Βυζαντινή μουσική με ή χωρίς σημάδια ποιότητας της παλαιάς γραφής;

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Δεν νομίζω να επέβαλε κανείς κάτι. Απόψεις εκφράζονται, προτάσεις γίνονται, πειραματισμοί γίνονται, και ο χρόνος στο τέλος κρατά ή απορρίπτει. Για τις προτάσεις τους:
Ο Λεσβιος απορρίφθηκε,
ο Χρύσανθος στην αρχή εξορίστηκε και μετά εμεγαλύνθη,
ο Αγαθοκλής δεν τάραξε τα νερά, οπότε ούτε απορριφθηκε ούτε έγινε αποδεκτός κτλ κτλ

Ο Καράς στην αρχή τιμήθηκε, στην συνέχεια αμφισβητήθηκε, αύριο ποιος ξέρει τι θα γίνει. Μέρος της Πανεπιστημιακής κοινότητας τον αποδέχθηκε, άλλο μέρος τον ειρωνεύτηκε και έπεται συνέχεια.


Για τους τριαδο-ψάλτες των Κυριακών δεν έχω δει σχόλια από σας κ. Γιαννουκάκη.
Για τους αμανετζήδες και αυτούς που μετατρέπουν τον οίκο του Θεού σε μπουζούκια με πρώτο ...στασίδι πίστα ρεζερβέ, κουβέντα.
Για τις τετραφωνίες και τα κλαψομοίρικα, κουβέντα.
Για τις διασκευο-αλλοιώσεις των κλασσικών μαθημάτων, κουβέντα.
Για τα μινοράκια και τα "εις το μνήμα σε επεζήτησεν, κουβέντα.
Για τους Αποστόλους στον ...ήχο της ημέρας και το "Κέλευσον" στον ήχο των στιχηρών, κουβέντα.

κ.α. πολλά.

Για τον Καρά, πολύ κουβέντα. Εσείς πιστεύετε ότι με αυτά τα λίγα που σας ανέφερα και τα πολλά που δεν σας ανέφερα, το πρόβλημα της μουσικής μας είναι ο Καράς;

Και μία τελευταία ερώτηση. Γνωρίζετε έστω και έναν ψάλτη-δάσκαλο που να διδάσκει Χρύσανθο και Χουρμούζιο; Έστω και έναν.

Τί εννοεί η τελευταία ερώτηση; Δεν έχει κ πολύ νόημα να μείνει κάποιος στο 1814 όταν υπάρχει το 1881. Τον καημένο τον Γιαμαλή γιατί τον μπλέκεις; Τότε βάλε και τον Γρηγόριο μέσα..
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Προς Ηλια Παπαδοπουλο

Εσεις ξερετε κανεναν,που να διδασκει αυτα τα μινορακια και τους αμανεδες πανω στα μουσικα κειμενα;....
Θα σας πω εγω...ΚΑΝΕΝΑΣ!
Διοτι, οι ως ανω αποδοσεις,ειναι προσωπικες εκφρασεις,οι οποιες δεν διδασκονται και το ξερετε πολυ καλα αυτο...
Εδω, δεν εχουμε να κανουμε με μια προσωπικη εκφραση,αλλα με ενα συστημα με αναριθμητες ανακριβειες,φαντασιες,κλπ. το οποιο,αγνωστο γιατι,εχει παρει διαστασεις ανεξελεγκτες στον ιεροψαλτικο κοσμο (φανατισμος),με τα γνωστα αποτελεσματα....
Μην συγκρινουμε λοιπον την ημερα με την νυχτα...
Καμια σχεση...

Για τις διασκευες-αλλοιωσεις των μουσικων κειμενων.... Ας μην το σχολιασω καλυτερα...
Εχουν τοποθετηθει αλλοι συναδελφοι και μαλιστα με τον καθε δυνατο τροπο επιχειρηματος και τεκμηριωσης....
Δηλ. δεν παει αλλο... Ελεος!...
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Ό,τι δεν υπάγεται στα παραδεδωμένα όπως τα παρέδωσαν οι ψάλτες που ΣΕΒΑΣΤΗΚΑΝ αυτά που μετέδωσε η ΜΧΕ δεν έχουν σχέση με την ιστορικώς αυθεντική ψαλτική παράδοση αγαπητέ μου φίλε κ. Παπαδόπουλε.

Διαβάστε το Εγχειρίδιο του Ιεροψάλτου του μακαριστού κ.κ. Χριστοδούλου το οποίο είναι σαφέστατο.

Διαβάστε και την Απόφαση της Ιεράς Συνόδου του Οικ. Πατριαρχείου η οποία είναι ακομα σαφέστατη.

Το αναλόγιο ούτε τεκές είναι, ούτε άμβονας απο την Σκάλα του Μιλάνου, ούτε βιομηχανία νεοτερισμού πάσης φύσεως.

Νομίζω σας κάλυψα και σας απάντησα με σαφήνεια.

ΝΓ
 
Τί εννοεί η τελευταία ερώτηση; Δεν έχει κ πολύ νόημα να μείνει κάποιος στο 1814 όταν υπάρχει το 1881. Τον καημένο τον Γιαμαλή γιατί τον μπλέκεις; Τότε βάλε και τον Γρηγόριο μέσα..
Επειδή:
"3. Ως μουσικόν σύστημα εν τη Εκκλησιαστική ημών Μουσική αναγνωρίζει, εφαρμόζει και διδάσκει κατά την τε θεωρίαν, την πράξιν και την παράδοσιν, το εν έτεσι 1812-1814, υπό των Τριών Διδασκάλων, Χρυσάνθου Μητροπολίτου Προύσης, Γρηγορίου Πρωτοψάλτου και Χουρμουζίου Χαρτοφύλακος, ως «Νέαν Μέθοδον Αναλυτικής Σημειογραφίας των μουσικών μελών», θεμελιωθέν και υπό της Μητρός Εκκλησίας εγκριθέν.

Εν τοις Πατριαρχείοις, τη 28η Μαΐου 2012"

Αν ήταν θα έγραφε:
...αναγνωρίζει και εφαρμόζει τα της Επιτροπής του 81, και τα υπόλοιπα να τα έχετε απλά για μέλετη.

Να βάλω και τον Γρηγόριο βρε Δημήτρη. Στείλε μου το Θεωρητικό του μόνο γιατί δεν το έχω.

Φαντάζομαι εννοείς την Επιτροπή χωρίς τις έλξεις όμως, μάλλον.
ΥΓ νόμιζα μόλις είδα το μήνυμά σου ότι θα έκανες την αρχή της θεμελίωσης ενός φιλικού διαλόγου μεταξύ μας, αλλά μου τα χάλασες με τον τίτλο. Αν αυτό συμπέρανες για μένα τόσο καιρό, τι να σου πω; Μάλλον σου προκαλώ όντως αλλεργία.
Προς Ηλια Παπαδοπουλο
Εσεις ξερετε κανεναν,που να διδασκει αυτα τα μινορακια και τους αμανεδες πανω στα μουσικα κειμενα;....
Θα σας πω εγω...ΚΑΝΕΝΑΣ!
Διοτι, οι ως ανω αποδοσεις,ειναι προσωπικες εκφρασεις,οι οποιες δεν διδασκονται και το ξερετε πολυ καλα αυτο...
Αν οι αμανέδες και τα μινοράκια είναι προσωπική άποψη να τις κρατήσουν για το σπίτι τους και να μην τις μεταφέρουν στην εκκλησία. Μπορεί να μην τα διδάσκουν στην αίθουσα, αλλά οι μαθητές-χειροκρoτητές που λιβανίζουν από δίπλα αυτά μαθαίνουν, αυτά θα κάνουν αργότερα στα δικά τους αναλόγια. (πω, πω Δάσκαλε! τι έκανες τώρα!...)

Εδω, δεν εχουμε να κανουμε με μια προσωπικη εκφραση,αλλα με ενα συστημα με αναριθμητες ανακριβειες,φαντασιες,κλπ. το οποιο,αγνωστο γιατι,εχει παρει διαστασεις ανεξελεγκτες στον ιεροψαλτικο κοσμο (φανατισμος),με τα γνωστα αποτελεσματα....τις διασκευες-αλλοιωσεις των μουσικων κειμενων.... Ας μην το σχολιασω καλυτερα...
Εχουν τοποθετηθει αλλοι συναδελφοι και μαλιστα με τον καθε δυνατο τροπο επιχειρηματος και τεκμηριωσης....
Δηλ. δεν παει αλλο... Ελεος!...
Ἀφ' ἑαυτοῦ σὺ τοῦτο λέγεις ἢ ἄλλοι σοι εἶπον περὶ αὐτοῦ;
Ό,τι δεν υπάγεται στα παραδεδωμένα όπως τα παρέδωσαν οι ψάλτες που ΣΕΒΑΣΤΗΚΑΝ αυτά που μετέδωσε η ΜΧΕ δεν έχουν σχέση με την ιστορικώς αυθεντική ψαλτική παράδοση αγαπητέ μου φίλε κ. Παπαδόπουλε.

Διαβάστε το Εγχειρίδιο του Ιεροψάλτου του μακαριστού κ.κ. Χριστοδούλου το οποίο είναι σαφέστατο.

Διαβάστε και την Απόφαση της Ιεράς Συνόδου του Οικ. Πατριαρχείου η οποία είναι ακομα σαφέστατη.

Το αναλόγιο ούτε τεκές είναι, ούτε άμβονας απο την Σκάλα του Μιλάνου, ούτε βιομηχανία νεοτερισμού πάσης φύσεως.

Νομίζω σας κάλυψα και σας απάντησα με σαφήνεια.

ΝΓ
Ο λόγος που απάντησα στο μήνυμά σας κ. Γιαννουκάκη είναι η έννοια της επιβολής που αναφέρατε. Και είπα ότι δε νομίζω να επέβαλλε κανείς κάτι. Τα υπόλοιπα τα ανέφερα ως κακώς κείμενα που δεν αντιμετωπίζονται με την δέουσα σοβαρότητα και ως επικίνδυνα για την λατρευτική μας μουσική λόγω της ασυλίας που υπάρχει σε όσους έχουν ξεχωριστά λαρύγγια. Τα γράφει λίγο πιο συνοπτικά στην πρώτη σελίδα της Επιτροπής του 1881. Εγώ απλά σας τα θύμισα. Και είπα ότι ασχολείσθε μόνο με ένα θέμα το οποίο υποδεικνύεται ως κακό κείμενο από την απόφαση που αναφέρετε, η οποία σαφώς και είναι σεβαστή. Πιστεύω από όλους.
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Επειδή:
"3. Ως μουσικόν σύστημα εν τη Εκκλησιαστική ημών Μουσική αναγνωρίζει, εφαρμόζει και διδάσκει κατά την τε θεωρίαν, την πράξιν και την παράδοσιν, το εν έτεσι 1812-1814, υπό των Τριών Διδασκάλων, Χρυσάνθου Μητροπολίτου Προύσης, Γρηγορίου Πρωτοψάλτου και Χουρμουζίου Χαρτοφύλακος, ως «Νέαν Μέθοδον Αναλυτικής Σημειογραφίας των μουσικών μελών», θεμελιωθέν και υπό της Μητρός Εκκλησίας εγκριθέν.

Εν τοις Πατριαρχείοις, τη 28η Μαΐου 2012"

Αν ήταν θα έγραφε:
...αναγνωρίζει και εφαρμόζει τα της Επιτροπής του 81, και τα υπόλοιπα να τα έχετε απλά για μέλετη.

Να βάλω και τον Γρηγόριο βρε Δημήτρη. Στείλε μου το Θεωρητικό του μόνο γιατί δεν το έχω.

Φαντάζομαι εννοείς την Επιτροπή χωρίς τις έλξεις όμως, μάλλον.
ΥΓ νόμιζα μόλις είδα το μήνυμά σου ότι θα έκανες την αρχή της θεμελίωσης ενός φιλικού διαλόγου μεταξύ μας, αλλά μου τα χάλασες με τον τίτλο. Αν αυτό συμπέρανες για μένα τόσο καιρό, τι να σου πω; Μάλλον σου προκαλώ όντως αλλεργία.

Αν οι αμανέδες και τα μινοράκια είναι προσωπική άποψη να τις κρατήσουν για το σπίτι τους και να μην τις μεταφέρουν στην εκκλησία. Μπορεί να μην τα διδάσκουν στην αίθουσα, αλλά οι μαθητές-χειροκρητητές που λιβανίζουν από δίπλα αυτά μαθαίνουν, αυτά θα κάνουν αργότερα στα δικά τους αναλόγια. (πω, πω Δάσκαλε! τι έκανες τώρα!...)


Ἀφ' ἑαυτοῦ σὺ τοῦτο λέγεις ἢ ἄλλοι σοι εἶπον περὶ αὐτοῦ;

Ο λόγος που απάντησα στο μήνυμά σας κ. Γιαννουκάκη είναι η έννοια της επιβολής που αναφέρατε. Και είπα ότι δε νομίζω να επέβαλλε κανείς κάτι. Τα υπόλοιπα τα ανέφερα ως κακώς κείμενα που δεν αντιμετωπίζονται με την δέουσα σοβαρότητα και ως επικίνδυνα για την λατρευτική μας μουσική λόγω της ασυλίας που υπάρχει σε όσους έχουν ξεχωριστά λαρύγγια. Τα γράφει λίγο πιο συνοπτικά στην πρώτη σελίδα της Επιτροπής του 1881. Εγώ απλά σας τα θύμισα. Και είπα ότι ασχολείσθε μόνο με ένα θέμα το οποίο υποδεικνύεται ως κακό κείμενο από την απόφαση που αναφέρετε, η οποία σαφώς και είναι σεβαστή. Πιστεύω από όλους.

Μάλιστα... Η Επιτροπή του 1881 ''Ως μουσικόν σύστημα εν τη Εκκλησιαστική ημών Μουσική αναγνωρίζει, εφαρμόζει και διδάσκει κατά την τε θεωρίαν, την πράξιν και την παράδοσιν, το εν έτεσι 1812-1814, υπό των Τριών Διδασκάλων, Χρυσάνθου Μητροπολίτου Προύσης, Γρηγορίου Πρωτοψάλτου και Χουρμουζίου Χαρτοφύλακος, ως «Νέαν Μέθοδον Αναλυτικής Σημειογραφίας των μουσικών μελών», θεμελιωθέν και υπό της Μητρός Εκκλησίας εγκριθέν'';

Απορία ψάλτου,

δ.

ΥΓ Έργο του Γρηγορίου πρόσφατα κυκλοφορήθηκε από εκλεκτό φίλο. Τις λεπτομέρειες τις γνωρίζεις, καθώς και πώς να προμηθευτείς την έκδοση.
 
Μάλιστα... Η Επιτροπή του 1881 ''Ως μουσικόν σύστημα εν τη Εκκλησιαστική ημών Μουσική αναγνωρίζει, εφαρμόζει και διδάσκει κατά την τε θεωρίαν, την πράξιν και την παράδοσιν, το εν έτεσι 1812-1814, υπό των Τριών Διδασκάλων, Χρυσάνθου Μητροπολίτου Προύσης, Γρηγορίου Πρωτοψάλτου και Χουρμουζίου Χαρτοφύλακος, ως «Νέαν Μέθοδον Αναλυτικής Σημειογραφίας των μουσικών μελών», θεμελιωθέν και υπό της Μητρός Εκκλησίας εγκριθέν'';

Απορία ψάλτου,

δ.

ΥΓ Έργο του Γρηγορίου πρόσφατα κυκλοφορήθηκε από εκλεκτό φίλο. Τις λεπτομέρειες τις γνωρίζεις, καθώς και πώς να προμηθευτείς την έκδοση.
Διασκευασθείσα όμως ολίγον τι.
Ευχαριστώ για την ενημέρωση για το έργο του Γρηγορίου. Θα το προμηθευτώ.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Διασκευασθείσα όμως ολίγον τι.
Ευχαριστώ για την ενημέρωση για το έργο του Γρηγορίου. Θα το προμηθευτώ.

Ενδιαφέρουσα η μετοχή...δεν ξέρω αν θα τη συμμερίζονταν τα μέλη της Επιτροπής, όμως...

Παρακαλώ,
Δ.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
''....Ἀφ' ἑαυτοῦ σὺ τοῦτο λέγεις ἢ ἄλλοι σοι εἶπον περὶ αὐτοῦ;...''

Eσεις αυτα που λετε,σας τα υπαγορευσαν αλλοι να τα γραψετε, ή ειναι προσωπικη σας αποψη;...
Δυστυχως,για εσας,εχουμε ματια για να βλεπουμε και αυτια,για να ακουμε.....:wink:

''....Αν οι αμανέδες και τα μινοράκια είναι προσωπική άποψη να τις κρατήσουν για το σπίτι τους και να μην τις μεταφέρουν στην εκκλησία. Μπορεί να μην τα διδάσκουν στην αίθουσα, αλλά οι μαθητές-χειροκρητητές που λιβανίζουν από δίπλα αυτά μαθαίνουν, αυτά θα κάνουν αργότερα στα δικά τους αναλόγια. (πω, πω Δάσκαλε! τι έκανες τώρα!...)...''

Δεν θα διαφωνησω,αλλα....
προτειμω καποιες μεμονωμενες περιπτωσεις ''εγκληματος'', παρα το ''οργανωμενο'' εγκλημα!....:wink:
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Επειδή:
"

Να βάλω και τον Γρηγόριο βρε Δημήτρη. Στείλε μου το Θεωρητικό του μόνο γιατί δεν το έχω.

Ἐμμανουήλ Γιαννόπουλου, Θεωρητικές υπηχήσεις και μουσικές κλίμακες Γρηγορίου του πρωτοψάλτου, Θεσσαλονίκη 2011.

Ἀπὸ τὴν ἰστοσελίδα του
Θεωρητικές υπηχήσεις και μουσικές κλίμακες Γρηγορίου του πρωτοψάλτου, Θεσσαλονίκη 2011.
Έκδοση ενός άγνωστου θεωρητικού κειμένου των αρχών του 19ου αιώνα (1815) και σχεδιαγραμμάτων μουσικών κλιμάκων του πρωτοψάλτου της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας Γρηγορίου (†1821), διαφωτιστικών για την διδασκαλία της ψαλτικής εκείνα τα χρόνια αλλά και σήμερα, καθώς και για την σχέση της με την αραβοπερσική μουσική θεωρία. Στο βιβλίο αυτό διαγράφεται αρκετά καθαρά η διαδικασία έναρξης της διδασκαλίας της Νέας Μεθόδου της Ψαλτικής που απετέλεσε σταθμό για την καθ᾿ όλου ιστορία και εξέλιξή της, καθώς και οι διαφωνίες των απόψεων των δημιουργών της και η θεωρητική συμβολή του καθενός. Από την απόψη αυτή ο συνδυασμός αυτής της έκδοσης με την έκδοση του θεωρητικού του Χουρμουζίου (βλ. παραπάνω) είναι πρωτότυπος και μοναδικός για την καλύτερη κατανόηση μιας ολόκληρης εποχής για την Ψαλτική.

Καὶ γιὰ τὴν προμήθεια τοῦ βιβλίου
http://www.bestprice.gr/item/2152175190/thewrhtikes-yphxhseis-kai-moysikes-klimakes-grhgorioy-toy-prwtopsaltoy
 
''....Ἀφ' ἑαυτοῦ σὺ τοῦτο λέγεις ἢ ἄλλοι σοι εἶπον περὶ αὐτοῦ;...''

Eσεις αυτα που λετε,σας τα υπαγορευσαν αλλοι να τα γραψετε, ή ειναι προσωπικη σας αποψη;...
Δυστυχως,για εσας,εχουμε ματια για να βλεπουμε και αυτια,για να ακουμε.....:wink:
Ηλία, εμένα προσωπικά δεν με αγγίζει το θέμα. Οπότε ότι λέω και γράφω, το κάνω γιατί έτσι υπαγορεύει η συνείδησή μου. Χαριτολογώντας στο έγραψα αυτό. Απλά ξέχασα να βάλω το smily.:wink:
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Ηλία, εμένα προσωπικά δεν με αγγίζει το θέμα. Οπότε ότι λέω και γράφω, το κάνω γιατί έτσι υπαγορεύει η συνείδησή μου. Χαριτολογώντας στο έγραψα αυτό. Απλά ξέχασα να βάλω το smily.:wink:

Τοτε καλα κανετε και ειναι προς τιμην σας κε Ηλια.:)
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ φίλε κ. Παπαδόπουλε,

Γράφετε
"
Τα υπόλοιπα τα ανέφερα ως κακώς κείμενα που δεν αντιμετωπίζονται με την δέουσα σοβαρότητα και ως επικίνδυνα για την λατρευτική μας μουσική
λόγω της ασυλίας που υπάρχει σε όσους έχουν ξεχωριστά λαρύγγια. Τα γράφει λίγο πιο συνοπτικά στην πρώτη σελίδα της Επιτροπής του 1881. Εγώ απλά σας τα θύμισα. Και είπα ότι ασχολείσθε μόνο με ένα θέμα"

1. Καλό θα κανετε να ρωτήσετε τους εν Ελλάδι συναδέλφους σας περι των παρεμβάσεων ιερέων και αρχιερέων εν ώρα λατρείας όταν το αναλόγιο γίνεται τεκές. Υπάρχει πλούσιο ρεπερτόριο ιστοριών συγχρόνων...Σε σημείο πάυσης του ψάλτου. Ρωτήσατε και θα μάθετε. Η εκκλησία ΕΝΕΡΓΩΣ ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΕΙ επι τόπου και ακόμα και εν τω μέσω της ακολουθίας.

2. Δεν ασχολούμαι εγώ μόνο αγαπητέ μου. Ρωτήστε τουλάχιστον τα 6/7 της εν Ελλάδι ιεροψαλτικής οικογένειας. Επίσης, ο αμανές του 30δευτερολέπτου δεν εισήχθη ποτέ στα πανεπιστήμια και στα ωδεία ως κρατικοδιδακτέα ύλη, ως επιστήμη και ως "ιστορικώς αυθεντική παράδοση". Και, οι "μανετζήδες", δεν έφτασαν να γίνουν επίκουροι και αναπληρωτές καθηγητές με περγαμηνές που υποστηρίζονται απο την επιστημονικώς αμφισβητούμενη Θεωρία του Καρά....

ΝΓ
 

Ιωάσαφ δομέστιχος

"Την όντως Θεοτόκον"
Επίσης, ο αμανές του 30δευτερολέπτου δεν εισήχθη ποτέ στα πανεπιστήμια και στα ωδεία ως κρατικοδιδακτέα ύλη, ως επιστήμη και ως "ιστορικώς αυθεντική παράδοση". Και, οι "μανετζήδες", δεν έφτασαν να γίνουν επίκουροι και αναπληρωτές καθηγητές με περγαμηνές που υποστηρίζονται απο την επιστημονικώς αμφισβητούμενη Θεωρία του Καρά....

ΝΓ

χμμμ.......:cool:
 
Αγαπητέ φίλε κ. Παπαδόπουλε,

Γράφετε
"
Τα υπόλοιπα τα ανέφερα ως κακώς κείμενα που δεν αντιμετωπίζονται με την δέουσα σοβαρότητα και ως επικίνδυνα για την λατρευτική μας μουσική
λόγω της ασυλίας που υπάρχει σε όσους έχουν ξεχωριστά λαρύγγια. Τα γράφει λίγο πιο συνοπτικά στην πρώτη σελίδα της Επιτροπής του 1881. Εγώ απλά σας τα θύμισα. Και είπα ότι ασχολείσθε μόνο με ένα θέμα"

1. Καλό θα κανετε να ρωτήσετε τους εν Ελλάδι συναδέλφους σας περι των παρεμβάσεων ιερέων και αρχιερέων εν ώρα λατρείας όταν το αναλόγιο γίνεται τεκές. Υπάρχει πλούσιο ρεπερτόριο ιστοριών συγχρόνων...Σε σημείο πάυσης του ψάλτου. Ρωτήσατε και θα μάθετε. Η εκκλησία ΕΝΕΡΓΩΣ ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΕΙ επι τόπου και ακόμα και εν τω μέσω της ακολουθίας.

2. Δεν ασχολούμαι εγώ μόνο αγαπητέ μου. Ρωτήστε τουλάχιστον τα 6/7 της εν Ελλάδι ιεροψαλτικής οικογένειας. Επίσης, ο αμανές του 30δευτερολέπτου δεν εισήχθη ποτέ στα πανεπιστήμια και στα ωδεία ως κρατικοδιδακτέα ύλη, ως επιστήμη και ως "ιστορικώς αυθεντική παράδοση". Και, οι "μανετζήδες", δεν έφτασαν να γίνουν επίκουροι και αναπληρωτές καθηγητές με περγαμηνές που υποστηρίζονται απο την επιστημονικώς αμφισβητούμενη Θεωρία του Καρά....

ΝΓ
Όπως έγραψα και πιο πάνω, το θέμα δεν με αγγίζει καθόλου, άρα μην μου τα γράφετε σε προσωπικό επίπεδο.
Παρατηρώ και βλέπω συμπεριφορές και βολέματα, εξανίσταμαι και γράφω.
Επί της αρχής πιστεύω ότι συμφωνούν όχι τα 6/7 αλλά το 99 %. Λάθος τρόποι και λάθος συμπεριφορές δημιουργούν τα προβλήματα και όχι οι διαφορετικές μουσικές απόψεις. Αν όλοι σκέφτονταν με καλή διάθεση (δεν αναφέρω να βάλουν τον Χριστό ανάμεσά τους διότι θα χαρακτηριστεί άμεσα από τους εκλεκτούς συναδέλφους ως ψευτο-ευσέβεια -εκεί φτάσαμε, να φοβόμαστε να αναφέρουμε το όνομα του Χριστού και με ταπείνωση τότε θα λυνότανε τό όποιο πρόβλημα και μάλιστα πολύ γρήγορα.
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Επειδή, αγαπητέ μου κ. Παναγόπουλε, δημιουργήσατε την εντύπωση πως θέλετε την δημόσια τοποθέτησή μου επι του σχολιασμού σας, γι´ αυτό και σας απάντησα.

Ίσως δεν κατάλαβα τι ακριβώς ζητήσατε....

ΝΓ
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
... Λάθος τρόποι και λάθος συμπεριφορές δημιουργούν τα προβλήματα ...
Κάπως έτσι βλέπω και εγώ τα πράγματα.
Έχω διαβάσει τα περισσότερα ίσως και όλα τα μηνύματα των μελών που δεν είναι υπέρ της αναγραφής των λεγόμενων σημαδιών παλαιάς γραφής και δε έχω κατανοήσει γιατί είναι τόσο σημαντικό αυτό και γιατί μάχονται και αγωνίζονται τόσο πολύ με όποιο τρόπο διαθέτουν ώστε να εξαλειφθούν πλήρως αυτά τα σημάδια.
Και τι έγινε δηλαδή και να βάλω μια οξεία ή και περισσότερες; Αφού τις εκτελούν και οι παλαιοί ψάλτες, αν όχι πάντα, σίγουρα όμως κάποιες φορές, είναι χαρακτήρες που μαζί με άλλους δημιούργησαν τη βυζαντινή μουσική. Γιατί να τους καταργήσουμε; Γνωρίζουμε επίσης λίγο πολύ τις αντιδράσεις αλλά και τη λογική με την οποία αποφάσισε κάτι τέτοιο η επιτροπή του 1814 και καμία επιτροπή δεν είναι αλάνθαστη.

Αλλά το ίδιο και από την άλλη πλευρά. Γιατί να πρέπει οπωσδήποτε να ψάλλω με τα λεγόμενα σημάδια ποιότητας παλαιάς γραφής; Μπορεί η γνώμη μου και αυτό που έχω δει στη πράξη σε μένα, να είναι πως μόνο με την αναγραφή αυτών των χαρακτήρων μπορεί κάποιος να μάθει το κομμάτι και να το ψάλλει σωστά, όμως όποιος δε θέλει δε χάθηκε ο κόσμος. Δε είμαστε όλοι ίδιοι. Έχουμε διαφορετική αντίληψη, διαφορετικό τρόπο εμπέδωσης και μπορεί κάποιος να τα καταφέρει και χωρίς αυτά τα σημάδια. Άλλωστε παραδείγματα έχουμε πολλά.

Επομένως συμφωνώ με αυτά που έγραψε ο κύριος Ηλίας Παπαδόπουλος παραπάνω και πιστεύω, όπως έχω ξαναγράψει πως το θέμα δεν είναι μουσικολογικό, αλλά καθαρά πνευματικό και μόνο. Δηλαδή σα συζήτηση βεβαίως να γίνει και να ξαναγίνει. Αλλά όταν υπάρχει τόσο πάθος και τόσο εμμονή και αγώνας και να περνάμε σε προσωπικές επιθέσεις, και να ξοδεύεται χρόνος απίστευτος με επιχειρήματα επιχειρημάτων, ποιος πιστεύει ακόμα πως όλα αυτά γίνονται για την επικράτηση της αλήθειας και του δικαίου;
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ἔτσι εἶναι.:rolleyes:

Τώρα ποὺ τὰ πράγματα ἔχουν ἀρχίσει καὶ γυρίζουν, «ἀνακαλύφθηκε» ἐξαίφνης ἡ «σύμπνοια», τὰ «πνευματικά» ζητήματα, ἡ «ἐπίκληση» τοῦ Χριστοῦ κτλ κτλ κτλ. :rolleyes:

Ἔχουμε ἀρχίσει καὶ «ξεχνᾶμε» τὸν «ἀκαδημαϊκὸ» ξερολισμό, τὴν «μελέτη» ἀποκεκρυμμένων χειρογράφων, τὴν πείσμονα περιφρόνηση ἤ ἐκούσια ἄγνοια τῶν παλαιῶν πατριαρχικῶν ἠχογραφησεων, τὴν ἐπιλογὴ ἀποσπασμάτων προκειμένου νὰ δικαιολογηθοῦν ἔλξεις ἀνήκουστες καὶ παράλογες κτλ κτλ.:rolleyes:

Ὄχι κύριοι.

Ὑπάρχουν μεγάλες διαφορὲς στὸ ἄκουσμα καὶ αὐτὸ μετράει στὸ τέλος. Ἄκουγα πρὶν λίγες μέρες θιασώτη τῆς γνωστῆς σχολῆς νὰ ψάλλει καὶ ἡ διαφορὰ μεταξύ τοῦ ἴσου καὶ τοῦ ὁλίγου σὲ ἀνάβαση ἦταν ἀνύπαρκτη ἀπὸ τὶς ἔλξεις, ἕνας συνεχὴς ἐπίπεδος κλαυθμηρισμός ἐξαιρετικὰ κουραστικὸς καὶ μονότονος.

Τὸ ἀποτέλεσμα δὲν δικαιώνει τὶς ψευδεπίγραφες προσδοκίες σας. Τὸ χάσμα παραμένει καὶ ἀκούγεται εὐδιάκριτα.

ΥΓ. Ἡ ἐπικληση τοῦ ὀνόματος τοῦ Χριστοῦ προκειμένου νὰ δικαιολογηθοῦν θεωρίες καὶ συμπεριφορὲς εἶναι που στιγματίζεται, ὄχι κάτι ἄλλο. :cool:
 
Κάπως έτσι βλέπω και εγώ τα πράγματα.
Έχω διαβάσει τα περισσότερα ίσως και όλα τα μηνύματα των μελών που δεν ...

Συμφωνώ μαζί σας και "βλέπω" μια τέλεια ομοιότητα με το θέμα μονοτονικό ή ατονικό ή λατινικό ή πολυτονικό ή γραμμική β' :D

η ενότητα πάν' απ' όλα (σοβαρολογώ)
 
Ἔτσι εἶναι.:rolleyes:

Τώρα ποὺ τὰ πράγματα ἔχουν ἀρχίσει καὶ γυρίζουν, «ἀνακαλύφθηκε» ἐξαίφνης ἡ «σύμπνοια», τὰ «πνευματικά» ζητήματα, ἡ «ἐπίκληση» τοῦ Χριστοῦ κτλ κτλ κτλ. :rolleyes:

Ἔχουμε ἀρχίσει καὶ «ξεχνᾶμε» τὸν «ἀκαδημαϊκὸ» ξερολισμό, τὴν «μελέτη» ἀποκεκρυμμένων χειρογράφων, τὴν πείσμονα περιφρόνηση ἤ ἐκούσια ἄγνοια τῶν παλαιῶν πατριαρχικῶν ἠχογραφησεων, τὴν ἐπιλογὴ ἀποσπασμάτων προκειμένου νὰ δικαιολογηθοῦν ἔλξεις ἀνήκουστες καὶ παράλογες κτλ κτλ.:rolleyes:

Ὄχι κύριοι.

Ὑπάρχουν μεγάλες διαφορὲς στὸ ἄκουσμα καὶ αὐτὸ μετράει στὸ τέλος. Ἄκουγα πρὶν λίγες μέρες θιασώτη τῆς γνωστῆς σχολῆς νὰ ψάλλει καὶ ἡ διαφορὰ μεταξύ τοῦ ἴσου καὶ τοῦ ὁλίγου σὲ ἀνάβαση ἦταν ἀνύπαρκτη ἀπὸ τὶς ἔλξεις, ἕνας συνεχὴς ἐπίπεδος κλαυθμηρισμός ἐξαιρετικὰ κουραστικὸς καὶ μονότονος.

Τὸ ἀποτέλεσμα δὲν δικαιώνει τὶς ψευδεπίγραφες προσδοκίες σας. Τὸ χάσμα παραμένει καὶ ἀκούγεται εὐδιάκριτα.

ΥΓ. Ἡ ἐπικληση τοῦ ὀνόματος τοῦ Χριστοῦ προκειμένου νὰ δικαιολογηθοῦν θεωρίες καὶ συμπεριφορὲς εἶναι που στιγματίζεται, ὄχι κάτι ἄλλο. :cool:

θα σου ξαναχρειαστεί:wink:

ΥΓ Ακριβώς για τον λόγο αυτό δεν έκανα επίκληση του Χριστού. Αλλά πιο παλιά, αν ψάξεις λίγο, το έκανα. Αλλά δεν πιάνει. Χρειάζεται και νηστεία και προσευχή.:wink:
 
Τελικά μου φαίνεται πολύ αστείο το όλο θέμα... ή μάλλον,κάποιοι του δίνουν κωμική εικόνα.
Όποιος κάθησε δίπλα στον Σίμωνα Καρρά,ας μας πει τα θετικά και τα αρνητικά της όλης ιστορίας και να τον ακούσουμε με προσοχή.Κατήντησε βαρετό και γραφικό η επίθεση εναντίον ενός μεγάλου διδασκάλου,και μάλιστα μεγαλύτερη μετά τον θάνατό του.
Και το αστειότερο... πάρα πολύ ψάλτες εκτελούν τα κλασικά κείμενα σαν να είναι εμπλουτισμένα με σημάδια της παλαιάς παρασημαντικής.Αυθαιρεσία..???!!! Το αστειότερο δε,ψάλλουν μουσικά χωρίς δομή,του Στανίτσα,Καραμάνη (μεγάλων ψαλτών που όμως δεν διδάχθηκαν απο βιβλία αναλελυμένης γραφής αλλά από κλασικά,όπου ταυτόχρονα δημιουργούν απορίες,όπως,από που οι τόσες αναλύσεις στις εκτελέσεις τους... αυθαιρεσία???) και άλλων, παρομοίου γραφής, με τα ατέλειωτα δίγοργα και τρίγοργα,σπάζοντας κυριολεκτικά τη φωνή τους,κάτι το οποίο δεν το συναντά κανείς σε χορωδίες που είναι "απόγονες" του Σίμωνα Καρρά,όπου και οι πιό άσχετοι με τις μουσικές θεωρίες,τους βλέπεις να αναπαύονται και να "έρχονται" σε κατάνυξη.
Ροή και γλυκύτητα εις το μέλος... κάτι που τείνει να εξαλειφθεί από αρκετούς διδασκάλους.
Νέα μουσική μέθοδος=σημαντικές ελλείψεις οι οποίες οδήγησαν τους διδασκάλους σε αυθαιρεσίες.
Άποψή μου... δεν θα λυθεί ποτέ το θέμα.
Γι΄αυτό ας τραβήξει ο καθένας τον δρόμο του,ας κάνει αυτό που νομίζει αυτός σωστό ή ωραίο,και ας κοιτάξει να σώσει την ψυχή του,βοηθούμενος και απο την ωραία αυτή θέση του ιεροψάλτη.
Καλό Τριώδιο και σε λίγες μέρες....
 
Top