μ.Έχω χρόνια που έχω μεταπηδήσει από τις τάξεις των μαθητών στις τάξεις των δασκάλων-τρομάρα μου:p:p:p-αλλά πάντα θα αισθάνομαι μαθητούδι που ξέρει ελάχιστα και που θέλει ακατάπαυστα να μαθαίνει τα πάντα....

Υ Γ Θέλω να πάρω μέρος κι εγώ μέρος στον διαγωνισμό.Αλλά όχι στον μουσικό.Σ'αυτόν της ψαροφαγίας μετά οίνου και δεν συμμαζεύεται:D:D:D:D.Επιβεβαιώνω τον συμπολίτη μου Ηλία-αν και δεν με θυμάται-για το καλό ψάρι του Πλαταμώνα!!!Ας σπεύσει λοιπόν ο αγαπητός Γιάννης και θα σας πάω σε κάτι μέρη παραδείσια:wink::wink::wink:.
και εγω θα ερθω φυσικα ....τσιπουρα η κατι καλυτερο?
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#35
... Βεβαίως και δεν γνωρίζω την μέθοδο, (...) Το αρχικό θέμα όμως ήταν η ΜΕΘΟΔΟΣ και το ΠΡΙΜΑ ΒΙΣΤΑ ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ μουσικού κειμένου.
Ήδη απέδειξα ότι δεν ισχύει αυτό, άρα η διατύπωση είναι και υπερβολική και παραπλανητική.....
Απέδειξες δηλαδή ότι δεν ισχύει κάτι το οποίο ομολογείς ότι δεν γνωρίζεις; Περίεργα πράγματα!

Αν η λέξη "παραπλανητική" εγγίζει τα όρια της προσβολής, τότε αυτό τα ξεπερνάει.
.....
Πολύ μονομέρεια.
Η από την πλευρά μου φαινόμενη μονομέρεια (την οποία ομολογώ) οφείλεται στο ότι δεν μπορώ να βάλω στην ίδια μοίρα εσένα (ή τον Τ. Νάσση στο οποίο απηύθυνα το ίδιο σχόλιο) με τον κ. Δ.Ιωαννίδη. Αν εσύ νομίζεις ότι βρίσκεσαι στην ίδια κατηγορία ή επίπεδο, μάλλον κάπου έχεις ξεφύγει, ή τουλάχιστον οφείλεις να αποδείξεις τις αιτιάσεις σου. Ως τότε, παραμένω μονομερής.
 
#36
Αρχίζει να συμπληρώνεται το παζλ με τις απαντήσεις στις απορίες μου.
Η φράση δεν φαίνεται, είναι υπερβολική.
Αν η λέξη "παραπλανητική" εγγίζει τα όρια της προσβολής, τότε αυτό τα ξεπερνάει.

Ξαναδιαβάστε λίγο τα μηνύματα από την αρχή κ. Νεοκλή να δείτε που υπάρχει η πρόκληση.
Βεβαίως και δεν γνωρίζω την μέθοδο, και από ότι κατάλαβα από το #20 δεν είναι μέθοδος βυζαντινής αλλά σολφέζ ευρωπαϊκό με βυζαντινούς χαρακτήρες.
Αλλά ότι μέθοδος και να είναι είναι αδύνατον να εκπληρώνει την υπερβολική διατύπωση (και επιθυμία συνάμα) "Πρίμα βίστα οποιουδήποτε μουσικού κειμένου".
Και η αρχική πρόκληση του μαθητού του κ. Τσακιτζή ήταν ακριβώς αυτή.

Διατυπώνω την άποψή μου για το θέμα και ελπίζω να γίνω κατανοητός σε όλους. Και όταν λέω σε όλους, εννοώ σε όλους.
Η πρίμα βίστα ανάγνωση οποιουδήποτε μουσικού κειμένου, δεν εξαρτάται μόνο από την μέθοδο εκμάθησης, αλλά και από την εμπειρία του μαθητού, την γνώση και κυρίως (για το πρίμα βίστα) ευστροφία και εξυπνάδα. Πολύ ευστροφία και πολύ εξυπνάδα.
Αντιθέτως η πρόκληση του κ. Καρασταμάτη απαιτεί μεγάλη μνήμη.
Υπάρχει ένας ψάλτης στην Λάρισα που δεν ξέρει καθόλου βυζ. μουσική, αλλά θυμάται απ' έξω τόσα πολλά τροπάρια και με τόση ακρίβεια που νομίζεις ότι ψάλλει από μουσικό κείμενο. Αυτό είναι μνήμη. Πολύ καλή μνήμη. Σ' αυτό που θέλει να διαγωνιστούμε ο φίλος Γιάννης.
Το αρχικό θέμα όμως ήταν η ΜΕΘΟΔΟΣ και το ΠΡΙΜΑ ΒΙΣΤΑ ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ μουσικού κειμένου.
Ήδη απέδειξα ότι δεν ισχύει αυτό, άρα η διατύπωση είναι και υπερβολική και παραπλανητική.

Αυτά.

ΥΓ Δεν σας είδα να εξανίστασθε στην ...μετα-ποίηση κλασσικών κειμένων, αλλά και σε συμπεριφορές ...περίεργες. Πολύ μονομέρεια.
εγω συμφωνω σε ολα.
Για να μην μπαινουμε σε τετοιες διαδικασιες και λεμε λεμε λεμε λεμε εδω μεσα
ας βρεθουμε ολοι μαζι να δουνε αυτοι που δεν ξερουν την μεθοδο του ΔΑΣΚΑΛΟΥ και τα αποτελεσματα των μαθητων του ... ετσι πιστευω θα μπορουν ολοι να εχουν μια αποψη ας κρινουν ........
 
#37
ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟΣΕΣ ΠΟΛΛΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΜΗΝ ΒΡΕΘΟΥΜΕ ΠΟΙΟ ΣΥΝΤΟΜΑ ????????????????

ΚΑΙ ΘΑ ΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ ,ΚΑΙ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΚΑΛΑ , ΚΑΙ ΘΑ ΑΝΤΑΛΑΞΟΥΜΕ ΓΝΩΜΕΣ, ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΘΑ ΦΑΜΕ .
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#39
ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟΣΕΣ ΠΟΛΛΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΜΗΝ ΒΡΕΘΟΥΜΕ ΠΟΙΟ ΣΥΝΤΟΜΑ ????????????????

ΚΑΙ ΘΑ ΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ ,ΚΑΙ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΚΑΛΑ , ΚΑΙ ΘΑ ΑΝΤΑΛΑΞΟΥΜΕ ΓΝΩΜΕΣ, ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΘΑ ΦΑΜΕ .
Το θέμα είναι ΤΙ κ ΠΩΣ θα φαγωθεί....
 
Top