Συνέντευξη με τον Κωνσταντίνο Αγγελίδη από την Πειραϊκή Εκκλησία.

P

PANROUST

Guest
Αν και ο κ. Δεσπότης δεν χρειάζεται δικηγόρους, μάλλον όταν αναφέρεται σε κάποιους ότι έγιναν γνωστοί, αναφέρεται στο ότι έγιναν σε αυτόν γνωστοί. Τέλος πάντων, πληκτρολόγιο έχει οπότε θα απαντήσει αυτός. Για μένα και πιστεύω για αρκετούς από εδώ το ίδιο συνέβη μέσα από την εμπειρία του ψαλτολόγιου.


Υ.Γ. Το μήνυμα αυτό θα αυτοκασταστρ... θα διαγραφεί ως άσχετο με το θέμα.
Αυτό μου αρκεί και ευχαριστώ!Λάθος δικό μου.
Αυτό πιστεύω και για εμένα.
Να διαγραφεί και το δικό μου...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Δεν ξέρω σε ποιους και γιατί ΔΕΝ αρέσει, ξέρω όμως οτι ο λόγος που ΑΡΕΣΕΙ σε όποιους αρέσει και που θα συνεχίσει να ζει για πολύ είναι το ποιοτικό μουσικό υλικό που περιέχει και οι όποιες ποιοτικές συζητήσεις γίνονται σε αυτό. Επίσης, το ότι δίνει τη δυνατότητα επικοινωνίας σε ανθρώπους που μοιράζονται το ίδιο μεράκι.

Αν ήταν να περιέχει μόνο ή κυρίως ψαλτο-ιδεολογικό πόλεμο, ΘΑ ΕΙΧΕ ΠΕΘΑΝΕΙ ΠΡΟ ΠΟΛΛΟΥ ή θα είχε περιοριστεί σε 5-10 ανθρώπους (πολλούς λέω) που θα γράφανε και θα αντάλλασαν thanks μεταξύ τους.

Καλὰ καὶ ὠραία τὰ λὲς, πειράζει ποὺ, ἐγὼ τουλάχιστον, γνωρίζω ἐπιπλέον σὲ ποιοὺς δὲν ἀρέσει καὶ γιατί;

Ἀπαγορεύεται;

Ἄν νομίζεις ἐπίσης πὼς, ἑκτὸς ἀπὸ τὸν ἄρτο, τὸ θέαμα δὲν τραβάει, σὲ συνιστῶ νὰ διαβάσεις ... Ρωμαϊκὴ Ἱστορία ...:cool:
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Μου αρέσει που εξηγείτε τα γραπτά του Πατριαρχείου. Βάλτε το κείμενο αυτό στις δημοσιεύσεις σας. Αξίζει...
Μπα, μας πρόλαβε άλλος: αυτός που θέλει να εξηγεί τα γραπτά του Πατριαρχείου, τα έχει βάλει ήδη στην υπογραφή του...
Άλλο το μπράβο για την προσπάθεια και τον κόπο σας και άλλο: του πάνυ ωφελίμου τούτου έργου αυτής, συμβάλλοντος εις την εμπέδωσιν της θεωρίας, αλλά και εν γένει εις την διάσωσιν και διάδοσιν της καθ' ημάς εκκλησιαστικής μουσικής παραδόσεως....
Όποιος γνωρίζει τη στάση που κρατά γενικώς το Πατριαρχείο στα θέματα αυτά και την (σοφή, κατά μία έννοια) πολιτική του να αναγνωρίζει ό,τι έργο αποστέλλεται, δεν κολλάει στις λέξεις, αλλά ούτε στις αντιφάσεις των αναγνωρίσεων αντιθέτων μουσικά συγγραμμάτων. Δεν υπάρχει λοιπόν καμία "ερμηνεία" στη στάση του Πατριαρχείου, η ίδια η στάση του είναι αυτή που εξηγεί την ευλογία είτε πατριαρχικών είτε καραϊκών είτε τετραφωνικών συνθέσεων. Είναι γνωστό ότι πολλές φορές, αυτός που θέτει την υπογραφή σε τέτοιες περιπτώσεις, ούτε καν έχει διαβάσει το κείμενο που υπογράφει, αφού το πλήθος των βιβλίων που του στέλνονται δεν του επιτρέπει να παραβλέψει τις σημαντικές υπόλοιπες υποχρεώσεις του και ν' ασχοληθεί με... το λεξιλόγιο της ευλογίας ενός καραϊκού συγγράμματος! Αλλά εσείς δεν μένετε στο προφανές (ότι δηλ. η αναγνώριση είναι κάτι τυπικό, γι' αυτό και αναγνωρίζονται συγγράμματα μουσικώς αντίθετα -εγώ έχω ακούσει και περίπτωση αναγνώρισης από Μητροπολίτη ενός... αιρετικού συγγράμματος!-) αλλά κολλάτε στις λέξεις. Το δηλώσατε όμως κι ο ίδιος:
Κάποιοι όταν κολλάνε, κολλάνε...
Κι όχι μόνο αυτό, αλλά γράψατε ο ίδιος και την οφειλόμενη απάντηση!
Παίζετε με τη νοημοσύνη μας. Δεν είναι η πρώτη φορά.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
...θα σας πρότεινα να ακούσουμε το "Βασιλεύ Ουράνιε" από το χορό του εν λόγω δασκάλου:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=iares5Q5HmE
Δεν γνωρίζω εάν έχετε επισκεφτεί το Άγ. Όρος, αλλά, προσωπικά ακούγοντας την παραπάνω εκτέλεση, νόμισα ότι προέρχεται απ' Αγιονορείτικο Μοναστήρι!
Αν και τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, αφού η απάντηση δόθηκε πολύ εύγλωττα και τηλεγραφικά:
Σίγουρα, στὸ Βατοπέδι ...:rolleyes:
...εγώ θα αποπειραθώ μιας κρίσης από τα ακούσματα που προτάθηκαν ως "ιδανικά" (οπότε και αντιπροσωπευτικά της χορωδίας, υποθέτω) και θα πω ότι, εκτός του φάλτσου ισοκρατήματος που ακούγεται αρχικά στο Βασιλεύ Ουράνιε, στο οποίο όμως δεν θα μείνω, αφού σε κάθε χορωδία μπορεί να συμβεί αυτό, σε επίπεδο συγκρότησης η χορωδία τα πάει γενικώς καλά. Επίσης, δεν κάνει τόσο συχνά τις καραϊκές υπερβολές της ΕΛΒΥΧ (ευτυχώς, μια και ο χοράρχης της, με τις πρώτες ηχογραφήσεις της μονής Βατοπεδίου, μας είχε δώσει αρκετά πιο υπερβολικό άκουσμα, αλλοιώνοντας αυτό που γνωρίζαμε ως παραδοσιακό ψάλσιμο από τους ψάλτες που ο ίδιος επικαλείται στη συνέντευξή του). Δυστυχώς, πού και πού υπάρχουν κάποιες off έλξεις και αναλύσεις, οι οποίες σε ορισμένα μέλη είναι εντονότερες και οι οποίες χαλάνε το στρωτό ψάλσιμο που πάει να δημιουργηθεί λόγω της απουσίας τους... Οπότε θεωρώ ότι γίνονται μάλλον για να "κλείσει το μάτι" η χορωδία στους υπερμάχους του Καρά, παρά για ουσιαστικούς μουσικούς λόγους. Όμως το ύφος της δεν είναι κάτι ιδιαίτερο, καμία σχέση φυσικά με Δανιήλ, Θωμά, Δαμασκηνό και χορωδία ψαλτών με γνήσιο αγιορείτικο ύφος. Οπότε αυτό που γράφτηκε για "άριστους ερμηνευτές" είναι άτοπο (αμάν μ' αυτή την κομπορρημοσύνη της γνωστής σχολής... Αν δηλαδή είναι αυτοί "άριστοι", τότε άλλοι γνωστοί έμπειροι ψάλτες στις πόλεις αλλά και στο Όρος, τι είναι άραγε;;), καθώς το ψάλσιμο είναι αρκετά επίπεδο, με λίγα γυρίσματα και αυτά φθογγικά/ωδειακά εκτελεσμένα, κατά τα καραϊκά πρότυπα, χωρίς βέβαια το τελικό αποτέλεσμα να μπορεί να χαρακτηριστεί "ωδειακό". Οι φωνές δεν είναι μεν άσχημες και έχουν δουλευτεί σε αρκετό βαθμό στην χορωδιακή ομοιογένεια, δεν είναι όμως και ώριμες ψαλτικά και αρκετές φορές το άκουσμα είναι αρκετά "παιδικό", ειδικά στις ψηλές θέσεις, όπου είναι εμφανής η αδυναμία να "πατήσει" γερά η χορωδία. Είναι η ζημιά που είπαμε ότι έχει κάνει η γνωστή σχολή στις φωνές: λόγω απουσίας ύφους και προσπάθειας μιμητισμού του διδασκάλου (το τελευταίο ειδικά στην ΕΛΒΥΧ) δεν υπάρχουν πολλές φορές καλά ψαλτικά πατήματα στις ψηλές θέσεις, ούτε ακούγεται και ο γνώριμος τρόπος που γυρίζουν τη φωνή τους οι έμπειροι ψάλτες.

Επιγραμματικά, η χορωδία αυτή θεωρώ ότι αποτελεί μια φιλότιμη προσπάθεια απεμπλοκής της γνωστής σχολής από τις υπερβολές της και ότι απλώς "ακούγεται" από κάποιον που δεν γνωρίζει πολλά περί ύφους κλπ. και δεν έχει ακούσει παραδοσιακό ψάλσιμο. Σε όσους όμως γνωρίζουν από χορωδιακά ακούσματα παραδοσιακών ψαλτών του Όρους (ας μην πούμε για άλλες παραδόσεις, αφού με αυτήν επιχειρήθηκε η σύγκριση), το αποτέλεσμα είναι μεν ανεκτό, σε ό,τι αφορά την ικανοποίηση λειτουργικών αναγκών, αλλά από κει και πέρα, από καλλιτεχνικής άποψης, θα το χαρακτήριζα μάλλον άχρωμο, καθώς η χορωδία δεν έχει να δώσει κάτι ιδιαίτερο που θα τέρψει, όπως τονισμό, έκφραση, ύφος κλπ. (νοούμενα στην παραδοσιακή τους μορφή φυσικά...), πράγμα που αποθαρρύνει τον ακροατή από το να ξανακούσει τη χορωδία για λόγους ακουστικής ευχαρίστησης.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Πρόκειται, όντως, για ... άριστους ερμηνευτές!
Οπότε αυτό που γράφτηκε για "άριστους ερμηνευτές" είναι άτοπο (αμάν μ' αυτή την κομπορρημοσύνη της γνωστής σχολής...
Τελικά, όποιος πει κάτι καλό για τους "άλλους" ανήκει στη γνωστή σχολή;
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Κάπως έτσι [σημ. "αποφασίζομεν και διατάζομεν"] έγινε κ ο εξοβελισμός των... [σημ. παλαιών σημαδιών]

εκτός κι αν για τον εξοβελισμόν των, συμφωνεις με το ρητό........... οπότε δε θα πρέπει να σε ενοχλεί και για την επαναφοράν των.
Πραγματικά, η επιπολαιότητα που γράφουν μερικοί (καθώς και όσοι τους... ευχαριστούν!) δεν έχει όρια.Το συνηθίζουν βέβαια οι της γνωστής σχολής, αλλά να φτάνουν σε σημείο να κατηγορούν ευθέως τους Τρεις Διδασκάλους για... "εξοβελισμό" των παλαιών σημαδιών και γερμανικές τακτικές, που παραπέμπουν στη γνωστή φράση των πρώτων νομοθετημάτων του επί Όθωνα νεοσύστατου Ελληνικού Κράτους, πάει πολύ! Εδώ πέρα τόσες μεταγραφές κάνανε από τα σημάδια αυτά στη νέα γραφή ο Χουρμούζιος και ο Γρηγόριος που εμείς δεν προλαβαίνουμε όχι να τις γράψουμε, αλλά ούτε να τις διαβάσουμε, και κατηγορούνται για... προχειρότητα (!) επειδή, ως... ημιμαθείς που ήταν οι κακόμοιροι, δεν ήξεραν να κρίνουν και αποφάσισαν να καταργήσουν τα περιττά σημάδια, τα οποία και πλήρως ανέλυσαν ως μουσική δομή φθόγγο-φθόγγο με τη νέα γραφή! Ενώ η καραἳκή τακτική της επαναφοράς τους με τελείως άλλη σημασία, τις περισσότερες φορές, από την παλαιά, θεωρείται έγκυρη... Μερικοί φαίνεται θεωρούν εαυτούς εξυπνότερους από το Χρύσανθο, το Γρηγόριο και το Χουρμούζιο και αποφαίνονται ως περισσότερο ειδήμονες από αυτούς, ενώ έχουν αποδείξει οι ίδιοι σε άλλα γραφόμενά τους εδώ μέσα πόσο πρόχειρα κρίνουν και πόσο αδιάβαστοι είναι σε άλλα θέματα. Τι να πει κανείς, οι κοινοί θνητοί σηκώνουμε τα χέρια ψηλά, το φαινόμενο της γνωστής σχολής χρήζει πλέον ψυχολογικής ανάλυσης!
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Τελικά, όποιος πει κάτι καλό για τους "άλλους" ανήκει στη γνωστή σχολή;
Γεώργιε μού έχεις ξανακάνει τσουβάλιασμα και θ' αρχίσω να μην εκπλήσσομαι από την τακτική σου... Όχι ότι θα είσαι ο πρώτος με τον οποίο γίνεται, αλλά από μερικούς δεν περιμένεις τέτοια αντιμετώπιση και μάλιστα σε μικρό χρονικά διάστημα... Αφού καταλαβαίνεις τι εννοώ, γιατί προσπαθείς να δημιουργήσεις εντυπώσεις με το προφίλ της "αντικειμενικότητας"; Ο ίδιος άλλωστε έγραψα ότι προσπαθούν φιλότιμα οι άνθρωποι, παρά την προφανή έλλειψη ύφους, τουλάχιστον να απεμπλακούν από τις καραϊκές υπερβολές, χωρίς ωστόσο να το έχουν καταφέρει πλήρως. Αυτό είναι θετικό. Άλλο λοιπόν να γράψει κάποιος:
Η προσπάθειά τους βρίσκεται προς τη σωστή κατεύθυνση.
ή
Αξιόλογη προσπάθεια νέων ανθρώπων, εραστών της "Θείας του Δαμασκηνού τέχνης".
και άλλο να λέει ότι:
Πρόκειται, όντως, για [...] άριστους ερμηνευτές!
...βάζοντας στην ίδια μοίρα νεαρούς ψάλτες της γνωστής σχολής, που μιμούνται τους δασκάλους τους και είναι φτωχοί φωνητικά, με έμπειρους ψάλτες, που έχουν φάει τη ζωή τους στο αναλόγιο.
Χώρια που απομονώνεις μια φράση μου, χωρίς να βάλεις τη συνέχεια, στην οποία και εξηγώ τι εννοώ και φαίνεται ότι δεν το έγραψα με την προχειρότητα που πας τεχνηέντως να μου καταλογίσεις. Θα αναγκαστώ λοιπόν να το ξαναπαραθέσω, αυτό όμως που κάνεις δεν σε τιμά ΚΑΘΟΛΟΥ:
Οπότε αυτό που γράφτηκε για "άριστους ερμηνευτές" είναι άτοπο (αμάν μ' αυτή την κομπορρημοσύνη της γνωστής σχολής... Αν δηλαδή είναι αυτοί "άριστοι", τότε άλλοι γνωστοί έμπειροι ψάλτες στις πόλεις αλλά και στο Όρος, τι είναι άραγε;;), καθώς το ψάλσιμο είναι αρκετά επίπεδο, με λίγα γυρίσματα και αυτά φθογγικά/ωδειακά εκτελεσμένα, κατά τα καραϊκά πρότυπα, χωρίς βέβαια το τελικό αποτέλεσμα να μπορεί να χαρακτηριστεί "ωδειακό". Οι φωνές δεν είναι μεν άσχημες και έχουν δουλευτεί σε αρκετό βαθμό στην χορωδιακή ομοιογένεια, δεν είναι όμως και ώριμες ψαλτικά και αρκετές φορές το άκουσμα είναι αρκετά "παιδικό", ειδικά στις ψηλές θέσεις, όπου είναι εμφανής η αδυναμία να "πατήσει" γερά η χορωδία. Είναι η ζημιά που είπαμε ότι έχει κάνει η γνωστή σχολή στις φωνές: λόγω απουσίας ύφους και προσπάθειας μιμητισμού του διδασκάλου (το τελευταίο ειδικά στην ΕΛΒΥΧ) δεν υπάρχουν πολλές φορές καλά ψαλτικά πατήματα στις ψηλές θέσεις, ούτε ακούγεται και ο γνώριμος τρόπος που γυρίζουν τη φωνή τους οι έμπειροι ψάλτες.
Εάν διαφωνείς λοιπόν με το μουσικό μέρος, στο οποίο και αναφέρθηκα, να πεις τη διαφωνία σου. Εάν συμφωνείς, τότε γιατί θεωρείς υπερβολή που δεν χαρακτηρίζω "καλή" τη χορωδία; (αναφερόμαστε πάντα με αυστηρώς ψαλτικά κριτήρια και όχι με αμιγώς ερασιτεχνικά/ακουστικά, με τα οποία και πιθανώς κρίνεις εσύ). Άφησε λοιπόν κατά μέρος το προφίλ του ουδέτερου και μίλα ευθέως για το μουσικό θέμα που αναφέρθηκε. Αλλά το να μη μιλάς γι' αυτό και να απομονώνεις το τελικό συμπέρασμα, συνάγοντας, και καλά, θεώρηση εκ μέρους μου ότι η οποιαδήποτε θετική κρίση περί της εν λόγω χορωδίας συνεπάγεται και αυτόματη "ένταξη" του κρίνοντος στη γνωστή σχολή, αποτελεί μάλλον επιπολαιότητα εκ μέρους σου, τη στιγμή μάλιστα που εγώ ο ίδιος έγραψα κάτι θετικό!
 
Last edited:

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Νίκο, μην αρπάζεσαι εύκολα, γιατί δεν κατάλαβες καθόλου τι είπα. Δεν μίλησα επι της ουσίας όσων είπες, ούτε για την κριτική σου, ούτε απαίτησα να βγάλεις καλή καμία χορωδία κλπ κλπ.

Μίλησα για την γενίκευση να θεωρείς τον Νεκτάριο Κούγια μέλος της "γνωστής σχολής", επειδή απλώς έκανε μια θετική κρίση, τη στιγμή που ο άνθρωπος ακολουθεί ψαλτικά το κλίμα της Θεσσαλονίκης (Καραμάνης, Ταλιαδώρος, Χρύσανθος). Τις απόψεις του περί χρόνου αν διάβαζες μόνο, που είναι εκ διαμέτρου αντίθετες με της "γνωστής σχολής", θα το καταλάβαινες.

Και ναι, με ενοχλεί αυτή η γενίκευση (εδώ πάει το "τσουβάλιασμα", όχι εκεί που το έβαλες εσύ), γιατί έχω πέσει κι εγώ θύμα του. Είναι πρόβλημα το να σκεφτόμαστε παραταξιακά, ότι κάποιος πρέπει οπωσδήποτε να ανήκει κάπου.

Όσο για το "τι εντυπώσεις δημιουργώ", μπορώ να σου αντιστρέψω ότι κάνεις σαν να πέφτεις από τα σύννεφα και να μη με ξέρεις ύστερα από 5 χρόνια.

ΥΓ Εντάξει, μπορείς να μου καταλογίσεις ότι δεν συνυπολόγισα πως μπορεί απλώς να τον μπέρδεψες με κάποιον άλλο. Συγγνώμη γι' αυτό.
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Συγγνώμη γι' αυτό.

Χριστός ανέστη!
Διαγραφή!
προσωπικά σχόλια, που θα απαντηθούν με προσωπικό μήνυμα κι όχι σε Δημόσια συζήτηση!
Πάντως, θα επιμείνω ότι έχοντας πνεύμα μαθητείας, πολλά μπορούμε να διδαχθούμε από την εν λόγω συνέντευξη του Αξιόλογου δασκάλου, ερευνητή & Πρωτοψάλτη Κ. Αγγελίδη.
 
Last edited:

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Χριστός ανέστη!
Στο παραπάνω σχόλιό σας, έχω τρεις απορίες:
1. Το γεγονός ότι "ο χρόνος είναι η ψυχή της μουσικής", δεν πιστεύω να υπάρχει κάποιος, που το αμφισβητεί! Ακούω, στις ηχογραφήσεις των Αναστάσιμων εσπερινών, όπου ψάλλει ο δάσκαλος, ερευνητής, Άρχ. Πρωτοψάλτης κ. Λ. Αγγελόπουλος και διακρίνω αυστηρή τήρηση της ρυθμικής - χρονικής αγωγής. (Δυστυχώς, άλλοι, εξ' ημών ψάλλουμε, πολλές φορές άχρονα!
2. Πότε ήμουν "θύτη σας" και δεν το θυμάμαι? (Υπάρχουν αμαρτήματα, τόσο εκούσια, όσο και ακούσια. Εάν ισχύει η πιο πάνω διαπίστωση, πιθανόν να πρόκειται για ακούσιο αμάρτημα. Το γράφω αυτό, διότι για τα εκούσια αμαρτήματα, μας ελέγχει η συνείδησή μας - η φωνή του Θεού - κατά το δάσκαλο Σωκράτη).
3. Με ποιόν άλλον θα μπορούσε, ο εκλεκτός συνάδελφος να "με μπερδέψει",
αφού, ο συνονόματός μου νομικός, δεν ασχολείται, απ' ό,τι γνωρίζω, τουλάχιστον προς το παρόν, με το "Ψαλτολόγιο" και τις λεκτικές μας αντιπαραθέσεις (κοκορομαχίες)?
1. Δεν μιλώ για χρονικές διάρκειες, αλλά για ρυθμικό τονισμό. Δεν είναι κοινός σε Καραμάνη / Σουρλατζή π.χ. και Αγγελόπουλο. (Αυτά είναι πέρα πάσης αμφιβολίας, αλλά δεν είναι ο κατάλληλος χώρος, για να συζητηθούν). Εν πάση περιπτώσει, λέχθηκε ως παράδειγμα, για να στηρίξω ότι δεν "ανήκετε" στη σχολή Καρά. Αν κάνω λάθος και σας πήρα στο λαιμό μου, διαψεύστε με κι εγώ θα αποσύρω το σχόλιο και θα ζητήσω συγγνώμη δημόσια από τον Νίκο.

2. Έχω πέσει θύμα "του τσουβαλιάσματος", κύριε, όχι δικό σας. (Από ό,τι καταλαβαίνω δεν πιάσατε καθόλου το νόημα των γραφομένων μου).

3. Υπόθεση εργασίας είναι αυτό, για να πω ότι άνθρωποι είμαστε, μπορεί κάτι να λέχθηκε από τον Νίκο εκ παραδρομής.

Αληθώς Ανέστη!
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Πραγματικά, η επιπολαιότητα που γράφουν μερικοί (καθώς και όσοι τους... ευχαριστούν!) δεν έχει όρια.Το συνηθίζουν βέβαια οι της γνωστής σχολής, αλλά να φτάνουν σε σημείο να κατηγορούν ευθέως τους Τρεις Διδασκάλους για... "εξοβελισμό" των παλαιών σημαδιών και γερμανικές τακτικές, που παραπέμπουν στη γνωστή φράση των πρώτων νομοθετημάτων του επί Όθωνα νεοσύστατου Ελληνικού Κράτους, πάει πολύ! Εδώ πέρα τόσες μεταγραφές κάνανε από τα σημάδια αυτά στη νέα γραφή ο Χουρμούζιος και ο Γρηγόριος που εμείς δεν προλαβαίνουμε όχι να τις γράψουμε, αλλά ούτε να τις διαβάσουμε, και κατηγορούνται για... προχειρότητα (!) επειδή, ως... ημιμαθείς που ήταν οι κακόμοιροι, δεν ήξεραν να κρίνουν και αποφάσισαν να καταργήσουν τα περιττά σημάδια, τα οποία και πλήρως ανέλυσαν ως μουσική δομή φθόγγο-φθόγγο με τη νέα γραφή! Ενώ η καραἳκή τακτική της επαναφοράς τους με τελείως άλλη σημασία, τις περισσότερες φορές, από την παλαιά, θεωρείται έγκυρη... Τι να πει κανείς, οι κοινοί θνητοί σηκώνουμε τα χέρια ψηλά, το φαινόμενο της γνωστής σχολής χρήζει πλέον ψυχολογικής ανάλυσης!

Ειλικρινά, δεν ξέρω αν διαβάζετε σωστά......
πού είδατε τη λέξη προχειρότητα, με την οποία εγώ κατηγορώ τους τρείς δασκάλους;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
απάντησα σε συγκεκριμένο μήνυμα ακολουθώντας την τακτική του προλαλήσαντος, για να καταδείξω τη βαρύτητα των λόγων του, όσον αφορά το "αποφασίσωμεν κ διατάσσωμεν".........
μεταξύ μας, ο Κωνσταντίνος Πρωτοψάλτης είχε τις αντιρρήσεις του, κ χρησιμοποιούσε την παλιά γραφή..... αυτός μάλλον ήταν για εσάς λιγότερο εξυπνος απο τους τρείς......
Μερικοί φαίνεται θεωρούν εαυτούς εξυπνότερους από το Χρύσανθο, το Γρηγόριο και το Χουρμούζιο και αποφαίνονται ως περισσότερο ειδήμονες από αυτούς,
δεν έχω γράψει εγώ μελέτες, ούτε πήρα μέρος σε συνέδρια.......
όσο για την ψυχολογική ανάλυση, τί να πώ;;;;;;;; ο εκνευρισμός σας είναι εκδηλος...... δε θα σας απαντήσω στο ίδιο ύφος... δε θα σας ακολουθήσω...

ΥΓ: για τα thanks που έχουν τα δικά σας μηνύματα, δεν απορείτε;;;;;;;;
καλήμέρα.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
...πού είδατε τη λέξη προχειρότητα, με την οποία εγώ κατηγορώ τους τρείς δασκάλους;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
απάντησα σε συγκεκριμένο μήνυμα ακολουθώντας την τακτική του προλαλήσαντος, για να καταδείξω τη βαρύτητα των λόγων του, όσον αφορά το "αποφασίσωμεν κ διατάσσωμεν".........
μεταξύ μας, ο Κωνσταντίνος Πρωτοψάλτης είχε τις αντιρρήσεις του, κ χρησιμοποιούσε την παλιά γραφή..... αυτός μάλλον ήταν για εσάς λιγότερο εξυπνος απο τους τρείς......
Όταν υιοθετείτε ακραίες εκφράσεις, κάνοντας λόγο για εξοβελισμό και αυθαιρεσία, έννοιες κατά πολύ χαρακτηριστικότερες από την "προχειρότητα", που έγραψα εγώ, οφείλετε εξαρχής να ξεκαθαρίσετε το σχηματικό χαρακτήρα των εκφράσεών σας και όχι εκ των υστέρων να προσπαθείτε να δικαιολογηθείτε, εξομοιώνοντας αυτές με τις απλές "αντιρρήσεις" του Κωνσταντίνου! Και στο κάτω κάτω, ένας άνθρωπος του διαμετρήματος αυτού δικαιούται να έχει τις αντιρρήσεις του (οι οποίες φυσικά ήταν εξαίρεση μπροστά στην τεράστια αποδοχή της νέας γραφής). Αλλά το κάθε μαθητούδι της γνωστής σχολής, που ακόμα δεν ξέρει καλά καλά παραλλαγή (δεν αναφέρομαι φυσικά σ' εσάς, αλλά σε νέους μαθητές που έχω ακούσει), να σου λέει: "Οι τρεις διδάσκαλοι δεν έκαναν καλά που κατάργησαν την οξεία και το τρομικό", εεε, πάει πολύ...

Όσο για τον αν ο συνονόματος του νομικού κ. Κούγια ανήκει ή όχι στη γνωστή σχολή, Γεώργιε, χώρια που εδώ ισχύει το "η λαλιά σου δήλον σε ποιεί", όπως είδες στο αμέσως επόμενο μήνυμα, που έσπευσε να υπερασπισθεί τον ρυθμό της ΕΛΒΥΧ, απλώς ρώτα τον για τη σχέση του με τη "γνωστή" χορωδία και θα καταλάβεις...
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Όσο για τον αν ο συνονόματος του νομικού κ. Κούγια ανήκει ή όχι στη γνωστή σχολή, Γεώργιε, χώρια που εδώ ισχύει το "η λαλιά σου δήλον σε ποιεί", όπως είδες στο αμέσως επόμενο μήνυμα, που έσπευσε να υπερασπισθεί τον ρυθμό της ΕΛΒΥΧ, απλώς ρώτα τον για τη σχέση του με τη "γνωστή" χορωδία και θα καταλάβεις...

Nίκο (αν και το προσωποποιήσαμε πολύ το θέμα) δες εδώ για τις θεσσαλονικιώτικες καταβολές της ψαλτικής του κ. Κούγια. (Επίσης, δεν θεωρώ πιθανό ένας καραϊκός να χαρακτήριζε ποτέ τον Ταλιαδώρο Καζαντζίδη των ιεροψαλτών ή να έγραφε αυτό για τα λειτουργικά ή να έγραφε αυτό για τον χρόνο του Χρύσανθου). Και ο μόνος λόγος που κάνω αυτές τις off-topic κειμενικές παραπομπές είναι για να τονίσω ότι μπορεί κάποιος με α μουσική παιδεία και προέλευση να σχολιάζει θετικά και πράγματα μιας β μουσικής προσέγγισης. Το ίδιο συμβαίνει ενίοτε και με μένα. Ειδικά τον Τρόπο -επειδή μου είπες ότι δεν παίρνω θέση- τον έχω κρίνει και σχολιάσει θετικά στο παρελθόν. Αλλά όχι συγκρίνοντας με πατριαρχικούς, δεν είναι αυτή η μέθοδός μου.

Αν παρ' όλα αυτά κάνω λάθος στην "πολιτογράφησή" μου, είμαι εδώ να αποσύρω το σχόλιο και να σου ζητήσω συγγνώμη -που ήδη το κάνω βέβαια στον βαθμό που το σχόλιο αυτό σε πείραξε πολύ περισσότερο από όσο θα μπορούσα να φανταστώ.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Όταν υιοθετείτε ακραίες εκφράσεις, κάνοντας λόγο για εξοβελισμό και αυθαιρεσία, έννοιες κατά πολύ χαρακτηριστικότερες από την "προχειρότητα", που έγραψα εγώ, οφείλετε εξαρχής να ξεκαθαρίσετε το σχηματικό χαρακτήρα των εκφράσεών σας και όχι εκ των υστέρων να προσπαθείτε να δικαιολογηθείτε, εξομοιώνοντας αυτές με τις απλές "αντιρρήσεις" του Κωνσταντίνου! Και στο κάτω κάτω, ένας άνθρωπος του διαμετρήματος αυτού δικαιούται να έχει τις αντιρρήσεις του (οι οποίες φυσικά ήταν εξαίρεση μπροστά στην τεράστια αποδοχή της νέας γραφής). Αλλά το κάθε μαθητούδι της γνωστής σχολής, που ακόμα δεν ξέρει καλά καλά παραλλαγή (δεν αναφέρομαι φυσικά σ' εσάς, αλλά σε νέους μαθητές που έχω ακούσει), να σου λέει: "Οι τρεις διδάσκαλοι δεν έκαναν καλά που κατάργησαν την οξεία και το τρομικό", εεε, πάει πολύ...

Όσο για τον αν ο συνονόματος του νομικού κ. Κούγια ανήκει ή όχι στη γνωστή σχολή, Γεώργιε, χώρια που εδώ ισχύει το "η λαλιά σου δήλον σε ποιεί", όπως είδες στο αμέσως επόμενο μήνυμα, που έσπευσε να υπερασπισθεί τον ρυθμό της ΕΛΒΥΧ, απλώς ρώτα τον για τη σχέση του με τη "γνωστή" χορωδία και θα καταλάβεις...

1)Δεν προσπαθώ να δικαιολογηθώ για τίποτα. Απορώ που το βλέπετε... επεξηγώ σε εσας!
2)Θεωρώ ότι ο καθείς θα μπορούσε να καταλάβει το σχήμα που χρησιμοποίησα...
3)Νομίζω ότι μπορεί να σας απαντήσει, αν θέλει, ο κος Κωνσταντίνου.... εμένα γιατί με μπλέκετε;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
4)καταργήθηκε η οξεία;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; διότι ακόμη κ κάτι φρέσκο μιλάει για χρονολογία που παραπέμπει σε χρήση της οξείας... (μη βιαστείτε να μου την "πείτε")
5)αν κ δεν αναφέρεσθε σε μένα, τί πρόβλημα υπάρχει αν ο τάδε είναι υπέρ της "γνωστής", όπως λέτε σχολής;;;;;;;;;;;;;;;;;; μην ποινικοποιήσουμε κιόλας την ιδεολογία..... θα καταντήσει "ιδιόνυμο"...
ΥΓ: εφ' όσον ασχολείσθε κ γράφετε για τη μουσική (υπόμνημα γραφομένων), δεν υιοθετείτε αμέσως ή εμμέσως ότι υπήρχε χώρος για να προσφέρετε;;;; αν δεν υπήρχε χώρος, θα θέλατε απλά να αντιγράφετε τους παλιούς ξανα κ ξανά;;; αν υπήρχε χώρος, σημαίνει πως ίσως σκεφτήκατε κάτι που δεν το σκέφτηκαν οι παλιότεροι, πχ ο Χρύσανθος...... αρα, το περί εξυπνότερου του Χρυσάνθου, ίσως θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε... διότι με το που το λέτε, θέτετε τον Α΄ ή τον Β΄ μπροστα ή απέναντι στη γνώμη της αυθεντίας κ a priori καταδικασμένο... Επίσης, η επιτροπή του ' 81 συγκροτήθηκε όπως γράφει στην εισαγωγή, διότι είχαν προκύψει θέματα...... κ αυτοί νομιζαν οτι ήταν εξυπνότεροι;;;;;;;;;;;;;; όχι βέβαια, απλά είδαν τα κενά- το χώρο που είπα παραπάνω κ αποφάσισαν να τον καλύψουν.... ερευνητέο το κατα πόσο.
 
S

Sotres

Guest
Μπα, μας πρόλαβε άλλος: αυτός που θέλει να εξηγεί τα γραπτά του Πατριαρχείου, τα έχει βάλει ήδη στην υπογραφή του...
Όποιος γνωρίζει τη στάση που κρατά γενικώς το Πατριαρχείο στα θέματα αυτά και την (σοφή, κατά μία έννοια) πολιτική του να αναγνωρίζει ό,τι έργο αποστέλλεται, δεν κολλάει στις λέξεις, αλλά ούτε στις αντιφάσεις των αναγνωρίσεων αντιθέτων μουσικά συγγραμμάτων. Δεν υπάρχει λοιπόν καμία "ερμηνεία" στη στάση του Πατριαρχείου, η ίδια η στάση του είναι αυτή που εξηγεί την ευλογία είτε πατριαρχικών είτε καραϊκών είτε τετραφωνικών συνθέσεων. Είναι γνωστό ότι πολλές φορές, αυτός που θέτει την υπογραφή σε τέτοιες περιπτώσεις, ούτε καν έχει διαβάσει το κείμενο που υπογράφει, αφού το πλήθος των βιβλίων που του στέλνονται δεν του επιτρέπει να παραβλέψει τις σημαντικές υπόλοιπες υποχρεώσεις του και ν' ασχοληθεί με... το λεξιλόγιο της ευλογίας ενός καραϊκού συγγράμματος! Αλλά εσείς δεν μένετε στο προφανές (ότι δηλ. η αναγνώριση είναι κάτι τυπικό, γι' αυτό και αναγνωρίζονται συγγράμματα μουσικώς αντίθετα -εγώ έχω ακούσει και περίπτωση αναγνώρισης από Μητροπολίτη ενός... αιρετικού συγγράμματος!-) αλλά κολλάτε στις λέξεις. Το δηλώσατε όμως κι ο ίδιος:

Κι όχι μόνο αυτό, αλλά γράψατε ο ίδιος και την οφειλόμενη απάντηση!
Ζώντας για μεγάλο χρονικό διάστημα (πάνω από 6 έτη) στο πλευρό του μακαριστού Αυστρίας Μιχαήλ διδάχτηκα άλλα από αυτά που λέτε εσείς σχετικά με τους χαρακτηρισμούς που δίνετε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Σας ξαναλέω με το να θέλετε να υποβαθμίσετε το έργο του κ. Κωνσταντίνου προσβάλλετε το Οικ. Πατριαρχείο. Δεν συνεχίζω. Το δηλώνω δημόσια ότι δεν αναπαύομαι σε συζήτηση μαζί σας. Σας θεωρώ πωρωμένο και ημιμαθή! Θα σας αναφέρω ένα στοιχείο για να σας αποδείξω την επιστημονική σας αναπηρία και την πώρωσή σας. Πότε το Οικ. Πατριαρχείο έγραψε κείμενο ανάλογο του κειμένου που υπάρχει στο βιβλίο του κ. Κωνσταντίνου σε μουσικό έργο που περιλαμβάνει έργα τετράφωνης εκκλησιαστικής μουσικής; Να συνεχίσω; Θεωρείτε ότι ο Πατριάρχης ή όποιος υπογράφει ένα κείμενο για μουσικό πόνημα δεν το έχει διαβάσει και γράφει έτσι για να γράφει επειδή δεν έχει χρόνο να το διαβάσει, όπως λέτε;;;Τι λέτε τώρα; Και αν ισχύει αυτό, γιατί να μην υπογράφηκε και το κείμενο για το έργο του Καρά με ανάλογο τρόπο;;Βρίσκεστε σε πανικό και δεν ξέρετε τι γράφετε!!!! Και τελειώνοντας: Σε ποιον αναφέρεστε όταν λέτε ότι είναι γνωστό ότι βάζει την υπογραφή του σε κείμενο που δεν έχει διαβάσει; Αν ξέρετε όνομα οφείλετε να το καταθέσετε. Αν τα λέτε έτσι για να γράφετε γίνεστε γραφικός!!!Καταλάβατε λοιπόν για ποιο λόγο δεν με αναπαύσει η συζήτηση μαζί σας. Χαίρετε!!!!
ΥΓ Σας χρωστώ βέβαια κάποιες απαντήσεις σε παρεμβάσεις σας που θεωρώ λάθος. Δυστυχώς λόγω πολλών υποχρεώσεων δεν βρήκα το χρόνο να σας τις παρουσιάσω. Αλλά πριν ξαναγράψω μου οφείλετε, εάν θέλετε, κάποιες απαντήσεις στα παραπάνω μου ερωτήματα. Που φτάσαμε!!! Καταλαβαίνετε τι γράψατε;;;
 
Last edited:

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
1. Δεν μιλώ για χρονικές διάρκειες, αλλά για ρυθμικό τονισμό. Δεν είναι κοινός σε Καραμάνη / Σουρλατζή π.χ. και Αγγελόπουλο. (Αυτά είναι πέρα πάσης αμφιβολίας, αλλά δεν είναι ο κατάλληλος χώρος, για να συζητηθούν). Εν πάση περιπτώσει, λέχθηκε ως παράδειγμα, για να στηρίξω ότι δεν "ανήκετε" στη σχολή Καρά. Αν κάνω λάθος και σας πήρα στο λαιμό μου, διαψεύστε με κι εγώ θα αποσύρω το σχόλιο και θα ζητήσω συγγνώμη δημόσια από τον Νίκο.

2. Έχω πέσει θύμα "του τσουβαλιάσματος", κύριε, όχι δικό σας. (Από ό,τι καταλαβαίνω δεν πιάσατε καθόλου το νόημα των γραφομένων μου).

3. Υπόθεση εργασίας είναι αυτό, για να πω ότι άνθρωποι είμαστε, μπορεί κάτι να λέχθηκε από τον Νίκο εκ παραδρομής.

Αληθώς Ανέστη!
Κατά το: "μια εικόνα = χίλιες λέξεις", θα 'λεγα:
"ένα Αρχείο ήχου = χίλιες λέξεις.
Ας "απολαύσουμε" τη Μουσική Πανδαισία:

1. http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=bHlYdUuJDoI
2.http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=kInEJdgRfsU
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Ζώντας για μεγάλο χρονικό διάστημα (πάνω από 6 έτη) στο πλευρό του μακαριστού Αυστρίας Μιχαήλ διδάχτηκα άλλα από αυτά που λέτε εσείς σχετικά με τους χαρακτηρισμούς που δίνετε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Σας ξαναλέω με το να θέλετε να υποβαθμίσετε το έργο του κ. Κωνσταντίνου προσβάλλετε το Οικ. Πατριαρχείο. Δεν συνεχίζω. Το δηλώνω δημόσια ότι δεν αναπαύομαι σε συζήτηση μαζί σας. Σας θεωρώ πωρωμένο και ημιμαθή! Χαίρετε.
ΥΓ Σας χρωστώ βέβαια κάποιες απαντήσεις σε παρεμβάσεις σας που θεωρώ λάθος. Δυστυχώς λόγω πολλών υποχρεώσεων δεν βρήκα το χρόνο να σας τις παρουσιάσω.

Μήπως να μετακινηθεί το παρόν στα ευτράπελα;....
 
S

Sotres

Guest
Αυτό μου αρκεί και ευχαριστώ!Λάθος δικό μου.
Αυτό πιστεύω και για εμένα.
Να διαγραφεί και το δικό μου...

Και τον Χρήστο τον πρωτοάκουσα στο Ψ. και το Θεοτοκάτο πρωτοάκουσα στο Ψ. Και πολλούς άλλους. Που υπάρχει το πρόβλημα;
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Ζώντας για μεγάλο χρονικό διάστημα (πάνω από 6 έτη) στο πλευρό του μακαριστού Αυστρίας Μιχαήλ διδάχτηκα άλλα από αυτά που λέτε εσείς σχετικά με τους χαρακτηρισμούς που δίνετε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Σας ξαναλέω με το να θέλετε να υποβαθμίσετε το έργο του κ. Κωνσταντίνου προσβάλλετε το Οικ. Πατριαρχείο. Δεν συνεχίζω. Το δηλώνω δημόσια ότι δεν αναπαύομαι σε συζήτηση μαζί σας. Σας θεωρώ πωρωμένο και ημιμαθή! Θα σας αναφέρω ένα στοιχείο για να σας αποδείξω την επιστημονική σας αναπηρία και την πώρωσή σας. Πότε το Οικ. Πατριαρχείο έγραψε κείμενο ανάλογο του κειμένου που υπάρχει στο βιβλίο του κ. Κωνσταντίνου σε μουσικό έργο που περιλαμβάνει έργα τετράφωνης εκκλησιαστικής μουσικής; Να συνεχίσω; Θεωρείτε ότι ο Πατριάρχης ή όποιος υπογράφει ένα κείμενο για μουσικό πόνημα δεν το έχει διαβάσει και γράφει έτσι για να γράφει επειδή δεν έχει χρόνο να το διαβάσει, όπως λέτε;;;Τι λέτε τώρα; Και αν ισχύει αυτό, γιατί να μην υπογράφηκε και το κείμενο για το έργο του Καρά με ανάλογο τρόπο;;Βρίσκεστε σε πανικό και δεν ξέρετε τι γράφετε!!!! Και τελειώνοντας: Σε ποιον αναφέρεστε όταν λέτε ότι είναι γνωστό ότι βάζει την υπογραφή του σε κείμενο που δεν έχει διαβάσει; Αν ξέρετε όνομα οφείλετε να το καταθέσετε. Αν τα λέτε έτσι για να γράφετε γίνεστε γραφικός!!!Καταλάβατε λοιπόν για ποιο λόγο δεν με αναπαύσει η συζήτηση μαζί σας. Χαίρετε!!!!
ΥΓ Σας χρωστώ βέβαια κάποιες απαντήσεις σε παρεμβάσεις σας που θεωρώ λάθος. Δυστυχώς λόγω πολλών υποχρεώσεων δεν βρήκα το χρόνο να σας τις παρουσιάσω. Αλλά πριν ξαναγράψω μου οφείλετε, εάν θέλετε, κάποιες απαντήσεις στα παραπάνω μου ερωτήματα. Που φτάσαμε!!! Καταλαβαίνετε τι γράψατε;;;
Το μήνυμα πραγματικά είναι για τα ευτράπελα, δεν παίζεται... Μα υπάρχει σοβαρός άνθρωπος στην Ελλάδα που να πιστεύει ότι οι Μητροπολίτες κάθονται να γράψουν ατομικά μία μία τις ευλογίες στον κάθε πικραμένο;; Σε οποιαδήποτε μητρόπολη να ρωτήσετε, αυτά θα σας πουν και είναι γνωστό εδώ και χρόνια (μάλλον... δεκαετίες και βάλε θα έλεγα) το φαινόμενο. Οι μαρτυρίες άπειρες, από γραμματείς μητροπόλεως αλλά και από τους ίδους τους μητροπολίτες, δεν θα κάτσω τώρα να πέσω στο επίπεδο της κατινιάς που προτείνεται και να αναφέρω συγκεκριμένα ονόματα, επειδή το απαιτεί ένας... μη πωρωμένος και μη ημιμαθής!

Αλλά εγώ δεν είπα ότι ντε και καλά έγινε έτσι στο Πατριαρχείο, αφού δεν γνωρίζω τα εκεί τεκταινόμενα. Απλώς ανέφερα και το γνωστό αυτό φαινόμενο για να δείξω ότι δεν πρέπει να δίνει κανείς σημασία στα κείμενα των ευλογιών, που γίνονται πάντα στο πλαίσιο της καλής συμπεριφοράς, εφόσον από μια πρώτη ματιά είναι προφανές ότι έγινε μια προσπάθεια σε κάποιον εκκλησιαστικό τομέα, δεν κάθονται οι άνθρωποι να διαβάσουν σελίδα σελίδα και να κάνουν μουσικολογική ανάλυση σε κάθε βιβλίο... Και στο πλαίσιο αυτό μπορεί να δώσουν ευλογία για πατριαρχική, καραϊκή, τετραφωνική σύνθεση (σχήμα λόγου ήταν το τελευταίο -ελπίζω τουλάχιστον...-, για να δείξω το ευρύ περιεχόμενο που μπορεί να έχουν τα εκάστοτε αποστελλόμενα στο Πατριαρχείο βιβλία). Αλλιώς γιατί δεν μας εξηγείτε πώς γίνεται να έχουν ευλογία θεωρητικά συγγράμματα αντιθέτου περιεχομένου από αυτό του Καρά; (Ευθυμιάδη, Ηλιόπουλου κλπ.);

Όσο για την απορία σας για το ύφος της ανακοίνωσης για τον Καρά και γιατί δεν γράφτηκε με τον τρόπο που γράφτηκε και η ευλογία για τον Κωνσταντίνου, η απάντηση είναι απλή για έναν λογικό άνθρωπο (γιατί αυτά που γράφετε εδώ είναι εκτός λογικής): τα του Καρά ήταν ανακοίνωση πατριαρχικής συνόδου και όχι μια απλή απάντηση σε αποστολή βιβλίου, φιλοσοφία θέλει; Με τη λογική σας εξομοιώσατε ολόκληρη σύνοδο, που συνεστήθη για ν' ασχοληθεί με ένα συγκεκριμένο θέμα, με την τυπική διαδικασία απάντησης - ευλογίας για ένα πόνημα που απεστάλη στο Πατριαρχείο και πρέπει να τηρηθούν και κάποιοι κανόνες καλής συμπεριφοράς, τι να λέμε τώρα...

Όσο για το βιβλίο του Κωνσταντίνου, από μόνο του αυτοχαρακτηρίζεται, εγώ δεν χρειάζεται να πω τίποτα, αφού είναι γνωστό ότι αποτελεί μια συρραφή - απλοποίηση του θεωρητικού του Καρά, αναπαράγοντας αυτούσια τα λάθη του τελευταίου (πολλές φορές με copy-paste!). Και φυσικά η μπάλα και το πνεύμα της Πατριαρχικής ανακοίνωσης παρασύρει και αυτό, καθώς και τα όμοιά του, δεν θέλει και πολύ σοφία το πράγμα: είναι δηλ. "οθνείο" το θεωρητικό του Καρά και δεν είναι... η περίληψή του;;
Που φτάσαμε!!! Καταλαβαίνετε τι γράψατε;;;
Το αυτό αναρωτιέμαι καγώ δι' υμάς, όταν βλέπω να θεωρείτε ιδίας βαρύτητας το κείμενο μιας συνόδου με την απάντηση - ευλογία στην αποστολή ενός βιβλίου ή να απαιτείτε... ονόματα (!) για το γνωστό φαινόμενο της μη σύνταξης των απαντητικών επιστολών μητροπολιτών για θέματα καθαρά τυπικά.
 
Top