῾Η πρώτη καταβασία κατά τήν ἑορτή τῶν Εἰσοδίων

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#21
Πρόσεχε τὰ ἁγιογραφικὰ, δὲν σὲ παίρνει ἄλλο, πᾶς ντουγροῦ στὸ κάτεργο νὰ σπᾶς πέτρες. :D
Οι Ιξίονες και οι Σίσυφοι ανήκουν στο παρελθόν. Τί ψάλλαμε σήμερα και στη γ ωδή του Αναστασίμου Κανόνα του Όρθρου;....Σύ με καθῇρας τῆς πληγῆς, τὸν τῇ ψυχῇ τετρωμένον, δρακοντείῳ δήγματι Χριστέ, καὶ ἔδειξας φῶς ἐν σκότει πάλαι μοι, κατῳκισμένῳ καὶ φθορᾷ· διὰ Σταυροῦ γάρ εἰς ᾍδην, καταβεβηκώς με συνανέστησας.



Δ.
 

Panagiotis

Γενικός συντονιστής
#22
Οι Ιξίονες και οι Σίσυφοι ανήκουν στο παρελθόν. Τί ψάλλαμε σήμερα και στη γ ωδή του Αναστασίμου Κανόνα του Όρθρου;....Σύ με καθῇρας τῆς πληγῆς, τὸν τῇ ψυχῇ τετρωμένον, δρακοντείῳ δήγματι Χριστέ, καὶ ἔδειξας φῶς ἐν σκότει πάλαι μοι, κατῳκισμένῳ καὶ φθορᾷ· διὰ Σταυροῦ γάρ εἰς ᾍδην, καταβεβηκώς με συνανέστησας.



Δ.
Ψάλλατε... Εμείς δεν!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#23
Ἄ, μὰ εἶσαι ἀδιόρθωτος, ἐτοιμάζω τὴν βαριοπούλα και τὴν ριγὲ στολὴ μαζὶ μὲ τοὺς Ντάλτον καὶ τὸν Ρανταπλάν ...:D
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#27
Ἄ, μὰ εἶσαι ἀδιόρθωτος, ἐτοιμάζω τὴν βαριοπούλα και τὴν ριγὲ στολὴ μαζὶ μὲ τοὺς Ντάλτον καὶ τὸν Ρανταπλάν ...:D
Κι ἀπὸ μένα ἀφιερωμένο στὸν βαρυποινίτη Σκρέκα (Γεντὶ Κουλέ, ὄχι ἀστεία)
 

Attachments

petrosg

Petros Gonatas
#28
Καλημέρα σας και Χρόνια Πολλά.

Στο δικό μας Ναό, τὸν εἱρμὸ τῆς α΄ ὡδῆς ἔψαλλε πανηγυρικῷς ὁ ἐφημέριος (θυμιάζοντας όλο το ναό), μετά εμείς από το Αναλόγιο, ξανά ο εφημέριος και μετά συνεχίσαμε με τις υπόλοιπες Ωδές. Δεν το ήξερα ότι συνηθίζεται (σε διάφορες παραλλαγές απ' ότι βλέπω και από τα γραφόμενα) αλλά ήταν κάτι διαφορετικό και ωραίο. Καλό είναι να τηρούμε κάποιες παραδόσεις σε λίγες περιπτώσεις ανά τη χρονιά για τη διαφορετικότητα που πάντα αρέσει και στο εκκλησιάσμα.
 

Γεράσιμος

Παλαιὸ μέλος
#29
Η συμψαλμωδία από του ομφαλού του ναού ήταν συνηθισμένη πρακτική για τις μονές (πρβλ. και άμβωνα στο μέσο του ναού). Μετά το τέλος της ψαλμωδίας κάθε ωδής του κανόνος, ενωμένων των χορών, ψαλλόταν η καταβασία της ωδής. Στις μέρες μας,η πράξη αυτή έχει διασωθεί σε ελάχιστα μοναστήρια. Στο Άγιο Όρος, μου είπε Αγιορείτης ότι στην μεγάλη τεσσαρακοστή, σε ελάχιστους όμως όρθρους, συνεχίζουν την εν λόγω παράδοση της συμψαλμωδίας από του ομφαλού, αλλά περιορίστηκε σε λίγες ωδές.
Όσον αφορά το θυμίαμα, εφόσον προηγήθηκε Ευαγγέλιο όρθρου, δικαιολογείται για την ψαλμωδία της α' ωδής του κανόνα. Από εκεί προφανώς κάποιοι το μετέφεραν στην καταβασία της α' ωδής.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#30
Το ΗΟΠ για την Πατριαρχική τάξη αναφέρει αυτά:

Κατά τάς Καταβασίας χοροστατεῖ ὁ Πατριάρχης, ἀλλά σήμερον, ἀφοῦ εὐλογήσει τόν λαόν, δέν ἀνέρχεται εἰς τόν Θρόνον ἀλλ’ ἀκούει τήν Καταβασίαν· «Χριστός γεννᾶται...», ἐν μέσῳ τοῦ Σολέα καί περατωθείσης τῆς Καταβασίας ἀνέρχεται εἰς τόν Θρόνον.
...ἀκούει... ἤ ψάλλει μετά τῶν χορῶν;;;;;;;; ;):ROFLMAO:

Τυπικὴ διάταξις πατριάρχου Φωτίου Β’ (1929-1935)

Τυπικὴ διάταξις Φωτίου Β’.jpg
 
Top