ΠΜΧ
...
Πάει, σταμάτησε και αυτή η εκπομπήΚαλά έχουμε ξεφύγει τελείως ......αλλά ο καιρός γαρ εγγύς και όλα θα έλθουν στα ίσια τους..!!!!
Πάει, σταμάτησε και αυτή η εκπομπήΚαλά έχουμε ξεφύγει τελείως ......αλλά ο καιρός γαρ εγγύς και όλα θα έλθουν στα ίσια τους..!!!!
Σε ποια Οικουμενική σύνοδο τέθηκε το ερώτημα " είναι η γυναίκα άνθρωπος;"? Αυτό ήταν το μορφωτικό επίπεδο των ανθρώπων κάποτε, να μην μπορούν να κατανοησουν αυτονόητα πράγματα. Δλδ η Παναγία μήπως ήταν ζώο; Ή μήπως δεν ήταν γυναίκα???!!
Και από άλλο κείμενο δικό του διαβάζουμε τα εξής (που τα γράφει και στην διατριβή του, αν θυμάμαι καλά, δεν μπορώ να βρω το βιβλίο):Πάντως διατυπώνει ὑποθέσεις ἐργασίας στὸ πρόσφατο παραπάνω κείμενό του ποὺ στέκονται ἀπέναντι ἀπὸ τὴν παραπάνω θέση σας ἀρκετὰ πειστικά.
Και από άλλο κείμενο δικό του διαβάζουμε τα εξής (που τα γράφει και στην διατριβή του, αν θυμάμαι καλά, δεν μπορώ να βρω το βιβλίο):
3. Κανονικὸς χαρακτὴρ καὶ κανονικαὶ συνέπειαι τῆς χειροτονίας τῶν διακονισσῶν.
Ὁ ἅγιος Ἐπιφάνειος τονίζει, «ὅτι μὲν διακονισσῶν τάγμα ἐστιν εἰς τὴν Ἐκκλησίαν, ἀλλ’ οὐχὶ εἰς τὸ ἱερατεύειν(71)». Καὶ ἐνῶ ὑπὸ τῶν Ἀποστόλων «κατεστάθησαν διαδοχαὶ ἐπισκόπων καὶ πρεσβυτέρων ἐν οἴκω Θεοῦ, οὐδαμοῦ γυνὴ ἐν τούτοις κατεστάθη. Ἦσαν δὲ τέσσαρες θυγατέρες Φιλίππω τῷ εὐαγγελιστῇ προφητεύουσαι, οὐ μὴν ἱερουργοῦσαι. Καὶ ἦν Ἄννα προφήτις θυγατὴρ Φανουήλ, ἀλλ’ οὒχ ἱερατείαν πεπιστευμένη(72)». «Εἰ ἱερατεύειν γυναῖκες Θεῶ προσετάσσοντο…, ἔδει μᾶλλον αὐτὴν τὴν Μαριὰμ ἱερατείαν ἐκτελέσαι ἐν Καινῇ Διαθήκη, τὴν καταξιωθεῖσαν ἐν κόλποις ἰδίοις ὑποδέξασθαι τὸν Παμβασιλέα Θεὸν ἐπουράνιον, Υἱὸν Θεοῦ… Ἀλλ’ οὐκ ηὐδόκησεν. Ἀλλ’ οὐδὲ βάπτισμα διδόναι πεπίστευται· ἐπεί ἠδύνατο ὁ Χριστὸς μᾶλλον παρ’ αὐτῆς βαπτισθῆναι ἦπερ παρὰ Ἰωάννου(73)». Ὁ αὐτὸς πατὴρ παρατηρεῖ, ὅτι ἡ ἐκκλησιαστικὴ πράξις τοῦ παρελθόντος καὶ τῶν χρόνων αὐτοῦ ἀποκρούει τὴν ἱερουργικὴν ἱερωσύνην τῆς γυναικός: «Παρατηρητέον δὲ ὅτι ἄχρι διακονισσῶν μόνον τὸ ἐκκλησιαστικὸν ἐπεδεήθη τάγμα, χήρας τε ὠνόμασε, καὶ τούτων τὰς ἔτι γραοτέρας πρεσβύτιδας, οὐδαμοῦ δὲ πρεσβυτερίδας ἢ ἱερίσσας προσέταξε(74)».
Εἰς τὰς «Ἀποστολικάς Διαταγάς» τονίζεται: «Περὶ δὲ τοῦ γυναίκας βαπτίζειν γνωρίζομεν ὑμῖν, ὅτι κίνδυνος οὐ μικρὸς ταῖς τοῦτο ἐπιχειρούσαις. Διό οὐ συμβουλεύομεν· ἐπισφαλὲς γάρ, μᾶλλον δὲ παράνομον καὶ ἀσεβές. Εἰ δὲ διδάσκειν αὐταῖς οὐκ ἐπετρέψαμεν, πῶς ἱερατεῦσαι ταύταις παρὰ φύσιν τὶς συγχωρήσει; Τοῦτο γὰρ τῆς τῶν Ἑλλήνων ἀθεότητος τὸ ἁγνόημα… ἱερείας χειροτονεῖν, ἀλλ’ οὐ τῆς τοῦ Χριστοῦ διατάξεως(75)».
Ἀνεξαρτήτως τοῦ ζητήματος περὶ τοῦ πὼς ἀντιμετωπίζονται τὰ συγκεκριμένα ἐπιχειρήματα τοῦ ἁγ. Ἐπιφανείου ὑπὸ τῶν ἑτεροδόξων, οἱ ὁποῖοι δέχονται τὴν χειροτονίαν τῶν γυναικῶν εἰς τοὺς βαθμοὺς τοῦ πρεσβυτέρου ἢ τοῦ ἐπισκόπου, πρέπει νὰ τονισθῆ ὅτι οὐδέποτε εἰς τὴν συνείδησιν τῆς Ἐκκλησίας ἐπεκράτησεν ἡ ἀντίληψις διαφόρων κύκλων αἱρετικῶν (Γνωστικῶν, Μοντανιστῶν, Πρισκιλλιανῶν, Κολλυριδιανῶν κ.λπ.), κατὰ τὴν ὁποίαν αἳ γυναῖκες εἶναι δυνατὸν νὰ ἀποκτήσουν ἱερουργικὰ ἱερατικὰ καθήκοντα, ἀνάλογα πρὸς τὰ τοῦ πρεσβυτέρου ἢ καὶ ἐπισκόπου. Ἀπὸ τῆς ἀποστολικῆς ἐποχῆς μέχρι σήμερον ἐπικρατεῖ ἐν τῇ Ἐκκλησία μόνιμος καὶ σταθερὰ παράδοσις(76).
Ταῦτα, ἐνῶ ἐξηγοῦν διατὶ τὸ γυναικεῖον διακονικὸν λειτούργημα οὐδέποτε ἠδύνατο νὰ δημιουργήση δυνατότητα προαγωγῆς τῶν διακονισσῶν εἰς τοὺς βαθμοὺς τοῦ πρεσβυτέρου καὶ τοῦ ἐπισκόπου, ὅμως οὐδόλως κατ’ ἀρχὴν καὶ κατ’ αἰτιώδη σχέσιν ὁδηγοῦν ἡμᾶς εἰς τὸ συμπέρασμα, ὅτι αἳ διακόνισσαι δὲν ἀνῆκον εἰς τὸν κλῆρον καὶ ὅτι ἡ χειροτονία των δὲν εἶχε μυστηριακὸν χαρακτήρα ὅμοιον πρὸς τὸν χαρακτήρα τῆς χειροτονίας τοῦ διακόνου. Ἐν τοιοῦτον ἐσφαλμένον συμπέρασμα ἔχει προβληθῆ ὑπὸ μερικῶν Ὀρθοδόξων, ὡς λ.χ. ὑπὸ τοῦ Nicolae Chitescu καὶ ὑπὸ τοῦ George Khodre. Ὁ πρῶτος ἔγραψεν, ὅτι αἳ διακόνισσαι «erchielten nicht die Diakonenweihe. Sie empfingen nur eine Segnung(77)». Ὁ δεύτερος ἰσχυρίσθη, ὅτι «die Haundauflegung (wahrend der Diakonissenweihe) wird als einfache Segnung zu verstehen sein(78)».
Ὁ ἰσχυρισμὸς οὗτος στηρίζεται εἰς τὸ λογικὸν σφάλμα τῆς τῶν «ὅρων τετράδος» (quaternion terminorum). Τὸ σφάλμα τοῦτο συνίσταται εἰς τὸ ὅτι παρουσιάζομεν κατὰ τὸν συλλογισμὸν ὡς συμπέρασμα κρίσιν σχηματιζομένην ἐκ δύο προκειμένων κρίσεων, εἰς τὰς ὁποίας ὁ μέσος ὅρος δὲν εἶναι, ὡς θὰ ἔπρεπε, κοινός, ἀλλ’ ἔχει διάφορον σημασίαν εἰς ἑκατέραν ἐξ αὐτῶν. Τοιουτοτρόπως οἱ ἀρνούμενοι, ὅτι ἡ χειροτονία τῆς διακονίσσης εἶναι ὁμοία πρὸς τὴν τοῦ διακόνου, συνδέουν καὶ συναρτοῦν εἰς τὴν συλλογιστικὴν των πορείαν τὴν ἔννοιαν τῆς χειροτονίας καὶ τοῦ κληρικοῦ λειτουργήματος μόνον πρὸς τοὺς βαθμοὺς τοῦ πρεσβυτέρου καὶ τοῦ ἐπισκόπου, οἱ ὁποῖοι τελοῦν μυστήρια καὶ τὴν Θ. Εὐχαριστίαν.
Οἱ προβάλλοντες τὸν ἰσχυρισμὸν αὐτὸν λησμονοῦν, ὅτι ὄχι μόνον αἳ διακόνισσαι, ἀλλὰ καὶ αὐτοὶ οἱ διάκονοι, ἂν καὶ ἀναμφισβητήτως κατὰ τὴν ὀρθόδοξον κανονικὴν παράδοσιν ἀνήκουν εἰς τὸν ἀνώτερον κλῆρον, δὲν ἔχουν ἱερωσύνην πρὸς τέλεσιν μυστηρίων, ἀλλ’ ἔχουν ἀναμφισβητήτως μυστηριακὴν διακονικὴν ἱερωσύνην, τοῦθ’ ὅπερ κυρίως ἀποτελεῖ τὴν εἰδοποιὸν διαφορὰν τοῦ διακονικοῦ βαθμοῦ. Τὸ ὅτι ἡ φράσις τοῦ ἁγίου Ἐπιφανείου «διακονισσῶν τάγμα ἐστιν εἰς τὴν Ἐκκλησίαν, ἀλλ’ οὐχὶ εἰς τὸ ἱερατεύειν» οὐδὲν μαρτυρεῖ ἐναντίον τῆς κατατάξεως τῶν διακονισσῶν εἰς τὰς τάξεις τοῦ κλήρου καὶ τῶν ἐκκλησιαστικῶν λειτουργῶν καὶ τὸ ὅτι ὁ Ἐπιφάνειος, χρησιμοποιῶν τὴν λέξιν «ἱερατεύειν», ὑπονοεῖ μόνον τὸ τελεῖν τὴν Θ. Εὐχαριστίαν καὶ τὰ λοιπὰ μυστήρια, ἀποδεικνύεται ἐκ τοῦ ὅτι ὁ ἴδιος ἐκκλησιαστικὸς πατὴρ εἰς τὴν αὐτὴν παράγραφον ὑπομιμνήσκει, ὅτι καὶ αὐτοὶ οἱ ἀναμφισβητήτως εἰς τὸν ἀνώτερον κλῆρον ἀνήκοντες διάκονοι δὲν τελοῦν τὰ μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας: «Καὶ γὰρ οὔτε διάκονοι ἐν τὴ ἐκκλησιαστικὴ τάξει ἐπιστεύθησαν τί μυστήριον ἐπιτελεῖν, ἀλλὰ μόνον διακονεῖν τὰ ἐπιτελούμενα(79)». Καὶ αἳ «Ἀποστολικαὶ Διαταγαὶ» τονίζουν: «Διάκονος οὐκ εὐλογεῖ, οὐ δίδωσιν εὐλογίαν, λαμβάνει δὲ παρὰ ἐπισκόπου καὶ πρεσβυτέρου· οὐ βαπτίζει, οὐ προσφέρει, τοῦ δὲ ἐπισκόπου προσενεγκόντος ἢ τοῦ πρεσβυτέρου, αὐτὸς ἐπιδίδωσι τῷ λαῶ, οὒχ ὡς ἱερεύς, ἀλλ’ ὡς διακονούμενος (= διακονῶν) ἱερεύσιν(80)». Καὶ ἡ «Διαθήκη» τονίζει, ὅτι ὁ διάκονος «non ad sacerdotium ordinatur, sed ad ministerium episcopi et ecclesiae(81)».
Ο ίδιος τις εντάσσει λοιπόν στην "διακονική ιερωσύνη". Πιο πάνω αναφέρει και τα ηλικιακά όρια για τις διακόνισσες. Μπορείτε να δείτε τις προϋποθέσεις γενικότερα. Αρχικά 60 (για τις "όντως χήρες" που λέει ο Απόστολος) και εν συνεχεία 40 ετών. Δεν θα επεκταθώ, γιατί ήδη ξεφύγαμε πολύ. Απλά να πω ότι ο τόπος της χειροτονίας ή χειροθεσίας (εντός ή εκτός Ιερού Βήματος) είναι ανάλογος και του διακονήματος. Επειδή βοηθούσαν κατά κύριο λόγο στην βάπτιση ενηλίκων γυναικών και σπανιότερα στην μετάδοση Θ. Κοινωνίας σε εμπερίστατες γυναίκες, για τον λόγο αυτό η εισαγωγή τους στο διακόνημα αυτό γινόταν εντός του Βήματος. Πάντως, υπήρχε και διακριτικό στοιχείο και στην εμφάνιση. Από όσο θυμάμαι, φορούσαν το Οράριο μόνο σταυροειδώς (όπως οι υποδιάκονοι ή οι διάκονοι την ώρα της Θ. Μεταλήψεως). Δεν είναι τυχαίο ότι ο Άγιος Νεκτάριος τις ονόμαζε "υποδιακόνισσες". Είχαν σιωπηλή διακονία εντός της Εκκλησίας. Οι διάκονοι εκφωνούν και δεήσεις, αναγινώσκουν Ευαγγέλιο κ.λπ. με το Οράριο ανά χείρας και προτεταμένο. Οι διακόνισσες έχουν το Οράριο πάντα ζωσμένο σταυροειδώς καθότι δεν εκφωνούν, παρά μόνο διακονούν στα συγκεκριμένα καθήκοντα σιωπηλώς.
Δεν μπορώ να συμφωνήσω με το συμπέρασμά σας. Ο θεσμός της διακόνισσας ήταν σιωπηλός. Πώς θα χρησιμοποιηθεί ως βάση η χειροτονία της για την κατ' αναλογίαν χειροθεσία Ψάλτριας, που έχει μη σιωπηλή διακονία; Είναι μια διασταλτική εφαρμογή που δεν στέκει κατά την γνώμη μου. Η θέση μου για το συγκεκριμένο θέμα είναι γνωστή από παλιά εδώ στο forum. Δεν χρειάζεται να την επαναλάβω, ούτε έχει αξία (δεν είμαι αρμόδιος, αν και η προσωπική μου άποψη δεν ήρθε αβασάνιστα, αλλά μετά από επίπονη και μακροχρόνια έρευνα). Τα υπόλοιπα θα τα αποφασίσει η Εκκλησία, όταν και όποτε...Ἄν λοιπὸν οἱ διακόνισσες ἀνήκουν στὸν ἀνώτερο κλῆρο, χωρὶς νὰ ἐπεκτείνομαι παραπάνω δὲν εἶναι ἐκεῖ τὸ θέμα μας, τότε εἶναι δυνατὴ ἡ ἁπλὴ χειροθεσία γυναικὸς ψάλτου ὡς κατώτερου κλήρου μὲ καθαρὰ βοηθητικὸ ρόλο στὴ λατρεία. Καλῶς λοιπὸν ὁ ἐπίσκοπος χειροθέτησε τὴν συνάδελφο καὶ τῆς ἔδωσε ράσο.
Όχι, δεν είμαι υπέρ της χειροτονίας των γυναικών, διότι η ιερωσύνη αποτελεί την αποστολική διαδοχή των 12 Αποστόλων και μαθητών του Κυρίου μας. Μολονότι υπήρχαν και γυναίκες μαθήτριες πάρα πολλές, στο Ευαγγέλιο δεν αναφέρεται ο Κύριός μας να δίνει ίδιες εντολές και σε αυτές. Οι γυναίκες ας γεννούν και ας γαλουχουν ιερείς, δεν υποβιβάζονται με το να μην λαμβάνουν ιερωσύνη. Στα διακονήματα όμως δεν θα πρέπει να υπάρχει διάκριση στο φύλο, αυτό θεωρώ.Θέλω να σας ρωτήσω κάτι εντελώς ειλικρινά, χωρίς να αποσκοπω κάπου.
Είστε υπέρ ή κατά του να προβλεφθεί (μελλοντικώς) η χειροτονία γυναικών; Νομίζω ότι αν απαντήσετε ειλικρινά σε αυτήν την ερώτηση, θα σας απαντηθούν και αντίστοιχα ερωτήματα.
Γιατί, γιατί να υπάρχουν ψάλτες και να μην υπάρχουν ψαλτριες; Γιατί να υπάρχουν διάκονοι και όχι διακόνισσες; Κάποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι όλα αυτά βασίζονται σε αποστολικούς κανόνες ή κανόνες που έβαλε ο ίδιος ο Κύριος, σε μια πατριαρχικού τύπου κοινωνία, ή σε πόλεις αμφιβόλου ηθικής.
Αυτό τα γράφω ΧΩΡΙΣ να παίρνω θέση (στο συγκεκριμένο μήνυμα). Απλά προσπαθώ να εντοπίσω την διαφορά.
Άρα, η Αγία Αικατερίνη και η Αγία Φωτεινή η Σαμαριειτιδα η ισαπόστολος, καθώς βεβαίως και τα γύναια που, κατ' εντολήν του ίδιου του Κυρίου μας κήρυξαν τοις Αποστολοις έχουν παραβεί την Καινή Διαθήκη, το ίδιο το Ευαγγέλιο δλδ έχει παραβεί την Καινή διαθήκη στην περίπτωση των Μυροφόρων... Είναι άλλωστε προφανές ότι το Ευαγγέλιο μιλάει για ισότητα μεταξύ όλων των ανθρώπων, Ιουδαίων και Εθνικών, πλουσίων και φτωχών, ενηλίκων και παιδιών, ανδρών και γυναικών. Επιπλέον, δεν μπορείτε να παραβλέπετε ότι πιθανότατα ο Άγιος Παύλος αναφέρεται σε συγκεκριμένη εκκλησία καθως στην εποχή του οι γυναίκες ήταν κατά κύριο λόγο αμορφωτες, όπως π.χ. αναφέρθηκε στις Κορινθιες πίστες ώστε να έχουν καλυμμένο το κεφάλι, διότι ως γνωστόν τα ήθη στην εν λόγω πόλη ήταν πιο..
ελεύθερα και υπήρχε κίνδυνος σκανδάλου.
Δλδ, σύμφωνα με την άποψή σας θεωρείτε σωστό να ανέβει στο αναλόγιο κάποιος άνδρας, χωρίς μουσικές γνώσεις εκκλησιαστικής μουσικής ή μαθητευόμενος χωρίς εμπειρία και να αντικαταστήσει μια γυναίκα πλήρως καταρτισμένη και έμπειρη, μόνο και μόνο επειδή είναι γυναίκα; Συγγνώμη αλλά αυτή η άποψη νομίζω πως παρεκκλίνει του πνεύματος της εκκλησίας μας και, κατά την γνώμη ταιριάζει με αντιλήψεις άλλου δόγματος. Αυτό είναι λογικό, μετά από 4 αιώνες τουρκοκρατίας αλλοιώθηκε το φρόνημα κατά το δοκούν, είναι ωραίο να είσαι γεννημένος (???) ανώτερος από κάποιον άλλον, πάντα η εξουσία και οι πρωτοκαθεδριες ήταν δελεαστικές. Απόδειξη αυτού είναι η ορθόδοξη εκκλησία της Ρωσίας, όπου στο αναλόγιο βρίσκονται κατ' εξοχήν γυναικείες χορωδίες, ενώ η χώρα δεν είχε ποτέ βρεθεί κάτω από ισλαμιστικό ζυγό.
Με συγχωρείτε για την αιχμηρή απάντηση στην υποβιβαστικη, κατά την γνώμη μου, γνώμη σας απέναντι στις γυναίκες συναδέλφους σας.
Όχι, δεν είμαι υπέρ της χειροτονίας των γυναικών, διότι η ιερωσύνη αποτελεί την αποστολική διαδοχή των 12 Αποστόλων και μαθητών του Κυρίου μας. Μολονότι υπήρχαν και γυναίκες μαθήτριες πάρα πολλές, στο Ευαγγέλιο δεν αναφέρεται ο Κύριός μας να δίνει ίδιες εντολές και σε αυτές. Οι γυναίκες ας γεννούν και ας γαλουχουν ιερείς, δεν υποβιβάζονται με το να μην λαμβάνουν ιερωσύνη.
Στα διακονήματα όμως δεν θα πρέπει να υπάρχει διάκριση στο φύλο, αυτό θεωρώ.
Γιὰ διακόνισσες δὲν μπορῶ νὰ σοῦ πῶ, ἄν ὑπάρχει ἀνάγκη. Ἴσως σὲ βάπτιση ἐνήλικης γυναίκας. σχετικὰ σπάνιο πράγμα πλέον.
Ἀνέχεται τὴν ἴντριγκα τῶν ἀναξίων καὶ τὸ ξεχείλωμα τοῦ ἀριθμοῦ τῶν ἀγάμων κληρικῶν, τόσο ποὺ σὲ λίγα χρόνια ἀκόμη θὰ ἔχουμε ἀντιγράψει τὴν χειρότερη μάστιγα τῆς ρωμαιοκαθολικῆς ἐκκκλησίας, καὶ βλέπουμε τὴν ρυπαρὴ κατάντια.
Ευλογείτε αδελφέ. Αναφέρεστε στην μητέρα σας, η οποία βεβαίως ΔΕΝ ήταν ψάλτρια, αλλά βοηθός ψάλτη, διότι δεν είχε πιστοποιημένη εκπαίδευση στην εκκλησιαστική μουσική, αλλά ούτε και χειροθεσία, οπότε είναι διαφορετική περίπτωση από την δική μου, αν και αποτελούσε την πλειοψηφία των γυναικών που βρίσκονται στα αναλόγια. Εγώ είμαι έμμισθη, διορισμένη έπειτα από επίσκεψη στον ναό που υπηρετώ, προκειμένου να βοηθήσω τον συνάδελφο που ήταν μόνος. Με άκουσαν οι επίτροποι και ζήτησαν από τον ιερέα να προσληφθω για την Μεγάλη Εβδομάδα. Την Μ.Τριτη το βράδυ, αφού έψαλα το τροπάριο της Κασσιανής, μου πρότειναν μόνιμη θέση στον ναό, ως αριστερός χορός. Όσον αφορά στην χειροθεσία μου, μίλησε ο πνευματικός μου σε οικείο του Επίσκοπο για εμένα, προκειμένου να λάβω την ευχή του, εκείνος όμως αρνήθηκε, λέγοντας ότι δεν χειροθετηθεί γυναίκες. Όταν όμως με άκουσε, δέχθηκε, απηγγειλα τον Απόστολο στο μέσον του ναού και έλαβα, αμέσως μετά, την ευχή του Αναγνώστη. Όλα αυτά τα αναφέρω για να καταδείξω ότι αναλόγιο, μισθό και χειροθεσία έλαβα διότι είμαι όντως ψάλτρια, με αναγνωρίζουν ως τέτοια, λαός, κλήρος και επίσκοποι (εφόσον φυσικά με ακροαστουν).Αγαπητή Μαρία....
Δεν είχα σκοπό να μπλεχτώ σε αυτήν την συζήτηση, αλλά διαβάζω πράγματα τα οποία δεν συμφωνούν με την Εκκλησία. Θα τολμούσα να τα πώ και "υβριστικά" (πιστεύω άθελά σου, λόγω της όλης καταστασης που βιώνεις).
Θα σου εκθέσω λοιπόν κάποιες απόψεις που, ίσως, σε βοηθήσουν να κατανοήσεις το που κάνεις λαθος στον τρόπο σκέψης σου.
Εντελώς πληροφοριακά, σου αναφέρω ό,τι η συγχωρεμένη η μητέρα μου, ήταν ψάλτρια (πρακτικές γνώσεις είχε, αλλά μπορούσε να πεί τα πάντα). Βοηθούσε στο αναλόγιο, ΜΟΝΟ τις καθημερινές και ΜΟΝΟ αν δεν υπήρχε κάποιος άντρας να ανέβει στο αναλόγιο. Όταν ερχόταν κάποιος, αμέσως έφευγε από το αναλόγιο, γνωρίζοντας ότι "εν τη οικονομία της εκκλησίας" και "λόγω ανάγκης" ανεβαίνει εκεί.
Συνεπώς, όσα θα σου παραθέσω, δεν είναι λόγια ανθρώπου που "μισεί" της ψάλτριες.
1) Αναφέρεις κάποιες αγίες παραπάνω. Ακόμα και αν αυτές οι Αγίες κηρυξαν, δημόσια, τον λόγο του Θεού (το Ευαγγελιο στην ουσία), στην Ορθόδοξη Εκκλησία, οι εξαιρέσεις, δεν αποτελούν κανόνα. Δεν έχουν διασωθεί κείμενα γυναικών. Αντιθέτως, η Πατρολογία είναι γεμάτη με κείμενα αντρών.
.
Όσον αφορά στην χειροθεσία μου, μίλησε ο πνευματικός μου σε οικείο του Επίσκοπο για εμένα, προκειμένου να λάβω την ευχή του, εκείνος όμως αρνήθηκε, λέγοντας ότι δεν χειροθετηθεί γυναίκες. Όταν όμως με άκουσε, δέχθηκε, απηγγειλα τον Απόστολο στο μέσον του ναού και έλαβα, αμέσως μετά, την ευχή του Αναγνώστη.
Προσωπικά δεν έχω πρόβλημα να απαντήσω, φοβάμαι όμως ότι κάτι τέτοιο πιθανώς να επισύρει κατακρίσεις εναντίον του και αμαρτία σε βάρος εκείνων που κατακρίνουν... Προτιμώ την αμφιβολία και την αμφισβήτηση της αλήθειας των λεγομένων μου.Ποιος Επίσκοπος σε χειροθέτησε;
πᾶς γὰρ ὁ φαῦλα πράσσων μισεῖ τὸ φῶς καὶ οὐκ ἔρχεται πρὸς τὸ φῶς, ἵνα μὴ ἐλεγχθῇ τὰ ἔργα αὐτοῦ· ὁ δὲ ποιῶν τὴν ἀλήθειαν ἔρχεται πρὸς τὸ φῶς, ἵνα φανερωθῇ αὐτοῦ τὰ ἔργα, ὅτι ἐν Θεῷ ἐστιν εἰργασμένα. (Ἰω. γ' 20-21)
οὐδὲν γάρ ἐστι κεκαλυμμένον ὃ οὐκ ἀποκαλυφθήσεται, καὶ κρυπτὸν ὅ οὐ γνωσθήσεται (Ματθ. ι' 26)
Αγαπητέ Γιώργο,
γνώμη σου μη απτομένη της αληθείας.
Εδώ μιλάμε για χειροθεσία που έγινε φανερά σε κόσμο, και σε ιερό ναό.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία, δεν είναι μασονική στοά, για να γίνονται υπογείως και εν τω σκότει οι πράξεις.
Για αυτό εδώ βρίσκουν πλήρη εφαρμογή τα λόγια αυτά του Χριστού μας:
πᾶς γὰρ ὁ φαῦλα πράσσων μισεῖ τὸ φῶς καὶ οὐκ ἔρχεται πρὸς τὸ φῶς, ἵνα μὴ ἐλεγχθῇ τὰ ἔργα αὐτοῦ· ὁ δὲ ποιῶν τὴν ἀλήθειαν ἔρχεται πρὸς τὸ φῶς, ἵνα φανερωθῇ αὐτοῦ τὰ ἔργα, ὅτι ἐν Θεῷ ἐστιν εἰργασμένα. (Ἰω. γ' 20-21)
οὐδὲν γάρ ἐστι κεκαλυμμένον ὃ οὐκ ἀποκαλυφθήσεται, καὶ κρυπτὸν ὅ οὐ γνωσθήσεται (Ματθ. ι' 26)
Ὁ Χριστός ἔλεγε·
Διὰ τοῦτο εἴρηκα ὑμῖν ὅτι οὐδεὶς δύναται ἐλθεῖν πρός με, ἐὰν μὴ ᾖ δεδομένον αὐτῷ ἐκ τοῦ πατρός μου. Ἐκ τούτου πολλοὶ ἀπῆλθον ἐκ τῶν μαθητῶν αὐτοῦ εἰς τὰ ὀπίσω καὶ οὐκέτι μετ’ αὐτοῦ περιεπάτουν. εἶπεν οὖν ὁ Ἰησοῦς τοῖς δώδεκα· Μὴ καὶ ὑμεῖς θέλετε ὑπάγειν; (Ἰω. στ' 65-67)
και ο νοών νοείτω.
Πόσο δίκιο έχετε... Όχι μόνο τώρα, γενικώς. Ακόμα και στην όλη υπόθεση με τον κορονοϊό, διαβάσαμε αμέτρητα χωρία από την Αγία Γραφή, που ο καθένας τα χρησιμοποιούσε για να στηρίξει την θέση του.ΥΓ Και γενικά, χρειάζεται λίγη φειδώ με τα χωρία.
Δεν γνωρίζω ποια είναι η ακολουθία. Στη Θ. Λειτουργία μου ζητήθηκε να απαγγειλω τον Απόστολο εν μέσω του ναού. Έπειτα, βγήκε στο Άγιο Βήμα και εξήγησε στο εκκλησίασμα ότι θα μου έδινε ευχή για να ψάλλω εξηγώντας τους λόγους. Έπειτα πλησίασα στο Άγιο Βήμα και μου διάβασε μια ευχή, καθώς και στον σύζυγό μου, ο οποίος με βοηθάει ενίοτε ως αναγνώστης.Κ. Μαρία, αν θέλετε, έχω μια απορία.
Ο επίσκοπος εφήρμοσε ακριβώς την ακολουθία που προβλέπεται για χειροθεσία Αναγνώστου;
Ρωτάω γιατί μου φαίνεται αρκετά απίθανο - περίεργο.
Υγ. Συγγνώμη αν γίνομαι αδιάκριτος, δεν έχω σκοπό "να σας την πω" ή οτιδήποτε άλλο, όσο κι αν διαφωνώ μαζί σας.
Μεγα Ευχολόγιο, 1869Δεν γνωρίζω ποια είναι η ακολουθία. Στη Θ. Λειτουργία μου ζητήθηκε να απαγγειλω τον Απόστολο εν μέσω του ναού. Έπειτα, βγήκε στο Άγιο Βήμα και εξήγησε στο εκκλησίασμα ότι θα μου έδινε ευχή για να ψάλλω εξηγώντας τους λόγους. Έπειτα πλησίασα στο Άγιο Βήμα και μου διάβασε μια ευχή, καθώς και στον σύζυγό μου, ο οποίος με βοηθάει ενίοτε ως αναγνώστης.