Δέν ἐμπλέκομαι στό παρόν θέμα, καθ᾿ ὅσον ἀμιγῶς ἱεροψαλτικό.
Δέν κρύβω, βέβαια, τόν προβληματισμό μου καί τή θλίψη μου γιά τά παραπάνω (ἀφοῦ συλλειτουργοί εἴμεθα). Τόν Πρόεδρο ὅμως τόν γνωρίζω καί πιστεύω στούς ὁραματισμούς του, ὅπως ἔχω γράψει στό καλοκαιρινό θέμα.
Ἐκεῖνο πού ἤθελα νά ρωτήσω —καί ἄν μπορεῖ ἄς μέ πληροφορήσει κάποιος— εἶναι τί ἐννοεῖται μέ τό «Η ΟΜ.Σ.Ι.Ε. να κάνει προτάσεις για θέματα Τυπικού» — «ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ» καί ποιές οἱ ἁρμοδιότητες ἐπ᾿ αὐτοῦ.
Εὐχαριστῶ.
Πραγματικά σας ευχαριστώ που μου δίνεται η ευκαιρία να γίνω πιο συγκεκριμένος, όσον αφορά στην περί προτάσεων για θέματα τυπικού αναφορά μου, ή όπως πολύ εύστοχα παρατηρήσατε ως "ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ" σεβαστέ μου πάτερ Μάξιμε.
1) Διάβασα προ καιρού στο Ψαλτολόγιο και συγκεκριμένα στις Διατάξεις Τυπικού, αρχέτυπες ή παλαιές δεν έχει σημασία, ότι κανονικά το κοντάκιον "Τη Υπερμάχω" δεν ψάλλεται τις Κυριακές των Νηστειών. ΄Αν αυτό έχει ισχυρή βάση όπως θέλω να πιστεύω, γιατί να μην γίνει επίσημα πρόταση από την ΟΜΣΙΕ στην Σύνοδο της Εκκλησίας ώστε να αλλάξει και να ψάλλεται το κοντάκιον της Κυριακής; ΄Αλλωστε σε σημείωση στο κάτω μέρος μιάς σελίδας ανεφέρετο, ότι χρειάζεται τόλμη, συνεννόηση, απόφαση για να ξεκινήσει κάτι.
2) Γιατί να μην καθιερωθεί επίσημα να ψάλλωνται οι προεόρτιες καταβασίες των Χριστουγέννων "Χριστός εν πόλει Βηθλεέμ..." και να ψάλλωνται αυθαίρετα μόνο από κάποιους ψάλτες που γνωρίζουν: Ποιός θα κάνει πρόταση ανάλογη:
3) Τα τελευταία 10 χρόνια αναβίωσαν στο τελετουργικό τυπικό δύο υπέροχες ακολουθίες, η της Παννυχίδος και της Τριθέκτης από τον εξαίρετο καθηγητή και ερευνητή κ. Γρηγόριο Στάθη. Ο ίδιος βέβαια τις έφερε στην επιφάνεια και τις ανέδειξε μέσω του χορού των Μαϊστόρων. Στον τόπο μου, τα Τρίκαλα, τις ψάλλουμε μόνο σε ένα Ναό, και αυτό χάρη στην φιλόπονη προσπάθεια του εξαίρετου επίσης χοράρχη μας κ. Δημητρίου Μπαλαγεώργου ο οποίος συνέστησε και την χορωδία μας "Τρίκκης Μελωδοί", της οποίας τυγχάνει να είμαι ταπεινό μέλος. Μήπως πρέπει και εδώ να γίνει μιά πιο δυνατή προσπάθεια και ανάληψη πρωτοβουλίας από μέρους της ΟΜΣΙΕ, με την έννοια ότι ενστερνίζεται την πρωτοβουλία του κ. Στάθη και την αναδικνύει περισσότερο:
4) Εορτή της Μεταμορφώσεως του Κυρίου μας. Εις το Εξαιρέτως το "Νυν τα ανήκουστα ηκούσθη" εκ της ζ΄ωδής του κανόνος. ΄Εχω την εντύπωση ότι κάποιοι ψάλτες ψάλλουν,ορθώς, το "ο τόκος σου άφθορος εδείχθη", σύμφωνα με το ΜΤΕ, άλλωστε και ο Χουρμούζιος αυτό έχει μελοποιημένο, διότι τούτο έστι κυρίως Θεοτοκίο. Και εδώ λοιπόν θα μπορούσε να έχει γνώμη η ΟΜΣΙΕ, όχι για να ταράξει τα ήρεμα νερά, αλλά επειδή εμείς οι δήθεν και τάχα ψάλτες τα ψάλλουμε, εμείς κοπιάζουμε, εμείς ξελαρυγγιαζόμαστε, εμείς χαιρόμαστε, εμείς τέλος φεύγουμε ικανοποιημένοι από τον Ναό, έχοντας δώσει, θέλω να πιστεύω, και την ψυχή μας και τη δύναμή μας όλη. Δεν θέλω να επεκταθώ και να σας κουράσω περισσότερο. ΄Οτι γίνεται, όμως να γίνεται με την ευλογία της εκκλησίας μας, και των επισκόπων μας και όχι περιστασιακά και μεμονωμένα. Ευχαριστώ, την ευχή σας.