+1Έχω να ετοιμάσω και τις σημειώσεις του Σ.- Π. (πλάκα κάνω!)
Think before you print
+1Έχω να ετοιμάσω και τις σημειώσεις του Σ.- Π. (πλάκα κάνω!)
Ρε Παύλο και Σταμάτη, βγάζουμε τον πυροσβεστήρα κι εσείς έρχεστε και πετάτε... γκαζάκια;; Κάντε αυτό που λένε... τα ονόματά σας! Παυσατε και Σταματήστε!!!
Αυτό καταλάβατε από την παράγραφο; Κρίμα τις σπουδές...Προς κ.Μανιάτη
Τώρα αλλάξαμε τροπάριο κ κρίνουμε τον συνομιλητή μας από την ημερομηνία εγγραφής του; Μήπως να κρίνεις κ τα χρόνια μου στο αναλόγιο κ τις σπουδές μου;
Ου τολμώ...Ααα κ με την φαντασία σου κρίνε κ την χροιά της φωνής μου,
Δικαίωμά σας...Όσον αφορά τα περί δικομανίας ΕΜΜΕΝΩ μέχρι να ανακάλεσει ο κύριος που απείλησε το συνομιλητή μας. Φυσικά μιας κ είσαι τόσο καλός γνώστης του Αστικού Κώδικα πράξε κ με εμένα τα δέοντα κτλ
Δεν τα συνηθίζω...Για την τεστοστερόνη κ τις εκκρίσεις άλλων αδενών σε ΠΜ.
Χαίρομαι, εγώ και οι συγχωριανοί μου, που ένας κοσμοπολίτης μεγαλοαστός του Παρισιού καταδέχεται να μας δώσει σημασία... Το είχαμε τόση ανάγκη!Ειρωνείες κ αναπαραγωγή χωριάτικων αποφθεγμάτων μάλλον ταιριάζουν σε συνχωριανούς σου μιας κ μιλάτε την ίδια γλώσσα.
Πουλάτε;Καλά μυαλά.
Αν θυμάμαι καλά, πρώτα πάνε οι ευχές και μετά το θάψιμο. Προφανώς στο Παρίσι ακολουθούν άλλο τυπικό...Σου εύχομαι καλή κ ευλογημένη χρονιά
Φίλε Παῦλο μᾶλλον θὰ σὲ δυσαρεστήσω.
Πρώτα πρώτα στὰ περὶ δικαστηρίων ἄν ἔχεις κουράγιο νὰ ψάξεις σὲ παλαιότερες καταστάσεις τοῦ Ψαλτολογίου θὰ διαπιστώσεις ποιοὶ ἔχουν κάνει τὴν προσφυγὴ στὰ διακστήρια ἀπὸ ἄθλημα πρωτάθλημα καὶ ποιοὶ ἔχουν ἀπειλήσει ὁλόκληρο τὸ forum μὲ κλείσιμο. Ὁ Σκρέκας πάντως σίγουρα δὲν ἦταν. Δικομανία ἀποδεδειγμένη καὶ μὲ ἀπτὰ ἀποτελέσματα μᾶλλον διακρίνει τὴν «ἄλλη» πλευρά.
Ἐπίσης, ἐπειδὴ γνωρίζω προσωπικὰ τὸν Σκρέκα καὶ προσόντα πολλὰ ἔχει καὶ ἔχει σταθεῖ στὸ ὕψος του ὅταν «ἄλλοι» ἀπειλοῦσαν καὶ τὸ δικαίωμα ὕπαρξης ἀκόμη αὐτοῦ τοῦ forum. Ἴσως ἐπειδὴ δὲν τοὺς βγῆκε τὸ ἀρχικὸ τους πλάνο ...
Τώρα, η μαγνητοσκόπηση ἦταν ἐξαιρετικὴ ἀπὸ τεχνικης πλευρᾶς, δὲν διαφωνῶ, ἀλλὰ τὰ σχόλια περὶ ἀναγεννήσεως ἦταν ἀνήκουστα καὶ ἀπαράδεκτα, ἀγγίζοντας τὰ ὅρια τῆς προπαγάνδας.
Τὸ ἄκουσμα δὲν μοῦ ἄρεσε καθόλου οὕτε συμβιβάζεται μὲ μένα καὶ τὰ δικά μου ἀκούσματα, τελείως διάφορη ἀλλὰ καὶ ἀδιάφορη τῆς παραδόσεως τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας ὅπως τὴν ἀκοῦμε ἀπὸ τὸν ἀλήστου μνήμης Ἰάκ. Ναυπλιώτη.
Πέραν αὐτῶν, θέλω νὰ καταδικάσω ἀπερίφραστα τὸν ὁποιονδήποτε σχολιασμὸ τῆς ψαλτικῆς ἰκανότητας συναδέλφων ποὺ οὕτε ἄνέβασαν ἠχογράφησή τους οὕτε ζήτησαν κάποια κριτική οὕτε ἐπιθυμοῦν νὰ ἐκθέσουν τὸν ἑαυτό τους δημοσίως.
Εἶναι ἀπαράδεκτο νὰ σχολιάζει κανείς συναδέλφους του χωρὶς οἱ τελευταῖοι νὰ τὸ ζητήσουν.
Ὅποιος ἐκτίθεται δημοσίως, κρίνεται δημοσίως, ἀρέσει δὲν ἀρέσει.
Ὅποιος ὄμως ΔΕΝ ἐκτίθεται, ΔΕΝ κρίνεται, ἀρέσει δὲν ἀρέσει.
Σχόλια τοῦ στυλ, σ᾿ ἔχω ἀκούσει καὶ ξέρω τί κάνεις καὶ ποὺ ψάλλεις, καὶ μὲ ποιὸν πίνεις καφὲ καὶ ποὺ ἐκκλησιάζεσαι καὶ ποῦ κινεῖσαι εἶναι ἀπαράδεκτα καὶ ἄλλες ἐποχὲς, ἄλλα πρόσωπα, ἄλλες καταστάσεις θυμίζουν.
Προτιμῶ κάποιος νὰ μὲ βρίσει καὶ φυσικὰ νὰ τὸν βρίσω παρὰ τὴν μπαμπεσιά.
Αὐτὰ, μολονότι θὰ λυπήσω τὸν φίλτατο Παῦλο.
ΥΓ. Ἐπίσης, νὰ θυμίσω πὼς ἡ ἐν λόγῳ παρέα περιλαμβάνει μερικὰ ἀπὸ τὰ πιὸ ζωντανὰ μέλη τοῦ forum ποὺ πολλὲς φορὲς μᾶς ἔχουν κάνει νὰ χαροῦμε ἀλλὰ καὶ προσφέρουν συνεχῶς στὴν κοινότητα, εἴτε μὲ τὴν σπιρτάδα τους εἴτε μὲ τὶς γνώσεις τους.
Δομέστιχε καλή χρονιά,
δεν με στενοχώρησες καθόλου παρά το ότι διαφωνούμε στο τι μας αρέσει σαν
άκουσμα κ τι όχι.Παραδέχομαι τα περί υπερβολής αλλά απορρίπτω τα περί
προπαγάνδας.Πλευρές δεν υπάρχουν στη Μουσική σε αυτό άλλωστε τρανή
απόδειξη είναι ο τόνος κ ο τρόπος που ανταλάσσουμε εμείς οι 2 τις απόψεις
μας.Με καλή πίστη στο διάλογο αποφεύγονται ειρωνείες κ υποτιμητικές
συμπεριφορές κ ζητούμενο δεν είναι μόνο η επιβολή της άποψής μας αλλά κ
το πως οδηγούμαστε σε αυτήν. Το αν κρίνονται κάποιοι για το πότε ήρθαν
στην παρέα μας με βρίσκει τουλάχιστον αντίθετο κ πίστεψέ με υπάρχουν
σοβαροί μελετητές κ μελωδοί που δεν γνώριζαν το Ψαλτολόγιο το οποίο ΟΛΟΙ
μας διαδίδουμε.Τα περί διαστικών αιθουσών είναι απλά για άλλους κ ΟΧΙ ΓΙΑ
ΤΟΥΣ ΨΑΛΤΕΣ. Τέλος αναφέρω ότι κ μόνο που απάντησες είναι θαυμάσιο.
Υ.Γ. Το άκουσμα ήταν αρκετά καλό τουλάχιστον πρέπει να παραδεχτείς ότι υπήρχε ποιότητα,αρμονία,συγχρονισμός κ μυσταγωγικό κλίμα.
Φίλε Τάσο χρόνια πολλά.Αν είσαι αυτός που ξέρω γνωριζόμαστε από τα παλία μέχρι που χαθήκαμε από τον γάμο σου και μετά.
1.Αυτήν την ευχή που σας έδωσε ο Πατριάρχης (Συγχαίρομεν θερμότατα και ευχαριστούμεν την «Ελληνικήν Βυζαντινήν Χορωδίαν», τα τε μέλη και τον ιδρυτήν και διευθυντήν αυτής φίλτατον κ. Αγγελόπουλον, ευλογούμεν δε ολοθύμως και αυτούς και το έργον των, ευχόμενοι και άλλας πολλάς λαμπράς παρουσίας εις πολλά έτη!
κ. κ. Β Α Ρ Θ Ο Λ Ο Μ Α Ι Ο Υ
μην το παίρνετε και πάνω σας,δεν λέει τίποτα.Μία ευχή σας 'εδωσε τον οποίον δε μιλάει για παράδοση.Δώσε θάρρος στον χωριάτη...
2.Να τους χαίρεστε τους Μεγάλους Δασκάλους σας.Και θέλω να μου απαντήσεις αν αυτοί οι μεγάλοι δάσκαλοι είναι ποιο μεγάλοι από αυτούς του Πατριαρχείου κ.τ.λ.;
3.Κάποτε στον Αγ.Δημήτριο Λουμπαδιάρη είπες σε έναν ψάλτη μεγάλο σε ηλικία και αναγνωρίσιμο, ότι εμείς από σας, (δηλ. και από αυτόν και από τους άλλους γνωστούς ψάλτες Πατριαρχείου κ.τ.λ. )είμαστε πιο διαβασμένοι.Τι θέλεις να πείς με αυτό;Καλά εδώ έχω να πω οτί εδώ κολλάμε;Εδώ έχει πει καθηγητής πανεπιστημίου στην έδρα ,από την σχολή Καρά ότι τα θεωρικά μαθήματα τον Παλαιών Μεγάλων δασκάλων είναι μπούρδες,όταν ένας γνωστός μου φίλος του τα πήγε για να του δείξει ότι άλλα είναι αυτά που διδάσκει και άλλα είναι αυτά που λένε τα γνωστά βιβλία, περί διαστημάτων.
4.Επειδή ψέλνετε μόνο κλασικά μαθήματα δεν πάει να πει ότι το άκουσμα σας ειναι Παραδοσιακό γιατί τότε αναιρείς τον Ιάκωβο Ναυπλιώτη και εσένα,και ο λόγος είναι γιατί κάποτε όταν είχαμε πάει στην Ύδρα στο μοναστήρι να μείνουμε μία εβδομάδα εκεί,κάποια στιγμή είχες ψάλλει το Άξιον εστί του Ι.Ναυπλιώτη.Και ρωτώ εγώ αφού δεν είναι παραδοσιακός ο Ναυπλιώτης στο άκουσμα και στα κείμενα γιατί να τον ψάλλεις;Εσύ έχεις άλλους παραδοσιακούς ψάλτες ,που εμφανίστηκαν από το 50(και μετά για να σου μάθουν παράδοση.
5.Αναφέρεσε ότι, επίτελους να που βρέθηκε και ένα βίντεο από το αναλόγιο.Τι λες φίλε μου Τάσο;!Σοβαρα;Αν δεν γνωρίζεις υπάρχουν βίντεα από το αναλόγια του Χρ.Θεοδοσόπουλου,του Περιστέρη,του Στανίτσα,του Νεραντζή,του Παϊκόπουλου... από γνωστούς μέχρι και ''άσχετους'' ψάλτες.
6.Συγγνώμη που σου μιλάω στον ενικό γιατί γνωριζόμαστε...
Πάντως με το κειμενάκι το παραπάνω με έκανε να κλάψω.
Έγραψε!Αν θυμάμαι καλά, πρώτα πάνε οι ευχές και μετά το θάψιμο. Προφανώς στο Παρίσι ακολουθούν άλλο τυπικό...
Κι αυτό έγραψε!Κάποιοι ἄλλοι σοῦ μιλᾶνε ἀλλὰ ἄμα δὲν ἔχεις διδακτορικὸ δὲν εἶσαι τοῦ ἐπιπέδου τους καὶ πρέπει μόνο νὰ ἀκοῦς. Ἀπαραίτητη ἐπίσης ἡ γνώση τῆς παλαιότερης φάσης τὴς παλαιογραφίας, νὰ χρησιμοποιεῖς στὸν ἐκτυπωτὴ σου περγαμηνὴ Α4 ἀπὸ τομάρι ... γαϊδάρου
Αυτό όμως ΔΕΝ έγραψε καθόλου μα καθόλου φίλε domesticus κι επειδή δεν είναι και πάααααααρα πολλοί αυτοί που υπονοείς κι επειδή έχεις ξαναγράψει κάτι παρόμοιο κι επειδή είμαστε σαφώς offtopic, παραπέμπω στη συζήτηση αυτή για τα περαιτέρω.Κάποιοι θεωροῦν διάλογο τὸν ξερο ἐπιστημονικὸ λόγο ἀνεβάζοντας ἕνα μνμ κάθε 15 μέρες λὲς καὶ τὸ forum εἰναι ἡ Ἀκαδημία Πλάτωνος. Ὑπάρχουν βέβαια τέτοια φορουμ μὲ παρόμοια ἤθη καὶ ἔθιμα. Ἐδῶ εἴμαστε οἱ περισσότεροι ... ἀρπαγμένοι, ... μεταμεσονύκτιοι τύποι, τοῦ ... ὑποκόσμου, τοῦ .... σκοινιοῦ, τοῦ ... παλουκιοῦ καὶ μὲ χτυπημένη ... μπιέλα.
Με τη διαφορά ότι δεν υπάρχει κανένα μέλος από 'δω μέσα που να έχει τους χαρακτηρισμούς που αναφέρεις ως υπογραφή να φαίνεται κάθε φορά που γράφει... Γι' αυτό πιστεύω ότι η συμπεριφορά σου είναι λανθασμένη. Με την ίδια λογική θα μπορούσα κι εγώ να βάλω ως υπογραφή κρίσεις για τον Καρά καθόλου εγκωμιαστικές από σημαίνοντα πρόσωπα στη μουσική μας, όπως το Θρασύβουλο Στανίτσα ή και τον Ιάκωβο Ναυπλιώτη ή σήμερα τον κ. Χατζηγιακουμή κ.ά. Είναι προφανές ότι αυτά τα πράγματα συντηρούν μια κατάσταση που όλοι ευχόμαστε κάποτε να τελειώσει, προς όφελος της μουσικής μας. Εκτός κι αν εσύ επιθυμείςν όντως τη συντήρηση αυτού του "πολεμικού" κλίματος, οπότε εκεί δεν έχω να σου πω τίποτα, είναι επιλογή σου.Για μενα, αυτη η ευχη λεει πολλα. Εκφραζει την αγαπη που εχει ο Πατριαρχης μας προς τον Λυκουργο Αγγελοπουλο, στην ΕλΒυΧ, και στο εργο τους. Απλως την εβαλα οταν αντιμετωπισα χαρακτηρισμους οπως 'αιρετικους', 'ασθενεις', 'παθολογια' κτλ.
Ωχ ωχ ωωωωχ.... Γράψε γκάφα... Τον Σταύρο τον έκανα... Σταμάτη!! Μάλλον παρασύρθηκα από το Ctapaman... Ευτυχώς που και το Σταύρος αρχίζει από... ΣΤΑ, οπότε σώζεται το λογοπαίγνιο!!!Ρε Παύλο και Σταμάτη, βγάζουμε τον πυροσβεστήρα κι εσείς έρχεστε και πετάτε... γκαζάκια;; Κάντε αυτό που λένε... τα ονόματά σας! Παυσατε και Σταματήστε!!!
Τι θα πεί ενα κλασσικό μαθημα το παίρνεις και καθε φορά το ερμηνεύεις διαφορετικά??? Το αν ειναι μεσα στα πλάισια της παραδόσεως το αποδηκνύει αυτο που λές ..."και δημιουργεί άλλη ερμηνεία" .Γι αυτό ψάλλεις δηλ??? Μήπως εχουμε χάσει την μπάλα τελικά...???? !!!!
Δηλ ο Πρίγγος που κατηγορείτο απτον Στανίτσα οτι "20 χρόνια τα ίδια και τα ίδια" είχε λίγοτερες γνώσεις απτον ΛΑ? Δεν ξέρω τι να πω και τι να σκεφτω πλέον....
Ψάλλουμε κλασσικά γιατί μας ανάγουν τον νουν προς το Θεο φίλε μου....με την απλότητα και απερριτότητά τους...
Όμορφα φιλικά και αγαπητικά...
Κ.μ.
Μάλλον εδώ ο μακαριστός άρχοντας εννοούσε την απουσία ποικιλίας όσων αφορά τους συνθέτες που επέλεγε ο αείμνηστος Κων. Πρίγγος, κάτι που ούτως ή άλλως αποτελούσε (την εποχή εκείνη τουλάχιστον) ένα είδος "πρωτόκολλου" για τον πατριαρχικό ναό, όπως έχουμε δει και από τις διάφορες κατά καιρούς εγλυκλίους. Όσον αφορά όμως στην ερμηνεία της κάθε συγκεκριμένης κατά τα άλλα σύνθεσης, εκεί είναι άλλο θέμα. Εδώ η έκδοση του Αλυγιζάκη με τις ηχογραφήσεις του Ναυπλιώτη έχει τον ειρμό της Θ΄ ωδής των Χριστουγένων σε δύο εκτελέσεις και υπάρχουν ερμηνευτικές διαφορές μεταξύ τους (επαναλαμβάνω ερμηνευτικές, η σύνθεση παραμένει η ίδια). Άλλο σύνθεση λοιπόν άλλο ερμηνεία.Αθωνίτης;95933 said:Δηλ ο Πρίγγος που κατηγορείτο απτον Στανίτσα οτι "20 χρόνια τα ίδια και τα ίδια" είχε λίγοτερες γνώσεις απτον ΛΑ? Δεν ξέρω τι να πω και τι να σκεφτω πλέον....
Αυτό είναι άραγε παραδεκτό και από τις δύο μεριές ή τρέφονται φρούδες ελπίδες, ότι ο Αγγελόπουλος θα αλλάξει μετά από τόσα χρόνια την ψαλτική του ή ότι στους φιλο-πατριαρχικούς θα βασιλεύσει η λογική, ο ευγενής διάλογος και η επιστημοσύνη;
Στο πρώτο μέρος της πρότασης αναφέρομαι σε ένα πρόσωπο (τον Λυκούργο Αγγελόπουλο), ενώ στο δεύτερο σε ομάδα ανθρώπων. Θεωρώ ότι οι εξαίρεσεις (οι οποίες δεν αποτελούνται μόνο από τα ονόματα που αναφέρεις, αλλά και από άλλους) μέσα σε μία τέτοια μεγάλη τολμώ να πω ομάδα ανθρώπων είναι αν μη τι άλλο (ευχάριστα) αναμενόμενες. Αναφερόμενος όμως στην πλειοψηφία της παράταξης, εμμένω στην άποψή μου, όπως και στην βεβαιότητα ότι και η σχολή του Καρά έχει πρόσωπα που κάνουν την διαφορά (δεν γράφω υποθετικά, αλλά από την γνωριμία μου με κάποιους από αυτούς). Ο δε Ευάγγελος που αναφέρεις υπήρξε μέσα στο κλίμα, οπότε βλέπεις ότι τέτοιοι ταμπελισμοί αυτοαναιρούνται.Ἀγαπητὲ Χρῆστο,
Φρονῶ πὼς ἡ παραπάνω γενίκευση στὸ δεύτερο σκέλος τοῦ συλλογισμοῦ σου χρειάζεται λίγη προσοχή.
Ἀνήκω στοὺς φιλοπατριαρχικοὺς, θεωρεῖς ὅτι μοῦ λείπουν τὰ παραπάνω γνωρίσματα; Μήπως ὑπονοεῖς πὼς περισσεύουν στὴν ἀντίπερα ὄχθη τοῦ Ρουβίκωνος; Τὸ ἴδιο ἰσχύει γιὰ τὸν Ζαγγανᾶ, τὸν Συμεωνίδη, τὸν Βαγγέλη τὸν Σολδάτο κ.ἄ ἐκλεκτοὺς συναδέλφους γιὰ νὰ μὴν μακρυγορῶ;
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
Αυτό πάντως δεν αλλάζει την άποψή μου ότι κάποιες συζητήσεις το μόνο που (ίσως) προσφέρουν είναι η προσωπική εκτόνωση του καθενός και τίποτα ουσιαστικό. Θα διαφωνώ πάντα με αυτό (ακόμα και αν ο ίδιος κατά λάθος παρεκτραπώ, οπότε όταν το καταλαβαίνω συνήθως μετατρέπω ή σβήνω τα μηνύματά μου), διότι δεν θεωρώ ότι αυτός είναι ο ρόλος ύπαρξης του ψαλτολόγιου. Για αυτά υπάρχει το τσιγάρο, τα πιάτα, οι ψυχαναλυτές, το ποδόσφαιρο, τα video games κλπ.