Tέσσερις ώρες βίντεο με τις ακολουθίες των Χριστουγέννων από την αγία Eιρήνη Aιόλου.

Status
Not open for further replies.

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Μόλις ολοκλήρωσα το ανέβασμα με τέσσερις ώρες βίντεο με τις ακολουθίες των Χριστουγέννων εσπερινό, όρθρο και θεία λειτουργία από την αγία Eιρήνη Aιόλου.




Παραμονή Χριστουγέννων Στην Αγία Ειρήνη 1/5


http://www.youtube.com/watch?v=eivRKxY4JSo


Προλογίζει η Σωτηρία Αδάμ λέγοντας διάφορα λόγια για τον άρχοντα Αγγελόπουλο που σε ένα χρόνο και κάτι κλείνει 30 χρόνια στην αγία Ειρήνη. Σε έναν ναό όπου πριν από αυτόν έψαλλαν όχι τόσο βυζαντινή μουσική και διάφορα τέτοια. Ακολουθεί αργοσύντομο κεκραγάριον από τον εσπερινό δηλαδή των Χριστουγέννων του Ιωάννου Πρωτοψάλτου σε ήχο δευτερο με τα στιχηρά του εσπερινού.


Παραμονή Χριστουγέννων Στην Αγία Ειρήνη 2/5

http://www.youtube.com/watch?v=vudAvsH7C9Q


Το Δοξαστικό του Εσπερινού, Αυγούστου… σε εξήγηση Σίμωνος Καρά και ήχο δεύτερο. Τα τροπάρια των αναγνωσμάτων Λαθών ετέχθης…κ.τ.λ.



Παραμονή Χριστουγέννων Στην Αγία Ειρήνη 3/5

http://www.youtube.com/watch?v=pEFetPMrkEY


Τρισάγιον αφού ο εσπερινός δίνει πλέον τη θέση του στη Θεία Λειτουργία του Μ. Βασιλείου με το προκείμενο του αποστόλου, τον απόστολο και το ευαγγέλιο καθώς και το δόξα σοι κύριε το μετά το ευαγγέλιο.


Παραμονή Χριστουγέννων Στην Αγία Ειρήνη 4/5

http://www.youtube.com/watch?v=ezgkOlOWRcs

Το Χερουβικό του Φωκαέα σε ήχο δεύτερο με τη μεγάλη είσοδο και τη συνέχεια του χερουβικού.

Παραμονή Χριστουγέννων Στην Αγία Ειρήνη 5/5

http://www.youtube.com/watch?v=oe2spZ69MXg

Η ακολουθία της Λιτής και τα απόστιχα με το απολυτίκιον της εορτής






Όρθρος Χριστουγέννων (Α μέρος) Στην Αγία Ειρήνη 1/6

http://www.youtube.com/watch?v=uJz3CxtWRGU

Κωνσταντίνος Μαφίδης

Όρθρος Χριστουγέννων (Α μέρος) Στην Αγία Ειρήνη 2/6

http://www.youtube.com/watch?v=I5YOd63mogA

Η αρχή του όρθρου με το Θεός Κύριος το απολυτίκιον και τα καθίσματα της εορτής.

Όρθρος Χριστουγέννων (Α μέρος) Στην Αγία Ειρήνη 3/6

http://www.youtube.com/watch?v=VuuGmzh616A

Ο πολυέλεος της εορτής Ευλογήσατε τον Κύριον του Κουκουζέλη σε ήχο πρώτο.

Όρθρος Χριστουγέννων (Α μέρος) Στην Αγία Ειρήνη 4/6

http://www.youtube.com/watch?v=25E7JFN7lyw

Η εκλογή σε τέταρτο ήχο, πάσα η γη και σε μέλος του κ. λυκούργου αγγελόπουλου και το τρίτο κάθισμα που ψάλλει ο κ. Ι. Αρβανίτης.


Όρθρος Χριστουγέννων (Α μέρος) Στην Αγία Ειρήνη 5/6

http://www.youtube.com/watch?v=_3xA57l0dXE

Το αντίφωνο του τετάρτου ήχου το εωθινό ευαγγέλιο και τα τρία τροπάρια της εορτής με το δοξα και νυν και το στίχο ελέησόν με ο Θεός.

Όρθρος Χριστουγέννων (Α μέρος) Στην Αγία Ειρήνη 6/6

http://www.youtube.com/watch?v=vPymP2bKARo


Αρχή των κανόνων με την πρώτη και Τρίτη ωδή καθώς και με τις καταβασίες στο τέλος κάθε κανόνα.









Όρθρος Χριστουγέννων (B μέρος) Στην Αγία Ειρήνη 1/5

http://www.youtube.com/watch?v=2LqhIdqIT28

Μιλά για τέσσερα πέντε λεπτά η κ. Σωτηρία Αδάμ και μετά το κάθισμα της τρίτης ωδής συνεχίζεται ο κανόνας μετά των καταβασιών.

Όρθρος Χριστουγέννων (B μέρος) Στην Αγία Ειρήνη 2/5

http://www.youtube.com/watch?v=USErHZNoX-E

Η συνέχεια των κανόνων και των καταβασιών από την Πέμπτη ωδή και μετά.

Όρθρος Χριστουγέννων (B μέρος) Στην Αγία Ειρήνη 3/5

http://www.youtube.com/watch?v=IvtAQ_CzmZM

Αφού συμπληρώθηκε και η έκτη ωδή αναγιγνώσκεται το κοντάκιο μετά τον οίκο της εορτής και συνεχίζεται η ψαλμώδηση του κανόνα

Όρθρος Χριστουγέννων (B μέρος) Στην Αγία Ειρήνη 4/5

http://www.youtube.com/watch?v=YoklLWdL-NI

Αρχίζει η ενάτη ωδή του διπλού κανόνα της εορτής με τις δύο καταβασίες.

Όρθρος Χριστουγέννων (B μέρος) Στην Αγία Ειρήνη 5/5

http://www.youtube.com/watch?v=bwo35HS4scw

Το εξαποστειλάριο της εορτής με το πασαπνοάριο και τα τροπάρια των αίνων.




Θεία Λειτουργία Χριστουγέννων Στην Αγία Ειρήνη 1/4

http://www.youtube.com/watch?v=lgBA__aaUss

Στην πραγματικότητα αυτό το αρχείο δεν ανήκει στη Θεία Λειτουργια αλλά στο τέλος του όρθρου με το δοξαστικό των αίνων της εορτής των Χριστουγέννων, Ότε Καιρός, το Και νυν, Σήμερον ο Χριστός και τη σύντομη Δοξολογία με το απολυτίκιον Η Γέννησίς σου.

Θεία Λειτουργία Χριστουγέννων Στην Αγία Ειρήνη 2/4


http://www.youtube.com/watch?v=vTeVpa8SOMc

Τα πρώτα τέσσερα λεπτά μιλούν ο άρχοντας Αγγελόπουλος για 1 λεπτό και τα υπόλοιπα 3 περίπου η Μουσικολόγος Σωτηρία Αδάμ. Ακολουθούν τα Αντίφωνα α, β και γ στάσεις με τη μικρή είσοδο. Το απολυτίκιον και το Κοντάκιον της εορτής.


Θεία Λειτουργία Χριστουγέννων Στην Αγία Ειρήνη 3/4


http://www.youtube.com/watch?v=4ZI9cjDiKNQ#

Όσοι εις Χριστόν, Προκείμενο, Απόστολος με τον κ. Γεώργιο Κωνσταντίνου, Αλληλουιάριο, Ευαγγέλιο, Δόξα Σοι Κύριε .

Θεία Λειτουργία Χριστουγέννων Στην Αγία Ειρήνη 4/4


http://www.youtube.com/watch?v=y4bH3fvXvvA

Χερουβικός Ύμνος, Η ενάτη της εορτής αντί του Άξιον Εστί, Το απολυτίκιον της εορτής
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
To ότι το ΤΜΕ δεν ισχύει πλέον σε κάποιους ναούς με προβληματίζει...:(

Αυτό με τη λιτή κλπ κλπ δεν γινόταν ποτέ σε ενοριακούς ναούς... Δεν το σχολιάζω άλλο....
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
και εδω η playlist με ολα τα βιντεο στη σειρα:
http://www.youtube.com/view_play_list?p=7AECB4E802AEB360


Χρόνια πολλά και καλά, αγαπητέ! Το ακρόαμα είναι ενδιαφέρον από πολλές απόψεις. Η προβολή του όμως ως αυθεντικού φοβούμαι ότι καταστρατηγεί το πνεύμα των Χριστουγέννων. Οι ενστάσεις είναι γνωστές, αλλά εγώ θα τονίσω ένα ευτράπελο: Κουίζ. Τί μας δίνει ένας Λαοσυνάκτης κ ένας Κωνσταντίνου; Έναν τέταρτο (καταχρηστικό εκ του αποτελέσματος) σκληρό χρωματικό, και κάτι έλξεις.. Να υποθέσω, ελπίζοντας ότι δεν αλλοιώνω το νόημα των εορτών, ότι οι κατά καιρούς διαλογικές αναζητήσεις αμφοτέρων μόλις βρεθούν ενώπιον του καθ' όλα σεβαστού δασκάλου αναστέλλονται, και εφαρμόζονται τα λελυμένα ως θέσφατα; Αν απορείτε ακούστε στον Α ήχο, τον β , το παλλατινόν μέλος κτό. και θυμηθείτε τα κατά καιρούς λεχθέντα, γραφέντα, και ερμηνευθέντα...

Δ.
 

nicolas

Νέο μέλος
Φοβερα πραγματα αυτα πολυ ωραια κι ας μην αρεσει σε καποιους. Η αληθεια ειναι παντα πικρη
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
To ότι το ΤΜΕ δεν ισχύει πλέον σε κάποιους ναούς με προβληματίζει...:(

Αυτό με τη λιτή κλπ κλπ δεν γινόταν ποτέ σε ενοριακούς ναούς... Δεν το σχολιάζω άλλο....

Έλα ρε Παναγιώτη που σε πείραξε η "καταστρατήγηση" του ΤΜΕ...
Το Τ.Μ.Ε. δεν προβλέπει ολόκληρο τον Κανόνα;
Και ακόμα και οι τυχόν υπερβολές περί αυθεντικότητας και άλλες αντιθέσεις που δεν προβλέπονται από το ΤΜΕ σε θέματα Τυπικού (π.χ. Λιτή- Πολυέλεος* -[αλήθεια γιατί ψάλλουμε τα Καθίσματα του Πολυελέου;] ) γιατί να αποτελούν σημείο αντιπαράθεσης;
Πόσοι εξ' ημών τηρούμε το ΤΜΕ και κάνουμε ότι ακριβώς λέει αυτό;
Έχω την εντύπωση ότι ο κ. Λυκούργος σε πολλά τηρεί το ΤΜΕ περισσότερο από εμάς.

Y.Γ.1 Χρόνια Πολλά
Υ.Γ.2 Τις απόψεις μου τις γνωρίζεις...
 
Last edited:

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Έχω την εντύπωση ότι ο κ. Λυκούργος σε πολλά τηρεί το ΤΜΕ περισσότερο από εμάς.

Για να μη παρεξηγηθούν τα όσα γράφω...
Προσωπικά δεν είμαι υπέρ της τήρησης ή "μεταφοράς" του ΤΑΣ στις ενορίες.
Αλλά σε πολλά θέματα μπορούμε να βλέπουμε τα θετικά σε θέματα τυπικού
(π.χ. ψαλμωδία όλου του Κανόνος, Στιχολογία των Αντιφώνων, ψαλμωδία Προκειμένου και Αλληλουϊαρίου)
Για το πρώτο (ψαλμωδία Κανόνος) υπάρχει η παρεξήγηση ότι το ΤΜΕ προβλέπει μόνον α' και γ' ωδή.
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
Χρόνια πολλά και καλά, αγαπητέ! Το ακρόαμα είναι ενδιαφέρον από πολλές απόψεις. Η προβολή του όμως ως αυθεντικού φοβούμαι ότι καταστρατηγεί το πνεύμα των Χριστουγέννων. Οι ενστάσεις είναι γνωστές, αλλά εγώ θα τονίσω ένα ευτράπελο: Κουίζ. Τί μας δίνει ένας Λαοσυνάκτης κ ένας Κωνσταντίνου; Έναν τέταρτο (καταχρηστικό εκ του αποτελέσματος) σκληρό χρωματικό, και κάτι έλξεις.. Να υποθέσω, ελπίζοντας ότι δεν αλλοιώνω το νόημα των εορτών, ότι οι κατά καιρούς διαλογικές αναζητήσεις αμφοτέρων μόλις βρεθούν ενώπιον του καθ' όλα σεβαστού δασκάλου αναστέλλονται, και εφαρμόζονται τα λελυμένα ως θέσφατα; Αν απορείτε ακούστε στον Α ήχο, τον β , το παλλατινόν μέλος κτό. και θυμηθείτε τα κατά καιρούς λεχθέντα, γραφέντα, και ερμηνευθέντα...

Δ.

Δεν έχω να απολογηθώ ούτε σε σένα, ούτε σε κανέναν άλλον για το ποιά θα είναι η σχέση μου με τον κ. Αγγελόπουλο, για το αν θα ψάλλω μαζί του και για το αν αναστέλλω ή όχι, όταν ψάλλω μαζί του, αυτά που υποστηρίζω. Είναι δικό μου, προσωπικό θέμα και επιλογή μου, για τους λόγους που εγώ γνωρίζω και αισθάνομαι. Και θα το κάνω, όπως και αν με χαρακτηρίσεις εσύ ή ο οποιοσδήποτε. Βάλε όσα κουΐζ θέλεις. Σκασίλα μου.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Δεν έχω να απολογηθώ ούτε σε σένα, ούτε σε κανέναν άλλον για το ποιά θα είναι η σχέση μου με τον κ. Αγγελόπουλο, για το αν θα ψάλλω μαζί του και για το αν αναστέλλω ή όχι, όταν ψάλλω μαζί του, αυτά που υποστηρίζω. Είναι δικό μου, προσωπικό θέμα και επιλογή μου, για τους λόγους που εγώ γνωρίζω και αισθάνομαι. Και θα το κάνω, όπως και αν με χαρακτηρίσεις εσύ ή ο οποιοσδήποτε. Βάλε όσα κουΐζ θέλεις. Σκασίλα μου.

Δεν τίθεται ζήτημα απολογίας, φίλτατε κατά πάντα κ δια πάντα. Απλώς τον Λαοσυνάκτη τον εκτιμώ και τον τιμώ, ακόμη κι όταν διαφωνώ με τις θέσεις του, κυρίως γιατί έχει ήθος. Για τον έτερο βαστακτή και αναγνώστη έχω τις τεκμηριωμένες και μάλιστα εδραίες αντιρρήσεις μου, κ δεν είναι προσωπικό, αλλά κ ζήτημα ψαλτολογίου. Ασφαλώς σέβομαι, προασπίζομαι και τιμώ την επιλογή καθενός να εκκλησιάζεται και να ψάλει όπου ο ίδιος επιθυμεί. Εξυπακούεται όμως ότι κ ο γράφων και άλλοι διατηρούμε αναφαίρετο το δικαίωμα να επισημαίνουμε ιδεολογικές ή μη ταυτίσεις με κατά καιρούς μουσικολογούμενα και γενικώς αμφιβαλλόμενα μουσικά τροπικά συστήματα. Επιλήψει γαρ με διηγούμενον ο χρόνος....

Καλή χρονιά,

Δημήτρης
 

Αθωνίτης

Παλαιό Μέλος
Έλα ρε Παναγιώτη που σε πείραξε η "καταστρατήγηση" του ΤΜΕ...
Το Τ.Μ.Ε. δεν προβλέπει ολόκληρο τον Κανόνα;
Και ακόμα και οι τυχόν υπερβολές περί αυθεντικότητας και άλλες αντιθέσεις που δεν προβλέπονται από το ΤΜΕ σε θέματα Τυπικού (π.χ. Λιτή- Πολυέλεος* -[αλήθεια γιατί ψάλλουμε τα Καθίσματα του Πολυελέου;] ) γιατί να αποτελούν σημείο αντιπαράθεσης;
Πόσοι εξ' ημών τηρούμε το ΤΜΕ και κάνουμε ότι ακριβώς λέει αυτό;
Έχω την εντύπωση ότι ο κ. Λυκούργος σε πολλά τηρεί το ΤΜΕ περισσότερο από εμάς.

Y.Γ.1 Χρόνια Πολλά
Υ.Γ.2 Τις απόψεις μου τις γνωρίζεις...

Θα συμφωνήσω (χωρίς να ειναι η πρώτη φορά) με τον κ.Καλπακίδη.

Αν υπάρχει κατι που θα πρέπει να επαινέσουμε και να καταλογίσουμε στα υπέρ τον κ.Αγγελόπουλο, ειναι αυτο της τήρησης του τυπικού. Εχω μάθει κιόλλας οτι ξεκινά η ακολουθία πιο νωρις το πρωι για να ψαλλούν όλα τα προβλεπόμενα...

Και κάτι ακόμα....το ότι κατήντησε πλέον στις ενορίες να "τσεκουρεψουμε" τις ακολουθίες δεν πάει να πεί οτι ειναι σωστό, και όποιος είτε απο μεράκι, είτε απο ευλάβεια, είτε απο προσπάθεια υπερμάχησης της παραδόσεως θελήσει να επαναφέρει κάποια "λείψανα" ακολουθιών, είναι λαθος και καταστρατηγεί το ΤΜΕ...
Φίλε Πάνο τις απόψεις μου τις ξέρεις...:wink::wink::wink:
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Αθωνίτης;95722 said:
Θα συμφωνήσω (χωρίς να ειναι η πρώτη φορά) με τον κ.Καλπακίδη.

Αν υπάρχει κατι που θα πρέπει να επαινέσουμε και να καταλογίσουμε στα υπέρ τον κ.Αγγελόπουλο, ειναι αυτο της τήρησης του τυπικού. Εχω μάθει κιόλλας οτι ξεκινά η ακολουθία πιο νωρις το πρωι για να ψαλλούν όλα τα προβλεπόμενα...

Και κάτι ακόμα....το ότι κατήντησε πλέον στις ενορίες να "τσεκουρεψουμε" τις ακολουθίες δεν πάει να πεί οτι ειναι σωστό, και όποιος είτε απο μεράκι, είτε απο ευλάβεια, είτε απο προσπάθεια υπερμάχησης της παραδόσεως θελήσει να επαναφέρει κάποια "λείψανα" ακολουθιών, είναι λαθος και καταστρατηγεί το ΤΜΕ...
Φίλε Πάνο τις απόψεις μου τις ξέρεις...:wink::wink::wink:

Φίλε Αθωνίτη ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Προσωπικά δεν είμαι υπέρ κατά της "επιτομής" του Όρθρου στις Ενορίες ώστε να διαρκεί στην προβλεπόμενη για τις Ενορίες ώρα.
Το πρόβλημα είναι ότι αυτές οι διευθετήσεις και συντομεύσεις έγιναν (σίγουρα) και κάπως αμελέτητα.
Άλλες τις προβλέπει το ΤΜΕ κι άλλες όχι...
Το ΤΑΣ απηχεί την καθαρά αυστηρή μοναχική πράξη την οποία όντως όλοι θαυμάζουμε, αλλά είναι αδύνατον να τελεσθούν όλα στις ενορίες.
Το ΤΜΕ έχει κι αυτό την δική του σοφία αλλά και την δική του ιστορία.
Δεν είναι σωστό να τα ρίχνουμε όλα (ακόμα και τις δικές μας αδυναμίες) στο ΤΜΕ.
Το εάν σε ένα ναό πάλι τηρούνται κάποιες αρχαϊκές διατάξεις δεν νομίζω ότι είναι κι αυτό κακό.
Εάν η τήρηση του ενός ή άλλου Τυπικού είτε αρχαϊκού, είτε νεώτερου είναι αυτοσκοπός κι όχι όχημα της Λατρείας τότε υπάρχει πρόβλημα.
Το ίδιο και η ψαλτική τέχνη. Ελπίζω να μή σας κούρασα.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ὅσον ἀφορᾶ τὰ λεχθέντα περὶ τυπικοῦ καὶ ἄλλων πραγμάτων δὲν θὰ πῶ κάτι.

Θέλω νὰ σταθώ μόνο στὸ σχόλιο θεατῆ τοῦ video ὑπ᾿ ἀριθ. 1/5:
Ποτέ δεν φαντάστηκα ότι μέσα από κώδικες και από έναν χορό θα άκουγα την ανόθευτη και γνήσια Βυζαντινή μουσική. Σας ευχαριστούμε πολύ κυρία Αδάμ για την πληροφόρηση και για την ταύτιση της αναγεννησης της μουσικής μας με τον Ιερό Ναό της Αγίας Ειρήνης.

Μὲ προβλημάτισε ἰδιαίτερα ἡ τελευταία φράση περὶ ἀναγεννήσεως τῆς μουσικῆς μας λὲς καὶ κάτι εἶχε πεθάνει.

Ἔχει περάσει αὐτὴ ἡ νοοτροπία σὲ πολλοὺς ψάλτες ποὺ θαμπώνονται ἀπὸ κώδικες καὶ χρονολογίες μὴ ἔχοντας προφανῶς ποτὲ ἀναδιφήσει στὸ ἱστορικὸ μας παρελθὸν ὄχι τῆς Ἀθήνας τοῦ β' μισοῦ τοῦ 20ου αἰώνα, ἀλλὰ στὴν βυζαντινὴ καὶ μεταβυζαντινὴ παράδοση τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας καὶ τοῦ Ἁγίου Ὄρους μὲ τὴν ἀδιάλειπτη συνέχεια.

Μιὰ συνέχεια ποὺ ἐπιχειρεῖται πεισματικὰ νὰ διασπασθεῖ μόνο καὶ μόνο χάριν τῆς πολώσεως στὸν ἀρνητικότατο πόλο καὶ τῆς ἀδυναμίας ὑπαναχώρησης στὴν μετριοπάθεια.

Θὰ συνιστοῦσα πάντως στὸν συγκεκριμένο συντάκτη τοῦ παραπάνω σχολίου νὰ ἐνσκήψει στὶς παλαιὲς ἠχογραφήσεις τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας καὶ τοῦ Ἁγίου Ὄρους, νὰ ἀντιληφθεῖ τὶ ἀκούει καὶ τὶς ἀβυσαλέες διαφορὲς ἀπὸ τὰ ἀκούσματα τῆς Ἁγίας Εἰρήνης.

Μόνο ἕνας παντελῶς κωφὸς δὲν μπορεῖ νὰ ἀντιληφθεῖ τὶ ψάλλει ὁ ἀλήστου μνήμης Ἰάκ. Ναυπλιώτης καὶ τὶ προσπαθοῦν νὰ ἀποδώσουν οἱ ψάλτες τοῦ συγκεκριμένου ναοῦ, ἀσχέτως ὀφφικίων καὶ ἀναφορῶν σὲ λόγους καὶ ὁμιλίες κενοῦ ἐνδιαφέροντος. Τὰ τεκμήρια ὑπάρχουν καὶ ἡ διαφορὰ στέκεται ὅπως λέει τὸ ρητὸ: «μεταξὺ ἡμῶν καὶ ὑμῶν χάσμα μέγα ἐστί».

Δόξα τῷ Θεῷ ἐδῶ πάνω στὴν Θεσσαλονίκη πέραν τῆς σπουδαίας παραδόσεως γειτνιάζουμε ἄμεσα μὲ τὸ Ἅγιον Ὄρος καὶ ἔχουμε ἀκούσματα νὰ μᾶς κρατήσουν μακριὰ ἀπὸ ἐπιρροὲς ὅπως οἱ παραπάνω. Ἐλπίζω.

Τὰ ὑπόλοιπα περὶ τυπικοῦ δὲν τὰ σχολιάζω καὶ δὲν μὲ ἀφοροῦν, τίποτε δὲν μὲ ἐντυπωσιάζει, οὕτε ρομαντισμοὶ οὕτε πετσοκόμματα, καθ᾿ ὅτι τὸ τυπικὸ ἔγινε γιὰ τὸν ἄνθρωπο καὶ ὄχι ὁ ἄνθρωπος γιὰ τὸ τυπικό. Στὸν κόσμο τὸ τυπικὸ πρέπει νὰ τηρεῖται σύμφωνα μὲ τὶς ἀνάγκες τοῦ ἀνθρώπου ποὺ μοχθεῖ στὸν καθημερινὸ βίο εἴτε μὲ εἴτε χωρὶς οἰκογένεια. Ἔτσι ἁπλά.

ΥΓ.Ξαναγυρνῶ τώρα στὴν ἀκρόαση τοῦ Συμεωνίδη, ποὺ ὄμορφα συνδυάζει ψαλτικὴ παράδοση μὲ τὴν γνώση τῆς παραδοσιακῆς δημώδους μουσικῆς ὄχι στὸ χαρτὶ ἀλλὰ στὸ ἀναλόγιο, τὴν θεωρία μὲ τὴν μακραίωνη προφορικὴ παράδοση, χωρὶς νὰ ὑποδουλώνεται σὲ καμία. Τὸ ἄκουσμά του ἁπλὰ εὐφραίνει καὶ κοσμεῖ τὰ ἀναλόγια τῆς Ἀθήνας.
 
Last edited:

Αθωνίτης

Παλαιό Μέλος
καθ᾿ ὅτι τὸ τυπικὸ ἔγινε γιὰ τὸν ἄνθρωπο καὶ ὄχι ὁ ἄνθρωπος γιὰ τὸ τυπικό. Στὸν κόσμο τὸ τυπικὸ πρέπει νὰ τηρεῖται σύμφωνα μὲ τὶς ἀνάγκες τοῦ ἀνθρώπου ποὺ μοχθεῖ στὸν καθημερινὸ βίο εἴτε μὲ εἴτε χωρὶς οἰκογένεια. Ἔτσι ἁπλά.

[/SIZE][/FONT]

Θα διαφωνήσω φίλε Δομέστικε...το τυπικό δεν εγινε για τον ανθρωπο γιατι αλλιώς καταλαβαίνεις οτι θα τα είχαμε ισοπεδώσει όλα και θα τα είχαμε φέρει στα μέτρα μας..(.όπως και το χουμε κάνει δυστιχως). Καλό και ευλογημένο πιστεύω, είναι να προσπαθούμε συνεχώς να μήν αλλοιώνουμε οτιδήποτε. Ειναι παροιμειώδεις ο λόγος των γερόντων στα μοναστήρια οτι : "Σεβασμός σαυτα που βρίσκουμε...." και εννοούνε βέβαια χρονικά. Δηλ πώς ο καθένας που έρχεται μεταγενέστερα δεν ειναι σωστό ετσι απλά με άνεση επειδή δεν μπορει να ακολουθήσει , να το αλλάζει κατα το δοκούν.

Για να μην παρεξηγηθώ...ειμαι κατά του οποιουδήποτε δογματισμου για θέματα όπως το εν λόγω...απλα ειμαι και αντίθετος στην ευκολη αλλαγη...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Θα διαφωνήσω φίλε Δομέστικε...το τυπικό δεν εγινε για τον ανθρωπο γιατι αλλιώς καταλαβαίνεις οτι θα τα είχαμε ισοπεδώσει όλα και θα τα είχαμε φέρει στα μέτρα μας..(.όπως και το χουμε κάνει δυστιχως). Καλό και ευλογημένο πιστεύω, είναι να προσπαθούμε συνεχώς να μήν αλλοιώνουμε οτιδήποτε. Ειναι παροιμειώδεις ο λόγος των γερόντων στα μοναστήρια οτι : "Σεβασμός σαυτα που βρίσκουμε...." και εννοούνε βέβαια χρονικά. Δηλ πώς ο καθένας που έρχεται μεταγενέστερα δεν ειναι σωστό ετσι απλά με άνεση επειδή δεν μπορει να ακολουθήσει , να το αλλάζει κατα το δοκούν.

Για να μην παρεξηγηθώ...ειμαι κατά του οποιουδήποτε δογματισμου για θέματα όπως το εν λόγω...απλα ειμαι και αντίθετος στην ευκολη αλλαγη...

Μὰ τὸ ἑνοριακὸ τυπικὸ ὑπῆρχε καὶ τελικὰ εισήχθη τὸ μοναστηριακὸ ποὺ ποτὲ μὰ ποτὲ δὲν τηρήθηκε ἀκέραιο στὶς ἑνορίες, ἀλλὰ μέχρι καὶ σήμερα τηρεῖται κατὰ τὸ δοκοῦν μὲ πλῆθος προβλημάτων λόγω ἀνηλεοῦς πετσοκόμματος προκειμένου νὰ καταστεῖ ἔστω καὶ λίγο φιλικὸ πρὸς τὸν κόσμο.

Τὶ νὰ σεβαστοῦμε ἀπο ἕνα τυπικὸ ποὺ ἔχει ἀπογυμωθεῖ καὶ ἀλλοιωθεῖ ἐπειδὴ ἀκριβῶς ποτὲ δὲν ἔγινε γιὰ τὸν κοσμικὸ ἀλλὰ γιὰ τὸν μοναχό;

Καὶ ἄλλωστε -ἐπιτρέψτε μου- τὸ τυπικὸ εἶναι δυναμικὴ διαδικασία, διαφορετικὰ ἀπὸ τὴν ὑπερβολικὴ ἀκινησία καταντᾶ μωσαϊκὸς νόμος, ἐπιφανειακὰ ὅλοι στὸν κόσμο τὸ υἱοθετοῦμε ἀλλὰ στὴν πράξη τὸ σφάζουμε κατὰ βούληση.
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Φίλε δομεστιχε δεν φανταζόμουν πως είμαστε τόσο ξένοι μεταξύ μας, εκτός και αν θέλετε να το παίζουμε έτσι......γιατί δεν φαντάζομαι ότι δεν καταλάβατε ποιός το έγραψε.Πάντα γειά
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Φίλε δομεστιχε δεν φανταζόμουν πως είμαστε τόσο ξένοι μεταξύ μας, εκτός και αν θέλετε να το παίζουμε έτσι......γιατί δεν φαντάζομαι ότι δεν καταλάβατε ποιός το έγραψε.Πάντα γειά

Φίλτατε,

Φυσικὰ καὶ κατάλαβα ποιὸς τὸ ἔγραψε. Δὲν τὸ ἀνέφερα γιατὶ δὲν μὲ ἀφορᾶ τὶ πρεσβεύει ὁ καθένας γιὰ τὸ ἄτομό του.

Χρησιμοποίησα τὸ σχόλιο μόνο ὡς ἁπλὴ παράθεση γιὰ νὰ ἐκφράσω τὴν προσωπική μου ἀντίρρηση σὲ μιὰ δεδομένη κατάσταση, χωρὶς νὰ θέλω νὰ θίξω ὁποιονδήποτε καὶ μάλιστα ἕνα παλαιὸ μέλος ὅπως ἐσεῖς.

Χρόνια Πολλά.
 
Status
Not open for further replies.
Top