[Ερώτηση] Χρήση σημαδιών που επανέφερε ο Σίμων Καράς σε αναγνωρισμένες σχολές

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#41
[Σημείωμα συντονιστή] Αγαπητοί, υπενθυμίζω τον τίτλο του θέματος. Η συζήτηση έχει (όπως ήταν αναμενόμενο) εκτροχιαστεί σε άλλα πράγματα, κάποια ενδιαφέροντα (περί αναλύσεων και καταγραφής) και κάποια προσωπικά (περί δικαστικής διαμάχης για προσωπική δυσφήμιση). Τα τελευταία δεν αφορούν το Ψαλτολόγιον και θα παρακαλέσω να μην επεκταθούν εδώ. Ελευθερία λόγου και απόψεων υπάρχει αλλά πρέπει να υπάρχει και σεβασμός των κανόνων.
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#42
Δημήτρη, άσχετη παρατήρηση (λόγω ώρας)

πρέπει ν αλλάξεις φωτο avatar ή υπογραφή!!!
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
#43
[Σημείωμα συντονιστή] Αγαπητοί, υπενθυμίζω τον τίτλο του θέματος. Η συζήτηση έχει (όπως ήταν αναμενόμενο) εκτροχιαστεί σε άλλα πράγματα, κάποια ενδιαφέροντα (περί αναλύσεων και καταγραφής) και κάποια προσωπικά (περί δικαστικής διαμάχης για προσωπική δυσφήμιση). Τα τελευταία δεν αφορούν το Ψαλτολόγιον και θα παρακαλέσω να μην επεκταθούν εδώ.
Ελευθερία λόγου και απόψεων υπάρχει αλλά πρέπει να υπάρχει και σεβασμός των κανόνων
.
Δημητρη μην παρεξηγηθω ! Δεν αναφερομαι στο forum και τους κανονες του , αλλα σε καποιες φαιδρες το λιγοτερο , αποφασεις ..........:cool:!
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#44
Κύριε Τσακίρογλου. Επειδή το σχόλιο σας έχει να κάνει, απ΄ότι καταλαβαίνω, με την προσαγωγή στο δικαστήριο του, κατά τα άλλα, συμπαθούς ψάλτη κ. Κατσιφή, διευκρινίστε μας αν αυτά που γράφετε έχουν να κάνουν με την υπόθεση αυτή καθαυτή ή είναι κάποια γενική τοποθέτησή σας.
Το δεύτερο...
Γιατί, εάν δεν είναι γενική, σημαίνει ότι και εσείς όπως και όσοι θέτουν το θέμα έτσι δεν γνωρίζετε ή δεν θέλετε να το καταλάβετε. Για το θέμα αυτό αποφάνθηκε η δικαιοσύνη και δεν έχει να κάνει σε τίποτε με τα ψαλτικά.
Κ. Κωνσταντίνου, γνωρίζω πολύ καλά τις αποφάσεις του δικαστηρίου, τις οποίες έχω διαβάσει από την κοινότητα και το που αποσκοπούσαν. Μάλλον εσείς δεν καταλάβατε την τοποθέτησή μου. Ως επί το πλείστον, χρησιμοποιώ συγκεκριμένες φράσεις στα μηνύματά μου, χωρίς υποννοούμενα. Μάλλον πρέπει να το διαβάσετε καλύτερα.

Το να πάει ψάλτης έναν άλλο ψάλτη στο δικαστήριο για θέματα που αφορούν την τέχνη μας, είναι μη χριστιανικό, άνανδρο και καθ' όλα καταδικαστέο.
(Η υπογράμμιση έγινε τώρα). Εφόσον αναφερόμουν σε κάτι συγκεκριμένο, δεν καταλαβαίνω την διαφωνία σας. Αφού το δικαστήριο δεν αποφάνθηκε για ψαλτικά ζητήματα, δεν σας αφορά.

Υ.Γ. Για λόγους σεβασμού στους κανόνες της κοινότητας δεν θα συνεχίσω. Την άποψή μου για τον τίτλο του θέματος, την έχω αναφέρει σε προηγούμενα μηνύματα. Συγγνώμη Δημήτρη.
 
Last edited:

Μ.Β.

Ματθαίος Βλάχος
#45
Κι εγώ έτσι το κατάλαβα, με την έμφαση στην υπογράμμιση. (αλλιώς, βγάζω το thanks.. :p)

Τέλος πάντων, καλές είναι και οι διευκρινίσεις καμιά φορά.
"ἔστω δὲ ὁ λόγος ὑμῶν ναὶ ναί, οὒ οὔ· τὸ δὲ περισσὸν τούτων ἐκ τοῦ πονηροῦ ἐστιν." Ματθ. ε' 37

Πάμε παρακάτω..
 

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
#46
Βλεπω οτι το επαλαμβανετε ! Αληθεια μηπως ξερετε ημερομηνια και ωρα που το βιβλιο αυτο θα παραδοθει δημοσιως στην πυρα ;
Πατρα 8/3/.......1210

Υ.Γ Ελλαδα του 1210 , χωρα της δημοκρατιας και της ελευθεριας του λογου !
Για να το τελειώνουμε το συγκεκριμένο θέμα (έστω και μέσα σε άλλο).

Κύριε Νικολόπουλε, εάν θέλετε να το κάνουμε "μεσημεριανό" δεν έχω κανένα πρόβλημα. Βρείτε χώρο από τον διαχειριστή και ξεκινάμε τις τοποθετήσεις μας.

Πάντως, πρέπει να μην καταλαβαίνετε αυτά που σας γράφουν. Να το ξαναπώ: Τα συκοφαντικά του βιβλίου καταδικάστηκαν και όχι οι μουσικές τοποθετήσεις του. Άλλωστε ο κ. Κατσιφής, το ξαναέβγαλε το βιβλίο μόνος του και με μουσικές τοποθετήσεις το οποίο και κυκλοφορεί κανονικά και με το νόμο.

Ευχαριστώ
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
#47
Φίλε Γιάννη συμφωνώ με την ουσία τον λεγομένων σου, αν και δεν πιστεύω στη λογική "Ο Ναυπλιώτης ανέλυε, ο Καράς ανέλυε", άρα αν δέχεσαι τον ένα δέχεσαι και τον άλλο. Εδώ δεν τίθεται θέμα αν πρέπει να γίνονται αναλύσεις ή όχι, αλλά το ποιές, το πότε και το γιατί. Και αν μη τί άλλο ο Ιάκωβος κουβαλούσε μία ακουστική παράδοση πάνω από μισό αιώνα στον Πατριαρχικό Ναό. Ο Καράς που άκουσε πώς αναλύεται η βαρεία, πόσο μάλλον το κούφισμα;
Φίλε Βασίλη μην αγχώνεσαι με τους καραϊκούς, μόδα είναι και θα περάσει.
Κάποτε ήταν ο Σακελλαρίδης (γεια σου φίλε Βαγενά!), μετά ο Περιστέρης, τώρα ο Καράς, αύριο ποιος ξέρει ποιος. Καλώς ή κακώς κατέληξα ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί το "ομοιομόρφως ψάλλειν" και ίσως να είναι και αυτή η ομορφιά μιας τέτοιας μουσικής κατάστασης, για να ξεχωρίζει ο χρυσός από τον χαλκό.
Τις προαλλες για καποιο μηνυμα σου , ειπα "εγραψες" . Τωρα θα πω απλα πως "ζωγραφισες" :) . Να σαι καλα ! Τα ειπες ΟΛΑ !!!
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
#48
Για να το τελειώνουμε το συγκεκριμένο θέμα (έστω και μέσα σε άλλο).

Κύριε Νικολόπουλε, εάν θέλετε να το κάνουμε "μεσημεριανό" δεν έχω κανένα πρόβλημα. Βρείτε χώρο από τον διαχειριστή και ξεκινάμε τις τοποθετήσεις μας.

Πάντως, πρέπει να μην καταλαβαίνετε αυτά που σας γράφουν. Να το ξαναπώ: Τα συκοφαντικά του βιβλίου καταδικάστηκαν και όχι οι μουσικές τοποθετήσεις του. Άλλωστε ο κ. Κατσιφής, το ξαναέβγαλε το βιβλίο μόνος του και με μουσικές τοποθετήσεις το οποίο και κυκλοφορεί κανονικά και με το νόμο.

Ευχαριστώ
"Καλοκαιρινο" ηθελα να το κανω , αλλα πηγα εδω και ηρεμησα . Τιποτε καλυτερο απο το να αφιερωνω χρονο στο ακουσμα των ουρανιων μελωδιων του ΣΤΑΝΙΤΣΑ , αντιπαρερχομενος τας "μωρας ζητησεις ..." κατα τον Παυλο ! Αλλωστε πολυ ευστοχα ο Νικολαος ειπε πως ο Καρας και οι επιγονοι του , ειναι περαστικη μοδα . Στην τελικη ,πολυ αξια του δωσαμε. Να ειστε καλα !
 
K

konman

Guest
#49
Θελετε να σας πω τι ειναι στη μοδα σημερα;
Η λασπολογια,ο εξευτελισμος ανθρωπων και ιδεων,η καταπατηση δικαιωματων και αξιων, η παγκοσμιοποιηση,η παραπολιτικη,η περιβαλλοντικη καταστροφη,η κερδοσκοπια εις βαρος της αξιοπρεπους συνειδησεως,θελετε να πουμε κι αλλα;
Ολα μαζι συννενοημενα,συγχρονισμενα και τελεια "κουρδισμενα" στην ιδια οξυτητα για τελειο αποτελεσμα.
Μπορουμε να κλεισουμε τα ματια και τα αυτια μας ομως δεν μπορουμε να γυρισουμε την πλατη στη πραγματικοτητα,στη Πατριδα μας που συνεχως "μικραινει"...
Κι αν ολα αυτα μας φαινονται κουβεντουλες τοτε ας κοιταχτουμε καταματα..
Ξερετε τι μ ενοχλει που αντι να παραδειγματιστουμε απο μεγαλους Ελληνες.. κοιταμε να τους απαξιωσουμε νομιζοντας οτι κατι κανουμε και στην ουσια .. μαλλον ταυτιζομαστε με τα παραπανω.
Σε καποιους ανθρωπους δεν χρειαζεται να δωσουμε αξια ..οταν την εχουν αποκτησει πριν απο μας και χωρις εμας.
Να λυσω και την απορια του αγαπητου συνανθρωπου μου που ασφαλως και εκτιμω το ιδιο οπως και ολους..μα πως ειναι δυνατον να [μην] εχει ακουσει ενας ανθρωπος την εκτελεση της βαρειας και των λοιπων σημαδιων οταν εχει καταγραψει χιλιαδες δημοτικα παραδοσιακα τραγουδια με το αυτακι και το χερι του [για να τα εχουμε εμεις στη βιβλιοθηκη μας σημερα να τα χαιρομαστε και να τα τραγουδαμε]που περιεχουν χιλιαδες βαρειες κτλ. λοιωνοντας τοσα μολυβια οσα και τα πληκτρα που εχουμε πατησει εμεις στον υπολογιστη μας.
Εαν δε το γνωριζατε δικαιολογειστε [;]
Ας προσεχουμε τι γραφουμε για καποιους ανθρωπους οταν μαλιστα δεν γνωριζουμε το εργο και τη σημασια του.

Ωστοσο εαν καποιοι δεν συγκινουνται με τα παραπανω...
ας το ξανασκεφτουνε
..διοτι καλος κι ο χαβαλες αλλα κινδυνευει να μπει στην υπογραφη του Ελληνα..

Φιλικα με εκτιμηση και σεβασμο.

Υ.Γ. Μοδα ειναι αλλα δεν θα τις περασει.
 

PanagiotisK

ως άνωθεν^
#50
Αν και αυτά τα θέματα γυρνάνε κυκλικώς μέσα στο "Ψαλτολόγιο", θα ήθελα

να γράψω ότι, κατά τη γνώμη μου, ο δάσκαλος είναι αυτός που θα δώσει

στον μαθητή να καταλάβει τι, ακριβώς, είναι η βαρεία (εν προκειμένω). Όσο

ευφυής και να είναι ο ενασχολούμενος, δεν γίνεται να τα καταλάβει όλα μόνος του, ή να πέσει μέσα σ' όλα.

Απλά πράματα.

Δηλαδή, η ακουστική παράδοση δεν είναι (μόνο) να ακούω τον ένα και τον άλλο και να πω

αυτό κάνει εκεί και αυτό κάνει παραπέρα άρα αυτά έτσι εκτελούνται,

(επισήμανση: δεν αναφέρομαι σε καταγραφές/διάσωση τραγουδιών κ.τ.λ., αυτά είναι άλλη δουλειά, άλλο πράγμα)

αλλά να ανοίξω τα αυτιά μου και να ακούσω τι θα πει ο δάσκαλός μου.

Και ύστερα να ακούσω το γιατί, το πόσο και το πότε.

Έτσι, το ψάλσιμό μου θα στηρίζεται σε δυο πόδια. Ένα της ακουστικής παράδοσης και ένα της γραπτής.

Στο θέμα της διδασκαλίας, πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρχει ένας κοινός παρονομαστής,

όσον αφορά τα σημάδια και γενικότερα τη θεωρία της μουσικής, ορισμένος από την αρμόδια

αρχή/επιτροπή. Οποιαδήποτε άλλη μελέτη, η οποία δεν είναι ευρέως αποδεκτή θα πρέπει να

διδάσκεται με τη μορφή μεταπτυχιακού, σε ερευνητικό επίπεδο (εφόσον πρόκειται για

προσωπική/υποκειμενική έρευνα). Έτσι δεν θα υπάρχει αλλαλούμ "παραδόσεων" και εχθρότητες.

Θα πουν βέβαια κάποιοι, και για τους εξωπαραδοσιακούς κ.τ.λ.. Η αλήθεια είναι ότι έχουν βάλει

(μερικές φορές σε μεγάλο) ποσοστό την προσωπική τους "σφραγίδα" στις ερμηνείες των μελών

αλλά σχεδόν κανείς τους δεν τα διδάσκει αυτά, η δε θεωρία και τα σύμβολα που χρησιμοποιούν

παραμένουν τα της επιτροπής.

Δεν αναφέρομαι μόνο στα του Καρά, αλλά και στις καινούργιες μελέτες που κάνουν αξιόλογοι μελετητές,

στα διαστήματα λόγου χάρι, όπου τα της επιτροπής κρίνονται λανθασμένα.

Με την καινούργια τεχνολογία έχουν ευρεθεί θεωρητικά ατοπήματα των παλαιωτέρων

τα οποία χρειάζεται όμως, να ξεκαθαριστούν, κάποια στιγμή.

Για όλα αυτά, πιστεύω, θα πρέπει να συστήσει η Εκκλησία μια επιτροπή η οποία θα καθιερώσει τι

θα διδάσκεται (άρα και τι θα ψάλλεται) τι ισχύει και τι όχι.

Αυτά νομίζω προς το παρόν, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι ο καθένας μας, στην τελική, ό,τι θέλει πιστεύει και κάνει...
 
Last edited:

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#51
[Σημείωμα συντονιστή] Παρά τις προηγούμενες παρατηρήσεις μου, το θέμα αυτό συνεχίζει να εκτροχιάζεται σε γενικότητες που δεν απαντούν την ερώτηση του πρώτου μηνύματος αλλά ανοίγουν άλλα θέματα και ζητήματα που έχουν κατά κόρον συζητηθεί στο Ψαλτολόγιον και αλλού. Συνεπώς, όχι άλλα μηνύματα εδώ εκτός από συγκεκριμένες και μόνο απαντήσεις στο αρχικό ερώτημα με στοιχεία που δεν ακούστηκαν ήδη.
 
Top