Αναγνώστρια/Ψάλτρια - Ενδυμασία και στάση στο αναλόγιο

Status
Not open for further replies.

Deacon

Παλαιό Μέλος
#21
Το θέμα με τις "υποδιακόνισσες" (όπως ο ίδιος ο Άγιος Νεκτάριος τις ονομάζει) της Μονής Αγίας Τριάδος Αιγίνης, δεν έχει καμία σχέση με την ψαλτική. Στις επιστολές του εξηγεί την λογική πίσω από αυτή την πρωτοβουλία του ο άγιος. Είχε να κάνει με το γεγονός ότι λόγω του προχωρημένου της ηλικίας του δεν μπορούσε να τακτοποιεί τα του Ιερού Βήματος μόνος του (αλλαγή ενδυτών κλπ) και με την μέριμνά του να μπορούν να κοινωνήσουν ετοιμοθάνατες μοναχές σε περίπτωση απουσίας του. Από ευσυνειδησία κινήθηκε ο Άγιος για κάποια ανάγκη της συγκεκριμένης μονής, όχι για να επανέλθει ο θεσμός.
 
#22
Γυναῖκες μὲ εὐλογία τοῦ ἱερέως μποροῦν νὰ καλύψουν ψαλτικὴ ἀνάγκη ΚΑΙ ἐπὶ τοῦ ἀναλογίου, ἐνδεδυμένες σεμνῶς ὅπως καὶ οἱ ἄνδρες φυσικά.
Συμψαλμωδία τῶν δύο φύλων δὲν συμφωνῶ γιὰ φωνητικοὺς λόγους ἀλλὰ καὶ γιὰ τὸν πειρασμό.
Χτυπήσατε ρίζα στο θέμα.
Εν πάση περιπτώσει, νομίζω ότι θέλει και μία διάκριση από πλευράς των ανδρών. Αν πηγαίνεις σε χώρο που δεν ξέρεις τί επικρατεί, και βλέπεις γυναίκα να ψέλνει, είτε συμφωνείς είτε όχι με την πρακτική αυτή, θαρρώ πως είναι καλύτερο απλά να κάθεσαι από κάτω.
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#24
Δηλ. εάν η εκκλησία την παντρεύει βρίζει η εκκλησία.
Εντάξει επειδή όλοι είμαστε παράνομοι διότι ο νόμος είναι αυστηρός και με τους άνδρες ας παραβλέψουμε το σχοινί.
Μη με παρεξηγήσεις, όλοι αμαρτωλοί είμαστε και ο καθένας μας έχει τα ελαττώματα του, αυτό ομως δεν ειναι αιτια για να πραττουμε ακομη περισσοτερα λαθη, αλλα να προσπαθουμε να διορθωσουμε τα ήδη υπάρχοντα, σωστά?

Ολο το χρόνο αναφερόμαστε στόν ύμνο των τριών παίδων.
Ακόμη και το σκότος υμνεί τόν Θεό και τά «άψυχα» και απαγορεύεται να τον υμνεί άνθρωπος;
Αυθαίρετο το συμπέρασμά σου... Κανείς δεν είπε πως δεν επιτρέπεται να υμνούμε το Θεό. Υμνούμε το Θεό παντού, όχι μόνο μέσα στους ναούς, και όχι μόνο με λόγια, αλλά κυρίως μέσα από τις πραξεις μας.
Επίσης, μιας και αναφέρεσαι σε στίχους από τη Π. Διαθήκη, να κάνω και εγώ αναφορά σε δύο πολύ γνωστούς στίχους, τους οποίους ψάλλουμε σχεδόν σε κάθε ακολουθία του Όρθρου: "Αινείτε αυτόν εν ήχω σάλπιγγος· αινείτε αυτόν εν ψαλτηρίω και κιθάρα". "Αινείτε αυτόν εν τυμπάνω και χορώ· αινείτε αυτον εν χορδαίς και οργάνω". Μήπως θα πρέπει να πάρουμε και εμείς όργανα μέσα στην Εκκλησία (γιατί το έχω ακούσει και αυτό με αφορμή αυτούς τους 2 στίχους), για να μας συνοδεύουν στη ψαλμωδία?
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#25
Γιατί μπερδεύεις τα "μήλα" με τα "πορτοκάλια"? Και στις 2 αναφερθείσες περιπτώσεις, οι γυναίκες οι οποίες χειροτονήθηκαν διακόνισσες ήσαν πρώτα μοναχές, δηλ. είχαν το Αγγελικό σχήμα, σωστά(?), κ' οι οποίες, προφανώς, για λόγους διακονίας στις Ι. Μονές στις οποίες ανήκαν έλαβαν τη χειροτονία αυτή. Τι σχέση έχει αυτό με τις γυναίκες στο κόσμο? Αρκετοι (γενικα μιλω και δεν αναφερομαι σε σενα Δομεστικε), συγχεουν τις μοναχες με τις κοσμικες γυναικες, και βγαζουν τα πιο τρελα κ' αυθαιρετα συμπερασματα για θεματα σαν και αυτο της συμμετοχής των γυναικών στα αναλόγια! Δεν παίρνω θέση, απλα δεν μπορούμε κάποια πράγματα να τα βάζουμε σε ενα μιξερ και να τα ανακατευουμε, δεν γινεται!
Δηλαδὴ ἡ χειροτονία διακόνου στοὺς ἄνδρες σχετίζεται μὲ τὴν μοναστικὴ ἰδιότητα; Φυσικὰ καὶ ὄχι.
Τὸ θέμα δὲν εἶναι τὸ μίξερ, τὸ θέμα εἶναι πόσες «δικαιολογίες» θὰ ἐφεύρουμε γιὰ νὰ λύσουμε τὸ «πρόβλημα» τῶν διακονισσῶν. Μποροῦμε νὰ ἀνατρέξουμε στὴν παράδοση τῆς ἐκκλησίας, νὰ δοῦμε τὶ ἀνάγκες ἐξυπηρετοῦσαν καὶ ἐφ' ὅσον ἀπαιτεῖται ἄς ἀνασυσταθεῖ ὁ θεσμὸς. Δὲν εἶναι κακὸ, οὕτε θὰ μαγαρίσουμε. Δὲν συζητῶ φεμινιστικὰ, οὕτε μὲ ἐνδιαφέρει.

Ὅσον ἀφορᾶ τὶς γυναῖκες στὸ ἀναλόγιο, τὸ 'παμε. Ἀπὸ τὴ στιγμὴ ποὺ ἡ ἐκκλησία τὶς δέχεται καὶ ὑπηρετοῦν πλέον συστηματικὰ ὡς νεωκόροι, ἐπίτροποι, ψάλτες,, μᾶς ἀρέσει δὲν μᾶς ἀρέσει, πρέπει ἡ ἐκκλησία νὰ λάβει θέση καὶ νὰ καθορίσει κάποιο πλαίσιο. Δὲν γίνεται νὰ στρουθοκαμηλίζουμε καὶ νὰ τὸ παίζουμε ἄντρες βαρείς στὸ ἀναλόγιο κι ὅταν πᾶμε σπίτι στὴ γυναίκα εἴμαστε ... σούζα καὶ ... γατάκια ... Θὰ 'θελα νὰ 'ξερα, συνάδελφος παντρεμένος μὲ γυναίκα ψάλτη θὰ τολμοῦσε νὰ τῆς πεῖ μὴν ἀνεβαίνεις; Πλάκα θὰ 'χε ;)
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#26
Το θέμα με τις "υποδιακόνισσες" (όπως ο ίδιος ο Άγιος Νεκτάριος τις ονομάζει) της Μονής Αγίας Τριάδος Αιγίνης, δεν έχει καμία σχέση με την ψαλτική. Στις επιστολές του εξηγεί την λογική πίσω από αυτή την πρωτοβουλία του ο άγιος. Είχε να κάνει με το γεγονός ότι λόγω του προχωρημένου της ηλικίας του δεν μπορούσε να τακτοποιεί τα του Ιερού Βήματος μόνος του (αλλαγή ενδυτών κλπ) και με την μέριμνά του να μπορούν να κοινωνήσουν ετοιμοθάνατες μοναχές σε περίπτωση απουσίας του. Από ευσυνειδησία κινήθηκε ο Άγιος για κάποια ανάγκη της συγκεκριμένης μονής, όχι για να επανέλθει ο θεσμός.
Δὲν ἔχει ἄμεση σχέση μὲ τὴν ψαλτικὴ. Ἔχει ἔμμεση σχέση μὲ τὴν χειροθεσία ἢ μὴ τῶν γυναικῶν ψαλτῶν.

Τὸ ποιὰ ἀνάγκη εἶχε ἢ δὲν εἶχε στο μυαλό του ὁ Ἅγιος δὲν ἔχει καὶ μεγάλη σημασία. Τὸ θέμα εἶναι πὼς ὁ ἴδιος μὲ τὴν φώτισή του διέγνωσε τὸ πρόβλημα καὶ βρῆκε λύση στὴν μακραίωνη παράδοση τῆς ἐκκλησίας μας ,χωρὶς φόβο καὶ πάθος οὕτε ἄλλες ἀγκυλώσεις. Καλὸν εἶναι νὰ ἔχουμε στὸ μυαλό μας τὸν καθαρό τρόπο σκέψης τοῦ ἁγίου, θὰ μᾶς προφυλάξει ἀπὸ ἀνώφελες διχαστικὲς καταστάσεις.

Ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα ἐπαναλαμβάνω. Ἄν τῆς βαστάει τῆς ἐκκλησίας ἄς ἀπαγορεύσει στὶς γυναῖκες τὴν ψαλτική, ἄς ἀπαγορεύσει τὴν εἴσοδο γυναικῶν στὶς σχολὲς ψαλτικῆς τῶν μητροπόλεων. Καὶ ἐπειδὴ ἀκριβῶς δὲν τῆς βαστάει, ἄς βρεῖ λύση, γιατὶ ἔχει βρεθεῖ μόνη της καὶ κρυβόμαστε πίσω ἀπὸ δάχτυλο καὶ ... μαντῆλες
 

tzark

Μέλος
#27
Ορισμένοι εδώ μια το πάνε από εδώ μια το πάνε από εκεί .....πείτε το καθαρά ...θέλουμε γυναίκα στο αναλόγιο με χειροθεσία ή μη......τι το παιδεύετε....τα πάντα γίνονται σήμερα....ας γίνει και αυτό....!!!! για να λέτε μετά ....
 

Attachments

#28
Κάποιες καθαρά προσωπικές απόψεις:

Τὸ ποιὰ ἀνάγκη εἶχε ἢ δὲν εἶχε στο μυαλό του ὁ Ἅγιος δὲν ἔχει καὶ μεγάλη σημασία. Τὸ θέμα εἶναι πὼς ὁ ἴδιος μὲ τὴν φώτισή του διέγνωσε τὸ πρόβλημα καὶ βρῆκε λύση στὴν μακραίωνη παράδοση τῆς ἐκκλησίας μας ,χωρὶς φόβο καὶ πάθος οὕτε ἄλλες ἀγκυλώσεις. Καλὸν εἶναι νὰ ἔχουμε στὸ μυαλό μας τὸν καθαρό τρόπο σκέψης τοῦ ἁγίου, θὰ μᾶς προφυλάξει ἀπὸ ἀνώφελες διχαστικὲς καταστάσεις.
Νομίζω ότι παίζει μεγάλο ρόλο το ποια ανάγκη είχε και γενικά υπό ποιές συνθήκες γίνεται τί. Ναι, δεν πρέπει να κολλάμε στους τύπους, αλλά δεν γίνεται να φέρνουμε στο ίδιο επίπεδο τα πάντα. Η εκκλησιαστική τάξη (όπως αυτή "διατηρείται"), για κάποιο λόγο υπάρχει.

Για παράδειγμα, λέμε ότι οι λαϊκοί ΔΕΝ χρησιμοποιούν την Ωραία Πύλη. Προφανώς, αν χρειαστεί κάτι έκτακτο (πχ, να μπουν πλακάκια, να γίνει κάποιου είδους συντήρηση κλπ), τότε δεν είναι ενάντια στην τάξη.

Ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα ἐπαναλαμβάνω. Ἄν τῆς βαστάει τῆς ἐκκλησίας ἄς ἀπαγορεύσει στὶς γυναῖκες τὴν ψαλτική, ἄς ἀπαγορεύσει τὴν εἴσοδο γυναικῶν στὶς σχολὲς ψαλτικῆς τῶν μητροπόλεων. Καὶ ἐπειδὴ ἀκριβῶς δὲν τῆς βαστάει, ἄς βρεῖ λύση, γιατὶ ἔχει βρεθεῖ μόνη της καὶ κρυβόμαστε πίσω ἀπὸ δάχτυλο καὶ ... μαντῆλες
Γιατί να απαγορευθεί η φοίτηση στις γυναίκες; Άλλο η εν τη εκκλησία ψαλμωδία με την όποια τάξη της κλπ, και άλλο η φοίτηση.

Εν κατακλείδι, το ξαναλέω, ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ δεν με αναπαύει το νέο "κατεστημένο" με γυναίκες ψαλτριες. Άλλο για ειδικές περιπτώσεις (μοναστήρια, χωριά κλπ) και άλλο η καθολική αποδοχή.

Θεσμός της υποδιακόνισσας υπήρχε και, αν υπάρχει ανάγκη κλπ, γιατί να μην επαναφερθεί; Αρκεί να υπάρχει όντως λόγος.

Θεσμός της ψάλτριας δεν υπήρχε ούτε υπάρχει. Τώρα, το αν πρέπει ή αν επιτρέπεται να δημιουργηθεί, αυτό μάλλον πρέπει να το αποφασίσουν άλλοι...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#29
Ορισμένοι εδώ μια το πάνε από εδώ μια το πάνε από εκεί .....πείτε το καθαρά ...θέλουμε γυναίκα στο αναλόγιο με χειροθεσία ή μη......τι το παιδεύετε....τα πάντα γίνονται σήμερα....ας γίνει και αυτό....!!!! για να λέτε μετά ....
Ἐγὼ δὲν θέλω τίποτε καὶ δὲν μὲ καίει κιόλας.

Ἁπλῶς ἡ παρουσία τῶν γυναικῶν στὸ ἀναλόγιο εἶναι πλέον γεγονός. Οὕτε κρυφὸ εἶναι οὕτε τίποτε. Ἡ ἐκκλησία πρέπει ἤ νὰ ἀπαγορεύσει ρητῶς τὴν παρουσία τους ἢ νὰ τὴν ἀποδεχθεῖ. Μέση λύση δὲν ὑπάρχει ὅπως τὸ κρέας δὲν γίνεται ψάρι. Κι ἀπ'ὅτι φαίνεται μᾶλλον τὴν ἀποδέχεται ἀλλὰ τὸ παίζει καὶ ... δύσκολη μπὰς καὶ κατηγορηθεῖ .
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#30
Κάποιες καθαρά προσωπικές απόψεις:


Νομίζω ότι παίζει μεγάλο ρόλο το ποια ανάγκη είχε και γενικά υπό ποιές συνθήκες γίνεται τί. Ναι, δεν πρέπει να κολλάμε στους τύπους, αλλά δεν γίνεται να φέρνουμε στο ίδιο επίπεδο τα πάντα. Η εκκλησιαστική τάξη (όπως αυτή "διατηρείται"), για κάποιο λόγο υπάρχει.

Για παράδειγμα, λέμε ότι οι λαϊκοί ΔΕΝ χρησιμοποιούν την Ωραία Πύλη. Προφανώς, αν χρειαστεί κάτι έκτακτο (πχ, να μπουν πλακάκια, να γίνει κάποιου είδους συντήρηση κλπ), τότε δεν είναι ενάντια στην τάξη.


Γιατί να απαγορευθεί η φοίτηση στις γυναίκες; Άλλο η εν τη εκκλησία ψαλμωδία με την όποια τάξη της κλπ, και άλλο η φοίτηση.

Εν κατακλείδι, το ξαναλέω, ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ δεν με αναπαύει το νέο "κατεστημένο" με γυναίκες ψαλτριες. Άλλο για ειδικές περιπτώσεις (μοναστήρια, χωριά κλπ) και άλλο η καθολική αποδοχή.

Θεσμός της υποδιακόνισσας υπήρχε και, αν υπάρχει ανάγκη κλπ, γιατί να μην επαναφερθεί; Αρκεί να υπάρχει όντως λόγος.

Θεσμός της ψάλτριας δεν υπήρχε ούτε υπάρχει. Τώρα, το αν πρέπει ή αν επιτρέπεται να δημιουργηθεί, αυτό μάλλον πρέπει να το αποφασίσουν άλλοι...
Ἡ ἐκκλησιαστικὴ τάξη ὅμως πλέον ΔΕΝ διατηρεῖται. Γυναῖκες ψάλτες ἀνεβαίνουν στὸ ἀναλόγιο καὶ ψάλλουν ὅπως καὶ οἱ ἄνδρες μὲ συμφωνία τῆς ἐπιτροπῆς καὶ τοῦ ἐφημερίου καὶ τοῦ ἐπισκόπου. Καὶ δὲν συμβάινει μόνο σὲ μοναστήρια καὶ χωριά. Ἅλλωστε τὰ χωριὰ σὲ τὶ διαφέρουν ἀπὸ τὴν πόλη; Κοπέλες πλαισιώνουν ἀνδρικοὺς χοροῦς (ἀπαράδεκτο) σὲ κεντρικοὺς ναοῦς τῶν Ἀθηνῶν καὶ δὲν ἀνοίγει ρουθούνι. Συνεπῶς, de facto ἡ τάξη δὲν «διατηρεῖται» καὶ κανένα πρόβλημα.

Τὴν φράση «Θεσμός της ψάλτριας» τὴν θεωρῶ γλωσσικὰ ἀδόκιμη. Ὑπάρχουν θέσεις ψαλτῶν στὶς ἑνορίες ποὺ πλέον καταλαμβάνονται καὶ ἀπὸ ἄνδρες καὶ ἀπὸ γυναῖκες, ἀσχέτως φύλου. Αὐτὴ εἶναι ἡ πραγματικότητα. Καὶ δὲν μοῦ ἀρέσει ποὺ ἡ ἐκκλησία κάνει τὸ χαζὸ καὶ περιμένει ὅλα νὰ λυθοῦν μόνα τους.

Θὰ ἀποφασίσει κάποια μέρα κάποιος σύλλογος γυναικῶν ψαλτῶν νὰ πάει τὸ θέμα ἁρμοδίως στὶς ἐκκλησιαστικὲς καὶ πολιτικὲς ἀρχὲς καὶ τότε ὅλα τὰ παραπα΄νω ἐπιχειρήματα θὰ δοῦμε τὶ θὰ γίνουν., ὅταν μὲ τὴ βούλα θὰ ὑπάρχουν γυναῖκες ψάλτες.

Προσωπικὰ δὲν καίγομαι, ἁπλὰ δὲν μοῦ ἀρέσει νὰ ἐπικρατεῖ ἀταξία μέσα στὴν ἐκκλησία καὶ ὁ καθεὶς νὰ λέει εἰς βάρος τοῦ ἄλλου ὅ,τι θέλει.
 

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΛΙΑΚΟΣ

Ο Χριστός δέν φορούσε φίμωτρο.
#31
[Σημ. συντ. (π.Μ.)] Μεταφορά μηνυμάτων από εδώ.

Χαίρετε αγαπητοί. Ευχαριστώ όλους σας για τις σημαντικές πληροφορίες. Ήθελα να επιστρέψω στο θέμα ζητώντας την γνώμη σας. Έχω εδώ και τρία χρόνια χειροθεσία αναγνώστη και, όταν ψαλω, φέρω πάντα το ράσο μου. Εδώ και μερικούς μήνες διακονω και σε ένα γυναικείο μοναστήρι τις καθημερινές. Πρόσφατα η ηγουμένη μου ζήτησε να μην ανεβαίνω στο αναλόγιο με το ράσο, ρώτησε μου είπε και της είπαν ότι δεν πρέπει να το φοράω διότι ράσο φορούν μόνο οι μοναχές της μονής. Εγώ απάντησα ότι ράσο φορούν και οι ψάλτες και εκείνη μου απάντησε ναι, αλλά μόνο οι άνδρες! Ποια η γνώμη σας; Σας ευχαριστώ.
Τό ράσο είναι αναπόσπαστο στοιχείο τής ενδυμασίας τού ψάλλοντος καί από πουθενά δέν προκύπτει ότι έχει σχέση μέ τό φύλο. Η άποψη τής ηγουμένης είναι πλήρως αστήρικτη από πάσης απόψεως.
 
Last edited:
#32
Ἡ ἐκκλησιαστικὴ τάξη ὅμως πλέον ΔΕΝ διατηρεῖται. Γυναῖκες ψάλτες ἀνεβαίνουν στὸ ἀναλόγιο καὶ ψάλλουν ὅπως καὶ οἱ ἄνδρες μὲ συμφωνία τῆς ἐπιτροπῆς καὶ τοῦ ἐφημερίου καὶ τοῦ ἐπισκόπου. Καὶ δὲν συμβάινει μόνο σὲ μοναστήρια καὶ χωριά. Ἅλλωστε τὰ χωριὰ σὲ τὶ διαφέρουν ἀπὸ τὴν πόλη; Κοπέλες πλαισιώνουν ἀνδρικοὺς χοροῦς (ἀπαράδεκτο) σὲ κεντρικοὺς ναοῦς τῶν Ἀθηνῶν καὶ δὲν ἀνοίγει ρουθούνι. Συνεπῶς, de facto ἡ τάξη δὲν «διατηρεῖται» καὶ κανένα πρόβλημα.

Τὴν φράση «Θεσμός της ψάλτριας» τὴν θεωρῶ γλωσσικὰ ἀδόκιμη. Ὑπάρχουν θέσεις ψαλτῶν στὶς ἑνορίες ποὺ πλέον καταλαμβάνονται καὶ ἀπὸ ἄνδρες καὶ ἀπὸ γυναῖκες, ἀσχέτως φύλου. Αὐτὴ εἶναι ἡ πραγματικότητα. Καὶ δὲν μοῦ ἀρέσει ποὺ ἡ ἐκκλησία κάνει τὸ χαζὸ καὶ περιμένει ὅλα νὰ λυθοῦν μόνα τους.

Θὰ ἀποφασίσει κάποια μέρα κάποιος σύλλογος γυναικῶν ψαλτῶν νὰ πάει τὸ θέμα ἁρμοδίως στὶς ἐκκλησιαστικὲς καὶ πολιτικὲς ἀρχὲς καὶ τότε ὅλα τὰ παραπα΄νω ἐπιχειρήματα θὰ δοῦμε τὶ θὰ γίνουν., ὅταν μὲ τὴ βούλα θὰ ὑπάρχουν γυναῖκες ψάλτες.

Προσωπικὰ δὲν καίγομαι, ἁπλὰ δὲν μοῦ ἀρέσει νὰ ἐπικρατεῖ ἀταξία μέσα στὴν ἐκκλησία καὶ ὁ καθεὶς νὰ λέει εἰς βάρος τοῦ ἄλλου ὅ,τι θέλει.
Όμορφα! Τώρα που ήσασταν πιό εκτενής, κατάλαβα την τοποθέτησή σας. Συμφωνώ ότι το πρόβλημα πηγάζει πάντα από τα:
1) "ποιός ασχολείται"
2) "ας κάνουμε λόγο τα στραβά μάτια, δικό μας παιδί είναι"
3) λύση οικονομικά ή χρονικά εξαίσια.

Όντως, είναι κρίμα που τόσα και τόσα θέματα παραμένουν διάπλατα ανοιχτά. Από την άλλη, και με άλλα ψαλτικά θέματα (Ισοκράτης) που έβγαλε ανακοινώσεις η εκκλησία, δεν υπήρξε ποτέ κάποια ουσιαστική αλλαγή.


Υγ. Το "θεσμός της ψάλτριας" είναι αδόκιμος όρος, πράγματι! Η αλήθεια είναι ότι το έγραψα με δεικτική διάθεση και συγγνώμη για αυτό.
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#33
Δηλαδὴ ἡ χειροτονία διακόνου στοὺς ἄνδρες σχετίζεται μὲ τὴν μοναστικὴ ἰδιότητα; Φυσικὰ καὶ ὄχι.
Τὸ θέμα δὲν εἶναι τὸ μίξερ, τὸ θέμα εἶναι πόσες «δικαιολογίες» θὰ ἐφεύρουμε γιὰ νὰ λύσουμε τὸ «πρόβλημα» τῶν διακονισσῶν. Μποροῦμε νὰ ἀνατρέξουμε στὴν παράδοση τῆς ἐκκλησίας, νὰ δοῦμε τὶ ἀνάγκες ἐξυπηρετοῦσαν καὶ ἐφ' ὅσον ἀπαιτεῖται ἄς ἀνασυσταθεῖ ὁ θεσμὸς. Δὲν εἶναι κακὸ, οὕτε θὰ μαγαρίσουμε. Δὲν συζητῶ φεμινιστικὰ, οὕτε μὲ ἐνδιαφέρει.
Το θεμα είναι το μίξερ όταν επιχειρηματολογούμε παρερμηνεύοντας πράξεις ακόμη και Αγίων ανθρώπων προκειμένου να στηριξουμε κάποια θεση μας, η οποία ασχετα απο το αν ειναι σωστη ή οχι, τα επιχειρηματα ειναι λαθος και εξηγω: Η χειροτονια ανδρων σε διακονο, καθως και στις αλλες βαθμιδες του Ιερου Κληρου ειναι αλλη ιστορια αφου η χειροτονια ανδρων ειναι κατι φυσικο εφοσον εχει ευλογηθει (θεσπιστεί, αν θέλετε) απο τον ιδιο το Κυριο μας. Στις γυναικες παλι, προεκυψε καποια στιγμη στη ζωη της εκκλησιας μας ο θεσμος των διακονισσων ο οποίος καταργηθηκε (κ' όχι απλώς ατόνισε) με το περασμα των ετων, οπως καποιοι εχουν αναφερει, προσωπικα δεν το εχω ψαξει. Το να ερχομαστε τώρα και να βασιζομαστε σε μια εξαιρεση η οποία εγινε σε μοναχες, και οχι σε κοσμικες γυναικες, κ η οποία εξυπηρετουσε συγκεκριμενες αναγκες Ιερας Μονης, έχοντας μαλιστα δοθει και οι απαραιτητες εξηγησεις απο τον ιδιο τον Αγιο Νεκταριο, οπως αναφερθηκε, ειναι τελειως αβασιμο. Επισης, κανεις δεν ειπε οτι θα μαγαριστει καποιος κτλ! Οσοι λενε τετοιες κουβεντες (και δυστυχως υπαρχουν καποιοι που το κανουν), ειναι επιεικώς ανοητοι, κ δεν εχουν καμια σχεση με τη Θεολογια-ορθοπραξια της Εκκλησιας μας!

Ὅσον ἀφορᾶ τὶς γυναῖκες στὸ ἀναλόγιο, τὸ 'παμε. Ἀπὸ τὴ στιγμὴ ποὺ ἡ ἐκκλησία τὶς δέχεται καὶ ὑπηρετοῦν πλέον συστηματικὰ ὡς νεωκόροι, ἐπίτροποι, ψάλτες,, μᾶς ἀρέσει δὲν μᾶς ἀρέσει, πρέπει ἡ ἐκκλησία νὰ λάβει θέση καὶ νὰ καθορίσει κάποιο πλαίσιο. Δὲν γίνεται νὰ στρουθοκαμηλίζουμε καὶ νὰ τὸ παίζουμε ἄντρες βαρείς στὸ ἀναλόγιο κι ὅταν πᾶμε σπίτι στὴ γυναίκα εἴμαστε ... σούζα καὶ ... γατάκια ... Θὰ 'θελα νὰ 'ξερα, συνάδελφος παντρεμένος μὲ γυναίκα ψάλτη θὰ τολμουσε νὰ τῆς πεῖ μὴν ἀνεβαίνεις; Πλάκα θὰ 'χε ;)
Δεν διαφωνούμε επί της ουσίας, και πολύ σωστά λέγεις πως πρέπει να πάρει μια επίσημη, ξεκάθαρη θέση (αρκετά με τις διπλωματικές απαντήσεις όπου έχουν δοθεί κατά καιρούς για επιμέρους ζητήματα), η Εκκλησία στο σύνολο της, και οχι μονο τοπικα, για θεματα σαν και αυτο. Αυτο που προσωπικα με ενοχλει, και παρακαλώ μη με παρεξηγήσετε, ειναι οτι βγάζουμε αυθαίρετα συμπεράσματα, ακομη και για πραξεις Αγιων, οπως ο Αγιος Νεκταριος, του οποίου πολλες πραξεις-λογια εχει τύχει να ακούω να ερμηνεύουν κάποιοι όπως θέλουν, τη στιγμη όπου ο ιδιος ο Αγιος μεσα απο τα κειμενα του εξηγει το πως και το γιατι.
 
Last edited:

Shota

Παλαιό Μέλος
#35
Ἀλλὰ καὶ ὁ ἐπίσκοπος τῶν ΓΟΧ Ματθαῖος καρπαθάκης εἶχε χειροτονήσει δύο διακόνισσες. View attachment 106994
Αυτό που βλέπω εγώ εδώ είναι αβάσιμο και αντίιστορικό. Η μόνο εγώ το βλέπω;
 

Attachments

Shota

Παλαιό Μέλος
#36
Η Οσία Ποπλία και η Οσία Μελάνη η Ρωμαία (αν και δεν είναι γνωστό αν ήταν διακόνισσα, έτσι απεικονίζεται στο Μηνολόγιο του Βασίλειου Β´ ).
 

Attachments

Last edited:

Shota

Παλαιό Μέλος
#37
Αυτό που βλέπω εγώ εδώ είναι αβάσιμο και αντίιστορικό. Η μόνο εγώ το βλέπω;
Σημειωτέον πως αυτά που λέει ο Αγ. Επιφάνιος περιγράφονται ως καθήκοντα της διακόνισσας και στην Ιεροσολυμιτική ευχή της χειροτονίας της (βοήθεια κατα την βάπτιση της γυναίκας, διδασκαλία μετά την βάπτιση), που σώζεται στα γεωργιανά.
 

ΠΛΗΘΩΝ ΜΒ

Παλαιόν Μέλος
#40
"... Γυναίκες, γυναίκες, αχ με κάψατε, γυναίκες, γυναίκες με ρημάξατε... " , άδει ο λαϊκός βάρδος ! ( Οι εξαιρέσεις, επιβεβαιώνουν τον κανόνα ! ).

Παρακαλώ τους αγαπητούς άνδρες συμφορουμίτες : Μη το πολυψάχνετε, γιατί μπλέκει πιό πολύ, και παίζετε (πάντα) στο δικό τους γήπεδο. Τοιούτον έστι και με στοίχημα, 99% οι θηλυκοί ψάλτες θα νικήσουν, με γκόλ απ' τ' αποδυτήρια και θα δικαιωθούν πανηγυρικά. Αφήστε να το ξεμπλέξουν μόνες τους. Θα τα καταφέρουν, είναι στάνταρ. Γιατί αι γυναίκες, έχουν πάντα δίκιο σε ό,τι κάνουν. Αναμπάμ - μπαμπαντάμ ! Είτε με χειροτονία , είτε χωρίς.
Επίσης το να κατεβάσετε κάποιοι φιλότιμοι, τα αρχαία χειρόγραφα της Βιβλιοθήκης του Βατικανού, Ιεροσολύμων, Αγίου Όρους και της καμμένης Αλεξανδρείας, είναι ματαιοπονοία και θα σας οδηγήσει κατευθείαν, στην άνευ όρων παράδοση στην επικρατούσα Παράδοση, που διαφέρει τα μάλα, απ' την Ιερά Παράδοση ! Δηλ. τι χρείαν έχομεν έτι, ώ ΑΝΔΡΕΣ Αθηναίοι !
Το λέω για να μαθαίνουν οι νεώτεροι και να δοκιμάζονται οι παλαιώτεροι, που ολιγοπίστησαν...! Και όποιος ευγενής, βγάλει άκρη, ας ενημερώσει κι εμάς τους λοιπούς τεθλιμμένους, για να προλάβουμε να πούμε το "νύν απολύεις".
Χρόνια Πολλά με υγεία, στους αύριο, μεθαύριο και αντιμεθαύριο, εορτάζοντες και εορτάζουσες !
 
Status
Not open for further replies.
Top