π. Νικόδημος Καβαρνός (19-3-2011)

alexchrys

Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος
#21
Επειδή θεωρώ ότι μάλλον είμαι μέσα στους ερωτωμένους, θα απαντήσω, αν και απευχόμουν το να ασχοληθούμε με συγκεκριμένα ονόματα. Εξαρχής δικό μου πρόβλημα είναι το ίδιο το ύφος και όχι τα πρόσωπα.
Πάντως για τις συγκεκριμένες δύο ηχογραφήσεις που παραθέσατε από γνωστούς ιεροψάλτες, προσωπικά δεν μου αρέσουν. Δείχνουν εκπληκτικές φωνές, αλλά δεν ταιριάζουν ιδιαίτερα με το χώρο, όπως επισημαίνετε κι εσείς. Και ναι, το πιστεύω (του κ. Βαζά βέβαια το άκουσα λίγο στην αρχή μόνο), είναι τραγουδιστικά και συνεπώς για εμένα ισχύει ό,τι έχω ξαναγράψει πιο πάνω για τα... τραγούδια...

Για να μην παρεξηγηθώ, να δηλώσω ότι εγώ ΔΕΝ είμαι ψάλτης. Έχω κάποιες - όχι πολλές - γνώσεις πάνω στη Βυζαντινή Μουσική και μια πολύ κακή φωνή :) . Απλώς νομίζω ότι σε κάποια πράγματα, μετά και από τόσα χρόνια ενασχόλησης με το "Ψ" και έχοντας πολλά ακούσματα από όλα τα... ύφη, έχω διαμορφώσει άποψη :)
 

PanagiotisK

ως άνωθεν^
#22
α) Ούτε το μεν, ούτε το δε, προορίζονται για εκκλησιαστική χρήση.

Το ψάλσιμο στο αναλόγιο πρέπει να είναι σοβαρό, σεμνό και λιτό.

Απλές γραμμές όπως επαναλάμβανε ο Δάσκαλος, ο Χατζημάρκος.


β) Νεκτάριε, μέχρι εμείς οι νέοι να καταφέρουμε να πλησιάσουμε το μεγαλείο

των παλαιών (και δη των δασκάλων που έφερες ως παραδείγματα) πρέπει

να φάμε μεγατόνους ψωμιών, σε περίπτωση που θέλουμε να "αμαρτήσουμε".

Νομίζω πρέπει να γεμίσεις κι άλλο τα αυτιά σου με ακούσματα, ώστε να

ενισχύσεις το μουσικό σου αισθητήριο και να μπορείς να διακρίνεις κάποια πράγματα.

Η απόσταση μεταξύ αυτών και ημών, είναι, ακόμη, τεράστια και ο νοών νοείτω.


γ) Δεν "λιθοβολώ" την επιλογή κάποιου στο πως θα ψάλλει καθότι ο πρώτος

αμαρτωλός, είμαι εγώ. Απλά θέλω να υπάρχει η στοιχιώδης διάκριση στο τι είναι τι.


δ) Δομέστιχε, είμαι στρατιώτης οπότε έχω όλα τα αξεσουάρ. Απλά θέλω μια

προειδοποίηση να προλάβω να φορέσω το kevlar υπερ-κράνος.:D:D:p
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#23
Εάν έψαλλαν πιο παραδοσιακά, θα ήταν ανάλογο και το ψάλσιμο του π. Νικοδήμου!
Πιστεύω ότι αυτοί τον επηρέασαν σε σημαντικό βαθμό!
Άσχετα εάν η μίμηση είναι πετυχημένη ή όχι, το ως άνω είναι ένα θλιβερό γεγονός. Το ότι τέτοια παραδείγματα κατ' εμέ δεν θεωρούνται προς αποφυγήν, αλλά προς μίμησιν, αποτελεί άλλο ένα, ίσως πιο θλιβερό από το πρώτο.
 
#24
Άσχετα εάν η μίμηση είναι πετυχημένη ή όχι, το ως άνω είναι ένα θλιβερό γεγονός. Το ότι τέτοια παραδείγματα κατ' εμέ δεν θεωρούνται προς αποφυγήν, αλλά προς μίμησιν, αποτελεί άλλο ένα, ίσως πιο θλιβερό από το πρώτο.
Σαν και τα πιο πάνω παραδείγματα ηχογραφήσεων, υπάρχουν, παρόμοια, εκατοντάδες!
Απαιτείται, να βρούμε τη δύναμη ώστε να μπορέσουμε να πούμε όχι, σε κάθε τι έξω - Εκκλησιαστικό, έξω - παραδοσιακό, απ' όποιον κι αν λέγεται!

Ο π. Νικόδημος, ψάλλει Κοινωνικό σε ήχο Άγια:



Σίγουρα, θα ήταν πιο κλασσικός, διαβάζοντας μουσικές γραμμές του Πέτρου ή του Ιωάννου ή του Θ. Φωκαέως κ.ά.
Όμως, "μην χτυπάμε", διότι στο πίσω μέρος του μυαλού μας έχουμε, (όχι όλοι), ως πρότυπες, τέτοιες "σολιστικές - αμανεδίστικες εκτελέσεις"!
 

ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτορεπόρτερ - Οπερατέρ Films Producer
#26


το οποίο καταλήγει σε πλ. Β΄;;;;;

[δεν είναι κατακριτέο, στον καθένα μπορεί να συμβεί, αλλά δεν θα το κάνουμε και βίντεο για δημοσίευση.....]
Αν παρατηρήσετε όλο το βίντεο θα διαπιστώσετε προϊόν φόντο μοντάζ όπως και άλλα πράγματα πρόσθετα τα οποία είναι σκηνοθεσία του ερμηνευτή αυτό αλώστε έχει σπουδάσει και βέβαια ο ήχος επεξεργασμένος όπως πάντα σε όλα τα βίντεο του ερμηνευτή
 
#27
το οποίο καταλήγει σε πλ. Β΄;;;;;

[δεν είναι κατακριτέο, στον καθένα μπορεί να συμβεί, αλλά δεν θα το κάνουμε και βίντεο για δημοσίευση.....]
Εφ' όσον ασχολείστε με "το ψάλλειν", θα γνωρίζετε ότι λίγες είναι οι περιπτώσεις που ολοκληρώνουμε το Κοινωνικό!.
Ακολουθεί, συνήθως, κήρυγμα και το αφήνουμε ημιτελές!
Αυτό, ακριβώς, συνέβη και εδώ. Βλέπετε, τον π. Νικόδημο να κοιτάζει προς την Ωραία Πύλη, ο βοηθός του να του κάνει νόημα να τελειώσει κι αυτός, όπως, όπως να "κλίνει το Κοινωνικό"!

Ακούμε και Εκφωνήσεις - Αιτήσεις από άλλη Ακολουθία:

 
#28
"Μέγας μεν Αντώνιος, αρχή Πατέρων
Θείος δ' Αθανάσιος ένθεον τέλος"
. (στίχοι από το Συναξάριον)

Από τον π. Νικόδημο, "τραγουδιστικώ τω τρόπω", ακούμε το Απολυτίκιου του Αγίου Αθανασίου:



"Την εν σαρκί ζωήν, σού κατεπλάγησαν Αγγέλων τάγματα, πως μετά σώματος, προς αοράτους συμπλοκάς, εχώρησας πανεύφημε, και κατετραυμάτισας, των δαιμόνων, τας φάλαγγας· όθεν Αθανάσιε, ο Χριστός σε ημείψατο, πλουσίαις δωρεαίς· διό Πάτερ, πρέσβευε Χριστώ τω Θεώ, σωθήναι τας ψυχάς ημών."
 
Last edited by a moderator:
#29


Ἐκ παιδὸς γεωργήσας ζωὴν τὴν κρείττονα, τῶν κατ' αὐτῆς ἐνεπλήσθης θεουργικῶν ἀγαθῶν, τῶν Ἀγγέλων μιμητὰ Σισώη Ὅσιε, ὅθεν ὡς ἥλιος λαμπρός, ἀπαυγάζεις τηλαυγῶς, ἐν ὥρᾳ τῆς σῆς ἐξόδου, δηλοποιῶν τὴν σὴν δόξα, καὶ καταλάμπων τᾶς ψυχᾶς ἠμῶν.
 
Last edited by a moderator:
#31


Ὡς βρύσιν πολυκρουνόν, παρθενομάρτυς Χριστοῦ, κατήρδευσας πάνσοφε, τήν Ἐκκλησίαν αὐτοῦ, καί ἤθλησας ἄριστα, ἔσωσας τούς ἐν σκότει τῆς εἰδωλομανίαs, αἴγλη τῶν σῶν θαυμάτων, Κυριακή ἀθληφόρε, διό ἐν παρρησία Χριστῷ, πρέσβευε σωθῆναι ἠμᾶς.
 
Last edited by a moderator:
#32
Σαν και τα πιο πάνω παραδείγματα ηχογραφήσεων, υπάρχουν, παρόμοια, εκατοντάδες!
Απαιτείται, να βρούμε τη δύναμη ώστε να μπορέσουμε να πούμε όχι, σε κάθε τι έξω - Εκκλησιαστικό, έξω - παραδοσιακό, απ' όποιον κι αν λέγεται!

Ο π. Νικόδημος, ψάλλει Κοινωνικό σε ήχο Άγια:



Σίγουρα, θα ήταν πιο κλασσικός, διαβάζοντας μουσικές γραμμές του Πέτρου ή του Ιωάννου ή του Θ. Φωκαέως κ.ά.
Όμως, "μην χτυπάμε", διότι στο πίσω μέρος του μυαλού μας έχουμε, (όχι όλοι), ως πρότυπες, τέτοιες "σολιστικές - αμανεδίστικες εκτελέσεις"!
Αυτό το ηχόχρωμα του ισοκρατήματος δηλ. Β.F και το basso, το έβγαζε ο Βασιλικός σε ηχογραφήσεις stoudio με 10 ισοκράτες, τους αειμνηστους Μπάσους ισοκράτες Βαλλή,Βεντούρη & Κατινιώτη μαζί με 6-7
άτομα να κάνουν B.F.
Eδώ αυτό το ηχόχρωμα βγαίνει από 2 άτομα και μάλιστα απ'οτι βλέπω στο χαλαρό!!
Ο κύριος με τα γυαλιά που ισοκρατεί, τι έχει πίσω από τη πλάτη του???

Συναυλιακή ηχητική! Δεν θυμίζει ώρα Θ.Λατρείας.
 
Last edited:
#33
Αυτό το ηχόχρωμα του ισοκρατήματος δηλ. Β.F και το basso, το έβγαζε ο Βασιλικός σε ηχογραφήσεις stoudio με 10 ισοκράτες, τους αειμνηστους Μπάσους ισοκράτες Βαλλή,Βεντούρη & Κατινιώτη μαζί με 6-7
άτομα να κάνουν B.F.
Eδώ αυτό το ηχόχρωμα βγαίνει από 2 άτομα και μάλιστα απ'οτι βλέπω στο χαλαρό!!
Ο κύριος με τα γυαλιά που ισοκρατεί, τι έχει πίσω από τη πλάτη του???

Συναυλιακή ηχητική! Δεν θυμίζει ώρα Θ.Λατρείας.
Συμφωνώ απόλυτα με τον Ανδρέα .
Τα χουμε γράψει και παλαιότερα , έγιναν και κάποια καυστικά σχόλια και κάποια δεν ειπώθηκαν από κάποιους επειδή σεβάστηκαν το σχήμα .
Ενοχλητική αισθητική , επιτηδευμένα πράγματα , υπέρμετρη προβολή στο διαδύκτιο .
Κάτι με ενοχλεί .
Και δεν είμαι ο μόνος...
 
#34
Αυτό το ηχόχρωμα του ισοκρατήματος δηλ. Β.F και το basso, το έβγαζε ο Βασιλικός σε ηχογραφήσεις stoudio με 10 ισοκράτες, τους αειμνηστους Μπάσους ισοκράτες Βαλλή,Βεντούρη & Κατινιώτη μαζί με 6-7 άτομα να κάνουν B.F.
Eδώ αυτό το ηχόχρωμα βγαίνει από 2 άτομα και μάλιστα απ' ο,τι βλέπω στο χαλαρό!!
Ο κύριος με τα γυαλιά που ισοκρατεί, τι έχει πίσω από τη πλάτη του???
Συναυλιακή ηχητική! Δεν θυμίζει ώρα Θ.Λατρείας.
Συνάδελφε, για τον τεχνητό ισοκράτη, έχω πάρει, επίσημα αρνητική θέση.
Όμως, ο π. Νικόδημος μιμείται τους δασκάλους - Μεγάλα ονόματα, - "φίρμες", επιγόνους των Πατριαρχικών ανά την Ελλάδα, που ακολουθούν την ίδια τακτική, στις Ι. πανηγύρεις προσκεκλημένοι να ψάλλουν κι όχι μόνο!
Ισχύει η ρήση του Κυρίου: "ὁ ἀναμάρτητος, ὑμῶν, πρῶτος τον λίθον βαλέτω"!
Φαίνεται πως δεν παρακολουθείται όλα τα μηνύματά μου!
 
#35
Συνάδελφε, για τον τεχνητό ισοκράτη, έχω πάρει, επίσημα αρνητική θέση.
Όμως, ο π. Νικόδημος μιμείται τους δασκάλους - Μεγάλα ονόματα, - "φίρμες", επιγόνους των Πατριαρχικών ανά την Ελλάδα, που ακολουθούν την ίδια τακτική, στις Ι. πανηγύρεις προσκεκλημένοι να ψάλλουν κι όχι μόνο!
Ισχύει η ρήση του Κυρίου: "ὁ ἀναμάρτητος, ὑμῶν, πρῶτος τον λίθον βαλέτω"!
Φαίνεται πως δεν παρακολουθείται όλα τα μηνύματά μου!
Νεκτάριε θα τον προτιμούσα στην Ωραία πύλη (φυσική του θέση πλέον), από το αναλόγιο!
 
#36


Ἀγρευθεῖς οὐρανόθεν πρὸς τὴν εὐσέβειαν, κατηκολούθησας χαίρων ὥσπερ ὁ Παῦλος Χριστῷ, τῶν Μαρτύρων καλλονὴ Μάρτυς Προκόπιε, ὅθεν δυνάμει τοῦ Σταυροῦ, ἀριστεύσας εὐκλεῶς, κατήσχυνας τὸν Βελίαρ, οὐ τῆς κακίας ἄτρωτους, σῷζε τοὺς πόθω σὲ γεραίροντας.
 
Last edited by a moderator:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#37
[Σημείωμα συντονιστή] Ο π. Νικόδημος απ΄οτι φαίνεται έχει ηχογραφήσει απολυτίκια για όλες τις μέρες του χρόνου. Δεν υπάρχει λόγος να μας τα παραθέτετε κάθε μέρα. Πολύ περισσότερο να μας δίνετε το συναξάρι των αγίων. Διαγράφηκαν ως εκτός θεματολογίας του φόρουμ. Διαβάζετε τους κανόνες λειτουργίας και συμμετοχής, μην ενοχλείτε και μη προκαλείτε.
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
#38
Aγαπητέ Νεκτάριε, με το θάρρος της μαθητείας μας στον δάσκαλό μας τον αείμνηστο Σουρλαντζή, θα ήθελα να σου εκφράσω την εκπληξή μου να σε βλέπω να εξαντλείς την προσφορά σου στο ψαλτολόγιο κυρίως με κοινοποιήσεις αυτού του τύπου.Δεν νομίζω ότι κάτι τέτοιο ταιριάζει στο επίπεδο του δασκάλου μας και σε όσα μας δίδαξε.Ανέβασε αν θες κάτι από σένα ή από κάποιο ψάλτη που έχει να δώσει σε έναν τέτοιο ειδικό χώρο και άσε τα δήθεν ψαλσίματα ώστε να μην προκαλείς όπως σου γράφει και πατήρ Μάξιμος.Πάντα γειά
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#39
Κατ' αρχήν να ζητήσω συγγνώμη για το πιθανόν άσχετο με τον τίτλο του θέματος σχόλιο, αλλά εάν πάρουμε υπόψη μας ότι ο τίτλος έχει συγκεκριμένη ημερομηνία και επεκτείνεται σε Απολυτίκια του ενιαυτού, ίσως να μην αμαρτάνω τόσο...
Κύριε Κούγια σε αυτό μου το μήνυμα απαντήσατε:
Απαιτείται, να βρούμε τη δύναμη ώστε να μπορέσουμε να πούμε όχι, σε κάθε τι έξω - Εκκλησιαστικό, έξω - παραδοσιακό, απ' όποιον κι αν λέγεται!
Συμφωνώ και επαυξάνω! Πως πιστεύετε ότι συμβάλετε σε αυτή σας την προτροπή όταν αμέσως μετά παρουσιάζετε:
Ο π. Νικόδημος, ψάλλει Κοινωνικό σε ήχο Άγια:
...
Εάν θεωρείτε ότι αυτό το άκουσμα είναι εξωεκκλησιαστιακό, εφόσον μιμείται παρόμοιες και κατακριτέες συμπεριφορές μεγάλων εκπροσώπων της ψαλτικής, γιατί το διαφημίζετε; Η δε αντίφαση συνεχίζεται:
Σίγουρα, θα ήταν πιο κλασσικός, διαβάζοντας μουσικές γραμμές του Πέτρου ή του Ιωάννου ή του Θ. Φωκαέως κ.ά.
Όμως, "μην χτυπάμε", διότι στο πίσω μέρος του μυαλού μας έχουμε, (όχι όλοι), ως πρότυπες, τέτοιες "σολιστικές - αμανεδίστικες εκτελέσεις"!
Εγώ πάλι πιστεύω ότι το να "χτυπάς" όχι με μόνο γνώμονα τα πρόσωπα, αλλά τις συμπεριφορές, είναι όχι μόνο πιο αξιοπρεπές, σε κάνει και πιο σταθερό στις απόψεις σου. Απ' ότι καταλαβαίνω από τα γραφόμενά σας, ο π. Νικόδημος ακολουθεί μία τακτική μίας εξωεκκλησιαστικής έκφρασης της ψαλμωδίας, η οποία όμως απορρέει από παραδείγματα μεγάλων του πρόσφατου παρελθόντος. Εάν εχω καταλάβει λάθος διορθώστε με, αλλά η πρώτη παραπομπή του μηνύματός σας αυτή την εντύπωση μου δίνει. Το όχι που μας προτρέπετε να πούμε σε κάθετί εξωπαραδοσιακό, πρέπει να περιλαμβάνει και αυτούς που εννοείτε, αλλά και αυτόν που παρουσιάζετε, εφόσον μιμείται του πρώτους. Ειδάλλως, τι διαφορετικό πράττετε από τους "μονόφθαλμους"; Απλά αυτοί έχουν το αριστερό μάτι ανοικτό, ενώ εσείς το δεξί. Νομίζετε ότι υπάρχει κάποια ουσιώδης διαφορά μεταξύ σας;
 

alexchrys

Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος
#40
Συμφωνώ κι εγώ με την απορία του κ. Τσακίρογλου...
Ομοίως και για τον μηχανικό ισοκράτη που έγινε παραπάνω μια αναφορά... επειδή (κακώς) κάποιοι "μεγάλοι" τον χρησιμοποίησαν, πρέπει να δικαιολογηθεί και η χρήση του από τον π. Νικόδημο; Δεν νομίζω...

Στα βίντεο εμφανίζεται, αν δεν κάνω τραγικό λάθος, και ο π. Ιωάννης Μπούτσης, που είναι διάκονος του Αρχιεπισκόπου και συνόδεψε τον π. Νικόδημο και σε μια συναυλία στο εξωτερικό πρόσφατα. Αν όντως είναι αυτός (μου φαίνεται ότι αποκλείεται να κάνω λάθος), μιλάμε για μια πραγματικά εξαιρετική φωνή, εκπληκτικά εύστροφη. Αν και έχει επιρροές από την συμψαλμωδία με τον π. Νικόδημο, εν τούτοις τον έχω ακούσει να ψάλλει και με βυζαντινότατο ύφος και να βγάζει άνετα από στήθους το "Άγιος Ισχυρός" από τη δύναμη του Στανίτσα, σε κάποια φάση που ο αριστερός δεν μπορούσε... Επειδή έχει τύχει να συνυπάρξουμε σε κάποιες αγρυπνίες και άλλες ακολουθίες, εκείνος λειτουργός και εγώ μαζί με άλλους στο αναλόγιο, θυμάμαι να έχουμε μείνει με ανοιχτό το στόμα στις καταλήξεις του στα πληρωτικά (τελείως χαλαρά άνω ΠΑ, επίσης χαλαρά κάτω ΓΑ σε πλάγιο πρώτο-αλλά σε οποιοδήποτε ήχο έλεγε, "κεντούσε", με λίγες υπερβολές βέβαια :D).
Μου κάνει εντύπωση που στα εν λόγω βίντεο δεν ψάλλει και ο ίδιος - νομίζω ότι είναι σαφώς ανώτερος του προεξάρχοντος.
 
Top