Ανακοίνωση του Πατριαρχείου για την εκκλησιαστική μουσική

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Βεβαιως και δεν φοβαμαι και δεν απολογηθηκα.. Αλλωστε αν ημουν και και φοβομουν να το πω θα ηταν πιο μεγαλη ανοησια..!απλα διευκρινησα πως ειμαι ουδετερος και δεν εχω κανεναν ιδιαιτερο λογο να ταχθω κατα της αποφασης που παρθηκε, ουτε θιγομαι αμεσα για να μην ειμαι αντικειμενικος.. Το μονο που προσπαθησα να σχολιασω ηταν μια αλλη πτυχη η να μιλησω με την αφορμη για μια πληγη της μουσικης μας!Δεν καταλαβαινω ουτε τι ηταν τοσο ανοητο, ουτε τι σχεση εχουν οι τυφλοσουρτηδες και τι ακριβως ειναι οι τυφλοσουρτηδες ουτε πως καταλαβατε τα ασχημα ακουσματα μου και την αμαθεια γενικοτερα.. Και στο κατω κατω δεν επιτεθηκα σε κανεναν, ουτε εκρινα καποιο προηγουμενο σχολιο, ουτε περηφανευτηκα για τις γνωσεις μου.. Που δεν εχω.. Και τελικως το θεμα δεν μας δεν ειναι η δικη μου αμαθεια που αναδεικνυει την δικη σας πολυμαθεια αλλα η μουσικη μας!Δεν ειδα να σχολιασατε το θεμα της μελοποιιας αλλα εμενα.. Και να πεις οτι ξερατε πως ειμαι καποιος αξιολογος να πω ενταξει, απο εναν τοσο αξιολογο δεν περιμενεις να ακουσεις κατι πολυ αστοχο σου κανει εντυπωση.. τι λετε λοιπον η μελοποιια ειναι υγιης στις μερες μας??Βεβαιως και δεν ειναι επιτακτικη η ερωτηση απλα αυτο το θεμα εθεσα, η τουλαχιστον προσπαθησα, η προσωπικοτητα μου και η οποια αμαθεια μου δεν νομιζω πως ειναι σε θεση να βλαψουν την μουσικη οποτε δεν χρειαζεται να ανησυχειτε!!

Φιλικα και χωρις ειρωνια τα λεω!να ειστε καλα!

Να σε παραπεμψω τοτε,σε αναλογο θεμα,που αφορα τη μελοποι'ι'α.Εκει θα βρεις σιγουρα τις απαντησεις που ζητας.
Εδω γινεται συζητηση,οπως βλεπεις,για αλλο θεμα....:wink:
 

βιλόπαιδο

Βιλόπαιδο
π. Μάξιμε γράψατε:
Αν έχει εξαντληθεί το θέμα ας σταματήσει. Δεν χρειάζεται να μετατρέπεται σε «καφενείο» μια συζήτηση.

Πάτερ ευλογείτε! Με όλο το σεβασμό αλλά τί ονομάζετε "καφενείο";
Δηλαδή τί άλλο πρέπει να ειπωθεί σε μία συζήτηση για να την πούμε "καφενείο";
Παρακολουθήσαμε σε αυτή τη συζήτηση για μια ακόμη φορά το βαρέλι να μην έχει πάτο. Κατ΄ αρχάς μιλάμε για ένα ανακοινωθέν τῆς Μεγάλης Εκκλησίας. Συμφωνούμε ή διαφωνούμε το δεχόμαστε με σεβασμό. Υπήρξαν αναρτήσεις που μιλούν για τη Μητέρα Εκκλησία δίχως συναίσθηση του τί είναι Αυτή η Μητέρα Εκκλησία. Και η συζήτηση προοδευτικά εξαντλήθηκε πάλι στη μήνη κατά της γνωστής σχολής χωρίς ουσιαστικό μουσικό διάλογο παρά μόνο με αιχμηρές και δυστυχώς "καφενειακού" τύπου ειρωνείες και σχόλια. Λυπηρό το γεγονός εως αποκαρδιωτικό διάκονοι του αναλογίου ώριμοι στην ηλικία και στη σκέψη να καταφέρονται σε αυτό το επίπεδο. Όσο κι αν διαβεβαιώνουν ότι δεν πρόκειται περι προσωπικής αλλά μόνο περί μουσικής διαφοράς, μάλλον το αντίθετο προκύπτει.
Και στο Παράρτημα Εκκλησιαστικής Αλήθειας βλέπουμε ιεροψαλτικές διαφορές, όμως να πάρει η ευχή επί μουσικού διαφωνούν. Εδώ πας να διαβάσεις κάτι και μετά από δυο αναρτήσες μια απ΄ τα ίδια.
Είπα πολλά. Όμως σεβαστέ πάτερ φοβούμαι ότι η συζήτηση πολύ νωρίς μεταφέρθηκε στο "καφενείο". Είναι και ο λόγος που εμφανίζομαι με ψευδώνυμο. Δεν αξίζει τον κόπο. Γράφω όμως ελπίζοντας ότι δε βλέπω μόνο εγώ την ισοπέδωση. Σας ευχαριστώ!
 

ΝΙΚΗΤΑΡΑΣ

Νέο μέλος
Επίσης, υποβάλλω στην ομήγυρη επιστολή του Πατριάρχη προς τον μακαρίτη Σίμωνα Καρά με ημερομηνία 13/2/1995, δηλαδή 4 μόλις χρόνια πριν την εκδημία του για να αντιληφθούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι ότι μάλλον "κάτι" τρέχει με την τελευταία καταδικαστική απόφαση του Πατριαρχείου εις βάρος του Θεωρητικού του Σ.Κ.:
"Η Α.Θ. Παναγιώτης, ο προσκυνητός ημών Πατήρ και Δεσπότης, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, έλαβε και ηξιολόγησεν εν συνεδρία της Αγίας και Ιεράς Συνόδου, κατόπιν σχετικής εισηγήσεως της επί της Θείας Λατρείας αρμοδίας Συνοδικής Επιτροπής, το από της 2ας Νοεμβρίου π.έ. γράμμα της υμετέρας αγαπητής Μουσικολογιότητος, υποβαλλούσης περί των προσπαθειών του υπ' αυτής ιδρυθέντος Συλλόγου προς διάσωσιν και διάδοσιν της πατρώας εθνικής και εκκλησιαστικής μουσικής δια συγκεκριμένων πρωτοβουλιών, και αιτουμένης την συμπαράστασιν της Μητρός Εκκλησίας.
Εις απάντησιν, αποφάσει Συνοδική, σεπτή δε Πατριαρχική εντολή, γνωρίζω τη υμετέρα Μουσικολογιότητι και τοις συν αυτή ότι ο Οικουμενικός Θρόνος ευλογεί και υποστηρίζει την προσπάθειαν του Συλλόγου και καταστέφει τας εν λόγω πρωτοβουλίας διά των ευλογιών αυτού, εις αναγνώρισιν δε της μακροχρονίου πολυτίμου προσφοράς προσωπικώς της υμετέρας Μουσικολογιότητος απονέμει αυτή κατάλληλον Εκκλησιαστικόν οφφίκιον, της χειροθεσίας αυτής εις τούτο μελλούσης ίνα τελεσθή αυτόθι υπό Πατραρχικού εκπροσώπου.
Επί δε τούτοις, διαβιβάζων υμίν και τοις συνεργάταις υμών εν τω Συλλόγω την αγίαν ευλογίαν και ευχήν του Παναγιωτάτου Πατριάρχου ημών, εις ενίσχυσιν και επιτυχίαν των εν λόγω προσπαθειών υμών, διατελώ μετά της εν Κυρίω αγάπης και ευχών.
Ο Φιλαδελφείας Μελίτων".
(βλ. "Σίμων Καράς: Ένας αιώνας για την Ελληνική Μουσική", εκδ. Συλλόγου προς διάδοσιν της Εθνικής Μουσικής, Αθήνα 2001, σελ. 28).

Και αναρωτιέμαι: Όταν το Πατριαρχείο ήταν μια ανάσα από το να του απονείμει οφφίκιο (άσχετα εάν τους πρόλαβε ο Χάροντας) και ευλογούσε το έργο του Σ.Κ. δεν γνώριζε το περιεχόμενο της διδασκαλίας του που συμπυκνωνόταν στο Θεωρητικό του; Ποια τελικά απόφαση ισχύει; Εκείνη ή η τωρινή; Τι άλλαξε από τότε; Μήπως το ότι η λεγόμενη "Σχολή Καρά" άρχισε να απλώνεται παντού και να γίνεται απειλητική για τους εκπροσώπους του παρελθόντος; Γιά όλους αυτούς που όταν τους ρωτά κανείς γιατί κάνουν αυτό ή το άλλο, αντί να εξηγούν ή τουλάχιστον να ψάχνουν για να βρουν μια επιστημονική απάντηση από την παλαιογραφία ή αλλού, απαντούν ξερά:"Έτσι μας τα έμαθε ο δάσκαλός μας που έτσι του τα έμαθε ο δικός του δάσκαλος" και πάει λέγοντας; Λες και οι άνθρωποι είναι μαγνητόφωνα και μιμούνται ακριβώς τη φωνή ο ένας του άλλου! Δεν έχουν δική τους φωνή και θέλω!
 
Last edited by a moderator:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Επίσης, υποβάλλω στην ομήγυρη επιστολή του Πατριάρχη προς τον μακαρίτη Σίμωνα Καρά με ημερομηνία 13/2/1995, δηλαδή 4 μόλις χρόνια πριν την εκδημία του για να αντιληφθούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι ότι μάλλον "κάτι" τρέχει με την τελευταία καταδικαστική απόφαση του Πατριαρχείου εις βάρος του Θεωρητικού του Σ.Κ.:
"Η Α.Θ. Παναγιώτης, ο προσκυνητός ημών Πατήρ και Δεσπότης, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, έλαβε και ηξιολόγησεν εν συνεδρία της Αγίας και Ιεράς Συνόδου, κατόπιν σχετικής εισηγήσεως της επί της Θείας Λατρείας αρμοδίας Συνοδικής Επιτροπής, το από της 2ας Νοεμβρίου π.έ. γράμμα της υμετέρας αγαπητής Μουσικολογιότητος, υποβαλλούσης περί των προσπαθειών του υπ' αυτής ιδρυθέντος Συλλόγου προς διάσωσιν και διάδοσιν της πατρώας εθνικής και εκκλησιαστικής μουσικής δια συγκεκριμένων πρωτοβουλιών, και αιτουμένης την συμπαράστασιν της Μητρός Εκκλησίας.
Εις απάντησιν, αποφάσει Συνοδική, σεπτή δε Πατριαρχική εντολή, γνωρίζω τη υμετέρα Μουσικολογιότητι και τοις συν αυτή ότι ο Οικουμενικός Θρόνος ευλογεί και υποστηρίζει την προσπάθειαν του Συλλόγου και καταστέφει τας εν λόγω πρωτοβουλίας διά των ευλογιών αυτού, εις αναγνώρισιν δε της μακροχρονίου πολυτίμου προσφοράς προσωπικώς της υμετέρας Μουσικολογιότητος απονέμει αυτή κατάλληλον Εκκλησιαστικόν οφφίκιον, της χειροθεσίας αυτής εις τούτο μελλούσης ίνα τελεσθή αυτόθι υπό Πατραρχικού εκπροσώπου.
Επί δε τούτοις, διαβιβάζων υμίν και τοις συνεργάταις υμών εν τω Συλλόγω την αγίαν ευλογίαν και ευχήν του Παναγιωτάτου Πατριάρχου ημών, εις ενίσχυσιν και επιτυχίαν των εν λόγω προσπαθειών υμών, διατελώ μετά της εν Κυρίω αγάπης και ευχών.
Ο Φιλαδελφείας Μελίτων".
(βλ. "Σίμων Καράς: Ένας αιώνας για την Ελληνική Μουσική", εκδ. Συλλόγου προς διάδοσιν της Εθνικής Μουσικής, Αθήνα 2001, σελ. 28).

Και αναρωτιέμαι: Όταν το Πατριαρχείο ήταν μια ανάσα από το να του απονείμει οφφίκιο (άσχετα εάν τους πρόλαβε ο Χάροντας) και ευλογούσε το έργο του Σ.Κ. δεν γνώριζε το περιεχόμενο της διδασκαλίας του που συμπυκνωνόταν στο Θεωρητικό του; Ποια τελικά απόφαση ισχύει; Εκείνη ή η τωρινή; Τι άλλαξε από τότε; Μήπως το ότι η λεγόμενη "Σχολή Καρά" άρχισε να απλώνεται παντού και να γίνεται απειλητική για τους εκπροσώπους του παρελθόντος; Γιά όλους αυτούς που όταν τους ρωτά κανείς γιατί κάνουν αυτό ή το άλλο, αντί να εξηγούν ή τουλάχιστον να ψάχνουν για να βρουν μια επιστημονική απάντηση από την παλαιογραφία ή αλλού, απαντούν ξερά:"Έτσι μας τα έμαθε ο δάσκαλός μας που έτσι του τα έμαθε ο δικός του δάσκαλος" και πάει λέγοντας; Λες και οι άνθρωποι είναι μαγνητόφωνα και μιμούνται ακριβώς τη φωνή ο ένας του άλλου! Δεν έχουν δική τους φωνή και θέλω!

Αυτα που γραφεις,να τα σκεφτεσαι καλυτερα,πριν τα γραψεις.....
Μαλλον δεν εχεις μυρωδια,για το τι σημαινει να βιωσεις μεσα σου την μουσικη... Γι'αυτο κατσε, ακου και διαβασε!...:wink:
 
Επίσης, υποβάλλω στην ομήγυρη επιστολή του Πατριάρχη προς τον μακαρίτη Σίμωνα Καρά με ημερομηνία 13/2/1995, δηλαδή 4 μόλις χρόνια πριν την εκδημία του για να αντιληφθούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι ότι μάλλον "κάτι" τρέχει με την τελευταία καταδικαστική απόφαση του Πατριαρχείου εις βάρος του Θεωρητικού του Σ.Κ.:
"Η Α.Θ. Παναγιώτης, ο προσκυνητός ημών Πατήρ και Δεσπότης, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, έλαβε και ηξιολόγησεν εν συνεδρία της Αγίας και Ιεράς Συνόδου, κατόπιν σχετικής εισηγήσεως της επί της Θείας Λατρείας αρμοδίας Συνοδικής Επιτροπής, το από της 2ας Νοεμβρίου π.έ. γράμμα της υμετέρας αγαπητής Μουσικολογιότητος, υποβαλλούσης περί των προσπαθειών του υπ' αυτής ιδρυθέντος Συλλόγου προς διάσωσιν και διάδοσιν της πατρώας εθνικής και εκκλησιαστικής μουσικής δια συγκεκριμένων πρωτοβουλιών, και αιτουμένης την συμπαράστασιν της Μητρός Εκκλησίας.
Εις απάντησιν, αποφάσει Συνοδική, σεπτή δε Πατριαρχική εντολή, γνωρίζω τη υμετέρα Μουσικολογιότητι και τοις συν αυτή ότι ο Οικουμενικός Θρόνος ευλογεί και υποστηρίζει την προσπάθειαν του Συλλόγου και καταστέφει τας εν λόγω πρωτοβουλίας διά των ευλογιών αυτού, εις αναγνώρισιν δε της μακροχρονίου πολυτίμου προσφοράς προσωπικώς της υμετέρας Μουσικολογιότητος απονέμει αυτή κατάλληλον Εκκλησιαστικόν οφφίκιον, της χειροθεσίας αυτής εις τούτο μελλούσης ίνα τελεσθή αυτόθι υπό Πατραρχικού εκπροσώπου.
Επί δε τούτοις, διαβιβάζων υμίν και τοις συνεργάταις υμών εν τω Συλλόγω την αγίαν ευλογίαν και ευχήν του Παναγιωτάτου Πατριάρχου ημών, εις ενίσχυσιν και επιτυχίαν των εν λόγω προσπαθειών υμών, διατελώ μετά της εν Κυρίω αγάπης και ευχών.
Ο Φιλαδελφείας Μελίτων".
(βλ. "Σίμων Καράς: Ένας αιώνας για την Ελληνική Μουσική", εκδ. Συλλόγου προς διάδοσιν της Εθνικής Μουσικής, Αθήνα 2001, σελ. 28).

Και αναρωτιέμαι: Όταν το Πατριαρχείο ήταν μια ανάσα από το να του απονείμει οφφίκιο (άσχετα εάν τους πρόλαβε ο Χάροντας) και ευλογούσε το έργο του Σ.Κ. δεν γνώριζε το περιεχόμενο της διδασκαλίας του που συμπυκνωνόταν στο Θεωρητικό του; Ποια τελικά απόφαση ισχύει; Εκείνη ή η τωρινή; Τι άλλαξε από τότε; Μήπως το ότι η λεγόμενη "Σχολή Καρά" άρχισε να απλώνεται παντού και να γίνεται απειλητική για τους εκπροσώπους του παρελθόντος; Γιά όλους αυτούς που όταν τους ρωτά κανείς γιατί κάνουν αυτό ή το άλλο, αντί να εξηγούν ή τουλάχιστον να ψάχνουν για να βρουν μια επιστημονική απάντηση από την παλαιογραφία ή αλλού, απαντούν ξερά:"Έτσι μας τα έμαθε ο δάσκαλός μας που έτσι του τα έμαθε ο δικός του δάσκαλος" και πάει λέγοντας; Λες και οι άνθρωποι είναι μαγνητόφωνα και μιμούνται ακριβώς τη φωνή ο ένας του άλλου! Δεν έχουν δική τους φωνή και θέλω!
"εκπροσωποι του παρελθοντος"? δηλαδη? η παραδοση τι ειναι? παρελθον? να τη σβησουμε ? να αφησουμε τη μουσικη που ξεκινησε απο τον αρχαιο Θαλη και να παμε σε κατι αλλο? στα παιδια μας τι να παραδωσουμε τελικα?
 
"εκπροσωποι του περελθοντος".... ο παραδοσιακος οργανοπαιχτης που εκτελει τις ιδιες κλιμακες με τον ψαλτη τον "παραδοσιακο" ειναι και αυτος λαθος...?να τα γκρεμισουμε ολα, να τα διαγραψουμε ολα. γκρεμιζονται τα παντα, να γκρεμισουμε και να διαγραψουμε και τη μουσικη μας παραδοση. να μη μεινει τιποτα ορθιο...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Επίσης, υποβάλλω στην ομήγυρη επιστολή του Πατριάρχη προς τον μακαρίτη Σίμωνα Καρά με ημερομηνία 13/2/1995, δηλαδή 4 μόλις χρόνια πριν την εκδημία του για να αντιληφθούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι ότι μάλλον "κάτι" τρέχει με την τελευταία καταδικαστική απόφαση του Πατριαρχείου εις βάρος του Θεωρητικού του Σ.Κ.:
"Η Α.Θ. Παναγιώτης, ο προσκυνητός ημών Πατήρ και Δεσπότης, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, έλαβε και ηξιολόγησεν εν συνεδρία της Αγίας και Ιεράς Συνόδου, κατόπιν σχετικής εισηγήσεως της επί της Θείας Λατρείας αρμοδίας Συνοδικής Επιτροπής, το από της 2ας Νοεμβρίου π.έ. γράμμα της υμετέρας αγαπητής Μουσικολογιότητος, υποβαλλούσης περί των προσπαθειών του υπ' αυτής ιδρυθέντος Συλλόγου προς διάσωσιν και διάδοσιν της πατρώας εθνικής και εκκλησιαστικής μουσικής δια συγκεκριμένων πρωτοβουλιών, και αιτουμένης την συμπαράστασιν της Μητρός Εκκλησίας.
Εις απάντησιν, αποφάσει Συνοδική, σεπτή δε Πατριαρχική εντολή, γνωρίζω τη υμετέρα Μουσικολογιότητι και τοις συν αυτή ότι ο Οικουμενικός Θρόνος ευλογεί και υποστηρίζει την προσπάθειαν του Συλλόγου και καταστέφει τας εν λόγω πρωτοβουλίας διά των ευλογιών αυτού, εις αναγνώρισιν δε της μακροχρονίου πολυτίμου προσφοράς προσωπικώς της υμετέρας Μουσικολογιότητος απονέμει αυτή κατάλληλον Εκκλησιαστικόν οφφίκιον, της χειροθεσίας αυτής εις τούτο μελλούσης ίνα τελεσθή αυτόθι υπό Πατραρχικού εκπροσώπου.
Επί δε τούτοις, διαβιβάζων υμίν και τοις συνεργάταις υμών εν τω Συλλόγω την αγίαν ευλογίαν και ευχήν του Παναγιωτάτου Πατριάρχου ημών, εις ενίσχυσιν και επιτυχίαν των εν λόγω προσπαθειών υμών, διατελώ μετά της εν Κυρίω αγάπης και ευχών.
Ο Φιλαδελφείας Μελίτων".
(βλ. "Σίμων Καράς: Ένας αιώνας για την Ελληνική Μουσική", εκδ. Συλλόγου προς διάδοσιν της Εθνικής Μουσικής, Αθήνα 2001, σελ. 28).

Και αναρωτιέμαι: Όταν το Πατριαρχείο ήταν μια ανάσα από το να του απονείμει οφφίκιο (άσχετα εάν τους πρόλαβε ο Χάροντας) και ευλογούσε το έργο του Σ.Κ. δεν γνώριζε το περιεχόμενο της διδασκαλίας του που συμπυκνωνόταν στο Θεωρητικό του; Ποια τελικά απόφαση ισχύει; Εκείνη ή η τωρινή; Τι άλλαξε από τότε; Μήπως το ότι η λεγόμενη "Σχολή Καρά" άρχισε να απλώνεται παντού και να γίνεται απειλητική για τους εκπροσώπους του παρελθόντος; Γιά όλους αυτούς που όταν τους ρωτά κανείς γιατί κάνουν αυτό ή το άλλο, αντί να εξηγούν ή τουλάχιστον να ψάχνουν για να βρουν μια επιστημονική απάντηση από την παλαιογραφία ή αλλού, απαντούν ξερά:"Έτσι μας τα έμαθε ο δάσκαλός μας που έτσι του τα έμαθε ο δικός του δάσκαλος" και πάει λέγοντας; Λες και οι άνθρωποι είναι μαγνητόφωνα και μιμούνται ακριβώς τη φωνή ο ένας του άλλου! Δεν έχουν δική τους φωνή και θέλω!

Μάλιστα. Πέφτουν τὰ προσωπεία σιγά σιγά τῆς γνωστῆς Σχολῆς.:rolleyes:

Πεῖτε κι ἄλλα, βγάλτε αὐτὰ ποὺ πραγματικὰ πιστέυετε γιὰ τὴν παράδοση τῆς ψαλτικῆς μας, ξεδῶστε ἐπὶ τέλους νὰ δοῦμε κι οἱ ὑπόλοιποι τὶ πραγματικὰ παίζει καὶ διακυβεύεται. Σᾶς παρακολουθεῖ πολὺς κόσμος κι εἶναι βούτυρο στὸ ψωμὶ μας ...:D:D:D

Ἔτσι μπράβο, ὅσο περισσότερα γράφετε τόσο καλύτερα. Ἄντε νὰ καταρριφθοῦν οἱ εὐσεβεῖς ... μῦθοι τῶν ὀψίμων ... ἠμιθέων ...:rolleyes::eek::rolleyes:

Τέλικὰ ὄντως πόλεμος πατὴρ πάντων ἐστί ...
 
Last edited:
P

PANROUST

Guest
Και αναρωτιέμαι: Όταν το Πατριαρχείο ήταν μια ανάσα από το να του απονείμει οφφίκιο (άσχετα εάν τους πρόλαβε ο Χάροντας) και ευλογούσε το έργο του Σ.Κ. δεν γνώριζε το περιεχόμενο της διδασκαλίας του που συμπυκνωνόταν στο Θεωρητικό του;
Μάλλον δεν γνωρίζανε.
Εις απάντησιν, αποφάσει Συνοδική, σεπτή δε Πατριαρχική εντολή, γνωρίζω τη υμετέρα Μουσικολογιότητι και τοις συν αυτή ότι ο Οικουμενικός Θρόνος ευλογεί και υποστηρίζει την προσπάθειαν του Συλλόγου και καταστέφει τας εν λόγω πρωτοβουλίας διά των ευλογιών αυτού, εις αναγνώρισιν δε της μακροχρονίου πολυτίμου προσφοράς προσωπικώς της υμετέρας Μουσικολογιότητος
Πανεπιστήμιο δεν έχω βγάλει αλλά έχω φτάσει μέχρι το λύκειο.Το επάνω κείμενο μιλάει για το θεωρητικό του Σ.Κ.;Ευλογεί το περιεχόμενο,του βιβλίο του;Αυτή η ερμηνεία σας βολεύει εδώ;Και εγώ λέω εντάξει.Ευλογεί το βιβλίο του.Και κάνω μία παρατήρηση εδώ εφόσον βγάλαμε το συμπέρασμα ότι ευλογεί το βιβλίο του Σ.Κ.Αντιγράφω από εδώ:http://analogion.com/forum/showpost.php?p=144856&postcount=47

"Αν το Πατριαρχείο ήθελε να αντιμετωπίσει σοβαρά το ζήτημα, θα έπρεπε να βάλει μια επιτροπή να εργασθεί επί ένα χρόνο ή όσο χρειάζεται (οπως έκανε παλαιότερα) και να σημειώσει αναλυτικώς σε τί αντιτίθεται. Να περιμένει δε και την ανταπάντηση. Όμως αμφιβάλλω ότι έχει διαβάσει κάποιος εκ των Πατριαρχικώνβ το σύγγραμμα που θέλει να καταδικάσει. Πρό ετών φίλος που ψάλλει αυτή τη στιγμή στο Πατριαρχείο μου είπε ότι ο Άρχων κ. Αστέρης διαφωνεί με το Θεωρητικό του Καρά. Τον ερώτησα, αν ο Άρχων το έχει διαβάσει, διότι, όπως του είπα, είχε σταλεί ήδη προ πολλού στο Πατριαρχείο. Η απάντηση ήταν "Όχι, αλλά....". Κι εγώ είπα ότι "Ας το διαβάσει ο Άρχων πρώτα και ας πει τις παραστηρήσεις του, διότι αλλιώς εκθέτει και τον εαυτό του και το Πατριαρχείο με αυτό τον τρόπο.
Για να το πώ απερίφραστα, νομίζω ότι η απόφαση αυτή, και με τον τρόπο που είναι διατυπωμένη, εκθέτει το Πατριαρχείο ή έστω την συνοδική επιτροπή και την παρουσιάζει ως αναξιόπιστη και συρόμενη από διαφόρους που την πλησιάζουν."
Και ξανά τονίζω εφόσον αναφέρεται στο βιβλίο,αλλά μάλλον δεν αναφέρεται στο βιβλίο.

Μήπως το ότι η λεγόμενη "Σχολή Καρά" άρχισε να απλώνεται παντού και να γίνεται απειλητική για τους εκπροσώπους του παρελθόντος;
Δεν θα απαντήσω γιατί δεν αξίζει.Απλώς εδώ δείχνετε το πραγματικό σας πρόσωπο.

:"Έτσι μας τα έμαθε ο δάσκαλός μας που έτσι του τα έμαθε ο δικός του δάσκαλος" και πάει λέγοντας;
Διαβάστε εδώ για το τι είναι παράδοση:http://www.cmkon.org/home.php?action=cat&category=/psaltiki/istoria_mousiki&language=GR

Λες και οι άνθρωποι είναι μαγνητόφωνα και μιμούνται ακριβώς τη φωνή ο ένας του άλλου! Δεν έχουν δική τους φωνή και θέλω!
Όταν λέμε μίμηση εννοούμε στην φωνή;Αυτά λέει επάνω που γράψατε"έτσι μας τα έμαθε ο δάσκαλος..."Βγάλτε για λίγο τις παρωπίδες σας και ξανά διαβάστε αν θέλετε εδώ:http://www.cmkon.org/home.php?action=cat&category=/psaltiki/istoria_mousiki&language=GR
 
Last edited:

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
...και του Βουλγαράκη και του Νικολάου Σμύρνης καταδικάστηκε πάτερ μου, αλλά τους ψάλουμε σήμερα ως κλασικούς ....


Για να μην ξεχνιόμαστε κ ειδικά του Νικολάου Σμύρνης που
τον προσπαθώ κάποιες φορές θέλει το διάβασμά του κ έχει
θέσεις πρωτότυπες.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Μια μερική απάντηση σε μια από τις ερωτήσεις σας (οι υπογραμμίσεις δικές μου)



Πενῆντα χρόνια διαδίδει καὶ προβάλει τὴν Βυζαντινὴ μουσικὴ τέχνη εἴτε ὡς σολὶστ, εἴτε ὡς χοράρχης μὲ τὴν ἐξηκονταμελὴ χορωδία του καὶ εἶναι ἴσως ὁ πρῶτος σύγχρονος Ἕλλην πρωτοψάλτης ποὺ παρουσίασε γιὰ πρώτη φορὰ τὴν Βυζαντινὴ μουσικὴ στὸ ἐξωτερικὸ (Εὐρώπη - Βόρεια Ἀμερική - Αὐστραλία - Ἀφρική).

Ἡ χορωδία εἶχε μονίμους καὶ ἀποκλειστικοὺς χορηγοὺς γιὰ μία δεκαετία καὶ πλέον, τὴν ΙΟΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ - καὶ ἐν συνεχείᾳ τὸ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ.

Ἡ χορωδία ἔχει προσκληθεῖ κατὰ καιροὺς ἀπὸ τὸν Πατριάρχη Ἀλεξανδρείας - τοὺς Ἀρχιεπισκόπους Ἀμερικῆς καὶ Αὐστραλίας - ἀπὸ κρατικοὺς φορεῖς καὶ Δήμους τοῦ ἐξωτερικοῦ, (ὅπως ἀπὸ τὴν Γαλλικὴ Ῥαδιοφωνία καὶ Τηλεόραση ΡΑΔΙΟ ΦΡΑΝΣ στὸ Παρίσι, - ἀπὸ τοὺς Δημάρχους τῶν Γαλλικῶν πόλεων ΡΕΝ - ΛΑΝΣ - ΛΥΩΝ - ΤΟΥΛΟΥΖΗ - ΧΑΒΡΗ - ΜΟΝ ΠΕΛΙΕ - ΑΒΙΝΙΟΝ).

Μέχρι σήμερα ἡ χορωδία ἔχει ἐπισκεφθεῖ:
1980:

Παρίσι (Σαιν Ντενίς) ὅπου παρουσία 6.000 θεατῶν ἑρμήνευσε τὴν ἐξόδιο Ὀρθόδοξη Νεκρώσιμη ἀκολουθία. Ἀξίζει νὰ σημειωθῇ ὅτι τὴ συναυλία αὐτὴ μετέδωσαν ζωντανὰ συγχρόνως 12 ραδιοφωνικοὶ σταθμοὶ τῆς Εὐρώπης - μὲ ἀρκετὰ ἐκατομμύρια ἀκροατῶν - καὶ μεταξὺ αὐτῶν καὶ ἡ Ἑλληνικὴ ῥαδιοφωνία πρῶτο πρόγραμμα, ἐπίσης σὲ ζωντανὴ σύνδεση μὲ τὸ Παρίσι (Σαιν Ντενίς).

1982:

Μόναχο - Βερολίνο - Παρίσι - Λονδίνο - Λίβερπουλ (Εὐρώπη)

1983:

Ἀβινιόν - Παρίσι - Χάβρη - Βρυξέλλες (Εὐρώπη).

1984:

Σίδνεϋ - Μελβούρνη - Πὲρθ (Αὐστραλία).

1985:

Μόντρεαλ-Τορόντο (Καναδά) - Παρίσι - Γενεύη (Εὐρώπη)

1986:

Νέα Ὑόρκη - Νιοὺ Τζέρσεϋ (Βορείου Ἀμερικῆς)

1987:

Σὰν Φρανσίσκο - Βιρτζίνια (Βορείου Ἀμερικῆς).

1988:

Λος ’Ἀντζελες - Σηὰτλ - Σὰν Ἀντώνιο (Βορείου Ἀμερικῆς)

1989:

Πίτσμπουργκ - Φιλαδέλφεια - Οὐάσιγκτον (Βορείου Ἀμερικῆς) - Ῥώμη. Μετὰ ἀπὸ πρόσκληση τοῦ Βατικανοῦ δόθηκε μία «ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ" ἀπὸ τὴν χορωδία στὴν πλατεῖα τοῦ Ἁγίου Πέτρου - Βατικανὸ - παρουσία τοῦ Πάπα Ἰωάννου - Παύλου τοῦ Β΄ - δεκάδων καρδιναλίων - καὶ τουλάχιστον 60.000 θεατῶν - ἀκροατῶν - μὲ τὴν παρουσία τῆς Ἰταλικῆς τηλεοράσεως RAI-2 σὲ ζωντανὴ μετάδοση. Κύπρο: Λευκωσία - Λάρνακα - Λεμεσὸ - Ἱ. Μονὴ Κύκκου, Ἱ. Μονὴ Μαχαιρὰ σὲ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ καὶ στὶς ἱερὲς Πανηγύρεις τῶν πιὸ πάνω ἀναφερομένων ἱερῶν Μονῶν.

1990:

Κλήβελαντ - Βοστώνη (Βορείου Ἀμερικῆς) - Παρίσι - Βερολίνο - Στρασβοῦργο (Εὐρώπη).

1991:

Μελβούρνη - Σίδνεϋ (Αὐστραλία) - Μὸν Πελιέ - Τουλούζη (Εὐρώπη).

Ὁ Θεόδωρος Βασιλικὸς καὶ ἡ χορωδία του ἔχουν καταγράψει σὲ ΒΙΝΤΕΟΤΑΙΝΙΕΣ - ΔΙΣΚΟΥΣ - CD καὶ ΚΑΣΣΕΤΕΣ μαγνητοφώνου, τοὺς περισσοτέρους ὕμνους καὶ ἱερὲς ἀκολουθίες ποὺ ψάλλονται καθ᾽ ὅλον τὸ ἔτος στὴν Ὀρθόδοξη λατρεία μας, ξεπερνώντας τὰ 300 ἔργα. Ἐκτὸς αὐτῶν, 12 διπλᾶ ἄλμπουμ ἠχογραφήθηκαν γιὰ τὴν Ἑλληνικὴ δισκογραφικὴ ἑταιρεία ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ. Στὸ ἐξωτερικὸ ἔχει ἠχογραφήσει για λογαριασμὸ τῆς Γαλλικὴς φωνογραφικῆς ἐταιρίας OCORA 25 διπλᾶ ἄλμπουμ κλασσικῶν συνθετῶν τῆς Βυζαντινῆς μουσικῆς τοῦ 14ου - 18ου - 19ου αἰῶνος - ὅπως τοῦ Ἰωάννη Κουκουζέλη - Πέτρου Μπερεκέτη - Πέτρου Λαμπαδαρίου τοῦ Πελοποννησίου - Θεοδώρου Φωκαέως - Ἰωάννου Πρωτοψάλτου - καὶ ἄλλων. 'Ἔργα του ἀπὸ αὐτὴ τὴ σειρᾷ κυκλοφοροὺν σὲ διαφόρους Πανεπιστημιακοὺς χώρους, Εὐρώπης - Ἀμερικῆς - Αὐστραλίας, σὲ μεγάλα Μουσεῖα ἀνὰ τὸν κόσμο, ὅπως στὸ μεγάλο Μουσεῖο τοῦ Λούβρου στὸ Παρίσι, καθὼς καὶ σὲ μεγάλα καταστήματα σοβαρῆς μουσικῆς. Πρόσφατα ἐκυκλοφόρησε στὴν Ἑλλάδα κατὰ πρῶτον μία μεγάλη σειρὰ σὲ σὲ CD καὶ κασσέτες, ὅπου σὲ διδασκαλία καὶ ἑρμηνεία τοῦ ἰδίου τοῦ πρωτοψάλτου, διδάσκει τὴν Βυζαντινὴ μουσικὴ σὲ μία ΠΡΟΤΥΠΗ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟ ἐκμαθήσεως, δι᾽ ὅσους καὶ ὅσες θέλουν καὶ ποθοῦν νὰ μάθουν τὴν Βυζαντινὴ μουσική. Εἶναι ἕνα αὐστηρὰ διαχρονικὸ ἔργο 2.000 σελίδων παραλλαγῆς καὶ μέλους μὲ τοὺς κλασσικότερους συνθέτες ποὺ θὰ μείνει, διὰ νὰ διδάσκῃ τὶς ἐπερχόμενες γενεὲς τὴν μουσικὴ τῆς Ὀρθοδόξου Θείας λατρείας μας.

Ἔχει συνεργαστεῖ μὲ πολλοὺς ραδιοφωνικοὺς καὶ τηλεοπτικοὺς σταθμοὺς τῆς χώρας μας, ἀλλὰ καὶ τοῦ ἐξωτερικοῦ, διευθύνοντας τὴν χορωδία καὶ ψάλλοντας σὲ ἐκατοντάδες ἐκπομπὲς Βυζαντινῆς μουσικῆς. Μαζικὰ μέσα ἐνημερώσεως καὶ εἰδικοὶ ἔχουν ἀσχοληθεῖ μὲ τὶς κατὰ καιροὺς συναυλίες τῆς χορωδίας ἀλλὰ καί μὲ τὴν ἑρμηνεία τοῦ χοράρχη της, μὲ εὐμενέστατα σχόλια θαυμασμοῦ καὶ δέους γιὰ τὴν ἀξία τῆς Βυζαντινῆς μουσικῆς.

Από εδώ: http://theovasilikos.com/gr/choir.htm

Απάντησε κανείς; Σοβαρές απαντήσεις απαιτούμε.
Αφιερώσαμε 3 ώρες να διαβάζουμε διάφορα σχόλια
αλλά παρατηρώ ότι σκοπός είναι κάποιοι να σπιλώνουν το όνομα
του συγχωρεμένου Σ.Καρά κ του Άρχοντος Λ. Αγγελόπουλου.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Πολλά θα έπρεπε να σας πω σχετικά με τα παραπάνω γραφόμενά σας, σε άλλα έχετε δίκιο, σε άλλα καθόλου, αλλά θα σας πω ένα, διότι είμαι βέβαιος ότι δεν το γνωρίζετε, και μάλιστα ευθέως και χωρίς περιστροφές, διότι πρόκειται περί γεγονότος καιόχι κρίσεως. Η Μ. Εκκκλησία πριν "μαλώσει" (δεν μου αρέσει η λέξη, θα προτιμούσα τη λέξη "συνετίσει"), και άκουσε και προσπάθησε να συνετίσει-συμμορφώσει τον κ. Αγγελόπουλο, τον οποίο και κάλεσε ιδιαιτέρως στο Φανάρι επί τούτω. Έτυχε να είμαι εκεί εκείνη την ημέρα. Ο ίδιος υποσχέθηκε να μην επιφέρει άλλες διαταράξεις στους ψαλτικούς κόλπους. (Η συζήτηση άρχισε και στράφηκε για αρκετή ώρα στις ανακοινώσεις και προθέσεις του, περί επαναφοράς παλαιών σημαδοφώνων). Εξάλλου, αν ήθελε η Μ. Εκκλησία, δεν θα του έδινε την άδεια να συνοδέψει πατριαρχικές αποστολές στο εξωτερικό και μάλιστα αρκετές φορές. Αν ήθελε να τιμωρήσει, προσβάλλει, ή να διαιρέσει τέλος πάντων, θα του αφαιρούσε το οφφίκιο, γεγονός που έχει κάνει σε αρκετούς, ακόμη και πρόσφατα (Π.χ. δεν ξέρω αν γνωρίζετε ότι αφήρεσε μεταξύ άλλων το οφφίκιο του Μ. Πρωτέκδικου Γ. Παπαδόπουλου, ο οποίος πέθανε ως πρώην). Τέλος πάντων, του δόθηκε αρκετός χρόνος και ο καθείς είναι υπεύθυνος των πράξεών του. Επίσης αν αναλογιστούμε ότι η τελευταία τέτοιου μεγέθους ανακοίνωση, εκδόθηκε πριν από έναν αιώνα περίπου, ας σκεφτούμε ο καθένας μας, την πραγματική βαρύτητά της ως προς το πραγματικό περιεχόμενο και νόημα, και όχι τα περιττά σχόλια του καθενός εδώ.


Περί πηγών ο λόγος:
αφού ήσασταν εκεί για να έχουν κάποια (θα το κρίνουν οι
αναγνώστες) βαρύτητα τα λεγόμενά σας ακούμε:
Ποιος είστε κ με ποια ιδιότητα ήσασταν κ έχετε κάποιο στοιχείο
περί της μαρτυρίας σας;

Αναμένουμε με ΠΟΛΥ ενδιαφέρον.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Άλλα έλεγεν ο σεπτός Οικουμενικός Θρόνος και η σεπτή Συνοδική Επιτροπή το 1995 (βλ. συνημμένο). Τί να πιστέψει κανείς;
Μήπως οι ασυναρτησίες και γενικότητες (ούτε το όνομα του συγγραφέως δεν τολμούν να αναφέρουν. "Ίνα μη μιανθώσιν" άραγε;) της "συνοδικής" αποφάσεως είναι προϊόν απλώς της εξωτερικής παρεμβάσεως ορισμένων, οι οποίοι απλώς κατάφεραν να "αποσπάσουν" ένα κείμενο; Διότι, σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα θα περίμενε κανείς, όπως και άλλοι εδώ σημείωσαν, την έκθεση, τις αιτιάσεις της, τα επιχειρήματα, τα συγγεκριμμένα λάθη ή "αιρετικές διδασκαλίες" και όχι απλώς μια καταδίκη, όπου ούτε το όνομα του "καταδίκου" δεν αναφέρεται. Ελπίζω να δοθούν κάποτε όλα αυτά και όχι μόνο αναθέματα.
Αν το Πατριαρχείο ήθελε να αντιμετωπίσει σοβαρά το ζήτημα, θα έπρεπε να βάλει μια επιτροπή να εργασθεί επί ένα χρόνο ή όσο χρειάζεται (οπως έκανε παλαιότερα) και να σημειώσει αναλυτικώς σε τί αντιτίθεται. Να περιμένει δε και την ανταπάντηση. Όμως αμφιβάλλω ότι έχει διαβάσει κάποιος εκ των Πατριαρχικώνβ το σύγγραμμα που θέλει να καταδικάσει. Πρό ετών φίλος που ψάλλει αυτή τη στιγμή στο Πατριαρχείο μου είπε ότι ο Άρχων κ. Αστέρης διαφωνεί με το Θεωρητικό του Καρά. Τον ερώτησα, αν ο Άρχων το έχει διαβάσει, διότι, όπως του είπα, είχε σταλεί ήδη προ πολλού στο Πατριαρχείο. Η απάντηση ήταν "Όχι, αλλά....". Κι εγώ είπα ότι "Ας το διαβάσει ο Άρχων πρώτα και ας πει τις παραστηρήσεις του, διότι αλλιώς εκθέτει και τον εαυτό του και το Πατριαρχείο με αυτό τον τρόπο.
Για να το πώ απερίφραστα, νομίζω ότι η απόφαση αυτή, και με τον τρόπο που είναι διατυπωμένη, εκθέτει το Πατριαρχείο ή έστω την συνοδική επιτροπή και την παρουσιάζει ως αναξιόπιστη και συρόμενη από διαφόρους που την πλησιάζουν. Και επιτρέψτε μου να έχω ιδίαν πείραν της παρεμβάσεως ορισμένων:
Δεν έχω αναφέρει ποτέ μέχρι σήμερα στο Ψαλτολόγιο ότι υπήρξα πέρυσι υποψήφιος για την πανεπιστημιακή θέση στη Σχολή του Τιμίου Σταυρού στη Βοστώνη. Δεν επελέγην, παρότι είχα εκ περισσού τα απιτούμενα προσόντα (να ξεκαθαρίσω ότι δεν έχω τίποτα εναντίον αυτού που τελικώς επελέγη). Παρά την πικρία μου, δεν θέλησα να κάνω καμία αναφορά εδώ. Τώρα όμως θα το πώ. Συκοφαντήθηκα στην εκεί επιτροπή διότι ήμουν μαθητής του Καρά και κατά τους συκοφάντες μου "αντιπατριαρχικός". Έδειξα τη δουλειά μου και απάντησα και καταλλήλως στις διαβολές. Την επομένη ο πρόεδρος μου ζήτησε συγγνώμη, αλλά, μου είπε, υπήρχαν κάποιες "αναφορές" εναντίον μου. Και μου είπε μια φράση από μήνυμα που είχε γραφτεί στο Ψαλτολόγιο!!! (και την θυμόμουνα καλά). Οι νοούντες νοήτωσαν! Αυτοί ή κάποιοι αντίστοιχοι παρενέβησαν, κατά τη γνώμη μου, κι εδώ. Δεν πιστεύω ότι η απόφαση είναι προϊόν σοβαρής μελέτης και σοβαρής μέριμνας, πνευματικής, ποιμαντικής κλπ, για το ζήτημα. Ελπίζω κάποτε να υπάρξει σοβαρότερη αντιμετώπιση.


Να πούμε (για όσους διαβάζουν) ότι η Εκκλησιαστική Ιστορία έχει
άπειρα παραδείγματα απότομης μεταστροφής σχεδόν "περίεργης"
κ αυτά περί "ανόθευτου-αλάθητου" των αποφάσεων των Επιτροπών
του Οικουμενικού Θρόνου τα ακούμε, τα κρίνουμε κ αποφασίζουμε
ήρεμα-νηφάλια.
Γιάννη έχεις χρέος να αναφέρεις το γεγονός της υφαρπαγής της
έδρας ( ή θέσης) στη Σχολή Τιμίου Σταυρού της Βοστώνης. Μα είναι
δυνατόν να χρησιμοποιούν γραφόμενα ημιμαθών για να επιχειρηματολογούν;
Όσοι ασχολούνται με την Έρευνα γνωρίζουν ή οφείλουν να γνωρίζουν ότι:
Πηγές από το διαδίκτυο χρησιμοποιούνται όταν κ εφ' όσον αποδεικνύονται
με βιβλιογραφία αφήστε που κάποια Πανεπιστημιακά ιδρύματα δεν δέχονται
πηγές από ιστοσελίδες. Εδώ μας λές συγκεκριμένα ότι το forum πήγε
να σου "κλείσει το σπίτι".
Καλό είναι (αν θέλετε) να μην φέρνουμε κ πολλές αντιρρήσεις στο
Γιάννη Αρβανίτη γιατί κ πανεπιστημιακός ανήρ είναι κ ερευνά κ αρθρογραφεί
κ ΜΕΛΟΠΟΙΕΙ κ είναι χοράρχης κ τέλος επειδή τον έχουμε ακούσει να
ψέλνει έχουμε κ άποψη. Είναι πολύ καλός ιεροψάλτης (άρα κάνει πράξη
την θεωρία κ την έρευνά του) κ ο καλύτερος μελοποιός της εποχής μας.
Οπότε σεβασμός κ όχι αερολογίες.
Έχουμε κ άλλους πανεπιστημιακούς αλλά τι φωνούλα τους δεν
την έχουμε ακούσει, όλο λόγια κ θεωρίες αλλά πράξη;
Τι έγινε ξαφνικά με τον Οικουμενικό Θρόνο κ αλλάζει στρατηγική
χωρίς επιχειρηματολογία; Το να δω τα πρακτικά όταν θα είμαι στον Άγιο
Πέτρο δεν μου λέει κάτι, μέχρι τότε θα σφαζόμαστε. Γιατί δεν διοργανώνει
το Φανάρι ένα παγκόσμιο συνέδριο να ανταλλάξουμε "φιλοφρονήσεις"
(πάντα επιχειρηματολογώντας επιστημονικά); :D
 
P

PANROUST

Guest
Απάντησε κανείς; Σοβαρές απαντήσεις απαιτούμε.
Αφιερώσαμε 3 ώρες να διαβάζουμε διάφορα σχόλια
αλλά παρατηρώ ότι σκοπός είναι κάποιοι να σπιλώνουν το όνομα
του συγχωρεμένου Σ.Καρά κ του Άρχοντος Λ. Αγγελόπουλου.
Μόνο εδώ δεν βλέπουμε να γράφει ο Βασιλικός,ότι είναι η καλύτερη χορωδία όπου εκπροσωπεί την Ελλάδα και να μιλάει περί ύφους όπως εδώ:http://analogion.com/GreekByzantineChoir.html
Εκεί είναι η διαφορά.Δεν του έδωσε του κ.Βασιλικού το δικαίωμα κανείς,να γράφει τέτοια πράγματα.Έκανε το έργο του χωρίς να προκαλεί τους άλλους...
 
S

Sotres

Guest
Το σεβαστό Οικουμενικό Πατριαρχείο προτείνει 2-3 μουσικά στοιχεία. Ως γνήσια τέκνα του που προσπαθούμε να το έχουμε ως σημείο αναφοράς δεν έχουμε παρά να το ακολουθήσουμε. Κατά την άποψή μου θα ήταν βέβαια καλό να υπήρχε μαζί με το πόρισμα και η όλη διαδικασία έρευνας και τεκμηρίωσης. Γεγονός το οποίο θα σήμαινε ότι στη συζήτηση αυτή θα συμμετείχαν και καθηγητές της ψαλτικής τέχνης που διδάσκουν τη μέθοδο του Καρά. Μέχρι να δούμε την έρευνα ας ακολουθήσουμε τις προτάσεις. Προσωπικά το θεωρητικό των Τριών Δασκάλων και της Μουσικής Επιτροπής με καλύπτουν πλήρως. Εξάλλου όλα εκεί μέσα είναι. Με παραξενεύει όμως το γεγονός του 1812-1814, το 1812 σε λίγους ερευνητές το έχω συναντήσει. Πάντως κάτι θα ξέρουν οι της Επιτροπής που επέλεξαν αυτή την ημερομηνία.
Το σημείο όμως με τις διασκευές των μαθημάτων τι σημαίνει; Τόσοι και τόσοι ψάλτες ψάλλουν διασκευασθέντα μέλη. Θα πρέπει και αυτοί να γυρίσουν στα παλαιά; Ποιος από εμάς δεν έχει ψάλλει διασκευές;
Ας περιμένουμε.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Το σεβαστό Οικουμενικό Πατριαρχείο προτείνει 2-3 μουσικά στοιχεία. Ως γνήσια τέκνα του που προσπαθούμε να το έχουμε ως σημείο αναφοράς δεν έχουμε παρά να το ακολουθήσουμε. Κατά την άποψή μου θα ήταν βέβαια καλό να υπήρχε μαζί με το πόρισμα και η όλη διαδικασία έρευνας και τεκμηρίωσης. Γεγονός το οποίο θα σήμαινε ότι στη συζήτηση αυτή θα συμμετείχαν και καθηγητές της ψαλτικής τέχνης που διδάσκουν τη μέθοδο του Καρά. Μέχρι να δούμε την έρευνα ας ακολουθήσουμε τις προτάσεις. Προσωπικά το θεωρητικό των Τριών Δασκάλων και της Μουσικής Επιτροπής με καλύπτουν πλήρως. Εξάλλου όλα εκεί μέσα είναι. Με παραξενεύει όμως το γεγονός του 1812-1814, το 1812 σε λίγους ερευνητές το έχω συναντήσει. Πάντως κάτι θα ξέρουν οι της Επιτροπής που επέλεξαν αυτή την ημερομηνία.
Το σημείο όμως με τις διασκευές των μαθημάτων τι σημαίνει; Τόσοι και τόσοι ψάλτες ψάλλουν διασκευασθέντα μέλη. Θα πρέπει και αυτοί να γυρίσουν στα παλαιά; Ποιος από εμάς δεν έχει ψάλλει διασκευές;
Ας περιμένουμε.

Σε ποιούς;

δ
 
S

Sotres

Guest
Σε ποιούς;

δ

Για να μην σου γράψω ανακρίβειες άσε να ψάξω λίγο. Αχνά θυμάμαι ένα κείμενο του Πέργης όπου και το αναφέρει, παραπέμποντας κάπου ή σε δικό του κείμενο. Δώσε μου λίγο χρόνο. Στο PC έχω κάποια κείμενα από index που έκανα. Είναι και η ώρα περασμένη....
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Για να μην σου γράψω ανακρίβειες άσε να ψάξω λίγο. Αχνά θυμάμαι ένα κείμενο του Πέργης όπου και το αναφέρει, παραπέμποντας κάπου ή σε δικό του κείμενο. Δώσε μου λίγο χρόνο. Στο PC έχω κάποια κείμενα από index που έκανα. Είναι και η ώρα περασμένη....

Μάλιστα.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Προσωπικά το θεωρητικό των Τριών Δασκάλων και της Μουσικής Επιτροπής με καλύπτουν πλήρως.
Έγραψαν "θεωρητικό" οι Τρείς Διδάσκαλοι; Μήπως εννοείτε το Μέγα Θεωρητικό του Χρυσάνθου;
Υ.Γ. Παλαιότερα, όταν είχα γράψει την έκφραση "το θεωρητικό της Επιτροπής", με είχατε διορθώσει λέγοντας ότι δεν έγραψε θεωρητικό η Μουσική Επιτροπή του 1881, αλλά "πόνημα"...
 
S

Sotres

Guest
Έγραψαν "θεωρητικό" οι Τρείς Διδάσκαλοι; Μήπως εννοείτε το Μέγα Θεωρητικό του Χρυσάνθου;
Υ.Γ. Παλαιότερα, όταν είχα γράψει την έκφραση "το θεωρητικό της Επιτροπής", με είχατε διορθώσει λέγοντας ότι δεν έγραψε θεωρητικό η Μουσική Επιτροπή του 1881, αλλά "πόνημα"...

Χαίρε κ. Θεοτοκάτε, δεκτή η πρότασή σας. Το Θεωρητικό του Χρυσάνθου λοιπόν και το πόνημα της Επιτροπής.:)
 
Top