domesticus
Lupus non curat numerum ovium
Εκτός από τα θεωρητικά του τί επιτρέπεται, βάσει των Ι. κανόνων και τί απαγορεύεται, που συζητάμε, μπορεί ο οποιοσδήποτε, ακόμα και αύριο, Κυριακή της μελούσης κρίσεως, Εκκλησιαζόμενος σε ενορίες της Ι. Μ. Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως Θεσσαλονίκης, να διαπιστώσει ότι όχι απλά, συμμετέχουν ως βοηθητικές ψάλτριες στους εκεί χορούς των αντίστοιχων Ι. Ναών (Αγίου Βασιλείου Συκεών & Αγίων Κυρίλλου και Μεθόδιου Εύοσμου Θεσσαλονίκης), αλλά εκτελούν ΅χρέη Λαμπαδάριου΅, το πιο πιθανό για οικονομικούς λόγους ψάλλοντας δωρεάν ή με συμβολικό μισθό.
Επομένως τις συγκεκριμένες συναδέλφισσες ψάλτριες κανείς δεν δικαιούται να τις εμποδίσει να ενταχθούν σε αντίστοιχο σύλλογο - σωματείο, αφού για αρκετό διάστημα, είναι επίσημα Λαμπαδάριοι στους παραπάνω Ι. Ναούς!
Υ.Γ.: οι Πρωτοψάλτες των πιο πάνω αναφερόμενων Ι. Ναών, είναι γνωστοί μου και κατά το παρελθόν έχουμε συμψάλλει αρκετές φορές.
Τὸ ἐρώτημα ποὺ κατὰ βάσιν ἔχει προκύψει εἶναι γιατὶ ἐπελέγη ἡ ἴδρυση ξεχωριστοῦ «ΣΥνδέσμου ψαλτριῶν» ἀντὶ νὰ ἐπιδιωχθεῖ ἡ συνεννόηση καὶ ἔνταξη στὰ ὑπάρχοντα ψαλτικὰ θεσμικῶς ἀναγνωρισμένα ὄργανα, ποὺ ἤδη ἔχουν θεσμοθετημένη ἐπικοινωννία μὲ τὴν διοικοῦσα ἐκκλησία.
Γιατὶ νὰ ἰδρυθεῖ Σωματεῖο μὲ κύριο διακριτικὸ χαρακτηριστικὸ στον τίτλο τὸ φύλο.
Ἀπὸ κεὶ καὶ πέρα οἱ τυχὸν πρακτικὲς ποὺ ἀκολουθοῦνται σηκώνουν πολλὴ πολλὴ συζήτηση γιὰ τὰ αἴτιά τους. Ἡ δὲ ἐπίκληση οἰκονομικοῦ προβλήματος σπανίως πείθει ...
ΣΥνήθως πρόκειται περι κακῆς νοοτροπίας ἀδαῶν-ἀδιαφόρων μητροπολιτῶν καὶ ἐφημερίων, λειτουργικοῦ ἀναλφαβητισμοῦ τους ἀλλὰ ἑνίοτε καὶ παράδοση-ὑποταγή τους τους σὲ ἐξωτερικὲς πιέσεις «εὐσεβῶν» ἑνοριτισσῶν ἤ ἑνοριτῶν. Δυστυχῶς, ὅταν οἱ ἑνορίες μετατρέπονται σχεδὸν ἀποκλειστικὰ σὲ παροχεὶς συσσιτίων καὶ φιλανθρωπικες ὀργανώσεις ὥστε νὰ δικαιολογηθεῖ ἡ πολιτειακὴ παρουσία τῆς ἐκκλησίας, τότε ποὺ νὰ περισσέψει χρόνος καὶ φροντίδα γιὰ θέματα λειτουργικῆς.
Νὰ χτυπᾶ ἡ καμπάνα, νὰ ψελλίζονται ἐστω καὶ διαβαστὰ οἱ ἀκολουθίες ἀπὸ τὸν/τὴν ὁποιονδήποτε καὶ στὸ κήρυγμα νὰ ἀναφερόμαστε ἐπὶ 20 λεπτὰ στὰ κρέατα τοῦ συσσιτίου.