Το πρόγραμμα Μελωδός

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
Πραγματικά πολύ καλό πρόγραμμα ο "Μελωδός".

Μια ερώτηση: Δύναται να ρυθμιστεί ώστε ανάλογα με ανάβαση - κατάβαση
να χρησιμοποιεί διαφορετική κλίμακα;

Επί παραδείγματι, όταν ανεβαίνουμε τον πλ.β' έχομε 6-20-4. Στην κατάβαση έχομε πάλι το ίδιο αλλά από πάνω (Δι -6- Γα -20- Βου -4- Πα).

Δεν ξεύρω αν έγινα κατανοητός...

Βεβαίως βεβαίως, του Θεμιστοκλέους ...
Μπορείο χρήστης να κάνει όποια κλίμακα θέλει, και να βάζει στην κλίμακα τις έλξεις που θέλει στην ανάβαση, στην κατάβαση, στην κατεβοανάβαση και στην ανεβοκατάβαση, ενώ μπορεί βάζοντας στο σημαδόφωνο του Βου ύφεση δύο κομμάτων (σε οποιοδήποτε σημαδόφωνο μπορείς να βάζεις ύφεση ή δίεση μέχρι 8 κομμάτων). και μπορείς να τα κάνεις και αόρατα αλλά ηχητικά να υπάρχουν.
Πληροφοριακά κάνει σχεδόν ότι θέλουμε, φθάνει να το ανακαλύψουμε όπως την word.
Διευκρινιστικά επισυνάπτω οπτικό το Δόξα και νυν σε πλ. β΄ εκ του Ανστασιματαρίου.
Το πρώτο είναι με βάση την κλίμακα αλλά και τις έλξεις που προβλέπονται από την απόφαση της Πατριαρχικής Επιτροπής,
Στο δεύτερο οπτικό τις αφαίρεσα μαζικά τις έλξεις με μία εντολή,
Επίσης στην 2η σελίδα επισυνάπτω σε φωτογραφίες τις κλίμακες,
Στην πρώτη είναι τα συγκεκριμένα διστήματα, όπως θα ακούσης στο δεύτερο μέρος του ηχητικού, ενώ στην άλλη φαίνονται και οι υφοδιέσεις. Προσπάθησε να βρείς διαφορές ηχητικές, δεν είναι και τόσο εμφανείς με ευκολία.
Βασίλης Κιαμηλίδης
 

Attachments

  • Δόξα και νυν σε ήχο πλ. β. με τον Μελωδό .pdf
    129.1 KB · Views: 96
  • Δεόξα και νυν πλ. β΄ με τον Μελωδό.mp3
    473.8 KB · Views: 64
Last edited:

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Επί παραδείγματι, όταν ανεβαίνουμε τον πλ.β' έχομε 6-20-4. Στην κατάβαση έχομε πάλι το ίδιο αλλά από πάνω (Δι -6- Γα -20- Βου -4- Πα).
Επίτρεψε μου να πω κάτι...έχω το μελωδός και έχω δοκιμάσει αυτό που αναφέρεις...πίστεψέ με το άκουσμα αυτό δεν είχε καμία σχέση με την προφορική παράδοση που έχουμε στα αυτιά μας...δύο τινά λοιπόν ήταν πιθανά η το πρόγραμμα να είχε τοποθετημένα λάθος διαστήματα η ότι κάποια διαστηματικά θέματα στην ψαλτική μας τα έχουν πει λάθος...μάλλον συμβαίνει το δεύτερο το οποίο σημειωτέον ότι αποτελεί και νεοφανή θεωρία...είναι αυτό που λέγαν και οι παλαιοί ότι χωρίς όργανο (για τεκμηρίωση των διαστηματικών μας θέσεων) μάλλον θα πλανηθούμε...δοκίμασα και άλλα πράγματα (και στο μελωδό και σε όργανα κατάλληλα για την απόδοση των λεπτών μας διαστημάτων) και τα αποτελέσματα ήταν αποκαλυπτικά...δεν τα λέω άκόμη όμως γιατί θα με κάψουν στην πυρά σας τους δυτικούς του μεσαίωνα:D
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
Επίτρεψε μου να πω κάτι...έχω το μελωδός και έχω δοκιμάσει αυτό που αναφέρεις...πίστεψέ με το άκουσμα αυτό δεν είχε καμία σχέση με την προφορική παράδοση που έχουμε στα αυτιά μας...δύο τινά λοιπόν ήταν πιθανά η το πρόγραμμα να είχε τοποθετημένα λάθος διαστήματα η ότι κάποια διαστηματικά θέματα στην ψαλτική μας τα έχουν πει λάθος...μάλλον συμβαίνει το δεύτερο το οποίο σημειωτέον ότι αποτελεί και νεοφανή θεωρία...είναι αυτό που λέγαν και οι παλαιοί ότι χωρίς όργανο (για τεκμηρίωση των διαστηματικών μας θέσεων) μάλλον θα πλανηθούμε...δοκίμασα και άλλα πράγματα (και στο μελωδό και σε όργανα κατάλληλα για την απόδοση των λεπτών μας διαστημάτων) και τα αποτελέσματα ήταν αποκαλυπτικά...δεν τα λέω άκόμη όμως γιατί θα με κάψουν στην πυρά σας τους δυτικούς του μεσαίωνα:D

Αγαπητέ Χρίστο έτσι όπως τα γράφεις είναι,
Σε καμμία περίπτωση το ηχητικό του Μελωδού δεν μπορεί να υποκαταστήσει την φωνητική παράδοση, απλά μετροφωνεί με προσέγγιση πολύ ικανοποιητική για τα σημερινά δεδομένα, και δεν υποκαθιστά τον Δάσκαλο φωνητικά, βοηθάει όμως σε πάρα πολλά θέματα και τον Δάσκαλο αλλά και τους μαθητές. Από το να μην έχουν τίποτε, το Μελωδός είναι πολύ χρήσιμο, διότι δίνει τον σκελετό που θέλει ο συγγραφέας.
Κάποτε λέγανε πως αυτοί που δεν γνωρίζουν Η/Υ θα θεωρούνται ''αναλφάβητοι'', ........
Μελλοντικά νομίζω πως θα το αναβαθμίσει ο κ. Σάββας το ηχητικό δωρεάν στους κατόχους του Μελωδού, και πιστεύω πως τα μελλοντικά βιβλία που θα εκδόσετε εσείς οι ειδήμονες σε αυτά, θα επισυνάπτετε και τα σχετικά ηχητικά, ώστε ο κάτοχος να έχει μίαν βάση του μανθάνειν ΄πιό εύκολα, με δυνατότητα μεγαλύτερης μελέτης στο σπίτι.
Εγώ στα πρώτα μου βήματα, άρχιζα την μελέτη μετά τις 10 το βράδι, με το μουσικό όργανο διότι ήμουν απασχολημένως με τα επαγγελματικά μου καθήκοντα, και μάθενα με βάση και το μουσικό όργανο. Που να κάνεις αυτήν την ώρα μαθήματα κλπ.
Οι σημερινοί μαθητές εάν έχουν τον Μελωδό, και οδηγίες σωστής εφαρμογής των όσων τους μαθαίνουν οι Δάσκαλοι, θα είναι πιό αποδοτικοί και σε χρόνο, και σε ποιότητα και σε όλα γενικά.
Εσύ επειδή είσαι ειδήμων σε όλα (φωνητικά, οργανικά Θεωρητικά και πρακτικά ) νομίζω ότι καταλαβαίνεις.
Παράδειγμα. Κατέβασες τόσα κοινωνικά. Δώσε σε έναν μαθητή σου το κείμενο και να στο ψάλλει μετά την μελέτη του.
Δώσε πάλι στο ίδιο μαθητή σου ένα άλλο ανάλογο κείμενο αλλά και το ηχητικό που θα ορίσεις εσύ με τον Μελωδό, και σύγκρινε πως θα στο ψάλλει μετά την μελέτη του ηχητικού και του κειμένου.
Εγώ το έκανα αυτό, και εξεπλάγην πολύ θετικά.
Χαίρω όταν εποικοινωνούμε, και σε ευχαριστώ πολύ για όλα όσα μας δίνεις.
Επίσης χαίρω ιδιαίτερα και για την σωστή αναγραφή του ονόματός σου.
Βασίλης Κιαμηλίδης
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
δεν τα λέω άκόμη όμως γιατί θα με κάψουν στην πυρά σας τους δυτικούς του μεσαίωνα:D

ε όχι και στην πυρά... ίσως στο φούρνο με πατάτες! :D:p Ψωμιάδης με πατάτες.... γιαμ γιαμ.... :D

Μεσημέριασε και πείνασε!
 

PanagiotisK

ως άνωθεν^
δεν τα λέω άκόμη όμως γιατί θα με κάψουν στην πυρά σας τους δυτικούς του μεσαίωνα:D


Κάθε άλλο...

Είναι πολύ ενδιαφέροντα και θα θέλαμε να τα μοιραστείς μαζί μας:)

Και εάν το "μελωδός" μπορεί να μετρήσει διαστήματα μεγάλων ψαλτών (από ηχογραφήσεις - τώρα δεν ξέρω τι γίνεται με την ποιότητα αυτών) τότε τα πράγματα γίνονται ΠΟΛΥ ενδιαφέροντα.
 
Last edited:

dimitris

Παλαιό Μέλος
Κι έτσι αν βγεί και το ανάλογο λογισμικό αγιογραφίας θα βγάλει όλους τους μεγάλους αγιογράφους (Πανσέληνο, Θεοφάνη κλπ) ότι πάσχουν από αχρωματοψία.:confused:

Στην φωνητική μουσική παράδοση ψάλλουμε εξ ακοής και εκ καρδίας.
Θα πουμε κι ένα άχ που δεν το παίζει ο (Μπ)άχ.:wink:

Το νανούρισμα της μαμάς, το τραγούδι του παππού, το μοιρολόι , τα παιδικά παιχνίδια στην εκκλησία, αυτά συνεχίζουν την παράδοση.

Τα μηχανήματα και οι κλίμακες πάσχουν βαρέως από καδιακά και ακουστικά σύνδρομα.:D
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
Κάθε άλλο...

Είναι πολύ ενδιαφέροντα και θα θέλαμε να τα μοιραστείς μαζί μας:)

Και εάν το "μελωδός" μπορεί να μετρήσει διαστήματα μεγάλων ψαλτών (από ηχογραφήσεις - τώρα δεν ξέρω τι γίνεται με την ποιότητα αυτών) τότε τα πράγματα γίνονται ΠΟΛΥ ενδιαφέροντα.
Αγαπητέ Παναγιώτη χαίρε πάντοτε!!!
Ο κατασκευαστής μου είπεν πως ναί μπορεί να τα μετρήσει, αλλά δεν το ερεύνησα ακόμι το θέμα. και δεν έχω άποψη. Νομίζω πως ο κ. Χρίστος Ψωμιάδης σίγουρα έχει βαρύνουσαν άποψη. Θα ερωτήσω τον κατασκευαστή ίσως μας δώσει και μία πρακτική εφαρμογή.
Βασίλης Κιαμηλίδης
 

PanagiotisK

ως άνωθεν^
Κι έτσι αν βγεί και το ανάλογο λογισμικό αγιογραφίας θα βγάλει όλους τους μεγάλους αγιογράφους (Πανσέληνο, Θεοφάνη κλπ) ότι πάσχουν από αχρωματοψία.:confused:

Στην φωνητική μουσική παράδοση ψάλλουμε εξ ακοής και εκ καρδίας.
Θα πουμε κι ένα άχ που δεν το παίζει ο (Μπ)άχ.:wink:

Το νανούρισμα της μαμάς, το τραγούδι του παππού, το μοιρολόι , τα παιδικά παιχνίδια στην εκκλησία, αυτά συνεχίζουν την παράδοση.

Τα μηχανήματα και οι κλίμακες πάσχουν βαρέως από καδιακά και ακουστικά σύνδρομα.:D



Έχεις δίκιο κ. Δημήτρη, όμως δεν το ανέφερα με αυτήν την έννοια.

Απλά τώρα έχομε ένα εργαλείο επιστημονικό το οποίο θα μας λύσει πολλές απορίες όσον αφορά τα διαστήματα (π.χ. Ντο-Ρε πιάνου (12) Νη-Πα Ναυπλιώτου (?)), καθαρά και μόνο θεωρία, η οποία ομως βοηθά και στην πράξη... όχι για να βρούμε ψεγάδια.:wink:

Καλό είναι, πιστεύω, να εκμεταλευόμαστε την τεχνολογία για να είναι τα πράγματα πιο ξεκάθαρα.:wink:
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Συγνωμη, αν κάνω λάθος, αλλά μηπως έχει υπερεκτιμηθεί ο σκοπός κ ο ρόλος του συγκεκριμενου μηχανήματος;;;(δεν το λεω απαξιωτικά)
δηλαδή, αφού μπορεί κ αποδίδει τα διαστήματα τέλεια, γιατί να μην το βάλουμε στις τάξεις κ σιγά σιγά να αντικαταστήσει το δάσκαλο, που του ξεφεύγει που κ πού 1/1000 του τόνου όταν διδάσκει στα παιδιά;;;
εκεί πάει το μυαλό μου όταν διαβάζω ότι μπορεί να δούμε-τεστάρουμε κατά πόσο ο Α΄ή Β΄ψάλτης σε μια ηχογράφηση ψάλλει τέλεια....μας διαφεύγει ο παράγων άνθρωπος κ η κατασταση του ανθρώπου-ψάλτη τη στιγμή της απόδοσης του τάδε μαθήματος;;;
μη βάλουμε το μηχάνημα πάνω απ' τους δασκάλους!!!!!!!
νομίζω, ότι σχεδιάστηκε να βοηθήσει αυτόν που προσπαθεί να μάθει ένα κομμάτι κ όχι να γίνει ο κριτής όλων...
ΥΓ:φανταστείτε τί έχει να γίνει αν αποδείξει το μηχάνημα, ότι λόγου χάρη ο αείμνηστος Στανίτσας έκανε κάπου λάθος. ποιόν θα πιστέψουμε;;; πόλεμος θα γίνει...ο δικός σου έκανε λάθος εκεί...ό δικός μου ειναι σωστός εδώ...κ πάει λέγοντας...
συγνωμη αν σας κουρασα
 

PanagiotisK

ως άνωθεν^
Επειδή μάλλον δεν κατανοήσατε τι ήθελα να πω επισυνάπτω δυο μηνύματα του Γεωργίου Μιχαλάκη, σαν πιο ειδικού να απαντήσει.

http://www.analogion.com/forum/showthread.php?t=578


Nikos L.

Συγνωμη, αν κάνω λάθος, αλλά μηπως έχει υπερεκτιμηθεί ο σκοπός κ ο ρόλος του συγκεκριμενου μηχανήματος;;;(δεν το λεω απαξιωτικά)
δηλαδή, αφού μπορεί κ αποδίδει τα διαστήματα τέλεια, γιατί να μην το βάλουμε στις τάξεις κ σιγά σιγά να αντικαταστήσει το δάσκαλο, που του ξεφεύγει που κ πού 1/1000 του τόνου όταν διδάσκει στα παιδιά;;;



ΓΚΜ

Κατα τα γραφομενα ορισμενων, ο Μελωδος σιγα σιγα εμφανιζεται ως #ΤΕΡΑΣ#


ΔΙΑΤΙ == διατι ΤΟΣΟΣ φοβος;


ΟΠΟΙΟΣ γνωριζει απο παραδοσιν ΔΕΝ εχει να φοβηθει παρα μαλλον να ΧΑΡΗ δι αυτην την ΒΟΗΘΗΤΙΚΗΝ τεχνολογιαν



Ο μελωδος Ο ΜΕΛΩΔΟΣ == εις την νεαν εκδοσην Τελος Σεπτεμβριου 2008 == ΟΛΑ θα καμνει ΠΟΛΛΑ και διαφορα ==



ιδου τα πιο ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ δια τους #ΕΡΕΥΝΗΤΑΣ#


θα πατατε ενα κουμπακι, και θα βλεπετε

=================


ΣΥΓΓΚΡΙΣΕΙΣ καμπυλης ΓΡΑΠΤΗΣ και ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ μετροφωνιας

πχ



===α == το ΤΙ εψαλλε ο Πριγγος

===β == και ταυτοχρονος τι ΕΓΡΑΨΕ ο Πριγγος και

===γ == ΠΩΣ τον κατεγραψαν ΑΛΛΟΙ



Θα εισαγετε κλιμακαν Επιτροπης η Χρυσανθου η αλλου και θα βλεπετε ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΟΛΕΣ της καμπυλες μετροφωνιας και θα βγαλλεται ΜΟΝΟΙ σας συμπερασμα ΤΙ εψαλλε ο Πριγγος και ΠΟΙΑ γραφη και βαση ΠΟΙΑΣ κλιμακος αντιπροσωπευεται ΟΡΘΟΤΕΡΩΣ αυτα οπου ψαλλει == εννοω απο τα ηχητικα ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ οπου ΔΕΝ καμνει ΦΑΛΤΣΑ


Ουτως, οταν εγω θα λεγω οτι ακουγε ΜΕΓΑΛΟΝ Νη Πα, θα διαλεγομεν ΟΛΟΙ μαζι ενα σημειον του Νη και ενα του Πα και θα μας λεγει το computer ==


το Νη Πα ειναι ΤΟΣΑ cents

==η μορια ως προς κλιμακαν 72

==η μορια ως προς κλιμακαν 68

==η μορια ως προς κλιμακαν 66 μοριων ====


και θα μας διδει και καποια ορια ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ


Επι τελους, θα ΒΛΕΠΩΜΕΝ ΟΛΟΙ ΑΚΡΙΒΩΣ αυτο οπου ΑΚΟΥΓΩΜΕΝ == και οι ΚΩΦΟΙ ακομη θα ΑΚΟΥΣΟΥΝ επι τελους χαριν εις το Μελωδος



========================



Η καθε ΓΡΑΜΜΗ ΓΙΝΕΤΑΙ να εχει μικροδιαφορες, ειτε ειναι ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ειτε ειναι ΧΡΟΝΙΚΕΣ και ουτως, ΔΕΝ γινεται το μηχανημα να αντικαταστησει τον ΑΝΘΡΩΠΟΝ



Αντιθετως, ο καθε δασκαλος θα δυναται να ΚΟΥΡΤΙΣΕΙ τον ΚΑΘΕ φθογγον και #ελξιν# == υστερονμ η καθε #σχολη# θα δυναται να δωσει ΑΚΡΙΒΗΣ ψηφια περι της ΘΕΩΡΙΑΣ οπου ΚΥΡΗΤΕΙ αλλα και ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ


Εις το μελον ομως, θα απομνηνοθευθουν διαφορες εκτελεσεις ΣΩΣΤΩΝ ιεροψαλτων και θα ΕΝΤΑΧΘΟΥΝ εντος του μελωδος


ΟΥΤΟΣ, δια μαθηματα οπου ΔΕΝ εχομεν παραδοσιακην εκτελεσιν == πχ ενα αργον δοξαστικον του Ιακωβου


ο χρηστης θα διαλεγει ΠΡΟΥΠΑΡΧΟΥΣΕΣ αναλυσεις, πχ του Ναυπλιωτη απο ΑΛΛΟΝ υμνον με ΠΑΡΟΜΟΙΕΣ μουσικες γραμμες και το προγραμμα θα του προσφερει το ΑΚΟΥΣΜΑ == με τις ΣΩΣΤΕΣ συλλαβες =κειμενον == και την φωνην αναλυσιν του Ναυπλιωτη


Δηλαδη, ο |Μελωδος θα γινει μια μεγαλη ΒΑΣΙΣ δεδομενων, η οποια θα χρησιμευει δια ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ, προσαρμωσεις εις αλλας γλωσσας αλλα και δια ΠΑΙΔΙΑΝ


Ο καθε διδασκαλος, με την προσεχην Εκδοσιν δυναται να ΨΑΛΛΕΙ εναν υμνον και να ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΕΙ τον ΔΕΙΚΤΗΝ ωστε κινειτε με την ΦΩΝΗΝ του===ουτος ο μαθητης, εαν θελει, θα ακουγει το μελος κατα την εκτελεσιν ΑΛΗΘΗΝΗΣ φωνης του διδσκαλου, και οχι της μηχανικης


Εις το μελον, ομως, εαν θα θελει να ακουσει ΠΩΣ ειπε την ΤΑΔΕ γραμμην ο Ναυπλιωτης σε ΑΛΛΟΝ υμνον, αυτο θα του ειναι ΔΥΝΑΤΟΝ


Ουτος, λοιπον, ο ΜΕΛΟΔΟΣ ΔΕΝ θα ειναι απλος ενα εργαλειον ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΗΣ, αλλα και εργαλειον ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΙΣ παιδαγωγησις



ΝΛ


εκεί πάει το μυαλό μου όταν διαβάζω ότι μπορεί να δούμε-τεστάρουμε κατά πόσο ο Α΄ή Β΄ψάλτης σε μια ηχογράφηση ψάλλει τέλεια....μας διαφεύγει ο παράγων άνθρωπος κ η κατασταση του ανθρώπου-ψάλτη τη στιγμή της απόδοσης του τάδε μαθήματος;;;



ΓΚΜ


ΤΕΛΕΙΟΝ ΔΕΝ υπαρχει

Εκει θα καταλαβετε ομως ΟΛΟΙ ΤΙ ΠΑΕΙ να ειπει ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΣ και Παρεστιγμενον και ΣΟΒΑΡΟΤΗΣ και ΑΤΤΑΚΑ κτλ του ιακωβου και τι ΑΣΤΑΘΕΙΑ κτλ των υπολοιπων

Με τις καμπυλες θα ειδιτε με τα ματια σας οτι κατα το 90 τις εκατο, ο Ιακωβος ψαλλει ΑΠΑΡΑΛΛΑΚΤΟΣ τα διαστηματα και τις αναλυσεις και τις αττακες =Ωθησεις= κτλ=

Εκει θα ειδητε τι ητο αληθινος ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ εκεινης τις εποχης και πια τα ΧΑΛΙΑ οπου ακολουθησαν

ΑΥΤΟ, ΝΑΙ, πρεπει να το φοβουνται οσοι νομιζουν οτι ψαλλουν διαστηματα και θεωριες Αγιοσοιτικες

Οι δε υπολοιποι, πρεπει να δοξαζετε Τον Θεον οπου σας δινεται μια τετοια ευκαιρια να καταλαβεται ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ ΠΟΙΑ η δυναμις της ΠΑΤΡΟΠΑΡΑΔΟΤΟΥ προφορικης παραδωσεως



ΝΛ

μη βάλουμε το μηχάνημα πάνω απ' τους δασκάλους!!!!!!!



ΓΚΜ

Ποιους #δασκαλους#; τον καθε ΦΑΛΤΣΟ, μπεκρυδιζοντα ιλαχορευοντα, ευσεβισμιζοντα, κτλ;

ΙΣΑ ΙΣΑ, ιδου ΕΦΘΑΣΕ ΚΑΙΡΟΣ να μας διαφωτισει το computer περι των ΑΥΘΕΡΕΣΙΩΝ και ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ διδαχων του καθ ενος εκαστου


ΝΛ

νομίζω, ότι σχεδιάστηκε να βοηθήσει αυτόν που προσπαθεί να μάθει ένα κομμάτι κ όχι να γίνει ο κριτής όλων...



ΓΚΜ

Δεν θα γινει #κριτης# αλλα #συγριτης#

Εαν σας λεγω, πχ οτι εψαλλα #κουταλαν και διαστημα# οπως ο Ιακωβος, θα μου απαντατε =#εκαμνες ΣΦΥΡΑΚΙ εδω# και θα μου διχνεται την καμπυλην

Θα σας λεγω κι ενα ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ και θα προσπαθουσα να το διορθωσω εις το μελον

Εαν ειχαμεν Ιακωβον Ναυπλιωτη διπλα μας, θα του λεγαμε παπυρολογιες δια το Νη ΠΑ; η θα εσκηβαμε κεφαλι να του πουμε ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ δασκαλε;


ΝΛ

ΥΓ:φανταστείτε τί έχει να γίνει αν αποδείξει το μηχάνημα, ότι λόγου χάρη ο αείμνηστος Στανίτσας έκανε κάπου λάθος. ποιόν θα πιστέψουμε;;; πόλεμος θα γίνει...ο δικός σου έκανε λάθος εκεί...ό δικός μου ειναι σωστός εδώ...κ πάει λέγοντας...
συγνωμη αν σας κουρασα



ΓΚΜ

ΝΑΙ == ΠΟΛΕΜΟΣ πρεπει να γινει, δια να καθαρισει πια η ΣΑΠΗΛΑ απο τα ΜΥΑΛΑ, αυτια και ιδιατερως ΑΝΑΛΟΓΙΑ της ορθοδοξου εκκλησιας



Γεωργιος
 
Last edited:

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
Μπορεί κάποιος να ανεβάσει μια απλή μελωδία από τον Μελωδό π.χ. Πα-βου-γα-δι-δι-γα-βου-πα με διαστήματα 5.5-18-6.5 και με διαστήματα 6-20-4 ή όποια άλλα διαστήματα κυκλοφορούν σε άλλα θεωρητικά;
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Μήπως με έχετε παρεξηγήσει?
Δεν εννοούσα σε καμία περίπτωση ότι το πρόγραμμα Μελωδός και όποιο άλλο μουσικό όργανο αναπληρώνει τον δάσκαλο η την προφορική παράδοση...αν είναι δυνατόν...απλά ήθελα να τονίσω ότι από το να εμπιστευόμαστε το αυτί μας σε κάποια διαστηματικά θέματα είναι προτιμότερο να έχουμε υπ όψιν μας κάποιο κατάλληλο μουσικό όργανο και δεν είναι δικό μου αυτό...το λέει και ο Χρύσανθος και ο Απόστολος Κώνστας και ο Φιλοξένης κ.α.
Έχω διαφωνήσει με ψάλτη που υποστήριζε ότι εκτελεί ΓΑ φυσικό σε Βαρύ (σε συγκεκριμένο κομμάτι Βαρέως) και όμως όταν το δοκίμασε σε όργανο διαπίστωσε ότι εκτελούσε ΓΑ δίεση...για τέτοιου είδους περιπτώσεις έγραψα ότι καλό είναι να έχουμε και υπ όψιν μας κάποιο όργανο (παλαιά παράδοση των ψαλτών) και όχι ότι μπορεί αυτό να αντικαταστήσει τον δάσκαλο...

Υ.Γ.το μήνυμα το είχα γράψει με αφορμή τα λεγόμενα κάποιου συναδέλφου ότι στον πλ.β' ήχο ανεβαίνουμε ΠΑ 6 ΒΟΥ 20 ΓΑ 4 ΔΙ και κατεβαίνουμε ΔΙ 6 ΓΑ 20 ΒΟΥ 4 ΠΑ
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Απλά εξεφρασα ένα προβληματισμό σχετικά με το μηχάνημα...και πιστεύω ότι δεν είμαι ο μόνος!!!!!!
Δεν εψεξα σε κάτι ή για κάτι το μηχάνημα-πρόγραμμα, ούτε το αποκάλεσα κάπως...
Βέβαια, ούτε είναι σαπίλα όλοι οι ψάλτες καλοί ή κακοι, μουσικοί κ μη, που διακονούν τα ιερά αναλόγια για να καθαρίσει...
ας μη γράψω περισσότερα, γιατί θα έχουμε μάχη...
καλημερα σας
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
Μπορεί κάποιος να ανεβάσει μια απλή μελωδία από τον Μελωδό π.χ. Πα-βου-γα-δι-δι-γα-βου-πα με διαστήματα 5.5-18-6.5 και με διαστήματα 6-20-4 ή όποια άλλα διαστήματα κυκλοφορούν σε άλλα θεωρητικά;

Αγαπητέ Στέφανε χαίρε πάντοτε!!!
Παραθέτω την απάντηση στο πιό πάνω ερώτημά σου από τον κ. Γεώργιο Μιχαλάκη, που με επρόλαβεν.

Agapite Stephane kai hypolopoi To TRECHON programma tou melodou dystichos echei DEMENA = AMETABLITA PENTACHORDA kai TETRACHORDA basizomena epi tis KLASMATIKIS klimakos tis EPITROPIS OUTOS loipon DEN einai EUKOLON na prosdiorisei tis ta EKTETAMMENA PENTACHORDA tis 68 moriakis klimakos tou CHRYSANTHOU Eis tin PROSECHES ekdosin telos SEPTEMBRIOU 2008, THA GINETAI na prosdiorizei tis OPOIANDITPOTES moriakin klimakan (px 66, 68, 53, 72, 79 , 1200 ktl monadon) thelei Os tote, sas proteino na akousete 4 diaphoretikes apodoseis toy Kekragariou Ioannou eis echon pl toy TETARTOU === na tis baletai na tis akousoun kai AGIORITES, kai Tourkoi kai Perses kai OPOIA phyli tis ges e opoia na min echei megalosei me PIANO kai na tous zitisetai POIAN ek ton tessaron ekteleseon PROTIMOUN (i diaphora einai haplos kai monon ta DIASTIMATA kai TIPOTES allon). Ena ek ton deigmaton periechei tin KLASMATIKIN klimakan tis Eptiropis META elxeon kai kapoio allon deigma mian kata dynamin PROSEGGISIN tis 68 morias klimakos toy CHRYSANTHOU ANEU OUDEMIAS elxeos Embros ta "geniuses" === pite mas TI ginetai kai POU kai POION protimoun oi "Agioritai" pateres alla kai oi NORMAL ANTHROPOI tou Planetou MAS Georgios
Μετά από σύσταση από τον Συντονιστήν κ. Παναγιώτη, παραθέτω την πιο πάνω απάντηση του κ. Γεωργίου Μιχαλάκη με Ελληνικούς χαρακτήρες.
Αγαπητέ Στέφανε και υπόλοιποι.
Το τρέχον πρόγραμμα του Μελωδού δυστυχώς είναι δεμένο, δηλ. αμετάβλητα πεντάχορδα και τετράχορδα, βασιζόμενα επί της κλασματικής κλίμακος της Επιτροπής.
Ούτως λοιπόν δεν είναι εύκολον να προσδιορίσει τις τα εκτεταμένα πεντάχορδα, της 68 μοριακής κλίμακος του ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ.
Εις την προσεχήν έκδοσιν τέλος Σεπτεμβρίου 2008 θα δύναται να προσδιορίσει τις οποιεσδήποτε μοριακές κλίμακες (π.χ. 66,68,53,72,79,1200 μονάδων) θέλει.
Ως τότε σας προτείνω να ακούσετε 4 διαφορετικές αποδόσεις του κεκραγαρίου του Ιωάννου, εις ήχον πλ. του δ΄.
Να τις βάλετε να τις ακούσουν και ΑΓΙΟΡΕΙΤΕΣ, και Τούρκοι, και Πέρσες και όποια ψυχή θες, η οποία να μην έχει μεγαλώσει με ΠΙΑΝΟ, και να τους ζητήσετε ποιαν εκ των 4 εκτελέσεων προτιμούν. ( Η διαφορά είναι απλώς και μόνον τα διαστήματα και τίποτες άλλον ).
Ένα εκ των δειγμάτων περιέχει την κλασματικήν κλίμακαν της Επιτροπής ΜΕΤΑ έλξεων, και κάποιο άλλο δείγμα, μίαν κατά δύναμιν ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Της εξ 68 μορίων του ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ άνευ ουδεμιάς έλξεως.
Πείτε μας τι γίνεται και ΠΟΥ κι ΠΟΙΟΝ προτιμούν οι ’’Αγιορείται Πατέρες’’, αλλά και οι ΝΟΡΜΑΛ ΑΝΤΙΡΟΠΟΙ του Πλανετού ΜΑΣ.
Γεώργιος Γ.Κ.Μ.​
Επισυνάπτω και τα 4 ηχητικά που έστειλε και σε μένα ο Γεώργιος .
Δεν διευκρινϊζει τι είναι το καθένα. Εγώ που τα άκουσα εκτός λάθους διευκρινίζω.
Το Νο 1 είναι με τις έλξεις που προβλέπει η Πατριαρχική Επιτροπή,
Το Νο 2 είναι χωρίας τις έλξεις που προβλέπει η Πατριαρχική Επιτροπή,
Τα Νο 3 & 4 δεν γνωρίζω και περιμένω από τον κ. Γεώργιο να μας διευκρινίσει.
Βασίλης Κιαμηλίδης
 

Attachments

  • Kekragario Ioannu se pl. d.rar
    1 MB · Views: 52
Last edited:
S

savvas

Guest
Συγνώμη που δεν εισέρχομαι πολύ στην συζήτηση, αλλά εδώ, η γνώμη αυτών που χρησιμοποιούνε το Μελωδό έχει την αξία και την βαρύτητα της περισσότερο νομίζω.
Πάντως απ' όσο γνωρίζω, δεν ... γνωρίζω μεγάλο ψάλτη και φωνητικό εκτελεστή που να μην συμβουλευότανε το όργανό του που παλαιότερα ήταν ένα απο τα τόσα έγχορδα με μετακινούμενα τάστα.
Άν λοιπόν σήμερα το Μελωδός αντικαθιστάει εκείνα προσφέροντας όμως άλλες χίλιες ευκολίες που εκείνα δεν μπορούσανε, τι να πώ.
Πάντως στην νέα έκδοση που βγαίνει σε λίγο, εκτός πλήθος άλλων λεπτομερειών, προσφέρει πληρέστερες φασματικές αναλύσεις της φωνής του ψάλοντος και μπορεί πλέον να ψάλει με ανθρώπινη φωνή, συνχρονίζοντας το μουσικό κείμενο με την φωνή του ψάλτη. Ώστε και οι πιο δύσκολοι να μη λένε οτι εκτελεί μόνο με όργανα.
 
Last edited:

PanagiotisK

ως άνωθεν^
Απλά εξεφρασα ένα προβληματισμό σχετικά με το μηχάνημα...και πιστεύω ότι δεν είμαι ο μόνος!!!!!!
Δεν εψεξα σε κάτι ή για κάτι το μηχάνημα-πρόγραμμα, ούτε το αποκάλεσα κάπως...
Βέβαια, ούτε είναι σαπίλα όλοι οι ψάλτες καλοί ή κακοι, μουσικοί κ μη, που διακονούν τα ιερά αναλόγια για να καθαρίσει...
ας μη γράψω περισσότερα, γιατί θα έχουμε μάχη...
καλημερα σας


Δεν χρειάζεται κ. Νίκο να έχουμε μάχη...

Εξάλλου το Ψαλτολόγιον είναι ένα βήμα από το οποίον μπορεί ο κάθε ένας να εκφράσει ελεύθερα τη γνώμη του, τις ενστάσεις του και τους προβληματισμούς του, διεξάγοντας τοιουτοτρόπως, με τους υπολοίπους, υγιή διάλογο.:)

Για τους ψάλτες που αναφέρατε,

ο κ.Μιχαλάκης δεν ομίλησε για #όλους# τους ψάλτες, αλλά
εάν ήμουν (δια τα ψαλτικά) ένας κακός ψάλτης και κακός μουσικός και έβγαζα μαθητές, κακούς ψάλτες και κακούς μουσικούς δεν θα προσπαθούσατε όλοι (και με το ΔΙΚΙΟ σας) ή να με δείξετε το σφάλμα μου ή εάν δεν έπαιρνα από λόγια, να με "ξηλώσετε";
Δεν θα αποτελούσα τότες, σαπίλα δια την ψαλτικήν;:wink:

Με εκτίμησι και σεβασμό,:)
ΠΚ

Υ.Γ. Ελπίζω να μην παρεννόησα τα γραφόμενά σας.
 
Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Δεν χρειάζεται κ. Νίκο να έχουμε μάχη...

Εξάλλου το Ψαλτολόγιον είναι ένα βήμα από το οποίον μπορεί ο κάθε ένας να εκφράσει ελεύθερα τη γνώμη του, τις ενστάσεις του και τους προβληματισμούς του, διεξάγοντας τοιουτοτρόπως, με τους υπολοίπους, υγιή διάλογο.:)

Για τους ψάλτες που αναφέρατε,

ο κ.Μιχαλάκης δεν ομίλησε για #όλους# τους ψάλτες, αλλά
εάν ήμουν (δια τα ψαλτικά) ένας κακός ψάλτης και κακός μουσικός και έβγαζα μαθητές, κακούς ψάλτες και κακούς μουσικούς δεν θα προσπαθούσατε όλοι (και με το ΔΙΚΙΟ σας) ή να με δείξετε το σφάλμα μου ή εάν δεν έπαιρνα από λόγια, να με "ξηλώσετε";
Δεν θα αποτελούσα τότες, σαπίλα δια την ψαλτικήν;:wink:

Με εκτίμησι και σεβασμό,:)
ΠΚ

Υ.Γ. Ελπίζω να μην παρεννόησα τα γραφόμενά σας.


Αγαπητέ Παναγιώτη, αν ήμουν κακός ψάλτης δεν θα ερχοσουν για μαθητής ούτε εσύ, ούτε κανένας άλλος(δυνητική οριστική). Αν μη τι άλλο, το μουσικό αισθητήριο του καθενός τον προειδοποιεί κ του δίνει τις ανάλογες κατευθύνσεις σε ποιον δάσκαλο θα πάει να μάθει. οι κακοί ψάλτες δεν ειναι μουσικοι κατ' εμέ. δλδ, δε μπορεί να έχεις πάρει πτυχίο ή διπλωμα, να εχεις θητεύσει ως μαθητής διπλα σε δασκάλους σε αναλόγια(επιπλέον εξάσκηση-απαραίτητη) κ μετά να ψάλλεις αλλ'αντ' άλλων.
συγνώμη αλλά το κακοί ψάλτες μου χτύπησε κάπως...κ η σαπίλα κ δεν ξερω που αναφερόταν. αν το γνωρίζετε εσείς, διαφωτιστε μας περισσότερο...
όταν λέω "μαχη" δεν εννοώ αυτό που καταλάβατε...
ανέφερα σε προηγούμενα μηνύματα τί θα γίνει εάν.....
χωρίς διάθεση αντιδικίας
Νίκος
 

PanagiotisK

ως άνωθεν^
Αγαπητέ Παναγιώτη, αν ήμουν κακός ψάλτης δεν θα ερχοσουν για μαθητής ούτε εσύ, ούτε κανένας άλλος(δυνητική οριστική). Αν μη τι άλλο, το μουσικό αισθητήριο του καθενός τον προειδοποιεί κ του δίνει τις ανάλογες κατευθύνσεις σε ποιον δάσκαλο θα πάει να μάθει. οι κακοί ψάλτες δεν ειναι μουσικοι κατ' εμέ. δλδ, δε μπορεί να έχεις πάρει πτυχίο ή διπλωμα, να εχεις θητεύσει ως μαθητής διπλα σε δασκάλους σε αναλόγια(επιπλέον εξάσκηση-απαραίτητη) κ μετά να ψάλλεις αλλ'αντ' άλλων.


Πολύ σωστά. Αυτό που θα ήθελα να σημειώσω (και σαν συμπλήρωση-διόρθωση του προηγουμένου μηνύματός μου) είναι ότι δύναται τις να είναι πολύ καλός μουσικός αλλά όχι ψάλτης! Φανταστείτε κάποιον όπου αμανεδίζει τα "τριάδι", απαγγέλει ωσάν μουεζίνης τους αποστόλους και κάμνει τα "δύναμις" δημοτικά (υπάρχει καμιά ηχογράφηση αυτού του ψάλτη???:p) - αν και με αρέσουν πολύ - είναι ψάλτης;
Πολύ περισσότερο δε, όταν το αποκαλεί παράδοση.
Μην ξεχνάμε ότι υπάρχει πολύ φανατισμός... "επειδή αυτό με αρέσει και με ευχαριστεί αυτό είναι και σωστό..."
Δεν είναι έτσι όμως, όπως, πολύ σωστά, έχουν επισημάνει οι Γεώργιος Μιχαλάκης και Βασίλειος Ζάχαρης, ψαλτική είναι τι μας αρέσει ή τι πρέπει;
Δηλαδή, κακό ψάλτη δεν εννοώ τον κακόφωνο και εσείς εξηγείτε αναλυτικώς το διατί.
(βεβαίως στην κατηγορία των κακών ψαλτών δεν μπαίνουν μόνον οι τραγουδιάρηδες...)
Τρανότατο παράδειγμα ΨΑΛΤΟΥ: Ιάκωβος Ναυπλιώτης


Nikos L συγνώμη αλλά το κακοί ψάλτες μου χτύπησε κάπως...κ η σαπίλα κ δεν ξερω που αναφερόταν. αν το γνωρίζετε εσείς, διαφωτιστε μας περισσότερο...


ΠΚ Αυτή η αναφορά έγινε βάση του μηνύματός σας
#Βέβαια, ούτε είναι σαπίλα όλοι οι ψάλτες καλοί ή κακοι, μουσικοί κ μη, που διακονούν τα ιερά αναλόγια για να καθαρίσει...#



Nikos L όταν λέω "μαχη" δεν εννοώ αυτό που καταλάβατε...
ανέφερα σε προηγούμενα μηνύματα τί θα γίνει εάν.....


ΠΚ ...τελικά από εμάς δεν εξαρτάται;...:D



Nikos L
χωρίς διάθεση αντιδικίας
Νίκος


ΠΚ Εννοείται...:wink:


Φιλικά,
ΠΚ
 
Last edited:

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Εγώ για άλλη μια φορά να πω πόσο έχω βολευτεί τον μελωδό σαν πρόγραμμα. :):):)
Αν είναι κάτι που χρειάζεται ίσως βελτίωση αφορά:
α) θέματα γραμματοσειρών- η τοποθέτηση σημείων αλλοιώσεως και φθορών σε κάποια σημεία ποσότητας δεν είναι πάντα "καλαίσθητη", ειδικά αν αυτά συνδυάζονται με σημεία ποιότητας, ρυθμό (3 ή 4) κλπ. Βεβαίως αυτό είναι δευτερεύον διότι σχεδόν πάντα υπάρχει μια εναλλακτική λύση (πχ τοποθέτηση της φθοράς σε προηγούμενο ή ενίοτε επόμενο χαρακτήρα.)
β) ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα "undo" (Ctrl+Z) κάτι το οποίο θα έλυνε προβλήματα όταν διορθώνεις λάθη.

Για διαστήματα κλπ. δεν μιλάω αφού ως γνωστόν είμαι "Μαργαζιωτικός"... :D
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
ΝΛ

ΥΓ:φανταστείτε τί έχει να γίνει αν αποδείξει το μηχάνημα, ότι λόγου χάρη ο αείμνηστος Στανίτσας έκανε κάπου λάθος. ποιόν θα πιστέψουμε;;; πόλεμος θα γίνει...ο δικός σου έκανε λάθος εκεί...ό δικός μου ειναι σωστός εδώ...κ πάει λέγοντας...
συγνωμη αν σας κουρασα



ΓΚΜ

ΝΑΙ == ΠΟΛΕΜΟΣ πρεπει να γινει, δια να καθαρισει πια η ΣΑΠΗΛΑ απο τα ΜΥΑΛΑ, αυτια και ιδιατερως ΑΝΑΛΟΓΙΑ της ορθοδοξου εκκλησιας

Αυτά αγαπητέ Παναγιώτη είναι γραμμένα στο 70 μηνυμα. μαλλον ειναι δικό σου αν δεν κάνω λάθος. διορθωσε με κ σου ζητώ συγνωμη.
Σ' αυτά αναφερόμουν κ για δασκάλους κ για σαπίλα. νομίζω ότι το έθεσα αρκετά κομψά το ζητημα σε προηγούμενα μηνυματα μου...

καλημέρα σας:):):)
 
Top