Σχετικά με τα περί σκανδαλισμού των πιστών: Ψάλλω, χάριτι Θεού, εδώ και 2 χρόνια στο αριστερό αναλόγιο του Μητροπολιτικού Ναού του Ηρακλείου, με αναμεταδόσεις από τηλεόραση, χρησιμοποιώντας το tablet, κόσμος πολύς με έχει δει, και εντός ναού και από την οθόνη. Ειδικά στον διπλανό δίκλιτο ναό του 1756, αρχιτεκτονικά "μονόχωρο καμαροσκέπαστο" (σαν"δωμάτιο" δηλαδή), όπου τελούνται όλες οι καθημερινές ακολουθίες, απόδειπνα, προηγιασμένες, παρακλήσεις, παρουσία όχι δύο ή τριών πιστών, αλλά πλήρους λαού, ο κόσμος στέκεται δίπλα μου και από κάτω και βλέπει την κάθε μου κίνηση, διότι το αριστερό κλίτος είναι μεγαλύτερης χωρητικότητας από το δεξιό και έτσι εκτίθεμαι περισσότερο στον λαό σε σχέση με τον δεξιό ψάλτη. Μέχρι σήμερα ουδείς εκκλησιαζόμενος έχει δηλώσει στους ιερείς ότι σκανδαλίστηκε από αυτή μου τη δραστηριότητα. Επειδή ακριβώς δεν χρησιμοποιώ το tablet για να παίζω πασιέντζα την ώρα του κηρύγματος, αλλά μόνο για να κάνω τη δουλειά μου, έχοντας χρησιμοποιήσει εκτός από μουσικά και ψηφιακά λειτουργικά βιβλία (υποκατέστησα δηλαδή τα μη ψηφιακά κατά την εγκύκλιο). Το μαχαίρι μπορείς να το χρησιμοποιήσεις είτε για καλό (να κόψεις το ψωμί για να φας), είτε για κακό (να σκοτώσεις). Αν αυτό σημαίνει ότι, για να αποφύγουμε το δεύτερο ενδεχόμενο, πρέπει να εγκαταλείψουμε παντελώς τη χρήση του μαχαιριού, τότε θα έπρεπε να έχουμε καταργήσει πολλά πράγματα από την καθημερινότητά μας. Όλα είναι στο μυαλό και στις πράξεις μας. Και οι πράξεις μας δείχνουν την ωριμότητά μας, όχι η ηλικία μας ή η προϋπηρεσία μας. Θέλω και εγώ να πιστεύω ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο, στη δικαιοδοσία του οποίου ανήκουμε ως μεγαλόνησος, θα επανεξετάσει το ζήτημα και θα δώσει περισσότερες διευκρινίσεις σε νέα εγκύκλιο. Με την παρούσα, αυτό που καταλαβαίνω είναι: "πονάει κεφάλι, κόβουμε κεφάλι". Και σε καμμία περίπτωση δεν εξομοιώνεται η ορθή χρήση του tablet με τον ηλεκτρονικό ισοκράτη ή με το αρμόνιο. Μείζων πασών αρετών η διάκρισις.