Περί του «χρόνου» του Δύναμις του Γεωργίου Κρητός

Τετοια ψαλταρα και φωναρα σαν τον κ. Κλωναριδη βγαινει μια στον αιωνα... και εκανε και χρόνια διπλα στον μεγαλο Καραμανη... και φυσικα εχει ερθει σε αμετρητες πανηγυρεις στην Πατρα και περιξ και ΠΑΝΤΑ ανοιχτο Καραμανη εχει! Αλλα σαν μεγαλος ψαλτης που ειναι εχει βαλει στις εκτελεσεις και το προσωπικο του στοιχειο!!! Ειναι ψαλτικη προσωπικοτητα ο ανθρωπος. Εχουν απολυτο δικιο οι συναδελφοι κ. Ζαγκανας και ο κ. Θεοδωρος ο Αιτωλος!!
 
Παρακαλώ τους κυρίους Καλλίμαχο και Διαμαντόπουλο να αναρτήσουν ηχητικό υλικό για μας τους θαυμαστές του μεγάλου Γιάννη Κλωναρίδη!
Καλό υπόλοιπο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής
 

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
Παρακαλώ τους κυρίους Καλλίμαχο και Διαμαντόπουλο να αναρτήσουν ηχητικό υλικό για μας τους θαυμαστές του μεγάλου Γιάννη Κλωναρίδη!
Καλό υπόλοιπο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής


Ενας φίλος έχει αρχίσει και μετρέπει το αρχείο μου σε mp3.
θα σας τα δώσω όλα αλλά όχι χύμα .
Με σειρά
Να μας όλους έχει καλά ο Θεός.
 

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ συνάδελφε , δεν γ΄νώριζα ότι ο Ι. Κλωναριδης ήταν μαθητής του Καραμάνη , ήξερα ότι ο αείμνηστος Μ. Τσαμκιράνης ήταν μαθητής του αείμνηστου Αρχοντα και εκ των καλυτέρων..!! Ο Ι. Κλωναρίδης , εχει τεράστιες φωνητικές ικανότητες , σίγουρα μπορεί να ψάλλει σπουδαία Μαθήματα και από στήθους και το ύφος του εχει κάτι το ιδιαίτερο στις εκτελέσεις του [ Μακεδονικό ] , όπως άλλωστε και των δύο άλλων Μεγάλων , συμπτριωτών του Σ. Φωτόπουλου και Κυρ. Δασκαλούδη. Εχω ακούσει όμως ότι ο Καραμάνης , ακούγοντας τους , διαφωνούσε με τις εκτελέσεις τους και τους έκανε παρατηρήσεις.... Εχοντας ζήσει από κοντά τον Ανεπανάληπτο ΚΑΡΑΜΑΝΗ , από τον οποίο διδάχτηκα πολλά !!!! , θα μου επιτρέψεις να πω ότι ο Αείμνηστος '' ΕΨΑΛΛΕ '' !! ενώ οι χαρισματικοι αυτοι καλλιτέχνες , ψάλλουν μεν , αλλά και το πάνε και λίγο η` πολύ πιό Πέρα.... Ο νοών , νοείτω..!!!!! Προσωπικά χαίρομαι να τους ακούω !!!!!!!! Β. ΤΖΑΝΑΚΟΣ.

Αγαπητέ Βασίλη, δεν έχεις άδικο αλλα γι ναμην αδικήσουμε κάποιον απο
αυτούς που ανέφερες ασ το σηζητήσουμε σε κάποια άλλη θέση.
Ασ το μεταφέρουν οι συντονιστές κάπου αλλού.

Δεν διαφωνείς οτι τους οφείλουμε σεβασμό.

Εχω καταλάβει οτι μιλάς απο βιώματα.
Χαίρομαι να σε έχω συνομιλητή.

Υ.Γ.: τρίτη φορά το γράφω το μήνυμα...
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Συνάδελφοι . Εγράφησαν πολλά γιά το δύναμις του Κρητός... Στα μουσικά βιβλία , υπάρχει αυτούσιον και ηχητικά στην πλέον υπεύθυνη ερμηνεία από τον Ναυπλιώτη. ......................................

Παρόλο, τα τετρακόσια (400) και πλέον μηνύματα "περί του χρόνου του Δύναμις του Γ. Κρητός", είδα ότι το Θέμα δεν κλειδώθηκε. "Βρήκα" την αυθεντική εκτέλεση από τον "Πατριάρχη της Εκκλ. Μουσικής μας παράδοσης":


Εάν έχει "ξανά ανέβει", συγχωρέστε με!
Χριστός ανέστη!
 
Last edited:

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
Παρόλο, τα τετρακόσια (400) και πλέον μηνύματα "περί του χρόνου του Δύναμις του Γ. Κρητός", είδα ότι το Θέμα δεν κλειδώθηκε. "Βρήκα" την αυθεντική εκτέλεση από τον "Πατριάρχη της Εκκλ. Μουσικής μας παράδοσης":


Εάν έχει "ξανά ανέβει", συγχωρέστε με!
Χριστός ανέστη!

Η δίεσης στον Γα στην αρχή του μέλους υπάρχει από το πρωτότυπο του Κρητός; Δεν ακούγεται να την κάνει ο Άρχων Ναυπλιώτης.
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Η δίεσης στον Γα στην αρχή του μέλους υπάρχει από το πρωτότυπο του Κρητός; Δεν ακούγεται να την κάνει ο Άρχων Ναυπλιώτης.

Συνάδελφε, "το μυαλό μου πηγαίνει" στη ρήση του Μουσικολόγου - "Άρχοντα του 'Ψαλτολογίου" κ. Χ. Συμεωνίδη, ο οποίος σε αντίστοιχη περίπτωση δικιάς του ερμηνείας κάποιου άλλου μαθήματος, μετά από προσωπική μου ερώτηση - απορία, είχε πει για τις διέσεις που δεν ξεχωρίζουν:
"Εκτελώ διαρκώς, τις διέσεις σ' όλη την πορεία του μέλους"!
Πιθανόν, το ίδιο να συμβαίνει και στην παρούσα ηχογράφηση του αείμνηστου 'Αρχοντα Ιακ. Ναυπλιώτη!
Ως γνωστόν, τα σημεία αλλοιώσεως δεν είναι μόνο απλά (δίεση ή ύφεση)!
Διακρίνονται σε μονόγραμμες, δίγραμμες, τρίγραμμες!
Μ' αυτή τη λογική, πιθανόν να εκτελεί δίεση, που ο φθόγγος Γα, είναι σχεδόν "κολλημένος" στο φθόγγο Δι!
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
Σπουδαίο μάθημα κι ευχαριστούμε πολύ για την ανάρτηση! Η αλήθεια είναι ό,τι εξαρχής με παραξένεψε αυτή η δίεση στον Γα, μιας και ο δεύτερος ήχος δεν συνηθίζει τέτοια έλξη..(π.χ. πιο πολύ θα ταίριαζε σε ένα Άγια). Αλλά ούτος η άλλως είναι μόνο 2 μόρια οπότε δεν ακούγεται έντονα.
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
Παρόλο, τα τετρακόσια (400) και πλέον μηνύματα "περί του χρόνου του Δύναμις του Γ. Κρητός", είδα ότι το Θέμα δεν κλειδώθηκε. "Βρήκα" την αυθεντική εκτέλεση από τον "Πατριάρχη της Εκκλ. Μουσικής μας παράδοσης":


Εάν έχει "ξανά ανέβει", συγχωρέστε με!
Χριστός ανέστη!

Δυστυχώς κατέβηκε από τον σωλήνα το εν λόγω βίντεο. Δεν γνωρίζω τον λόγο.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Η ερμηνεία του Ιακώβου Ναυπλιώτου υπάρχει ούτως ή άλλως στο τρίτο μήνυμα του θέματος.
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
Η ερμηνεία του Ιακώβου Ναυπλιώτου υπάρχει ούτως ή άλλως στο τρίτο μήνυμα του θέματος.

Νομίζω λείπει ένα μέρος της στην αρχή και εκτός αυτού η ποιότητα της ηχογράφησης που είχε ανέβει στον σωλήνα ήταν σαφώς καλύτερη. Μάλλον κατέβηκε λόγω πνευματικών δικαιωμάτων.
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος


Ο άψογος χρόνος "του Άρχοντα των Αρχόντων των Αναλογίων", ας είναι μέτρο σύγκρισης των δικών μας, πολλές φορές, βεβιασμένων & επιπόλαιων χρονικών αγωγών, αργών ή σύντομων, που εφαρμόζουμε κατά την εκτέλεση των μαθημάτων.

Υ.Γ.: όντως, "τα εκτελούμε ελεύθερα", νομίζοντας ότι τα "τονίζουμε" καλλίτερα!
 
Last edited:

PanagiotisK

ως άνωθεν^
Εντάξει, πιστεύω είναι υπερβολικό να κολλάμε έτσι στο γράμμα του νόμου.

Η παράδοσή μας, είναι ζώσα, αλλάζει και προσαρμόζεται, πάντα μέσα

στους γνωστούς, σε όλους μας, κανόνες. Επίσης, θα έλεγα να χαλαρώσουμε

λίγο με την υπερ-αυθεντία του Ναυπλιώτη. Ναι, φοβερός και τρομερός,

αλλά έτσι όπως πάμε, θα μετονομάσουμε τη Βυζαντινή Μουσική σε Ναυπλιωτική Μουσική...

Δεν είναι έτσι, νομίζω...

Να και μια καθηλωτική εκτέλεση από τον μέγιστο ερμηνευτή κατ' εμέ:

Δύναμις Κρητός

(με ηρεμία το κράξιμο, ε;:D)
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Εντάξει, πιστεύω είναι υπερβολικό να κολλάμε έτσι στο γράμμα του νόμου.

..........................................................................................................
Δεν είναι έτσι, νομίζω...

Να και μια καθηλωτική εκτέλεση από τον μέγιστο ερμηνευτή κατ' εμέ:

Δύναμις Κρητός

(με ηρεμία το κράξιμο, ε;:D)

Ευχαριστούμε για την ανάρτηση.
Θα ήθελα να κάνω, καλοπροαίρετα, τις εξής παρατηρήσεις:
1. Στο πρωτότυπο, αυθεντικό "Δύναμις του Κρητός", η μελωδία δεν είναι ακριβώς έτσι όπως την ψάλλει, διασκευασμένα, ο αείμνηστος Άρχ. Μ. Χατζημάρκος! Καλλίτερα την πιο πάνω εκτέλεση να την ονομάζουμε "διασκευή του Δύναμις του Κρητός"!
2. Η ιεροπρέπεια του Εκκλησιαστικού χώρου, επιβάλλει να ψάλλουμε σε "Εκκλησιαστικές βάσεις" κι όχι σε "συναυλιακές", όπου εκεί, (στο συναυλιακό χώρο), γίνονται πολλά προς επίδειξη ικανοτήτων. Αντίθετα στον Εκκλησιαστικό χώρο, γίνονται για να "έλθουμε εις εαυτόν", πράγμα το οποίο δεν βοηθούν να υλοποιηθεί, "τα ψιλά ίσα" που ψάλλει στην πιο πάνω ηχογράφηση ο καλλικέλαδος, αείμνηστος Άρχοντας, δάσκαλος Πρωτοψάλτης!
3. Ο αείμνηστος Άρχων Μουσικοδιδάσκαλος Δ. Σουρλαντζής, του οποίου το έργο φαίνεται και αναγνωρίζεται , κατά τη γνώμη μου, περισσότερο τώρα, ήταν από τους υψίφωνους Ιεροψάλτες. Όμως, ενώ μπορούσε, δεν έψαλλε στους Ι. Ναούς, σε υπερβολικά ψηλές βάσεις, σεβόμενος την ιερότητα του Εκκλησιαστικού χώρου και το σκοπό τον οποίο, αυτός υπηρετεί!
Μάλιστα, μας έλεγε, χαρακτηριστικά, στο Μακεδονικό Ωδείο όπου φοιτούσα: "Να ψάλλετε πάντα με πενήντα τα εκατό (50)%"! Αυτό αφορούσε, τόσο την ένταση της φωνής μας, όσο και τα περιθώρια του ίσου, του κάθε ήχου του μαθήματος, που θα έπρεπε να "πάρουμε"!
 
Last edited:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Και ποιος οριζει αυτες τις ''εκκλησιαστικες'' βασεις;...
Ο Αρχοντας Δ. Σουρλαντζης,μπορει να ελεγε να ψαλουμε με το 50% της φωνης μας,ομως αυτο δεν μπορει να εμποδισει εμενα,πχ. να ψαλλω το εν λογω Δυναμις 2 φωνες επανω,εφοσον φυσικα το επιτρεπει η φωνη μου.
Αν παλι το ψαλλω 1 φωνη κατω,θα ειναι νεροβραστο και ανοστο και ουτε θα το ευχαριστηθω.
Οποτε οικονομια στη φωνη μεν,οχι παυση της οραξης στο ψαλλειν δε....:wink:

Το οτι εχω ορεξη και κεφι να ψαλλω,δε σημαινει οτι επιδεικνυομαι κιολας....
Εχει διαφορα η μια κατασταση με την αλλη...
Βασεις λοιπον εκκλησιαστικες,στανταρ δηλ. δεν υπαρχουν...
Αλιμονο αν ημασταν ρομποτ....:eek:
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Και ποιος οριζει αυτες τις ''εκκλησιαστικες'' βασεις;.............................................................................................................Οποτε οικονομια στη φωνη μεν, οχι παυση της οραξης στο ψαλλειν δε....
........................................................................................................
Βασεις λοιπον εκκλησιαστικες, στανταρ δηλ. δεν υπαρχουν...
Αλιμονο αν ημασταν ρομποτ....:

Τις Εκκλησιαστικές βάσεις τις προσδιορίζει, η ιερότητα του Εκκλησιαστικού χώρου, όπου Στρατευομένη και θριαμβεύουσα Εκκλησία συνυπάρχουν!
Επίσης, ένα μεγάλο μέρος των Ιεροψαλτών, πριν αρχίσει την εκτέλεση κάποιου μαθήματος, συμβουλεύεται τονοδότη! (Τυχαίο?)
Ισχύει για όλους, η σοφή ρήση του Σόλωνα: «Μηδένα προ του τέλους μακάριζε»!
Συγκεκριμένα, στον Ιεροψαλτικό κόσμο, όσοι εκ των Ιεροψαλτών έκαναν χρηστή & λελογισμένη χρήση της φωνής τους, μέχρι "τα βαθιά γεράματα", όπου οι σωματικές δυνάμεις σταδιακά εγκαταλείπουν, δεν αντιμετώπισαν φωνητικό πρόβλημα. Το αντίθετο συμβαίνει στην "φωνητική κατάχρηση"!
 

PanagiotisK

ως άνωθεν^
Αδερφέ Νεκτάριε, ευθυμεί τις; ψαλλέτω!

Τα έχουμε ξαναπεί εδώ στο φόρουμ γι' αυτό και οι συνάδελφοι δεν

μπαίνουν στον κόπο να απαντήσουν. Άκου τη συνέντευξη της εκπομπής

"Πρόσωπα και Παράδοση" με καλεσμένο τον Π. Λάλεζα, ο οποίος κάνει

μια αναφορά στον δάσκαλο, ορμώμενος από το απόσπασμα του Α.Ε. που

ακούγεται στο άνοιγμα.
http://www.youtube.com/watch?v=p-3L7kSALTE# στο 13:49

Πόσο δίκιο έχει;

Και τι έγινε κι αν κάνεις και μια ανάλυση παραπάνω;
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Αδερφέ Νεκτάριε, ευθυμεί τις; ψαλλέτω!

Τα έχουμε ξαναπεί εδώ στο φόρουμ γι' αυτό και οι συνάδελφοι δεν

μπαίνουν στον κόπο να απαντήσουν. Άκου τη συνέντευξη της εκπομπής

"Πρόσωπα και Παράδοση" με καλεσμένο τον Π. Λάλεζα, ο οποίος κάνει

μια αναφορά στον δάσκαλο, ορμώμενος από το απόσπασμα του Α.Ε. που

ακούγεται στο άνοιγμα.
http://www.youtube.com/watch?v=p-3L7kSALTE# στο 13:49

Πόσο δίκιο έχει;

Και τι έγινε κι αν κάνεις και μια ανάλυση παραπάνω;

Τι εγινε αν κανεις μια αναλυση παραπανω? Δυσκολευεις αυτους που δεν γνωριζουν μουσικη και τους ειναι αδυνατο να διαβασουν, και αυτο ειναι που τους καιει!!!
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Τι εγινε αν κανεις μια αναλυση παραπανω? Δυσκολευεις αυτους που δεν γνωριζουν μουσικη και τους ειναι αδυνατο να διαβασουν, και αυτο ειναι που τους καιει!!!

Αν γινόταν να άκουγε τη συγκεκριμένη εκτέλεση του Μ. Χατζημάρκου ο Ι. Ναυπλιώτης πώς θα αντιδρούσε; Για μένα η απάντηση είναι προφανής. Εικάζω ότι δε θα διέφερε (και πολύ) από αυτή που είχε ο διάδοχός του Κ. Πρίγγος....
 

PanagiotisK

ως άνωθεν^
Τι εγινε αν κανεις μια αναλυση παραπανω? Δυσκολευεις αυτους που δεν γνωριζουν μουσικη και τους ειναι αδυνατο να διαβασουν, και αυτο ειναι που τους καιει!!!

:D:D:D χαχαχαχαχαχαχαχαχα!!!

κ. Γιάννη έτσι είναι!

Νεκτάριε δεν έχουν όλοι τις ίδιες φωνές. Αλλού νιώθεις άνετα να

ψάλλεις εσύ, αλλού κάποιος άλλος. Τι μανία είναι αυτή να τα βάζετε όλα

σε καλούπια;

Ο Χατζημάρκος κούρασε τη φωνή του όχι γιατί έψαλλε ψηλά, αλλά

γιατί έψαλλε ΠΟΛΥ. Δεν έχετε ιδέα πόσο πολύ. Ξέρετε ότι στα μαθήματα

που έκανε, τα έδινε όλα για όλα; Σε κάθε έναν μερακλή μαθητή!

Που είναι βρε παιδιά, τόσους μαθητές είχε, δεν βγαίνει κανένας να τα πει;

Κάθε μέρα έψαλλε ώρες ατελείωτες. Πόσο να αντέξει; Μα και πάλι, δείτε

κάτι ηχογραφήσεις της δεκαετίας '90 με αρχές 2000, μια χαρά έψαλλε.

Δείτε αυτή στο youtube στον Άγιο Μηνά τέλη του '96. Κορυφή ο άνθρωπος.

Δεν λέω να ψάλλουν όλοι έτσι, απλά λέω ο καθένας με τη φωνή του.

Ρομποτάκια σώνει και καλά να γίνουμε. Και οι μεν και οι δε. Χαλαρώστε

και υμνείτε τον Θεό, εκ καρδίας, με το, κατ' αναλογίαν, δοθέν τάλαντον. Τα άλλα

είναι υπερβολές. Τα μουσικά κείμενα είναι, πιστεύω, ένας μπούσουλας,

ένας γενικός κανόνας που ορίζει τη μουσική φράση την οποία είχε στο

μυαλό του ο συνθέτης, Ο ΟΠΟΙΟΣ, όταν το έγραψε, κ α ι ν ο τ ό μ η σ ε.

Γιατί ο Κρης, ο Ρεδαιστηνός, ο Ιάκωβος, ο Φωκαεύς και άλλοι, επιτρέπεται

να δημιουργήσουν και να διασκευάσουν και εσύ όχι; Και αν πούμε και το συνειθισμένον

σε χρονική αγωγή Κρητός και τι έγινε; Δεν το βαφτίζω παράδοση. Προσωπική

ερμηνεία είναι. Οι παλιοί γιατί να έχουν προσωπικές ερμηνείες και εμείς όχι;

(Πάντα, εννοείται, μέσα σε όρια όχι ό,τι να' ναι)

Εδώ οι τρεις δάσκαλοι είχαν μικρο-διαφορές μεταξύ τους. Αλλιώς τα έβλεπε ο ένας, κάπως

αλλιώς ο άλλος, απλά είχαν, κοινό παρονομαστή.
 
Top