Tέσσερις ώρες βίντεο με τις ακολουθίες των Χριστουγέννων από την αγία Eιρήνη Aιόλου.

Status
Not open for further replies.
Και μετα μιλαμε για "Πατριαρχικους", "Πατριαρχικο υφος" και υπακοη στην εκκλησια?

Το "πατριαρχικό ύφος" έχει σχέση με την εκφορά του μέλους, όχι με τη σχέση που έχει κάποιος με τον Πατριάρχη. Ονομάστηκε "πατριαρχικό" γιατί καλλιεργήθηκε για πολλούς αιώνες κυρίως μέσα στον πατριαρχικό ναό.
Τώρα ας μη μιλήσουμε για υπακοή στην Εκκλησία, γιατί η Εκκλησία έχει δεχτεί το σύστημα των Τριών Δασκάλων στη γραφή και στα διαστήματα, ενώ Αγγελόπουλος και λοιποί όχι.
 
P

PANROUST

Guest
Να ρωτήσω κάτι;Και θέλω οπωσδήποτε να μου απαντήσετε μόνο εδώ.
Εγώ που δεν έρχομαι στην Αγ.Ειρήνη Αιόλου δεν έχω ενδιαφέρον στην Ορθόδοξη λατρεία;
Χρόνια πολλά σε όλους!
ΚΤάσο Νάσση δεν μου απαντήσατε εδώ...
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Δεν το εχεις παρει ειδηση οτι ο Αγγελοπουλος αγαπαει την βυζαντινη μουσικη? [...] Οποτε, να αγαπω την βυζαντινη μουσικη και να υποστηριζω τον Λυκουργο δεν ειναι ασχετο το ενα με το αλλο.
[...]
Για να δωσει οφικιο στο Βασιλικο και στον Αγγελοπουλο, ο Πατριαρχης αποδεικνυει οτι ειναι ασχετως. Και μετα μιλαμε για "Πατριαρχικους", "Πατριαρχικο υφος" και υπακοη στην εκκλησια?
[...]
Στη μουσικολογο να τα δωσεις αυτα για τις αποδειξεις οτι αυτα που λεει ειναι τελειος ασχετα και "προσβλητικα". (Το ειπες αυτο? Ή κανω λαθος?)
[...]
Οταν γραφεις εδω και αλλου για "ασθενειες" καταλαβαινω τη λογο διαλογο προκειτε να εχω. Την αλλη φορα μου εγραφες για τον Γαιτανο. Τι να σου πω.
[...]
Δεν αντιπροσωπευω κανεναν.[...] Μιλας για την ειρηνη και για να "περαση αυτη η κατασταση" και για "πολεμικο κλιμα" και μετα γενικευεις για "ασθενειες" κτλ? Σε εβγανα εγω "τρελο" ποτε και δεν το καταλαβα?
[...]
Ας προσεξεις και λιγο αυτα που γραφεις την επομενη κρισημη στιγμη. Ισως και χασεις ολοι την αξιοπρεπεια που εχεις μαζεψη τοσα χρονια.... :)
[...]
Παντως, τα βιντεο που σχολιαζουμε νομιζω πως δειχνουν αρκετη προοδο. Και η μουσικη μας εχει παει πολλη μπροστα με τον Καρα και τον Αγγελοπουλο.
Δεν νομίζω ότι αξίζει να συνεχίσω το διάλογο μαζί σου Τάσο, με τον ορυμαγδό παρανοήσεων, ειρωνείας και στείρας συνθηματολογίας που εξαπέλυσες (προφανώς εσκεμμένο, άρα δεν θα παίξω το παιχνίδι σου). Ούτε περιμένω φυσικά εκ μέρους σου μουσικές απόψεις για τα διαστήματα του Καρά ή για τον β' ήχο, αφού, είτε δεν έχεις, είτε, εάν έχεις, εγώ δεν είμαι άτομο ικανό να διαλεχθεί μαζί σου, όπως λες. Α, και προφανώς μόλις έχασα την αξιοπρέπειά μου...
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Η μουσική είναι πράξη και όχι θεωρία.
Σας αρέσει ο Καράς ; ψάλτε Καρά.
Σας αρέσει ο Ιάκωβος; ψάλτε Ιάκωβο.
Ομως έχουμε ακουστικά Καρά και Ιακώβου και παρατηρούμε ότι ουδεμία σχέση έχουν μεταξύ των.
Ή ο Ιάκωβος ήταν σωστός ή ο Καράς.
Επιλέξτε.
Αλλο ύφος και διαστήματα ο ένας και άλλο ο άλλος.
Δεν μπορούμε να πούμε ότι το ψάλσιμο Καρά ήταν και πατριαρχικό.
Μην τρελαθούμε.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Ποιό είπαμε είναι το θέμα;
Δεν πρέπει να δουλέύω με εσάς που έμπλεξα.Λείπω 3-4 μέρες κ θέλω να βουτήξω σαν καμικάζι στο πόλεμο μαζί σας αδέλφια μου αλλα...
ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑΑΑΑΑ;;;;;;;
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ἀφιέρωμα στὸν καμικάζι Πατρινό ὁδηγὸ μὲ ἀγάπη ἀπὸ τὸν Πῦργο τὸ Λευκό.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Αντε ρε παιδιά ανησύχησα....
Τώρα μπαίνω στο νόημα.

Ἀργεῖς καμικάζι μου, ἀργεῖς ...

(Ἄλλος ἔχει τ᾿ ὄνομα ἄλλος τὴ χάρη καὶ τὸ ... ρητὸ στὴν ὑπογραφή:, ξέρεις ... αὐτὸ μὲ τὸν Ἡράκλειτο καὶ τὸν ... πόλεμο))
 
Last edited:

greek487

Tasos N.
. . .τι να σου πω, εδώ πέρα έχει δώσει οφίκιο στο Βασιλικό και το Λυκούργο, τι θα πει αυτό δηλαδή;

Το θεμα εδω ειναι "Tέσσερις ώρες βίντεο με τις ακολουθίες των Χριστουγέννων από την αγία Eιρήνη Aιόλου", αλλα ηθελα να σχολιασω και τα παραπανω.

Το οτι εδωσε ο Πατριαρχης οφικιο στο Βασιλικο ειναι λαθος? Επειδη εχουμε μουσικες διαφωνιες με το γνωστο υφος του Βασιλικου, εννοει οτι δεν του ανηκει ιδιαιτερη τιμη? Εννοει οτι η προσφορα του Βασιλικου δεν αξιζει να την αναγνωρισει ο Πατριαρχης?

Εγω παντως μεγαλωσα ακουγοντας Βασιλικο συνεχως. Και τωρα επειδη εχω μαθει παραπανω, δεν εννοει οτι δεν θα αναγνωρισω την προσφορα του Βασιλικου.

Μονο για τον ενθουσιασμο για τη βυζαντινη μουσικη που ο Βασιλικος μεταδοσε τοσα χρονια του αξιζει. Και ο Βασιλικος, και ο Αγγελοπουλος, και τοσοι αλλοι τ' αξιζουν.

Η εκκλησια δεν πεταει κανεναν εξω. Θυμαμαι που ελεγε ενας συναδελφος του Σφικα σε μια εκπομπη οτι η Εκκλησια δεν τον αναγνωρισε καθολου και οτι ειναι τεραστιο λαθος. Οντως, ειναι απανθρωπο να μην τιμουνται αυτοι που προσφερουν τοσα.

Χρονια πολλα στους εορταζοντες,
Τασος


...
 

greek487

Tasos N.
Το "πατριαρχικό ύφος" έχει σχέση με την εκφορά του μέλους, όχι με τη σχέση που έχει κάποιος με τον Πατριάρχη. Ονομάστηκε "πατριαρχικό" γιατί καλλιεργήθηκε για πολλούς αιώνες κυρίως μέσα στον πατριαρχικό ναό.
Τώρα ας μη μιλήσουμε για υπακοή στην Εκκλησία, γιατί η Εκκλησία έχει δεχτεί το σύστημα των Τριών Δασκάλων στη γραφή και στα διαστήματα, ενώ Αγγελόπουλος και λοιποί όχι.

Νικο,

Δεν ειμαι ειδικος, αλλα το τι εννοει "Πατριαρχικο υφος" εχουν μιλησει πολλη. Δεν ξερω ολοι την ιστορια, αλλα τα σχολια του Ψαχου και του Αρβανιτη φαινονται λογικα. Προσωπικα, μου φαινεται πιο σημαντικο το τι μαθηματα θα ψαλλουμε.

Σαν ρητορικη ειναι υπεροχο, κατα τη γνωμη μου, να λεμε, 'Εμεις ψελνουμε κατα τη Νεα Μεθοδο των Τριων Διδασκαλων. Ο Αγγελοπουλος και οι λοιποι οχι.'

Εγω βλεπω τον Καρα απλως να συμπληρωνει μερικα πραματα. Για μενα, τα πιο σημαντικα ειναι στα ισοκρατηματα, στης αναλυσεις, και στης ελξεις. Ολοι μας ψελνουμε στο μουσικο συστημα των Τριων Διδασκαλων.

Φιλικα,
Τασος


...
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Κάποια θέματα που θίγονται εδώ έχουν συζητηθεί κατά κόρο, όπως εδώ σχετικά με το οφίκιο στο Βασιλικό (οι δικές μου απόψεις εδώ κι εδώ).
Δεν ειμαι ειδικος, αλλα το τι εννοει "Πατριαρχικο υφος" εχουν μιλησει πολλη. [...] Προσωπικα, μου φαινεται πιο σημαντικο το τι μαθηματα θα ψαλλουμε.
Το ύφος δεν έχει καμία σχέση με το κλασσικό ή μη των μαθημάτων. Δηλ. με τη λογική αυτή, όποιος ψάλλει λειτουργικά Χατζηαθανασίου, που δεν είναι κλασσικά, αυτομάτως δεν έχει πατριαρχικό ύφος; Ο π. Σεραφείμ Φαράσογλου, που είναι πολύ πιο αρμόδιος να μιλήσει από τον καθένα μας γιατί τα έζησε αυτά τα πράγματα από πρώτο χέρι, στο μικρό βιβλιαράκι του για το Στανίτσα, περιγράφει πολύ ωραία την αίσθηση του ύφους και δεν τη συνδέει καθόλου με το παλαιό ή νεώτερο των μαθημάτων (είναι νομίζω γνωστό το τι εικόνα έχει για το ύφος Καρά, όποιος αμφιβάλλει ας τον ρωτήσει, εγώ το έχω κάνει...)
Εγω βλεπω τον Καρα απλως να συμπληρωνει μερικα πραματα. Για μενα, τα πιο σημαντικα ειναι στα ισοκρατηματα, στης αναλυσεις, και στης ελξεις. Ολοι μας ψελνουμε στο μουσικο συστημα των Τριων Διδασκαλων.
Εφόσον το ζήτημα είναι το εάν μεταχειρίζεται κανείς την παλαιά ή τη νέα γραφή, ναι, και ο Σακελλαρίδης σύστημα τριών διδασκάλων έψαλε! Το θέμα όμως του ύφους απαιτεί μαθητεία σε κάποιον που το κατέχει, αλλιώς δεν μαθαίνεται. Κι αυτή τη μαθητεία ούτε ο Καράς την είχε, ούτε ο Λυκούργος ούτε κανένας άλλος από τις σχολές τους. Κι ας μην ξεχνάμε (αμάν πια...) ότι οι έλξεις και οι αναλύσεις του Καρά δεν έχουν καμία σχέση με τα όσα έγραψε η Επιτροπή και με τον τρόπο που τα ερμήνευσαν οι παραδοσιακοί ψάλτες.

Αυτή η μεγάλη γενίκευση που επιχειρείται από πολλούς σε στυλ "η μουσική είναι μία, ο καθένας τη βλέπει όπως θέλει, όλοι ψέλνουμε τρεις διδασκάλους και μπορεί ο καθένας να τους συμπληρώνει όπως θέλει, προσθέτοντας σημαδάκια στη γραφή τους και παραλλάσοντας το ψάλσιμο που έχει μεταφερθεί ως εμάς", είναι εξαιρετικά επικίνδυνη: η παράδοση σίγουρα δεν είναι στατική, αλλά η εξέλιξή της είναι μεγάλο βήμα και γίνεται φυσικώ τω τρόπω (και όχι απλώς γράφοντας ένα θεωρητικό) όχι από τον καθένα, αλλά από ανθρώπους μπολιασμένους με την παράδοση. Δεν μπορεί δηλαδή ο Καράς και ο κάθε Καράς να νομίζει ότι έχει εκτελεστικά (γιατί αυτό μετράει στην παράδοση, οι θεωρίες απλώς την υπηρετούν και είναι... θεωρίες!) την αξία και την εμπειρία ενός Πρίγγου και ενός Στανίτσα και να αποφασίζει να προσθέσει σημεία στη γραφή που αυτοί μεταχειρίζονται και αυτά να σημαίνουν ταυτόχρονα και την αλλαγή του ύφους τους, άρα την αποκοπή από ό,τι παραδόθηκε! Και ο Στανίτσας στο Τριώδιο έχει ένα δικό του γραφικό ιδίωμα (χωρίς φυσικά "καραδόφωνα"), και ο Στανίτσας οπωσδήποτε διαφοροποίησε το ύφος, σε σχέση με τον Πρίγγο, πάτησε όμως επάνω στον Πρίγγο με τον οποίο συνέψαλε επί 20ετία, κι αυτό, σε συνδυασμό και με το σπάνιο ταλέντο του, του έδωσε ένα τέτοιο δικαίωμα και τα εχέγγεια πως ό,τι κάνει θα είναι συνέχεια του ό,τι παρέλαβε. Ο Καράς όμως και οι επίγονοί του δεν πάτησαν πουθενά, αυτή είναι η διαφορά (με τη μόνη παρατήρηση τη διαφοροποίηση της σχολής Καρά από ό,τι είχαμε συνηθίσει στο παρελθόν, που παρατηρείται τελευταία). Μην τα ισοπεδώνουμε όλα λοιπόν...
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Για 4 ώρες βίντεο 18 σελίδες μηνύματα (ως τώρα!) .... Φαντάζομαι εάν το βίντεο είχε μεγαλύτερη διάρκεια τι θα είχε γίνει....:eek:
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Για 4 ώρες βίντεο 18 σελίδες μηνύματα (ως τώρα!) .... Φαντάζομαι εάν το βίντεο είχε μεγαλύτερη διάρκεια τι θα είχε γίνει....:eek:

Time...does matter..!


Δ.
 

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Για 4 ώρες βίντεο 18 σελίδες μηνύματα (ως τώρα!) .... Φαντάζομαι εάν το βίντεο είχε μεγαλύτερη διάρκεια τι θα είχε γίνει....:eek:

Βλέποντας στο πλήθος των μηνυμάτων τις ποικίλες αντιδράσεις των ... ΑΕΚτζήδων(κι εγώ μέσα) και των τριφυλλιωτών:D:D είπα να κάνω την εξής ερώτηση (φιλολογική): Εάν στα ... εικονοσκοπημένα αποσπάσματα έψαλλε ο αείμνηστος Θρασύβουλος Στανίτσας, θα υπήρχαν τόσα μηνύματα; Οι ... τριφυλλιώτες θα σχολίαζαν δυσμενώς την τεχνοτροπία του άρχοντος; Ή θα έβαζαν απλά thanks οι μετριοπαθείς, ενώ οι προσκεκολλημένοι στο Αγιο-Ειρηνικόν ύφος ιδόντες θα αντιπαρήρχοντο....
Λέω εγώ τώρα....
 
P

PANROUST

Guest
Panagiotis;97126]Για 4 ώρες βίντεο 18 σελίδες μηνύματα (ως τώρα!) .... Φαντάζομαι εάν το βίντεο είχε μεγαλύτερη διάρκεια τι θα είχε γίνει....:eek
Το πρόβλημα δεν είναι το πόσο μεγάλο είναι το βίντεο ή το περιεχόμενο του στο συγκεκριμένο εδώ βίντεο,αλλά το πως το παρουσίασε αυτό.Και στο κάτω κάτω της γραφής δεν λέω,έγραψε αυτό που αισθάνθηκε και δεν μπορεί κανένας να του το απαγόρευσει.Αλλά όταν από κει και πέρα γράφονται μπούρδες και σε προσβάλουν δεν μπορεί με μία σελίδα να περαστεί έτσι.Μιλάει για ότι η Αγ. Ειρήνη είναι πρότυπο της Βυζαντινής Μουσικής Παράδοσης και του Τυπικού. Είναι ένα παράδειγμα για όσους αγαπούν την Παράδοση και θέλουν να την συνεχίσουν. Συνεπώς, συνιστώ σε όποιους έχουν ενδιαφέρον για την Ορθόδοξη Λατρεία να επισκεφτούν την Αγ. Ειρήνη Αιόλου. Σίγουρα θα οφεληθούν..Εγώ από όσα λέει εδώ αναγνωρίζω μόνο για το Τυπικό που μιλάει αλλά δεν είναι μόνο η Αγ.Ειρήνη.Είναι το Πατριαρχείο τα μοναστήρια και κάποιες άλλες εκκλησίες που προσπαθούν λίγο πολύ...
Να πάει στην ευχή να πώ ότι στο Πατριαρχείο αυτό που ακούω δεν είναι παράδοση.Αλλά όταν έχω ακούσει τον Ι.Ναυπλιώτη που θεωρείτε original παραδοσιακός ψάλτης με σύγκρισει από αυτόν και μετά,και τον συγκρίνω το άκουσμά του με το άκουσμα της Αγ.Ειρήνης Αιόλου,γιατί να μην αντιδράσω σε αυτά που λέει ότι είναι πρότυπο της Β.μουσικής παράδοσης και και και....:rolleyes:Μπούρδεςκαι δεν θέλει καθόλου πανεπιστημιακή ανάλυση για ότι είναι μπούρδες.Και αν έχω άδικο να πάει στον Πατριάρχη που τούς έδωσε την αγάπη του στην χορωδία,να του πεί αυτά που είπα.

Όσο για την προσβολή, κ. Τάσο Νάσση
Συνεπώς, συνιστώ σε όποιους έχουν ενδιαφέρον για την Ορθόδοξη Λατρεία να επισκεφτούν την Αγ. Ειρήνη Αιόλου. Σίγουρα θα οφεληθούν.
στην ερώτησει που σας έκανα (εγώ που δεν έρχομαι στην Αγ.Ειρήνη Αιόλου δεν έχω ενδιαφέρον στην Ορθόδοξη λατρεία;),δεν μου απαντήσατε.Δεν πειράζει.
Και σε κάτι που συμφωνώ μαζί σας μετά από αυτά που είπατε(ότι η Αγ. Ειρήνη είναι πρότυπο της Βυζαντινής Μουσικής Παράδοσης και του Τυπικού. Είναι ένα παράδειγμα για όσους αγαπούν την Παράδοση και θέλουν να την συνεχίσουν. Συνεπώς, συνιστώ σε όποιους έχουν ενδιαφέρον για την Ορθόδοξη Λατρεία να επισκεφτούν την Αγ. Ειρήνη Αιόλου. Σίγουρα θα οφεληθούν),είναι οι χαρακτηρισμοί όπου έχετε αντιμετωπίσει όπως 'αιρετικους', 'ασθενεις', 'παθολογια' κτλ..Δίκαιο έχετε.Είναι άδικοι.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Ρε παιδάκι μου μπερδεύτηκα τι θέλεις να πεις;
Γράψτο απλά να καταλάβω...
 

greek487

Tasos N.
Ρουστέμης Παναγιώτης;96679 said:
Χρόνια πολλά σε όλους!
ΚΤάσο Νάσση δεν μου απαντήσατε εδώ...

Εγώ που δεν έρχομαι στην Αγ.Ειρήνη Αιόλου δεν έχω ενδιαφέρον στην Ορθόδοξη λατρεία;

Παναγιώτη,

Απο τα ευχαριστω που ελαβε το μυνημα σου, δεν εισαι ο μονος που περιμενη να ακουσει τη νομιζω για τα ενδιαφεροντα σου. . . :D

Ειχα γραψει,
Συνεπώς, συνιστώ σε όποιους έχουν ενδιαφέρον για την Ορθόδοξη Λατρεία να επισκεφτούν την Αγ. Ειρήνη Αιόλου. Σίγουρα θα οφεληθούν.

Οποτε, και σενα σου συνιστω να επισκεφθεις το ναο. Γιατι να μην πας εαν εχεις ενδιαφερον? Αφου ξερεις τι πολυτιμω εργο κανουν. Πολλη παραμερισαν τα αρνητικα που ακουγαν απο τους ψαλτες. Και, αντιθέτως, παραδέχτηκαν τα εγκωμιαστικα που εκφραζουν οι μουσικοι.

Επίσης, ωραια υπογραφη....=) Συμφωνω απολυτως οτι ο Καράς ήταν λόγιος, ασχοληθηκε με παρα πολλα μουσικα ζητηματα και ενεργουσε ως θιασώτης και υποστηρικτής της ελληνικης μουσικης. Τωρα εαν την γνωριζε τη μουσικη, μαλλον την γνωριζε αφου μια ζωη με αυτη ασχοληθηκε.

Και ποιος ξερει, ισως ο Ναυπλιωτης θα αλλαζε γνωμη εαν εβλεπε όλα τα ωραια και παραδοσιακα που ακολούθησαν τον Καρα.

Φιλικα,
Τασος

...
 
Status
Not open for further replies.
Top