Συνέντευξη με τον Κωνσταντίνο Αγγελίδη από την Πειραϊκή Εκκλησία.

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Άποψή σας. Πάντως, πριν βγάλετε οποιοδήποτε συμπέρασμα για το Πατριαρχείο ας αναλογιστείτε που βρίσκεται χωροταξικά και τι ισορροπίες κρατάει. Εμείς με την ασφάλεια που μας παρέχει η Πατρίδα μας μπορούμε να λέμε μεγάλα λόγια. Για να σας δω εκεί μέσα...θα είχατε την ίδια ευγλωττία; Πιστεύω ότι το Πατριαρχείο μας καλά κρατεί και μας στηρίζει αντί να το στηρίζουμε!!!
Δήλωση νομιμοφροσύνης; Μάλλον κάτι άλλο θέλετε να γράψετε. Μάλλον μπερδεύεστε, όπως μπέρδεψα και εγώ εσάς με τον κ. Γαλάνη Δημήτριο. Συγγνώμη κ. Δημήτριε...
Χαίρετε

Τέλος πάντων, θα πάει αλλού το θέμα και θα επέμβουν οι «μεγάλοι» και δεν έχω όρεξη για κάτι τέτοιο. Οι διαβάζοντες ας κρίνουν και ας τοποθετηθούν αναλόγως.
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
Φτάνει ρε παιδιά πιά! Ως πότε θα τρώμε μόνοι μας τις σάρκες μας; Δε χορτάσατε;
Αντί να χαίρεστε που τόσοι νέοι άνθρωποι μαθαίνουν και ψάλλουν (γιατί η χορωδία του κ. Αγγελίδη έχει κυρίως νέους), έστω κι αν δεν είναι απόλυτα του γούστου σας, πετάτε συνεχώς δηλητήριο. Αν είστε ικανοί, κερδίστε τους εσείς λοιπόν!

Και δεν είναι μόνο για τον κ. Αγγελόπουλο και τον κ. Αγγελίδη κλπ. Εδώ και να πεί "Καλημέρα" κανείς σ' αυτούς θεωρείται ύποπτος και "αιρετικός"!

Πόσες φορές γράφτηκε για τον κ. Μαφίδη ότι ξεκούτιανε και ξεμωράθηκε και γι' αυτό πάει στην Αγ. Ειρήνη!
Πόσες φορές γράφτηκε ότι ο κ. Νεραντζής "χάλασε", γιατί πάτησε το πόδι του στη Σχολή του Καρά!

Αλλά και για ανθρώπους άσχετους με τη Σχολή Καρά.
Πόσες φορές υποτιμήθηκε και λοιδωρήθηκε π.χ. ο Π. Νεοχωρίτης και θεωρήθηκε ανάξιος για συνεχιστής των παλιών Θεσσαλονικέων! Το ίδιο συνέβη και για τον κ. Ι. Λιάκο. Έ, αναστήστε λοιπόν τους πεθαμένους και βάλτε τους να ψάλουν!
Ή πόσες φορές προσπάθειες ανθρώπων που σε μικρά μέρη και με ελάχιστο προσωπικό και βοήθεια προσπαθούν να μεταδώσουν το έστω και λίγο που μπορούν και να κρατήσουν αναμμένη τη φλόγα της Ψαλτικής (βλ. π.χ. παιδιά από τη Βοστώνη) κατηγορήθηκαν και λοιδωρήθηκαν!

Αυτή είναι η αγάπη σας για την Ψαλτική; Τόσο πολύ κοστίζει ένας καλός λόγος ή, έστω, η σιωπή; Τόσο δύσκολο είναι να κρίνει κανείς χωρίς εμπάθεια;

Κρίμα και πάλι κρίμα! Φθορά στη φθορά προσθέτουμε.
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Φτάνει ρε παιδιά πιά! Ως πότε θα τρώμε μόνοι μας τις σάρκες μας; Δε χορτάσατε;
Αντί να χαίρεστε που τόσοι νέοι άνθρωποι μαθαίνουν και ψάλλουν (γιατί η χορωδία του κ. Αγγελίδη έχει κυρίως νέους), έστω κι αν δεν είναι απόλυτα του γούστου σας, πετάτε συνεχώς δηλητήριο. Αν είστε ικανοί, κερδίστε τους εσείς λοιπόν!

Και δεν είναι μόνο για τον κ. Αγγελόπουλο και τον κ. Αγγελίδη κλπ. Εδώ και να πεί "Καλημέρα" κανείς σ' αυτούς θεωρείται ύποπτος και "αιρετικός"!

Πόσες φορές γράφτηκε για τον κ. Μαφίδη ότι ξεκούτιανε και ξεμωράθηκε και γι' αυτό πάει στην Αγ. Ειρήνη!
Πόσες φορές γράφτηκε ότι ο κ. Νεραντζής "χάλασε", γιατί πάτησε το πόδι του στη Σχολή του Καρά!

Αλλά και για ανθρώπους άσχετους με τη Σχολή Καρά.
Πόσες φορές υποτιμήθηκε και λοιδωρήθηκε π.χ. ο Π. Νεοχωρίτης και θεωρήθηκε ανάξιος για συνεχιστής των παλιών Θεσσαλονικέων! Το ίδιο συνέβη και για τον κ. Ι. Λιάκο. Έ, αναστήστε λοιπόν τους πεθαμένους και βάλτε τους να ψάλουν!
Ή πόσες φορές προσπάθειες ανθρώπων που σε μικρά μέρη και με ελάχιστο προσωπικό και βοήθεια προσπαθούν να μεταδώσουν το έστω και λίγο που μπορούν και να κρατήσουν αναμμένη τη φλόγα της Ψαλτικής (βλ. π.χ. παιδιά από τη Βοστώνη) κατηγορήθηκαν και λοιδωρήθηκαν!

Αυτή είναι η αγάπη σας για την Ψαλτική; Τόσο πολύ κοστίζει ένας καλός λόγος ή, έστω, η σιωπή; Τόσο δύσκολο είναι να κρίνει κανείς χωρίς εμπάθεια;

Κρίμα και πάλι κρίμα! Φθορά στη φθορά προσθέτουμε.

Θα ηταν καλυτερα κατα τη γνωμη μου, να αναφερετε μια προς μια τις αντιρρησεις σας, αιτιολογωντας τες! Αν εσας σας αρεσει το αδιακριτο τσουβαλιασμα, με γεια σας με χαρα σας, κρατηστε το ομως αποκλειστικα για τον εαυτο σας!!!
 

greek487

Tasos N.
Φτάνει ρε παιδιά πιά! Ως πότε θα τρώμε μόνοι μας τις σάρκες μας; Δε χορτάσατε;
Αντί να χαίρεστε που τόσοι νέοι άνθρωποι μαθαίνουν και ψάλλουν (γιατί η χορωδία του κ. Αγγελίδη έχει κυρίως νέους), έστω κι αν δεν είναι απόλυτα του γούστου σας, πετάτε συνεχώς δηλητήριο. Αν είστε ικανοί, κερδίστε τους εσείς λοιπόν!

Και δεν είναι μόνο για τον κ. Αγγελόπουλο και τον κ. Αγγελίδη κλπ. Εδώ και να πεί "Καλημέρα" κανείς σ' αυτούς θεωρείται ύποπτος και "αιρετικός"!

Πόσες φορές γράφτηκε για τον κ. Μαφίδη ότι ξεκούτιανε και ξεμωράθηκε και γι' αυτό πάει στην Αγ. Ειρήνη!
Πόσες φορές γράφτηκε ότι ο κ. Νεραντζής "χάλασε", γιατί πάτησε το πόδι του στη Σχολή του Καρά!

Αλλά και για ανθρώπους άσχετους με τη Σχολή Καρά.
Πόσες φορές υποτιμήθηκε και λοιδωρήθηκε π.χ. ο Π. Νεοχωρίτης και θεωρήθηκε ανάξιος για συνεχιστής των παλιών Θεσσαλονικέων! Το ίδιο συνέβη και για τον κ. Ι. Λιάκο. Έ, αναστήστε λοιπόν τους πεθαμένους και βάλτε τους να ψάλουν!
Ή πόσες φορές προσπάθειες ανθρώπων που σε μικρά μέρη και με ελάχιστο προσωπικό και βοήθεια προσπαθούν να μεταδώσουν το έστω και λίγο που μπορούν και να κρατήσουν αναμμένη τη φλόγα της Ψαλτικής (βλ. π.χ. παιδιά από τη Βοστώνη) κατηγορήθηκαν και λοιδωρήθηκαν!

Αυτή είναι η αγάπη σας για την Ψαλτική; Τόσο πολύ κοστίζει ένας καλός λόγος ή, έστω, η σιωπή; Τόσο δύσκολο είναι να κρίνει κανείς χωρίς εμπάθεια;

Κρίμα και πάλι κρίμα! Φθορά στη φθορά προσθέτουμε.

Ερωτήσεις που θα μπορούσε ο καθένας μας, ων πρώτος ειμι εγώ, να ρωτήσει τον εαυτόν του προσωπικά και ιδιωτικά.

Αυτή είναι η αγάπη σας για την Ψαλτική;

Τόσο πολύ κοστίζει ένας καλός λόγος ή, έστω, η σιωπή;

Τόσο δύσκολο είναι να κρίνει κανείς χωρίς εμπάθεια;
Ευχαριστούμε κ. Αρβανίτη.


 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος

Χριστός ανέστη, κ. Τάσο.
Ευχαριστούμε για την προάσπιση των αυτονόητων!
Ας ακούσουμε το Απολυτίκιο εις τη Σύναξη των Αθωνιτών Πατέρων:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=agrv8WJVPIc, καθώς και έναν Πολυέλεο από το Βυζαντινό χορό "ΤΡΟΠΟΣ":
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=FfxMdmp9N2c
Είναι φανερή, κατά τη γνώμη μου, η επίδραση της "Αγιονορείτικης Παράδοσης" στον τρόπο εκτέλεσης των μαθημάτων.
Εξ' άλλου, το αναφέρει ξεκάθαρα στη συνέντευξή του ο δάσκαλος & χοράρχης του Βυζαντινού χορού "ΤΡΟΠΟΣ".
Αξίζουν συγχαρητήρια, τόσο ο χοράρχης, όσο και τα μέλη της χορωδίας.
Η προσπάθειά τους βρίσκεται προς τη σωστή κατεύθυνση.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Σίγουρα όχι αυτή που μας έδωσε ο Θεοτοκάτος. Το Πατριαρχείο καταδίκασε το θεωρητικό του Καρά. Άρα, αυτά που μας λέει ο Θεοτοκάτος δεν στέκουν. Πως θα διδάξεις από το θεωρητικό του Καρά, αν δεν ασπαστείς τις απόψεις του Καρά; Το κάθε θεωρητικό πόνημα έχει προσωπική γραφίδα. Σίγουρα οι κύριοι και οι Πατέρες που συνέταξαν την επιστολή έχουν τους λόγους τους, βάσει των οποίων οδηγήθηκαν στα συμπεράσματα που μας κατέθεσαν. Κάποια στιγμή ίσως μας τους αποκαλύψουν και τότε θα έχετε και εσείς κ. Σκρέκα τις απαντήσεις-εξηγήσεις...

Μου αρέσουν οι βεβαιότητες....
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Συνέχεια της απομαγνητοφώνησης της συνέντευξης από την προηγούμενη σελίδα στο χρονικό σημείο 40:21 και ολοκλήρωσή της


Κωνσταντίνος Αγγελίδης: Ξέρετε αυτό που είναι λάθος, και πολλές φορές το αφήνουμε λίγο απ’ έξω, τι είναι; Το θέμα της αναλυτικής γραφής. Και εδώ είναι ένα μεγάλο λάθος που έχουν δημιουργήσει μια σωρεία ανθρώπων και εκδόσεων, γιατί με την αναλυτική γραφή, ναι θα μου πείτε αμέσως την ερώτηση


π.Γρηγόριος: Με προλάβατε


Κωνσταντίνος Αγγελίδης: Για να έχει ενδιαφέρον λοιπόν, με την αναλυτική γραφή καταστρέφουμε το μέλος και έτσι έχει γίνει με τις έντυπες εκδόσεις.



π.Γρηγόριος: Ακριβώς για τις εκδόσεις. Σήμερα όμως, υπάρχουν πληθώρα κομματιών, π.χ. δοξολογίες υπάρχουν πάρα πολλές, όχι μόνο από τους παλαιούς, αλλά και από τους νεώτερους. Έχουν γράψει πάρα πολλοί χερουβικά. Με αυτό τι γίνεται; Παραδείγματος χάριν, οι Θεσσαλονικείς οι δάσκαλοι οι νέοι, έχουν γράψει ωραία χερουβικά. Όμως τα περισσότερα είναι αναλυμένα από τους παλαιούς. Τι κάνουμε εδώ πέρα όσον αφορά τις εκδόσεις;



Κωνσταντίνος Αγγελίδης: Πάλι θα μνημονεύσω την Κωνσταντινούπολη γιατί ήταν μια συζήτηση που είχα εκεί, με πρωτοψάλτη. Ακριβώς ήταν αυτό που μου είχε πει. Πρέπει παιδί μου να δίνουμε μεγάλη σημασία στις κλασσικές εκδόσεις. Και όταν έλεγε κλασσικές εκδόσεις, εννοούσε ακριβώς το Αναστασιματάριον που ξέρουμε ή του Πέτρου ή του Ιωάννου, το Ειρμολόγιον το αντίστοιχο, τη Μουσική Κυψέλη του Στεφάνου. Από κει και πέρα νομίζω ότι είτε άνθρωποι που είχαν οφίκιο ή δεν είχαν οφίκιο και προχώρησαν σε εκδόσεις, δημιούργησε ο καθένας το δικό του Αναστασιματάριον. Η αναλελυμένη γραφή όμως, καταστρέφει το πρωτότυπο και σε περιορίζει.


π.Γρηγόριος: Αλλοιώνει. Αλλοιώνει.


Κωνσταντίνος Αγγελίδης: Σε περιορίζει! Καταρχήν ποιος θα είναι αυτός που θα αποφασίσει; Υπήρχε κάποια στιγμή μια σκέψη, να βρεθεί η καλύτερη απόδοση, η καλύτερη ερμηνεία, να την αναλύσουμε και να πούμε πως αυτή είναι η καλύτερη απόδοση και όλοι πρέπει να ψάλλουμε τη συγκεκριμένη θέση. Ρωτάω, ποιοι θα αποφασίσουν ποια είναι η καλύτερη;



π.Γρηγόριος: Να το θέσω κι αλλιώς;



Κωνσταντίνος Αγγελίδης: Ναι


π.Γρηγόριος: Δεν είναι μόνο το ζήτημα ποιοι θα αποφασίσουν, γιατί όμως εμένα να μου επιβάλει τι θα πω. Εμένα η φωνή μου μπορεί να κάνει κάτι παραπάνω ή εσάς η φωνή σας μπορεί να κάνει κάτι παραπάνω


Κωνσταντίνος Αγγελίδης: ή λιγότερο


π.Γρηγόριος: ή λιγότερο. Να είμαστε ελεύθεροι να κάνουμε τις αναλύσεις που μπορούμε.

Κωνσταντίνος Αγγελίδης: Πολλές φορές σηκώνεσαι και είσαι κρυωμένος και δε μπορείς να αποδώσεις, λόγω ώρας, λόγω κούρασης. Μα πρέπει να κάνεις τη συγκεκριμένη θέση; Αυτό το λέω γιατί είναι μεγάλη βλάβη σ’ αυτό που έχει γίνει σε σχέση με τις διασκευές. Ξέρετε άλλωστε από όλο αυτό το πεδίο των εκδόσεων, τι ακριβώς καταστροφή υπάρχει. Τι μου προσφέρει κάποιος να μου φέρει να Ανοιξαντάρια του Φωκαέως και να γράψει επάνω κατά την πατριαρχική παράδοση; Ποια είναι η πατριαρχική παράδοση; Του Πρίγγου ή του Ναυπλιώτη; Του Ναυπλιώτη ή του Αστέρη; Όλες είναι καλές. Αλλά είναι μία; Και ο Ναυπλιώτης πάντα έψελνε με συγκεκριμένο τρόπο; Δεν άλλαξε κάποια στιγμή; Το ίδιο είναι και με το Άγιον Όρος. Δεν είναι κάτι που υπολείπεται. Οπότε θα φτάσουμε να λέμε τα Ανοιξαντάρια του Φωκαέως με χίλιες πεντακόσιες παραλλαγές. Όταν έχεις το κλασσικό κείμενο μόνο του, χωρίς να το αναλύσεις εννοώ, αναλελυμένο, έχει ο καθένας τη δυνατότητα να βάζει πάνω το κομμάτι της ψυχούλας του και της παράδοσής του. Οι Αγιορείτες ψάλτες θα βάλουν τη δικιά τους παράδοση. Οι Κωνσταντινουπολίτες τη δική τους παράδοση. Αλλά όταν έχεις περιορισμό; Δε νομίζω ότι υπάρχει όφελος.

Ένα πολύ ωραίο παράδειγμα σ’ αυτό, πάλι ίσως προτρέχω, είναι ο Μελέτιος ο Συκεώτης στο Άγιον Όρος. Υπάρχουν χειρόγραφά του, είχε ασχοληθεί ένας μαθητής μ’ αυτό. Υπάρχουν χειρόγραφά του που είχε κρατήσει την κλασσική γραμμή του κειμένου, και πάνω από τη θέση που ήθελε να κάνει ή την ενέργεια της πεταστής που λέτε, μάλιστα, έχει μια δίφωνη ανάβαση της πεταστής.


π.Γρηγόριος: Την αναλύει με μικρότερα γράμματα.


Κωνσταντίνος Αγγελίδης: Την αναλύει με μικρότερα γράμματα, για να μπορεί να το πει στη διδασκαλία, ότι ξέρεις εδώ έχεις το κλασσικό σου κείμενο, και σου δίνει τη μία δυνατότητα. Προφορικά όμως το έλεγε με διάφορες.



π.Γρηγόριος: Κύριε Αγγελίδη όμως σήμερα, δυστυχώς έχει το θέμα πάρει μεγάλες διαστάσεις. Διότι δεν υπάρχουν κλασσικά μαθήματα, και πιάνουν μόνο από νεώτερους δασκάλους, τα αναλυμένα. Πώς θα ξαναγυρίσουμε πίσω όμως;



Κωνσταντίνος Αγγελίδης: Να θυμηθώ και πάλι κάτι πρόχειρο που έχω σημειώσει; Πάλι θα μνημονεύσω το Γρηγόριο Στάθη. Λέει, Η αδιάκοπη ψαλτική παράδοση είναι θησαύρισμα της ψαλτικής τέχνης ως τις μέρες μας, με αλληλοδιάδοχη σειρά σοβαρών ψαλτών. Πρέπει όμως να περιχαρακώνεται με θεωρητική γνώση, για να μην εκτρέπεται και εκπίπτει, σε ευτελή ψαλτικά καμώματα.

Εδώ δεν είναι σύγκρουση. Ξέρετε πολλές φορές όταν λέγονται τέτοιες φράσεις μπορεί να θεωρείται μια σύγκρουση μεταξύ ψαλτών και μουσικολόγων. Όχι. Γίνεται κάτι με αγάπη. Κι αυτό έχει σχέση με τις διασκευές, με τον τρόπο που διδάσκεις, μέλη που συνθέτεις. Μπορεί να υπάρξει επιστροφή, αρκεί να υπάρξει διάθεση για έρευνα, να γυρίσεις δηλαδή προς τις πηγές. Όταν λέμε όμως έρευνα , ξαναλέω, δε μιλάω μόνο για το δάσκαλό μου που μπορεί να ήταν από το 1930 ’40 ’50 και μετά. Καλό είναι να δούμε τι γίνεται και πιο πίσω κι από την άλλη, να φύγουμε λίγο από τον εγωισμό που μπορεί να έχει ο καθένας ότι κατέχει την πάσα αλήθεια, και να ανοιχτεί λίγο αυτός ο διάλογος. Να μην απορρίπτει εννοώ ο ένας τον άλλο. Γιατί μπορεί και ο διπλανός μας, κάτι να προσφέρει, κάτι να ξέρει.


π.Γρηγόριος: Μεγάλο θέμα είναι και οι υφεσοδιέσεις. Σ’ αυτό τι έχουμε;



Κωνσταντίνος Αγγελίδης: Έχω μπροστά μου, τη φράση ακριβώς που έλεγε ο βυζαντινός θεωρητικός. Λέει, τα γαρ λεπτά των φωνών έχουσιν αριθμόν, όν οι πολλοί αγνοούσιν ως ουκ ακηκοότες ουδέ μεμαθηκότες, ως αμελείς. Οι ασχολούμενοι με την ψαλτική τέχνη, το λέμε έτσι λοιπόν για να βρεθούμε στο Οικουμενικό μας Πατριαρχείο, ξέρουν. Έκαναν το έργο αυτό οι τρεις δάσκαλοι, αλλά ήρθε μία μουσική επιτροπή λίγα χρόνια αργότερα, ’81 ’83 συνέρχεται η πατριαρχική επιτροπή για να διορθώσει ατέλειες ή να συμπληρώσει τα κενά της νέας μεθόδου. Ακόμα και στο Οικουμενικό Πατριαρχείο με την παράδοση που υπήρχε, υπήρξε μια επανεξέταση στο θέμα των έλξεων. Σήμερα υπάρχουν ηλεκτρονικά μηχανήματα, που μπορούν να καταγράψουν όλες αυτές τις λεπτομέρειες. Υπάρχουν οι μουσικοί που μπορούν να βοηθήσουν σ’αυτή τη διαδικασία των έλξεων. Γνωρίζουμε όλοι τη φράση του Γαβριήλ του Ιερομονάχου που λέει ότι είναι γνωριστική ιδέα του κάθε ήχου. Ως παράδειγμα να σας το πω.

Κάποτε έλεγαν, χάλασε ο πρώτος ήχος μ’ όλες αυτές τις διέσεις που βάζουν στον πρώτο ήχο. Ο πρώτος ήχος δεν έχει το ΓΑ δίεση δεν έχει ποτέ έλξη. Στον Άγια αν πάμε, στη θεωρία της μουσικής επιτροπής, στο κείμενο, λέει εκεί ότι η έλξη είναι σαν του πρώτου ήχου. Και μιλά για το ΓΑ δίεση. Όλοι ξέρουν τον Άγια, και όλοι κάνουν στον Άγια το ΓΑ δίεση. Όλοι οι ψάλτες και απ’ το Πατριαρχείο και απ’ το Άγιον Όρος. Άρα το αγνοούμε αυτό του πρώτου ήχου; Το αν δε το κάνει ο δάσκαλός μου σημαίνει δεν υπάρχει; Εγώ δεν έχω καμία αντίρρηση να επανέλθει οποιαδήποτε επιτροπή



π.Γρηγόριος: Μάλλον είναι ημιμάθεια.



Κωνσταντίνος Αγγελίδης: Όχι, αλλά ας έλθει οποιαδήποτε επιτροπή. Ξέρετε δόξα τω Θεώ, επειδή ακριβώς υπάρχουν σήμερα άνθρωποι που είναι ερευνητές, είτε είναι παραδοσιακοί ψάλτες ή έχουν προχωρήσει ένα βήμα παραπάνω στο θέμα της θεωρίας, μπορεί να συνέλθει οποιαδήποτε επιτροπή αλλά να αποφανθεί με τεκμηριωμένη άποψη. Σ’ όλα τα κεφάλαια. Είπαμε ήδη περί απηχημάτων, είπαμε περί μουσικής έκφρασης, είπαμε περί των μουσικών έλξεων, εγώ θα σας έλεγα, μπορούμε να πούμε άπειρα πράγματα περί της ερμηνείας ή όχι. Μπορεί λοιπόν να συνέλθει μια οποιαδήποτε επιτροπή και να το αντιμετωπίσει. Αλλά με αγάπη. Και είμαι σίγουρος ότι τα αποτελέσματα μπορεί να είναι θετικά για όλους.



π.Γρηγόριος: Ακριβώς έτσι είναι. Τελικά το να ψέλνει κανείς είναι τέχνη. Έτσι;



Κωνσταντίνος Αγγελίδης: Είναι τέχνη αλλά πρέπει, τι μου θυμίσατε τώρα.

Μεγάλος ψάλτης έχει πάει στους Αγιορείτες. Είχε πάει σε μια αδελφότητα στο Άγιον Όρος και ψάλλουν ένα κομμάτι δικό του. Εντυπωσιάστηκε και αυτός από τον τρόπο που το έψαλλαν οι πατέρες, και γυρνάει κάποια στιγμή και λέει τη φοβερή κουβέντα, βρε παιδί μου λέει, αλλά βέβαια. Εσείς ψάλετε για το Θεό. Εμείς έξω ψάλλουμε για τον κόσμο. Αυτό βέβαια δε ξέρω αν είχε το θάρρος να το πει στους μαθητές του. Είναι μεγάλη υπόθεση να βάζεις την τέχνη σου, τη φωνή σου, τη μελέτη σου, την άσκηση που μπορείς να κάνεις, αλλά το αποτέλεσμά σου να κοιτάξεις να είναι όσο γίνεται προσευχητικό. Όλοι έχουμε το ανθρώπινο στοιχείο μέσα μας. Αλίμονο. Άνθρωποι είμαστε.



π.Γρηγόριος: Βέβαια.


Κωνσταντίνος Αγγελίδης: Αλλά νομίζω ότι η εικόνα που μπορεί να έχει κάποιος με ένα κομποσκοίνι ας πούμε στο χεράκι του ψάλτη, που θα μπορεί να λέει το Κύριε ελέησον για να το νιώσει εκείνη την ώρα, δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχει αποτέλεσμα. Εννοώ μουσικό, αλλά και στην ολότητά του.



π.Γρηγόριος: Έχετε από το 2005 ιδρύσει μία χορωδία με το όνομα ΤΡΟΠΟΣ. Οι οποίοι, οι περισσότεροι χορωδοί είναι μαθητές σας. Εγώ μάλιστα στη συναυλία που κάνατε στο Μέγαρο Μουσικής, είχα μετρήσει 41 άτομα. Για πείτε μας για τη χορωδία.


Κωνσταντίνος Αγγελίδης: Κοιτάξτε μια προσπάθεια είναι και αυτή, να κατατεθούν όσες εμπειρίες μπορούν. Εγώ θα σας έλεγα, φανταστείτε το αυτό σαν εκπαιδευτικό εργαστήρι, που με ταπείνωση γίνεται ότι γίνεται και σίγουρα με συστηματική εργασία. Είναι λοιπόν μια προσπάθεια, έτσι ώστε να μπορέσουμε κι εμείς να βάλουμε ένα λιθαράκι, σ’ αυτό που λέμε, βυζαντινή εκκλησιαστική μουσική. Μιλάω και για το εσωτερικό και για το εξωτερικό. Δόξα τω Θεώ, υπάρχουν πάρα πολλές ευκαιρίες, πάρα πολλές χορωδίες υπάρχουν, αρκεί να έχουν διάθεση για να τρέχουν. Δηλαδή το πρόβλημά μας δεν είναι αν βρέθηκε κάποιος εκεί, γιατί δεν ήμουν εγώ, γιατί βρέθηκε αυτός εκεί και να αρχίζουν οι κατηγορίες. Όχι. Δόξα τω Θεώ. Δε πήγε αυτός μια φορά; Θα πάει την άλλη. Το θέμα είναι να το κυνηγήσει. Είναι αυτό που λέμε, πρέπει να αφήνεις την ασφάλεια του καναπέ, και να δουλεύεις. Αν δουλεύεις, δόξα τω Θεώ θα σε βρουν κάποιοι. Δεν υπάρχει περίπτωση. Δηλαδή θα κάνεις το σταυρό σου, θα έχεις κάνει ένα έργο και δε θα’ρθει κάποιος να σου πει, μπράβο ρε παιδί μου, έλα και σε μας; Δεν υπάρχει καμία περίπτωση.

Αυτό που κάνουμε εμείς λοιπόν τι είναι; Ή με τις λειτουργικές εκδηλώσεις ή με συναυλίες ή με τις εκδώσεις των ψηφιακών δίσκων, είναι να μπορέσουμε να προσθέσουμε ένα λιθαράκι περισσότερο ή λιγότερο, αυτό το κρίνει ο Θεός και ο κόσμος, σ’ αυτό που λέμε ψαλτική τέχνη. Συστηματική εργασία χρειάζεται.



π.Γρηγόριος: Κύριε Αγγελίδη, η συζήτησή μας ήταν πάρα πολύ εποικοδομητική. Όχι μόνο για τους μουσικούς, αλλά και για τους φίλους της μουσικής και για εμένα τον ίδιο εννοείται. Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ που ήσασταν κοντά μας.



Κωνσταντίνος Αγγελίδης: Εγώ να σας ευχαριστήσω, αλλά να πω, να με συγχωρέσουν κι εμένα. Δεν έχω καμία διάθεση να φανεί προς τα έξω ότι είμαι ο σωτήρας. Οι εποχές που περνάμε είναι δύσκολες. Πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι μπορούμε να διακονήσουμε αυτό το είδος και αυτό προσπαθούμε και εμείς με πολύ αγάπη.



π.Γρηγόριος: Κυρίες και κύριοι, άλλη μία εκπομπή της διαδικτυακής τηλεόρασης της Πειραϊκής Εκκλησίας, έφτασε στο τέλος της. Ευχαριστούμε πολύ που ήσασταν κοντά μας. Να είστε καλά. Χαίρετε.
Και εδώ ένας σύνδεσμος για online ανάγνωση της συνέντευξης: http://issuu.com/psaltikisakousmata/docs/kaggelidespeiraikiekklisia?mode=window
 

Attachments

  • SinenteyksiKAggelidiPEkklisiaAprilios2013.pdf
    187.4 KB · Views: 16
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Φτάνει ρε παιδιά πιά! Ως πότε θα τρώμε μόνοι μας τις σάρκες μας; Δε χορτάσατε;
Αντί να χαίρεστε που τόσοι νέοι άνθρωποι μαθαίνουν και ψάλλουν (γιατί η χορωδία του κ. Αγγελίδη έχει κυρίως νέους), έστω κι αν δεν είναι απόλυτα του γούστου σας, πετάτε συνεχώς δηλητήριο. Αν είστε ικανοί, κερδίστε τους εσείς λοιπόν!

Και δεν είναι μόνο για τον κ. Αγγελόπουλο και τον κ. Αγγελίδη κλπ. Εδώ και να πεί "Καλημέρα" κανείς σ' αυτούς θεωρείται ύποπτος και "αιρετικός"!

Δὲν ἐνδιαφέρει κανένα νὰ κερδίσει κανένα, οὕτε προσυλητισμὸς γίνεται. Ἀπὸ τὴν ὴ στιγμὴ ποὺ ἡ πλευρὰ τοῦ κ. Λ. Ἀγγελόπουλου ἐπέλεξε τὸν ριζοσπαστισμὸ σὲ πράξη καὶ θεωρία καὶ τελικὰ στὸ ἀκουσμα, τότε νὰ λείπουν τὰ παράπονα.

Πόσες φορές γράφτηκε για τον κ. Μαφίδη ότι ξεκούτιανε και ξεμωράθηκε και γι' αυτό πάει στην Αγ. Ειρήνη!
Πόσες φορές γράφτηκε ότι ο κ. Νεραντζής "χάλασε", γιατί πάτησε το πόδι του στη Σχολή του Καρά!

Ὁ καθείς κάνει τὶς ἐπιλογές του κατὰ τὸ δοκοῦν καὶ δεσμεύεται ἀπὸ αὐτές.

Αλλά και για ανθρώπους άσχετους με τη Σχολή Καρά.
Πόσες φορές υποτιμήθηκε και λοιδωρήθηκε π.χ. ο Π. Νεοχωρίτης και θεωρήθηκε ανάξιος για συνεχιστής των παλιών Θεσσαλονικέων! Το ίδιο συνέβη και για τον κ. Ι. Λιάκο. Έ, αναστήστε λοιπόν τους πεθαμένους και βάλτε τους να ψάλουν!

Καὶ πάλι ὅταν κάποιος ἐπιλέγει μιὰ πορεία δεν νομίζω πὼς τὸν ἐνοχλοῦν τὰ ποικίλα σχόλια, θετικὰ ἤ ἀρνητικά. Ἄλλωστε ἡ κάθε πορεία εἴτε μοναχικὴ εἴτε συλλογική ἀποτελεῖ προσωπικὴ ἐπιλογὴ καὶ μόνο καὶ ὁ καθεὶς ἀπολαμβάνει ἄλλοτε τὰ εὐεργερτήματα καὶ ἄλλοτε τὰ μπινελίκια, τὸ ἕν αχωρὶς τὸ ἄλλο δὲν ὑπάρχει.

Ή πόσες φορές προσπάθειες ανθρώπων που σε μικρά μέρη και με ελάχιστο προσωπικό και βοήθεια προσπαθούν να μεταδώσουν το έστω και λίγο που μπορούν και να κρατήσουν αναμμένη τη φλόγα της Ψαλτικής (βλ. π.χ. παιδιά από τη Βοστώνη) κατηγορήθηκαν και λοιδωρήθηκαν!
Δηλαδὴ ὅταν κάποιος βλεέπει κάτι ποὺ θεωρεῖ ὁ ἴδιος στραβὸ δὲν δικαιοῦται νὰ μιλᾶ;

Αυτή είναι η αγάπη σας για την Ψαλτική; Τόσο πολύ κοστίζει ένας καλός λόγος ή, έστω, η σιωπή; Τόσο δύσκολο είναι να κρίνει κανείς χωρίς εμπάθεια;

Σιωπὴ; Γιατὶ νὰ σωπάσει ὁποιοσδήποτε; Ποιὸς εἶναι αὐτὸς ποὺ ΤΟΛΜΑ νὰ φιμώνει τὸν συνάνθρωπό του ἔ; Γιατὶ ν' ἀφήνω τὸν πᾶσα ἕνα νὰ λέει ὅ,τι θέλει καὶ γώ νὰ κάνω τουμπεκί;

Ἔ ὄχι λοιπόν. Κανενὸς τὸ χατίρι δὲν θὰ γίνει. Κανεὶς δὲν θὰ σωπάσει κανένα. Ὅποιος μπορεῖ ἄς γράφει καὶ ἄς λέει αὐτὸ ποὺ θέλει. Ὅποιος δὲν δύναται ἤ δὲν ἐπιθυμεῖ νὰ μιλᾶ, αὐτὸς εἶναι ποὺ σωπαίνει.

Κι ἄν ὁποιοσδήποτε ἐδῶ μέσα πιστεύει πὼς θα τοῦ παραχωρηθεῖ λευκὸς πίνακας νὰ γράψει ὅ,τι θέλει, πλανᾶται πλάνην οἰκτράν. Γι' αὐτὸ στὸ τέλος τέλος δὲν ἀρέσει τὸ Ψαλτολόγιο. Καὶ θα τὸ πῶ φωναχτὰ νὰ τὸ ἀκούσουν ΟΛΟΙ μὰ ΟΛΟΙ:

ΤΟ ΨΑΛΤΟΛΟΓΙΟ ΔΕΝ ΑΡΕΣΕΙ, ΓΙΑΤΙ ΕΣΠΑΣΕ ΤΟ ΝΟΜΟ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ (Omertà) ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΜΕΤΩΠΑ, τὰ τελευταία χρόνια[/QUOTE]

Κρίμα και πάλι κρίμα! Φθορά στη φθορά προσθέτουμε.

Ἡ φθορὰ εἶναι φυσιολογικὸ πράγμα στὴ ζωή, μαθαίνουμε νὰ τὴν δεχόμαστε, ἄλλωστε φθαρτοὶ εἴμαστε ΟΛΟΙ.

 

greek487

Tasos N.

Σιωπὴ; Γιατὶ νὰ σωπάσει ὁποιοσδήποτε; Ποιὸς εἶναι αὐτὸς ποὺ ΤΟΛΜΑ νὰ φιμώνει τὸν συνάνθρωπό του ἔ;
Αυτό το είδατε ...
Ξεκολλήστε επιτέλους από το μήνυμά μου για το κόλλημα των μελωδών στο «ύμνον» του χερουβικού του τρίτου ήχου του Γρηγορίου...Και σταματήστε τα σχόλια και τις συγκρίσεις ... ΤΕΛΟΣ!!!:mad:
... ?

Κι ἄν ὁποιοσδήποτε ἐδῶ μέσα πιστεύει πὼς θα τοῦ παραχωρηθεῖ λευκὸς πίνακας νὰ γράψει ὅ,τι θέλει, πλανᾶται πλάνην οἰκτράν. Γι' αὐτὸ στὸ τέλος τέλος δὲν ἀρέσει τὸ Ψαλτολόγιο. Καὶ θα τὸ πῶ φωναχτὰ νὰ τὸ ἀκούσουν ΟΛΟΙ μὰ ΟΛΟΙ:
Πο, πο, πο ... "γενναία κριτική" θα κάμετε? Τι είπατε όμως? Πιο δυνατά παρακαλώ. Δεν σας ακούμε.

ΤΟ ΨΑΛΤΟΛΟΓΙΟ ΔΕΝ ΑΡΕΣΕΙ, ΓΙΑΤΙ ΕΣΠΑΣΕ ΤΟ ΝΟΜΟ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ (Omertà) ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΜΕΤΩΠΑ, τὰ τελευταία χρόνια
Δεν σας αρέσει το Ψ? Γιατί?

Ἡ φθορὰ εἶναι φυσιολογικὸ πράγμα στὴ ζωή, μαθαίνουμε νὰ τὴν δεχόμαστε, ἄλλωστε φθαρτοὶ εἴμαστε ΟΛΟΙ.

Γροθιά στο μαχαίρι ... πιο δυνατά δεν μπορείς?

Σιγά το λιβάνη βρε συ δομέστιχε ... φιλικά σου το λέω ... εμ, συγγνώμη ... σιγά το δηλητήριο.

Φτάνει ρε παιδιά πιά! Ως πότε θα τρώμε μόνοι μας τις σάρκες μας; Δε χορτάσατε;

Αφού υπάρχουν και οι "λύκοι μαύροι" ... (ω μωρία!) ... αλλά μάλλον τον εαυτόν τους τρώνε.

Αυτή είναι η αγάπη σας για την Ψαλτική; Τόσο πολύ κοστίζει ένας καλός λόγος ή, έστω, η σιωπή; Τόσο δύσκολο είναι να κρίνει κανείς χωρίς εμπάθεια;

Είναι και θέμα ανατροφής. Κατηχητικό της πρώτης τάξης υπάρχουν κοντά σε σας (Βαβυλώνα?) αγαπητέ δομεστιχε?

ΤΝ

Υ.Γ. Για μερικούς ... Πόλεμος πάντων μὲν πατήρ ἐστι, πάντων δὲ βασιλεύς, καὶ τοὺς μὲν θεοὺς ἔδειξε τοὺς δὲ ἀνθρώπους, τοὺς μὲν δούλους ἐποίησε τοὺς δὲ ἐλευθέρους.(Ἡράκλειτος, Fragmenta, ἐκδ. H. Diels-W. Kranz, Die Fragmente der Vorsokratiker, vol. 1, Berlin 1951 (repr. Zurich: 1966), ἀπ. 54, στ. 1.

 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
...
Είναι και θέμα ανατροφής. Κατηχητικό της πρώτης τάξης υπάρχουν κοντά σε σας (Βαβυλώνα?) αγαπητέ δομεστιχε?

....
[/SIZE][/FONT]

Ἀπὸ ἀνατροφὴ μπορεῖ νὰ μὴν ξέρω, ἀλλὰ τὸ μέγεθος τῆς δικῆς σου ... διαστροφῆς, κοινῶς βίτσιο, θὰ παραμείνει ἀξεπέραστο ...

Ἄλλωστε τὸ forum ἐπιτυγχάνει τὸ σκοπό του μιὰ χαρά.

Λέγε λέγε, ὅλα στὴ φόρα βγαίνουν ... κι αὐτὸ εἶναι τὸ βασικό. Πέραν αὐτοῦ λέγε ὅ,τι θὲς, βγάλε ὅ,τι φανατίλα θὲς, ἐδῶ εἴμαστε νὰ σὲ ... ἀνακουφίζουμε :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Ας ακούσουμε και μερικά άλλα "Μαθήματα" από το Βυζαντινό χορό "ΤΡΟΠΟΣ" που διευθύνει ο δάσκαλος κ. Κ. Αγγελίδης:
1. Αναστάσιμα ευλογητάρια, Π. Λαμπαδαρίου, http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=yOKOxBEKZWM

2. Δοξολογία, Μελετίου Συκιώτου (εκλογή στίχων), http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=8rKza3x0Rcg

3. Κράτημα, σε Γ΄ ήχο, Χουρμούζιου χαρτοφύλακος,
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=KM8gXH8Dk0A

Αξιόλογη προσπάθεια νέων ανθρώπων, εραστών της "Θείας του Δαμασκηνού τέχνης".
 

vaiacum

Ποιος είπε ότι ο Δημήτρης Μητροπάνος δεν ζει πια;;
Τελικά, θα την σχολιάσω την συνέντευξη... Κι αυτό, γιατί βρήκα αρκετά σημεία με τα οποία διαφωνά κάθετα.

Να σας διαβάσω ένα κείμενο του Παΐσιου. Λέει ο Παΐσιος. Τι γλυκά γυρίσματα έχει η βυζαντινή μουσική. Άλλα λεπτά σαν το αηδόνι, άλλα σαν απαλό κυματάκι, όλα αποδίδουν, τονίζουν τα θεία νοήματα. Όμως σπάνια να ακούσεις αυτά το όμορφα γυρίσματα. Οι περισσότεροι που ψέλνουν τα λένε λειψά, κουτσουρεμένα, καλουπωμένα. Αφήνουν τρύπες και το κυριότερο τα λένε χωρίς τόνο. Απορώ. Δεν έχουν οξείες αυτά τα βιβλία τους; Σα τη σημερινή γραμματική είναι. Χωρίς τόνους χωρίς οξείες. Τα λένε ρηχά. Όλα τα πάνε ίσα, οδοστρωτήρες, για να μη σταθώ εκεί να προχωρήσω, άτονα σκληρά. Πριν από χρόνια κάποιος παλιός ψάλτης πήγε στο Άγιον Όρος και έγινε ρεζίλι! Παλιός ψάλτης. Απλά δεν αναφέρει το όνομά του. Οι πατέρες έψελναν παραδοσιακά. Τον πήραν κι αυτόν μαζί τους να ψάλλει, αλλά αυτός δεν έκανε τα γυρίσματα γιατί δε τα ήξερε. Εδώ είναι σε σχέση με την προφορική παράδοση. Μπορεί να έρχεσαι από άλλον τόπο, να έχει παράδοση. Αλλά να πηγαίνεις κάπου να συντρίβεσαι γιατί το ρεπερτόριο δε το΄χεις ξαναδεί, δε το΄χεις ξανά ψάλλει. Οι αγιορείτες τα είχαν από παράδοση. Μετά προβληματίστηκε κι αυτός και μερικοί άλλοι. Εδώ είναι αυτό που λέγαμε πριν. Ο προβληματισμός. Μπήκε και η καλή ανησυχία. Έψαξαν, διάβασαν, άκουσαν παλιούς παραδοσιακούς ψάλτες. Βρήκαν τα γυρίσματα που είχαν οι παλιοί.

Δεν μπορώ να καταλάβω, τι επιχείρημα είναι τούτο: Ο Παϊσιος είπε....
Πόση σοβαρότητα περιέχεται στην τεκμηρίωση μιας άποψης, μετά από επίκληση στο συναίσθημα (γιατί περί αυτού πρόκειται, όταν μιλάς για τον γέροντα Παϊσιο);;;

Η καταγραφή της προφορικής παράδοσης η οποία δίδεται μέσα από δυνατότητα σημαδιών που υπάρχουν σήμερα, το τι κάνει ένα ι ένα ό, η βαρεία, το ψηφιστό, ή παλαιότερα σημάδια, που υπήρχαν στη γραπτή παράδοση, δε μπήκαν από τους τρεις διδασκάλους, δε καταγράφηκαν στη γραφή τη δική μας σήμερα, αλλά δε παύουν να έχουν την ενέργειά τους. Δε μπορεί να τα εξοβελίσουμε.

Τώρα, το πώς καταγράφεται στο χαρτί μια προφορική παράδοση, είναι περίεργο πράγμα... Περί ακουσμάτων δεν ειπώθηκε τίποτα!!!
Όσον αφορά στα παλιά σημαδόφωνα, δεν μπορούμε να τα εξοβελίσουμε;;; Το κάνανε πριν από μας οι τρεις διδάσκαλοι... Τι; Άιντε "αποφασίζωμεν και διατάσσωμεν" την επαναφοράν των;;;

Η επανεισαγωγή τους, μιλά για επανεισαγωγή, πλουτισμό και σαφέστερο προσδιορισμό της σημειογραφίας αποτελεί και τίποτα περισσότερο.

Μπορεί κάποιος να μού κάνει πιο λιανό το " σαφέστερος προσδιορισμός της σημειογραφίας";;; Εγώ δεν το καταλαβαίνω καθόλου...
 
Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Τι; Άιντε "αποφασίζωμεν και διατάσσωμεν" την επαναφοράν των;;;

Κάπως έτσι έγινε κ ο εξοβελισμός των...

εκτός κι αν για τον εξοβελισμόν των, συμφωνεις με το ρητό........... οπότε δε θα πρέπει να σε ενοχλεί και για την επαναφοράν των.
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Ας ακούσουμε και μερικά άλλα "Μαθήματα" από το Βυζαντινό χορό "ΤΡΟΠΟΣ" που διευθύνει ο δάσκαλος κ. Κ. Αγγελίδης:
1. Αναστάσιμα ευλογητάρια, Π. Λαμπαδαρίου, http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=yOKOxBEKZWM

2. Δοξολογία, Μελετίου Συκιώτου (εκλογή στίχων), http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=8rKza3x0Rcg

3. Κράτημα, σε Γ΄ ήχο, Χουρμούζιου χαρτοφύλακος,
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=KM8gXH8Dk0A

Αξιόλογη προσπάθεια νέων ανθρώπων, εραστών της "Θείας του Δαμασκηνού τέχνης".

''Ακουσομεθα σου και παλιν''......
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος

ΤΟ ΨΑΛΤΟΛΟΓΙΟ ΔΕΝ ΑΡΕΣΕΙ, ΓΙΑΤΙ ΕΣΠΑΣΕ ΤΟ ΝΟΜΟ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ (Omertà) ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΜΕΤΩΠΑ, τὰ τελευταία χρόνια



Δεν ξέρω σε ποιους και γιατί ΔΕΝ αρέσει, ξέρω όμως οτι ο λόγος που ΑΡΕΣΕΙ σε όποιους αρέσει και που θα συνεχίσει να ζει για πολύ είναι το ποιοτικό μουσικό υλικό που περιέχει και οι όποιες ποιοτικές συζητήσεις γίνονται σε αυτό. Επίσης, το ότι δίνει τη δυνατότητα επικοινωνίας σε ανθρώπους που μοιράζονται το ίδιο μεράκι.

Αν ήταν να περιέχει μόνο ή κυρίως ψαλτο-ιδεολογικό πόλεμο, ΘΑ ΕΙΧΕ ΠΕΘΑΝΕΙ ΠΡΟ ΠΟΛΛΟΥ ή θα είχε περιοριστεί σε 5-10 ανθρώπους (πολλούς λέω) που θα γράφανε και θα αντάλλασαν thanks μεταξύ τους.
 
S

Sotres

Guest
Το Ψαλτολόγιο αρέσει δεν αρέσει υπάρχει. Εξυπηρετεί σημαντικούς σκοπούς στην έρευνα και στην Ψαλτική. Στην πορεία μπήκαν-εξυπηρετήθηκαν και άλλα στοιχεία. Κάποιοι άγνωστοι έγιναν γνωστοί είτε το άξιζαν είτε όχι. (Δεν είχα ακούσει ποτέ το όνομα του κ. Γιάννου, του κ. Σκρέκα, του κ. Ρουστέμη, του κ. Ζαγκανά, κ.α. Τώρα και τους γνώρισα και τους άκουσα. Σημαντικό στοιχείο στην έρευνα). Δυστυχώς σε πολλά σημεία το καταντήσαμε κουτσομπολίστικο φόρουμ. Για παράδειγμα δείτε πως εξελίχθηκε η ανάρτηση για την τιμητική εκδήλωση του κ. Αγγελόπουλου. Όπως έγραψα σε μέλος του Ψ. σε προσωπικό μήνυμα η ζημιά σε πνευματικά ζητήματα είναι τεράστια σε πολλούς από εμάς. Στεναχωρήθηκα πολύ από τον κ. Ρουστέμη με αυτά που έγραψε. Πιστεύω τα έγραψε, συνέβει και σε εμένα, φορτισμένος. Λοιπόν, ας κρατήσουμε τα ωραία του Ψ. και νομίζω αυτά που έγραψε ο Γιάννης Αρβανίτης πρέπει όλοι μας να τα ακολουθήσουμε.
Χριστός Ανέστη
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Κάποιοι άγνωστοι έγιναν γνωστοί είτε το άξιζαν είτε όχι. (Δεν είχα ακούσει ποτέ το όνομα του κ. Γιάννου, του κ. Σκρέκα, του κ. Ρουστέμη, του κ. Ζαγκανά, κ.α. Τώρα και τους γνώρισα και τους άκουσα. Σημαντικό στοιχείο στην έρευνα).
Πάντως (απλή διευκρίνηση) το ότι δεν τα είχατε ακούσει εσείς, δεν σημαίνει ότι ήταν άγνωστοι. Άλλοι τους είχαν ακούσει.
 
S

Sotres

Guest
Πάντως (απλή διευκρίνηση) το ότι δεν τα είχατε ακούσει εσείς, δεν σημαίνει ότι ήταν άγνωστοι. Άλλοι τους είχαν ακούσει.

Εννοείτε αγαπητέ μου. :)
 

vaiacum

Ποιος είπε ότι ο Δημήτρης Μητροπάνος δεν ζει πια;;
Κάπως έτσι έγινε κ ο εξοβελισμός των...

εκτός κι αν για τον εξοβελισμόν των, συμφωνεις με το ρητό........... οπότε δε θα πρέπει να σε ενοχλεί και για την επαναφοράν των.

Ο εξοβελισμός, είναι προφανώς, πιο "βαριά" λέξη από τον παραγκωνισμό, για παράδειγμα. Ο παραγκωνισμός, έχει ως αντίθετη έννοια την επαναφορά, αν θέλετε. Ο εξοβελισμός δεν έχει αντίθετη έννοια... είναι δρόμος χωρίς γυρισμό!!!!
Αφού οι τρεις διδάσκαλοι αποφάσισαν να τα παραλείψουν τα παλιά σημαδόφωνα, ε τότε, πάει και τελείωσε! Ποιος είναι αυτός που 200 χρόνια μετά θα χαρακτηρίσει εμμέσως την Επιτροπή ως πλανεμένη και κακώς (ή και εκ του πονηρού) αποφασίσασα;;; Κάποια ισάξιά της επιτροπή; Ίσως. Εγώ και σεις όμως, όχι...

υ.γ. δεν θα χαλάσουμε τις καρδιές μας... Εγώ, σε παλιότερη τέτοιου τύπου αντιπαλότητα, είχα γράψει ότι δεν είμαι ούτε με το ένα, ούτε με το άλλο στρατόπεδο. Από τα "ανοιχτά μέτωπα" που υπάρχουν στο χώρο της ψαλτικής, αυτό δεν το θεωρώ το πιο σημαντικό. Υπάρχουν άλλα φαινόμενα, που με ανησυχούν περισσότερο, και για τα οποία θα προτιμούσα να γράψω περισσότερα, σε άλλα πιο κατάλληλα θέματα. Γι' αυτό και δεν θα δώσω συνέχεια στο υπάρχον ζήτημα. Ευχαριστώ.
 
Top