Tέσσερις ώρες βίντεο με τις ακολουθίες των Χριστουγέννων από την αγία Eιρήνη Aιόλου.

Status
Not open for further replies.

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
καὶ πολλὰ βγαίνουν στὴν φόρα, ποὺ ἕνας ἐξεζητημένος καθωσπρεπισμὸς ἐπιμελημένα μπορεῖ νὰ ὑποκρύπτει (ἑνίοτε)
Συγγνώμη domesticus, δεν έχει σχέση με σένα, αλλά με ευκαιρία τα λόγια σου θα πρέπει να το (ξανα)αναφέρω. Και βέβαια, ο λόγος δεν είναι για μια απλή λέξη, δεν θα έκανα ποτέ θέμα για μια λέξη, αλλά για τις ιδεολογικές αφετηρίες και προεκτάσεις της, οπότε νόμιζω ότι αξίζει να γίνει λόγος.
Τελευταία έχει γίνει εδώ μέσα της μόδας η λέξη καθωσπρεπεισμός ως μια μειωτική ετικέτα για όσους επιδιώκουν την αντιμετώπιση των προβλημάτων του διαλόγου χωρίς μαχητικότητα και συγκρούσεις.
Εϊμαι προσωπικά πολέμιος της λέξης καθωσπρεπεισμός, όταν περιγράφει αυτό που περιγράφει. Το έχω γράψει και σε άλλα μηνύματά μου.
Μπορείτε να τους (μας;) αντικρούσετε με άλλους τρόπους, με το επιχείρημα π.χ. ότι η ιστορία δεν πήγε ποτέ μπροστά χωρίς συγκρούσεις. Ή με το επιχείρημα του kostaeri (ελεύθερη ερμηνεία) ότι σε περιπτώσεις ασύμμετρων αντιπάλων χρειάζεται να γίνεται συχνά θόρυβος ως ύστατο μέσο αντιμετώπισης. Ή με το επιχείρημα του Νικολάου ότι όταν κάποιος δεν παίρνει από επίκληση στη λογική χρειάζονται στρατηγικές επίκλησης στο "συναίσθημα". Ἠ ακόμα και με το δικό σου επιχείρημα περί ανάγκης για υγιή εκτόνωση. Αλλά ο καθωσπρεπεισμός είναι άλλο πράγμα.
Ασχολούμαι, όπως ξέρεις, με τις λέξεις. Οι λέξεις, όπως επίσης ξέρεις, είναι «παιδιά πολλών ανθρώπων». Δεν είναι απλώς σημασίες, είναι στάσεις και διαθέσεις, είναι εξωτερικεύσεις των βαθύτερων κινήτρων και προθέσεων του ομιλητή.
Ο καθωσπρεπισμός δεν είναι η ευπρέπεια. Το έχει πει ωραία ο Νεοκλής κάπου. Δεν είναι ούτε η ευγένεια. Δεν είναι ούτε η φιλειρηνική διάθεση. Για να καταλάβει κανείς πλήρως τη σημασία της λέξης πρέπει να τη συνδέσει με τις λέξεις υποκρισία, σκοπιμότητα και μαλθακότητα. Θα έλεγα ότι είναι το γινόμενό τους και ότι λέγοντας αυτό για κάποιον υπονοείς και όλα τα παραπάνω. (Τέτοιες μειωτικές αλλοιώσεις διαθέσεων έχουν συχνά γίνει εδώ μέσα, θυμάμαι πχ. το παράδειγμα της αντίθεσης ανάμεσα σε αγάπη και αγαπολογία). Πολύ εύκολα με μια λέξη που κυκλοφορούμε γινόμαστε δικαστές των προθέσεων του άλλου.
Σου παραθέτω τον ορισμό του Λεξικού του Ιδρύματος Τριανταφυλλίδη (αφού ακολουθείς και την ορθογραφία τους) - η υπογράμμιση δική μου:
καθωσπρεπισμός ο [kaθosprepizmós] O17 : συμπεριφορά σύμφωνη με τους τύπους της καλής αγωγής, που τη χαρακτηρίζει όμως η έλλειψη ψυχικής ευγένειας και ειλικρίνειας
Είναι η σειρά μου να ρωτήσω (αλλά μην το πάρεις στραβά, γιατί το ερώτημα είναι ρητορικό) αν, αποδίδοντας την ετικέτα αυτή σε όσους κατά καιρούς έχουν εκφραστεί δια της μέσης ή της ειρηνικής οδού, εννοείς και όλα τα παραπάνω. Εϊμαι βέβαιος πως όχι.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Συγγνώμη domesticus, δεν έχει σχέση με σένα, αλλά με ευκαιρία τα λόγια σου θα πρέπει να το (ξανα)αναφέρω. Και βέβαια, ο λόγος δεν είναι για μια απλή λέξη, δεν θα έκανα ποτέ θέμα για μια λέξη, αλλά για τις ιδεολογικές αφετηρίες και προεκτάσεις της, οπότε νόμιζω ότι αξίζει να γίνει λόγος.
Τελευταία έχει γίνει εδώ μέσα της μόδας η λέξη καθωσπρεπεισμός ως μια μειωτική ετικέτα για όσους επιδιώκουν την αντιμετώπιση των προβλημάτων του διαλόγου χωρίς μαχητικότητα και συγκρούσεις.
Εϊμαι προσωπικά πολέμιος της λέξης καθωσπρεπεισμός, όταν περιγράφει αυτό που περιγράφει. Το έχω γράψει και σε άλλα μηνύματά μου.
Μπορείτε να τους (μας;) αντικρούσετε με άλλους τρόπους, με το επιχείρημα π.χ. ότι η ιστορία δεν πήγε ποτέ μπροστά χωρίς συγκρούσεις. Ή με το επιχείρημα του kostaeri (ελεύθερη ερμηνεία) ότι σε περιπτώσεις ασύμμετρων αντιπάλων χρειάζεται να γίνεται συχνά θόρυβος ως ύστατο μέσο αντιμετώπισης. Ή με το επιχείρημα του Νικολάου ότι όταν κάποιος δεν παίρνει από επίκληση στη λογική χρειάζονται στρατηγικές επίκλησης στο "συναίσθημα". Ἠ ακόμα και με το δικό σου επιχείρημα περί ανάγκης για υγιή εκτόνωση. Αλλά ο καθωσπρεπεισμός είναι άλλο πράγμα.
Ασχολούμαι, όπως ξέρεις, με τις λέξεις. Οι λέξεις, όπως επίσης ξέρεις, είναι «παιδιά πολλών ανθρώπων». Δεν είναι απλώς σημασίες, είναι στάσεις και διαθέσεις, είναι εξωτερικεύσεις των βαθύτερων κινήτρων και προθέσεων του ομιλητή.
Ο καθωσπρεπισμός δεν είναι η ευπρέπεια. Το έχει πει ωραία ο Νεοκλής κάπου. Δεν είναι ούτε η ευγένεια. Δεν είναι ούτε η φιλειρηνική διάθεση. Για να καταλάβει κανείς πλήρως τη σημασία της λέξης πρέπει να τη συνδέσει με τις λέξεις υποκρισία, σκοπιμότητα και μαλθακότητα. Θα έλεγα ότι είναι το γινόμενό τους και ότι λέγοντας αυτό για κάποιον υπονοείς και όλα τα παραπάνω. (Τέτοιες μειωτικές αλλοιώσεις διαθέσεων έχουν συχνά γίνει εδώ μέσα, θυμάμαι πχ. το παράδειγμα της αντίθεσης ανάμεσα σε αγάπη και αγαπολογία). Πολύ εύκολα με μια λέξη που κυκλοφορούμε γινόμαστε δικαστές των προθέσεων του άλλου.
Σου παραθέτω τον ορισμό του Λεξικού του Ιδρύματος Τριανταφυλλίδη (αφού ακολουθείς και την ορθογραφία τους) - η υπογράμμιση δική μου:
καθωσπρεπισμός ο [kaθosprepizmós] O17 : συμπεριφορά σύμφωνη με τους τύπους της καλής αγωγής, που τη χαρακτηρίζει όμως η έλλειψη ψυχικής ευγένειας και ειλικρίνειας
Είναι η σειρά μου να ρωτήσω (αλλά μην το πάρεις στραβά, γιατί το ερώτημα είναι ρητορικό) αν, αποδίδοντας την ετικέτα αυτή σε όσους κατά καιρούς έχουν εκφραστεί δια της μέσης ή της ειρηνικής οδού, εννοείς και όλα τα παραπάνω. Εϊμαι βέβαιος πως όχι.


Φίλτατε,

Ἄλλο ἡ μέση ὁδὸς, ἄλλο ἡ ἐξεζητημένη καὶ στανικὴ προσπάθεια ἐξεύρεσης ἰσορροπίας ἐκεῖ ποὺ δὲν ὑπάρχει.
Ἐπίσης, ἄλλο πράγμα ἡ φιλειρηνικὴ διάθεση καὶ ἄλλο ὁ συνεχὴς βαυκαλισμὸς πὼς κάποιοι ἄνθρωποι θέλουν νὰ ἀλλάξουν μόνο καὶ μόνο ἐπειδὴ ἐμεῖς τὸ θέλουμε.

Ἐγὼ γνωρίζω πὼς ὁ καθένας ὀφείλει νὰ δίνει τὸ στίγμα του, νὰ ὑποστηρίζει τὶς θέσεις του, νὰ ὑποχωρεῖ ὅταν κρίνει ὅτι χρειάζεται καὶ νὰ ἀνέχεται κάποιον μὲχρι ἑνὸς σημείου. Πέραν αὐτοῦ τελειώνεις μὲ τὴν τρίτη νουθεσία καὶ τὸν γειώνεις χαλαρὰ, πρὸς γνῶσιν καὶ συμμόρφωσιν.

Κανεὶς δὲν θέλει τὴν ἔνταση ἀλλὰ δὲν μπορεῖς συνεχῶς καὶ νὰ ὑποχωρεῖς χάριν μιᾶς εἰρήνης ὑποτιθέμενης ποὺ ὁ ἄλλος δὲν ἐπιδιώκει, ἀλλὰ ἁπλὰ τὸ θεωρεῖ ἀδυναμία καὶ σὲ ἐμπαίζει ἀδιαλείπτως καθ᾿ ἑκάστην.

Καὶ γιὰ νὰ τελειώσω, ὅταν μιλᾶς ψηφιακὰ μὲ ἀνθρώπους ποὺ δὲν γνωρίζεις, ἑνίοτε προκύπτει μιὰ ἐκζήτηση καλῶν τρόπων πρὸς ἀποφυγὴν παρεξηγήσεων ἀκόμη κι ἄν δὲν εἶναι ὁ τρόπος σου αὐτός. Μέχρι ἑνὸς σημείου τὸ καταλαβαίνω καὶ τὸ ἐφαρμόζω.
Ὄμως ἡ συνεχὴς ἐπίκληση τῆς μέσης ὁδοῦ καὶ τοῦ φιλειρηνισμοῦ, ὅταν ὄμως μέσα στὸ ἴδιο μνμ ὑπονοοῦνται ἄλλα, ἔ! τότε σίγουρα ὑπάρχει ἀνειλικρίνεια καὶ ὑποκρισία. Γι᾿ αὐτὲς τὶς περιπτώσεις μίλησα ...
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Φίλτατε,
δεν κατάλαβες τι είπα, αλλά μάλλον εγώ το είπα περίπλοκα.

Εσύ απάντησες στο κλασικό, γνωστό και χιλιοσυζητημένο θέμα: "αξίζει να αποφεύγουμε τη σύγκρουση και μέχρι ποιο σημείο";

Εγώ λέω κάτι άλλο: ότι η χρἠση της λέξη καθωσπρεπεισμός για να περιγράψει κάποιος (σε εξαιρώ) τη φιλειρηνική στάση ορισμένων μελών (π.χ. τη δική μου ή του Χρήστου) δεν είναι αθώα προθέσεων και υπονοουμένων: εμμέσως τους αποδίδει και κίνητρα όπως καιροσκοπισμό, συμφέρον, υποκρισία.

Και θα μου πείτε τι συμφέρον μπορεί να έχει ένας που ακολουθεί τη μέση οδό;

Θα φέρω για παράδειγμα αυτό που μου έγραψε ένα σημαίνον στέλεχος της κοινότητάς μας παλιά: το να θες να τα έχεις καλά με όλους...
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Φίλτατε,
δεν κατάλαβες τι είπα, αλλά μάλλον εγώ το είπα περίπλοκα.

Εσύ απάντησες στο κλασικό, γνωστό και χιλιοσυζητημένο θέμα: "αξίζει να αποφεύγουμε τη σύγκρουση και μέχρι ποιο σημείο";

Εγώ λέω κάτι άλλο: ότι η χρἠση της λέξη καθωσπρεπεισμός για να περιγράψει κάποιος (σε εξαιρώ) τη φιλειρηνική στάση ορισμένων μελών (π.χ. τη δική μου ή του Χρήστου) δεν είναι αθώα προθέσεων και υπονοουμένων: εμμέσως τους αποδίδει και κίνητρα όπως καιροσκοπισμό, συμφέρον, υποκρισία.

Και θα μου πείτε τι συμφέρον μπορεί να έχει ένας που ακολουθεί αυτή την οδό;

Θα φέρω για παράδειγμα αυτό που μου έγραψε ένα σημαίνον στέλεχος της κοινότητάς μας παλιά: το να θες να τα έχεις καλά με όλους...

Χρησιμοποίησα σκοπίμως τὴν λέξη χωρὶς νὰ κατονομάσω. Δὲν ἦταν αὐτὸς ὁ στόχος μου.
Ὁ κάθε καλόγνωμος ἀναγνώστης καταλήγει στὸ συμπέρασμά του.
Κάποια πράγματα κανείς τὰ ἀποζητᾶ κατὰ μόνας, χωρὶς νὰ ἀνατρέχει σὲ ἑρμηνεῖες ἄλλων ποὺ ἑνίοτε βοηθοῦν κάποτε ὄμως καὶ πλανοῦν.
 

Αθωνίτης

Παλαιό Μέλος
Γεια σας Κ.μ.!

(Εαν επιτρεπεται, το Κ.μ. εννοει Κουκουζελης μοναχος? Προσπαθησα να καταλαβω το ονομα σας, αλλα δεν ειμαι σιγουρος. Ευχαριστω.)

Ο αυτός...
[/QUOTE]
http://splicd.com/I5YOd63mogA/126/306


...[/QUOTE]

Ποιός κάθεται αριστερά στον κ.Αγγελόπουλο?? (στο ίδιο αναλόγιο).

Παρεπιπτόντως....Λυπάμαι πραγματικά γιατί ενα θέμα που για ούτε 1 σελίδα σχολίων ειναι το κάναμε 15...κρίμα....μυαλό δεν θα βάλουμε ποτέ.
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... ενα θέμα που για ούτε 1 σελίδα σχολίων ειναι το κάναμε 15...

Μερικές φορές το θέμα δεν είναι το ...... θέμα.
(Όπως το ταξίδι που είναι πιο σημαντικό από την Ιθάκη).
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
ΣΉ με το επιχείρημα του kostaeri (ελεύθερη ερμηνεία) ότι σε περιπτώσεις ασύμμετρων αντιπάλων χρειάζεται να γίνεται συχνά θόρυβος ως ύστατο μέσο αντιμετώπισης.

δεν είπα αυτό, Γιώργο.

Πρώτον, οι "αντίπαλοι" δεν είναι ασύμμετροι.
Δεύτερον, είπαμε ότι δεν κάνουμε θόρυβο για το θόρυβο.
Το πράγμα είναι απλό.
Επαναλαμβάνει κάποιος τις θέσεις του, τις επαναλαμβάνω κι εγώ ως απάντηση. Αυτό και μόνο αυτό. Δεν είναι καν θόρυβος, στην πραγματικότητα...
 
P

PANROUST

Guest
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Ρουστέμης Παναγιώτης
Φίλε Τάσο χρόνια πολλά.Αν είσαι αυτός που ξέρω γνωριζόμαστε από τα παλία μέχρι που χαθήκαμε από τον γάμο σου και μετά.
Παναγιωτη,
Καλη χρονια και ευχαριστω για το μυνημα σου. Παντως, δεν γνωριζομεστε. Σιγουρα θα σκεφτεσαι για αλλον Τασο.

1.Αυτήν την ευχή που σας έδωσε ο Πατριάρχης (Συγχαίρομεν θερμότατα και ευχαριστούμεν την «Ελληνικήν Βυζαντινήν Χορωδίαν», τα τε μέλη και τον ιδρυτήν και διευθυντήν αυτής φίλτατον κ. Αγγελόπουλον, ευλογούμεν δε ολοθύμως και αυτούς και το έργον των, ευχόμενοι και άλλας πολλάς λαμπράς παρουσίας εις πολλά έτη!
κ. κ. Β Α Ρ Θ Ο Λ Ο Μ Α Ι Ο Υ
μην το παίρνετε και πάνω σας,δεν λέει τίποτα.Μία ευχή σας 'εδωσε τον οποίον δε μιλάει για παράδοση.Δώσε θάρρος στον χωριάτη...
Για μενα, αυτη η ευχη λεει πολλα. Εκφραζει την αγαπη που εχει ο Πατριαρχης μας προς τον Λυκουργο Αγγελοπουλο, στην ΕλΒυΧ, και στο εργο τους. Απλως την εβαλα οταν αντιμετωπισα χαρακτηρισμους οπως 'αιρετικους', 'ασθενεις', 'παθολογια' κτλ.

2.Να τους χαίρεστε τους Μεγάλους Δασκάλους σας.Και θέλω να μου απαντήσεις αν αυτοί οι μεγάλοι δάσκαλοι είναι ποιο μεγάλοι από αυτούς του Πατριαρχείου κ.τ.λ.;
Δεν ειμαι καθολου σε θεση να υποτιμησω κανεναν δασκαλο της μουσικης μας. Μαλλον, οι περισσοτεροι δασκαλοι απο αγαπη για την παραδοση διδασκουν. Μακαρι να τους μοιασω.
3.Κάποτε στον Αγ.Δημήτριο Λουμπαδιάρη είπες σε έναν ψάλτη μεγάλο σε ηλικία και αναγνωρίσιμο, ότι εμείς από σας, (δηλ. και από αυτόν και από τους άλλους γνωστούς ψάλτες Πατριαρχείου κ.τ.λ. )είμαστε πιο διαβασμένοι.Τι θέλεις να πείς με αυτό;Καλά εδώ έχω να πω οτί εδώ κολλάμε;Εδώ έχει πει καθηγητής πανεπιστημίου στην έδρα ,από την σχολή Καρά ότι τα θεωρικά μαθήματα τον Παλαιών Μεγάλων δασκάλων είναι μπούρδες,όταν ένας γνωστός μου φίλος του τα πήγε για να του δείξει ότι άλλα είναι αυτά που διδάσκει και άλλα είναι αυτά που λένε τα γνωστά βιβλία, περί διαστημάτων.
Σιγουρα δεν γνωριζομαστε ρε ση Παναγιωτη. Σε ξενο ψαλτηρι εγω δεν θα πηγαινα ως επισκεπτης για να κατακρινω και να υποτιμησω κανεναν. Αλλο θεμα στο δικο μου ψαλτηρι.... :)

Και θα σε παρακαλουσα να ρωτας με προσωπικο μυνημα πρωτα εαν γνωριζεις καποιον. Το εχω παθει οπου συναδελφος στο φορουμ πιστευε οτι με εχει γνωρησει ακομη οταν του ελεγα οτι δεν τον ξερω. Και συνεχεια επεμενε και μου ελεγε τη δηθεν εκανα και τη δεν εκανα οταν τον δηθεν φιλοξενησα στο ψαλτηρι μου. Οποτε, σε παρακαλω.

4.Επειδή ψέλνετε μόνο κλασικά μαθήματα δεν πάει να πει ότι το άκουσμα σας ειναι Παραδοσιακό γιατί τότε αναιρείς τον Ιάκωβο Ναυπλιώτη και εσένα,και ο λόγος είναι γιατί κάποτε όταν είχαμε πάει στην Ύδρα στο μοναστήρι να μείνουμε μία εβδομάδα εκεί,κάποια στιγμή είχες ψάλλει το Άξιον εστί του Ι.Ναυπλιώτη.Και ρωτώ εγώ αφού δεν είναι παραδοσιακός ο Ναυπλιώτης στο άκουσμα και στα κείμενα γιατί να τον ψάλλεις;Εσύ έχεις άλλους παραδοσιακούς ψάλτες ,που εμφανίστηκαν από το 50(;)και μετά για να σου μάθουν παράδοση.:rolleyes:
Στην Υδρα δεν εχω παει ποτε. Θα ηθελα να παω, παντως, κανα καλοκαιρακι. . . :) Το να ψελνεις μονο κλασικα μαθηματα, δεν ειναι μικρο πραγμα. Αλλα και γιατι να μην ψαλλει Ναυπλιωτη κανεις αμα θελει?

5.Αναφέρεσε ότι, επίτελους να που βρέθηκε και ένα βίντεο από το αναλόγιο.:eek:Τι λες φίλε μου Τάσο;!Σοβαρα;Αν δεν γνωρίζεις υπάρχουν βίντεα από το αναλόγια του Χρ.Θεοδοσόπουλου,του Περιστέρη,του Στανίτσα,του Νεραντζή,του Παϊκόπουλου... από γνωστούς μέχρι και ''άσχετους'' ψάλτες.
Αναφερομουν στο εργο του Αγγελοπουλου. Δεν νομιζω να εχει τετοιου ειδους βιντεο ο ΛΑ αλλου.

6.Συγγνώμη που σου μιλάω στον ενικό γιατί γνωριζόμαστε...
Πάντως με το κειμενάκι το παραπάνω με έκανε να κλάψω.
Οχι ρε φιλε! Ας μη γνωριζομαστε, δεν θελω να γραψω για να σε στενοχωρησω, ουτε εσενα ουτε κανεναν. Ο καθενας εδω ερχεται στα θεματα απο μοναδικη εμπειρια και απο μοναδικη νοοτροπια. Ας το καταλαβουμε οτι υπαρχουν ανθρωποι που εχουμε τεραστιες μουσικες διαφωνιες.

Την σωστη αυτη αντιμετωπιση νομιζω την εδειχνε ο αειδημος κ. Βαγγελης Λιναρδακης, τον οποιο ποτε δεν γνωρισα απο κοντα, αλλα αισθανομουν φιλος, ασχετως εαν ειχαμε διαφορες στη μουσικη. Θυμαμαι οταν μιλουσαμε για τα λειτουργικα με ηχους, ο ιδιος αποκαλουσε τον εαυτον του 'αιρετικο' επειδη του αρεσαν οι ηχοι. Ανθρωπος που ειχε πατριαρχηκες ριζες απ τον υπεροχο Ιωαννη Βουτσινα μαλιστα. (Εγω παντως δεν εχω αποκαλεση κανεναν 'αιρετικο', ουτε και τον Σακελλαριδη ακομη. Υπαρχουν ακριβεστερα και πιο επιστημονικα λογια να χρησιμοποιησουμε. Ουτε και διαφωνω απολυτως το να ψελνουμε τα λειτουργικα σε ηχους.)

Φιλικα,
Τασος

...
Ζητάω συγγνώμηκαι τις παραθέσεις 3 και 4 να τις διαγράψετε δεν αναφέρονται σ εσάς.Και πάλι σας ζητώ συγγνώμη.Όσο για την παράθεση 3. δεν είναι ψέμα.
Για μενα, αυτη η ευχη λεει πολλα. Εκφραζει την αγαπη που εχει ο Πατριαρχης μας προς τον Λυκουργο Αγγελοπουλο, στην ΕλΒυΧ, και στο εργο τους. Απλως την εβαλα οταν αντιμετωπισα χαρακτηρισμους οπως 'αιρετικους', 'ασθενεις', 'παθολογια' κτλ.
Χαίρομαι αν σας κάνει ευτυχισμένο.Και πάλι ευχή για το έργο σας σας είπε.Δεν σας είπε ότι '' η Αγ. Ειρήνη είναι πρότυπο της Βυζαντινής Μουσικής Παράδοσης και του Τυπικού. Είναι ένα παράδειγμα για όσους αγαπούν την Παράδοση και θέλουν να την συνεχίσουν. Συνεπώς, συνιστώ σε όποιους έχουν ενδιαφέρον για την Ορθόδοξη Λατρεία να επισκεφτούν την Αγ. Ειρήνη Αιόλου. Σίγουρα θα οφεληθούν ''.Εγώ λέω να προσγειωθούμε λιγάκι.:rolleyes:
Δηλ. αν ένας μουσουλμάνος επισκεφτεί τον Πατριάρχη και οΠατριάρχης του πεί ότι εμείς οι Ορθόδοξοι σας αγαπάμε,τι εννοεί με αυτό;:rolleyes:
Να ρωτήσω κάτι;Και θέλω οπωσδήποτε να μου απαντήσετε μόνο εδώ.
Εγώ που δεν έρχομαι στην Αγ.Ειρήνη Αιόλου δεν έχω ενδιαφέρον στην Ορθόδοξη λατρεία;Μου θυμίζει αυτό:
Krima k.Erswtelo k loipoi toy Syndesmoy!Eimaste se proparaskeyastikh periodo ths Megalhs Tessarakosths k eseis asxoleiste me ta kosmika.Meta sas eftaige o k.Aggelidis poy den vazei hxografhseis toy syndesmoy!O k.Aggelidis omws exei frontisei na mas didaksei oloys emas ithos,opws k o k.Aggelopoylos,me to na mas tonizei se kathe peristasi oti panw ap'ola eimaste Orthodoxoi Xristianoi k ws tetoioi na poreyomaste.Mh moy epikaleiste ta paradosiaka apokriatika tragoydia,giati de simainei pws o,ti einai paradosiako,einai k ortho xristianika.Milaw san Xristianos,oxi san psaltis apokleistika.Stin teliki,as min ksexname oti,symfwna me toys kanones,eimaste katwteroi klirikoi k prepei na prosexoyme thn vioth mas.As einai!Kalh sas fwtish!

Εγώ ο αμαρτωλός ζητάω από τον κ.Αγγελόπουλο να με συγχωρέσει για τις αμαρτίες μου που έχω κάνει και υπόσχομαι από την Κυριακή να έρχομαι στην Αγ.Ειρήνη για να μάθω ΗΘΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΛΑΤΡΕΙΑ.ΑΜΗΝ!
Δίκαιο έχετε,οι χαρακτηρισμοί οπως 'αιρετικους', 'ασθενεις', 'παθολογια' κτλ.δεν είναι σωστοί.

ναφερομουν στο εργο του Αγγελοπουλου. Δεν νομιζω να εχει τετοιου ειδους βιντεο ο ΛΑ αλλου.
Υπάρχουν κι άλλα βίντεα με τον κ.Αγγελόπουλο.Δεν είναι κάτι το καινούργιο.
 
Last edited by a moderator:

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
δεν είπα αυτό, Γιώργο.
Πρώτον, οι "αντίπαλοι" δεν είναι ασύμμετροι.
Έχεις δίκιο Κώστα και συγγνώμη, γιατί σε μπέρδεψα με άλλον. Πάντως πρέπει να ομολογήσουμε ότι αυτή η ιδέα της "ασύμμετρης απειλής" αναπτύσσεται συχνά-πυκνά στο φόρουμ. Ένα παράδειγμα πρόσφατο είναι αυτό του Νικολάου:
Στις τηλεοράσεις, στα πανεπιστήμια, στα ωδεία, στους εκδοτικούς οίκους παντού τί βλέπεις; Σχολή Καρά (Αγγελόπουλου όπως θέλετε πείτε την)..[..]... Ξέχασα και τις ραδιοφωνικές εκπομπές

ΥΓ Για να είμαι δίκαιος, χωρίς να θεωρώ κανένα πρόσωπο ή σχολή ασύμμετρη απειλή, εκπλήσσομαι από το φαινόμενο της "διείσδυσης" αυτής και ξέρω ότι προξενεί αρκετή αμηχανία μάλλον παρά έπαρση σε ορισμένους σώφρονες ακόλουθους της σχολής. Είναι που είναι το "κλήμα στραβό", τέτοια δεδομένα δυστυχώς δυσκολεύουν την όποια πιθανότητα συνεννόησης και μακάρι να εκλείψουν προς όφελος ενός διαλόγου επί ίσοις όροις.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
ΥΓ Για να είμαι δίκαιος, χωρίς να θεωρώ κανένα πρόσωπο ή σχολή ασύμμετρη απειλή, εκπλήσσομαι από το φαινόμενο της "διείσδυσης" αυτής και ξέρω ότι προξενεί αρκετή αμηχανία μάλλον παρά έπαρση σε ορισμένους σώφρονες ακόλουθους της σχολής. Είναι που είναι το "κλήμα στραβό", τέτοια δεδομένα δυστυχώς δυσκολεύουν την όποια πιθανότητα συνεννόησης και μακάρι να εκλείψουν προς όφελος ενός διαλόγου επί ίσοις όροις.

Τὸ ξέρεις, σοῦ τὸ 'χουν πεῖ ἤ τὸ ἔχεις διαπιστώσει; Πολὺ «κουφό» μοῦ ἀκούγεται Γιῶργο, ἐκτὸς ἄν ἀποτελεῖ δήγμα τοῦ καλοῦ λογισμοῦ σου.

Σὰν νὰ λέμε ὅτι ὁ ἥλιος βγαίνει ἀπ᾿ τὴ δύση, τόσο πιθανὸ μοῦ φαίνεται ....
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Αφενός το έχω ακούσει, domesticus, γιατί μου αρέσει να μιλώ με ανθρώπους όλων των μουσικών τάσεων. Μου φαίνεται επίσης εξίσου παράλογο όλοι σε μια ομάδα να είναι το ίδιο. (Επίσης να ξανατονίσω τη διάκριση κλίματος Καρά από κλίμα Αγγελόπουλου).

Αφετέρου για ορισμένους ανθρώπους εγνωσμένης ποιότητας το διαισθάνομαι. (Θα είδες π.χ. που ο κ. Αρβανίτης έγραψε ότι δεν ξέρει αν είναι ευθύνη του κ. Αγγελόπουλου τα σχόλια της κας Αδάμ ή και η ίδια η μαγνητοσκόπηση, πράγμα που για μένα δείχνει μια αποστασιοποίηση) .
 

greek487

Tasos N.
Με τη διαφορά ότι δεν υπάρχει κανένα μέλος από 'δω μέσα που να έχει τους χαρακτηρισμούς που αναφέρεις ως υπογραφή να φαίνεται κάθε φορά που γράφει... Γι' αυτό πιστεύω ότι η συμπεριφορά σου είναι λανθασμένη. Με την ίδια λογική θα μπορούσα κι εγώ να βάλω ως υπογραφή κρίσεις για τον Καρά καθόλου εγκωμιαστικές από σημαίνοντα πρόσωπα στη μουσική μας, όπως το Θρασύβουλο Στανίτσα ή και τον Ιάκωβο Ναυπλιώτη ή σήμερα τον κ. Χατζηγιακουμή κ.ά. Είναι προφανές ότι αυτά τα πράγματα συντηρούν μια κατάσταση που όλοι ευχόμαστε κάποτε να τελειώσει, προς όφελος της μουσικής μας. Εκτός κι αν εσύ επιθυμείςν όντως τη συντήρηση αυτού του "πολεμικού" κλίματος, οπότε εκεί δεν έχω να σου πω τίποτα, είναι επιλογή σου.

Νικο,

Ευχαριστω για το μυνημα σου.

Καταλαβαινω οτι δεν σου αρεσει η υπογραφη μου. Αλλα σου εχω γραψει και αλλη φορα οτι ο καθενας μπορει να βαλει οτι ωραιο θελει στην υπογραφη του που εχει καποια σχεση με την βυζαντινη μας μουσικη.

Εμενα δεν θα με πειραζε εαν καποιος εβαζε κατι που αφορουσε τον αειδιμο Περιστερη η τον Βασιλικο η ακομη και τον Σακελλαριδη. Μαλλον θα ειχε μια αγαπη και εναν σεβασμο προς αυτους. Εσενα δηλαδη, θα σε προσβαλε αυτο?

Εγω θα νομιζα, "Ε, μαλλον θα εχω καποιες διαφωνιες για την μουσικη μαζι του, αλλα και τι εγινε?"

Δεν θα του ελεγα οτι η συμπεριφορα του ειναι "λανθασμενη" ή οτι αναζητει "πολεμικο κλιμα".

Εαν θεωρεις τα ζεστα και αγαπητα λογια του Πατριαρχη προς τον ΛΑ, την ΕλΒυΧ, και το εργο τους ως προσβλητικο η ακομη και "πολεμικο" οπως γραφεις, μαλλον το λαθος ειναι δικο σου. Εκτος εαν μπορεις να εξηγησεις περισσοτερο τι εννοεις.

Γιατι η υπογραφη αυτη δεν υποβαθμιζει κανεναν δασκαλο, κανεναν ψαλτη, καμια προσφορα. Μαλλον μας εξυψωνει ολους, γιατι πραγματι ο Πατριαρχης αγαπαει την βυζαντινη μας μουσικη. Και αυτο το εκφραζει σε πολλες περιπτωσεις.

Εσυ που γραφεις για την "αξιοπρέπεια" στην υπογραφη σου, με ενοχλει? Μπορω να σκεφτω, "Κοιταξε τονε!......Μιλαει για την αξιοπρεπεια....Και τι παει να πει αυτο?.....Ποιος νομιζει οτι ειναι αυτος?......Εμεις τι ειμαστε?.....Εμεις δεν εχουμε αξιοπρεπεια δηλαδη?" Μπορω να σκεφτω ετσι, αλλα δεν εννοει οτι ειναι και πραγματικοτητα.

Επισης, εαν σου ειπω οτι οταν ειπα τον αποστολο στο Πατριαρχικο ναο το ΄99 και μου ειπε ο Πατριαρχης, "Συγχαριτηρια, ωραιον αποστολο" οταν πηγα να παρω την ευχη του, θα σε προσβαλε και αυτο? Θα νομιζες οτι πιστευω πως μονο εγω ειμαι ψαλτης και κανενας αλλος? Ο Πατριαρχης μαλλον μας αγαπαει ολους.

Τελος, υπαρχουν και ανθρωποι στον κοσμο που δεν συμφωνουν μαζι μας. Δεν ειναι αναγκη να μας προσβαλει αυτο.

Φιλικα,
Τασος

..
 

greek487

Tasos N.
Λέει στο βίντεο αυτό η μουσικολόγος Σωτηρία Αδάμ:
"Το 2012 συμπληρώνονται 30 χρόνια θητείας του πρωτοψάλτη Λυκούργου Αγγελόπουλου στην Αγία Ειρήνη Αιόλου [...] Συμπληρώνονται ουσιαστικά 30 χρόνια αποκατάστασης της βυζαντινής μουσικής από την ευρωπαϊκή επιρροή.
[...]
Σήμερα ο Λυκούργος Αγγελόπουλος, ο ακούραστος δάσκαλος και χαρισματικός ιεροψάλτης [...] αναβιώνει τη γνήσια και ανόθευτη βυζαντινή εκκλησιαστική μας μουσική, όπως την παραδίδουν λειτουργικοί και μουσικοί κώδικες της βυζαντινής και μεταβυζαντινής εποχής".
:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

. . .ακόμα κι ένα παιδάκι που πρωτομαθαίνει μουσική, θα πει σωστότερα διαστήματα!!

. . . της σχολής Καρά-Αγγελόπουλου, αφού είναι κοινή παραδοχή πως πρόκειται για μια ασθένεια που χρήζει θεραπείας και οι χρόνιες ασθένειες δεν θεραπεύονται απ' τη μια μέρα στην άλλη. Αυτό είναι κατανοητό.

Πες τα Νίκο να τα ακούει κανείς . . . γιατί αυτοί που βγαίνεις για καφέ είναι πιο κουφοί κι από ντουβάρι. . . να καταλαβαίνουν ότι οι δικοί τους "επιστήμονες" δεν έχουν καμμία σχέση με την παράδοση.

Άντε, μπράβο, Νίκο!! Λέω κι' εγώ, αμάν πια . . . Αχ, αυτοί οι "κώδικες". . .Ο κ. Αγγελόπουλος . . . Ως φαίνεται, το καλπάκι του το φοράει στραβά!

Γεια σου ρε Νικολαε!!!!! Πες τα στους ασχετους ρε μεγαλε!!!!! Ακομη και η γιαγια μου θα εψελνε καλυτερα βρε συ!!!! Και η μουσικολόγος δεν εχει κανενα λογο να τα λεει αυτα!!!!! Μονο εμεις μπορουμε να κρινουμε τι εστι Παραδοση!!!!!


(Φιλικα, ε, σας κανω πλακα.....Μη μου θυμωσεται κιολας.... :D ....)

...
 
Last edited:
Γεια σου ρε Νικολαε!!!!! Πες τα στους ασχετους ρε μεγαλε!!!!! Ακομη και η γιαγια μου θα εψελνε καλυτερα βρε συ!!!! Και η μουσικολόγος δεν εχει κανενα λογο να τα λεει αυτα!!!!! Μονο εμεις μπορουμε να κρινουμε τι εστι Παραδοση!!!!!


(Φιλικα, ε, σας κανω πλακα.....Μη μου θυμωσεται κιολας.... :D ....)

...

Λέγε ότι θες φίλε μου. Ο γιατρός σου μας είπε να μη σου θυμώνουμε:wink:
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Νικο,

Ευχαριστω για το μυνημα σου.

Καταλαβαινω οτι δεν σου αρεσει η υπογραφη μου. Αλλα σου εχω γραψει και αλλη φορα οτι ο καθενας μπορει να βαλει οτι ωραιο θελει στην υπογραφη του που εχει καποια σχεση με την βυζαντινη μας μουσικη.

Εμενα δεν θα με πειραζε εαν καποιος εβαζε κατι που αφορουσε τον αειδιμο Περιστερη η τον Βασιλικο η ακομη και τον Σακελλαριδη. Μαλλον θα ειχε μια αγαπη και εναν σεβασμο προς αυτους. Εσενα δηλαδη, θα σε προσβαλε αυτο?

Εγω θα νομιζα, "Ε, μαλλον θα εχω καποιες διαφωνιες για την μουσικη μαζι του, αλλα και τι εγινε?"

Δεν θα του ελεγα οτι η συμπεριφορα του ειναι "λανθασμενη" ή οτι αναζητει "πολεμικο κλιμα".

Εαν θεωρεις τα ζεστα και αγαπητα λογια του Πατριαρχη προς τον ΛΑ, την ΕλΒυΧ, και το εργο τους ως προσβλητικο η ακομη και "πολεμικο" οπως γραφεις, μαλλον το λαθος ειναι δικο σου. Εκτος εαν μπορεις να εξηγησεις περισσοτερο τι εννοεις.

Γιατι η υπογραφη αυτη δεν υποβαθμιζει κανεναν δασκαλο, κανεναν ψαλτη, καμια προσφορα. Μαλλον μας εξυψωνει ολους, γιατι πραγματι ο Πατριαρχης αγαπαει την βυζαντινη μας μουσικη. Και αυτο το εκφραζει σε πολλες περιπτωσεις.

Εσυ που γραφεις για την "αξιοπρέπεια" στην υπογραφη σου, με ενοχλει? Μπορω να σκεφτω, "Κοιταξε τονε!......Μιλαει για την αξιοπρεπεια....Και τι παει να πει αυτο?.....Ποιος νομιζει οτι ειναι αυτος?......Εμεις τι ειμαστε?.....Εμεις δεν εχουμε αξιοπρεπεια δηλαδη?" Μπορω να σκεφτω ετσι, αλλα δεν εννοει οτι ειναι και πραγματικοτητα.

Επισης, εαν σου ειπω οτι οταν ειπα τον αποστολο στο Πατριαρχικο ναο το ΄99 και μου ειπε ο Πατριαρχης, "Συγχαριτηρια, ωραιον αποστολο" οταν πηγα να παρω την ευχη του, θα σε προσβαλε και αυτο? Θα νομιζες οτι πιστευω πως μονο εγω ειμαι ψαλτης και κανενας αλλος? Ο Πατριαρχης μαλλον μας αγαπαει ολους.

Τελος, υπαρχουν και ανθρωποι στον κοσμο που δεν συμφωνουν μαζι μας. Δεν ειναι αναγκη να μας προσβαλει αυτο.

Φιλικα,
Τασος

..
Φίλε Τάσο, εάν υπονοείς ότι την υπογραφή σου την έβαλες από αγάπη στη βυζαντινή μουσική κι όχι από ανάγκη υποστήριξης του Λυκούργου, εγώ δεν θα πω τίποτε άλλο, εσύ έχεις κρίση και γνωρίζεις πόσο βάση έχει αυτό που λες. Τώρα, αν νομίζεις ότι λέει τίποτα που σου είπε ο Πατριάρχης ότι είπες ωραίο απόστολο, τι να σου πω, εδώ πέρα έχει δώσει οφίκιο στο Βασιλικό και το Λυκούργο, τι θα πει αυτό δηλαδή; Και ποτέ δεν ισχυρίστηκα ότι το μήνυμά σου "προσβάλει", μη βάζεις λοιπόν λόγια στο στόμα μου που δεν είπα ποτέ. Είπα ότι συντηρεί ένα πολεμικό κλίμα, ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη σου και τα μηνύματα που γράφεις, που είναι υπέρ της σχολής Αγγελόπουλου σε φανατικό, κατ' εμέ, βαθμό. Όσο για τη σύγκριση της δικής μου υπογραφής και για το εάν υπονοεί κάτι το ενοχλητικό σε σχέση με τη δική σου, καλύτερα να μην το σχολιάσω γιατί δεν θα σου αρέσει καθόλου...
Γεια σου ρε Νικολαε!!!!! Πες τα στους ασχετους ρε μεγαλε!!!!! Ακομη και η γιαγια μου θα εψελνε καλυτερα βρε συ!!!! Και η μουσικολόγος δεν εχει κανενα λογο να τα λεει αυτα!!!!! Μονο εμεις μπορουμε να κρινουμε τι εστι Παραδοση!!!!!
(Φιλικα, ε, σας κανω πλακα.....Μη μου θυμωσεται κιολας.... :D ....)...
Η φιλία φιλία, αλλά το σχόλιο σχόλιο όμως... Φίλε Τάσο, τον ισχυρισμό μου για τα εκτός παραδόσεως διαστήματα του β' ήχου της σχολής Αγγελόπουλου (θεωρητικώς τε και πρακτικώς) τον έχω τεκμηριώσει εδώ μέσα υπέρ το δέον, ειδικά με την ανακοίνωσή μου για το β' ήχο κατά το Χρύσανθο στο β' συνέδριο του ΙΒΜ. Εάν έχεις να πεις κάτι πάνω σ' αυτά, όπως λ.χ. να μας υποδείξεις κάποιο θεωρητικό στο οποίο να υπάρχουν οι λόγοι που δίνει ο Καράς στο β' ήχο αυτούσιοι (ή, ακόμα περισσότερο, τα διαστήματα της κλίμακας) ή να μας υποδείξεις κάποιον κοινώς παραδεδεγμένο παραδοσιακό ψάλτη που να λέει αυτά τα διαστήματα, δεκτό. Το να μας φέρεις όμως ως επιχείρημα απλώς την... αυθεντία μιας μουσικολόγου, καταλαβαίνεις ότι αυτό δεν λέει τίποτα, καθώς υπάρχουν κι άλλοι μουσικολόγοι με εντελώς αντίθετες απόψεις. Μόλις επιβεβαίωσες και μια άλλη ασθένεια της σχολής που υποστηρίζεις: έχετε κολλήσει σε κάποια πρόσωπα-αυθεντίες και νομίζετε πως ό,τι πουν αυτοί είναι νόμος. Κι όποιος σας πει κάτι αντίθετο με απτά επιστημονικά στοιχεία, το μόνο που κάνετε είναι να τον βγάζετε τρελό, επειδή ασχολείται με λόγους διαστημάτων, με αρχαιοελληνική μουσική κλπ. Είναι πλέον γνωστή η τακτική και δεν με εκπλήσσει. Απλώς θα πρέπει να καταλάβετε κάποια στιγμή ότι έτσι δεν πάτε μπροστά ούτε εσείς, ούτε οι νομιζόμενες από εσάς "αυθεντίες" ούτε η ίδια η μουσική.
 

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Η υπογραφή μου θέλει συμπλήρωμα!:D
Όλα τα λουλούδια έχουν τη μυρωδιά τους,
αλλά υπάρχουν και μερικά που ή δεν μυρίζουν, ή με τη μυρωδιά τους διώχνουν τους πάντες από κοντά τους....
Λέω να προσθέσω επίσης και το επόμενο....
Ο Ναυπλιώτης ανέφερε στον Βουδούρη ότι ο Καράς ήταν "λόγιος, επιθυμών να ασχολείται με τα ζητήματα της μουσικής ημών, ής τυγχάνει θιασώτης και υποστηρικτής,
αν και δεν την γνωρίζει".
(Βουδούρη Πρωτοψαλτικά 1940 παρ.468-473)
Κύριε συντονιστά... η απόφαση δική σας εάν το μήνυμα αυτό θα παραμείνει...(Δεν θα τσατιστώ εάν διαγραφεί!:D)
 

greek487

Tasos N.
Λέγε ότι θες φίλε μου. Ο γιατρός σου μας είπε να μη σου θυμώνουμε:wink:

χαχα.....αλλα απο γιατρους, ασθενειες, και παθολογιες δεν ειδα να γραφεις και καθολου......και γι' αυτο χαιρομαι....καλες γιορτες!! ..... :)
 

greek487

Tasos N.
Φίλε Τάσο, εάν υπονοείς ότι την υπογραφή σου την έβαλες από αγάπη στη βυζαντινή μουσική κι όχι από ανάγκη υποστήριξης του Λυκούργου, εγώ δεν θα πω τίποτε άλλο, εσύ έχεις κρίση και γνωρίζεις πόσο βάση έχει αυτό που λες.

Τα κινητρα μου θελεις να αναλυσεις Νικο ή την υπογραφη μου? Εγω σου εξηγησα και τα δυο. Αλλα ενας πραγματικος επιστημονας μονο το θεμα κοιταζει.

Δεν το εχεις παρει ειδηση οτι ο Αγγελοπουλος αγαπαει την βυζαντινη μουσικη? Ποσες δεκαετεις ακομη πρεπει να δουλεψει για αυτη για να το καταλαβεις? Οποτε, να αγαπω την βυζαντινη μουσικη και να υποστηριζω τον Λυκουργο δεν ειναι ασχετο το ενα με το αλλο.

Τώρα, αν νομίζεις ότι λέει τίποτα που σου είπε ο Πατριάρχης ότι είπες ωραίο απόστολο, τι να σου πω, εδώ πέρα έχει δώσει οφίκιο στο Βασιλικό και το Λυκούργο, τι θα πει αυτό δηλαδή; Και ποτέ δεν ισχυρίστηκα ότι το μήνυμά σου "προσβάλει", μη βάζεις λοιπόν λόγια στο στόμα μου που δεν είπα ποτέ. Είπα ότι συντηρεί ένα πολεμικό κλίμα, ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη σου και τα μηνύματα που γράφεις, που είναι υπέρ της σχολής Αγγελόπουλου σε φανατικό, κατ' εμέ, βαθμό.

Αχα, καταλαβα. Για να δωσει οφικιο στο Βασιλικο και στον Αγγελοπουλο, ο Πατριαρχης αποδεικνυει οτι ειναι ασχετως. Και μετα μιλαμε για "Πατριαρχικους", "Πατριαρχικο υφος" και υπακοη στην εκκλησια?

Όσο για τη σύγκριση της δικής μου υπογραφής και για το εάν υπονοεί κάτι το ενοχλητικό σε σχέση με τη δική σου, καλύτερα να μην το σχολιάσω γιατί δεν θα σου αρέσει καθόλου...

Η υπογραφη μου μια χαρα ειναι. Οσο για την δικη σου, θα σου πω παρακατω.

Η φιλία φιλία, αλλά το σχόλιο σχόλιο όμως... Φίλε Τάσο, τον ισχυρισμό μου για τα εκτός παραδόσεως διαστήματα του β' ήχου της σχολής Αγγελόπουλου (θεωρητικώς τε και πρακτικώς) τον έχω τεκμηριώσει εδώ μέσα υπέρ το δέον, ειδικά με την ανακοίνωσή μου για το β' ήχο κατά το Χρύσανθο στο β' συνέδριο του ΙΒΜ. Εάν έχεις να πεις κάτι πάνω σ' αυτά, όπως λ.χ. να μας υποδείξεις κάποιο θεωρητικό στο οποίο να υπάρχουν οι λόγοι που δίνει ο Καράς στο β' ήχο αυτούσιοι (ή, ακόμα περισσότερο, τα διαστήματα της κλίμακας) ή να μας υποδείξεις κάποιον κοινώς παραδεδεγμένο παραδοσιακό ψάλτη που να λέει αυτά τα διαστήματα, δεκτό.

Μονο β' ηχο εχουν τα βιντεο? Στη μουσικολογο να τα δωσεις αυτα για τις αποδειξεις οτι αυτα που λεει ειναι τελειος ασχετα και "προσβλητικα". (Το ειπες αυτο? Ή κανω λαθος?)

Το να μας φέρεις όμως ως επιχείρημα απλώς την... αυθεντία μιας μουσικολόγου, καταλαβαίνεις ότι αυτό δεν λέει τίποτα, καθώς υπάρχουν κι άλλοι μουσικολόγοι με εντελώς αντίθετες απόψεις.

Συνεχιζω....Ο Πατριαρχης "δεν λεει τιποτα", η μουσικολογος "δεν λεει τιποτα"....

Μόλις επιβεβαίωσες και μια άλλη ασθένεια της σχολής που υποστηρίζεις: έχετε κολλήσει σε κάποια πρόσωπα-αυθεντίες και νομίζετε πως ό,τι πουν αυτοί είναι νόμος. Κι όποιος σας πει κάτι αντίθετο με απτά επιστημονικά στοιχεία, το μόνο που κάνετε είναι να τον βγάζετε τρελό, επειδή ασχολείται με λόγους διαστημάτων, με αρχαιοελληνική μουσική κλπ. Είναι πλέον γνωστή η τακτική και δεν με εκπλήσσει.

Οταν γραφεις εδω και αλλου για "ασθενειες" καταλαβαινω τη λογο διαλογο προκειτε να εχω. Την αλλη φορα μου εγραφες για τον Γαιτανο. Τι να σου πω.

Και να σου υπενθυμισω. Μιλας με ατομο. Δεν μιλας με "Σχολη". Δεν αντιπροσωπευω κανεναν. Εσυ αντιπροσωπευεις κανεναν? Και αυτα τα γραφεις για να φερεις την ειρηνη που αναφερεις που και που? Μιλας για την ειρηνη και για να "περαση αυτη η κατασταση" και για "πολεμικο κλιμα" και μετα γενικευεις για "ασθενειες" κτλ? Σε εβγανα εγω "τρελο" ποτε και δεν το καταλαβα?

Νομιζεις οτι κερδιζεις αξιοπρεπεια ετσι? Η υπογραφη σου για την αξιοπρεπεια μιλαει. "Για να κερδίσεις την αξιοπρέπεια, χρειάζεσαι χρόνια· για να τη χάσεις όμως, αρκεί μια στιγμή..." Δεν νομιζω οτι εχει αξιοπρεπεια να μιλας με εναν ανθρωπο και να του σερνεις κατηγοριες επειδη εχεις προβλημα με την σχολη που νομιζεις οτι αντιπροσωπευει. Το θεωρεις αξιοπρεπες αυτο δηλαδη?

Απλώς θα πρέπει να καταλάβετε κάποια στιγμή ότι έτσι δεν πάτε μπροστά ούτε εσείς, ούτε οι νομιζόμενες από εσάς "αυθεντίες" ούτε η ίδια η μουσική.

Σε ποιους μιλας ρε Νικο?.....Ενας ειμαι ακομη ρε συ.....Την προοδο την δικη μου την ξερεις?.....Ειπαμε, αξιοπρεπεια. "Για να κερδίσεις την αξιοπρέπεια, χρειάζεσαι χρόνια· για να τη χάσεις όμως, αρκεί μια στιγμή..." Ας προσεξεις και λιγο αυτα που γραφεις την επομενη κρισημη στιγμη. Ισως και χασεις ολοι την αξιοπρεπεια που εχεις μαζεψη τοσα χρονια.... :)

Παντως, τα βιντεο που σχολιαζουμε νομιζω πως δειχνουν αρκετη προοδο. Και η μουσικη μας εχει παει πολλη μπροστα με τον Καρα και τον Αγγελοπουλο. Εαν δεν τα θεωρεις ολα αυτα προοδο και ανανεωση, απλως διαφωνουμε. Πρεπει να κατεβασω την υπογραφη μου?

Αιντε καλες γιορτες και καλο ψαλσιμο,
Τασος
 

greek487

Tasos N.
Η υπογραφή μου θέλει συμπλήρωμα!:D
Όλα τα λουλούδια έχουν τη μυρωδιά τους,
αλλά υπάρχουν και μερικά που ή δεν μυρίζουν, ή με τη μυρωδιά τους διώχνουν τους πάντες από κοντά τους....
Λέω να προσθέσω επίσης και το επόμενο....
Ο Ναυπλιώτης ανέφερε στον Βουδούρη ότι ο Καράς ήταν "λόγιος, επιθυμών να ασχολείται με τα ζητήματα της μουσικής ημών, ής τυγχάνει θιασώτης και υποστηρικτής,
αν και δεν την γνωρίζει".
(Βουδούρη Πρωτοψαλτικά 1940 παρ.468-473)
Κύριε συντονιστά... η απόφαση δική σας εάν το μήνυμα αυτό θα παραμείνει...(Δεν θα τσατιστώ εάν διαγραφεί!:D)

:D . . . καλο!

Το πιστευω και εγω αυτο. . ."Ολα τα λουλουδια έχουν τη μυρωδια τους." Οταν τον ρωτουσαμε ποιους ψαλτες και ποιες χορωδιες του αρεσουν, ο π. Ιεροθεος ο Φιλοθειτης μας ελεγε, "Το καθε λουλουδι εχει και την ομορφια της".

Καλη φωτιση να εχουμε τωρα στα Θεοφανεια!

Φιλικα,
Τασος


...
 
Status
Not open for further replies.
Top