Timos Prattas
Νέο μέλος
Γιατί είναι το Κοντάκιον της εορτής στο μέρος που πρέπει να είναι Κάθισμα (στο Α' "Και νύν");
Γιατί είναι το Κοντάκιον της εορτής στο μέρος που πρέπει να είναι Κάθισμα (στο Α' "Και νύν");
Γιατί στίς 16/9 (http://analogion.gr/glt/texts/Sep/16.uni.htm) εἶναι κάθισμα (Μετὰ τὴν α' Στιχολογίαν) καί τό τυπικό σύμφωνα μέ τό ὁποῖο συντάσσει ὁ Νεκτάριος τό φυλλάδιο (παραπέμπει ὁ Νεκτάριος) γράφει:Γιατί είναι το Κοντάκιον της εορτής στο μέρος που πρέπει να είναι Κάθισμα (στο Α' "Και νύν");
ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ τὰ ἀναστάσιμα καὶ ἀνὰ ἓν τῆς ἑορτῆς (16ης Σεπτ.) ἀντὶ θεοτοκίων.
Συγκρίνοντας τα Δίπτυχα με το Μικρό Τυπικό εκδόσεως Παναγόπουλου υπάρχει ασυμφωνία σχετικά με τους Αίνους της Κυριακής μετά την Ύψωση.
Τα Δίπτυχα προβλέπουν Αναστάσιμα 4 και της Αγίας 4 (3 στιχηρά & το Δοξαστικό) ενώ το Μικρό Τυπικό Αναστάσιμα 3, της Αγίας 3 και της Εορτής 2.
Εξ΄αιτίας της παραπάνω ασυμφωνίας ανέτρεξα στο ΤΜΕ του Γ. Βιολάκη και εκεί πάλι παρουσιάζεται παρόμοια ασυμφωνία μεταξύ της Προθεωρίας του τυπικού όπου στην παράγραφο 31 σελ. 24 προβλέπει ότι και το Μικρό Τυπικό, της Κυριακής μετά την Ύψωση σελ. 79 όπου προβλέπει Αναστάσιμα 4 και της Εορτής 4 και της 16ης Σεπτεμβρίου σελ. 80 όπου προβλέπει Αναστάσιμα 4 και της Αγίας 4.
Αξίζει προσοχής επίσης το γεγονός ότι ενώ σε όλο τον Όρθρο γίνεται συνδυασμός Αναστάσιμων, Εορτής και Αγίας (Καθίσματα, Κανόνας, κλπ) στους Αίνους όχι.
ὅπως συνηθίζεται (πρβλ. ἐδῶ) καί φαίνεται καί στό ΗΟΠ (ὅ.π.).Δόξα… Τῆς Ἁγίας. Ἦχος γ'. Θείας πίστεως.Λίαν εὔφρανας τοὺς ὀρθοδόξους, καὶ κατῄσχυνας τοὺς κακοδόξους, Εὐφημία Χριστοῦ καλλιπάρθενε· τῆς γὰρ Τετάρτης Συνόδου ἐκύρωσας, ἃ οἱ Πατέρες καλῶς ἐδογμάτισαν, Μάρτυς ἔνδοξε, Χριστὸν τὸν Θεὸν ἱκέτευε, δωρήσασθαι ἡμῖν τὸ μέγα ἔλεος.
Ἐδῶ φαίνεται ὅτι καί ἡ δική μας κρίση ὡς προεστώτων (ἀναφέρομαι καί στούς προεστώτας τοῦ ἀναλογίου) μετράει, ἄν προετοιμαζόμεθα καταλλήλως καί συνεννοούμεθα καταλλήλως καί ἄν ἡ κρίση μας δέν εἶναι ἄκριτος καί βασίζεται σέ ἔγκυρες ἀνάλογες πρακτικές καί γνώσεις.
Τό τυπικό δέν εἶναι δόγμα, ἀλλά αὐτό δέν σημαίνει ἀνεθυνότητα! Εὐθύνη μέ γνώση καί ταπείνωση!
Ένα παράδειγμα για το τι εννοούσα εκεί.
Ας φέρω ένα απτό παράδειγμα και να ρωτήσω την γνώμη σας.
Για τον σημερινό εσπερινό:
Τα δίπτυχα ορίζουν 3 μεθέορτα
Το ΗΟΠ (αυτό δεν εφαρμόζει το ΤΜΕ;; 3 της εορτής (της κυρίας ημέρας)
Η εκκλησία της Κύπρου 3 της εορτής (της κυρίας ημέρας)
Το ΤΡ και το ΤΑΣ 3 της εορτής (της κυρίας ημέρας)
Το ΤΜΕ στην προθεωρία λέει 3 της εορτής (αυτό δεν είναι πάντα ξεκάθαρο αν αναφέρεται στα της κυρίου ημέρας ή στα μεθέορτα).
Γιατί αυτή η ασυμφωνία του ΤΜΕ με τα παλαιά; Ποιός ο λόγος; Γιατί αυτή η ασυμφωνία των ετησίων που εφαρμόζουν το ΤΜΕ;