[Ανακοίνωση] Ερωτηματολόγιο για ΟΜΣΙΕ

Για να φανεί ότι εμείς κάνουμε κάτι παίρνωντας ορισμένες προτάσεις από ένα forum και παρουσιάζοντας τες επίσημα στην ομοσπονδία για να δείξουμε ότι κάνουμε ερευνα στα ζητήματα των ιεροψαλτών. Ενώ άλλοι δεν κάνουν τίποτα οι οποιοι βρίσκονται και σε καλήτερες θέσεις. Αλλα μην το εκλαμβάνεται αυτό ως προσωπική ανάδειξη.

Και κάτι άλλο που λεγόταν εκείνη την περίοδο του καλοκαιριού φαίνεται ότι μερικοί έδωσαν αρκετό χρόνο στην ομοσπονδία και τώρα την κρίνουν δημόσια.
 
Last edited:

Δέν ἐμπλέκομαι στό παρόν θέμα, καθ᾿ ὅσον ἀμιγῶς ἱεροψαλτικό.
Δέν κρύβω, βέβαια, τόν προβληματισμό μου καί τή θλίψη μου γιά τά παραπάνω (ἀφοῦ συλλειτουργοί εἴμεθα). Τόν Πρόεδρο ὅμως τόν γνωρίζω καί πιστεύω στούς ὁραματισμούς του, ὅπως ἔχω γράψει στό καλοκαιρινό θέμα.

Ἐκεῖνο πού ἤθελα νά ρωτήσω —καί ἄν μπορεῖ ἄς μέ πληροφορήσει κάποιος— εἶναι τί ἐννοεῖται μέ τό «Η ΟΜ.Σ.Ι.Ε. να κάνει προτάσεις για θέματα Τυπικού» — «ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ» καί ποιές οἱ ἁρμοδιότητες ἐπ᾿ αὐτοῦ.

Εὐχαριστῶ.



Πραγματικά σας ευχαριστώ που μου δίνεται η ευκαιρία να γίνω πιο συγκεκριμένος, όσον αφορά στην περί προτάσεων για θέματα τυπικού αναφορά μου, ή όπως πολύ εύστοχα παρατηρήσατε ως "ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ" σεβαστέ μου πάτερ Μάξιμε.
1) Διάβασα προ καιρού στο Ψαλτολόγιο και συγκεκριμένα στις Διατάξεις Τυπικού, αρχέτυπες ή παλαιές δεν έχει σημασία, ότι κανονικά το κοντάκιον "Τη Υπερμάχω" δεν ψάλλεται τις Κυριακές των Νηστειών. ΄Αν αυτό έχει ισχυρή βάση όπως θέλω να πιστεύω, γιατί να μην γίνει επίσημα πρόταση από την ΟΜΣΙΕ στην Σύνοδο της Εκκλησίας ώστε να αλλάξει και να ψάλλεται το κοντάκιον της Κυριακής; ΄Αλλωστε σε σημείωση στο κάτω μέρος μιάς σελίδας ανεφέρετο, ότι χρειάζεται τόλμη, συνεννόηση, απόφαση για να ξεκινήσει κάτι.
2) Γιατί να μην καθιερωθεί επίσημα να ψάλλωνται οι προεόρτιες καταβασίες των Χριστουγέννων "Χριστός εν πόλει Βηθλεέμ..." και να ψάλλωνται αυθαίρετα μόνο από κάποιους ψάλτες που γνωρίζουν: Ποιός θα κάνει πρόταση ανάλογη:
3) Τα τελευταία 10 χρόνια αναβίωσαν στο τελετουργικό τυπικό δύο υπέροχες ακολουθίες, η της Παννυχίδος και της Τριθέκτης από τον εξαίρετο καθηγητή και ερευνητή κ. Γρηγόριο Στάθη. Ο ίδιος βέβαια τις έφερε στην επιφάνεια και τις ανέδειξε μέσω του χορού των Μαϊστόρων. Στον τόπο μου, τα Τρίκαλα, τις ψάλλουμε μόνο σε ένα Ναό, και αυτό χάρη στην φιλόπονη προσπάθεια του εξαίρετου επίσης χοράρχη μας κ. Δημητρίου Μπαλαγεώργου ο οποίος συνέστησε και την χορωδία μας "Τρίκκης Μελωδοί", της οποίας τυγχάνει να είμαι ταπεινό μέλος. Μήπως πρέπει και εδώ να γίνει μιά πιο δυνατή προσπάθεια και ανάληψη πρωτοβουλίας από μέρους της ΟΜΣΙΕ, με την έννοια ότι ενστερνίζεται την πρωτοβουλία του κ. Στάθη και την αναδικνύει περισσότερο:
4) Εορτή της Μεταμορφώσεως του Κυρίου μας. Εις το Εξαιρέτως το "Νυν τα ανήκουστα ηκούσθη" εκ της ζ΄ωδής του κανόνος. ΄Εχω την εντύπωση ότι κάποιοι ψάλτες ψάλλουν,ορθώς, το "ο τόκος σου άφθορος εδείχθη", σύμφωνα με το ΜΤΕ, άλλωστε και ο Χουρμούζιος αυτό έχει μελοποιημένο, διότι τούτο έστι κυρίως Θεοτοκίο. Και εδώ λοιπόν θα μπορούσε να έχει γνώμη η ΟΜΣΙΕ, όχι για να ταράξει τα ήρεμα νερά, αλλά επειδή εμείς οι δήθεν και τάχα ψάλτες τα ψάλλουμε, εμείς κοπιάζουμε, εμείς ξελαρυγγιαζόμαστε, εμείς χαιρόμαστε, εμείς τέλος φεύγουμε ικανοποιημένοι από τον Ναό, έχοντας δώσει, θέλω να πιστεύω, και την ψυχή μας και τη δύναμή μας όλη. Δεν θέλω να επεκταθώ και να σας κουράσω περισσότερο. ΄Οτι γίνεται, όμως να γίνεται με την ευλογία της εκκλησίας μας, και των επισκόπων μας και όχι περιστασιακά και μεμονωμένα. Ευχαριστώ, την ευχή σας.
 
Αγαπητέ κ. Καραγκούνη, μερικές πρόχειρες ερωτήσεις μου διαβάζοντας τις ερωτήσεις σας

1. Έχει ως τώρα ανταποκριθεί η ΟΜΣΙΕ στις προσδοκίες των Ιεροψαλτών. Αν ναι γιατί και αν όχι γιατί.

Ποιές είναι οι «προσδοκίες των Ιεροψαλτών»; Έχει γίνει σχετική σφυγμομέτρηση; Θα είχε ενδιαφέρον να συνοψισθούν τα αποτελέσματα. Εάν πάρουμε τον κάθε ένα ψάλτη και τον ρωτήσουμε, τί θα ήθελε να βελτιωθεί (για τον ίδιο προσωπικά) και εάν πιστεύει πραγματικά (ρεαλιστικά, όχι θεωρητικά) οτι αυτό μπορεί να επιτευχθεί. Τί θα έλεγε;

2. Τι θα έπρεπε να αλλάξει στον τρόπο λειτουργίας της ή της νοοτροπίας της, ώστε να βελτιωθεί και να γίνει πιο άμεση και επίκαιρη η προσφορά της.
Για να απαντήσει κάποιος θα πρέπει να γνωρίζει ποιός είναι ο τρόπος λειτουργίας της ΟΜΣΙΕ. Θα μπορούσε η λειτουργία της ΟΜΣΙΕ και όλων των συλλόγων να γίνει ηλεκτρονική, όλες οι συζητήσεις, αποφάσεις, διεργασίες κτλ. να δημοσιεύονται στο διαδίκτυο προς ενημέρωση και παρακίνηση όλων.

3. Για ποιο λόγο η ΟΜΣΙΕ δεν μπορεί να συσπειρώσει τα Σωματεία.

Κατά τον πρόεδρο της ΟΜΣΙΕ κ. Ναούμ
φταίει «Ο στείρος ψευτοεγωισμός μας, η άκριτος έπαρσή μας, και η προκλητική αποχή μας από την κοινή και οργανωμένη δράση». Εδώ το Ψαλτολόγιον έχουν συζητηθεί αρκετά αυτά τα θέματα π.χ. δείτε Πόσο σας ενδιαφέρει ο ιεροψαλτικός συνδικαλισμός; και Είστε γραμμένοι στο σύλλογο ιεροψαλτών;. Τότε ψήφισαν μόνο 26 άτομα από εκατοντάδες. Τώρα την ξανάνοιξα τη δημοσκόπηση για όποιον ενδιαφέρεται.

Πιστεύω οτι κατά βάθος αρκετοί εκτιμούν την ύπαρξη των συλλογικών αυτών οργάνων αλλά η συντριπτική πλειοψηφία του ψαλτικού κόσμου δεν πιστεύει οτι ρεαλιστικά μπορεί να επιτευχθεί κάτι που τους ενδιαφέρει τους ίδιους, αρκετοί δε έχουν τελείως αρνητική εικόνα περί της έννοιας του συνδικαλισμού στο ψαλτικό χώρο. Π.χ. Το αναλόγιον είναι προσευχή και όχι επάγγελμα.

Εμείς στην Αυστραλία δεν έχουμε ιεροψαλτικό συλλογικό όργανο και κανένας δεν φαίνεται διατεθειμένος να δημιουργήσει κάτι τέτοιο (ούτε οι ψάλτες ούτε η αρχιεπισκοπή). Δεν ξέρω τί γίνεται σε άλλα μέρη εκτός Ελλάδος (π.χ. Αγγλία, Αμερική, Γαλλία, Ιεροσόλυμα) από αυτή την άποψη. Σχετικό με αυτό και το Ποιές είναι οι αρμοδιότητες ενός ιεροψαλτικού συλλόγου;

Ευρισκόμενος εκτός του χορού, οπότε τα παραπάνω είναι μόνο και μόνο προσωπικές σκέψεις.
 
Πραγματικά σας ευχαριστώ που μου δίνεται η ευκαιρία να γίνω πιο συγκεκριμένος, όσον αφορά στην περί προτάσεων για θέματα τυπικού αναφορά μου, ή όπως πολύ εύστοχα παρατηρήσατε ως "ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ" σεβαστέ μου πάτερ Μάξιμε.
Ναί, πράγματι· δική σου εἶναι ἡ πρόταση καί ἔχεις δείξει εὐαισθησία σέ θέματα τυπικοῦ.

1) Διάβασα προ καιρού στο Ψαλτολόγιο και συγκεκριμένα στις Διατάξεις Τυπικού, αρχέτυπες ή παλαιές δεν έχει σημασία, ότι κανονικά το κοντάκιον "Τη Υπερμάχω" δεν ψάλλεται τις Κυριακές των Νηστειών. ΄Αν αυτό έχει ισχυρή βάση όπως θέλω να πιστεύω, γιατί να μην γίνει επίσημα πρόταση από την ΟΜΣΙΕ στην Σύνοδο της Εκκλησίας ώστε να αλλάξει και να ψάλλεται το κοντάκιον της Κυριακής; ΄Αλλωστε σε σημείωση στο κάτω μέρος μιάς σελίδας ανεφέρετο, ότι χρειάζεται τόλμη, συνεννόηση, απόφαση για να ξεκινήσει κάτι.
Στίς «παλαιές διατάξεις», μιά ἐργασία τοῦ Μανόλη Θεοδωράκη τό διάβασες. Ὁ ἴδιος ὁ τίτλος (καί οἱ παραπομπές του) δείχνει ὅτι δέν ἰσχύουν σήμερα, ὅπως δέν ἰσχύει τίς Παρασκευές τῆς Σαρακοστῆς στό μικρό ἀπόδειπνο ὁ νεκρώσιμος κανών, ἀλλά καθιερώθηκαν οἱ Χαιρετισμοί τῆς Θεοτόκου. Ἔτσι ὁρίστηκε καί τό κοντάκιον «Τῇ ὑπερμάχῳ» ἀπό τό ἴδιο τό νεώτερο καί ἰσχῦον τυπικό (ΤΜΕ). Τό νά γνωρίζουμε ἀρχαῖες διατάξεις εἶναι πολύ ὠφέλιμο, ὅπως ἄν γνωρίζουμε τήν ἀρχαία γλώσσα, ξέρουμε νά μιλᾶμε καλά καί τή νέα, πού ὅμως αὐτό δέν σημαίνει ὅτι θά ἀρχίσουμε νά μιλᾶμε ἀρχαῖα.
Ἡ «βάση» γιά τέτοια ἀλλαγή δέν εἶναι ἰσχυρή. Ὁπωσδήποτε γιά ἄλλα χρειάζεται «τόλμη, συνεννόηση, απόφαση» (ἄν καί αὐτό τό ἔγραψε κάπου ὁ Μανόλης, ἐννοώντας τή σχέση ψαλτῶν καί ἱερέων) καί ἔχουν γίνει ἤδη ἀρκετά σέ ἐπίπεδο Συνόδου καί Συνοδικῶν Ἐπιτροπῶν, ὅπου χρειάστηκε. Καί δέν ἦταν ἐκτός αὐτῶν καί μέλη τῆς ΟΜΣΙΕ (νομίζω) ὡς μέλη Ἐπιτροπῶν, ἀλλ᾿ ὄχι αὐτοτελῶς, μόνον ὡς εἰδικοί ἐπί τοῦ θέματος ἐπιστήμονες.

2) Γιατί να μην καθιερωθεί επίσημα να ψάλλωνται οι προεόρτιες καταβασίες των Χριστουγέννων "Χριστός εν πόλει Βηθλεέμ..." και να ψάλλωνται αυθαίρετα μόνο από κάποιους ψάλτες που γνωρίζουν: Ποιός θα κάνει πρόταση ανάλογη:
Οἱ πηγές δέν συναινοῦν ὅτι ἦταν καθιερωμένες καταβασίες τῆς προεορτίου περιόδου. Ἡ ἐναλλαγή γιά τήν πρό τῶν Χριστουγέννων Κυριακή εἶναι θεμιτή, ὄχι ὅμως ὡς γενική διάταξη. Καί δέν εἶναι αὐθαιρεσία, ἀλλ᾿ οὔτε μπορεῖ νά γίνει πρόταση γιά γενική ἰσχύ.

3) Τα τελευταία 10 χρόνια αναβίωσαν στο τελετουργικό τυπικό δύο υπέροχες ακολουθίες, η της Παννυχίδος και της Τριθέκτης από τον εξαίρετο καθηγητή και ερευνητή κ. Γρηγόριο Στάθη. Ο ίδιος βέβαια τις έφερε στην επιφάνεια και τις ανέδειξε μέσω του χορού των Μαϊστόρων. Στον τόπο μου, τα Τρίκαλα, τις ψάλλουμε μόνο σε ένα Ναό, και αυτό χάρη στην φιλόπονη προσπάθεια του εξαίρετου επίσης χοράρχη μας κ. Δημητρίου Μπαλαγεώργου ο οποίος συνέστησε και την χορωδία μας "Τρίκκης Μελωδοί", της οποίας τυγχάνει να είμαι ταπεινό μέλος. Μήπως πρέπει και εδώ να γίνει μιά πιο δυνατή προσπάθεια και ανάληψη πρωτοβουλίας από μέρους της ΟΜΣΙΕ, με την έννοια ότι ενστερνίζεται την πρωτοβουλία του κ. Στάθη και την αναδικνύει περισσότερο:
Αὐτές οἱ ἀκολουθίες τοῦ ᾀσματικοῦ τυπικοῦ ἔχουν ἀναδειχθεῖ καί τελοῦνται ἐκτάκτως καί μόνον ὅπου ὑπάρχει ἡ κατάλληλη προετοιμασία καί τό κατάλληλο «προσωπικό», ὅπως λέμε. Δέν εἶναι ὅμως μεμονωμένο θέμα πρωτοβουλίας τῆς ΟΜΣΙΕ. Ὅτι τό ἐστερνίζεται καί ὡς καλλιέργεια ἀρχαίων μορφῶν ψαλτικῆς τέχνης, αὐτό μπορεῖ νά τό ἐπισημαίνει. Ἀλλά δέν εἶναι κάτι εὔκολο γιά εὑρύτερη διάδοση καί ἐπιβολή.

4) Εορτή της Μεταμορφώσεως του Κυρίου μας. Εις το Εξαιρέτως το "Νυν τα ανήκουστα ηκούσθη" εκ της ζ΄ωδής του κανόνος. ΄Εχω την εντύπωση ότι κάποιοι ψάλτες ψάλλουν,ορθώς, το "ο τόκος σου άφθορος εδείχθη", σύμφωνα με το ΜΤΕ, άλλωστε και ο Χουρμούζιος αυτό έχει μελοποιημένο, διότι τούτο έστι κυρίως Θεοτοκίο. Και εδώ λοιπόν θα μπορούσε να έχει γνώμη η ΟΜΣΙΕ, όχι για να ταράξει τα ήρεμα νερά, αλλά επειδή εμείς οι δήθεν και τάχα ψάλτες τα ψάλλουμε, εμείς κοπιάζουμε, εμείς ξελαρυγγιαζόμαστε, εμείς χαιρόμαστε, εμείς τέλος φεύγουμε ικανοποιημένοι από τον Ναό, έχοντας δώσει, θέλω να πιστεύω, και την ψυχή μας και τη δύναμή μας όλη.
Ὅποιος τό ἔχει καταλάβει αὐτό, μπορεῖ νά τό ἐφαρμόζει. Ἄλλωστε γραφόταν καί σέ παραπομπή στά Δίπτυχα, στό δέ Ἐγκόλπιον Ἀναγνώστου καί Ψάλτου ὁρίζεται ὡς κύρια διάταξη. Ἄλλοι ὅμως ἔχουν ὡς «εὐαγγέλιο» τό ΤΜΕ καί δέν μποροῦν νά τό καταλάβουν. Ὅσοι ἔχουν τήν εὐαισθησία σου, πράγματι φεύγουν χαρούμενοι καί ἰκανοποιημένοι ἀπό τό Ναό. Ἄλλοι ὅμως, μόλις τελείωσε μιά ἀγγαρία...

Δεν θέλω να επεκταθώ και να σας κουράσω περισσότερο. ΄Οτι γίνεται, όμως να γίνεται με την ευλογία της εκκλησίας μας, και των επισκόπων μας και όχι περιστασιακά και μεμονωμένα. Ευχαριστώ, την ευχή σας.
Ἐδῶ εἶναι ἡ οὐσία. Νομίζω ὅτι πολλά ἔχουν γίνει καί ἔχουν καλυφθεῖ ἀπό Συνοδικές Ἐγκυκλίους. Προτάσεις ἐνδεχομένως μπορεῖ νά κάνει καί ἡ ΟΜΣΙΕ, πού νά ἔχουν ὅμως «βάση» καί νά προέρχονται ἀπό εἰδήμονες καί νά ἀποστέλλονται στά ἁρμόδια ὄργανα.

Τό σημαντικότερο ὅμως εἶναι νά μελετοῦν οἱ ψάλτες καί νά ἐνδιαφέρονται γιά θέματα τυπικοῦ καί γιά τήν τήρηση ἐν πρώτοις τῶν ἰσχυόντων καί τῶν ἀποφάσεων τῆς Ἱ. Συνόδου (ἀναφερόμεθα στόν ἑλλαδικό χῶρο).

Εἶναι κι αὐτό μιά εὐαισθησία, πού θά ξεκινήσει ἀπό τούς κατά τόπους Συλλόγους. Καί τό γράφω αὐτό γιατί θυμήθηκα πῶς ὁ φίλος μου Πρόεδρος τοῦ Συλλόγου Ἱεροψαλτῶν Νομοῦ Ἠλείας Ἀλέξανδρος Γεωργουλῆς, μιά σύναξη τῶν μελῶν τήν ἀφιέρωσε καί σέ θέματα τυπικοῦ, γιά τήν ἀνάλυση καί τήρηση βέβαια τῶν ἰσχυόντων καί τῶν νεώτερων ἀποφάσεων τῆς Συνόδου ἤ καί ἄλλων θεμιτῶν ἐπιλογῶν, πού προέρχονται ἀπό τήν ξεχασμένη ἀρχαία τάξη, ἀλλά δέν δημιουργοῦν προβλήματα στήν ἰσχύουσα. Γένοιτο!


 
Αγαπητέ μου Δημήτριε,
Ιδού οι απαντήσεις μου επί των ερωτήσεών σου.

Ποιές είναι οι «προσδοκίες των Ιεροψαλτών»; Έχει γίνει σχετική σφυγμομέτρηση; Θα είχε ενδι-αφέρον να συνοψισθούν τα αποτελέσματα. Εάν πάρουμε τον κάθε ένα ψάλτη και τον ρωτήσουμε, τί θα ήθελε να βελτιωθεί (για τον ίδιο προσωπικά) και εάν πιστεύει πραγματικά (ρεαλιστικά, όχι θεωρητικά) οτι αυτό μπορεί να επιτευχθεί. Τί θα έλεγε;

ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΦΙΓΜΟΜΕΤΡΗΣΗ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΧΑΛΑΣΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ

Τι θα έπρεπε να αλλάξει στον τρόπο λειτουργίας της ή της νοοτροπίας της, ώστε να βελτιωθεί και να γίνει πιο άμεση και επίκαιρη η προσφορά της.
Για να απαντήσει κάποιος θα πρέπει να γνωρίζει ποιός είναι ο τρόπος λειτουργίας της ΟΜΣΙΕ. Θα μπορούσε η λειτουργία της ΟΜΣΙΕ και όλων των συλλόγων να γίνει ηλεκτρονική, όλες οι συζη-τήσεις, αποφάσεις, διεργασίες κτλ. να δημοσιεύονται στο διαδίκτυο προς ενημέρωση και παρα-κίνηση όλων.

ΜΑΚΑΡΙ, ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ, ΠΟΥ ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ ΝΑ ΔΩΘΟΥΝ ΓΙΑ ΕΥΝΟΗΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ

3. Για ποιο λόγο η ΟΜΣΙΕ δεν μπορεί να συσπειρώσει τα Σωματεία.

Κατά τον πρόεδρο της ΟΜΣΙΕ κ. Ναούμ φταίει «Ο στείρος ψευτοεγωισμός μας, η άκριτος έπαρσή μας, και η προκλητική αποχή μας από την κοινή και οργανωμένη δράση». Εδώ το Ψαλτολόγιον έχουν συζητηθεί αρκετά αυτά τα θέματα π.χ. δείτε Πόσο σας ενδιαφέρει ο ιεροψαλτικός συνδικαλισμός; και Είστε γραμμένοι στο σύλλογο ιεροψαλτών;. Τότε ψήφισαν μόνο 26 άτομα από εκατοντάδες. Τώρα την ξανάνοιξα τη δημοσκόπηση για όποιον ενδιαφέρεται.

ΕΓΩ ΔΕ ΜΙΛΗΣΑ ΠΟΤΕ, ΠΟΤΕ, ΠΟΤΕ ΓΙΑ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟ.

Πιστεύω οτι κατά βάθος αρκετοί εκτιμούν την ύπαρξη των συλλογικών αυτών οργάνων αλλά η συντριπτική πλειοψηφία του ψαλτικού κόσμου δεν πιστεύει οτι ρεαλιστικά μπορεί να επιτευχθεί κάτι που τους ενδιαφέρει τους ίδιους, αρκετοί δε έχουν τελείως αρνητική εικόνα περί της έννοιας του συνδικαλισμού στο ψαλτικό χώρο. Π.χ. Το αναλόγιον είναι προσευχή και όχι επάγγελμα.

Εμείς στην Αυστραλία δεν έχουμε ιεροψαλτικό συλλογικό όργανο και κανένας δεν φαίνεται διατεθειμένος να δημιουργήσει κάτι τέτοιο (ούτε οι ψάλτες ούτε η αρχιεπισκοπή). Δεν ξέρω τί γίνεται σε άλλα μέρη εκτός Ελλάδος (π.χ. Αγγλία, Αμερική, Γαλλία, Ιεροσόλυμα) από αυτή την άποψη. Σχετικό με αυτό και το Ποιές είναι οι αρμοδιότητες ενός ιεροψαλτικού συλλόγου;

ΘΕΩΡΩ, ΟΜΩΣ, ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΣΗ.
ΕΙΝΑΙ, ΝΟΜΙΖΩ, ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΩ ΝΑ ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΩ ΤΗ ΛΑΣΠΗ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΠΟΒΛΕΠΩ ΣΕ ΠΡΟΣΩ-ΠΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ.
ΔΕ ΔΙΕΚΔΙΚΩ ΠΡΟΕΔΡΙΕΣ ΚΑΙ ΧΟΡΑΡΧΙΕΣ, ΔΕ ΣΤΗΝΩ ΣΧΟΛΕΣ, ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ ΕΤΑΧΘΗΝ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΩ ΝΑ ΤΟ ΠΡΑΤΤΩ ΜΕ ΟΠΛΟ ΜΟΥ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ.
ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΔΕ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΕ.
Ο ΚΥΡΙΟΣ ΡΥΘΜΙΖΕΙ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ, ΟΤΑΝ ΤΟΥ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΛΛΟΙΩΣΕΙ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ.


Κ. Χ. Καραγκούνης
 
.

Αγαπητέ κ. Σαργιώτη,
οι παραπάνω προτάσεις σας σημειώθηκαν και θα αποτελέσουν τις πρώτες "καταθέσεις" στην "τράπεζα απόψεων και προτάσεων" για την ΟΜ.Σ.Ι.Ε.. Σας ευχαριστώ πολύ για την απόκρισή σας. Όσο για τα υπόλοιπα που γράφονται σε τούτη την ενότητα δεν θα επανέλθω. Ο στόχος μου ήταν και είναι άλλος, τελείως άδολος, και ως τέτοιος θα παραμείνει.
ΚΧΚ

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ ΑΡΧΕΙΟ - ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΘΑ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΛΑΜΒΑΝΩ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ.

Το τρίτο σηκώνει αρκετές ερμηνείες. Δεν έχουν αναλόγιο γιατί δεν υπάρχει κενή θέση, (πράγμα κομματάκι δύσκολο) ή δεν θέλουν να αναλάβουν αναλόγιο; (πράγμα πιο πιθανό) Εγώ γνωρίζω αρκετούς ανθρώπους εδώ στο Βόλο που έχουν τα προσόντα, αλλά ΔΕΝ θέλουν να αναλάβουν θέση.
 
Ποια ειναι η θεση της ΟΜΣΙΕ στην αυθαιρετη παρανομη συμπεριφορα ιερεων στη ετσιθελικη τοποθετηση ιεροψαλτων??Πως αμυνομεθα εμεις???Υπαρχει εντυπο ενστασεως??
 
Back
Top