Έντονη δυσφορία στον Ιεροψαλτικό κόσμο

Euterpios

Κωνσταντίνος Πολίτης
Πάντως, οι ιεροψάλτες αν γίνουν δημόσιοι υπάλληλοι δεν θα παίρνουν καλά χρήματα. Θα πληρώνονται από το κράτος αναλόγως με το μέγεθος της υπηρεσίας τους (και εδώ που τα λέμε, το αντίχριστο και μασωνοκινούμενο και εβραιοκινούμενο κράτος μας δεν εκτιμάει ιδιαίτερα την ανεκτίμητη προσφορά των ψαλτών στις εκκλησίες).

Έχω την άποψη πως εν έτει 2011 και με βάση την δημοσιονομική κατάσταση της χώρας μας είναι ουτοπικό να συζητάει κανείς (πολλώ δε μάλλον να... διεκδικεί) την υπαγωγή 10.000 ψαλτών στο δημόσιο.
Άλλωστε, η πρόσφατη πρόβλεψη του νομοθέτη που θέτει ως προϋπόθεση την αποχώρηση πέντε δημοσίων υπαλλήλων (και των κληρικών συμπεριλαμβανομένων) για την πρόληψη ενός νέου, ουσιαστικά ανοίγει de facto το δρόμο για τον πολυσυζητημένο χωρισμό εκλησίας και κράτους. Η εκκλησία δεν θα μπορέσει να επιβιώσει με ένα τέτοιο σχεδιασμό. Έτσι, πολύ σύντομα θα αναγκαστεί να αυτοργανωθεί και να λειτουργήσει χωρίς οποιαδήποτε κρατική βοήθεια.
Τότε είναι που θα πρέπει η ψαλτική τάξη να είναι σε οργανωτική εγρήγορση τέτοια, ώστε να διεκδικήσει με ορούς συλλογικότητας και ευθύνης την επίλυση των εργασιακών της προβλημάτων με γνώμονα όχι μόνο το καλό της εκκλησίας και της ιεροψαλτικής τάξης αλλά και την ανάπτυξη της ψαλτικής τέχνης στο επίπεδο που της αρμόζει.
Στην Ομοσπονδία, την εποχή που συζητούνταν ο Κανονισμός (επί μακαριστού Χριστοδούλου) είχαμε επεξεργαστεί ένα πλήρες σχέδιο για τη δημιουργία ενός Ταμείου Ιεροψαλτών στο οποίο θα συνέβαλαν όλοι οι ναοί της Εκκλησίας της Ελλάδος και της Κρήτης, σύμφωνα με την οικονομική δυνατότητά τους, προκειμένου κάθε ψάλτης να λαμβάνει ένα ΜΙΣΘΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, δηλαδή ένα ελάχιστο εγγυημένο ποσό ανάλογα με την κατηγορία του, τα χρόνια υπηρεσίας του και τη θέση του. Ίσως είναι εποχή αυτά τα θέματα να ξαναμπούν στο τραπέζι.
Έχει ο Θεός...
 
S

Sotres

Guest
Έχω την άποψη πως εν έτει 2011 και με βάση την δημοσιονομική κατάσταση της χώρας μας είναι ουτοπικό να συζητάει κανείς (πολλώ δε μάλλον να... διεκδικεί) την υπαγωγή 10.000 ψαλτών στο δημόσιο.
Άλλωστε, η πρόσφατη πρόβλεψη του νομοθέτη που θέτει ως προϋπόθεση την αποχώρηση πέντε δημοσίων υπαλλήλων (και των κληρικών συμπεριλαμβανομένων) για την πρόληψη ενός νέου, ουσιαστικά ανοίγει de facto το δρόμο για τον πολυσυζητημένο χωρισμό εκλησίας και κράτους. Η εκκλησία δεν θα μπορέσει να επιβιώσει με ένα τέτοιο σχεδιασμό. Έτσι, πολύ σύντομα θα αναγκαστεί να αυτοργανωθεί και να λειτουργήσει χωρίς οποιαδήποτε κρατική βοήθεια.
Τότε είναι που θα πρέπει η ψαλτική τάξη να είναι σε οργανωτική εγρήγορση τέτοια, ώστε να διεκδικήσει με ορούς συλλογικότητας και ευθύνης την επίλυση των εργασιακών της προβλημάτων με γνώμονα όχι μόνο το καλό της εκκλησίας και της ιεροψαλτικής τάξης αλλά και την ανάπτυξη της ψαλτικής τέχνης στο επίπεδο που της αρμόζει.
Στην Ομοσπονδία, την εποχή που συζητούνταν ο Κανονισμός (επί μακαριστού Χριστοδούλου) είχαμε επεξεργαστεί ένα πλήρες σχέδιο για τη δημιουργία ενός Ταμείου Ιεροψαλτών στο οποίο θα συνέβαλαν όλοι οι ναοί της Εκκλησίας της Ελλάδος και της Κρήτης, σύμφωνα με την οικονομική δυνατότητά τους, προκειμένου κάθε ψάλτης να λαμβάνει ένα ΜΙΣΘΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, δηλαδή ένα ελάχιστο εγγυημένο ποσό ανάλογα με την κατηγορία του, τα χρόνια υπηρεσίας του και τη θέση του. Ίσως είναι εποχή αυτά τα θέματα να ξαναμπούν στο τραπέζι.
Έχει ο Θεός...

Αγαπητοί φίλοι, μου φαίνεται λίγο άκαιρη η συζήτηση αυτή. Όταν πτυχιούχοι ΑΕΙ δεν έχουν εργασία και καταφεύγουν σε super market για να πάρουν 400 ευρώ δουλεύοντας 4-6 ώρες τη μέρα και μάλιστα με σπαστό ωράριο να συζητούμε για δεύτερο μισθό. Δεν λέω ασκώ το λειτούργημα του ιεροψάλτου 16 έτη ποτέ ως βασική εργασία. Θα πρέπει λοιπόν να γίνει διαχωρισμός των ψαλτών σε αυτούς που έχουν ως βασική εργασία το αναλόγιο (που σημαίνει 8ωρη απασχόληση τη μέρα στο ναό) και σε αυτούς που είναι ψάλτες μεγάλων εορτών και Κυριακών. Προσωπικά θεωρώ προκλητικό στις μέρες μας το μισθό των 400 και πάνω ευρώ για τον ψάλτη της Κυριακής και μόνο. Εννοείτε βέβαια ότι τα χρήματα θα πρέπει να εμφανίζονται και στις κατά τόπους ΔΟΥ.
 
Θα πρέπει λοιπόν να γίνει διαχωρισμός των ψαλτών σε αυτούς που έχουν ως βασική εργασία το αναλόγιο (που σημαίνει 8ωρη απασχόληση τη μέρα στο ναό)

8 ώρες ; την ημέρα ;
και οι ιερείς το ίδιο ;
δύσκολα μας βάζετε κ. Δεσπότη...
 
S

Sotres

Guest
8 ώρες ; την ημέρα ;
και οι ιερείς το ίδιο ;
δύσκολα μας βάζετε κ. Δεσπότη...

Αγαπητέ κ. Παναγιώτη,
και οι ιερείς κανονικά θα έπρεπε να είναι στο ναό. Βέβαια, στην περίπτωση που τιμούν το λειτούργημά τους, το έργο τους πραγματώνεται και σε επισκέψεις κατ' οίκον, σε νοσοκομεία, και γενικότερα όπου το ποίμνιο τους χρειαστεί. Θα μου πείτε λίγοι το κάνουν αυτό. Δεν ξέρω. Πάντως στην περίπτωση που κάποιοι δεν ακολουθούν όπως πρέπει το λειτούργημά τους αρχίζω να πιστεύω το πέντε προς ένα δεν θα το αποφύγουμε...Ας σκεφθούμε και τους γύρω μας. Πως και πόσο τιμάται η ώρα εργασίας; ποιος το καθορίζει αυτό; νομίζω πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε κάποιες σχέσεις. Φυσικά και δεν συμφωνώ ο κάθε προϊστάμενος ναού να κάνει ότι θέλει. Αλλά να σας πω και κάτι, αν σε ένα ναό ο προϊστάμενος συμπεριφέρεται κάπως ...περίεργα και αυταρχικά, γιατί να πάει κάποιος να συνεργαστεί μαζί του;
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Συγγνώμη, τι να κάνει ο ψάλτης 8 ώρες την ημέρα στην Εκκλησία; να εξομολογεί;;;; Και το "λειτούργημα" του ψάλτη δεν πληρώνεται με την ώρα όπως όλα τα άλλα επαγγέλματα...
 
S

Sotres

Guest
Συγγνώμη, τι να κάνει ο ψάλτης 8 ώρες την ημέρα στην Εκκλησία; να εξομολογεί;;;; Και το "λειτούργημα" του ψάλτη δεν πληρώνεται με την ώρα όπως όλα τα άλλα επαγγέλματα...

Καλησπέρα κ. Αηδόνη,

το 8ωρο νομίζω μπορεί να καλυφθεί με τις ακολουθίες και με τη διδασκαλία. Δεν νομίζω ο καθηγητής του φροντιστηρίου ο οποίος λαμβάνει 6 ευρώ την ώρα και διδάσκει τουλάχιστον 8ωρο να καταβάλει λιγότερη προσπάθεια από ότι εγώ στο αναλόγιο! Όρθιος και αυτός σε ένα πίνακα και χωρίς μικρόφωνο...Φυσικά και το λειτούργημα του ψάλτη δεν πληρώνεται με την ώρα. Αλλά με τι πληρώνεται;
 
Είπε κάποια πράγματα - με τόνομά τους είν' αλήθεια - ο Τσακιτζής πρωτύτερα... τί να προσθέσει άλλο κανείς...

τί να κάνουμε ? απέναντι στο χρήμα ΟΛΟΙ είναι ίσοι : και αυτός που δουλεύει κομπρεσέρ, και ο γραφηάς, και ο ψάλτης ! όλοι τρέφουν οικογένειες.
Καλώς θίγονται αυτά τα θέματα γιατί σύντομα θα βρεθούμε σε καταστάσεις που δεν ξέρουμε τι και πως ... και πρέπει να τις περάσουμε ανώδυνα.

Τα λειτουργήματα είναι αναντιρρήτως λειτουργήματα και ο κίνδυνος της "σιμωνίας" (δηλαδή θέλω να πώ της κοστολόγησης των ημετέρων λειτουργημάτων) επίσης υπαρκτός...
έχει ο Θεός (κατά τον Ευτέρπιο)

Π. Κουμπέτσος
 

N/A

Μέλος
Όλοι πρέπει κάπως να λέμε ότι είμαστε δημόσιοι υπάλληλοι να εξασφαλίσουμε έναν κάποιο μισθό βρε αδελφέ. γιαυτο φτάσαμε εδώ που φτάσαμε ως χωρα.
 

pransot

Πράντζος Σωτήρης
Τσακιτζής;103952 said:
Τίποτα το ιδιαίτερο Γιώργο μου, του απάντησα. Να πάμε στα γραφεία των Μητροπολιτών και αντί να αρχίσουμε τις βαθειές μετάνοιες, να χτυπήσουμε και την γροθιά πάνω στο γραφείο, ώστε να πεταχτούν τα μελανοδοχεία στον αέρα. Εάν με όλ' αυτά δεν γίνει τίποτα, την Κυριακή ( άνοιγε το Τριώδιο τότε )Τελώνου και Φαρισαίου, κανένας πάνω στο Αναλόγιο, αλλά όχι ξάπλα στα σπίτια μας. Όλοι έξω από τους Ναούς μας, να μοιράζουμε στον κόσμο ανακοινώσεις, που να εξηγούν τον λόγο της αποχής μας. Εν τω μεταξύ, θα στείλουμε τελεσίγραφο στην Επίσημη Εκκλησία, ότι έχει περιθώριο μέχρι την Κυριακή των Βαϊων, προκειμένου να βρεί λύση στο πρόβλημά μας. Εάν πάλι δεν κάνουν τίποτα μέχρι και των Βαϊων, τότε να μην υπάρχει Αναλόγιο με Ψάλτη επάνω του, καθ' όλη την Μεγάλη Εβδομάδα. Όλοι παραδέχτηκαν ότι κάτι τέτοιο θα έτσουζε πολύ και ότι θα αναγκζόντουσαν να λάβουν μέτρα.
Ποιός όμως απ' όλους μας, έχει τσαγανό για να το κάνει ; Κανείς !!!!

Εγώ προσωπικά, αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, θα ντροπόμουν τόσο που λέγομαι ψάλτης που δε θα ήθελα να δω το πρόσωπο κανενός συνενορίτη μου. Αν ο επίσημος ψάλτης της ενορίας συμμετείχε θα πήγαινα να τον καλύψω όσο και όποτε χρειαζόταν.
Προσωπικά θα προτιμούσα την αποπομπή αυτών των ψαλτών από τα αναλόγια. Θα προτιμούσα να ψένει ο κυρ-Πρόδρομος με τη φάλτσα φωνή που ψέλνει μόνος τις καθημερινές.

Δε θέλω να γνωρίζουν οι ενορίτες πόσο πληρώνομαι, αν και τα χρήματα που παίρνω είναι σχετικά με το τι συμβαίνει στο χώρο λίγα. Όποτε έτυχε σε συζήτηση ψαλτοοικονομική να βρεθούν άλλοι ανίδεοι από το χώρο πιστί έπεσαν από τα σύννεφα με τα χρήματα που παίζονται. Άνθρωποι που ιδρώνουν για λίγα εθρώ είτε χειρωνακτικα είτε με σπουδέ (καθηγητές).

Προσωπικά μου στοιχίζει που λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων δεν πηγαίνω κάθε Κυριακή και γιορτή από τις 7:30 στο ναό, όπως έκανα αφεαυτού μου από τα 12 ως τα 25 μου. Τα Σάββατα που πηγαίνω δέχομαι ένα μισθό ως αποζημίωση για τη δέσμευση και την επιβάρυνση της οικογένειας, στην ουσία είναι σαν να εργάζεται η γυναίκα μου, εγώ θέλω να ψέλνω και κάνω και το κέφι μου.

Αποτελεί έσχατο ξεπεσμό για την αρνητική συμπεριφορά των ψαλτών να επικαλούμαστε χειρότερες τον ιερέων.

Τσαγανό έχει αυτός που ψέλνει έχοντας αναλάβει μόνιμη υποχρέωση αμισθί.

Φοβούμαι πως αν ζούσαμε πριν 2000 χρόναι στα Ιεροσόλυμα θα μας έπαιρνε από τους πρώτους το σχοινένιο φραγγέλιο του Χριστού.
Καλά, καλά, το ξέρω, πρώτα θα έπαιρνε τους ιερείς και μετά εμάς...
 
Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
καλά τα όσα γράφετε αγαπητοί φίλοι, αλλά εγώ δεν είδα στο φεκ να λέει κάτι για ΔΥ...
οπότε, αρκεστείτε σε επίσημο διορισμό απο τη μεριά της Μητρόπολης κ ωσ εκεί...
δυστυχώς όπως έχει η κατάσταση, δε μπορούμε να εγείρουμε τη δεδομένη στιγμή θέμα ΔΥ...
 

Euterpios

Κωνσταντίνος Πολίτης
Αγαπητοί φίλοι, μου φαίνεται λίγο άκαιρη η συζήτηση αυτή. Όταν πτυχιούχοι ΑΕΙ δεν έχουν εργασία και καταφεύγουν σε super market για να πάρουν 400 ευρώ δουλεύοντας 4-6 ώρες τη μέρα και μάλιστα με σπαστό ωράριο να συζητούμε για δεύτερο μισθό. Δεν λέω ασκώ το λειτούργημα του ιεροψάλτου 16 έτη ποτέ ως βασική εργασία. Θα πρέπει λοιπόν να γίνει διαχωρισμός των ψαλτών σε αυτούς που έχουν ως βασική εργασία το αναλόγιο (που σημαίνει 8ωρη απασχόληση τη μέρα στο ναό) και σε αυτούς που είναι ψάλτες μεγάλων εορτών και Κυριακών. Προσωπικά θεωρώ προκλητικό στις μέρες μας το μισθό των 400 και πάνω ευρώ για τον ψάλτη της Κυριακής και μόνο. Εννοείτε βέβαια ότι τα χρήματα θα πρέπει να εμφανίζονται και στις κατά τόπους ΔΟΥ.

Αγαπητέ συνάδελφε,
1. Η προσέγγιση ενός εργασιακού ζητήματος με ανθρωπιστική ευαισθησία προς άλλους, άσχετους, επαγγελματικούς κλάδους που, ενδεχομένως, αδικούνται είναι, πέρα για πέρα, αποπροσανατολιστική και αδιέξοδη. Υπάρχουν και άλλοι απόφοιτοι ΑΕΙ (ιατροί) που παίρνουν 100 ευρώ για επίσκεψη μισής ώρας και φακελλάκι 1000 και πλέον ευρώ για μια επέμβαση ρουτίνας. Υπάρχουν απόφοιτοι ΑΕΙ (δικηγόροι) που για να δικάσουν ένα πλημμέλημα μισής ώρας παράστασης σε δικαστήριο ζητούν εφάπαξ "άδηλη" αμοιβή 2000 με 3000 ευρώ (χωρίς απόδειξη βέβαια...). Υπάρχουν απόφοιτοι ΑΕΙ (οικονομολόγοι) με αποδοχές 1.000.000 ευρώ ετησίως συν μπόνους παραγωγικότητας...
2. Αποφεύγουμε να ασκούμε το λειτούργημα του ψάλτη σαν κύρια εργασία γιατί δεν θέλουμε ή γιατί η διοικούσα εκκλησία περί άλλων τυρβάζει... Δεν υπάρχουν πόροι; Δεν έχει η εκκλησία χρήματα και πόρους; Επιτρέπεται ο μεγαλύτερος πολιτιστικός θησαυρός του γένους -και ο μοναδικός ζωντανός- να παραμένει πρακτικά αδιαχείριστος, καλλιτεχνικά νεκρός, κοινωνικά παραγκωνισμένος; Πόσα ευρωπαϊκά κονδύλια εξασφαλίσαμε για την ψαλτική; Ποια θεσμικά όργανα για την προαγωγή της δημιουργήσαμε; Ποια ανώτατα παιδαγωγικά ιδρύματα για τη διδασκαλία σε ολόκληρη την υφήλιο λειτουργήσαμε; Έχουμε συνδέσει την ψαλτική με το δεκάρικο του μνημοσύνου και την επαιτεία του παγκαριού. Έλεος πια.
3. Από πότε η απασχόληση ταυτίζεται με το οκτάωρο; Ποιος εργοδότης θα σε αφήσει στη δουλειά του και θα ανεχτεί να ψάλλεις μια καθημερινή λειτουργία μέχρι τις 10 το πρωί μια ή δυό φορές τη βδομάδα, ή μια κηδεία στις 12 το μεσημέρι... Όποιος διαβάσει την εγκύκλιο υποχρεώσεων της Ιεράς Συνόδου που ισχύει θα καταλάβει ότι πρόκειται για ένα μνημείο φαρισαϊσμού και κρυψίνοιας. Ποιος τηρεί αυτή την εγκύκλιο; ΚΑΝΕΙΣ! Τότε γιατί υπάρχει; Ας πάψουμε να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Προσφέρουμε έργο και αξίζουμε καλύτερη μεταχείριση. Δεν είναι προκλητική καμμιά αμοιβή. Προκλητική είναι η ψευδο-ευσεβιστική προσέγγιση που καλύπτει την αλήθεια και διαστρευλώνει την πραγματικότητα.

Αγαπητοί μου, ο καιρός των μεγάλων αλλαγών είναι πάντα ΤΩΡΑΑΑΑ!
 

nicos

Νικόλαος Κουμαραδιός
Εγώ προσωπικά, αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, θα ντροπόμουν τόσο που λέγομαι ψάλτης που δε θα ήθελα να δω το πρόσωπο κανενός συνενορίτη μου. Αν ο επίσημος ψάλτης της ενορίας συμμετείχε θα πήγαινα να τον καλύψω όσο και όποτε χρειαζόταν.
Προσωπικά θα προτιμούσα την αποπομπή αυτών των ψαλτών από τα αναλόγια. Θα προτιμούσα να ψένει ο κυρ-Πρόδρομος με τη φάλτσα φωνή που ψέλνει μόνος τις καθημερινές.

Δε θέλω να γνωρίζουν οι ενορίτες πόσο πληρώνομαι, αν και τα χρήματα που παίρνω είναι σχετικά με το τι συμβαίνει στο χώρο λίγα. Όποτε έτυχε σε συζήτηση ψαλτοοικονομική να βρεθούν άλλοι ανίδεοι από το χώρο πιστί έπεσαν από τα σύννεφα με τα χρήματα που παίζονται. Άνθρωποι που ιδρώνουν για λίγα εθρώ είτε χειρωνακτικα είτε με σπουδέ (καθηγητές).

Προσωπικά μου στοιχίζει που λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων δεν πηγαίνω κάθε Κυριακή και γιορτή από τις 7:30 στο ναό, όπως έκανα αφεαυτού μου από τα 12 ως τα 25 μου. Τα Σάββατα που πηγαίνω δέχομαι ένα μισθό ως αποζημίωση για τη δέσμευση και την επιβάρυνση της οικογένειας, στην ουσία είναι σαν να εργάζεται η γυναίκα μου, εγώ θέλω να ψέλνω και κάνω και το κέφι μου.

Αποτελεί έσχατο ξεπεσμό για την αρνητική συμπεριφορά των ψαλτών να επικαλούμαστε χειρότερες τον ιερέων.

Τσαγανό έχει αυτός που ψέλνει έχοντας αναλάβει μόνιμη υποχρέωση αμισθί.

Φοβούμαι πως αν ζούσαμε πριν 2000 χρόναι στα Ιεροσόλυμα θα μας έπαιρνε από τους πρώτους το σχοινένιο φραγγέλιο του Χριστού.
Καλά, καλά, το ξέρω, πρώτα θα έπαιρνε τους ιερείς και μετά εμάς...

Και εγώ δεν συμφωνώ σε αυτές τις ακραίες εκδηλώσεις, αλλά κατανοώ ότι είναι αποτέλεσμα τις πολλές φορές προκλητικής αδιαφορίας των Ιερέων απέναντι στους Ψάλτες (αλλά και στους Επιτρόπους, διακονητές, παπαδάκια κλπ.).
Το να δώσουν κάτι ως αντιμισθία σε αυτούς που διακονούν δεν είναι προαιρετικό, αλλά υποχρεωτικό.
Πολλές φορές λένε ότι δεν έχουν έσοδα κλπ...
Δεν διαφωνώ... αλλά το πρόβλημα δεν είναι σε αυτά που δεν μπορούν να δώσουν, αλλά σε αυτά που μπορούν και δεν δίνουν...
 
E

emakris

Guest
Εγώ προσωπικά, αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, θα ντρεπόμουν τόσο που λέγομαι ψάλτης που δε θα ήθελα να δω το πρόσωπο κανενός συνενορίτη μου. Αν ο επίσημος ψάλτης της ενορίας συμμετείχε θα πήγαινα να τον καλύψω όσο και όποτε χρειαζόταν.
Προσωπικά θα προτιμούσα την αποπομπή αυτών των ψαλτών από τα αναλόγια. Θα προτιμούσα να ψέλνει ο κυρ-Πρόδρομος με τη φάλτσα φωνή που ψέλνει μόνος τις καθημερινές.

Αγαπητέ κ. Πράντζο,
αν και σε άλλες περιπτώσεις έχω συμφωνήσει απόλυτα με τις απόψεις σας, επιτρέψτε μου να θεωρήσω την τοποθέτησή σας λίγο υπερβολική. Κατανοώ και εκτιμώ τον τρόπο που σκέπτεστε, κατανοώ όμως και την αγανάκτηση του άρχοντα Δημητρίου Ιωαννίδη, στον οποίο ουσιαστικά απαντάτε. Επειδή τυγχάνει να έχω θητεύσει δίπλα του για ένα μικρό διάστημα, γνωρίζω κάπως τα βιώματά του, τη στάση ζωής που είχε πάντα ως εργάτης του αναλογίου και το ασυμβίβαστο του χαρακτήρα του. Ας του συγχωρήσουμε κάποια οξύτητα στις εκφράσεις, οφειλόμενη εν πολλοίς στις εμπειρίες του μέσα στην εκκλησία. Δεν μιλώ για υποκριτικό σεβασμό στον άρχοντα (δεν έχω τέτοια... κολλήματα), αλλά για προσπάθεια κατανόησης των κινήτρων του. Το ζήτημα είναι πολύπλοκο και υπάρχουν πολλοί τρόποι να το δει κανείς, χωρίς να μπορεί εύκολα να πει ότι προσεγγίζει την "αλήθεια".
 
Last edited:

Μιχάλης 7

Παλαιό Μέλος
Δεν ξέρω αν έχει γίνει κάποια αναφορά με τα προσόντα του ιεροψάλτη συγκριτικά με εκείνα ενός ιερέα. Ιερείς υπάρχουν, και μάλιστα πολλοί, χωρίς κανένα φωνητικό προσόν, συχνά παράφωνοι και πολύ πιο συχνά χωρίς καμιά γνώση μουσικής. Είναι μεν λειτούργημα, αλλά υφίσταται ως επάγγελμα. Και είναι το μόνο "επάγγελμα" για το οποίο ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΤΥΠΙΚΟ Ή ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΣΟΝ. Κι όμως είναι ΠΛΗΡΩΣ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΟ. Βέβαια, υπάρχει αντίλογος. Δεν βρίσκονται πολλοί που να θέλουν να γίνουν ιερείς και να έχουν και προσόντα. Έτσι η εκκλησία, αναγκαστικά κάνει ιερείς χωρίς να απαιτεί αυτά τα προσόντα. Και καλά κάνει. Δεν θά ' πρεπε όμως να υπάρχει ο σεβασμός, η εκτίμηση και η ανάλογη αμοιβή προς τους ιεροψάλτες, οι περισσότεροι των οποίων έχουν χρόνια σπουδών και διαθέτουν κατά κανόνα φωνητικά προσόντα ανώτερα των κληρικών?
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Και εγώ δεν συμφωνώ σε αυτές τις ακραίες εκδηλώσεις, αλλά κατανοώ ότι είναι αποτέλεσμα τις πολλές φορές προκλητικής αδιαφορίας των Ιερέων απέναντι στους Ψάλτες (αλλά και στους Επιτρόπους, διακονητές, παπαδάκια κλπ.).
Το να δώσουν κάτι ως αντιμισθία σε αυτούς που διακονούν δεν είναι προαιρετικό, αλλά υποχρεωτικό.

Ἐν τάξει μὴν τὸ παρακάνουμε κιόλας ...
 

N/A

Μέλος
Δεν ξέρω αν έχει γίνει κάποια αναφορά με τα προσόντα του ιεροψάλτη συγκριτικά με εκείνα ενός ιερέα. Ιερείς υπάρχουν, και μάλιστα πολλοί, χωρίς κανένα φωνητικό προσόν, συχνά παράφωνοι και πολύ πιο συχνά χωρίς καμιά γνώση μουσικής. Είναι μεν λειτούργημα, αλλά υφίσταται ως επάγγελμα. Και είναι το μόνο "επάγγελμα" για το οποίο ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΤΥΠΙΚΟ Ή ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΣΟΝ. Κι όμως είναι ΠΛΗΡΩΣ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΟ. Βέβαια, υπάρχει αντίλογος. Δεν βρίσκονται πολλοί που να θέλουν να γίνουν ιερείς και να έχουν και προσόντα. Έτσι η εκκλησία, αναγκαστικά κάνει ιερείς χωρίς να απαιτεί αυτά τα προσόντα. Και καλά κάνει. Δεν θά ' πρεπε όμως να υπάρχει ο σεβασμός, η εκτίμηση και η ανάλογη αμοιβή προς τους ιεροψάλτες, οι περισσότεροι των οποίων έχουν χρόνια σπουδών και διαθέτουν κατά κανόνα φωνητικά προσόντα ανώτερα των κληρικών?

Δεν σημαίνει όμως ότι πρέπει να είναι δημόσιοι υπάλληλοι ή ότι πρέπει καν ζουν από το ψαλτήρι και μονο.
 

SARADIS3

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΛΑΜΠΑΔΑΡΙΟΣ Ι.Ν. ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΠΡ
Αγαπητοί φίλοι, μου φαίνεται λίγο άκαιρη η συζήτηση αυτή. Όταν πτυχιούχοι ΑΕΙ δεν έχουν εργασία και καταφεύγουν σε super market για να πάρουν 400 ευρώ δουλεύοντας 4-6 ώρες τη μέρα και μάλιστα με σπαστό ωράριο να συζητούμε για δεύτερο μισθό. Δεν λέω ασκώ το λειτούργημα του ιεροψάλτου 16 έτη ποτέ ως βασική εργασία. Θα πρέπει λοιπόν να γίνει διαχωρισμός των ψαλτών σε αυτούς που έχουν ως βασική εργασία το αναλόγιο (που σημαίνει 8ωρη απασχόληση τη μέρα στο ναό) και σε αυτούς που είναι ψάλτες μεγάλων εορτών και Κυριακών. Προσωπικά θεωρώ προκλητικό στις μέρες μας το μισθό των 400 και πάνω ευρώ για τον ψάλτη της Κυριακής και μόνο. Εννοείτε βέβαια ότι τα χρήματα θα πρέπει να εμφανίζονται και στις κατά τόπους ΔΟΥ.

Εισαι εφοριακος ελεος!!!Μαλλον εχεις μπερδευτει αλλο δουλεια και αλλο η τεχνη της μουσικης .Ας πληρωσουν πρωτα οι δικογοροι , οι μηχανικοι,μεγαλοεργολαβοι ,οι πολιτικοι και μετα θα δωσουμε εμεις ευλογια στην εφορια.Οταν παμε μια Κυριακη στην εκκλησια να ψαλουμε δεν σημενη οτι δεν κανουμε καποια προετοιμασια,δεν μας πληρωνουνε με την ωρα αλλα με τα προσοντα του καθενος ,φωνιτικα,μουσικα κλπ.
 
Last edited:

Γιώργος Πυργάκης

Γιώργος Πυργάκης
Δεν ξέρω αν έχει γίνει κάποια αναφορά με τα προσόντα του ιεροψάλτη συγκριτικά με εκείνα ενός ιερέα. Ιερείς υπάρχουν, και μάλιστα πολλοί, χωρίς κανένα φωνητικό προσόν, συχνά παράφωνοι και πολύ πιο συχνά χωρίς καμιά γνώση μουσικής.

Πλέον τα πράγματα δεν είναι όπως ήσαν, οι περισσότεροι από τους ιερείς είναι άριστοι γνώστες βυζαντινής μουσικής.

Ιερείς υπάρχουν, και μάλιστα πολλοί
Κάντε μια βόλτα στην επαρχία...
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ιερείς υπάρχουν, και μάλιστα πολλοί

Καλά θα ήταν, κ. Μιχάλη. Ελάτε, όμως, που υπάρχουν χιλιάδες εφημεριακά κενά;

Γιὰ ἀναζητῆστε ἀριθμὸ ἱερέων σὲ ἀστικὲς ἐνορίες Ἀθηνῶν- Θεσσαλονίκης ποὺ κάποτε ἐπιτυγχάνουν μία ἑβδομάδα ἐφημερίας τὸ ... δίμηνο!:eek:
 
Top