neoklis
Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
.... πότε θέλετε να βρεθούμε;;
Μετά χαράς, και οποτεδήποτε. Αρκεί να είναι στη Θεσσαλονίκη! Μ' ένα ΠΜ όλα τακτοποιούνται.
.... πότε θέλετε να βρεθούμε;;
Προς Δομέστιχο και Σκρέκα:
Ναι, συμφωνώ, στη φιλοσοφία. Απλά από κει και πέρα έχει να κάνει με το αν βλέπεις το ποτήρι μισοάδειο ή μισογεμάτο. Δεν θα θυσιάσω μια αξιόλογη και (δυνητικά) ωφέλιμη πρόταση (υπόθεση εργασίας πες το, δεν με απασχολεί) επειδή οι τωρινοί εκφραστές της (ακόμα και ο ίδιος ο εισηγητής της, αν θες) ή και γω δεν ξέρω ποιος αποτυγχάνουν να την κάνουν πράξη όπως πρέπει. Επειδή, δηλαδή, με το μαχαίρι μπορείς να σκοτώσεις, να καταργήσουμε τα μαχαίρια. Δεν είναι έτσι. Να μάθουμε να τα χρησιμοποιούμε σωστά.
Δεν είναι αυτή η φιλοσοφία....άρα δε συμφωνούμε!
Για πες μου κάτι φίλε Παναγιώτη, εσύ σε ποια μέθοδο έμαθες μουσική? Αναφέρεσαι στο γεγονός οτι ο Ναυπλιώτης έμαθε μουσική με το παλαιό σύστημα λες και έχει κάποια πρακτική αξία αυτό σήμερα και εννοώ πως την εποχή του Ναυπλιώτη υπήρχαν δάσκαλοι γνώστες και συνεχιστές της παλαιάς μεθόδου, σήμερα ποιος θα μας τη διδάξει? Ποιος έχει ακούσει το πως εκτελούνταν όλοι αυτοί οι χαρακτήρες ποιότητας της παλαιάς μεθόδου? Ωραία είναι η συζήτηση σε θεωρητικό επίπεδο αλλά το να ισχυρίζονται κάποιοι πως είναι εφικτή η διδασκαλία της παλαιάς μεθόδου σήμερα θεωρώ -με τις λίγες γνώσεις που έχω- πως αυτό στη πράξη είναι ουτοπικό. Εκτός και αν αρχίσουμε και ερμηνεύουμε κατά το δοκούν, δηλ. όπως εμείς σήμερα θεωρούμε το πως εκτελούνταν αυτοί οι χαρακτήρες τότε... Και επίσης όλοι αυτοί οι ''μεγάλοι διαφωτιστές'' της μουσικής που θυμήθηκαν ξαφνικά τις τελευταίες δεκαετίες τη παλαιά μέθοδο, οι ίδιοι διδάχθηκαν τη νεα μεθοδο, με την οποία μάλιστα μπόρεσαν και κατέλαβαν κάποιοι εξ'αυτων και Πανεπιστημιακές έδρες, τίτλους κτλ. εξασφαλίζοντας έτσι και ''<wbr>τον άρτον ημών τον επιούσιον'' άνετα και ωραία.:wink: Άσε που κάποιοι εξ'αυτων ούτε με τη νέα μέθοδο δεν μπορούν να ψάλλουν σωστά και θέλουν από πάνω να διδάξουν κ' τη παλαιά (πράγμα ανέφικτο ούτως ή άλλως), που όπως γνωρίζουμε από μαρτυρίες του παρελθόντος η διδασκαλία αυτής της μεθόδου ήταν επίπονη και μακρόχρονη κάτι το οποίο σήμερα θα ήταν ιδιαίτερα επίπονο κ' για τις τσέπες των υποψηφίων μαθητών...:wink:«ὁ Ἰάκωβος Ναυπλιώτης, ὡς Β΄ Δομέστικος τοῦ Πατριαρχικοῦ ναοῦ, παρὰ τὸ πλευρὸν τοῦ μουσικοδιδασκάλου Νικολάου Λαμπαδαρίου, ὁ ὁποῖος ἔψαλλε χρησιμοποιὼν πάντοτε μουσικὰ κείμενα χειρόγραφα τῆς παλαιᾶς γραφῆς Πέτρου τοῦ Πελοποννησίου, ἐπειδὴ ἐντελῶς οὗτος ἠγνόει τὸ νέον γραφικὸν σύστημα, ἐμυήθη τὴν μουσικὴν καὶ ἐμορφώθη εἰς τὸ κατὰ τὸ ὕφος τοῦ Πατριαρχικοῦ ναοῦ ψάλλειν τὰ ἐκκλησιαστικὰ μέλῃ, διέσωσε τὴν μουσικὴν πρᾶξιν τῶν ἀρχαιοτέρων πρωτοψαλτῶν καὶ αὐτὸς τὴν σήμερον εἶναι ὁ συνεχιστὴς τῆς πατριαρχικῆς παραδόσεως»
Καθ. Άγγελος Βουδούρης.
Για πες μου κάτι φίλε Παναγιώτη, εσύ σε ποια μέθοδο έμαθες μουσική? Αναφέρεσαι στο γεγονός οτι ο Ναυπλιώτης έμαθε μουσική με το παλαιό σύστημα λες και έχει κάποια πρακτική αξία αυτό σήμερα και εννοώ πως την εποχή του Ναυπλιώτη υπήρχαν δάσκαλοι γνώστες και συνεχιστές της παλαιάς μεθόδου, σήμερα ποιος θα μας τη διδάξει? Ποιος έχει ακούσει το πως εκτελούνταν όλοι αυτοί οι χαρακτήρες ποιότητας της παλαιάς μεθόδου? Ωραία είναι η συζήτηση σε θεωρητικό επίπεδο αλλά το να ισχυρίζονται κάποιοι πως είναι εφικτή η διδασκαλία της παλαιάς μεθόδου σήμερα θεωρώ -με τις λίγες γνώσεις που έχω- πως αυτό στη πράξη είναι ουτοπικό. Εκτός και αν αρχίσουμε και ερμηνεύουμε κατά το δοκούν, δηλ. όπως εμείς σήμερα θεωρούμε το πως εκτελούνταν αυτοί οι χαρακτήρες τότε... Και επίσης όλοι αυτοί οι ''μεγάλοι διαφωτιστές'' της μουσικής που θυμήθηκαν ξαφνικά τις τελευταίες δεκαετίες τη παλαιά μέθοδο, οι ίδιοι διδάχθηκαν τη νεα μεθοδο, με την οποία μάλιστα μπόρεσαν και κατέλαβαν κάποιοι εξ'αυτων και Πανεπιστημιακές έδρες, τίτλους κτλ. εξασφαλίζοντας έτσι και ''<wbr>τον άρτον ημών τον επιούσιον'' άνετα και ωραία.:wink: Άσε που κάποιοι εξ'αυτων ούτε με τη νέα μέθοδο δεν μπορούν να ψάλλουν σωστά και θέλουν από πάνω να διδάξουν κ' τη παλαιά (πράγμα ανέφικτο ούτως ή άλλως), που όπως γνωρίζουμε από μαρτυρίες του παρελθόντος η διδασκαλία αυτής της μεθόδου ήταν επίπονη και μακρόχρονη κάτι το οποίο σήμερα θα ήταν ιδιαίτερα επίπονο κ' για τις τσέπες των υποψηφίων μαθητών...:wink:
Αρχικό μήνυμα απο emakris
Φανατισμός και επιστήμη δεν πάνε μαζί. Το ένα διώχνει το άλλο.
Για πες μου κάτι φίλε Παναγιώτη, εσύ σε ποια μέθοδο έμαθες μουσική? Αναφέρεσαι στο γεγονός οτι ο Ναυπλιώτης έμαθε μουσική με το παλαιό σύστημα λες και έχει κάποια πρακτική αξία αυτό σήμερα και εννοώ πως την εποχή του Ναυπλιώτη υπήρχαν δάσκαλοι γνώστες και συνεχιστές της παλαιάς μεθόδου, σήμερα ποιος θα μας τη διδάξει? Ποιος έχει ακούσει το πως εκτελούνταν όλοι αυτοί οι χαρακτήρες ποιότητας της παλαιάς μεθόδου? Ωραία είναι η συζήτηση σε θεωρητικό επίπεδο αλλά το να ισχυρίζονται κάποιοι πως είναι εφικτή η διδασκαλία της παλαιάς μεθόδου σήμερα θεωρώ -με τις λίγες γνώσεις που έχω- πως αυτό στη πράξη είναι ουτοπικό. Εκτός και αν αρχίσουμε και ερμηνεύουμε κατά το δοκούν, δηλ. όπως εμείς σήμερα θεωρούμε το πως εκτελούνταν αυτοί οι χαρακτήρες τότε... Και επίσης όλοι αυτοί οι ''μεγάλοι διαφωτιστές'' της μουσικής που θυμήθηκαν ξαφνικά τις τελευταίες δεκαετίες τη παλαιά μέθοδο, οι ίδιοι διδάχθηκαν τη νεα μεθοδο, με την οποία μάλιστα μπόρεσαν και κατέλαβαν κάποιοι εξ'αυτων και Πανεπιστημιακές έδρες, τίτλους κτλ. εξασφαλίζοντας έτσι και ''<wbr>τον άρτον ημών τον επιούσιον'' άνετα και ωραία.:wink: Άσε που κάποιοι εξ'αυτων ούτε με τη νέα μέθοδο δεν μπορούν να ψάλλουν σωστά και θέλουν από πάνω να διδάξουν κ' τη παλαιά (πράγμα ανέφικτο ούτως ή άλλως), που όπως γνωρίζουμε από μαρτυρίες του παρελθόντος η διδασκαλία αυτής της μεθόδου ήταν επίπονη και μακρόχρονη κάτι το οποίο σήμερα θα ήταν ιδιαίτερα επίπονο κ' για τις τσέπες των υποψηφίων μαθητών...:wink:
ρε πατε καλα τι λετε ολα πανε στο βροντο ποιος καρας και ποια παλαια σημειογραφια εδω δεν ξερει ο κοσμος τι του γινεται και δεν πανε εκκλησια τα παιδια δεν μαθαινουν βυζαντινη ετσι θα πεισθει ενας νεος να ασχοληθει λεγοντας του καποιος καρας και τα λοιπα οι μισοι του καρα κραζουν!
Αν σου είναι εύκολο ανέβασε μας ένα ηχητικό που θα περιλαμβάνειΕγώ πάντως που διδάσκομαι τη μουσική με τα παλαιά σημαδόφωνα ...
Αν σου είναι εύκολο ανέβασε μας ένα ηχητικό που θα περιλαμβάνει
- μουσικές φράσεις
συν τα ανάλογα κείμενα
- όλα τα παλαιά σημάδια
για να ακούσουμε την ενέργεια τους και πως εκτελούνται.
ευχαριστώ
Αν σου είναι εύκολο ανέβασε μας ένα ηχητικό που θα περιλαμβάνει
- μουσικές φράσεις
- όλα τα παλαιά σημάδια
συν τα ανάλογα κείμενα
για να ακούσουμε την ενέργεια τους και πως εκτελούνται.
ευχαριστώ
Η συγκεκριμένη δημοσίευση είναι γραμμένη πάνω από τέσσερα χρόνια πριν και όπως είναι λογικό, μέσα σε τέσσερα χρόνια πολλά πράγματα αναθεωρούνται και πολλές απόψεις αποκρυσταλλώνονται. ..
... θα ήθελα, αν είχα τη δυνατότητα, να τα τροποποιήσω σε μεγάλο βαθμό όχι πάντοτε επειδή έχω φθάσει στο σημείο να διαφωνώ με τον ίδιο μου τον εαυτό του τότε (κάποιες φορές βέβαια συμβαίνει κι αυτό), αλλά επειδή θα ήθελα να επαναδιατυπώσω τα λεγόμενά μου ώστε να εκφράσω καλύτερα αυτό το οποίο θέλω να εκφράσω.
Όπως λένε όμως οι Λατίνοι, «scripta manent». Ο καθένας κρίνεται από αυτά τα οποία γράφει κάθε στιγμή αλλά και από το πόσο επεξεργάζεται ή και ενδεχομένως αναθεωρεί αυτά τα οποία έχει εκφράσει σε μια δεδομένη στιγμή.
Το θέμα είναι (ένα από τα πολλά) ότι κάποιοι απόγονοι και μαθητές του (όχι όλοι) επιμένουν να πιστεύουν ότι αυτό που έκανε δεν ήταν μια θεμιτή (μ' αυτό συμφωνώ) ή έστω επαινετή καινοτομία, αλλά μια επαναφορά πραγμάτων που κακώς τα είχαμε ξεχάσει και ευτυχώς που βρίσκονται αυτοί για μας σώσουν από την αμάθεια και να μας οδηγήσουν στην γνήσια "παράδοση" !
Καλός τον!!!Θεωρία και Πράξη της Εκκλησιαστικής Μουσικής
Γεώργιος Ν. Κωνσταντίνου
σελ. 54
"Εδώ πρέπει να επισημάνουμε την επαναφορά επτά χαρακτήρων - χειρονομιών από την παλαιά στη νέα γραφή, την οποία πραγματοποιεί ο Σίμων Καράς και η οποία πρέπει να θεωρείται δεδομένη, αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί σοβαρά με την απόδοση της μουσικής γραφής, ερμηνεύοντας την "κατά πνεύμα" και όχι "κατά γράμμα".* ... Η χρησιμοποίηση τους δεν αφορά στην ενέργεια που είχαν όταν ήταν σε χρήση η παλαιά γραφή."
*"Σώζετ' εν τη πράξει της ψαλμωδίας η ενέργεια αυτών" σημειώνει ο Σίμων Καράς, Θεωρητικόν, τόμος Α', σελ. 180.
οποία πρέπει να θεωρείται δεδομένη, αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί σοβαρά με την απόδοση της μουσικής γραφής, ερμηνεύοντας την "κατά πνεύμα" και όχι "κατά γράμμα".*
Κατά Γ. Κωνσταντίνου:
"Η χρησιμοποίηση τους δεν αφορά στην ενέργεια που είχαν όταν ήταν σε χρήση η παλαιά γραφή."
Άρα, ΚΑΠΟΙΟΙ επέβαλαν ερμηνείες στα αναστημένα σημαδόφωνα οι οποίες δεν ανταποκρίνονται ΠΟΥΘΕΝΑ στην προφορική παράδοση.
Με λίγα λόγια, κάποιοι ΦΑΝΤΑΣΤΗΚΑΝ ΝΕΕΣ θέσεις και παρτιτούρες, και αντί να είχαν την καλοσύνη να της παραθέσουν ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΓΡΑΦΗ που ΟΛΟΙ γνωρίζουν και ψάλλουν, προτείνουν την ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΗ και την επιστροφή στην σχετικότητα.
ΝΓ
;;Εδώ πρέπει να επισημάνουμε την επαναφορά επτά χαρακτήρων - χειρονομιών από την παλαιά στη νέα γραφή, την οποία πραγματοποιεί ο Σίμων Καράς και η οποία πρέπει να θεωρείται δεδομένη, αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί σοβαρά με την απόδοση της μουσικής γραφής,
Καλός τον!!!
Αυτά ήταν γνώμη του Καρά η του κ.Κωνσταντίνου το πιο κάτω;
Κατά Γ. Κωνσταντίνου:
"Η χρησιμοποίηση τους δεν αφορά στην ενέργεια που είχαν όταν ήταν σε χρήση η παλαιά γραφή."
Άρα ...
Μετά δεν είναι θράσος να ισχυρίζεται κάποιος :
;;
Το θέμα είναι (ένα από τα πολλά) ότι κάποιοι απόγονοι και μαθητές του (όχι όλοι) επιμένουν να πιστεύουν ότι αυτό που έκανε δεν ήταν μια θεμιτή (μ' αυτό συμφωνώ) ή έστω επαινετή καινοτομία, αλλά μια επαναφορά πραγμάτων που κακώς τα είχαμε ξεχάσει και ευτυχώς που βρίσκονται αυτοί για μας σώσουν από την αμάθεια και να μας οδηγήσουν στην γνήσια "παράδοση" !
Άρα, ΚΑΠΟΙΟΙ επέβαλαν ερμηνείες στα αναστημένα σημαδόφωνα οι οποίες δεν ανταποκρίνονται ΠΟΥΘΕΝΑ στην προφορική παράδοση. ΝΓ