Ψαλτική Αυτοαπόσυρση

Κάπου το είχα διαβάσει ή κάποιος μου το 'πε:
Καλύτερα να απορούν και να λένε:
Γιατί σταμάτησε ο (τάδε) να ψάλλει;
παρά
Γιατί συνεχίζει ο (τάδε) να ψάλλει;
 

chanendes

Ιωάννης Π. Αχιλλιάς
Θά τὴν βάλεις γιὰ ΟΛΑ τὰ Σαββατοκύριακα τοῦ χρόνου, ΟΛΕΣ τὶς ἀργίες τῶν Χριστουγέννων, ΟΛΕΣ τὶς ἀργίες τοῦ Πάσχα καὶ τὸ μέγιστο μέρος τοῦ καλοκαιριοῦ; :eek:

Καὶ ὅλα αὐτὰ πὼς θὰ τὰ ἐξηγήσεις στὴ γυναίκα καὶ τὰ παιδιά σου, τὰ ὁποία παρεπιμπτόντως ἄν εἶσαι ἀριστερὸς καὶ λὲς κοινωνικὸ δὲν τὰ κοινωνᾶς σχεδὸν ΠΟΤΕ σὰν πατέρας τους, καὶ χωρὶς κανένα ἀντίκρυσμα θὰ τὰ δεχτοῦν ἔτσι ἁπλὰ γιὰ τὴν ... ἀγάπη τοῦ κόσμου; Χωρίς ἄλλο ἀντίκρυσμα ποὺ νὰ δικαιολογεῖ τὴν παραπάνω στάση σου; :confused:

Ἐν τάξει ὅταν ἤμουν πιτσιρικᾶς χωρὶς ὑποχρεώσεις παρὰ μόνο τὸ τομάρι μου καὶ τὴν ψαλτόλυσσά μου μπορεῖ νὰ ἔκανα τὸν «πατριώτη» ἀλλὰ ὅταν ἔχεις ὑποχρεώσεις, σὰ λίγο δύσκολη ἡ ἀγάπη τοῦ ... κόσμου ...:cool:

+ 10000000000000000000000000000000
 

evangeloskarp

Παλαιό Μέλος
Στους κανονισμούς τις εκκλησίας λέγει πως πρέπει να αποσύρεται 10 έτη μετά την συνταξιοδότηση του και με μέγιστο χρόνο τα 75 έτη για τον κάθε ψάλτη.

Εγώ αυτό που έχω παρατηρήσει και είναι απορίας άξιον είναι γιατί οι ηλικιωμένοι πέραν αυτών των ηλικιών δέν αποσύρονται απο μόνοι τους,και περιμένουν τον προιστάμενο ιερέα μαζί με το εκκλησιαστικό συμβούλιο να πάρουν την απόφαση .

Εγώ είμαι υπέρ του να ανεβαίνουν τα νέα παιδιά (ως νέο παιδί) στα αναλόγια και οι ηλικιωμένοι να αποσύρονται με τον ισχύον κανονισμό

Οι κανονισμοί υπάρχουν για να τηρούνται.
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
Στους κανονισμούς τις εκκλησίας λέγει πως πρέπει να αποσύρεται 10 έτη μετά την συνταξιοδότηση του και με μέγιστο χρόνο τα 75 έτη για τον κάθε ψάλτη.

Για φωτοτύπησε τον και αναρτησε τον, τον κανονισμό που αναφέρεις για να τον δούμε κι εμείς..
 

evangeloskarp

Παλαιό Μέλος
Για φωτοτύπησε τον και αναρτησε τον, τον κανονισμό που αναφέρεις για να τον δούμε κι εμείς..

Υπάρχει είδη στο φόρουμ όπου είσαι μέλος .Ψάξε βρές την .

Καλό θα ήταν να διαβάζεις και κάτι πρίν βιαστείς να απαντήσεις .
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Στους κανονισμούς τις εκκλησίας λέγει πως πρέπει να αποσύρεται 10 έτη μετά την συνταξιοδότηση του και με μέγιστο χρόνο τα 75 έτη για τον κάθε ψάλτη............
..........................................................................................................
Εγώ είμαι υπέρ του να ανεβαίνουν τα νέα παιδιά (ως νέο παιδί) στα αναλόγια και οι ηλικιωμένοι να αποσύρονται με τον ισχύον κανονισμό.................................
Οι κανονισμοί υπάρχουν για να τηρούνται.
θεωρώ, ότι εντοπίζετε "την καρδιά", που είναι ταυτόχρονα και "το κλειδί" για την απάντηση στο συγκεκριμένο ενδιαφέρον και διαχρονικό πρόβλημα της συνέχισης, σε μεγάλη ηλικία, προσφοράς των υπηρεσιών από "παλαίμαχους" αλλά "μάχιμους" Ιεροψάλτες!
Συμφωνώ απόλυτα με την τοποθέτησή σας. Δυστυχώς, οι κανονισμοί σε περιόδους χαλάρωσης, κρίσης - "πτώχευσης", δεν εφαρμόζονται!
Λειτουργούν άλλα κριτήρια...................................................................
Είναι ο μοναδικός χώρος (Εκκλησιαστικός), στον οποίο οι εργαζόμενοι, κατά κανόνα, δεν θέλουν, οικειοθελώς, να αποχωρήσουν!
Αυτή η στάση είναι, θα 'λεγα, θέμα προς μελέτη και διερεύνηση.
Εάν, ήταν σωστό & ηθικό, να μένουν, "στις επάλξεις των Αναλογίων", έως τα βαθιά γεράματα και κατά το δοκούν, κρίνοντας ο καθένας, να αποχωρεί, θα έπρεπε, κατά τη γνώμη μου, να είχε προβλεφθεί από τους σχετικούς κανονισμούς!!!
"Βιονικοί άνθρωποι" μεγάλης αντοχής (φωνητικής κι όχι μόνο), που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν σ' ένα βαθμό αυτή τη στάση, είναι ελάχιστοι!
Π.χ. αναφέρω τον Άρχ. Πρωτοψάλτη του Ι. Ναού της του Θεού Σοφίας Θεσσαλονίκης κ. Χ. Ταλιαδώρο!
 
Last edited:

PanagiotisK

ως άνωθεν^
Αν κάποιος ζητούσε τη γνώμη μου επί του θέματος, θα έλεγα

να αποσύρονται στα 75 με κανονισμό, είτε είναι βιονικοί, είτε όχι.

Μπορεί εμείς να είμαστε φιλόμουσοι και να αρεσκόμεθα στο να ακούμε

τους ψαλτικούς γίγαντες που ανέδειξαν τη μουσική μας, όμως

το μεγάλο δένδρο, εμποδίζει τις ακτίνες του ηλίου να φθάσουν

τα βλαστάρια και να αναπτυχθούν και αυτά. Τότε το δάσος γερνάει.

Και αφού αυτοί οι μεγάλοι δάσκαλοι, αγωνίστηκαν για τη μεταλαμπάδευση

της ψαλτικής τέχνης είναι κρίμα να μην τη δουν να ανθίζει.

Εξάλλου, μπορούν να συνεχίζουν να προσφέρουν είτε καλεσμένοι

είτε σε συναυλίες είτε σε μαθήματα. Δεν σημαίνει ότι τους σκοτώνουμε.

Απλά στη θέση να πάει "νέο αίμα". Αυτοί όταν ήταν νέοι δεν έπιασαν

τη θέση κάποιου παλαιού των; Φυσική εξέλιξη είναι.

(και να πάρει και κάποιος νέος τα λεφτά:wink:)
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών

Υπάρχει είδη στο φόρουμ όπου είσαι μέλος .Ψάξε βρές την .

Καλό θα ήταν να διαβάζεις και κάτι πρίν βιαστείς να απαντήσεις .

Πολύ ευγενικός είσαι..σου κάνει κόπο να την αναρτήσεις;
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Last edited by a moderator:

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
Πιστεύω ότι και γι’ αυτήν την κατάσταση η αιτία βρίσκεται στην αδιαφορία της Εκκλησίας για τη βυζαντινή μουσική. Όπως και να το κάνουμε, η ενασχόληση πολλών προϊσταμένων και μητροπολιτών με τη μουσική και τους ψάλτες είναι τελείως επιφανειακή και γι’ αυτό έχουν προκύψει συμπεριφορές αλαζονείας και ετσιθελισμού. Και δεν είναι λίγες οι φορές που ακόμη και εδώ μέσα στο φόρουμ μας έχουν γραφεί πολλά για τις καταστάσεις που βιώνουν οι συνάδελφοι πάνω στο αναλόγιο από τους προϊσταμένους τους, αλλά και γενικότερα από την έλλειψη συνεργασίας ακόμα και μεταξύ των συναδέλφων…
Νομίζω ότι η καλύτερη λύση στο θέμα αυτό είναι η τήρηση των άρθρων του κανονισμού περί της αποχωρήσεως των ψαλτών. Αν τηρηθεί ο κανονισμός, τότε δεν θα υπάρχει έδαφος για μαλώματα, παρεξηγήσεις και άλλα τέτοια. Ούτε ο κάθε ένας που νομίζει ότι μπορεί να ψάλλει ακόμα, ενώ στην πραγματικότητα κουράζει το εκκλησίασμα, μπορεί να βρίσκεται πάνω ες αεί και να μη δίνεται η δυνατότητα σε νέα άτομα να καταλάβουν τη θέση. Ότι και όσα να έχει προσφέρει ο ψάλτης, ακόμα και να του το επιτρέπει η φωνητική του κατάσταση, με το που έφτασε τα 75 τέλος. Καν’ του μια εκδήλωση να τον τιμήσεις για την προσφορά του όλα αυτά τα χρόνια, αλλά μέχρι εκεί. Το αναλόγιο, ας το καταλάβουν ορισμένοι, δεν είναι ιδιοκτησία και κεκτημένο κανενός. Καλώς ή κακώς υπάρχουν (ή τουλάχιστον πρέπει να υπάρχουν) κανονισμοί και υποχρεώσεις που πρέπει να τηρούνται από όλους, τόσο για το σωστό ακουστικό αποτέλεσμα μιας ακολουθίας, όσο και για την καλή συνεργασία μεταξύ συναδέλφων και εκκλησιαστικής αρχής. Αλλά δυστυχώς, όπως αναφέρει και αγαπητός συνάδελφος:
οι κανονισμοί σε περιόδους χαλάρωσης, κρίσης - "πτώχευσης", δεν εφαρμόζονται!
Λειτουργούν άλλα κριτήρια...................................................................
Είναι ο μοναδικός χώρος (Εκκλησιαστικός), στον οποίο οι εργαζόμενοι, κατά κανόνα, δεν θέλουν, οικειοθελώς, να αποχωρήσουν!
Αυτή η στάση είναι, θα 'λεγα, θέμα προς μελέτη και διερεύνηση.
Εάν, ήταν σωστό & ηθικό, να μένουν, "στις επάλξεις των Αναλογίων", έως τα βαθιά γεράματα και κατά το δοκούν, κρίνοντας ο καθένας, να αποχωρεί, θα έπρεπε, κατά τη γνώμη μου, να είχε προβλεφθεί από τους σχετικούς κανονισμούς!!!

… και ας μη ξεχνάμε ότι ο κανονισμός αναφέρει και άλλα πράγματα προς τήρηση, τα οποία με τις υπάρχουσες οικονομικές συνθήκες δεν θα εφαρμοστούν ποτέ.

Φιλικά και με πολλή αγάπη.
 

tb---

τσοπάνης
Το θέμα δεν είναι μόνο "Ψαλτικό" , αλλά βαθύτερο ίσως και θεολογικό ή εκκλησιαστικό. Δεν έχω προσωπικά κανένα θέμα με τους ψάλοντες , όταν αυτοί ψάλουν στο αναλόγιο. Όταν όμως δεν μπορούν να αποδώσουν και αντί να βάλουν το εκκλησίασμα στον σκοπό, το αποπροσανατολίζουν σε άσχετες καταστάσεις και σκέψεις, εκεί είναι το μεγάλο θέμα. Δεν έχει να κάνει με την ηλικία. Έχω ακούσει φανταστικούς ψάλτες άνω των 85 ετών. Αρχοντικούς Ψάλτες και συνάμα κατανυκτικούς. Στην αντίπερα όχθη έχω ακούσει και νεότατους που όμως δεν έχουν τάλαντο ή δεν το έχουν εξασκήσει αρκετά , και έτσι το ηχητικό αποτέλεσμα δεν είναι κατάλληλο.
Το ποιός θα κρίνει το ηχητικό αποτέλεσμα; Μα οι ίδιοι οι ψάλλοντες, το εκκλησίασμα, οι επίτροποι , οι ιερείς και ίσως και μια επιτροπή κατά την γνώμη μου που καλό θα ήταν να έκανε επισκέψεις στους ναούς εν ώρα ακολουθίας. Μα αν ο ψάλτης ήταν άρρωστος ή είχε ένα μικρό θέμα υγείας και δεν μπορούσε να αποδώσει τα δέοντα; Σωστά, σε αυτές τις περιπτώσεις ή να υπάρχει επαναλληπτική επίσκεψη ή να υπάρχει κατ ιδίαν επαναακρόαση.
Αυτά τα ολίγα. Τα προβλήματα αυτά μπορούν να μην είναι αντιλήψημα όταν ο Ψάλτης έχει καταρτήσει χορό, και το άκουσμα είναι ομοιογενές. Στον χορό μια πιθανή αδυναμία φωνητική ή κάποιο άλλο πρόβλημα δεν είναι εμφανές αφού ο Πρωτοψάλτης μπορεί να μήν ψέλνει καθόλου, αρκεί τα προηγούμενα έτη να έχει διδάξει με το ψάλσιμό του όλα τα μέλη. Οι ψάλτες που χάνουν τα φωνητικά χαρήσματά τους μπορούν να έχουν πολύ σημαντικότερο λόγο και ρόλο μέσα στον χορό. Αναφέρω απλά το όνομα του Μιχαηλίδη που αγαπώ ιδιαιτέρως και κατά ομολογία ( υπάρχουν τα ηχητικά και οπτικά αποσπάσματα) ήταν αυτός που κράτησε και παιδαγώγησε Πρίγγο και Στανίτσα στα παραδοσιακά μαθήματα του πατριαρχικού ναού.
Καλημέρα~
 

mondeo81

Νέο μέλος
καλημέρα παιδιά από Σέρρες θα πρέπει να μην έχει εγωισμό νομίζω ο ψάλτης για να παραδεχτεί οτι πρέπει να κατέλθει του αναλογίου, όπως και για να αναδείξει νέα παιδιά στα οποία θα παραδώσει την σκυτάλη όταν έρθει η ώρα εκείνη κ να σταθεί δίπλα και να τα καμαρώνει. ταπεινή μου άποψη
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο ψάλτης εκτός όλων των άλλων να μην έχει ανάγκη τα 200, 300 ή 400 ευρώ (ή και παραπάνω) ευρώ που παίρνει για την διακονία του, πράγμα που με τις παρούσες συνθήκες δεν μου φαίνεται και πολύ πιθανόν. (εκτός εάν ανήκει σ' αυτήν την κατηγορία).
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο ψάλτης εκτός όλων των άλλων να μην έχει ανάγκη τα 200, 300 ή 400 ευρώ (ή και παραπάνω) ευρώ που παίρνει για την διακονία του, πράγμα που με τις παρούσες συνθήκες δεν μου φαίνεται και πολύ πιθανόν. (εκτός εάν ανήκει σ' αυτήν την κατηγορία).
Μ' αυτήν τη λογική, συνάδελφε και ειδικά στην εποχή μας, όλοι οι εν δυνάμει συνταξιούχοι ή οι περισσότεροι, έχουν ανάγκη τα ποσά που αναφέρετε!
Όμως, αποχωρούν ακούσια ή εκούσια!
Γι' αυτό το λόγο, στο προηγούμενο μήνυμά μου, έγραψα πως είναι θέμα προς διερεύνηση γιατί μόνο εμείς (Ιεροψάλτες), να μην αποχωρούμε φυσιολογικά, προφασιζόμενοι ανάγκες ή προβλήματα ή καταστάσεις που αντιμετωπίζει όλος ο κόσμος.
Συμπέρασμα:
Εφαρμογή του σχετικού κανονισμού 176/2006, σ' όλα τα άρθρα του!
Τα υπόλοιπα τα θεωρώ προφάσεις εν αμαρτίες!
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Μ' αυτήν τη λογική, συνάδελφε και ειδικά στην εποχή μας, όλοι οι εν δυνάμει συνταξιούχοι ή οι περισσότεροι, έχουν ανάγκη τα ποσά που αναφέρετε!
Όμως, αποχωρούν (...) εκούσια! ...
;;;;

Αυτό δεν υπάρχει! Αυτό μένει να το δω.
είναι θέμα προς διερεύνηση γιατί μόνο εμείς (Ιεροψάλτες), να μην αποχωρούμε φυσιολογικά.
Εάν βρεις έναν εργαζόμενο που αποχώρησε φυσιολογικά (=προαιρετικά ;) επειδή αντικειμενικά δεν ήταν κατάλληλος για την δουλειά που έκανε, δείξε τον και σε μένα. Θα έχει ενδιαφέρον.
... προφάσεις εν αμαρτίες!
Οι αμαρτωλοί με τις αμαρτίες τους κι οι άλλοι χώρια! Είναι και κολλητικό.
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
;;;;

1. Αυτό δεν υπάρχει! Αυτό μένει να το δω.
2. Εάν βρεις έναν εργαζόμενο που αποχώρησε φυσιολογικά (=προαιρετικά ;) επειδή αντικειμενικά δεν ήταν κατάλληλος για την δουλειά που έκανε, δείξε τον και σε μένα. Θα έχει ενδιαφέρον.
1. Δες, εδώ! Μάλιστα, να κι ο τρόπος Δήλωσης "της εκούσιας" αποχώρησης!
2. "Η ψαλτική αυτό - απόσυρση", αναφέρεται, κατά κανόνα, σε εργαζόμενους - Ιεροψάλτες, που έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τα φυσιολογικά ηλικιακά όρια συνταξιοδότησης (60-65 το πολύ)!
Επομένως, δεν τίθεται αντικειμενικά θέμα, ότι δεν είναι κατάλληλοι για τη δουλειά τους και τους διώχνουν "άρον - άρον", οπότε "χάνουν το ψωμί τους"!
Πολλοί εξ' αυτών, βρίσκονται δέκα - είκοσι ή και παραπάνω χρόνια σε συντάξιμο καθεστώς!
Εάν δεν αρχίζουμε να εφαρμόζουμε τους σχετικούς κανονισμούς σ' όλους τους χώρους και για όλους τους εργαζόμενους, θα αναμασάμε τα ίδια "πτωχευτικά -φτηνά" επιχειρήματα!
 
Top