Ίδρυση Πανελληνίου Συνδέσμου Ψαλτριών

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Εκτός από τα θεωρητικά του τί επιτρέπεται, βάσει των Ι. κανόνων και τί απαγορεύεται, που συζητάμε, μπορεί ο οποιοσδήποτε, ακόμα και αύριο, Κυριακή της μελούσης κρίσεως, Εκκλησιαζόμενος σε ενορίες της Ι. Μ. Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως Θεσσαλονίκης, να διαπιστώσει ότι όχι απλά, συμμετέχουν ως βοηθητικές ψάλτριες στους εκεί χορούς των αντίστοιχων Ι. Ναών (Αγίου Βασιλείου Συκεών & Αγίων Κυρίλλου και Μεθόδιου Εύοσμου Θεσσαλονίκης), αλλά εκτελούν ΅χρέη Λαμπαδάριου΅, το πιο πιθανό για οικονομικούς λόγους ψάλλοντας δωρεάν ή με συμβολικό μισθό.
Επομένως τις συγκεκριμένες συναδέλφισσες ψάλτριες κανείς δεν δικαιούται να τις εμποδίσει να ενταχθούν σε αντίστοιχο σύλλογο - σωματείο, αφού για αρκετό διάστημα, είναι επίσημα Λαμπαδάριοι στους παραπάνω Ι. Ναούς!

Υ.Γ.: οι Πρωτοψάλτες των πιο πάνω αναφερόμενων Ι. Ναών, είναι γνωστοί μου και κατά το παρελθόν έχουμε συμψάλλει αρκετές φορές.

Τὸ ἐρώτημα ποὺ κατὰ βάσιν ἔχει προκύψει εἶναι γιατὶ ἐπελέγη ἡ ἴδρυση ξεχωριστοῦ «ΣΥνδέσμου ψαλτριῶν» ἀντὶ νὰ ἐπιδιωχθεῖ ἡ συνεννόηση καὶ ἔνταξη στὰ ὑπάρχοντα ψαλτικὰ θεσμικῶς ἀναγνωρισμένα ὄργανα, ποὺ ἤδη ἔχουν θεσμοθετημένη ἐπικοινωννία μὲ τὴν διοικοῦσα ἐκκλησία.

Γιατὶ νὰ ἰδρυθεῖ Σωματεῖο μὲ κύριο διακριτικὸ χαρακτηριστικὸ στον τίτλο τὸ φύλο.

Ἀπὸ κεὶ καὶ πέρα οἱ τυχὸν πρακτικὲς ποὺ ἀκολουθοῦνται σηκώνουν πολλὴ πολλὴ συζήτηση γιὰ τὰ αἴτιά τους. Ἡ δὲ ἐπίκληση οἰκονομικοῦ προβλήματος σπανίως πείθει ...

ΣΥνήθως πρόκειται περι κακῆς νοοτροπίας ἀδαῶν-ἀδιαφόρων μητροπολιτῶν καὶ ἐφημερίων, λειτουργικοῦ ἀναλφαβητισμοῦ τους ἀλλὰ ἑνίοτε καὶ παράδοση-ὑποταγή τους τους σὲ ἐξωτερικὲς πιέσεις «εὐσεβῶν» ἑνοριτισσῶν ἤ ἑνοριτῶν. Δυστυχῶς, ὅταν οἱ ἑνορίες μετατρέπονται σχεδὸν ἀποκλειστικὰ σὲ παροχεὶς συσσιτίων καὶ φιλανθρωπικες ὀργανώσεις ὥστε νὰ δικαιολογηθεῖ ἡ πολιτειακὴ παρουσία τῆς ἐκκλησίας, τότε ποὺ νὰ περισσέψει χρόνος καὶ φροντίδα γιὰ θέματα λειτουργικῆς.
Νὰ χτυπᾶ ἡ καμπάνα, νὰ ψελλίζονται ἐστω καὶ διαβαστὰ οἱ ἀκολουθίες ἀπὸ τὸν/τὴν ὁποιονδήποτε καὶ στὸ κήρυγμα νὰ ἀναφερόμαστε ἐπὶ 20 λεπτὰ στὰ κρέατα τοῦ συσσιτίου.
 

romfea

Μέλος

Γιατὶ νὰ ἰδρυθεῖ Σωματεῖο μὲ κύριο διακριτικὸ χαρακτηριστικὸ στον τίτλο τὸ φύλο.

Θα δεχόμουνα την ίδρυση ενός ακόμα ιεροψαλτικού συλλόγου στην Αθήνα,ας και ιδρυτής του συλλόγου ήταν γυναίκα αλλά με την επωνυμία πχ σύλλογος ιεροψαλτών ο Άγιος Πορφύριος και όχι σύλλογος ιεροψαλτριών....
Θα πήγαινα και εγώ να γραφτώ εκεί.
Δημοκρατία έχουμε και ο καθένας μπορεί να ιδρύσει ότι θέλει.
Και το ερώτημα μου είναι.
Το πρόβλημα ποιος το έχει;Εμείς η ιεροψάλτες όπου δεχόμαστε τις γυναίκες πάνω στο ψαλτήρι (καλός ή κακός) και στην ενσωμάτωση στους συλλόγους μας χωρίς κανένα πρόβλημα ή οι γυναίκες όπου ίδρυσαν από μόνες τους σύλλογο με συγκεκριμένο χαρακτηριστικό στον τίτλο το φύλο;Σηκώθηκαν τα πόδια να χτυπήσουν το κεφάλι.
Πως γίνεται ένας σύλλογος που απευθύνεται συγκεκριμένα σε γυναίκες με την επωνυμία του,να δέχεται και την εγγραφή αντρών;
Αλήθεια ο ιδρυτής ενημέρωσε την ίδρυση αυτού του συλλόγου την ΟΜΣΙΕ;Μάλλον όχι και έτσι μάλλον δεν θα έχει ενσωματωθεί στην ΟΜΣΙΕ ακόμα.
Μάλλον η ΟΜΣΙΕ έχει τον τελευταίο λόγο σε όλη αυτήν την ιστορία και με την πίεση των συλλόγων πανελλαδικός θα πρέπει να κινηθεί (ομσιε) το γρηγορότερο.
 

Μακρυγιάννης

Κανάλια Μαγνήσιας
Διαβάζοντας κάποια μνμ στο site του συλλόγου μου έκαναν εντύπωση οι 2 αυτες αναφορές της Προέδρου κ. Καραντζη, αναφερόμενη στους Ι. Κανόνες κ' τη Παράδοση της Εκκλησίας. Τελικά δέχονται τους Ι. Κανόνες τους οποίους οι Αγ. Πατέρες Θεοπνεύστως θέσπισαν και ερμήνευσαν ή όχι? Η διγλωσία έιναι έξω κ' πέρα απο το πνεύμα του Ευαγγελίου. Επίσης το πρόβλημα κατ'εμε συνοψίζεται στη δεύτερη παράθεση όπου γίνεται λόγος για επανεξέταση της ερμηνειας των Ι. Κανόνων... Μάλλον τωρα με τις νέες συνδέσεις στα 50Mbps το Αγ. Πνέυμα επικοινωνεί καλύτερα μαζί μας κ' μπορεί να μας φανερώσει ξανά κ' σε HD οράματα (διότι οι Αγ. Πατέρες προφανώς απέτυχαν) την αλήθεια του Ευαγγελίου. Με συγχωρείτε για το αστείο, δεν θέλω να θίξω πρόσωπα αλλα καταστάσεις. Όταν θέτουμε υπο αμφισβήτηση τους Ι. Κανόνες -διοτι περί αυτού πρόκειται κ' όχι απλώς για μία νέα προσέγγιση όπως πολύ έξυπνα αφήνουν να εννοηθεί προκειμένου να μην προκαλέσουν σντιδράσεις- τότε πραγματικά τι να πεί κανείς?? Κ' αυτο δεν ειναι δυστυχώς μοναδικό φαινόμενο αλλα εντάσσεται σ' ενα γενικότερο πλαίσιο περιθωριοποίησης-αμφισβήτησης των Αγ. Πατέρων και των Ι. Κανόνων όπως ανέφερα σε προηγούμενο μνμ μου.
Η παράδοση όντως είναι ζωντανη και εχουν γίνει αλλαγές σε διάφορα θέματα απο τους Πατέρες αλλα όχι με μεμονωμένες αποφάσεις! Είναι άλλο πράγμα ν' αλλάζει κάτι μέσω Συνόδων κ' με συγκεκριμένο σκεπτικο προκειμένου να προλάβουμε χειρότερες καταστάσεις (π.χ. η θέσπιση του δεύτερου κ' τριτου γάμου) κ' άλλο ν' ερμηνεύει ο καθείς κατα το δοκούν κάποιο Κανόνα τη στιγμή που ήδη οι Πατέρες έχουν μιλήσει!
Εξάλλου κ' εμείς σήμερα δεχόμαστε γυναίκες στ' αναλόγια κατ'οικονομίαν, προκειμένου να τελεσθουν οι λατρευτικές συνάξεις σε ενορίες όπου δεν υπάρχουν Ιεροψάλτες. Δεν έιναι αυτο ζωντανή απόδειξη οτι η παραδοση μας δεν είναι στείρα? Απο' κει κ' πέρα (γιατι πολύς λόγος γίνεται χρόνια τώρα κ' πολλές ''οικονομίες'', τους καρπούς των οποίων γευόμαστε σήμερα) εαν έχουν διακαή πόθο κάποιοι να δουν ακόμη κ' στον Πατριαρχικό Ναό ως άλλον Ναυπλιώτη κ' Πρίγγο γυναίκα Πρωτοψάλτη, ας συγκαλέσουν Οικ. Σύνοδο, ας αλλάξουν το σχετικό Ι. Κανόνα κ' εαν αυτο επικυρωθει κ' απο το Χριστεπώνυμο πλήρωμα της Εκκλησιας (όπως προβλέπεται άλλωστε για τη θέσπιση αποφάσεων ακόμη κ' Οικ. Συνόδων), τότε με γειά τους!
Μέχρι να γίνει όμως αυτό θα πρέπει όλοι μας κ' κυρίως όλες! να συμμορφωνόμαστε με τους Ι. Κανόνες κ' ν'αφήσουμε στην άκρη το ίδιον θέλημα το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση και σε ανάλογες, χαρακτηρίζεται απο άκρατο εγωισμό καθώς έρχεται σε αντίθεση με τους Θεόπνευστους Ι. Κανόνες Οικ. Συνόδων χωρίς καμία διάθεση συμμόρφωσης.

Απλώς να υπενθυμίσω οτι περα απο το Ευαγγελίο και τους ιερους κανόνες στην Ορθοδοξία μας (σε αντιθεση δηλαδή με την προτεσταντικη νοοτροπία και σκέψη) δεχόμαστε και την Ιερα Παράδοση που προϋπήρχε της Αγίας Γραφής και είναι ισόκυρη με τον ευαγγελικό λόγο και και αυτό το λέω γιατί κάποιοι λένε πως θέλουν μόνο αποδείξεις γραφικές άρα η μέχρι τώρα πρακτική είναι συζητήσημη. Και μια δεύτερη σκέψη ποιος ειπε οτι μια νεώτερη σύνοδος μπορεί να ακυρώσει μια προηγούμενη; Όλες οι Συνόδοι πάντα επικύρωναν τις αποφάσεις των προηγούμενων απο αυτές Συνόδων και δεν έλεγαν τωρα ξέρεις άλλαξαν τα πράγματα και εμείς θα αποφασίσουμε καλύτερα...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ο καθηγητής Ευάγγελος Θεοδώρου για τον θεσμό των διακονισσών και τη χειροτονία των γυναικών ἀπὸ τὸ amen.gr

Ἐνδιαφέρον ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ παραπάνω.

Γι' αυτό ακριβώς είναι αδικαιολόγητες οι απόψεις των αρνουμένων την χειροτονία της διακόνισσας. Την μαρτυρούν τα λειτουργικά κείμενα. Οι δε δογματικές εκφράσεις για τους βαθμούς της ιερωσύνης είναι μεταγενέστερες από τα λειτουργικά αυτά κείμενα. Επομένως δεν πρέπει να παραθεωρούνται τα κείμενα αυτά της Εκκλησίας, και οι σύμφωνες προς αυτά ισχύουσες νομοκανονικές διατάξεις. Λόγου χάριν οι Νεαρές του Ιουστινιανού, και αυτονοήτως και οι σχετικοί κανόνες της Πρώτης, της Τετάρτης Οικουμενικής Συνόδου και της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου, οι οποίες έχουν κανόνες για την χειροτονία των διακονισσών.

Από την οπτική αυτή γωνία κανένας δεν είναι δυνατόν να αμφισβητήσει ότι επί αιώνες μέσα στα λειτουργικά πλαίσια, αναδυομένη από καιρό σε καιρό, η ανωτέρα μυστηριακή χειροτονία των διακόνων γυναικών εξακολουθεί να υφίσταται δυνάμει μέχρι σήμερα. Διότι καμία κανονική διάταξη, μεταγενέστερη από τις Οικουμενικές Συνόδους που ανέφερα, δεν αναφέρεται σε κατάργηση του θεσμού των διακονισσών.
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Επειδή το link αυτό δε λειτουργεί παραθέτω νέα links με το πλήρες κείμενο της εισήγησης:

http://www.myriobiblos.gr/texts/greek/theodorou_diakonisses1.html
http://www.myriobiblos.gr/texts/greek/theodorou_diakonisses2.html
http://www.myriobiblos.gr/texts/greek/theodorou_diakonisses3.html
http://www.myriobiblos.gr/texts/greek/theodorou_diakonisses4.html
http://www.myriobiblos.gr/texts/greek/theodorou_diakonisses5.html
http://www.myriobiblos.gr/texts/greek/theodorou_diakonisses6.html
http://www.myriobiblos.gr/texts/greek/theodorou_diakonisses7.html

Αυτά όλα όμως αφορούν τις διακόνισσες. Δεν αναφέρεται κάτι για ψάλτριες ή για ψαλτικά καθήκοντα των διακονισσών. Το γενικό πνεύμα του θεσμού είναι η κάλυψη αναγκών που αφορούν γυναίκες και δεν είναι σεμνό να καλυφθούν από άνδρες. Υπό το πνεύμα αυτό και το ψάλσιμο, αν συμπεριλαμβανόταν, αντιστοιχεί σε περιπτώσεις κλειστών γυναικείων ομάδων (μοναστήρια, οικοτροφεία, κατασκηνώσεις, οργανώσεις κλπ).
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Καθὼς τὸν τελευταῖο καιρὸ ξαναασχοληθήκαμε μὲ τὸ θέμα τῆς γυναίκας ψάλτου στὸ ἀναλόγιο δὲν καταλήξαμε κάπου. Τὸ μόνο σίγουρο εἶναι ὅτι δὲν ὑπάρχει ἐπίσημη θέση τῆς Ἐκκλησίας ἄν ἐπιτρέπεται ἤ ὄχι καὶ ἄν ὑπάρχουν προϋποθέσεις.
Ὠστόσο οἱ ἐξελίξεις τρέχουν ἀπὸ τὸ 2014 ὅταν ἰδρύθηκε ὁ Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ψαλτριῶν ἀποκλειστικὰ γιὰ γυναῖκες, ὅπως προκύπτει ἀπὸ τὸν τίτλο, εἰσάγοντας διαχωρισμὸ στὴν Ἐκκλησία. Τὰ δύο φύλα πλέον εἶναι ἀντίπαλα, ὅπως φάνηκε καὶσ τὶς ἐδῶ συζητήσεις κατὰ καιροὺς. Ἡ ἐπίσημη ἐκκλησία παραμένει ἀπαθής καὶ ἀφελής μέχρι ποὺ τὰ πράγματα νὰ ὁδηγηθοῦν στὰ ἄκρα, ἄν δὲν ἔχουν ὁδηγηθεῖ ἤδη.

Στὸ πλαίσιο αὐτὸ παραθέτω τὴν παρακάτω εἴδηση:
Οι μικρές Ψάλτριες στο Μοναστήρι του Αγίου Πορφυρίου
Οι μικρές ψάλτριες “Νέκταρ”, το βυζαντινό σύνολο μικρών κοριτσιών που δημιουργήθηκε πριν ένα μόλις μήνα, με πρωτοβουλία του Πανελληνίου Συνδέσμου Ψαλτριών και του Women in Byzantine Music Worldwide Association (http://www.womeninbyzantinemusic.com), κατάφερε να συντονιστεί και να οργανώσει με κάποια από τα πρώτα μέλη του μια συμβολική πρώτη επίσκεψη στο Μοναστήρι του Αγίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτη, εκεί που όλα ξεκίνησαν για τη γυναικεία ψαλτική και το έργο του Συνδέσμου μας.

Μέσα στο πολύ σύντομο χρονικό διάστημα που είχαμε στη διάθεσή μας με τα κορίτσια, καταφέραμε να μάθουμε έναν από τους πιο προσφιλείς του Αγίου Πορφυρίου ύμνους από την Α ωδή του Κανόνα του Ιησού Χριστού, τον οποίο τα παιδιά ηλικίας από 8 έως 16 ετών, έψαλλαν μέσα στο κελί του. Ήταν ο πρώτος ύμνος που ηχογράφησα ως παιδί πλάι στη φωνή του Αγίου Πορφυρίου.

Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ψαλτριών /Byzantine Female Chanters Association

Αυτή η ξεχωριστή στιγμή καταγράφεται στο σημερινό επεισόδιο στα Μελίσματα και Μύθοι στην PemptousiaTv

Επίσης, θα μιλήσουμε για τους θρήνους της Μ. εβδομάδας, την ιστορία και τη λαογραφία τους και το ψαλτοτράγουδο του Αη-Γιώργη, ενώ το βυζαντινό σύνολο των Ψαλτριών θα ερμηνεύσει το απολυτίκιο και του Αγίου και την Αργή Θ ωδή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος.

Κεντρικό ρόλο στο σημερινό επεισόδιο θα έχουν οι ερμηνείες των κοριτσιών. Βυζαντινούς ύμνους θα ψάλλουν οι μικρές Ψάλτριες:

- η 14χρονη Χριστίνα Κόττα: τον ύμνο “Την Ωραιότητα της Παρθενίας σου”, ήχος Γ

- η 14χρονη Βασιλεία Ζαχαρίου και η 12χρονη Δήμητρα Ζαχαρίου: τους επιλυχνιους ύμνους «Κύριε Εκέκραξα – Κατευθυνθήτω», σε

αργό στιχηραρικό μέλος, ήχος πλ. Δ’

- η 8χρονη Φωτεινή Δεληγιάννη: επιλογή από τους Λειτουργικούς ύμνους του πλ. Δ’

- η 16χρονη Άννυ Αγάθου: την αργή Θ ωδή των Καταβασιών της Κυριακής του Ασώτου, ήχος πλ. Β’.

Επίσης, η Μαρία Παπαθεοδώρου θα ερμηνεύσει την αργή Θ’ ωδή των Καταβασιών της Σταυροπροσκυνήσεως (ήχος Α’) και ο π. Σπυρίδων Παλάσκας το Απολυτίκιο και μεγαλυνάρια των τριών Οσίων συγχρόνων Πατέρων Πορφυρίου, Παϊσίου και Ιακώβου, σε δίκη του ποιήση!

Τέλος, με τη 12χρονη Ελένη μου τραγουδήσουμε το τραγούδι της Θράκης “Τι καλά το λέει τ’ αηδόνι”.

Ευχαριστούμε, για τη φιλοξενία των γυρισμάτων της εκπομπής τη Γερόντισσα Φεβρωνία, Καθηγουμένη του Ιερού Ησυχαστηρίου «Η Μεταμόρφωσις του Σωτήρος» (Μοναστήρι του Αγίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτη), στο Μήλεσι Ωρωπού.
ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΚΑΡΑΝΤΖΗ
Παραθέτω κάποιες φωτο ἀπὸ ἐδῶ. Ὑπάρχουν περισσότερες γιὰ ὅποιον ἐνδιαφέρεται. Πάντως ὅ,τι συζητήθηκε πραγματοποιεῖται πλέον, ἡ δὲ ὑποστήριξη συγκεκριμένων ἐκκλησιαστικῶν φορέων ἐνδεικτικὴ τῆς de facto ἐπιβολῆς προσώπων καὶ καταστάσεων. Τὸ de jure ἀποτελεῖ πλέον λεπτομέρεια, ἡ δὲ «ἐκκλησιαστικὴ παράδοση» ποὺ ἐπικαλοῦνται ὅλοι ἔχει πέσει ἡρωϊκῶς ἀπὸ τὴν πλαγιοκόπηση.
Ἐνδιαφέρουσα και ἡ ἐνδυμασία. Εἶναι ἄραγε ἡ ἐπίσημη ἐνδυμασία τῶν γυναικῶν; Τελικὰ φοροῦν ράσο; Μᾶλλον ναί. Ἄρα λύθηκε καὶ αὐτὸ τὸ θέμα. Δὲν ἔμειναν καὶ πολλά.

thumbnail_IMG_0287.jpg
thumbnail_IMG_0289.jpgthumbnail_IMG_0285.jpg
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
.... Τὸ μόνο σίγουρο εἶναι ὅτι δὲν ὑπάρχει ἐπίσημη θέση τῆς Ἐκκλησίας ἄν ἐπιτρέπεται ἤ ὄχι καὶ ἄν ὑπάρχουν προϋποθέσεις....
Δεν υπάρχει επίσημη θέση της Εκκλησίας της Ελλάδος, όχι της ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. Στις άλλες κατά τόπους εκκλησίες υπάρχουν σχετικές αποφάσεις; Πάντως κι αν υπήρχε σε μας κάποια συνοδική απόφαση, όσο κι αν λέμε ότι το σύστημα είναι συνοδικό, δεν θα σήμαινε και πολλά πράγματα επί της ουσίας, όπως έχει αποδειχθεί και από πλήθος άλλες αποφάσεις που έχουν κατά καιρούς παρθεί και είτε δεν εφαρμόστηκαν, είτε εφαρμόζονται εν μέρει και κατά το δοκούν.
.... ἰδρύθηκε ὁ Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ψαλτριῶν ἀποκλειστικὰ γιὰ γυναῖκες, ὅπως προκύπτει ἀπὸ τὸν τίτλο, εἰσάγοντας διαχωρισμὸ στὴν Ἐκκλησία. Τὰ δύο φύλα πλέον εἶναι ἀντίπαλα, ὅπως φάνηκε καὶσ τὶς ἐδῶ συζητήσεις κατὰ καιροὺς.....
Εγώ πάλι δεν βλέπω καμια αντιπαλότητα ή διαχωρισμό από μόνη την ίδρυση του συλλόγου και τις χωριστές δραστηριότητές του. Κι εγώ στη θέση τους το ίδιο θα έκανα. Εφόσον υπάρχει πρόθεση και σκοπός να υπαρξουν γυναίκες ψάλτριες, το πιο φυσικό είναι να κινηθούν ανεξάρτητα. Μέσα από τους υπάρχοντες συλλόγους ψαλτών θα παρνούσαν δεκαετίες για να ξεχωρίσει και να αναδειχθεί κάποια γυναίκα ψάλτρια. Κι αυτό ακριβώς γίνεται φανερό από «... τις εδῶ συζητήσεις κατὰ καιροὺς». Η ανδροκρατία υπήρχε και συνεχίζει να κυριαρχεί σε πολλούς τομείς του κοινωνικού βίου και του εκκλησιαστικού και επίκληση της παράδοσης γίνεται όχι για φανεί η αλήθεια και να επικρατήσει το δίκαιο, αλλά για να μην αλλάξει ποτέ τίποτα. Και δεν γίνεται αυτό μόνο στο συγκεκριμένο θέμα, αλλά και σε πολλά άλλα θέματα για τα οποία κατά καιρούς έχουμε συζητήσει και διαφωνήσει εδώ μέσα.
 

tzark

Μέλος
Εδώ έχει διαλυθεί το σύμπαν....στην Εκκλησία του Χριστού ο κάθε ένας κάνει ότι θέλει.
Δεν λαμβάνει κανένας υπόψιν του ούτε Ιερές Συνόδους ούτε το Σύνταγμα της Εκκλησίας ούτε τον Απόστολο Παύλο ούτε τους Πατέρες της Εκκλησίας!!!
Όλοι για τα λεφτά και για την δική τους προβολή. Όσο για το μέσο ( connection ) αφήστε το ..καλύτερα.
ΟΜΩΣ ο καιρός γαρ εγγύς....να το θυμάστε....έρχεται!!! Υπάρχουν Ιεράρχες που θα τα επαναφέρουν όλα στην σωστή τους θέση ( Υπάρχει και αυτός που θα επαναφέρει την Εκκλησία στον δρόμο που της αξίζει στον δρόμο του Ιησού!!! )
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Οι θέσεις μου είναι γνωστές πάνω στο θέμα.

Θα μου επιτρέψετε λίγες επισημάνσεις.

1. Με ρωτάνε οι πιστοί: ''Τελικά αφήνει η Εκκλησία να ψέλνει η γυναίκα επίσημα;'' Εγώ, τι θα απαντήσω; Ναι, ή όχι;... Ή, ρωτήστε έναν ιερέα, εκείνος ξέρει;...

2. Αύριο θ' ανέβει κάποια στο αναλόγιο με λεοπαρδαλέ (γιατί όχι;) ράσο... Η δική μου η αντίδραση, ποια θα πρέπει να είναι;
- Να πω, πήγαινε βγάλε το... ράσο και ξανά έλα;
- Βάλε ένα μαύρο ράσο και έλα;
- Δε θα πω τίποτα και θα συνεχίσω;
Τι απ' όλα αυτά;

Βρισκόμαστε ή όχι εκτεθειμένοι στους πάντες απ' αυτή την περίεργη αδράνεια της Εκκλησίας;

Και μέσα σε ΟΛΑ αυτά, ποια θα πρέπει να είναι ''επίσημα'' η θέση μας;

Είναι πολλά τα ερωτήματα που περιμένουν άμεση λύση
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Οι θέσεις μου είναι γνωστές πάνω στο θέμα.

Θα μου επιτρέψετε λίγες επισημάνσεις.

1. Με ρωτάνε οι πιστοί: ''Τελικά αφήνει η Εκκλησία να ψέλνει η γυναίκα επίσημα;'' Εγώ, τι θα απαντήσω; Ναι, ή όχι;... Ή, ρωτήστε έναν ιερέα, εκείνος ξέρει;...
....
Βρισκόμαστε ή όχι εκτεθειμένοι στους πάντες απ' αυτή την περίεργη αδράνεια της Εκκλησίας;

Και μέσα σε ΟΛΑ αυτά, ποια θα πρέπει να είναι ''επίσημα'' η θέση μας;

Είναι πολλά τα ερωτήματα που περιμένουν άμεση λύση

Περιδιαβάζοντας τὴν ἰστοσελίδα τοῦ Πανελληνίου Συνδέσμου Ψαλτριών βρήκα καὶ τὰ ἐξῆς ἐνδιαφέροντα στοιχεία καὶ μάλιστα δημοσιευμένα ἀνοιχτὰ στον ἰστότοπο.

Στὸ κεφάλαιο ποὺ ἐπιγράφεται «Σχετικά με μας» παρατίθεται σύντομο βιογραφικὸ τῆς προέδρου κυρίας Γλυκερίας Μπεκιάρη. Τὸ παραθέτω αὐτούσιο.
ΓΙΑ ΤHN ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΜΠΕΚΙΑΡΗ

Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Ψαλτριών. Διπλωματούχος Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής. Σπούδασε την ψαλτική τέχνη κοντά στον Άρχοντα Μουσικοδιδάσκο της ΜτΧ Εκκλησίας Χάρη Νταραβάνογλου και τη διεθνούς φήμης ψάλτρια και ερμηνεύτρια του ιερού και παραδοσιακού μέλους Νεκταρία Καραντζή. Είναι ενεργός ψάλτρια στον Ι. Ν. Αγ. Δημητρίου Τιθορέας. Έχει βραβευθεί από την Ιερά Μητρόπολη Φθιώτιδας για το έργο της στην διάδοση της βυζαντινής μουσικής και έχει λάβει άδεια να ψάλλει, απρόσκοπτα επί του ιερού ανάλογου, διά βεβαιώσεως από την Ιερά Μητρόπολη Περιστερίου. Είναι επίσης αγιογράφος και έχει διατελέσει υπεύθυνη των δημοσίων σχέσεων και των οικονομικών υπηρεσιών της ΣΤΑΚΟΡ Ford. Σύζυγος του καρδιολόγου και Διευθυντή της Καρδιολογικής Κλινικής του Ομίλου Υγεία - Μητερα, Γιώργου Μπεκιάρη.

Ἀκριβῶς δίπλα παρατίθενται ΔΙΟΡΙΣΤΗΡΙΟΝ γράμμα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Φθιώτιδος, Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Δημητρίου Κάτω Τιθορέας καὶ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Φθιώτιδος. Τὰ παραθέτω πρὸς γνῶσιν μαζὶ μὲ screenshot ἀπὸ τὸν ἀνωτέρω ἰστότοπο πρὸς ἐπιρρωσιν γιὰ τὴν δημόσια καὶ ἀνοιχτὴ σὲ ὅλους προέλευση τῶν στοιχείων.
Screenshot 2022-03-09 at 10-46-50 Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗ ΒΥΖ...pngScreenshot 2022-03-09 at 10-45-29 Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗ ΒΥΖ...pngIMG-b06341fa30bd474299b0686940ebea28-V.jpgIMG-38a4c385b933ee0a8c246667e4cd4a91-V.jpg
 

Attachments

  • Screenshot 2022-03-09 at 10-45-29 Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗ ΒΥΖ...png
    Screenshot 2022-03-09 at 10-45-29 Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗ ΒΥΖ...png
    251.3 KB · Views: 3
  • Screenshot 2022-03-09 at 10-44-04 Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗ ΒΥΖ...png
    Screenshot 2022-03-09 at 10-44-04 Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗ ΒΥΖ...png
    294.4 KB · Views: 2
  • Screenshot 2022-03-09 at 10-44-04 Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗ ΒΥΖ...png
    Screenshot 2022-03-09 at 10-44-04 Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗ ΒΥΖ...png
    294.4 KB · Views: 3

tb---

τσοπάνης
Εμείς αγαπάμε τις Κυκλάδες ~

Καλλιτεχνικοί Εκπρόσωποι στην Ελλάδα*:
Μαίρη Δακτυλίδη (Κυκλάδες)
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Δεν υπάρχει επίσημη θέση της Εκκλησίας της Ελλάδος, όχι της ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. Στις άλλες κατά τόπους εκκλησίες υπάρχουν σχετικές αποφάσεις; Πάντως κι αν υπήρχε σε μας κάποια συνοδική απόφαση, όσο κι αν λέμε ότι το σύστημα είναι συνοδικό, δεν θα σήμαινε και πολλά πράγματα επί της ουσίας, όπως έχει αποδειχθεί και από πλήθος άλλες αποφάσεις που έχουν κατά καιρούς παρθεί και είτε δεν εφαρμόστηκαν, είτε εφαρμόζονται εν μέρει και κατά το δοκούν.

Γι' αὐτὸ κινούμεθα de facto καὶ τελειώσαμε, ἔτσι; Τὰ facta ὅμως καμιὰ φορὰ ὅταν ἐπιβάλλονται, τότε ἀφήνουν καὶ ἀπόνερα, ποὺ μπορεῖ νὰ δράσουν ἀρνητικὰ μακροπρόσθεσμα ...

Εγώ πάλι δεν βλέπω καμια αντιπαλότητα ή διαχωρισμό από μόνη την ίδρυση του συλλόγου και τις χωριστές δραστηριότητές του. Κι εγώ στη θέση τους το ίδιο θα έκανα. Εφόσον υπάρχει πρόθεση και σκοπός να υπαρξουν γυναίκες ψάλτριες, το πιο φυσικό είναι να κινηθούν ανεξάρτητα. Μέσα από τους υπάρχοντες συλλόγους ψαλτών θα παρνούσαν δεκαετίες για να ξεχωρίσει και να αναδειχθεί κάποια γυναίκα ψάλτρια. Κι αυτό ακριβώς γίνεται φανερό από «... τις εδῶ συζητήσεις κατὰ καιροὺς». Η ανδροκρατία υπήρχε και συνεχίζει να κυριαρχεί σε πολλούς τομείς του κοινωνικού βίου και του εκκλησιαστικού και επίκληση της παράδοσης γίνεται όχι για φανεί η αλήθεια και να επικρατήσει το δίκαιο, αλλά για να μην αλλάξει ποτέ τίποτα. Και δεν γίνεται αυτό μόνο στο συγκεκριμένο θέμα, αλλά και σε πολλά άλλα θέματα για τα οποία κατά καιρούς έχουμε συζητήσει και διαφωνήσει εδώ μέσα.

Ξἐρεις ὅμως αὐτὴ ἡ «συγκρουσιακή» πορεία μπορεῖ νὰ δημιουργήσει καὶ προβλήματα. Πόλωση. Καὶ ἀυτὸ μπορεῖ νὰ ὁδηγήσει σὲ ἔντονα πράγματα. Εἰδικὰ ὅταν μεταξὺ τῶν δύο φύλων ἐπικρατεῖ ριζοσπαστικὸ πνεύμα, οἱ ἐξελίξεις μπορεῖ καὶ νὰ πάρουν ἄσχημη τροπή, εἰδικὰ μὲσα στὸ εὐρύτερο κλίμα κορεκτίλας ποὺ ἐπικρατεῖ. Θέλει προσοχή.
Δοκίμασαν μέσω τῶν ψαλτικῶν συλλόγων ποὺ ΔΕΝ διαχωρίζουν φύλο νὰ κάνουν κάτι καὶ ἀπέτυχε; Δὲν τὸ γνωρίζω καὶ τώρα πιὰ ΔΕΝ θὰ τὸ μάθουμε ποτέ. Βέβαια αὐτὸ ποὺ εἶπες περὶ ταχείας ἀνάδειξης ἔχεις ἀπόλυτο δίκαιο, τὸ 'χουμε ἀντιληφθεῖ μὲ ἄφθονο ὀπτικοακουστικὸ ὑλικό.

Ἁνδροκρατία εἶναι βαριὰ λέξη καὶ πολωτική. Θέλει προσοχή.
Λ.χ. δὲν βλέπω καμιὰ γυναίκα νὰ διαμαρτύρεται περὶ ἀνισότητας στὴν στράτευση. Ὅταν προσλαμβάνονται ἔμμισθες δὲν ἔχουν πρόβλημα στὴν στράτευση, ὅμως γιὰ κληρωτὲς ... Κι ἄς μὴν ἀνησυχοῦν, θὰ ἐξαγοράσουν κι ἀυτὲς τὴν στρατιωτικὴ τους θητεία σὲ καλὴ ... τιμή.
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
και τι θα πει επίσημη εκκλησία; υπάρχει και άλλη; ανεπίσημη;
 
Last edited:

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Ἅγιος Κλήμης πάπας Ῥώμης [PG 1, 1088]: "Ὑπὲρ ἀναγνωστῶν, ψαλτῶν, παρθένων, χηρῶν τε καὶ ὀρφανῶν δεηθῶμεν· ὅπως ὁ Κύριος τοὺς πάντας αὐτοὺς ἐλεήση".

Ἐξισώθησαν αἱ παρθένοι καὶ αἱ χῆραι μετὰ τῶν ἀναγνωστῶν καὶ ψαλτῶν;
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Πάντως η παρούσα αδεια κάνοντας αναφορά στην έλλειψη ιεροψαλτών ουσιαστικά υπαινίσσεται ότι μια γυναίκα δεν γίνεται κανονικός ψάλτης. Για αυτό και χρειάζεται και η άδεια. Δίνει και στους άνδρες αντίστοιχη άδεια ο δεσπότης αυτός ή άλλος;
 

PANAG

Παλαιό Μέλος
Πάντως η παρούσα αδεια κάνοντας αναφορά στην έλλειψη ιεροψαλτών ουσιαστικά υπαινίσσεται ότι μια γυναίκα δεν γίνεται κανονικός ψάλτης. Για αυτό και χρειάζεται και η άδεια. Δίνει και στους άνδρες αντίστοιχη άδεια ο δεσπότης αυτός ή άλλος;
Τώρα ψάχνεις ψύλλους στα άχυρα. Αντε καλή σαρακοστή
 
Top