π. Νικόδημος Καβαρνός (19-3-2011)

Status
Not open for further replies.
-Αγαπητέ ειρυκ ' εσύ δεν ακους ότι προσβάλεται η αισθητική μας , οτι αυτός ο άνθρωπος εκούσια ή ακούσια. , έχει προκαλέσει τεράστια ζημια στην μουσική μας;
Να κωφευσουμε ή να το βουλώσουμε;
Γράφτηκε πολλάκις. Σεβασμός στο σχήμα αλλά εως εκεί.
Κάποιος πρεπει να τον μαζέψει.
Τα βιντεο που υπαρχουν στον σωλήνα ειναι προκλητικα λίαν.
Ειδικα κατι συναυλίες στο εξωτερικο δικην ....ροκ σταρ με μπακ στέιτζ κοράσια..
Ασε με να χαρεις γιατι αν παρω φορα...
Υ.Γ. Δεν χρειαζεται βοήθεια
Αυτοπροσβάλεται μονος του....
 
Last edited:
Κατ εμέ είναι παραδοσιακότατος, αφού ακολουθεί κατά γράμμα την μουσική παράδοση της Ψαλτικής Τέχνης στην πρωτεύουσα του θεσσαλικού κάμπου.

αν θελεισ να γινει λιγο ποιο σαφησ συναδελφε να σε καταλαβουμε?????????
 
Δε νομίζετε πως θα πρέπει να αφαιρεθούν όσα σχόλια προσβάλουν τον πατέρα Νικόδημο;

Να σας το πω πιο απλά;
Όσο λανθασμένη βλέπετε εσείς την ψαλτική ερμηνεία του πατρός Νικοδήμου, άλλο τόσο βλέπω εγώ κάποια μηνύματα σε αυτό το θέμα. Ιδίως αυτά των τελευταίων ημερών. Να αρχίσω να γράφω με τον ίδιο τρόπο εδώ; και μετά να λέω πως δήθεν δε σας προσβάλω απλά σχολιάζω τα μήνυματά σας;

Εύχομαι ο διαχειριστής και οι συντονιστές να πράξουν αυτό που αρμόζει σε μια τέτοια κοινότητα όπως αυτήν εδώ.
Σας ευχαριστώ
Μή κολλατε στό σχήμα αλλά στό μέλος.
Ο Ρύσιος ιερεύς ητο αλλά έγραψε αυτά που δέν έχει γραψει κανείς.
Εδώ είμαστε μουσικοί καί κοιτάμε τό μέλος.
Ολοι βαπτισμενοι. Εσυ ψάλτης, άλλος παπας, άλλος πιστός και νεωκόρος καί παλαιότερα γυναίκες διακόνισες. Δέν έχει σημασία.
Σημασία εχει τό βυζαντινό μέλος.
Τό καταστρέφει , καί ἐπανλαμβάνω εἶναι παράσιτο της βυζαντινῆς μουσικης μας.
 
Μήπως ... ζηλεύετε και τα λέτε όλα αυτά; :eek:Ίσα ίσα ο πάτερ αντί να διακονεί προσφέρει τις υπηρεσίες του στο αναλόγιο . Και η διαφήμιση πιστεύω πως δεν γίνεται για τη δική του προβολή, αλλά για την βυζαντινή μουσική. Ζηλιάρηδες. Ε, ζηλιάρηδες.
 
αν θελεισ να γινει λιγο ποιο σαφησ συναδελφε να σε καταλαβουμε?????????

Μία προτεύουσα έχει ο θεσσαλικός κάμπος, και έχει Ψαλτική Παράδοση την οποία ακολουθεί και ο π.Νικόδημος.
Ξέρω και κάποιες καλές κάβες στην περιοχή καθώς και καλά καζάνια ~
 
Σαν φιλακόλουθος της εν τω Θεσσαλικό κάμπο παραδόσεως, θα ήθελα να τονίσω ότι το

τόσο κατακριθέν ψάλλειν του εν λόγω ιερέως, μακρααααααν κείται αυτής...

Μήπως είναι καλύτερα να εκφράζουμε την διαφωνία μας με μουσικά

επιχειρήματα και λιγότερο με χαρακτηρισμούς; Και ας μην ήταν παπάς.

Και, χωρίς να το αναφέρω ως κάτι θετικό στην ψαλτική του, έχει ακροατήριο.

Γιατί; Εσείς που καυχιέστε ότι είστε καλύτεροι αυτού, που είστε; Που χαθήκατε;

Γιατί δεν έχετε 100000 βιουζ; Μόνο να κράζετε ξέρετε;

Που ειναι η δουλειά που κάνατε για να φτάσει στα αυτιά του άσχετου κόσμου,

κάτι σωστό; Δεν βοηθάμε έτσι κύριοι... δεν βοηθάμε...
 
Και, χωρίς να το αναφέρω ως κάτι θετικό στην ψαλτική του, έχει ακροατήριο.
Ακροατήριο έχει κι ο Νταλάρας... (τυχαίο όνομα) αλλά δεν είναι ψάλτης.
Γιατί; Εσείς που καυχιέστε ότι είστε καλύτεροι αυτού, που είστε; Που χαθήκατε;
Ποιος το είπε αυτό;
Γιατί δεν έχετε 100000 βιουζ; Μόνο να κράζετε ξέρετε;
Αν πάει με τα βιούζ... έχουνε πατώσει Πρίγγος, Στανίτσας κλπ...
οπότε εμείς καλά είμαστε...
Που ειναι η δουλειά που κάνατε για να φτάσει στα αυτιά του άσχετου κόσμου, κάτι σωστό; Δεν βοηθάμε έτσι κύριοι... δεν βοηθάμε...
Ο καθένας με όσα μέσα μπορεί. Και δεν πληρώνονται όλοι από αυτό...
 
Σαν φιλακόλουθος της εν τω Θεσσαλικό κάμπο παραδόσεως, θα ήθελα να τονίσω ότι το

τόσο κατακριθέν ψάλλειν του εν λόγω ιερέως, μακρααααααν κείται αυτής...

Μήπως είναι καλύτερα να εκφράζουμε την διαφωνία μας με μουσικά

επιχειρήματα και λιγότερο με χαρακτηρισμούς; Και ας μην ήταν παπάς.

Και, χωρίς να το αναφέρω ως κάτι θετικό στην ψαλτική του, έχει ακροατήριο.

Γιατί; Εσείς που καυχιέστε ότι είστε καλύτεροι αυτού, που είστε; Που χαθήκατε;

Γιατί δεν έχετε 100000 βιουζ; Μόνο να κράζετε ξέρετε;

Που ειναι η δουλειά που κάνατε για να φτάσει στα αυτιά του άσχετου κόσμου,

κάτι σωστό; Δεν βοηθάμε έτσι κύριοι... δεν βοηθάμε...
Αγαπητέ Παναγιώτη , αν και έχουμε διαφωνήσει στο παρελθόν , από την όλη εν γένη παρουσία σου στο φόρουμ , έχω σχηματίσει καλή εικόνα για σένα , παρ όλο που η τελευταία τοποθέτησή σου ήτανε εμπρηστική και γενικόλογη..(για αυτό μπήκα και στην διαδικασία να απαντήσω)
Να ζητήσω πρωτίστως συγνώμη από όλους τους συμπαθείς Λαρισσαίους που εθίγησαν ..
Μέχρι και ο φίλος μου ο Ηλίας ο Παπαδόπουλος παρεξηγήθηκε..:D
Να ζητήσω συγνώμη και από τα παλαιά μέλη του φόρουμ που για ακόμη μία φορά , θα αναγκαστούν να διαβάσουν , χιλιοειπωμένα από μένα , αλλά και εξαντλημένα σε παλαιότερα θέματα πράγματα..
Ο μιμητισμός , Παναγιώτη ,είναι κακός (κι όταν μάλιστα είναι μαϊμουδισμός ) από όπου και αν προέρχεται και καθίσταται φαιδρός .
Αλγεινή εντύπωση σου προκαλεί ο μαθητής του Ταλιαδώρου (φερ ειπείν ) ο οποίος προσπαθεί να μιμηθεί έως και την χαλασμένη λόγω μασέλας άρθρωση του υπέργηρου δασκάλου ) , θυμηδία σου προκαλεί , ο "μίμος " του Περιστέρη που προσπαθεί να αποδώσει στην "σπινοφωνεία" ή άλλος το "τραγούδι" του Βασιλικού ή το "μοιρολόι" του Κυριαζή και ούτω καθ εξής...
Έχουν ανέβει στο φόρουμ ,ηχογραφήσεις από τους μεγάλους δασκάλους ( τους οποίους επικαλείσαι ή τους οποίους μιμούμενοι κάποιοι ...τραγουδούν ) που είναι ονειρικές !! Αλλά εκεί ψάλουν συγκρατημένα και συγκροτημένα ( εγώ τους προτιμώ έτσι ...)
Να σου θυμήσω και μιά συνέντευξη του Στανίτσα που λέει απορρημένος ..." εγώ τα κάνω όλα αυτά ; ...σε μία μουσική φράση μέσα ;..."
Δηλαδή , υπάρχει μέτρο ,του τι κάνεις ,πότε το κάνεις και πόσο το κάνεις .
Οι μεγάλοι δάσκαλοι , ξεχώρισαν για την απλότητά τους και το αρχοντικό ψάλσιμο .
Μετά , άλλο είναι τι αρέσει στον καθένα και άλλο τι είναι το πρέπον και το σωστό .
Μην πρεσβεύουμε όμως ότι αυτό σώνει και καλά είναι το σωστό και όσα δεν φθάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια .
Σε διαβεβαιώ ότι το δύσκολο , είναι να τιθασεύσεις την φωνή σου και τα γούστα σου και να ψάλεις μετρημένα.
Πολύ πρόσφατη είναι και η συνέντευξη του Ταλιαδώρου που ομιλεί για τον Πρίγγο .
Άκου τις συμβουλές που του έδινε ο Πρίγγος , για τις βάσεις κ.λ.π.
Όλα θέλουν μέτρο . Διαφορετικά , χάνεται η μπάλα.
Θα μου πεις , όλοι τον ίδιο σκοπό υπηρετούμε , με διαφορετικό τρόπο αρκεί να ψάλουμε από καρδιάς . Σύμφωνοι ...
Μίλησες για ακροατήριο .
Θα σου πούνε (θα μας πούνε ) μπράβο ;
Ε και τι έγινε ; Μικρότερος η αλήθεια , μπορεί να κολακευόμουνα από τέτοια ...
Μην ξεχνάς όμως το κυρίως ακροατήριο .
Ποιον υμνείς μέσα στην εκκλησία .
Και να έχεις επίγνωση το τι λες . Τα λόγια εννοώ.
Με ειλικρίνεια και συναδελφική αγάπη.
 
Δέν θέλω νά μοιώσω κανέναν.
Θά πῶ ὅμως στούς μαθητές μου νά ἀκοῦνε πιό πολύ Πρίγγο καί ὄχι τόν κάθε καλοπροαίρετο τῆς σημερινῆς ἐποχῆς.
 
Αφοί (;) Καλπακίδη και λοιποί συνάδελφοι.

Ένα από τα κακά μου είναι να γράφω ορισμένες φορές απότομα

και ασαφή ώστε να είναι παρεξηγήσιμα αυτά που θέλω να πω. Ίσως όμως και να μην είναι.

Θέτω κατά βάση, τον προβληματισμό του τι κάνουμε εμείς απέναντι σε τέτοιους είδους εκτελέσεις.

Έχω καταστήσει σαφές ότι δεν μ αρέσει κατ' ελάχιστον.

ΌΜΩΣ. Ο άνθρωπος, πήρε κάτι, το δούλεψε, το διαφήμισε και σήμερα βλέπω

σχόλια επί σχολίων στα βίντεό του, για το πόσο καταπληκτικός είναι,

πόσο συνεισφέρει στη βυζαντινή μουσική κτλ... τα οποία τα βλέπω και γελάω,

όμως ταυτόχρονα με προβληματίζουν.

"Κάτι δεν πάει καλά. Κάτι λείπει."

Και από την άλλη, μπαίνω εδώ και βλέπω

άλλους απλά να υβρίζουν. Την τακτική αυτή στηλιτεύω. Δεν καταλαβαίνετε

ότι φαίνεται τουλάχιστον αστείο; Που είναι η οργάνωσή μας; Τι μέσα αδερφέ δεν διαθέτουμε;

Σας λέω ότι, σχεδόν, ότι χρησιμοποιεί αυτός για να φτιάξει αυτά τα "ουράνια βίντεα",

τα έχουμε και μεις. ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΙΟΜΑΣΤΕ ΚΥΡΙΟΙ. Διαλέγουμε τον εύκολο δρόμο.

Αλλά πάντα έτσι ήταν τώρα θα αλλάξει; Όταν ο Καράς έφτιαχνε τα δικά του

και έκανε το έργο του, οι υπόλοιποι μόνο να βρίζουν και να κοροϊδεύουν ξέραν

και να τσακώνονται και μεταξύ των! Τι είναι αυτά τα πράγματα;

Δεν αρκεί να βλέπεις το πρόβλημα. Πρέπει να κάνεις και κάτι για αυτό.

Λίγη αυτοκριτική κύριοι.

Αν σε ενδιαφέρει ο κόσμος να ακούσει κάτι καλό, δούλεψε!

Ο άλλος δουλεύει και προβάλλει την ιδέα του για τη μουσική.

Εντάξει, εκφράσου κόσμια για αυτό που ακούς, λόγου χάρη, "δεν είναι παραδοσιακό,

είναι καινοφανές, εκθηλυκευμένο και φάλτσο." Τέλος.

Από κει και πέρα, πρέπει να παρουσιάσεις το καλύτερο, αφού σε ενδιαφέρει η τέχνη σου.

Αν δεν σε ενδιαφέρει η τέχνη σου, τι μπαίνεις καν στον κόπο να σχολιάσεις;

Να λερώσεις το στόμα σου με ιεροκατηγορίες; Και το λέω αυτό γιατί δεν ξέρω

που αρχίζει και που τελειώνει ο διαχωρισμός στο τι μπορούμε να βρίζουμε σε έναν παπά και τι όχι. Ας είναι...

Απόστολε, σε αυτά που λες, δεν ξέρω αν τα λες για μένα, ή για τον ιερέα, περί ου ο λόγος.

Αν τα λες για μένα, έχεις δίκιο, και πραγματικά προσπαθώ να σοβαρευτώ

άσχετα αν ανεβάζω μόνο τα χαζά που κάνω (και που δεν αντέχω να μην τα κάνω). Σοβαρό ψάλσιμο έχουμε από

τους μεγάλους ψάλτες και δεν χρειάζεται να φορτώνομαι σαν να είμαι κάτι.

Αν τα λες για τον ιερέα, περί ου ο λόγος, δημόσιο φόρουμ είναι, πιστεύω θα τα δει και ας ωφεληθεί.

Ελπίζω να έγινα λίγο περισσότερο σαφής...

Συνοψίζοντας: Του ______ μιλάει το στόμα, του μάγκα τα έργα.


Στο κενό βάλτε ότι χαρακτηρισμό θέλετε, εγώ θα έβαζα "φλώρου".

υγ όσο περίεργο κι αν φαίνεται, πάντα φιλικά τα λέω όπως θα μιλούσα

στην παρέα μου και στους φίλους μου. Και εννοείται ότι αυτά είναι προσωπικές

απόψεις, ως εκ τούτου είναι επιρρεπείς σε σφάλματα και πάλιν ίσως να παρεξηγηθώ.
 
Παναγιώτη , αν σε προβλημάτισε ή σε ωφέλησε το μήνυμά μου έστω και κατά λίγο , είμαι ευχαριστημένος.
Το αναλόγιο και ο ναός κατά προέκταση , δεν είναι "σκάλα του Μιλάνο" , ούτε βέβαια γίναμε ψάλτες για να κάνουμε καριέρα , όπως οι τραγουδιαστές .
Άλλωστε όποιος επιθυμούσε θα μπορούσε να το κάνει ή το έκανε , τα παραδείγματα πολλά.
Δεν θα σου πω εγώ , ούτε για μένα , ούτε για τον αδελφό μου , τι έχουμε κάνει .
Αν και κάποιες δραστηριότητες του Δημήτρη και από την μαθητική χορωδία στην Σκύδρα αλλά και από αναβιώσεις ασματικών ακολουθιών (Τριθέκτη- Πανυχίδα ) έχουν ανέβει και στο ψαλτολόγιο , αλλά ατυχώς μάλλον δεν σε ενδιέφεραν ή έλαθαν της προσοχής σου.
Όσον αφορά τις αναρτήσεις του συγκεκριμένου ανθρώπου , στον σωλήνα , οι περισσότερες έχουν απενεργοποιημένα τα σχόλια (αφού σχολίασαν εγκωμιαστικα "ημέτεροι") για να αποφύγει προφανώς το κράξιμο.
Δεν κατάλαβα τελικά , τι σε ενοχλεί περισσότερο , αφού μάλλον και εσύ αποδοκιμάζεις αυτό το "θηλυπρεπές" όπως είπες ύφος .
Τα σχόλια ; Ή η απραξία ;
Όπως υπάρχουν στον σωλήνα τα σκουπίδια , υπάρχουν και τα διαμάντια .
Εκεί είναι . Όποιος θέλει ψάχνει , βρίσκει , ακούει .
Συ είπας ότι αυτός έχει χιλιάδες βιουζ και λάικ .
Ο Ιάκωβος , ο Πρίγγος , ο Παναγιωτίδης και ο Στανίτσας , έπονται.
Δεν θα γράψω τίποτε άλλο .
Χαίρομαι που κατάφερα να προβληματίσω έστω και ένα άτομο.
Κάποιοι να ξέρεις , εργάζονται και προσφέρουν , χωρίς τυμπανοκρουσίες και τζέρτζελο..
Ικανόν εστί..
 
Θεωρώ ότι η ψαλμωδία είναι για προσευχή (δύσκολο πράγμα) και όχι για εντυπωσιασμό, τα άλλα είναι για διασκέδαση(εύκολο πράγμα). Ο καλλίφωνος ψάλτης που αποδίδει σωστά τα νοήματα των τροπαρίων κ.λ.π. σε βοηθάει στην προσευχή, ενώ «το άλλο» το αμανετζήδικο θα πεις τι έκανε ρε ο μεγάλος και μερακλώνεσαι. Ότι μερικοί είναι φωνάρες και τους ζηλεύω, με την καλή έννοια, είναι αδιαμφισβήτητο και έχουν σίγουρα περισσότερους οπαδούς. Το ίδιο δεν συμβαίνει και με την εκκλησία; Λίγοι εκκλησιάζονται, τα κέντρα διασκέδασης όμως: Οπότε δεν μπορείς να κάνεις και πολλά πράγματα να τους ανταγωνιστείς, απλά προσπαθείς να ψάλλεις όσο πιο σωστά γίνεται και αυτοί που έχουν τη δυνατότητα ας φροντίσουν και τη διάδοση της βυζαντινής μας μουσικής.
 
Παναγιώτη , αν σε προβλημάτισε ή σε ωφέλησε το μήνυμά μου έστω και κατά λίγο , είμαι ευχαριστημένος.
Το αναλόγιο και ο ναός κατά προέκταση , δεν είναι "σκάλα του Μιλάνο" , ούτε βέβαια γίναμε ψάλτες για να κάνουμε καριέρα , όπως οι τραγουδιαστές .
Άλλωστε όποιος επιθυμούσε θα μπορούσε να το κάνει ή το έκανε , τα παραδείγματα πολλά.
Δεν θα σου πω εγώ , ούτε για μένα , ούτε για τον αδελφό μου , τι έχουμε κάνει .
Αν και κάποιες δραστηριότητες του Δημήτρη και από την μαθητική χορωδία στην Σκύδρα αλλά και από αναβιώσεις ασματικών ακολουθιών (Τριθέκτη- Πανυχίδα ) έχουν ανέβει και στο ψαλτολόγιο , αλλά ατυχώς μάλλον δεν σε ενδιέφεραν ή έλαθαν της προσοχής σου.
Όσον αφορά τις αναρτήσεις του συγκεκριμένου ανθρώπου , στον σωλήνα , οι περισσότερες έχουν απενεργοποιημένα τα σχόλια (αφού σχολίασαν εγκωμιαστικα "ημέτεροι") για να αποφύγει προφανώς το κράξιμο.
Δεν κατάλαβα τελικά , τι σε ενοχλεί περισσότερο , αφού μάλλον και εσύ αποδοκιμάζεις αυτό το "θηλυπρεπές" όπως είπες ύφος .
Τα σχόλια ; Ή η απραξία ;
Όπως υπάρχουν στον σωλήνα τα σκουπίδια , υπάρχουν και τα διαμάντια .
Εκεί είναι . Όποιος θέλει ψάχνει , βρίσκει , ακούει .
Συ είπας ότι αυτός έχει χιλιάδες βιουζ και λάικ .
Ο Ιάκωβος , ο Πρίγγος , ο Παναγιωτίδης και ο Στανίτσας , έπονται.
Δεν θα γράψω τίποτε άλλο .
Χαίρομαι που κατάφερα να προβληματίσω έστω και ένα άτομο.
Κάποιοι να ξέρεις , εργάζονται και προσφέρουν , χωρίς τυμπανοκρουσίες και τζέρτζελο..
Ικανόν εστί..

Αναφέρθηκα γενικά στον κόσμο που επιτίθεται, αλλά εδώ θα απαντήσω σε σένα.

Αυτά που με ανέφερες είναι από μένα ευπρόσδεκτα και σε ευχαριστώ που ασχολήθηκες.

Τα έχω ακούσει και από τους δασκάλους μου. Ο δε Χατζημάρκος με έλεγε τραγουδιστή πρώτα και μετά ψάλτη.

Και έχω επίγνωση του ότι εξ αυτών, δεν είμαι σωστός στη δουλειά μου (τη ψαλτική).

Επίσης σας τιμά το γεγονός ότι έχετε κάνει δουλειά (την οποία απλά δεν πρόσεξα).

Όμως, α) δεν ήσαστε οι μόνοι που σχολιάσατε, β) θα ήθελα κάθε φορά που

πατώ έναν τυχαίο ύμνο στο ίντερνετ, να βγαίνεις εσύ και όχι ο Καβαρνός.

Πολλά θέλω; Αυτό θέλω όμως.

Εντάξει για τους ψάλτες που αναφέρεις, θα δώσω το ελαφρυντικό ότι

οι ηχογραφήσεις είναι παλιές, ως εκ τούτου εξειδικευμένες για το άμαθο αυτί.

Οπότε λογικό είναι. Για να ακούγαμε Πρίγγο και Στανίτσα με βάθια και ίσα και καθαρότητα.

Δεν θα υπήρχαν όλοι αυτοί εδώ που πετάγονται κι ασχολούμαστε.

Το άμαθο αυτί πρόσκειται πρώτα στην ποιότητα και ύστερα στο μέλος και την τέχνη.

Είναι σαν εμάς που κοιτάμε πρώτα πόσο είναι όμορφη μια γυναίκα και μετά μαθαίνουμε τι είναι (και αν...).

Αν είναι καλό ή κακό ο καθείς θα το κρίνει μόνος του, όμως έτσι λειτουργούμε, εν γένει. (εξαιρούμε τους φιλοσόφους)

Άρα, αυτό που με ενοχλεί (όχι σε σένα, γενικά μιλάω) είναι τα σχόλια που συνοδεύονται από απραξία.

Δυστυχώς μόνο μεμονωμένες μικρές προσπάθειες βλέπω οι οποίες σύντομα

διαλύονται γιατί ο καθένας κοιτάει τη πάρτη του και ο νοών νοείτω.

(δες τη γενική εικόνα της ψαλτικής, δεν εξειδικεύω στο παρόν θέμα. Χορωδίες, συναυλίες, κτλ)

Ουκ ολίγα τα παραδείγματα.
 
Εγώ δεν θα μπω στη λογική σχόλιο …………… Αυτό αλώστε έχει σπουδάσει και ο ίδιος ηχοληψία και μουσική σκηνοθεσία!!! Και τα καταφέρνει πολύ καλά!!!δεν θέλω να σχολιάσω την ψαλτική του…………. Όμως τα βίντεο του είναι πολύ καλά φτιαγμένα και από μηχανήματα άξιας!!!!! Για να μπορείς να ντουμπλάρεις τον ήχο σε ένα βίντεο δεν γίνετε έτσι απλά μόνο από τον υπολογιστή μας ……………… χρειάζονται αρκετά άλλα………………
Αν ρωτήσεις 100 άτομα για το σχολιασμό του βίντεο τα 50 θα σου πουν τα καλυτέρα λόγια και τα άλλα 50 τα χειρότερα!!!!!!!!!!
Από ότι καταλαβαίνω τους περισσότερους τους πειράζει όλη αυτή η φιέστα όσον αφορά των ήχο και την εικόνα η τα εφέ που χρησιμοποιεί για την κατασκευή των βίντεο………….
Θα μπορούσε δηλαδή σαν ιερέας που είναι να μην είναι τόσο φαντασμένος και να είχε φτιάξει ποιο ήπια βίντεο τα οποία ταιριάζουν ποιο πολύ στην πραγματικότητα…………..
Βέβαια γι αυτό υπάρχει το YouTube και όταν ανεβάζεις κάτι σίγουρα θα σχολιαστεί !!!! άλλα αυτό μπορεί να μην τον απασχολεί…………….
 
Αγαπητοί μου,
επειδή έχω παρακολουθήσει και παλαιότερες συζητήσεις για τον συγκεκριμένο ιερέα-ψάλτη θέλω να πω ότι ο ίδιος έχει τοποθετηθεί επανειλημμένως κι έχει ανακοινώσει ότι .....δεν αναφέρεται σε ψάλτες αλλά σε όλους εκείνους που δεν έχουν ακούσει Εκκλησιαστική Μουσική (κι έτσι θέλει να κάνει γνωστή την Β.Μ. παγκοσμίως). Άρα με αυτό αποφεύγει και τις όποιες κριτικές από ψάλτες.....
ελπίζω να βοηθάει αυτό στη συζήτηση.....
Ευχαριστώ πολύ!
 
Καλό θα ήταν φίλοι μου να μην κρίνετε τόσο εύκολα ορισμένους ανθρώπους. Ο π. Νικόδημος επειδή τυγχάνει να είναι αρχιμανδρίτης στην ενορία μου θα έπρεπε να ξέρετε οτι με ορισμένους νεωτερισμούς (όπως θα τους χαρακτηρίζατε εσείς) που έχει κάνει πήρε μια ενορία σε μια φτωχογειτονιά στη μέση του πουθενά που όλοι κι όλοι είμασταν 100 άτομα κάθε Κυριακή και καταφέρνει να μαζεύει πλέον 1000 άτομα σε μια απλή Κυριακή, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι μέχρι 45 χρονών. Στην live θεία λειτουργία δεν εκφωνεί όπως ακούγεται στις ηχογραφήσεις. Είναι πολύ προσευχητικό το στυλ του. Ένας από τους "νεωτερισμούς" που έχει κάνει είναι να κατηχήσει το ποίμνιο εφαρμόζωντας μια πρωτοχριστιανική παράδοση συμμετοχής του εκκλησιάσματος και σε συγκρεκριμένα σημεία της θ. λειτουργίας αντι των ψαλτών απαντά συντονισμένα το "Αμήν" το εκκλησίασμα. Ελάτε μια Κυριακή εσείς που κατακρίνεται κι όταν θα ακούσετε 1000 άτομα να απαντούν ως μία φωνή "Αμήν" και θα πάθετε σοκ και δέος από τα στασίδια και τα τζάμια που τρίζουν θα καταλάβετε γιατί έρχονται από όλη την Αθήνα με τραμ, μετρό και λεωφορεία για να εκκλησιαστούν στην ενορία του, κι από μια παρηκμασμένη ενορία έγινε μια ενορία ζωντανή που ανάγκασε τον αρχιεπίσκοπο να στείλει άλλους 2 ιερείς για να τα βγάλουν πέρα και σύντομα θα έρθει και 4ος γιατί ο κόσμος πλέον έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο.
 
Πόσο ἐπιθυμῶ τοὺς παραδοσιακοὺς ἱερεῖς τῶν παιδικῶν καὶ νεανικῶν μας χρόνων (καὶ τοὺς σύγχρονους ἱερεῖς ποὺ κρατᾶνε τὴν παράδοση), ὅπου ὅλος ὁ λαὸς ἦταν ἐν πλήρει σιγῆ, καὶ ἀγάλλετο ἡ ψυχούλα σου.

«Δεν είναι δυνατόν να επανέρχωνται αρχαίες συνήθειες χωρίς την παράλληλη εξέταση των αιτίων, πού έκαναν τους Πατέρας νά τις παραθεωρήσουν.» [1]

Σίγουρα πάντως τὸ Ἀμὴν τῶν πρωτο-Χριστιανῶν (τῶν α'-β' αἰ., τότε ποὺ ἡ ἐκκλησία τρόπον τινα ήταν εις την νηπιότητά της) ἦταν ἤρεμο καὶ εἰρηνικό.

[1] Σεβ. Μητρ. Ναυπάκτου καὶ Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος, Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΕΩΣ, Ὀρθόδοξος Τύπος, τ. 1644, 26/5/2006, σ. 3.
 
Last edited:
Καλό θα ήταν φίλοι μου να μην κρίνετε τόσο εύκολα ορισμένους ανθρώπους. Ο π. Νικόδημος επειδή τυγχάνει να είναι αρχιμανδρίτης στην ενορία μου θα έπρεπε να ξέρετε οτι με ορισμένους νεωτερισμούς (όπως θα τους χαρακτηρίζατε εσείς) που έχει κάνει πήρε μια ενορία σε μια φτωχογειτονιά στη μέση του πουθενά που όλοι κι όλοι είμασταν 100 άτομα κάθε Κυριακή και καταφέρνει να μαζεύει πλέον 1000 άτομα σε μια απλή Κυριακή, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι μέχρι 45 χρονών. Στην live θεία λειτουργία δεν εκφωνεί όπως ακούγεται στις ηχογραφήσεις. Είναι πολύ προσευχητικό το στυλ του. Ένας από τους "νεωτερισμούς" που έχει κάνει είναι να κατηχήσει το ποίμνιο εφαρμόζωντας μια πρωτοχριστιανική παράδοση συμμετοχής του εκκλησιάσματος και σε συγκρεκριμένα σημεία της θ. λειτουργίας αντι των ψαλτών απαντά συντονισμένα το "Αμήν" το εκκλησίασμα. Ελάτε μια Κυριακή εσείς που κατακρίνεται κι όταν θα ακούσετε 1000 άτομα να απαντούν ως μία φωνή "Αμήν" και θα πάθετε σοκ και δέος από τα στασίδια και τα τζάμια που τρίζουν θα καταλάβετε γιατί έρχονται από όλη την Αθήνα με τραμ, μετρό και λεωφορεία για να εκκλησιαστούν στην ενορία του, κι από μια παρηκμασμένη ενορία έγινε μια ενορία ζωντανή που ανάγκασε τον αρχιεπίσκοπο να στείλει άλλους 2 ιερείς για να τα βγάλουν πέρα και σύντομα θα έρθει και 4ος γιατί ο κόσμος πλέον έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο.

Ἐφ' ὅσον τὰ πράγματα εἶναι ὅπως τὰ λέτε καὶ προοδεύει ἡ ἑνορία του, συγχαρητήρια.

ΟΜΩΣ. Ἀφοὺ ΑΛΛΙΩΣ ψάλλει στὴν ἑνορία του, ἄς κάνει τὸ ἴδιο καὶ σ' αὐτὰ ποὺ ἀνεβάζει στὸ διαδίκτυο, γιατὶ βγάζει μιὰ εἰκόνα ποὺ δὲν ἀπάδει σὲ ὅσα περιγράφετε.
 
«Δεν είναι δυνατόν να επανέρχωνται αρχαίες συνήθειες χωρίς την παράλληλη εξέταση των αιτίων, πού έκαναν τους Πατέρας νά τις παραθεωρήσουν.» [1]

Σίγουρα πάντως τὸ Ἀμὴν τῶν πρωτο-Χριστιανῶν (τῶν α'-β' αἰ., τότε ποὺ ἡ ἐκκλησία τρόπον τινα ήταν εις την νηπιότητά της) ἦταν ἤρεμο καὶ εἰρηνικό.
Μια χαρά ειρηνικό είναι και τώρα και ήρεμο, δεν ουρλιάζει κανείς, απλά σε 700 -1000 άτομα λογικό είναι να ακούγεται σε έναν μικρό χώρο εκκωφαντικό. Τώρα για τους λόγους που αναθεωρήθηκαν κάποιες παραδόσεις μην θεωρείται οτι έγιναν για το τάδε ή τον δείνα λόγο. Με την ίδια λογική δεν θα έπρεπε στις σύγχρονες ενορίες να έχουμε και ρεύμα, ούτε και μικρόφωνα, καθότι αν τα μικρόφωνα είναι πολύ δυνατά ενώ θα έπρεπε να σε ησυχάζει το μέλος, σου τσιτώνει τα νεύρα. επομένως μην κρίνουμε με βάση την προσωπική μας άποψη για το τι είναι καλό και τι κακό σε μια λειτουργία. Εμένα μου αρέσει το αγιορείτικο ύφος και ήθος, με μέλη που δεν κάνουν επίδειξη φωνητικών ικανοτήτων, αυτό δεν σημαίνει οτι πρέπει να κατακρίνω τους πατριαρχικούς "μακαμιάρηδες" που έχει γεμίσει ο τόπος.
 
Μιᾶς καὶ ὅπως λέτε σᾶς ἀρέσει τὸ ἁγιορείτικο ἤθος, ἔχετε ἀκούσει αὐτὲς τὶς καινοτομίες τῶν Ἀμήν, καὶ τῶν τριῶν Ἀμήν ποὺ ἀνήκουν μόνο στὸν ἱερέα/διάκονο ποὺ ἔχουν ἱερωσύνη ὅπως λένε τὰ Ἱερατικά, στὸ Ἅγιον Ὄρος;

Εὐτυχῶς στὴν πλειονότητα τῶν ἐνοριῶν μας, αὐτὲς οἱ καινοτομίες δὲν ἔχουν βρεῖ ἔδαφος μέχρι στιγμῆς, καὶ οἱ «ἀναθεωρήσεις» ποὺ λέτε -εὐτυχῶς- εἶναι παντελῶς ἀπομονωμένες μέχρι στιγμῆς.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top