[Ερώτηση] Χρησιμότητα του ισοκρατιστή

ΤΑ ΤΕΛΑΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΣ ΝΤΟΡΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ ΤΟΥΣ ΛΕΓΟΜΕΝΟΥΣ ΙΣΟΚΡΑΤΙΣΤΕΣ. ΠΑΡΑΤΗΡΩ ΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΝΑΟΥΣ ΚΑΠΟΥΣ <<ΜΑΓΑΛΟΨΑΛΤΑΔΕΣ>> ΝΑ ΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΣΤΑ ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΤΟΥΣ. ΜΗΠΩΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΑΡΧΗ ΜΙΑΣ ΦΘΙΝΟΥΣΑΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΜΑΣ?
ΔΕΝ ΑΝΤΙΛΕΩ ΟΤΙ ΤΟ ΙΣΟΚΡΑΤΗΜΑ ΧΡΗΣΙΜΕΥΕΙ ΠΟΛΥ ΣΤΟΝ ΨΑΛΤΗ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΠΟΥΘΕΝΑ ΑΛΛΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΠΙΔΕΧΕΤΑΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΑΛΛΟΙΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
[σημείωμα συντονιστή] θα σε παρακαλούσα να μην γράφεις με κεφαλαία παρά μόνο όταν θέλεις να τονίσεις κάτι...κοίτα και τους κανόνες του forum. Ευχαριστώ.
 

kaelthas

Νεκτάριος Ρ.
Καταρχήν Νικήτα καλωσόρησες στο forum :)

To θέμα που έθεσες έχει συζητηθεί εδώ
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Επίσης (συγγνώμη που παίρνω ρόλο συντονιστή) αλλά μήπως θα έπρεπε ο όρος "μεγαλοψαλτάδες" να αφαιρεθεί, καθότι λίγο αιχμηρός; Είναι κρίμα να ξεκινάμε τόσο απότομα, πέρα από τις όποιες θέσεις μας οι οποίες μπορεί να είναι διαφορετικές από αυτές κάποιων άλλων... :D
 

kaelthas

Νεκτάριος Ρ.
Πάει τον φάγαμε τον Νικήτα. Ένα μήνυμα πήγε κι αυτός να γράψει και έφαγε 3 παρατηρήσεις.
Ωραίος τρόπος να καλωσορίζουμε τα νέα μέλη!

Νικήτα, μην ανησυχείς, όλα από αγάπη λέγονται εδω πέρα... σιγά σιγά θα μπεις στο κλίμα :wink:

Και πάλι καλωσόρισες :)
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Όποιος αγαπάει παιδεύει :p
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
ΤΑ ΤΕΛΑΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΓΑΛΟΣ ΝΤΟΡΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ ΤΟΥΣ ΛΕΓΟΜΕΝΟΥΣ ΙΣΟΚΡΑΤΙΣΤΕΣ. ΠΑΡΑΤΗΡΩ ΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΝΑΟΥΣ ΚΑΠΟΥΣ <<ΜΑΓΑΛΟΨΑΛΤΑΔΕΣ>> ΝΑ ΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΣΤΑ ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΤΟΥΣ. ΜΗΠΩΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΑΡΧΗ ΜΙΑΣ ΦΘΙΝΟΥΣΑΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΜΑΣ?
ΔΕΝ ΑΝΤΙΛΕΩ ΟΤΙ ΤΟ ΙΣΟΚΡΑΤΗΜΑ ΧΡΗΣΙΜΕΥΕΙ ΠΟΛΥ ΣΤΟΝ ΨΑΛΤΗ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΠΟΥΘΕΝΑ ΑΛΛΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΠΙΔΕΧΕΤΑΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΑΛΛΟΙΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ.

Καλως ορισες στην παρεα μας .
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Παρατηρείται το φαινόμενο σε πανηγύρεις να ισοκρατούν αρκετοί ψάλτες αλλά κανείς να μην ακούγεται παρά μόνο ο βόμβος από το μηχανάκι γιατί τα μικρόφωνα είναι επαφής και το μηχανάκι συνδεδεμένο με τον ενισχυτή (με την ένταση αρκετά ανεβασμένη).

Για μένα σε πολύ χαμηλή ένταση, ίσα να ακούγεται ίσως είναι καλός.
Αλλά καλύτερα μου ακούγονται τα ισοκρατήματα από ανθρώπους έστω και ψιλοφάλτσα. Αφού και ο καλύτερος ψάλτης δεν είναι μηχάνημα και κάπου θα φαλτσάρει.
 
Last edited:

basilio

Νέο μέλος
Δυστυχώς στις ημέρες μας ελλείψει ισοκρατών -για να μην πώ και των αναγκαίων δια την θείαν λατρεία ιεροψαλτών-πιστεύω έγινε αναγκαία η ΛΕΛΟΓΙΣΜΕΝΗ και ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΗ χρήση του μηχανικού ισοκράτη .
Το ισοκράτημα στην ελληνική εκκλησιαστική μουσική είναι στοιχείο εμπλουτισμού στηρίξεως και αναδείξεως του μέλους,δυστυχώς πολλές φορές καταντά κουραστικό και μονότονο από την μή σωστή εκτέλεσή του.
Τώρα εάν θα συμψάλλει ο ισοκρατών ,η θα εκτελεί ένα φωνήεν εξαρτάται (όπως πολύ σωστά ,κατά την γνώμη μου ,είπε ο συνάδελφος από την ελληνική βυζαντινή χορωδία)από την χρονική αγωγή του μέλους.Στο σημείο αυτό θέλω να σάς πώ ότι αυτή ήταν και η γνώμη του αειμνήστου διδασκάλου μου Θεοδώρου Χατζηθεοδώρου,πάντως, σε κάθε περίπτωση ισχύει ο κανών
η ένταση του ισοκρατήματος δεν ξεπερνά ούτε καλύπτει το ψαλλόμενο μέλος.

Έρρωσθε
 
Top