dkalpakidis
Dimitrios Kalpakidis
Ανοίγω αυτό το θέμα σχετικά με τα Κοντάκια που αναγνώσκονται (ορθότερον όμως να ψάλλονται;...) στον Όρθρο.
Αν και δεν το έχω πολύ -ψάξει, έχω την εντύπωση ότι υπάρχει μια σχετική σιωπή στο ΤΑΣ σχετικά με τα Αναστάσιμα Καθίσματα.
Επίσης διαπιστώνω και μια διαφοροποίηση στις επιλογές των Τυπικών (εννοώ Τυπικά κι όχι βοηθήματα...) όταν υπάρχουν πολλά Κοντάκια σε μιά Κυριακή.
Άλλες φορές το Αναστάσιμον Κοντάκιον μετά του Οίκου στην γ' ωδή και άλλες φορές στην στ' (θεωρείται επισημότερη θέση η δεύτερη???).
Όταν έχουμε πάνω από δύο Κοντάκια κάποια Τυπικά προτιμούν να παραλείπουν το Αναστάσιμο.
(Μήπως εξαιτίας της Υπακοής =ρόλος Κοντακίου στην Θεία Λειτουργία)
Απορία:
γιατί ψάλλουμε καθίσματα μετά το Κοντάκιον της γ' ωδής ενώ στην στ' επακολουθεί το Συναξάριον;
γιατί υπάρχουν ενδείξεις ότι Κοντάκιον και Υπακοή - Κάθισμα παίζουν τον ίδιο ρόλο;
Μήπως η σχετική "απαγόρευση" της χρήσης Καθίσματος εάν ψαλλεί η Υπακοή (που επέχει θέση καθίσματος) πρέπει να έχει επέκταση και σε άλλες περιπτώσεις;
Ελπίζω να μήν σας μπέρδεψα!
Αν και δεν το έχω πολύ -ψάξει, έχω την εντύπωση ότι υπάρχει μια σχετική σιωπή στο ΤΑΣ σχετικά με τα Αναστάσιμα Καθίσματα.
Επίσης διαπιστώνω και μια διαφοροποίηση στις επιλογές των Τυπικών (εννοώ Τυπικά κι όχι βοηθήματα...) όταν υπάρχουν πολλά Κοντάκια σε μιά Κυριακή.
Άλλες φορές το Αναστάσιμον Κοντάκιον μετά του Οίκου στην γ' ωδή και άλλες φορές στην στ' (θεωρείται επισημότερη θέση η δεύτερη???).
Όταν έχουμε πάνω από δύο Κοντάκια κάποια Τυπικά προτιμούν να παραλείπουν το Αναστάσιμο.
(Μήπως εξαιτίας της Υπακοής =ρόλος Κοντακίου στην Θεία Λειτουργία)
Απορία:
γιατί ψάλλουμε καθίσματα μετά το Κοντάκιον της γ' ωδής ενώ στην στ' επακολουθεί το Συναξάριον;
γιατί υπάρχουν ενδείξεις ότι Κοντάκιον και Υπακοή - Κάθισμα παίζουν τον ίδιο ρόλο;
Μήπως η σχετική "απαγόρευση" της χρήσης Καθίσματος εάν ψαλλεί η Υπακοή (που επέχει θέση καθίσματος) πρέπει να έχει επέκταση και σε άλλες περιπτώσεις;
Ελπίζω να μήν σας μπέρδεψα!
Last edited: