Ίδρυση Πανελληνίου Συνδέσμου Ψαλτριών

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#41
καίτοι είμαι βέβαιος, ότι αυτά δεν απευθύνονται προσωπικώς σ' εμένα.
Εννοείται πως δεν απευθύνονται προσωπικώς σε σας. Απεναντίας.

Αλλά αφού κάνετε τον κόπο να το συζητάτε, εγώ πιστεύω ότι το πραγματικό πρόβλημα που προκαλεί τον θόρυβο είναι το β. Αν είχε ιδρύσει τον ίδιο ακριβώς σύνδεσμο μια άσημη προσωπικότητα, με μηδέν βιογραφικό, μηδέν φωτογραφίες, μηδέν αναρτήσεις και μηδέν ούτως ειπείν έντονο καλλιτεχνικό και δημόσιο προφίλ, το θέμα θα είχε περάσει μάλλον στα ψιλά.

Ήδη ο κύριος κορμός των υπονοημάτων (εξαίρεση ίσως ο Ηλίας) δείχνει περισσότερο προσωπική δυσφορία παρά θεσμική αγωνία.

Η πολύ κακή συγκυρία είναι ότι έτσι όπως "έκατσε" όλο αυτό, βγάζει μια πολύ κακή εικόνα μας προς τα έξω: μια παρέα αντρών που θορυβήθηκε μη χάσει τα κεκτημένα της και συζητάει για το αν πρέπει ή δεν πρέπει να υπάρχει ένα σωματείο. Δεν λέω ότι είναι αυτό, λέω τι βγαίνει προς τα έξω. Και δυστυχώς είναι μια κριτική που πολύ εύκολα μπορούν να στην προσάψουν, ειδικά οι εκτός ψαλτικού περικειμένου.

Απο κει και πέρα, ασφαλώς φόρουμ είμαστε, συζήτηση κάνουμε, και η υπερβολή αναμενόμενο και φυσικό να έχει τη θέση της κάπου σε όλα αυτά.
 
#42
Το ζήτημα είναι συγγενέστατο με το περί "εκκοσμικεύσεως" της εκκλησιαστικής μουσικής. Δεν μιλάμε π.χ. για την ίδρυση ενός σοβαρού γυναικείου χορού ή για τη συμμετοχή γυναικών σε κάποιον μικτό χορό ή κάτι τέτοιο. Μιλάμε για το "δικαίωμα" των γυναικών να δίνουν "ρεσιτάλ" και εντός του ναού, όπως οι επιτυχημένοι άνδρες συνάδελφοί τους, και με αυτόν τον τρόπο να "φέρνουν κόσμο στην εκκλησία" (και να βγάζουν και κανένα φράγκο). Και εδώ ακριβώς φαίνεται το άτοπον της τοποθετήσεως περί "ιεραποστολικής" λειτουργίας των διαφόρων μουσικών εκτροπών στο προαναφερθέν thread. Εάν ανοίξουν οι ασκοί του Αιόλου, δεν ξανακλείνουν πια. Μουσικές προτάσεις για να "έλθει ο κόσμος στην εκκλησία" μπορούν να υπάρξουν πάμπολλες και έχουμε άπειρα παραδείγματα από το εξωτερικό. Έτσι όπως καταντήσαμε την εκκλησιαστική μουσική στην Ελλάδα, αργά ή γρήγορα αυτόν τον δρόμο θα πορευτούμε και εμείς.

ΥΓ Και, στο κάτω-κάτω, ίσως θα προτιμούσα τους λυγμούς της εν λόγω κυρίας από τους κακόγουστους αμανέδες πολλών συναδέλφων. Όταν εκλείπει η σοβαρότητα, ισχύει η ρήση "το μη χείρον βέλτιστον".
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#45
.... ίσως θα προτιμούσα τους λυγμούς της εν λόγω κυρίας από τους κακόγουστους αμανέδες πολλών συναδέλφων. ...
Όποιος περιφρονεί το χάρισμα και το ξοδεύει άσκοπα και το κακοποιεί, προς ζημίαν του ιδίου και των άλλων, έρχεται ώρα που χάνει και αυτά που διακιωματικά του ανήκαν πριν, όπως διαδάσκει η ιστορία τόσο η εκκλησιαστική όσο και η κοσμική.
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#47
1). Υπάρχουν ιεροί κανονες .
Ορθώς το αναφέρετε κ. Καλπακίδη κ' έτσι είναι! Ελα μου ντε όμως που τους Πατέρες κ' τους Ιερούς Κανόνες τους οποίους Θεοπνεύστως αυτοί θέσπισαν δυστυχώς-έστατα τους έχουν βάλει κάποιοι (κατέχοντες ιδιαίτερα σημαντικές θέσεις) στην άκρη για πολύ πιο σημαντικά ζητήματα (κ' για το συγκεκριμένο φυσικά) για τα οποία και αρκετοί συνάδελφοι ιεροψάλται κ' λαικοί ειναι σύμφωνοι, επομένως ποιός είναι αυτός ο οποίος θα εφαρμόσει τους Ιερούς Κανόνες?
2). Υπάρχει διοικουσα εκκλησια , συνοδικά όργανα κ.λ.π.
Τα παραπάνω καλύπτουν και αυτό το σημείο.
3). Υπάρχουν ψαλτικοί συλλογοι.
Ομοίως! Ομως εδω θα μου επιτρέψετε να συμπληρωσω κ' τα εξης. Πολλάκις γίνεται λογος -όπως σε κάποιο θεμα το οποίο διαβαζα προχθες στο φορουμ- για τα αίτια της εκκοσμίκευσης στη Βυζ. Μουσικη και το πως αυτη (η εκκοσμίκευση) εκφράζεται μεσα στη λατρεία. Δυστυχώς το μόνο το οποίο θεωρούν κάποιοι ως εκκοσμίκευση ειναι η αλλοιωση των διαστημάτων, του ύφους, της τυπικης διάταξης κ.τ.λ. Σωστα όλα αυτα και ορθώς επισημαίνονται φυσικά. Το θέμα όμως ειναι οτι μενουμε σε αυτα... Όταν γίνεται λόγος -ακόμη και μέσα στο φόρουμ- για τη συμμετοχη των γυναικων στα αναλόγια και κάτω απο ποιές συνθήκες πρέπει αυτη να επιτρέπεται (κ' αναφέρομαι στη περίπτωση όπου δεν υπάρχουν άντρες να καλύψουν το αναλόγιο), βλέπουμε πως σπεύδουν πολλοί, κληρικοί κ' λαικοί να προβάλουν του κόσμου τα αβάσιμα κ' ανόητα επιχείρηματα (κ' είναι αφελείς όσοι προσπαθούν να παραγκωνίσουν τη μακραίωνη παράδοση της εκκλησίας μας ή ακόμη χειρότερα να παρερμηνεύσουν τους Πατέρες κ' το Ευαγγέλιο) προκειμένου να στηρίξουν την εκτροπή αυτή. Επομένως τώρα γιατι ξενίζει κάποιους η ίδρυση του συλλόγου αυτού όπου εμμέσως πλύν σαφώς προβάλει κ' ως Θεάρεστη τη συμμετοχη των γυναικών στη λατρεία, κάνοντας αναφορά η Πρόεδρος στον Αγ. Γέροντα, χωρίς βέβαια να μας διευκρινίζει τις συνθήκες κάτω απο τις οποίες έλαβε την ευλογία αυτή η οποία φυσικά (ευλογία) σε καμία περίπτωση δεν ακυρώνει τους Ιερους Κανονες και τη παράδοση της Εκκλησίας μας, κάτι το οποίο φοβούμαι πως κάνει η Πρόεδρος στο συγκεκριμένο θέμα. Επίσης είναι αδιανόητο ενας Άγιος Γέροντας να ήθελε με αυτη του τη πράξη να ακυρώσει τη Παράδοση κ' τους Ι.Κανόνες, γιαυτο κ' είμαι σίγουρος οτι κατ'οικονομίαν έγινε κ' το πιθανότερο ν'αφορούσε την εξυπηρέτηση της λατρείας απουσίας Ιεροψαλτών. Πάντως έιναι πολύ εξυπνος ο τροπος με τον οποίο πλασάρει (ούτε ο Messi να ήταν:D) το θέμα της ευλογίας προκειμένου να μην δημιουργήσει εξ'αρχής αντιδράσεις αλλά να μας ''χτυπήσει'' στο θρησκευτικό μας συναίσθημα το οποίο απο μόνο του, χωρίς την ανάλογη θεολογική κατάρτιση (κ' δεν αναφέρομαι στην απόκτηση ενος πτυχίου) μας οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα κ' πρακτικές.
Επομένως ας κάνουμε πρώτα την αυτοκριτική μας, όλοι μας, κ' έπειτα ας δούμε πως μπορούμε να προφυλάξουμε την Εκκλησία απο περαιτέρω νεωτερισμούς οι οποίοι -όπως στο συγκεκριμένο θέμα- επικράτησαν χρόνια πριν αλλα επειδή τωρα παει να λάβει επισημο χαρακτήρα ενοχλεί κάποιους (εκτός κ' εντός φόρουμ, γενικά) κ' φοβούμαι οχι για τους λόγους που θα έπρεπε.

Υ.Γ. κ. Καλπακίδη χρησιμοποίησα το μνμ σας διότι μου έδωσε ωραία πάσα προκειμένου να μεταφέρω τις σκεψεις μου ως προς το ζήτημα. Ελπίζω να μη με παρεξηγήσετε.
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#48
Εννοείται πως δεν απευθύνονται προσωπικώς σε σας. Απεναντίας.

Αλλά αφού κάνετε τον κόπο να το συζητάτε, εγώ πιστεύω ότι το πραγματικό πρόβλημα που προκαλεί τον θόρυβο είναι το β. Αν είχε ιδρύσει τον ίδιο ακριβώς σύνδεσμο μια άσημη προσωπικότητα, με μηδέν βιογραφικό, μηδέν φωτογραφίες, μηδέν αναρτήσεις και μηδέν ούτως ειπείν έντονο καλλιτεχνικό και δημόσιο προφίλ, το θέμα θα είχε περάσει μάλλον στα ψιλά.

Ήδη ο κύριος κορμός των υπονοημάτων (εξαίρεση ίσως ο Ηλίας) δείχνει περισσότερο προσωπική δυσφορία παρά θεσμική αγωνία.

Η πολύ κακή συγκυρία είναι ότι έτσι όπως "έκατσε" όλο αυτό, βγάζει μια πολύ κακή εικόνα μας προς τα έξω: μια παρέα αντρών που θορυβήθηκε μη χάσει τα κεκτημένα της και συζητάει για το αν πρέπει ή δεν πρέπει να υπάρχει ένα σωματείο. Δεν λέω ότι είναι αυτό, λέω τι βγαίνει προς τα έξω. Και δυστυχώς είναι μια κριτική που πολύ εύκολα μπορούν να στην προσάψουν, ειδικά οι εκτός ψαλτικού περικειμένου.

Απο κει και πέρα, ασφαλώς φόρουμ είμαστε, συζήτηση κάνουμε, και η υπερβολή αναμενόμενο και φυσικό να έχει τη θέση της κάπου σε όλα αυτά.
Τὸ τὶ λένε οἱ ἑκτὸς δὲν νομίζω πὼς ἀφορᾶ.

Τὰ περὶ παρέας ἀνδρῶν ἄς τὸ ἀφήσουμε καλύτερα καὶ καθόλου δὲν διαφαίνεται στὰ παραπάνω μνμ.

Αὐτὸ ποὺ ἔχει διαπιστωθεῖ εἶναι ἡ συσκότιση ἐπιδιώξεων καὶ σκοπῶν τοῦ Συνδέσμου, ποὺ μὲ δημοσιοσχετίστικη ὁρολογία ἐπιχειροῦν νὰ θολώσουν τὴν βασική τους ἐπιδίωξη. Γιὰ τὴν τελευταία δὲν θὰ σχολιάσω ὑπάρχουν θεσμικὰ ὄργανα καὶ ἡ διοικοῦσα ἐκκλησία ποὺ θὰ φροντίσει γιὰ τὴν εἰρήνη στο ἐσωτερικὸ τῶν ἑνοριῶν καὶ τῶν ψαλτῶν.

Ἡ ἔλλειψη εἰλικρίνειας εἶναι ποὺ μᾶς ἔχει δυσαρεστήσει κατὰ πρῶτον, μαζὶ μὲ τὴν διάθεση ἀντιπαράθεσης καὶ αὐτὸ στηλιτεύεται. Ἄλλωστε τὸ ὅτι θὰ προσάψουν σὲ πολλοὺς ἀπὸ ἑμᾶς τὴν ταμπέλα τοῦ ὁπισθοδρομικοῦ αὐτὸ εἶναι φανερὸ ἀπὸ τὸν σχολιασμό τους. Προσωπικὰ μὲ ἐνοχλεῖ ἡ ὑποκρισία καὶ ἡ ἐπιτήδευση καὶ αὐτὴν ἀκριβῶς σχολιάζω, χωρὶς ἄλλες σάλτσες.

Ὅσο γιὰ τὸ ἐπίπεδο τῆς ψαλτικῆς, οὕτε τοὺς ἀμανέδες προτιμῶ οὕτε τὴν θηλυπρεπὴ ἡδυπάθεια τῆς αἰσθησιακῆς ψαλτικῆς ἐπιλέγω. Ἀκολουθῶ τὴν παραδοσιακὴ ψαλτικὴ ὅπως τὴν ἔχουμε γνωρίσει καὶ ἐκτιμήσει πολλάκις στο Ψαλτολόγιο, ἐνῶ πολλάκις πάλι ἔχουμε ἀπορρίψει τὶς ὑπερβάσεις ἀπ' ὅπου κι ἄν προέρχονται.

Στὴν ἐκκλησία ἐπίσης δὲν ὑπάρχει τὸ μὴ χεῖρον, ὑπάρχει ἡ ἐπιλογή. Ἄν δὲν σ' ἀρέσει κάποια ἑνορία πᾶς στην διπλανή ἤ σὲ ἄλλη μέχρι νὰ ἀναπαυθεῖς.

Στὸ μέλλον θὰ διαπιστώσουμε τυχὸν ἐπίσημες ἀντιδράσεις καὶ κεῖ θὰ δοῦμε περι τίνος πρόκειται. Μέχρι τότε ἡ συγκεκριμένη περίπτωση εἶναι δημόσιες σχέσεις καὶ ἐκμετάλλευση συμπλεγμάτων, μὲ λίγο μαμωνᾶ γιὰ πασπάλισμα.

Θὰ σημειώσω μόνο τοῦτο. Σχολιάσθηκε ἀπὸ τὸν ἐν λόγῳ Σύνδεσμο γιὰ τὸ ποιοὶ ψάλλουν καὶ παρευρίσκονται στὶς καθημερινὲς ἀκολουθίες, ἑσπερινοὺς, ἀπόδειπνα κλπ. ὥστε νὰ ὑπογραμμισθεῖ ἡ παρουσία τῶν γυναικῶν στο ψαλτήρι. Τότε νὰ ἰδρύσουν καὶ «Σύνδεσμο Ἱερειῶν» ὥστε νὰ διεκδικήσουν καὶ τὴν χειροτονία τους, ἑκτὸς κι ἄν δὲν ἔχουν «εὐλογία» ἀπὸ τὸν ἅγιο Πορφύριο:rolleyes:. Ἄμα ἀτονεῖ ἕνας κανόνας μπορεῖ να ἀτονίσει κι ἄλλος, ἔτσι δὲν εἶναι;
(Τί σοῦ εἶναι ἡ δικολαβία καὶ ἡ στρεψοδικία ἔτσι;):cool:

ΥΓ. Καὶ βέβαια συνεχίζονται οἱ καταθέσεις ψυχῆς τῶν «ψαλτριῶν» ποὺ βέβαια ποτὲ δὲν ἔγραψαν κάτι ἀντίστοιχο ἐδῶ μέσα, μολονότι ἀνέβασαν ἡχητικά. Καὶ πρὸς τιμὴν τοῦ φορουμ ἀντιμετωπίσθηκαν ὅπως ὅλα τὰ μέλη. Ἴσως ν' ἀρχίσουμε νὰ μιλᾶμε καὶ μεῖς γιὰ τὶς ἀπαιτήσεις γυναικῶν ποὺ ἔρχονται κι ἀνεβαίνουν στο ψαλτήρι κρατῶντας τὸ βιβλίο τοῦ Καραμάνη ἀνὰ χείρας κι ἀξιώνοντας νὰ ψάλλουν χωρίς εὐλογία τοῦ ἱερέα ἤ τὴν συγκατάθεση τοῦ πρωτοψάλτη, ἀποχωρώντας ἑνίοτε βρίζοντας.


 
#50
Ἴσως ν' ἀρχίσουμε νὰ μιλᾶμε καὶ μεῖς γιὰ τὶς ἀπαιτήσεις γυναικῶν ποὺ ἔρχονται κι ἀνεβαίνουν στο ψαλτήρι κρατῶντας τὸ βιβλίο τοῦ Καραμάνη ἀνὰ χείρας κι ἀξιώνοντας νὰ ψάλλουν χωρίς εὐλογία τοῦ ἱερέα ἤ τὴν συγκατάθεση τοῦ πρωτοψάλτη, ἀποχωρώντας ἑνίοτε βρίζοντας.


[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][/QUOTE]

Τελικά ο Αείμνηστος Άρχοντας είναι unisex φαινεται!!!!!
 
#51
Μέσα σε όλα ας μην ξεχνάμε και την ευθύνη ορισμένων Πρωτοψαλταράδων (και δη υπερμάχων της... πατριαρχικής παραδόσεως) που ανέβαζαν στα αναλόγια τις γυναίκες (για ποιο σκοπό, όλοι ξέρουμε) μέσα από τον θεσμό των μεικτών χορών, κατά παράβαση των Κανόνων και της υπερχιλιετούς πράξεως της Εκκλησίας .
 
#52
Μέσα σε όλα ας μην ξεχνάμε και την ευθύνη ορισμένων Πρωτοψαλταράδων (και δη υπερμάχων της... πατριαρχικής παραδόσεως) που ανέβαζαν στα αναλόγια τις γυναίκες (για ποιο σκοπό, όλοι ξέρουμε) μέσα από τον θεσμό των μεικτών χορών, κατά παράβαση των Κανόνων και της υπέρ χιλιετούς πράξεως της Εκκλησίας .
Αναφέρεις παρελθοντικό χρόνο, ενώ αυτή η ενέργεια είναι του παρόντος και μάλιστα, σε πολλές Ι. Μητροπόλεις, οι αντίστοιχοι φορείς της Παράδοσης _ Μεγάλα Ιεροψαλτικά ονόματα και υποτίθεται θεματοφύλακες των Ι. Κανόνων, Πρωτοψάλτες, ΅τα ¨χουν γράψει όλα στα παλαιότερα των υποδημάτων τους...΅, ενεργώντας ως ΅ελέω Θεού΅, εφαρμόζοντας στην πράξη, την πτωχευμένη και φτηνή λογική και γι¨αυτό το θέμα, του ΅δεν βαριέσαι και του δεν πειράζει...΅

Υ.Γ.: μετά μας φταίνε η Ν. Καραντζή και οι ψάλτριες....
 
#53
Εδώ η συμπαθέστατη και καλλίφωνη επίτιμος πρόεδρος Νεκταρία, σε καθήκοντα Πρωτοψάλτου (-τριας;). Και δύο δομέστιχοι.
Εικόνες του μέλλοντος; ο Κύριος οίδε.
 

Attachments

#56
https://www.facebook.com/notes/%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BF%CF%83-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B4%CE%B5%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%83-%CF%88%CE%B1%CE%BB%CF%84%CF%81%CE%B9%CF%89%CE%BD/%CE%B9%CE%B4%CF%81%CF%85%CF%83%CE%B7-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B4%CE%AD%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CF%88%CE%B1%CE%BB%CF%84%CF%81%CE%B9%CF%8E%CE%BD/654791897911343?comment_id=5709328&offset=0&total_comments=27&notif_t=note_reply


Καθίστε και διαβάστε που έχει φτάσει η κουβέντα.Όντως έχουν επιχειρήματα και δυνατά και οι ιεροί κανόνες στο βρόντο.Αλλά τι να τους κάνεις όταν έχεις επιχείρημα την ευχή του γέροντος.Την ευχή του να έχουμε!
Κι οσο ο " διάλογος" συνεχίζεται, το μόνο σίγουρο ειναι πως μια μερίδα αντρών.. .... με πάθος προσπαθει να μας αποτρέψει από το ψαλτηρι. Με σπασμωδικές κινήσεις - κουβέντες χωρίς επιχειρηματα να στηριζουν αυτό που ισχυρίζονται. Το γιατι που με βασανίζει ειναι αναπάντητο χρόνια τώρα. Δεν υπάρχει λόγος να φοβούνται τη "θέση" τους, Αυτη την εχουν "κατοχυρώσει" . Δεν χρειάζεται να τους απασχολεί αν θα ψαλλουμε καλύτερα από μουσικής απόψεως, τα ίδια βιβλία εχουμε όλοι, οποίος διαβάσει - αποδίδει!!
Όντως εμείς φταίμε.Δυστυχώς.
Όταν δίνεις θάρρος στον χωριάτη...(για λόγους κατά οικονομίας) να τα αποτελέσματα.
Μου κάνει μεγάλη εντύπωση για μία μικρή μερίδα ιεροψαλτών,που υποστηρίζει αυτήν την ομάδα με αιτιολογία στο ότι ο καθένας έχει δικαίωμα να δημιουργεί έναν σύλλογο,και τι φοβάστε εσείς οι άλλοι σύλλογοι να μην σας πάρουν την δουλεία;Και δεν ξέρω τι άλλο...
Στον μέλλον αν δούμε και κανέναν Πανελλήνιο Σύνδεσμο θηλέων Μητροπολιτών,να πάει αυτή η μερίδα να πάρει και την ευχή.
Το πρόβλημα δεν είναι η ίδρυση αυτού του συλλόγου αλλά ο σκοπός της.Αλλά ο σκοπός όποιος και αν είναι δεν είναι δυνατόν να υπάρχει αυτός ο σύλλογος με αυτήν την επωνυμία.
Όλοι οι ιεροψαλτικοί σύλλογοι φαντάζομαι ότι δέχονται και γυναίκες.Παράδειγμα ο σύλλογος Βόλου.Γυναίκα στο ΔΣ.
Φαντάζομαι όμως ότι για να γραφτεί κάποια γυναίκα σε ένα ιεροψαλτικό σύλλογο και να είναι και ενεργός μέλος θα πρέπει να τηρεί και κάποιες προϋποθέσεις.
 
#58
Εκτός από τα θεωρητικά του τί επιτρέπεται, βάσει των Ι. κανόνων και τί απαγορεύεται, που συζητάμε, μπορεί ο οποιοσδήποτε, ακόμα και αύριο, Κυριακή της μελούσης κρίσεως, Εκκλησιαζόμενος σε ενορίες της Ι. Μ. Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως Θεσσαλονίκης, να διαπιστώσει ότι όχι απλά, συμμετέχουν ως βοηθητικές ψάλτριες στους εκεί χορούς των αντίστοιχων Ι. Ναών (Αγίου Βασιλείου Συκεών & Αγίων Κυρίλλου και Μεθόδιου Εύοσμου Θεσσαλονίκης), αλλά εκτελούν ΅χρέη Λαμπαδάριου΅, το πιο πιθανό για οικονομικούς λόγους ψάλλοντας δωρεάν ή με συμβολικό μισθό.
Επομένως τις συγκεκριμένες συναδέλφισσες ψάλτριες κανείς δεν δικαιούται να τις εμποδίσει να ενταχθούν σε αντίστοιχο σύλλογο - σωματείο, αφού για αρκετό διάστημα, είναι επίσημα Λαμπαδάριοι στους παραπάνω Ι. Ναούς!

Υ.Γ.: οι Πρωτοψάλτες των πιο πάνω αναφερόμενων Ι. Ναών, είναι γνωστοί μου και κατά το παρελθόν έχουμε συμψάλλει αρκετές φορές.
 
Last edited:

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#60
...καταρχάς δεν τίθεται θέμα αυτονόμησης, από τη στιγμή που επισήμως, βασει Ιερού Κανόνα Οικουμενικής Συνόδου και των επίσημων ερμηνειών του, δεν ανήκουμε καν στο σώμα των Ιεροψαλτών.
Η Παράδοση δεν είναι στατική, ούτε η ερμηνεία των Ιερών Κανόνων στημένη και ατεγκτη...
Διαβάζοντας κάποια μνμ στο site του συλλόγου μου έκαναν εντύπωση οι 2 αυτες αναφορές της Προέδρου κ. Καραντζη, αναφερόμενη στους Ι. Κανόνες κ' τη Παράδοση της Εκκλησίας. Τελικά δέχονται τους Ι. Κανόνες τους οποίους οι Αγ. Πατέρες Θεοπνεύστως θέσπισαν και ερμήνευσαν ή όχι? Η διγλωσία έιναι έξω κ' πέρα απο το πνεύμα του Ευαγγελίου. Επίσης το πρόβλημα κατ'εμε συνοψίζεται στη δεύτερη παράθεση όπου γίνεται λόγος για επανεξέταση της ερμηνειας των Ι. Κανόνων... Μάλλον τωρα με τις νέες συνδέσεις στα 50Mbps το Αγ. Πνέυμα επικοινωνεί καλύτερα μαζί μας κ' μπορεί να μας φανερώσει ξανά κ' σε HD οράματα (διότι οι Αγ. Πατέρες προφανώς απέτυχαν) την αλήθεια του Ευαγγελίου. Με συγχωρείτε για το αστείο, δεν θέλω να θίξω πρόσωπα αλλα καταστάσεις. Όταν θέτουμε υπο αμφισβήτηση τους Ι. Κανόνες -διοτι περί αυτού πρόκειται κ' όχι απλώς για μία νέα προσέγγιση όπως πολύ έξυπνα αφήνουν να εννοηθεί προκειμένου να μην προκαλέσουν σντιδράσεις- τότε πραγματικά τι να πεί κανείς?? Κ' αυτο δεν ειναι δυστυχώς μοναδικό φαινόμενο αλλα εντάσσεται σ' ενα γενικότερο πλαίσιο περιθωριοποίησης-αμφισβήτησης των Αγ. Πατέρων και των Ι. Κανόνων όπως ανέφερα σε προηγούμενο μνμ μου.
Η παράδοση όντως είναι ζωντανη και εχουν γίνει αλλαγές σε διάφορα θέματα απο τους Πατέρες αλλα όχι με μεμονωμένες αποφάσεις! Είναι άλλο πράγμα ν' αλλάζει κάτι μέσω Συνόδων κ' με συγκεκριμένο σκεπτικο προκειμένου να προλάβουμε χειρότερες καταστάσεις κ' άλλο ν' ερμηνεύει ο καθείς κατα το δοκούν τη Παράδοση κ' του Ι. Κανόνες!
Εξάλλου κ' εμείς σήμερα δεχόμαστε γυναίκες στ' αναλόγια κατ'οικονομίαν, προκειμένου να τελεσθουν οι λατρευτικές συνάξεις σε ενορίες όπου δεν υπάρχουν Ιεροψάλτες. Δεν έιναι αυτο ζωντανή απόδειξη οτι η παραδοση μας δεν είναι στείρα? Απο' κει κ' πέρα (γιατι πολύς λόγος γίνεται χρόνια τώρα κ' πολλές ''οικονομίες'', τους καρπούς των οποίων γευόμαστε σήμερα) εαν έχουν διακαή πόθο κάποιοι να δουν ακόμη κ' στον Πατριαρχικό Ναό ως άλλον Ναυπλιώτη κ' Πρίγγο γυναίκα Πρωτοψάλτη, ας συγκαλέσουν Οικ. Σύνοδο, ας αλλάξουν το σχετικό Ι. Κανόνα κ' εαν αυτο επικυρωθει κ' απο το Χριστεπώνυμο πλήρωμα της Εκκλησιας (όπως προβλέπεται άλλωστε για τη θέσπιση αποφάσεων ακόμη κ' Οικ. Συνόδων), τότε με γειά τους!
Μέχρι να γίνει όμως αυτό θα πρέπει όλοι μας κ' κυρίως όλες! να συμμορφωνόμαστε με την Εκκλησιαστική μας παράδοση κ' ν'αφήσουμε στην άκρη το ίδιον θέλημα το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση και σε ανάλογες, χαρακτηρίζεται απο άκρατο εγωισμό καθώς έρχεται σε αντίθεση με τους Θεόπνευστους Ι. Κανόνες Οικ. Συνόδων χωρίς καμία διάθεση συμμόρφωσης.
 
Last edited:
Top