π. Νικόδημος Καβαρνός (19-3-2011)

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#1
Κατόπιν προσκλήσεως του πατριαρχείου Σερβίας και της Επισκοπής Γορνιοκαρλοβακίου, και επ’ ευλογία του μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου του Β', ο πανοσιολ. αρχιμ. π. Νικόδημος Καβαρνός μετά συνοδείας ισοκρατών, θα δώσουν ένα κονσέρτο Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής το απόγευμα του Σαββάτου 19 Μαρτίου και ώρα 20.00 Βοσνίας (21:00 Ελλάδος), στην πόλη Μπάνια Λούκα της Σερβικής Δημοκρατίας της Βοσνίας....
Το σχετικό βίντεο έχει ανεβεί εδώ.
Επισυνάπτω και το ηχητικό.
 

Attachments

#2


Ο π. Νικόδημος Καβαρνός, με το δικό του "τραγουδιστικό" ύφος, συγκινεί τις ευαίσθητες χορδές των πιστών..............................................................

ΥΓ: το συγκεκριμένο άκουσμα, εντάσσεται, κατά τη γνώμη μου, στην "Μουσική πολυφωνία" που χαρακτηρίζει τις διαφορετικές μουσικές προσεγγίσεις - ερμηνείες - εκτελέσεις των "μαθημάτων" της ΕΒΜ!
 
#3
..κατοπιν τούτου κατευθύνομαι στο πλησιέστερο κέντρο υγείας , να χτυπήσω μία κορτιζόνη , γιατί έχω αλλεργία στον Καβαρνό .



Υ.Γ. επιφυλάσσομαι για κάθε νόμιμο δικαίωμα , για την πρόκληση βλάβης στην υγεία μου:D:D:D:D
 
#4


Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το άγιον, βρύει προφητείας, ιερέας τελειοί, αγραμμάτους σοφίαν εδίδαξεν, αλιείς θεολόγους ανέδειξεν, όλον συγκροτεί τον θεσμόν τής Εκκλησίας, Ομοούσιε καί Ομόθρονε, τώ Πατρί καί τώ Υιώ, Παράκλητε, δόξα σοι.
 
#7
Προς ενημέρωση των συναδέλφων που ανησύχησαν για την υγεία μου , διαβάζοντας αυτό:
..κατοπιν τούτου κατευθύνομαι στο πλησιέστερο κέντρο υγείας , να χτυπήσω μία κορτιζόνη , γιατί έχω αλλεργία στον Καβαρνό .

Μετά από μία τετράωρη νοσηλία στο Ασκληπιείο Βούλας και την κατανάλωση τεσσάρων φιάλων ορού ,δυο μπουκάλες οξυγόνο και ισχυρότατα ηρεμιστικά , επανήλθα στην οικεία μου .
O θεράπων Ιατρός συνέστησε . . . πλήρη ηρεμία .
:D:D:D:D:D:D
Υ.Γ. ...καλοί μου άνθρωποι α χα χαχα !!:D:D:D
 
Last edited:
#8


Παράδοξα σήμερον είδον τά έθνη πάντα εν πόλει Δαυϊδ, ότε τό Πνεύμα κατήλθε το Άγιον εν πυρίναις γλώσσαις, καθώς ο θεηγόρος Λουκάς απεφθέγξατο, Φησί γαρ, Συνηγμένων τών Μαθητών τού Χριστού, εγένετο ήχος καθάπερ φερομένης βιαίας πνοής, καί επλήρωσε τόν οίκον, ού ήσαν καθήμενοι, καί πάντες ήρξαντο φθέγγεσθαι, ξένοις ρήμασι, ξένοις δόγμασι, ξένοις διδάγμασι, τής Αγίας Τριάδος.
 

alexchrys

Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος
#9
Καθόλα επαινετή η αναζήτηση και η υποστήριξη της "πολυφωνίας" και της διαφορετικότητας στις εκτελέσεις στη Βυζαντινή Μουσική.
Είμαι και εγώ τελείως υπέρ και ας έχω καταλήξει στο τι προτιμώ.
Αναφέρομαι στη βυζαντινή μουσική όμως.
Όχι σε κάτι που υποθέτουμε ότι θα μπορούσε ίσως πιθανόν και κατά κάποιο τρόπο να μοιάζει με εκτέλεση βυζαντινής μουσικής. Όπως οι συγκεκριμένες ηχογραφήσεις.
 
#11
Καθόλα επαινετή η αναζήτηση και η υποστήριξη της "πολυφωνίας" και της διαφορετικότητας στις εκτελέσεις στη Βυζαντινή Μουσική.
Είμαι και εγώ τελείως υπέρ και ας έχω καταλήξει στο τι προτιμώ.
Αναφέρομαι στη βυζαντινή μουσική όμως.
Όχι σε κάτι που υποθέτουμε ότι θα μπορούσε ίσως πιθανόν και κατά κάποιο τρόπο να μοιάζει με εκτέλεση βυζαντινής μουσικής. Όπως οι συγκεκριμένες ηχογραφήσεις.
Ευχαριστώ για την ενδιαφέρουσα παρεμβολή σας, αλλά στα παραπάνω θα ήθελα να επισημάνω τα εξής:
"Τραγουδιστικό τω τρόπω", δεν ψάλλει μόνο ο π. Νικόδημος Καβαρνός.
Ακούμε, συχνά πυκνά, σε Ι. πανηγύρεις κι όχι μόνο, γνωστούς, επώνυμους, καταξιωμένους Ιεροψάλτες φορείς της Παράδοσης και του Πατριαρχικού ύφους, να αρέσκονται σε ποικίλης μορφής τραγουδιών.............................................
Επομένως, ισχύει κι εδώ, η φράση του Κυρίου, ιεροψαλτικά κρίνοντας, "ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω..."
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#12
Ευχαριστώ για την ενδιαφέρουσα παρεμβολή σας, αλλά στα παραπάνω θα ήθελα να επισημάνω τα εξής:
"Τραγουδιστικό τω τρόπω", δεν ψάλλει μόνο ο π. Νικόδημος Καβαρνός.
Ακούμε, συχνά πυκνά, σε Ι. πανηγύρεις κι όχι μόνο, γνωστούς, επώνυμους, καταξιωμένους Ιεροψάλτες φορείς της Παράδοσης και του Πατριαρχικού ύφους, να αρέσκονται σε ποικίλης μορφής τραγουδιών.............................................
Επομένως, ισχύει κι εδώ, η φράση του Κυρίου, ιεροψαλτικά κρίνοντας, "ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω..."

Μολονότι μὲ ἀρέσει ἡ ἁμαρτία καὶ εἰδικὰ τὸ καλοκαίρι βουτῶ συχνὰ σ'αὐτή:wink::p, δηλώνω «ἀναμαρτητος» ψαλτικὰ κι ἐτοιμάζομαι γιὰ ... πετροπόλεμο.

Ἄν ἐσὺ ανήκεις στοὺς παραπάνω «ἁμαρτωλοὺς» ποὺ περιγράφεις θὰ χρειαστεῖς σίγουρα τὸ παρακάτω ... ἀξεσουάρ πρὸς ἀποφυγὴν ρίψεως λίθων ... κατὰ ριπάς ...:D.
 

Attachments

#13


Χερουβικός ύμνος σ' ελευθέρα εκτέλεση...............................................
Έτσι, όπως τον ψάλλουν "μεγάλα Ιεροψαλτικά ονόματα"!
Εάν έψαλλαν πιο παραδοσιακά, θα ήταν ανάλογο και το ψάλσιμο του π. Νικοδήμου!
Πιστεύω ότι αυτοί τον επηρέασαν σε σημαντικό βαθμό!
 

alexchrys

Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος
#14
Ευχαριστώ για την ενδιαφέρουσα παρεμβολή σας, αλλά στα παραπάνω θα ήθελα να επισημάνω τα εξής:
"Τραγουδιστικό τω τρόπω", δεν ψάλλει μόνο ο π. Νικόδημος Καβαρνός.
Ακούμε, συχνά πυκνά, σε Ι. πανηγύρεις κι όχι μόνο, γνωστούς, επώνυμους, καταξιωμένους Ιεροψάλτες φορείς της Παράδοσης και του Πατριαρχικού ύφους, να αρέσκονται σε ποικίλης μορφής τραγουδιών.............................................
Επομένως, ισχύει κι εδώ, η φράση του Κυρίου, ιεροψαλτικά κρίνοντας, "ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω..."
Κατ' αρχάς κι εγώ ευχαριστώ για την απάντηση αλλά και για το πάντα άψογο ύφος σας.
Η παρατήρησή σας δεν έρχεται σε αντίφαση με τη δική μου. Εάν κάποιοι ιεροψάλτες, γνωστοί ή μη, κάνουν αυτό που λέτε, αυτό είναι στα "μείον" τους όσον αφορά τη σχέση τους με την Παράδοση. Είναι λάθος τους. Μπορούμε δηλαδή να αναγνωρίσουμε ότι όντως, "εκείνη τη στιγμή ΔΕΝ έψαλαν παραδοσιακά, παρόλο που γενικότερα έδωσαν άριστα δείγματα σχέσης με την παράδοση", ή και "έψαλλαν πάντα παραδοσιακά, εκτός από τις τάδε περιπτώσεις που για τον δείνα λόγο έπραξαν κάτι διαφορετικό".
Να επισημάνω και κάτι άλλο. Είναι διαφορετικό πράγμα να ψάλεις μια, δυο, δέκα φορές τραγουδιστικά σε πανηγύρια κλπ. και άλλο το να αναγάγεις το τραγουδιστικό ύφος σε δόγμα.
 

PanagiotisK

ως άνωθεν^
#15
Θα ήθελα να επισημάνω ότι, το ύφος των παλαιών ψαλτών που

λέτε ότι τραγουδούσαν, δεν έχει καμία σχέση με αυτά τα καινούργια

εκθηλυκευμένα δείγματα που ακούγονται από υπερ-νεωτεριστές.

Σίγουρα ούτε το μεν, ούτε το δε είναι ορθά για εκκλησιαστική χρήση,

όμως το παλαιό ύφος είναι βυζαντινή μουσική διανθισμένη με αναλύσεις

προερχόμενες από το επίσης παραδοσιακό, αρρενωπό, ελληνικότατο άσμα.

Με το άλλο το ύφος ούτε να ασχοληθώ δεν θέλω.


υγ Κάπου είχα διαβάσει ότι η βυζαντινή μουσική στην Κωνσταντινούπολη ήταν

όμοια και στα κοσμικά άσματα και στην εκκλησιαστική χρήση της. Άρα...;
 
#16
Θα ήθελα να επισημάνω ότι, το ύφος των παλαιών ψαλτών που λέτε ότι τραγουδούσαν, δεν έχει καμία σχέση με αυτά τα καινούργια εκθηλυκευμένα δείγματα που ακούγονται από υπερ-νεωτεριστές.
Σίγουρα ούτε το μεν, ούτε το δε είναι ορθά για εκκλησιαστική χρήση,
όμως το παλαιό ύφος είναι βυζαντινή μουσική διανθισμένη με αναλύσεις
προερχόμενες από το επίσης παραδοσιακό, αρρενωπό, ελληνικότατο άσμα.
Με το άλλο το ύφος ούτε να ασχοληθώ δεν θέλω.

υγ Κάπου είχα διαβάσει ότι η βυζαντινή μουσική στην Κωνσταντινούπολη ήταν
όμοια και στα κοσμικά άσματα και στην εκκλησιαστική χρήση της. Άρα...;
Οι πιο κάτω ηχογραφήσεις, δεν είναι και από τόσο παλαιούς Ιεροψάλτες.
Μάλιστα, προσωπικά ακούγοντάς τες, διακρίνω μορφολογικά μουσικές περιόδους όμοιες με αυτές που συναντάμε στην πιο πάνω ερμηνεία του "Χερουβικού" απ' τον π. Νικόδημο!
Γίνομαι, λίγο κακός, αλλά βλέπω να μην αγγίζουμε τα μεγάλα ή και μεγαλύτερα ονόματα και να επικρίνουμε, σωστά μεν, "έναν ουσιαστικά μαθητή", που αντιγράφει τον τρόπο και το ύφος του "τραγουδιστικού - σολιστικού - αμανεδιστικού ψάλλειν" από τους μεγαλυτέρους, καθολικά αποδεκτούς, Άρχοντες διδασκάλους!
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#17
Οι πιο κάτω ηχογραφήσεις, δεν είναι και από τόσο παλαιούς Ιεροψάλτες.
Μάλιστα, προσωπικά ακούγοντάς τες, διακρίνω μορφολογικά μουσικές περιόδους όμοιες με αυτές που συναντάμε στην πιο πάνω ερμηνεία του "Χερουβικού" απ' τον π. Νικόδημο!
Γίνομαι, λίγο κακός, αλλά βλέπω να μην αγγίζουμε τα μεγάλα ή και μεγαλύτερα ονόματα και να επικρίνουμε, σωστά μεν, "έναν ουσιαστικά μαθητή", που αντιγράφει τον τρόπο και το ύφος του "τραγουδιστικού - σολιστικού - αμανεδιστικού ψάλλειν" από τους μεγαλυτέρους, καθολικά αποδεκτούς, Άρχοντες διδασκάλους!
Απλά τα πράματα: ας ερωτηθεί ο φερόμενος ως ᾽᾽μεγάλο όνομα᾽᾽ καθώς είναι κ μέλος του φόρουμ πώς κρίνει αυτή την απόδοση. Το αυτόν και ο φέρων το ᾽᾽μεγαλύτερο όνομα᾽᾽. Η απάντησή τους μάλλον θα είναι παρόμοια και προφανής....
 
#18
Απλά τα πράματα: ας ερωτηθεί ο φερόμενος ως ᾽᾽μεγάλο όνομα᾽᾽ καθώς είναι κ μέλος του φόρουμ πώς κρίνει αυτή την απόδοση. Το αυτόν και ο φέρων το ᾽᾽μεγαλύτερο όνομα᾽᾽. Η απάντησή τους μάλλον θα είναι παρόμοια και προφανής....
Εάν δεν καταλαβαίνουμε ότι ο π. Νικόδημος, αντιγράφει τον σεβαστό δάσκαλο - μέλος του Ψαλτολογίου - μεγάλο όνομα, στο ύφος και στον τρόπο - με τη φωνή του φυσικά- εθελοτυφλώντας ότι η εκτέλεση του μεν, είναι λάθος του δε Άρχοντα με τους πιο περίτεχνους - παραδοσιακούς αμανέδες σωστή, λυπάμαι πολύ!
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#19
Εάν δεν καταλαβαίνουμε ότι ο π. Νικόδημος, αντιγράφει τον σεβαστό δάσκαλο - μέλος του Ψαλτολογίου - μεγάλο όνομα, στο ύφος και στον τρόπο - με τη φωνή του φυσικά- εθελοτυφλώντας ότι η εκτέλεση του μεν, είναι λάθος του δε Άρχοντα με τους πιο περίτεχνους - παραδοσιακούς αμανέδες σωστή, λυπάμαι πολύ!
Ηλικίαν έχει, αυτόν ερωτήσατε... και μετά λυπηθείτε ή χαρείτε...
 
#20
Ηλικίαν έχει, αυτόν ερωτήσατε... και μετά λυπηθείτε ή χαρείτε...
Ηλικίαν & κρίση έχουμε και εκατοντάδες άλλοι, ασχολούμενοι με την ΕΒΜ, που μας φώτισε ο Κύριος να μάθουμε "πέντε πράγματα"!
Για πάμπολλες ηχογραφήσεις, όπως τις παραπάνω, θα επιμείνω στο εξής:
«ζυγαριά που ζυγίζουμε και μέτρο που μετρούμε: ΙΑΚΩΒΟΣ ΝΑΥΠΛΙΩΤΗΣ».
Όλα τα υπόλοιπα, σαν και τα παραπάνω "αμανεδίστικα", είναι για εκτός Ι. Ναών εκτελέσεις και ερμηνείες!
 
Top