Η του 1978 δεν "διαβάζεται". Και στις δύο εκδόσεις πρόκειται για δικές του διασκευές (επί τη βάσει Πρίγγου), όχι για καταγραφές Πρίγγου.
Ο Αρχ. Ευθυμιάδης είχε μιά μεθοδολογία σε οτι αφορά τον χαρακτηρισμό μιάς καταγραφής.
Αν το κατέγραφε ακριβώς όπως το άκουσε απο τον Πρίγγο θα έγραφε : υπο Κ. Πρίγγου.( π.χ. Οσοι εις Χριστόν )
Αν το κατέγραφε περίπου όπως το άκουσε απο τον Πρίγγο, θα έγραφε: κατα μίμησιν Κ. Πρίγγου.(π.χ. Δοξα... Προκαθάρωμεν )
Αν ήτο σύνθεσις εξ ερανισμένων θέσεων Θα έγραφε :κατ΄εκλογήν του εκδότου.
Επίσης αν ήτο διασκευή θα το ανέφερε όπως κάνει το 1991
Οταν μου το εδίδαξε ( κατά παράκλησίν μου ) ετήρησε την Χρ. Αγωγή , περίπου 40 -45 κτύπους.
Διετήρησε όμως το ύφος και ήθος της εκτέλεσης του Πρίγγου.
Τότε έφερα το ίδιο δύναμις αλλά απο την Πανδέκτη.
Η χρονική αγωγή έγινε συντομότερη, οι αναλύσεις λιγοστές όμως δεν αλλοώθηκε το ύφος του μαθήματος.
Μία φορά ήλθε στον Αγ. ΙωάννηΧρυσόστομο του παρεχώρησε την Θέση του ΟΙορδανίδης,
έψαλλα απ'εναντί του, έβαλε του Κρητός, το έψαλλε απέξω, όπως το έχει το 1978, με χρ. αγωγή πολύ αργή με όλα τα ποικίλματα που έχει καταγράψει.
Οι διαφοροποιήσεις που παρουσιάζονται πάνω απο το οξύ τετράχορδο, πα βου γα ή πα βουδιγα΄... είναι ενδεικτικό οτι το μάθημα διασκευάζεται αλλάζει και
σε αυτόεπιδρούν
Οι γνώσεις ( πόσο χορτάτος είναι ο ερμηνευτής )
Η άριστη χρήση εργαλείων της Παράδοσης
Η κατάσταση της φωνής εκείνη την ημέρα
Η εν γένει καλλιφωνία του Ψάλτη
και ίσως και άλλοι παράγοντες.
Και βέβαια ψάλλεται και βέβαια διαβάζεται αλλά χρειάζεται και ψυχική διάθεση
, κυριολεκτικά.
Επίσης έχοντας κατά νούν την φωνητική εκφορά των τριγόργων απο΄τον Αρχ. Ταλιαδώρο μπορεί να έχει κάποιος ένα επιλέον τεχνικό στοιχείο διαθέσιμο.
Και για τους Ανωτέρω λόγους τελικώς είναι αποδεκτός ο όρος ΄΄καλοφωνική εκτέλεση του μαθήματος ΄''
Επίσης η επίγνωσις οτι περι τοιούτου πρόκειται είναι η αιτία οτι δεν ψάλλεται
μετην συχνότητα των άλλων