Ενημερωτικό άρθρο του προέδρου της ΟΜ.Σ.Ι.Ε. (Οι Σπουδές Μουσικής των Ψαλλόντων)

P

PANROUST

Guest
Γνωρίζει κάποιος από το forum πότε θα λειτουργήσει το κολλέγιο που μας μίλησε ο κ.Ναούμ?
Για να λειτουργήσει το κολέγιο,πρώτα ο Θεός πρέπει η ΟΜ.Σ.Ι.Ε. και ο Σύνδεσμος να μετακομίσουν στο νέο κτήριο (που είναι έτοιμο) στο Ρουφ.Από κι και πέρα είδομεν...
 
Σε ευχαριστώ πολύ Παναγιώτη και σου εύχομαι καλή ψαλτική χρονιά, όπως βέβαια και σε όλα τα μέλη του forum.
 

PAPAZ DIMITRIOS

Δημήτρης Παπαζέτης:Ένας απλός νοσηλευτής-ψαλτάκος.
Αγαπητοί Συνάδελφοι και Φίλοι της Μουσικής μας παράδοσης.
Το ενδιαφέρον και η συμμετοχή σας στην αναγγελία για τις Σπουδές των Ψαλλόντων, που αφορά το σύνολο των Ψαλλόντων, με τις απορίες και τις παρατηρήσεις σας, αποτελεί για μας ιδιαίτερη πηγή δύναμης και αίσθημα ασφάλειας ότι δεν είμαστε μόνοι, κάτι που έχουμε ανάγκη στο δυσκολότατο έργο που έχουμε μπροστά μας.
Θα παρακολουθώ όλες τις παρατηρήσεις σας, τόσο τις απλοϊκές, όσο και τις εύστοχες και δημιουργικές, για την άντληση ιδεών.
Άς αποφύγουμε όμως όσο μπορούμε τη μίζερη και κακόβουλη σκέψη, γιατί αναστέλλει τον ενθουσιασμό και δοκιμάζει τις αντοχές όλων όσων προσφέρουν ενέργεια, παλμό, χρήμα και πολυτιμότατο χρόνο για την οργάνωση και αναβάθμιση της Τάξης μας.
Πρέπει να γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχουν αστείες ερωτήσεις παρά μόνον αστείες απαντήσεις.
Με γνώμονα αυτή τη σκέψη, παρακαλώ να συμμετέχετε με τις παρατηρήσεις σας, γιατί κάποιες από αυτές πιθανό να είναι χρησιμότατες, έτσι ώστε τον Σεπτέμβρη στην Συνέλευσή μας να παρουσιάσουμε το πλήρες πρόγραμμα Σπουδών.
Μη ξεχνάτε ότι το εγχείρημα αυτό αποτελεί κατά τη γνώμη μου, όραμα, πρωτόγνωρο στην νεότερη Ελλάδα. Και η υλοποίηση κάθε οραματικής ιδέας σε κάθε τομέα της ανθρώπινης δράσης, προκαλεί ανατροπές και ανοίγει προοπτική ανάπτυξης και επιτυχίας και βεβαίως η υλοποίηση του συγκεκριμένου οράματος, δεν είναι μια υπόθεση ενός η δύο ετών, αλλά συνεχής διαχρονική και αενάως αναδιατασσόμενη, διορθούμενη, συμπληρούμενη κλπ προσπάθεια, όπως συμβαίνει σε κάθε ζωντανό και παραγωγικό οργανισμό.
Διάφορες απορίες και ερωτήσεις σας θα ομαδοποιούνται και με παρέμβασή μου κατά περιόδους θα δίνω απαντήσεις.
Περιμένοντας τις σκέψεις και προτάσεις σας
Με εκτίμηση
Γ. Ναούμ
Αγαπητέ πρόεδρε,ωραίες οι πρωτοβουλίες σας.Καλό θα ήταν όμως να συνοδεύονται από ειλικρίνεια,ταπεινότητα και ρεαλιστικότητα.Ναι,καλό πράγμα οι πιστοποιήσεις και τα μεταπτυχιακά,καλό πράγμα ο μισθός και η καριέρα,αλλά μιλάμε για το ύψιστο λειτούργημα του ιεροψάλτη.Αν το εμπορευματοποιήσουμε και το προσδώσουμε ένα κάρο πτυχία και μεταπτυχιακά,θα χάσουμε το νόημα.Θα δημιουργήσουμε ψάλτες και ψαλτάκια,ντίβες και μέτριους.Αν το συγκεκριμένο Κολέγιο λειτουργήσει για επιμόρφωση και τελειοποίηση ψαγμένων ιεροψαλτών και καθηγητών,έχει καλώς.Φοβάμαι όμως ότι θα είναι μια κλειστή κάστα ανθρώπων,Αθηναίων κυρίως,που η έπαρση τους θα φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη και θα προβάλουν τα mSc τους ως λάφυρα τεραστίων διαστάσεων!!!!!Ο ψάλτης πρέπει να είναι ταπεινός και να είναι προσηλωμένος στο να μεταφέρει τις προσευχές των πιστών με δωρικό και απέρριτο ύφος.
 

Arhontas_Artis

Νέο μέλος
Δηλαδή η εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας στον καθηγητή των Μαθηματικών είναι σε βάρος της επιστήμης του ? Και τελικά γιατί ο πολυτάλαντος ψάλτης ο οποίος μπορεί & εκτελεί διατήματα μορίων( αυτό είναι ξεκάθαρα σκωπτικό) δυσκολεύετε να εκτελέσει ασκησούλες Σολφέζ.Θα του χαλάσουν τι? Μήπως θα του στρώσουν το όργανο του ? Μήπως θα σταματήσει με την κατάλληλη εξάσκηση να ανεβοκατεβαίνει τις βάσεις ? Μήπως θα μάθει να χρησιμοποιεί σωστά τονοδότη? Και γιατί τέλος πάντων η μόρφωση είναι κακό πράγμα? Θέλουμε δεν θέλουμε η γλώσσα της Δυτικής Μουσικής είναι παγκόσμια & η γνώση της βοηθά & τον ψάλτη & το ίδιο το αντικείμενο ώστε να γίνει γνωστό ευρύτερα.

Χαιρετώ τον ιεροψαλτικό κόσμο!

Στο ισοκράτημα ειδικά φαίνεται το κενό αυτό που μαρτυρεί ο κ. Ρεδιάδης . Ξέρετε, όταν σου κρατάει ΔΗ αλλά είναι 2 μόρια πιο κάτω ή πιο πάνω από αυτό που ψέλνεις (και συνεχώς "παλαντζάρει") . Αυτόματα χάνεται η αρμονική στήλη. Η εκμάθηση οργάνου βοηθά πολύ σε αυτές τις περιπτώσεις. Είδαμε για τη γύμνια του ισοκράτη. Η γύμνια του ψάλτη τώρα σε αυτή την περίπτωση φαίνεται όταν χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό ισοκράτη ο οποίος (το μηχάνημα) δε μπορεί να τον ακολουθήσει στα ατυχή παλατζαρίσματα της βάσης... (διαφωνίες 2 μορίων στην καλύτερη) Και σας μιλώ για ψάλτες "φτασμένους" με πολυετή πείρα στο αναλόγιο. ( το να φεύγεις ελάχιστα από τη βάση κατά πολλούς δε θεωρείται μεγάλο ελάττωμα αλλά φυσιολογικό φαινόμενο)


Για αποφυγή παρεξηγήσεων δεν είπε κανείς να το γυρίσουμε στην ευρωπαϊκή. Δομέστικους μη φοβάσαι το να γνωρίσεις κάτι δε θα σε αλλοιώσει . Δε θα ακούς κάθε πρωί άριες χαχα. Εδώ τώρα μιλάμε απλά για τη λεπτομέρεια που θα κάνει τη διαφορά.

Τώρα για να γνωρίσεις κάτι δεν είναι απαραίτητο να πας σε "κολέγιο", και η ιδέα αυτή με βρίσκει πολύ σκεπτικό..

(υ.γ. πώς γίνεται να αλλάξω ψευδώνυμο καθότι δε ψέλνω πια στην Άρτα; )
(Γεροντίδης_Κώστας)
 
Χαιρετώ όλους και σας προωθώ άρθρο του κ. Γεωργίου Ναούμ, προέδρου της ΟΜ.Σ.Ι.Ε. από τα πιό πρόσφατα «Ιεροψαλτικά Νέα»:

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΜ.Σ.Ι.Ε

Σεβαστοί Πατέρες και Αγαπητοί Συνάδελφοι και Φίλοι της Βυζαντινής Μουσικής

Αποτελεί κοινοτυπία πλέον όποια αναφορά στην κατάσταση της Βυζαντινής Μουσικής και τις συνθήκες, Μουσικές και Οικονομικές, κάτω από τις οποίες καλούνται οι Ψάλτες μας να ασκήσουν το έργο τους.

Συχνά πυκνά ακούμε η διαβάζουμε διάφορες απόψεις και σκέψεις και εσχάτως διαμάχες, για τη Μουσική μας τέχνη και επιστήμη, τα αίτια της μικρής ανταπόκρισης στο κοινό, τον ρόλο του Ψάλτη στην Ιερουργία και την επιστημονική η καλλιτεχνική κατάρτισή των, την επαγγελματική η μη σχέση των με τον Ι. Ναό, σύγκρουση μεταξύ θεολογικών, ακαδημαϊκών και Ψαλτικών θεάσεων της μουσικής στη θεία Λατρεία και άλλα πολλά που επί δεκαετίες αναμασούμε χωρίς ποτέ να προσεγγίσουμε την ουσία, που κατά τη ταπεινή μου γνώμη είναι, οι Σπουδές Μουσικής των Ψαλλόντων και η έλλειψη προϋποθέσεων για την αναβάθμιση του ρόλου του Ψάλτη από πάρεργο σε προορισμό επαγγελματικής αποκατάστασης και καλλιτεχνικής εξέλιξης του ταλαντούχου νέου μουσικού.

Σήμερα θα προσπαθήσω να προσεγγίσω αδρά το θέμα των σπουδών, ιδιαίτερα τώρα που η ΟΜΣΙΕ έχει τη χαρά και την ευθύνη να πρωτοστατεί με τις ευλογίες και εντολή του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου κκ Ιερωνύμου Β΄, στον σχεδιασμό και υλοποίηση της υποδομής για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης της Ψαλτικής τέχνης, πέραν της του πτυχίου ΒΜ, με τη δημιουργία Μουσικού Κολεγίου.

Γνωρίζουμε ότι κάθε μορφή τέχνης αφορά στον άνθρωπο, από τον οποίο δημιουργείται, εκπορεύεται και στον οποίο απευθύνεται και υπό αυτή τη αρχή είναι πάντα ζώσα και εξελισσόμενη, άλλως δεν είναι Ζώσα παρά μόνο μουσειακή έκφραση.

Πιο συγκεκριμένα οι ερμηνευτές της Μουσικής και εν προκειμένω οι Ψάλλοντες, πρέπει να θέλουν, να προσπαθούν και να μπορούν (τάλαντο), να μετουσιώνουν, το ήθος, το ύφος και την φιλοσοφία της μουσικής δημιουργίας που επενδύει τον θεολογικό λόγο, ώστε η ερμηνεία να αποκτά βιωματικό, κραδασμικό για τους ίδιους και διαδραστικό για τους εκκλησιαζόμενους χαρακτήρα.

Και δια τούτο οποιαδήποτε μορφή ερμηνείας που διακρίνεται από βαυκαλιστική διάθεση ναρκισσισμού και επίδειξης δυνατοτήτων προς τέρψη των ιδίων και υφαρπαγή του θαυμασμού των ακροατών δεν είναι σωματοποιημένη τέχνη παρά τέχνη για την τέχνη και ως εκ τούτου ασώματη.

Το αυτό συμβαίνει όταν στο βωμό της παραδοσιολαγνίας και της δήθεν κλειδο –αληθείας, εγκλοβίζεται ο ερμηνευτής και μεταμορφώνεται σε μονομανή, στείρο κατά τόνο και σήμα ανελεύθερο μεταφραστή, χωρίς ψυχή, χωρίς βίωμα του λόγου της ποίησης και της μουσικής δημιουργίας.

Στο σύνολο αυτό των αρνητικών συμπτωμάτων προστέθηκε, τις τελευταίες δεκαετίες και το θαύμα, η μετατροπή της ακαδημαϊκής μουσικολογικής γνώσης σε πρότυπο ερμηνευτικά καλλιτεχνία.

Με τα τελευταία αυτά χαρακτηριστικά που δυστυχώς εναγκαλίζουν πνιγηρά ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό των Ψαλλόντων, η σημαντική αυτή μουσική εξελίχθηκε για το κοινό από θεία σε μουσική σατιρικής διάθεσης.

Όλα αυτά όμως συμβαίνουν διότι δεν υπήρξε μέχρι τώρα φορέας πανεπιστημιακού επιπέδου καλλιτεχνικής κατεύθυνσης, στον οποίο να παρέχονται ουσιαστικές σπουδές με όλους τους κανόνες της υψηλής τέχνης.

Το κενό αυτό της μουσικής μας εκπαίδευσης έρχεται να καλύψει το Μουσικό Κολέγιο της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, ο σχεδιασμός, μελέτη και υλοποίηση του οποίου ανετέθη, με εντολή του προκαθήμενου της Ελλαδικής Εκκλησίας, στη ΟΜΣΙΕ σε συνεργασία με ικανά στελέχη της Αρχιεπισκοπής και από το οποίο Κολέγιο να αποδίδονται μεταπτυχιακοί (του πτυχίου η διπλώματος ΒΜ), τίτλοι σπουδών Ψάλτου.

Δηλαδή, το Μουσικό Κολέγιο θα δίδει πτυχίο ΒΜ μετά πενταετή φοίτηση. Δίπλωμα Λαμπαδαρίου μετά τριετή εκπαίδευση. Δίπλωμα Πρωτοψάλτου μετά τριετή τουλάχιστον ευδόκιμο υπηρεσία σε ΙΝ ως Λαμπαδάριος και τη συνμαρτυρία δύο Πρωτοψαλτών. Δίπλωμα Μουσικοδιδασκάλου μετά τριετή τουλάχιστον ευδόκιμο υπηρεσία Πρωτοψάλτου σε ΙΝ και τη συνμαρτυρία τριών Πρωτοψαλτών. Εννοείται ότι οι τίτλοι σπουδών Λαμπαδαρίου, Πρωτοψάλτου και Μουσικοδιδασκάλου και μόνον αυτοί, θα κατοχυρώνουν επαγγελματικό δικαίωμα.

Βρισκόμαστε λοιπόν προ της μεγάλης ευθύνης της οργάνωσης και πραγμάτωσης του μεγάλου αυτού, λυτρωτικού για την τάξη μας και για τη μουσική παρακαταθήκη της Εκκλησίας της Ελλάδος οργανισμού, για την επιτυχία του οποίου εγχειρήματος, χρειαζόμαστε τη συμπαράσταση, τη συστράτευση και την συμμετοχή όλων των Ψαλτών. Δεν περισσεύει η πνοή κανενός.

Όμως δεν φθάσαμε έως εδώ εύκολα και ανώδυνα. Χρειάστηκε συστηματική μελέτη, επίπονη προσπάθεια, πολυέξοδες εργασίες, προσεκτική οργάνωση και παρουσίαση επί δέκα και πλέον μήνες και ακολουθεί ακόμα μεγαλύτερος αγώνας.

Βεβαίως η όλη προσπάθεια και κόπος δεν θα είχε ευοδωθεί αν δεν βρίσκαμε ανταπόκριση από την ηγεσία της Εκκλησίας μας και τους Πανοσιολογιότατους, Πρωτοσύγκελο Π. Γαβριήλ και Π. Ειρηναίο Νάκο.

Ιδιαιτέρως θα ήθελα από το βήμα αυτό να ευχαριστήσω τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπό μας, που με αγάπη, και καρτερία επανειλημμένα μας δέχθηκε, με προσοχή άκουσε τις σκέψεις μας, με σοβαρότητα έσκυψε στα προβλήματα μας, δέχθηκε τις προτάσεις μας και απεφάσισε, την με ταχείς ρυθμούς οργάνωση του Κολεγίου, ενέκρινε την εισήγηση μας για την οικονομική αυτοδυναμία της ΟΜΣΙΕ και του Πανελληνίου και μας εξασφάλισε στέγη στο μεγαλόπρεπο νεοκλασικό στο Ρούφ, την οποία έγγραφο απόφαση του την διαβάζετε πάρα κάτω.

Στο επόμενο φύλο των Ιεροψαλτικών Νέων θα διαβάσετε τις διεργασίες, μελέτες, συζητήσεις για το άλλο σπουδαίο θέμα, που αφορά στο Ψαλτικό ταμείο και το μισθολόγιο των ψαλτών που θα μετατρέψουν τη θέση του Ιεροψάλτη, σε προορισμό επαγγελματικής αποκατάστασης και καλλιτεχνική εξέλιξη των ταλαντούχων νέων σε όλη την επικράτεια.

Εμπρός λοιπόν για τον μεγάλο αγώνα.

Με τιμή Γιώργος Δ. Ναούμ
Κύριε πρόεδρε οι δικές μας μουσικές σπουδές που έχουμε από ωδεία απαξιώνονται? Κατέχω πτυχίο βυζαντινής μουσικής και δίπλωμα βυζαντινής μουσικής θα κλειθώ να ξαναφοιτήσω στο κολλέγιο, θα δώσω κατάταξη και θα κριθώ από ποιούς, και αν γίνουν όλα αυτά οι ιερείς θα σέβονται τους ψάλτες ή η αμάθεια τους θα είναι η αιτία να συνεχίσουν να φέρονται αλαζονικά και να ανεβάζουν στο αναλόγιο τον κάθε τυχόντα που νομίζει ότι ψέλνει,για να κάνουν τη δουλεία τους όπως λένε?
 
P

PANROUST

Guest
Κύριε πρόεδρε οι δικές μας μουσικές σπουδές που έχουμε από ωδεία απαξιώνονται? Κατέχω πτυχίο βυζαντινής μουσικής και δίπλωμα βυζαντινής μουσικής θα κλειθώ να ξαναφοιτήσω στο κολλέγιο, θα δώσω κατάταξη και θα κριθώ από ποιούς, και αν γίνουν όλα αυτά οι ιερείς θα σέβονται τους ψάλτες ή η αμάθεια τους θα είναι η αιτία να συνεχίσουν να φέρονται αλαζονικά
Άλλα ντάλα της Παρασκευής το γάλα.


να ανεβάζουν στο αναλόγιο τον κάθε τυχόντα που νομίζει ότι ψέλνει,για να κάνουν τη δουλεία τους όπως λένε?
Ενώ όλοι οι άλλοι όπου κατέχουν διπλώματα και πτυχία αεροπλάνου,αυτοκινήτου,β.μουσικής,χοράρχου,αρμονία,φωνητική...ξέρουν να ψέλνουν(;)(!)

Δεν μπορώ να καταλάβω κάτι.Γιατί τόσο κακομιζέρια στον ψαλτικό περιβάλλον...
 
Last edited:
Άλλα ντάλα της Παρασκευής το γάλα.


Ενώ όλοι οι άλλοι όπου κατέχουν διπλώματα και πτυχία αεροπλάνου,αυτοκινήτου,β.μουσικής,χοράρχου,αρμονία,φωνητική...ξέρουν να ψέλνουν(;)(!)

Δεν μπορώ να καταλάβω κάτι.Γιατί τόσο κακομιζέρια στον ψαλτικό περιβάλλον...
κ.Ρουστέμη,να απαντάται στα ελληνικά,να κόψετε την ειρωνεία γιατί δηλώνει το κενό περιεχόμενο που μάλλον έχετε σαν άνθρωπος και να μην απαξιώνετε τα πτυχία των άλλων γιατί δεν τα βρήκαν στο δρόμο, κοπίασαν.Αν κάτι σας ενοχλεί να απαντάτε ευθέως.
 
P

PANROUST

Guest
κ.Ρουστέμη,να απαντάται στα ελληνικά,να κόψετε την ειρωνεία γιατί δηλώνει το κενό περιεχόμενο που μάλλον έχετε σαν άνθρωπος και να μην απαξιώνετε τα πτυχία των άλλων γιατί δεν τα βρήκαν στο δρόμο, κοπίασαν.Αν κάτι σας ενοχλεί να απαντάτε ευθέως.
Δεν ειρωνεύτηκα κανέναν και τα ελληνικά μου μπορεί να μην είναι έτσι όπως τα θέλετε εσείς,αλλά δεν το παίζω ξερόλας και δεν είμαι μίζερος.Δεν μίλησε κανείς για απαξίωση των πτυχίων κ.Άρη,μάλλον εσείς απαξιώσατε τους καθηγητές όπου θα διδάσκουν (αν γίνει αυτό) σε αυτή την σχολή.Αν σας καλέσουν να πάτε να διδάξετε,να μην πάτε,γιατί θα είστε και εσείς από αυτούς τους ''από ποιους''...
Για το κενό όπου αναφερθήκατε στο πρόσωπό μου δεν θα απαντήσω.Δεν θέλω να πέσω στο επίπεδό σας.
Καλό καλοκαίρι να έχετε!!!
 
Last edited:

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
Μακάρι από την ενέργεια αυτή να βγει κάτι καλό για τον ιεροψαλτικό κόσμο.
Φοβάμαι όμως ένα πράγμα: Ότι όσα από τα νέα φυτώρια που θα βγάλει το κολέγιο θα έρθουν σε επαφή με το αναλόγιο, τότε θα δουν την σκληρή πραγματικότητα που επικρατεί... και από 12.000 που λέγεται, δεν θα μείνουν ούτε χίλιοι...
Δυστυχώς ορισμένοι προϊστάμενοι έχουν καταντήσει το αναλόγιο απρόσιτο ακόμα και για εμάς τους ίδιους, αλλά και χώρο δοκιμής των νεύρων μας... Ναι, χώρος προσευχής πρωτίστως είναι, αναντίρρητα, αλλά αν υπάρχουν κάποιοι άλλοι παράγοντες που δεν βοηθάνε γι' αυτόν τον σκοπό, τότε η κατάσταση ξεφεύγει...
 
Last edited:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Προσωπικα και εγω,χαιρετιζω την προσπαθεια του προεδρου κου Ναουμ και των συντελεστων της ΟΜΣΙΕ.
Με την προυποθεση ομως,να διδαξουν παραδοσιακοι και αριστοι ψαλτες! στο Μουσικο αυτο Κολεγιο!...:cool:
Βεβαια, θα ειναι δυσκολη η ανευρεση τους....αλλα,που ξερεις.. Μπορει ολα να πανε κατ'ευχην!...:wink:
 
A

andy

Guest
Έχω την εντύπωση ότι ο γιαλός δεν είναι στραβός, εμείς στραβά αρμενίζουμε.

Κάπως έτσι έγινε και πριν κάμποσα χρόνια και η ψαλτική μας παράδοση, όχι απλά η Βυζαντινή Μουσική, μπήκε στα πανεπιστήμια να γίνει λέει "επιστήμη".
Επιστημονικοφάνεια είναι αυτό και όχι επιστήμη. [Να μην αναφέρω εδώ παραδείγματα "επιστημόνων" που νομίζουν ότι ο Β΄Ήχος είναι σαν τον πλ. Β΄από άλλη βάση:eek: ή ότι υπάρχει ίσον Sol maggiore στον Ήχο πλ. Δ΄:eek: τρομάρα τους, οι ακαδημαϊκοί τίτλοι τους έλειπαν]
Επιστήμη από ποιους; Από ανθρώπους που δεν ξέρουν να ψάλλουν; Έχετε δει τελευταία τους "Μαΐστορες", από τότε ειδικά που άλλαξαν χοράρχη;
Σας ρωτώ όλους ευθέως: Έτσι θέλετε να μάθετε να ψάλλετε όσοι από σας κάνετε όνειρα για ακαδημαϊκή καριέρα;
Τα ράσα δεν κάνουν τον παπά, πόσο μάλλον τον ψάλτη.
Τι να πει τώρα ο Στάθης και ο κάθε Χαλδαιάκης σε έναν ψάλτη του διαμετρήματος του μακαριστού Χατζή Στάικου ή ακόμα του Δημητρίου Νερατζή ή του Χαραλάμπους Καρακατσάνη ή ακόμα νεώτερων όπως του Γεωργίου Χατζηχρόνογλου ή του Παναγιώτη Νεοχωρίτη; Εσύ δεν ξέρεις απ' αυτά γιατί εγώ έχω ακαδημαϊκό τίτλο σπουδών; Πόθεν; Που; Με τι αξιοκρατικά κριτήρια; [Η παράθεση ονομάτων και σειράς είναι εντελώς τυχαία]

Σκεφτείτε να πάμε παλαιότερα, σε άλλα ιερά τέρατα την μουσικής μας. Αλλά απ' την άλλη... οι ακαδημαϊκοί τα ξέρουν όλα, αφού είναι του πανεπιστημίου βεβαίως βεβαίως.

Με 4 ή 5 χρόνια σπουδές σε οποιαδήποτε σχολή, ακόμα και στο πανεπιστήμιο, με όσο καλούς δασκάλους και να έχεις, ΨΑΛΤΗΣ ΔΕΝ ΓΙΝΕΣΑΙ. Τέτοιοι όμως απόφοιτοι μπορούν κάλλιστα να υπερκεράσουν τον οποιονδήποτε, χάριν... του χαρτιού τους. :wink:

Έτσι λοιπόν, μια απ' τα ίδια θα αποδειχτεί, αν ποτέ υλοποιηθεί - πράγμα απίθανο, το κολέγιο που ονειρεύονται στην ΟΜΣΙΕ.

Ένας ψάλτης δηλαδή του διαμετρήματος του Συμεωνίδη θα πάει στο κολέγιο για ... επιμόρφωση... από ποιον κ. πρόεδρε; Από τον ακαδημαϊκό ή τον παραδοσιακό δάσκαλο;

Όχι κ. πρόεδρε, αυτά τα πράγματα είναι ουτοπίες και μόνο έτσι μπορούμε να τα βλέπουμε.

Υπάρχουν σοβαρότερα πράματα για να ασχοληθεί η ομοσπονδία, όπως για παράδειγμα:

  1. Η επαγγελματική κατοχύρωσή του ψάλτου, ανεξαρτήτως τίτλου ή σχολής, όλοι τον ίδιο Θεό ψάλλουμε
  2. Ο κατώτατος μισθός ψάλτου και τα ασφαλιστικά του διακαιώματα στην περίθαλψη και σύνταξη
  3. Η δυνατότητα αντίδρασης του ψάλτου στον δικτατορικό χαρακτήρα ιερέων και ειδικά των προϊσταμένων
  4. Η δημιουργία σχολών (όχι στην Αθήνα, η Αθήνα σε μερικά χρόνια θα θυμίζει Αφρικανική πόλη) Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής σε κάθε μητρόπολη και κατ' επέκταση και σε κάθε ενορία (όπου είναι δυνατόν) για την παραγωγή ιεροψαλτών και όχι ψαλτών. Σε μερικά χρόνια δεν θα υπάρχουν ιεροψάλτες, αλλά μόνο πτυχιούχοι και διπλωματούχοι ψάλτες.
  5. Κατάρτιση του προγράμματος σπουδών με περισσότερη πράξη και λιγότερη θεωρία. Η μουσική μας, ειδικά η ψαλτική, είναι μουσική ακούσματος και όχι θεωρίας. Είναι ζωντανή παράδοση και όχι ακαδημαϊκή μόρφωση. Ναι στην εκμάθηση της ευρωπαϊκής μουσικής, μόνο όμως όσον αφορά τη σημειογραφία, περαιτέρω γνώση αρμονίας και αντίστιξης θεωρώ ότι αποτελεί τροχοπέδη στην αφομοίωση της παράδοσης.
  6. Υποχρεωτική εκμάθηση παραδοσιακού οργάνου που να εκτελεί τα μουσικά μας διαστήματα, ούτι, κανονάκι, λύρα, βιολί, βιολοντσέλο, ταμπούρ κ.α. μέχρι κάποιο σημείο άνετης εκτέλεσης των παραδοσιακών Βυζαντινών μελών, ώστε να ακούει ο μαθητής με το αυτί και να διορθώνει τη γλώσσα. (Ο Χρύσανθος στο μεγάλο θεωρητικό, προτρέπει να εκμάθηση οργάνου)
  7. Η εκμάθηση των μελών να γίνεται αυστηρά σε ΧΡΟΝΟ ΑΠΛΟ και όχι σε δυτικής προέλευσης συνεπτυγμένους. Για τα κρατήματα και τα γρήγορα μέλη, ενδείκνυται ο δίσημος έως και τρίσημος μετ' εξαιρέσεων.
  8. Απαραίτητη κρίνεται και η συμμετοχή του μαθητού στο αναλόγιο, τουλάχιστον στον εσπερινό του Σαββάτου και το πρωί της Κυριακής, αν όχι στον δάσκαλό του (το καλύτερο), σε κάποιον Ι.Ν. με παραδοσιακό ψάλτη.

Ο Δομέστιχος καλά τα λέει, αν και κάπως χοντρά. Απ' την άλλη όμως, αντιτίθεται στην γνώση ευρωπαϊκής μουσικής, ακούγοντας AC/DC, όπερ εστί "Anti-Christ/Devil's Child(ren)" ή κατά άλλους "Anti-Christ/Devil Christ" αλλά και "Anti Crist/Death to Crist". :wink:

Τελειώνοντας με κάποιες σκέψεις:

  • Το πιάνο σκοτώνει την Βυζαντινή Μουσική και περισσότερο απ' όλα την ψαλτική παράδοση.
  • Η Βυζαντινή μουσική και δη η ψαλτική είναι ΜΟΝΟΦΩΝΙΚΗ, ως εκ τούτου δεν επιδέχονται εναρμονίσεις, παρά μόνο ένα αργοκίνητο και δωρικό ίσον, ψαλλόμενο από ζωντανά χείλη και όχι από ηλεκτρονικά κυκλώματα, βασιζόμενο στα σύμφωνα διαστήματα της Ελληνικής μουσικής και όχι τρίτες, κόντρες και ευρωπαϊκή κανταδο-φαλτσαδούρα.
  • Η δυτική μουσική των 12 ημιτονίων, στο σύνολό της είναι φάλτσα, με ιδιότητα να προκαλεί διακροτήματα σε όλες τις συνηχήσεις εκτός της οκτάβας. Τα διακροτήματα αυτά, δεν τα ακούμε άμεσα, αλλά έμμεσα, αφού αποκωδικοποιηθούν απ' το ακουστικό νεύρο. Στην περίπτωση δε που αποτελούν καθημερινό, πολύωρο φαινόμενο, όπως στην εποχή μας (καφέ, εστιατόρια, μπαρ, ξενοδοχεία, ταξί, λεωφορεία, κλπ), που όπου πας ακούς δυτική μουσική, τότε τα αποτελέσματα μπορεί να είναι σοβαρά. Για έναν ψάλτη - μουσικό της Ανατολής, αποτελεί κίνδυνο να ξεκουρδιστεί απ' τα παραδοσιακά του διαστήματα, ειδικά όταν ακούει για παράδειγμα ένα μέλος σε λέγετο (Σεγκιά Μακάμ) να παίζεται από δυτικώς συγκερασμένα όργανα. Για τον μη μουσικό τώρα (αλλά και για όλον τον κόσμο), η συγκέντρωση όλων αυτών των διακροτημάτων στο ακουστικό κέντρο του εγκεφάλου, προκαλεί αύξηση της όχλησης του ακουστικού κέντρου, επεξεργασία απ' το υποσυνείδητο αυτών των οχλήσεων (παρόμοια γίνεται και με τα υποσυνείδητα μηνύματα) και διαβίβασή τους σε άλλα κέντρα, όπως της γνώσης, των εμπειριών, των αναμνήσεων κ.α. Λόγο όμως ότι τα διακροτήματα είναι απλά μια όχληση, ένας θόρυβος, περιττός και ανώφελος για τον εγκέφαλό, είναι δυνατόν να προκληθούν μακροπρόθεσμα, σοβαρές σωματικές βλάβες που οφείλονται στην συγκέντρωση πολλών οχλήσεων λόγω διακροτημάτων και των χαμηλών συχνοτήτων που αυτά απαντώνται. Δεν είναι τυχαίο ότι άνθρωποι που ακούν αποκλειστικά δυτικοί μουσική έχουν περισσότερα περιστατικά ημικρανίας, αυτοάνοσων ασθενειών, πνευματικής κατάπτωσης, πάσχουν από κομάρες και μη χειρότερα. Σε αντίθεση με τους Ανατολικούς λαούς, που αυτά τα πράγματα είναι τελείως άγνωστα στους περισσότερους. [Δεν υποστηρίζω ότι τα 12 ημιτόνια είναι αιτία των ασθενειών όλου του κόσμου, προς Θεού, αλλά ότι αυτά συμβάλλουν αρνητικά στην υγεία μας, σωματική, πνευματική και μουσική]
  • Το άκουσμα χαμηλών συχνοτήτων, συμβάλει στην καλύτερη υγεία, περισσότερο απ' τις υψηλές. Επομένως η εκμάθηση βιολοντσέλου είναι προτιμότερη απ'την εκμάθηση βιολιού, πάντα αναφερόμενος στην εκμάθηση Βυζαντινής Μουσικής και στο εποπτικό όργανο του μαθητού. [Εγώ προτιμώ το ούτι, με χαμηλές κατά βάση συχνότητες, είναι ένα όργανο που συμβάλλει καθημερινώς στην προσωπική μου μουσικοθεραπεία.]
  • Ναι στη διακριτική και όχι επιδεικτική χρήση τονοδότη και μόνο στην αρχή των ψαλλομένων μελών, για την επιλογή της σωστής βάσης, ειδικά σε κάποιον αρχάριο του αναλογίου.
    Να προτιμούμε βάσεις χαμηλές, ικετευτικές και γαλήνιες, όπου είναι δυνατόν, παρά οξείες και εντυπωσιακές, βάσεις επίδειξης του άνωθεν ταλάντου, στη ματαιοδοξία της στιγμής.


"Λάβετε ημέτερε τα δέοντα προς λήψην προτοβουλίας". Βασίλης Τριανταφυλλίδης



Θα κλείσω εδώ κ. πρόεδρε, ελπίζοντας να σας αποτρέψω από ακόμα έναν φορέα πιστοποίησης του ανεπαρκούς σε μια χώρα του τίποτα.

"...Μάρθα, Μάρθα μεριμνάς και τυρβάζει περί πολλά. Ενός δε έστι χρεία..." λέει ο Κύριος ημών όταν δεν βλέπουμε τι χρειάζεται και ασχολούμαστε με αλλότρια.

Μην κάνετε κινήσεις εντυπωσιασμού ή υστεροφημίας, αλλά εργαστείτε για ουσιαστικές λύσεις των προβλημάτων του χώρου.

Ευχαριστώ όλους για την υπομονή τους, γιατί η δική μου εξαντλήθηκε...:rolleyes:

Υ.Γ.: Θα μπορούσε ο κ. συντονιστής να μεταφέρει μέρος του μηνύματος ανοίγοντας μια νέα συζήτηση "Οι επιπτώσεις του ισοσυγκερασμού σε 12 ημιτόνια στην ακοή και στην υγειά μας".
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Έχω την εντύπωση ότι ο γιαλός δεν είναι στραβός, εμείς στραβά αρμενίζουμε.

Κάπως έτσι έγινε και πριν κάμποσα χρόνια και η ψαλτική μας παράδοση, όχι απλά η Βυζαντινή Μουσική, μπήκε στα πανεπιστήμια να γίνει λέει "επιστήμη".
Επιστημονικοφάνεια είναι αυτό και όχι επιστήμη. [Να μην αναφέρω εδώ παραδείγματα "επιστημόνων" που νομίζουν ότι ο Β΄Ήχος είναι σαν τον πλ. Β΄από άλλη βάση:eek: ή ότι υπάρχει ίσον Sol maggiore στον Ήχο πλ. Δ΄:eek: τρομάρα τους, οι ακαδημαϊκοί τίτλοι τους έλειπαν]
Επιστήμη από ποιους; Από ανθρώπους που δεν ξέρουν να ψάλλουν; Έχετε δει τελευταία τους "Μαΐστορες", από τότε ειδικά που άλλαξαν χοράρχη;
Σας ρωτώ όλους ευθέως: Έτσι θέλετε να μάθετε να ψάλλετε όσοι από σας κάνετε όνειρα για ακαδημαϊκή καριέρα;
Τα ράσα δεν κάνουν τον παπά, πόσο μάλλον τον ψάλτη.
Τι να πει τώρα ο Στάθης και ο κάθε Χαλδαιάκης σε έναν ψάλτη του διαμετρήματος του μακαριστού Χατζή Στάικου ή ακόμα του Δημητρίου Νερατζή ή του Χαραλάμπους Καρακατσάνη ή ακόμα νεώτερων όπως του Γεωργίου Χατζηχρόνογλου ή του Παναγιώτη Νεοχωρίτη; Εσύ δεν ξέρεις απ' αυτά γιατί εγώ έχω ακαδημαϊκό τίτλο σπουδών; Πόθεν; Που; Με τι αξιοκρατικά κριτήρια; [Η παράθεση ονομάτων και σειράς είναι εντελώς τυχαία]

Σκεφτείτε να πάμε παλαιότερα, σε άλλα ιερά τέρατα την μουσικής μας. Αλλά απ' την άλλη... οι ακαδημαϊκοί τα ξέρουν όλα, αφού είναι του πανεπιστημίου βεβαίως βεβαίως.

Με 4 ή 5 χρόνια σπουδές σε οποιαδήποτε σχολή, ακόμα και στο πανεπιστήμιο, με όσο καλούς δασκάλους και να έχεις, ΨΑΛΤΗΣ ΔΕΝ ΓΙΝΕΣΑΙ. Τέτοιοι όμως απόφοιτοι μπορούν κάλλιστα να υπερκεράσουν τον οποιονδήποτε, χάριν... του χαρτιού τους. :wink:

Έτσι λοιπόν, μια απ' τα ίδια θα αποδειχτεί, αν ποτέ υλοποιηθεί - πράγμα απίθανο, το κολέγιο που ονειρεύονται στην ΟΜΣΙΕ.

Ένας ψάλτης δηλαδή του διαμετρήματος του Συμεωνίδη θα πάει στο κολέγιο για ... επιμόρφωση... από ποιον κ. πρόεδρε; Από τον ακαδημαϊκό ή τον παραδοσιακό δάσκαλο;

Όχι κ. πρόεδρε, αυτά τα πράγματα είναι ουτοπίες και μόνο έτσι μπορούμε να τα βλέπουμε.

Υπάρχουν σοβαρότερα πράματα για να ασχοληθεί η ομοσπονδία, όπως για παράδειγμα:*


  1. [*]Η επαγγελματική κατοχύρωσή του ψάλτου, ανεξαρτήτως τίτλου ή σχολής, όλοι τον ίδιο Θεό ψάλλουμε
    [*]Ο κατώτατος μισθός ψάλτου και τα ασφαλιστικά του διακαιώματα στην περίθαλψη και σύνταξη
    [*]Η δυνατότητα αντίδρασης του ψάλτου στον δικτατορικό χαρακτήρα ιερέων και ειδικά των προϊσταμένων

    [*]Η δημιουργία σχολών (όχι στην Αθήνα, η Αθήνα σε μερικά χρόνια θα θυμίζει Αφρικανική πόλη) Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής σε κάθε μητρόπολη και κατ' επέκταση και σε κάθε ενορία (όπου είναι δυνατόν) για την παραγωγή ιεροψαλτών και όχι ψαλτών. Σε μερικά χρόνια δεν θα υπάρχουν ιεροψάλτες, αλλά μόνο πτυχιούχοι και διπλωματούχοι ψάλτες.
    [*]Κατάρτιση του προγράμματος σπουδών με περισσότερη πράξη και λιγότερη θεωρία. Η μουσική μας, ειδικά η ψαλτική, είναι μουσική ακούσματος και όχι θεωρίας. Είναι ζωντανή παράδοση και όχι ακαδημαϊκή μόρφωση. Ναι στην εκμάθηση της ευρωπαϊκής μουσικής, μόνο όμως όσον αφορά τη σημειογραφία, περαιτέρω γνώση αρμονίας και αντίστιξης θεωρώ ότι αποτελεί τροχοπέδη στην αφομοίωση της παράδοσης.
    [*]Υποχρεωτική εκμάθηση παραδοσιακού οργάνου που να εκτελεί τα μουσικά μας διαστήματα, ούτι, κανονάκι, λύρα, βιολί, βιολοντσέλο, ταμπούρ κ.α. μέχρι κάποιο σημείο άνετης εκτέλεσης των παραδοσιακών Βυζαντινών μελών, ώστε να ακούει ο μαθητής με το αυτί και να διορθώνει τη γλώσσα. (Ο Χρύσανθος στο μεγάλο θεωρητικό, προτρέπει να εκμάθηση οργάνου)

    [*]Η εκμάθηση των μελών να γίνεται αυστηρά σε ΧΡΟΝΟ ΑΠΛΟ και όχι σε δυτικής προέλευσης συνεπτυγμένους. Για τα κρατήματα και τα γρήγορα μέλη, ενδείκνυται ο δίσημος έως και τρίσημος μετ' εξαιρέσεων.
    [*]Απαραίτητη κρίνεται και η συμμετοχή του μαθητού στο αναλόγιο, τουλάχιστον στον εσπερινό του Σαββάτου και το πρωί της Κυριακής, αν όχι στον δάσκαλό του (το καλύτερο), σε κάποιον Ι.Ν. με παραδοσιακό ψάλτη.



Ο Δομέστιχος καλά τα λέει, αν και κάπως χοντρά. Απ' την άλλη όμως, αντιτίθεται στην γνώση ευρωπαϊκής μουσικής, ακούγοντας AC/DC, όπερ εστί "Anti-Christ/Devil's Child(ren)" ή κατά άλλους "Anti-Christ/Devil Christ" αλλά και "Anti Crist/Death to Crist". :wink:

Τελειώνοντας με κάποιες σκέψεις:

  • Το πιάνο σκοτώνει την Βυζαντινή Μουσική και περισσότερο απ' όλα την ψαλτική παράδοση.
  • Η Βυζαντινή μουσική και δη η ψαλτική είναι ΜΟΝΟΦΩΝΙΚΗ, ως εκ τούτου δεν επιδέχονται εναρμονίσεις, παρά μόνο ένα αργοκίνητο και δωρικό ίσον, ψαλλόμενο από ζωντανά χείλη και όχι από ηλεκτρονικά κυκλώματα, βασιζόμενο στα σύμφωνα διαστήματα της Ελληνικής μουσικής και όχι τρίτες, κόντρες και ευρωπαϊκή κανταδο-φαλτσαδούρα.
  • Η δυτική μουσική των 12 ημιτονίων, στο σύνολό της είναι φάλτσα, με ιδιότητα να προκαλεί διακροτήματα σε όλες τις συνηχήσεις εκτός της οκτάβας. Τα διακροτήματα αυτά, δεν τα ακούμε άμεσα, αλλά έμμεσα, αφού αποκωδικοποιηθούν απ' το ακουστικό νεύρο. Στην περίπτωση δε που αποτελούν καθημερινό, πολύωρο φαινόμενο, όπως στην εποχή μας (καφέ, εστιατόρια, μπαρ, ξενοδοχεία, ταξί, λεωφορεία, κλπ), που όπου πας ακούς δυτική μουσική, τότε τα αποτελέσματα μπορεί να είναι σοβαρά. Για έναν ψάλτη - μουσικό της Ανατολής, αποτελεί κίνδυνο να ξεκουρδιστεί απ' τα παραδοσιακά του διαστήματα, ειδικά όταν ακούει για παράδειγμα ένα μέλος σε λέγετο (Σεγκιά Μακάμ) να παίζεται από δυτικώς συγκερασμένα όργανα. Για τον μη μουσικό τώρα (αλλά και για όλον τον κόσμο), η συγκέντρωση όλων αυτών των διακροτημάτων στο ακουστικό κέντρο του εγκεφάλου, προκαλεί αύξηση της όχλησης του ακουστικού κέντρου, επεξεργασία απ' το υποσυνείδητο αυτών των οχλήσεων (παρόμοια γίνεται και με τα υποσυνείδητα μηνύματα) και διαβίβασή τους σε άλλα κέντρα, όπως της γνώσης, των εμπειριών, των αναμνήσεων κ.α. Λόγο όμως ότι τα διακροτήματα είναι απλά μια όχληση, ένας θόρυβος, περιττός και ανώφελος για τον εγκέφαλό, είναι δυνατόν να προκληθούν μακροπρόθεσμα, σοβαρές σωματικές βλάβες που οφείλονται στην συγκέντρωση πολλών οχλήσεων λόγω διακροτημάτων και των χαμηλών συχνοτήτων που αυτά απαντώνται. Δεν είναι τυχαίο ότι άνθρωποι που ακούν αποκλειστικά δυτικοί μουσική έχουν περισσότερα περιστατικά ημικρανίας, αυτοάνοσων ασθενειών, πνευματικής κατάπτωσης, πάσχουν από κομάρες και μη χειρότερα. Σε αντίθεση με τους Ανατολικούς λαούς, που αυτά τα πράγματα είναι τελείως άγνωστα στους περισσότερους. [Δεν υποστηρίζω ότι τα 12 ημιτόνια είναι αιτία των ασθενειών όλου του κόσμου, προς Θεού, αλλά ότι αυτά συμβάλλουν αρνητικά στην υγεία μας, σωματική, πνευματική και μουσική]
  • Το άκουσμα χαμηλών συχνοτήτων, συμβάλει στην καλύτερη υγεία, περισσότερο απ' τις υψηλές. Επομένως η εκμάθηση βιολοντσέλου είναι προτιμότερη απ'την εκμάθηση βιολιού, πάντα αναφερόμενος στην εκμάθηση Βυζαντινής Μουσικής και στο εποπτικό όργανο του μαθητού. [Εγώ προτιμώ το ούτι, με χαμηλές κατά βάση συχνότητες, είναι ένα όργανο που συμβάλλει καθημερινώς στην προσωπική μου μουσικοθεραπεία.]
  • Ναι στη διακριτική και όχι επιδεικτική χρήση τονοδότη και μόνο στην αρχή των ψαλλομένων μελών, για την επιλογή της σωστής βάσης, ειδικά σε κάποιον αρχάριο του αναλογίου.
    Να προτιμούμε βάσεις χαμηλές, ικετευτικές και γαλήνιες, όπου είναι δυνατόν, παρά οξείες και εντυπωσιακές, βάσεις επίδειξης του άνωθεν ταλάντου, στη ματαιοδοξία της στιγμής.


"Λάβετε ημέτερε τα δέοντα προς λήψην προτοβουλίας". Βασίλης Τριανταφυλλίδης



Θα κλείσω εδώ κ. πρόεδρε, ελπίζοντας να σας αποτρέψω από ακόμα έναν φορέα πιστοποίησης του ανεπαρκούς σε μια χώρα του τίποτα.

"...Μάρθα, Μάρθα μεριμνάς και τυρβάζει περί πολλά. Ενός δε έστι χρεία..." λέει ο Κύριος ημών όταν δεν βλέπουμε τι χρειάζεται και ασχολούμαστε με αλλότρια.

Μην κάνετε κινήσεις εντυπωσιασμού ή υστεροφημίας, αλλά εργαστείτε για ουσιαστικές λύσεις των προβλημάτων του χώρου.

Ευχαριστώ όλους για την υπομονή τους, γιατί η δική μου εξαντλήθηκε...:rolleyes:

Υ.Γ.: Θα μπορούσε ο κ. συντονιστής να μεταφέρει μέρος του μηνύματος ανοίγοντας μια νέα συζήτηση "Οι επιπτώσεις του ισοσυγκερασμού σε 12 ημιτόνια στην ακοή και στην υγειά μας".

Μπραβο σας!
Κρινετε καποια κατασταση,χωρις ακομα αυτη, να εχει αποδωσει τους καρπους της...
Συγχαρητηρια!...
Και μετα λετε γιατι δεν παμε μπροστα καποιοι....:rolleyes:
Οι προτασεις των αλλων,μας ξυνιζουν,ενω οι δικες μας*, να περασουν,ε;...
Αυτοι ειμαστε!...:(
Υ.Γ.: Ηθελα να ηξερα,τι σχεση μπορει να εχουν ολα αυτα που γραφετε,για το Μουσικο Κολεγιο;...
Τοσο σιγουρος ειστε,οτι μ'αυτες τις βασεις και τα δεδομενα θα ξεκινησει;
 
Last edited:
P

PANROUST

Guest
Μπραβο σας!
Κρινετε καποια κατασταση,χωρις ακομα αυτη, να εχει αποδωσει τους καρπους της...
Συγχαρητηρια!...
Και μετα λετε γιατι δεν παμε μπροστα καποιοι....:rolleyes:
Οι προτασεις των αλλων,μας ξυνιζουν,ενω οι δικες μας*, να περασουν,ε;...
Αυτοι ειμαστε!...:(
Υ.Γ.: Ηθελα να ηξερα,τι σχεση μπορει να εχουν ολα αυτα που γραφετε,για το Μουσικο Κολεγιο;...
Τοσο σιγουρος ειστε,οτι μ'αυτες τις βασεις και τα δεδομενα θα ξεκινησει;
Γιαυτό μίλησα για μιζέρια...
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
[*]Η δυτική μουσική των 12 ημιτονίων, στο σύνολό της είναι φάλτσα, με ιδιότητα να προκαλεί διακροτήματα σε όλες τις συνηχήσεις εκτός της οκτάβας. Τα διακροτήματα αυτά, δεν τα ακούμε άμεσα, αλλά έμμεσα, αφού αποκωδικοποιηθούν απ' το ακουστικό νεύρο. Στην περίπτωση δε που αποτελούν καθημερινό, πολύωρο φαινόμενο, όπως στην εποχή μας (καφέ, εστιατόρια, μπαρ, ξενοδοχεία, ταξί, λεωφορεία, κλπ), που όπου πας ακούς δυτική μουσική, τότε τα αποτελέσματα μπορεί να είναι σοβαρά. Για έναν ψάλτη - μουσικό της Ανατολής, αποτελεί κίνδυνο να ξεκουρδιστεί απ' τα παραδοσιακά του διαστήματα, ειδικά όταν ακούει για παράδειγμα ένα μέλος σε λέγετο (Σεγκιά Μακάμ) να παίζεται από δυτικώς συγκερασμένα όργανα. Για τον μη μουσικό τώρα (αλλά και για όλον τον κόσμο), η συγκέντρωση όλων αυτών των διακροτημάτων στο ακουστικό κέντρο του εγκεφάλου, προκαλεί αύξηση της όχλησης του ακουστικού κέντρου, επεξεργασία απ' το υποσυνείδητο αυτών των οχλήσεων (παρόμοια γίνεται και με τα υποσυνείδητα μηνύματα) και διαβίβασή τους σε άλλα κέντρα, όπως της γνώσης, των εμπειριών, των αναμνήσεων κ.α. Λόγο όμως ότι τα διακροτήματα είναι απλά μια όχληση, ένας θόρυβος, περιττός και ανώφελος για τον εγκέφαλό, είναι δυνατόν να προκληθούν μακροπρόθεσμα, σοβαρές σωματικές βλάβες που οφείλονται στην συγκέντρωση πολλών οχλήσεων λόγω διακροτημάτων και των χαμηλών συχνοτήτων που αυτά απαντώνται. Δεν είναι τυχαίο ότι άνθρωποι που ακούν αποκλειστικά δυτικοί μουσική έχουν περισσότερα περιστατικά ημικρανίας, αυτοάνοσων ασθενειών, πνευματικής κατάπτωσης, πάσχουν από κομάρες και μη χειρότερα. Σε αντίθεση με τους Ανατολικούς λαούς, που αυτά τα πράγματα είναι τελείως άγνωστα στους περισσότερους. [Δεν υποστηρίζω ότι τα 12 ημιτόνια είναι αιτία των ασθενειών όλου του κόσμου, προς Θεού, αλλά ότι αυτά συμβάλλουν αρνητικά στην υγεία μας, σωματική, πνευματική και μουσική]

[*]Το άκουσμα χαμηλών συχνοτήτων, συμβάλει στην καλύτερη υγεία, περισσότερο απ' τις υψηλές. Επομένως η εκμάθηση βιολοντσέλου είναι προτιμότερη απ'την εκμάθηση βιολιού, πάντα αναφερόμενος στην εκμάθηση Βυζαντινής Μουσικής και στο εποπτικό όργανο του μαθητού. [Εγώ προτιμώ το ούτι, με χαμηλές κατά βάση συχνότητες, είναι ένα όργανο που συμβάλλει καθημερινώς στην προσωπική μου μουσικοθεραπεία.]

Κύριε Andy, για τα παραπάνω που μας αναφέρατε θα μπορούσατε να μας αναφέρετε τεκμηρίωση; Ο λόγος είναι ότι μου φαίνονται ενδιαφέρουσες απόψεις, τις οποίες δεν γνώριζα, ομολογουμένως και θα ήθελα πριν τις αποδεχθώ να δω τις πηγές σας, από όπου προέρχονται.

Ευχαριστώ.

Για τα υπόλοιπα που γράφετε δε γνωρίζω, εύχομαι να πέφτετε έξω.
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
... Όχι κ. πρόεδρε, αυτά τα πράγματα είναι ουτοπίες και μόνο έτσι μπορούμε να τα βλέπουμε.

Υπάρχουν σοβαρότερα πράματα για να ασχοληθεί η ομοσπονδία, όπως για παράδειγμα:

  1. Η επαγγελματική κατοχύρωσή του ψάλτου, ανεξαρτήτως τίτλου ή σχολής, όλοι τον ίδιο Θεό ψάλλουμε
  2. Ο κατώτατος μισθός ψάλτου και τα ασφαλιστικά του διακαιώματα στην περίθαλψη και σύνταξη
  3. Η δυνατότητα αντίδρασης του ψάλτου στον δικτατορικό χαρακτήρα ιερέων και ειδικά των προϊσταμένων
  4. Η δημιουργία σχολών (όχι στην Αθήνα, η Αθήνα σε μερικά χρόνια θα θυμίζει Αφρικανική πόλη) Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής σε κάθε μητρόπολη και κατ' επέκταση και σε κάθε ενορία (όπου είναι δυνατόν) για την παραγωγή ιεροψαλτών και όχι ψαλτών. Σε μερικά χρόνια δεν θα υπάρχουν ιεροψάλτες, αλλά μόνο πτυχιούχοι και διπλωματούχοι ψάλτες.
  5. Κατάρτιση του προγράμματος σπουδών με περισσότερη πράξη και λιγότερη θεωρία. Η μουσική μας, ειδικά η ψαλτική, είναι μουσική ακούσματος και όχι θεωρίας. Είναι ζωντανή παράδοση και όχι ακαδημαϊκή μόρφωση. Ναι στην εκμάθηση της ευρωπαϊκής μουσικής, μόνο όμως όσον αφορά τη σημειογραφία, περαιτέρω γνώση αρμονίας και αντίστιξης θεωρώ ότι αποτελεί τροχοπέδη στην αφομοίωση της παράδοσης.
  6. Υποχρεωτική εκμάθηση παραδοσιακού οργάνου που να εκτελεί τα μουσικά μας διαστήματα, ούτι, κανονάκι, λύρα, βιολί, βιολοντσέλο, ταμπούρ κ.α. μέχρι κάποιο σημείο άνετης εκτέλεσης των παραδοσιακών Βυζαντινών μελών, ώστε να ακούει ο μαθητής με το αυτί και να διορθώνει τη γλώσσα. (Ο Χρύσανθος στο μεγάλο θεωρητικό, προτρέπει να εκμάθηση οργάνου)
  7. [...]
  8. Απαραίτητη κρίνεται και η συμμετοχή του μαθητού στο αναλόγιο, τουλάχιστον στον εσπερινό του Σαββάτου και το πρωί της Κυριακής, αν όχι στον δάσκαλό του (το καλύτερο), σε κάποιον Ι.Ν. με παραδοσιακό ψάλτη.
Παρότι διαφωνώ με τη γνώμη σας για κάποιους μουσικολόγους πανεπιστημιακούς εντούτοις συμφωνώ μαζί σας στο συγκεκριμένο τμήμα του μηνύματός σας που έχω παραθέσει, εκτός από το επτά που το αφαίρεσα και αφορούσε το χρόνο.
Πράγματι έτσι είναι και νομίζω πως θα έπρεπε όλοι να έθεταν αυτά ως προτεραιότητα από οτιδήποτε άλλο. Δε μπορώ να καταλάβω και εγώ το σκεπτικό του σεβαστού προέδρου της ΟΜ.Σ.Ι.Ε.

Κύριε Andy, για τα παραπάνω που μας αναφέρατε θα μπορούσατε να μας αναφέρετε τεκμηρίωση; Ο λόγος είναι ότι μου φαίνονται ενδιαφέρουσες απόψεις, τις οποίες δεν γνώριζα, ομολογουμένως και θα ήθελα πριν τις αποδεχθώ να δω τις πηγές σας, από όπου προέρχονται.

Ευχαριστώ.

Για τα υπόλοιπα που γράφετε δε γνωρίζω, εύχομαι να πέφτετε έξω.

Θα ήταν πράγματι ενδιαφέρον όπως γράφει και ο κύριος Μιχάλης, εάν έχετε αρκετά στοιχεία να ανοίγατε εσείς κύριε Andy το θέμα: "Οι επιπτώσεις του ισοσυγκερασμού σε 12 ημιτόνια στην ακοή και στην υγειά μας".

Σας ευχαριστούμε.
 
P

PANROUST

Guest
Υ.Γ.: Θα μπορούσε ο κ. συντονιστής να μεταφέρει μέρος του μηνύματος ανοίγοντας μια νέα συζήτηση "Οι επιπτώσεις του ισοσυγκερασμού σε 12 ημιτόνια στην ακοή και στην υγειά μας".
Και γιατί δεν το κάνατε εσείς από την αρχή μόνος σας;
Μην κάνετε κινήσεις εντυπωσιασμού ή υστεροφημίας, αλλά εργαστείτε για ουσιαστικές λύσεις των προβλημάτων του χώρου.
Κάποιος άλλος προσπαθεί να εντυπωσιάσει εδώ από τον υπολογιστή του.
Όποιος είναι έξω από τον χορό ξέρει και χορεύει αλλά άμα τον καλέσουν να έρθει μέσα στον χορό,κάνει την πάπια.
 

ge.naoum@gmail.com

Νέο μέλος
Αγαπητέ συνάδελφε με το ηλ. όνομα Andy

Πολλές οι επισημάνσεις, πολλά τα ερωτήματα, πολλές οι απορίες που απορρέουν από την ανάρτηση σου αυτή.
Για τα περισσότερα εξ αυτών υπάρχουν απαντήσεις στα κείμενά μου που κατά καιρούς έχω αναρτήσει όπως και σε διάφορες διαλέξεις μου με θέμα Μουσική και Υγεία. Μάλλον δεν έτυχε να τα διάβάσεις εξ΄ού και η μακρόσυρτη αρνητική θέση σου.
Όμως με πολλή συναδελφική μα και ανθρώπινη αγάπη προς το πρόσωπό σου, όπως και με σεβασμό στην επιστημονική γνώση ως Ιατρός, θα ήθελα να επισημάνω ότι κάθε επιστήμη επιτρέπει στην άγνοια ή και στην ημιμάθεια να θέτουν ερωτήματα και απορίες περιμένοντας απαντήσεις, όχι όμως πορίσματα και αποφάσεις και προ παντός συμπεράσματα άρνησης που δημιουργούν νεφελώδη κρίση στους φίλους αναγνώστες.
Τέλος παρά τα ανωτέρω σ΄ευχαριστώ για την παράθεση των σκέψεών σου που τουλάχιστον δίνουν το έναυσμα ουσιαστικής συζήτησης
Με τιμή Γ. Ναούμ
 
Last edited:

Σκαρμούτσος

Κωνσταντίνος
Για ποιον ακριβώς λόγο
υπάρχει τέτοιος έντονος αρνητισμός,
δεν μπορώ να καταλάβω...

 
Last edited:

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Χαίρεται σε όλα τα μέλη,
ανήκω στο Σύλλογο ιεροψαλτών Πατρών κ πριν από
λίγη ώρα τελείωσε η συνέλευσή μας σε άριστο κλίμα
οφείλω να ομολογήσω. Ο πρόεδρος κ φίλος Δημήτρης
Σακαλής ταπεινός κ εργατικός κατάφερε να ξαναμαζέψει
τα περισσότερα μέλη κ να επικοινωνήσουμε.

Ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν κ το όραμα του
κ. Γιώργου Ναούμ που εξέφρασε δημόσια κ μέσα από αυτό εδώ
τον ιστότοπο. Ο εκπρόσωπός μας στην ομοσπονδία κ. Γ.Μακρυγιάννης
κ ο πρόεδρος της συνέλευσης κ. Ν.Κυδωνιάτης
ανέφεραν ότι υπάρχουν εξελίξεις στην υπόθεση σύσταση κολλεγίων Β.Μ.

Είχαν κ στα χέρια τους έτοιμη την πρόταση που θα κατατεθεί
στην αρμόδια επιτροπή της Ε.Ε. ώστε να χρηματοδοτηθούν
από το Ε.Σ.Π.Α.
Ενδιαφέρουσα κ η πρόταση του 2+2 %

Θα παρακαλούσα θερμά τον κ. Ναούμ (όταν μπορέσει) να μας
παρουσιάσει την πρόταση ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ όπως κατατέθηκε.


Τονίζω, όπως κ να εξελιχθεί η πρόταση-ιδέα-όραμα
πρέπει να παραδεχτούμε ότι οι άνθρωποι αφιέρωσαν
χρόνο κ κόπο για να μοιραστούν τις σκέψεις τους κ
άπειρες εργατοώρες για συνταχθεί σωστά η
οικονομοτεχνική μελέτη.

Αν έχω καταλάβει κάτι λάθος ή μεταφέρω κάτι ελλιπές
συγχωρέστε με δεν έχω κοιμηθεί καλά. :wink:
 
Για ποιον ακριβώς λόγο
υπάρχει τέτοιος έντονος αρνητισμός,
δεν μπορώ να καταλάβω...


Όταν δούμε έργα και όχι λόγια μόνον (και τηλεοπτικές εκπομπές στον Σπύρο Παπαδόπουλο )
αλλά και : http://www.youtube.com/watch?v=J1PU2p5NvZE
θα σας απαντήσω .
 
Last edited:
Top