Το νέο Εγκόλπιο της Αποστολικής Διακονίας

Το νέο εγκόλπιο της Αποστολικής Διακονίας στην ενορία μου

  • Δεν υπάρχει

    Votes: 72 28.8%
  • Υπάρχει αλλά δεν το ακολουθούμε ακριβώς

    Votes: 74 29.6%
  • Υπάρχει και το ακολουθούμε ακριβώς

    Votes: 93 37.2%
  • Δεν γνωρίζω/δεν απαντώ

    Votes: 11 4.4%

  • Total voters
    250

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
[Σημείωμα συντονιστή] Μηνύματα που από λάθος γράφτηκαν εδώ μετακινήθηκαν στο θέμα «Συλλειτουργικόν» Σιμωνόπετρας, ενώ λανθασμένες αναφορές και ΠΜ διαγράφηκαν. Στη συζήτηση που συνεχίστηκε γίνεται αναφορά σε διάφορα θέματα, που δεν είναι δυνατόν να διαχωριστούν και να μεταφερθούν μηνύματα. Βασικά θέματα αντιφώνων υπάρχουν στο φόρουμ του τυπικού και στην υποενότητα Τυπικά, Αντίφωνα και Μακαρισμοί.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Mειωτικά και απαξιωτικά είναι τα σχόλια και τα υπονοούμενα που αφήνεις εσύ για το τευχίδιο φίλε Ιωάννη . Ρώτα τον δάσκαλό σου που ειδικεύεται και μας έκανε και μαθήματα ετυμολογικά τι σημαίνει νεόκοπος (εσύ το χρησιμοποίησες )
Νομίζω πως μίλησα προσεκτικά και με σαφείς παραπομπές. Αν έχεις κάτι με το δάσκαλό μου, λύσε το μαζί του. Με εμένα μιλάς. Το «νεόκοπος» έχει μπει στο λεξιλόγιό μου καθώς το συνάντησα πολλές φορές και από πολλούς. Εν προκειμένω χρησιμοποιείται κυριολεκτικά και δεν είναι καθόλου μειωτικό.
Ναι ,ναι σωστά. Εσύ πες μου για τους στίχους λοιπόν που ρωτάω εγώ και δεν απαντά κανείς .
Ή...απαντήστε με επιτέλους(έχω ρωτήσει 40 φορές) , τι γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου...
Τι θέλεις να πούμε; Με διάβασες να αναφέρομαι στο συγκεκριμένο σημείο; Προφανώς και δε συμφωνώ με αυτή την τακτική, σέβομαι όμως όποιον θέλει να την ακολουθήσει με το επιχείρημα ότι ακολουθεί τα παραδεδομένα. Για μένα θα ήταν προτιμότερο να ψάλλονται και οι Ωδές του Όρθρου καθώς αυτές προϋπήρχαν των κανόνων και στη θεματολογία των οποίων γράφηκαν οι κανόνες. Είναι άλλωστε κείμενα βιβλικά. Δε διαμορφώνω, όμως, εγώ την τάξη.
Που ; Και τι εννοείς "παράδοση";
Στα κέντρα της παράδοσης! Πατριαρχείο, Άγ. Όρος κλπ αλλά και ψήγματα αλλού. Παράδοση είναι αυτό που παραδίδεται. Λέγοντας αρχαιότερες παραδόσεις εννοώ ευθυγραμμισμένες με τα παλαιότερα λειτουργικά κείμενα και με τάξεις που έχουν εγκαταλειφθεί. Όταν λέω, για παράδειγμα, πως ο ιερέας της ενορίας μου εμμένει στην ψαλμώδηση των «Πάντων προστατεύεις» στις Μικρές Παρακλήσεις το Δεκαπενταύγουστο, όπως έγραφαν τα παλιά Ωρολόγια, με το επιχείρημα ότι από παλιά αυτά και μόνο λέγονταν στη Θεσσαλονίκη, ενώ βλέπω πως ακόμη και στο Φανάρι η τάξη προβλέπει τα «Απόστολοι», θεωρώ την τοπική παράδοση αρχαιότερη.
Αντιλαμβάνεσαι τι γράφεις ; Ποιος επεμβαίνει πραξικοπιματικά ;
Και ποιος μιλάει τώρα αφοριστικά και δογματικά;;...
Εννοώ τις απότομες μεταβολές, που έρχονται να επιβληθούν με τα νέα εγκόλπια, οι οποίες δεν απηχούν τη σημερινή ζώσα πρακτική.
Αφοριστικά και δογματικά δεν πιστεύω πως έγραψα πουθενά. Και η λέξη «πραξικοπηματικά» δεν αναφέρεται στην ουσία των γραφομένων.
Ο συντάκτης (ένα παράδειγμα φέρνω) εξηγεί στην εισαγωγή -που επαναλαμβάνω δεν διαβάσατε- ποια είναι η θέση του για τα αρχαία αντίφωνα , αλλά παραθέτει κα αυτά που επικρατούν και το αφήνει στην κρίση σου .
Ή είναι πραξικοπιματική επέμβαση η αφαίρεση των μεγαλυναρίων;;
Επαναλαμβάνω , ποια παράδοση ; Την κακώς νοουμένη; Στο όρος ,κάθε μονή έχει το δικό της τυπικό και την δική της παράδοση . Να τα υιοθετήσουμε όλα να τα κάνουμε αχταρμά;
Είπα εγώ κάτι τέτοιο; Αν σέβεσαι τη διαφορετικότητα της κάθε μονής στο Άγ. Όρος, θα σέβεσαι και τη διαφορετικότητα στην κατά τόπους διάταξη της λατρείας όπως επικράτησε. Φυσικά και έπρεπε να αφαιρεθούν τα Μεγαλυνάρια. Ήταν κάτι που, ανατρέχοντας στα κέντρα της παράδοσης, δεν το βρίσκαμε ούτως ή άλλως, πλην του «Τον ουρανοφάντορα του Χριστού» σε ήχο β' κατά τη Θ. Λειτουργία της Πρωτοχρονιάς, που επικράτησε να λέγεται προς τιμήν του εορταζομένου Μ. Βασιλείου, καθώς τελείται και η Θ. Λειτουργία του, τάξη που προσωπικά επιλέγω να διατηρώ. Για τα αντίφωνα, όμως, πλην των ήδη υπαρχόντων, πού ψάλθηκαν άλλη φορά ιδιαίτερα αντίφωνα για τις τάξεις των Αγίων; Και το ότι τα παραθέτει μόνο ο Κωνσταντίνος και μόνο στην α' έκδοση του Τυπικού του (στις άλλες προβλέπει Τυπικά & Μακαρισμούς) και «με την ένδειξη «εἰ βούλει... ἐάν ῇ ὁ Ναὸς τῶν Ἁγίων », κάτι λέει. Αυτά γιατί δεν κρίθηκαν ως εκτός, ως μόνον εκεί εμφανιζόμενα και μη προϋπάρχοντα, αλλά ενσωματώθηκαν στο νέο εγκόλπιο; Αντικατάσταση, άλλωστε, των Τυπικών είναι τα αντίφωνα με στίχους από τους ψαλμούς τους. Και γιατί έπρεπε να αλλάξουν οι στίχοι των καθημερινών σε σχέση με το Ωρολόγιο; Μη με παραπέμψεις στην εισαγωγή, δεν την έχω διαβάσει και δεν έχω το εγκόλπιο για να το πράξω.
Ο συντάκτης του τυπικού , σαφώς και βασίζεται στον Βιολάκη .
Έχει όμως και άλλες πηγές να συμβουλευτεί , σε περιπτώσεις που δεν προβλέπονται και σε περιπτώσεις που προέκυψαν με την ημερολογιακή μετάθεση (τα γνωστά προβλήματα του Πασχαλίου...) Τι να κάνει;
Ναι, αλλά επεμβαίνει και σε άλλα θέματα. Για παράδειγμα, σε μεθέορτες Κυριακές θυμάμαι ότι παραπέμπει στα μεθέορτα στιχηρά και όχι στα της κυριωνύμου ημέρας της εορτής.
Ποιες είναι εφευρέσεις των τελευταίων χρόνων ;;
Το Υπεραγία Θεοτοκε σώσον ημάς ...που λένε στο όρος θα εννοείς:confused: και "κόλησε " όλη η Βόρειος Ελλάδα και όχι μόνο από "ευσεβισμό:eek:"


Χαίρομαι και αυτό θα περίμενα από ένα νέο παιδί και μορφωμένο όπως εσένα .
Λοιπόν , ξεκόλα....απ όλα(και απ όλους...)
Σωστό το παράδειγμα. Άλλο παράδειγμα είναι τα μετέπειτα του «Στερεώσαι» και πριν ξεκινήσει η Απόλυση. Είναι και πολλά άλλα, τυπικά και μουσικά...
Δηλαδη καὶ στὰ ΜΗναία χρησιμοποεῖς ἐκδόσεις τοῦ 1700 ἤ 1800 ἤ 1900;
Υπήρχε η σκέψη να τα ανατυπώσουμε. Καλύτερα είναι από τις προσθήκες - διορθώσεις κατά το δοκούν των νέων Μηναίων (πχ Απολυτίκια Γερασίμου). Την Παρακλητική, πάντως, την έχουμε επαναφέρει στο κείμενο των παλαιών εκδόσεων, όπως και τη Μ. Εβδομάδα, της οποίας ο τόμος της Αποστολικής Διακονίας έχει πολλές επεμβάσεις, ενίοτε και προσθήκες ολοκλήρων φράσεων. Είναι όμως άλλη κουβέντα αυτή...
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
δεν έχω το εγκόλπιο
Ἀκριβῶς! Γι᾿ αὐτό μή γράφεις:

αλλά ενσωματώθηκαν στο νέο εγκόλπιο

Καί ἐπειδή
Είναι όμως άλλη κουβέντα αυτή...
παρακαλῶ νά ἐπικεντρωθοῦμε στό θέμα καί μόνον, ὅσοι ἔχουν σαφῆ γνώση τοῦ θέματος, ἀποφεύγοντες προκαταλήψεις τοπικές ἤ προσωπικές.

 
Νομίζω πως μίλησα προσεκτικά και με σαφείς παραπομπές. Αν έχεις κάτι με το δάσκαλό μου, λύσε το μαζί του.
ουκ οιδα τον άνθρωπον ..συμμετέχει στο ψαλτολόγιο;;;:p

Τι θέλεις να πούμε; Με διάβασες να αναφέρομαι στο συγκεκριμένο σημείο; Προφανώς και δε συμφωνώ με αυτή την τακτική,
Α , γεια σου . Εδώ βρίσκεις το θάρρος και απαντάς και εύγε .
Την άλλη φορά θα μου πεις και για την 25 Μαρτίου που ρώτησα..

Εννοώ τις απότομες μεταβολές, που έρχονται να επιβληθούν με τα νέα εγκόλπια, οι οποίες δεν απηχούν τη σημερινή ζώσα πρακτική.
Ποιος το κρίνει αυτό ; Εσύ ; Και που είδες να επιβάλονται με το ζόρι ;
Τι να κάνει η εκκλησία ; Εκδίδει τυπικό , εγκόλπια, εγκυκλίους (π.χ. για την θέση του εωθινού ευαγγελίου )και τα εφαρμόζει όποιος θέλει και κατά το δοκούν . Και έρχονται κάποιοι - μεταξύ αυτών και συ φίλε Ιωάννη , αυτούς που τα εφαρμόζουν να τους βγάλουν και "αιρετικούς"...
Μη με παραπέμψεις στην εισαγωγή, δεν την έχω διαβάσει και δεν έχω το εγκόλπιο για να το πράξω.
Έχω γραψει και αλλού ότι για να χρησιμιποιήσουμε ένα βιβλίο στο αναλογιο, είτε αυτό ειναι μουσικό , είτε αυτό ειναι λειτουργικής χρήσης , τυπικό ή εγκόλπιο , πρέπει οπωσδήποτε πρωτίστως να το φυλλομετρησουμε πολύ καλα στο σπίτι.
Οι εισαγωγικες παρατηρησεις του συγγραφεα ειναι κατατοπιστικότατες.
.


Ο συντάκτης (ένα παράδειγμα φέρνω) εξηγεί στην εισαγωγή -που επαναλαμβάνω δεν διαβάσατε- )
χμ...γιατί να δικαιώνομαι πάντα;;:cool:


Υπήρχε η σκέψη να τα ανατυπώσουμε. Καλύτερα είναι από τις προσθήκες - διορθώσεις κατά το δοκούν των νέων Μηναίων (πχ Απολυτίκια Γερασίμου). Την Παρακλητική, πάντως, την έχουμε επαναφέρει στο κείμενο των παλαιών εκδόσεων, όπως και τη Μ. Εβδομάδα, της οποίας ο τόμος της Αποστολικής Διακονίας έχει πολλές επεμβάσεις, ενίοτε και προσθήκες ολοκλήρων φράσεων. Είναι όμως άλλη κουβέντα αυτή...
Λοιπόν πάνω σ αυτό άκου και μιά συμβουλή .
Όπου να ναι θα κυκλοφορήσει από την Αποστολική διακονία το καινούριο αναθεωρημένο και διορθωμένο Τριώδιο από τον π.Κων/νο Παπαγιάννη .
Μην το αγοράσετε! Ανατυπώστε τα παλιά , δέστε τα με ένα συρματόσχοινο ,κλείστε και τις πόρτες και τα παράθυρα για να μην σας φύγει η "παράδοση¨"...
Ικανόν εστί...
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Ἀκριβῶς! Γι᾿ αὐτό μή γράφεις:
Νομίζω πως από το πρώτο μήνυμα ξεκαθάρισα ότι γράφω από μνήμης και ζήτησα τη συγγνώμη σας για τυχόν ανακρίβειες.
Καί ἐπειδή

παρακαλῶ νά ἐπικεντρωθοῦμε στό θέμα καί μόνον, ὅσοι ἔχουν σαφῆ γνώση τοῦ θέματος, ἀποφεύγοντες προκαταλήψεις τοπικές ἤ προσωπικές.

...η οποία μπήκε στην κουβέντα με την αναφορά και στα Μηναία. Απάντησα παρεμπιπτώντως και όχι για να αποπροσανατολίσω την κουβέντα.

Τοπικές προκαταλήψεις, αν εννοείτε την αναφορά μου στη Θεσσαλονίκη, δεν υφίστανται. Μίλησα για ψήγματα παλαιότερων τάξεων που επιβιώνουν κατά τόπους και σαν παράδειγμα ανάφερα το συγκεκριμένο. Τοπική προκατάληψη για τον Πατριαρχικό Ναό μπορείτε να πείτε ότι έχω, αφού θεωρώ πως εκεί διαμορφώθηκε και εφαρμόζεται το τυπικό και, λόγω του ότι προσπαθούν να τηρούν απαρεγκλίτως αυτά που παρέλαβαν, είναι θεματοφύλακας μια παράδοσης.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Τοπικές προκαταλήψεις, αν εννοείτε την αναφορά μου στη Θεσσαλονίκη, δεν υφίστανται. Μίλησα για ψήγματα παλαιότερων τάξεων που επιβιώνουν κατά τόπους και σαν παράδειγμα ανάφερα το συγκεκριμένο.
Ὅ,τι ἐννοεῖ ὁ καθένας κι ὅ,τι (δια)φαίνεται...
Ο.Κ. ἄσχετο μέ τό θέμα.

Τοπική προκατάληψη για τον Πατριαρχικό Ναό μπορείτε να πείτε ότι έχω, αφού θεωρώ πως εκεί διαμορφώθηκε και εφαρμόζεται το τυπικό και, λόγω του ότι προσπαθούν να τηρούν απαρεγκλίτως αυτά που παρέλαβαν, είναι θεματοφύλακας μια παράδοσης.
Ο.Κ. καί πάλι. Ἐδῶ τό θέμα εἶναι ἔκδοση Ἀποστολικῆς Διακονίας, ἐκδοτικοῦ ὀργανισμοῦ τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἐγκρίσει τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Δέν ἔχει σχέση μέ τό Πατριαρχεῖο. Ὅσοι δέν ἔχουν σχέση μέ τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος νά μή γράφουν...

 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
ουκ οιδα τον άνθρωπον ..συμμετέχει στο ψαλτολόγιο;;;:p
Δεν το γνωρίζω. Εσύ τον έβαλες στην κουβέντα και δεν μπορώ ακόμη να καταλάβω το γιατί...
Α , γεια σου . Εδώ βρίσκεις το θάρρος και απαντάς και εύγε .
Την άλλη φορά θα μου πεις και για την 25 Μαρτίου που ρώτησα..
Δεν απάντησα γιατί σε πιάνω. Τον Ευαγγελισμό δε γιορτάζουμε εκκλησιαστικά; Είπε ποτέ κανείς κάτι διαφορετικό;
Ποιος το κρίνει αυτό ; Εσύ ; Και που είδες να επιβάλονται με το ζόρι ;
Τι να κάνει η εκκλησία ; Εκδίδει τυπικό , εγκόλπια, εγκυκλίους (π.χ. για την θέση του εωθινού ευαγγελίου )και τα εφαρμόζει όποιος θέλει και κατά το δοκούν . Και έρχονται κάποιοι - μεταξύ αυτών και συ φίλε Ιωάννη , αυτούς που τα εφαρμόζουν να τους βγάλουν και "αιρετικούς"...
Δε νομίζω να έβγαλα κανέναν αιρετικό... Αν το πας εκεί, όμως, το θέμα, θα βγάλουμε αιρετικό και το Φανάρι που δεν υπήκουσε στην Εκκλησία της Ελλάδος. Είναι δηλαδή κακό που θέλουμε να εφαρμόζουμε μια παράδοση συγκεκριμένη;
χμ...γιατί να δικαιώνομαι πάντα;;:cool:
Από το πρώτο μου μήνυμα είπα ξεκάθαρα ότι δεν το χρησιμοποιώ, ότι δεν έχω κανένα εγκόλπιο στο σπίτι και ότι γράφω από μνήμης. Είχα πολλούς ενδοιασμούς για το αν έπρεπε να κοινοποιήσω τη γνώμη μου και αναφέρθηκα σε σημεία που με ξένισαν. Αν κάτι από αυτά που έγραψα είναι ανακριβές, θα χαρώ να μου το υποδείξεις, να το μάθω κι εγώ. Η ειρωνία σου και η όλη επίθεσή σου στη θέση μου με ξαφνιάζει απίστευτα και δεν τη βρίσκω δικαιολογημένη.
Λοιπόν πάνω σ αυτό άκου και μιά συμβουλή .
Όπου να ναι θα κυκλοφορήσει από την Αποστολική διακονία το καινούριο αναθεωρημένο και διορθωμένο Τριώδιο από τον π.Κων/νο Παπαγιάννη .
Μην το αγοράσετε! Ανατυπώστε τα παλιά , δέστε τα με ένα συρματόσχοινο ,κλείστε και τις πόρτες και τα παράθυρα για να μην σας φύγει η "παράδοση¨"...
Ικανόν εστί...
Δηλαδή θα μας βγάλεις εσύ τώρα γραφικούς... Ε, όχι, δε θέλουμε να αλλάξουμε τα λειτουργικά κείμενα που χρησιμοποιούμε! Είναι κακό αυτό; Ένα σωρό εκδότες έβγαζαν και βγάζουν τα παλαιά λειτουργικά κείμενα. Άλλωστε, το βιβλίο της εκκλησίας αλλάζει όταν φθείρεται και τα δικά μας είναι φρεσκοδερματόδετα. Σε χωριά βλέπεις ακόμη εκδόσεις του 19ου αιώνος... Θα πρέπει όλοι να τα αλλάζουμε κάθε φορά που η Αποστολική Διακονία θέλει να τα αναθεωρήσει; Αρχαία κείμενα δεν είναι; Ή δεν έχει βάση το περί επεμβάσεων - προσθηκών στα Μηναία από το οποίο πήρες αφορμή για τη «συμβουλή» σου; Η συγκεκριμένη ειρωνία είναι πέρα για πέρα αβάσιμη, τη στιγμή που τα κείμενα είναι τα ίδια εδώ και αιώνες, όπου βέβαια δεν είχαν οι άνθρωποι ανάγκη να τα αλλάξουν, πλην φυσικά μιας επικαιροποίησης που έκανε ο Βαρθολομαίος το 19ο αι.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Αν και δεν έχω σχέση με την Εκκλησία της Ελλάδος :rolleyes:
Μία ακόμη αλλαγή στο νέο Ελκόπλιο, είναι ο χωρισμός των προτάσεων στον προοιμιακό ψαλμό σε κάποιο σημείο που δεν θυμάμαι ακριβώς... :eek:. Αυτό που θυμάμαι όμως, είναι ότι ακόμη και σε διάφορες εκδόσεις του Ωρολόγιου δεν έχω δει τον ψαλμό με αυτή την αλλαγή.

Τελικά βρήκα το σημείο του Προοιμιακού ψαλμού όπου στο Νέο Εγκόλπιο αλλάζει η στίξη. Στο Ωρολόγιο της Αποστολικής Διακονίας (έκδ. ΙΒ΄ 1995) αναγράφει:

Ὁ ἐξανατέλλων χόρτον τοῖς κτήνεσι, καὶ χλόην τῇ δουλείᾳ τῶν ἀνθρώπων.
Τοῦ ἐξαγαγεῖν ἄρτον ἐκ τῆς γῆς καὶ οἶνος εὐφραίνει καρδίαν ἀνθρώπου.
Τοῦ ἱλαρῦναι πρόσωπον ἐν ἐλαίῳ καὶ ἄρτος καρδίαν ἀνθρώπου στηρίζει.


Στο Νέο Εγκόλπιο:

Ὁ ἐξανατέλλων χόρτον τοῖς κτήνεσι, καὶ χλόην τῇ δουλείᾳ τῶν ἀνθρώπων,τοῦ ἐξαγαγεῖν ἄρτον ἐκ τῆς γῆς.
Καὶ οἶνος εὐφραίνει καρδίαν ἀνθρώπου, τοῦ ἱλαρῦναι πρόσωπον ἐν ἐλαίῳ· καὶ ἄρτος καρδίαν ἀνθρώπου στηρίζει.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Ο.Κ. καί πάλι. Ἐδῶ τό θέμα εἶναι ἔκδοση Ἀποστολικῆς Διακονίας, ἐκδοτικοῦ ὀργανισμοῦ τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἐγκρίσει τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Δέν ἔχει σχέση μέ τό Πατριαρχεῖο. Ὅσοι δέν ἔχουν σχέση μέ τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος νά μή γράφουν...

Μα, πάτερ, στην Ι. Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος υπαγόμαστε κι εμείς. Από πότε, όμως, υπάρχει διαφορά στο τυπικό της λατρείας μεταξύ Πατριαρχείου και Εκκλησίας της Ελλάδος; Από παλιά οι εκδόσεις της Αποστολικής Διακονίας είχαν αναφορά στις εκδόσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου ή της Βενετίας. Τυπικό Βιολάκη εφαρμόζεται και στην Εκκλησία της Ελλάδος. Διαφοροποίηση επίσημη στην εφαρμοζόμενη τάξη, μέχρι σήμερα τουλάχιστον δεν υπήρχε.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Αν και δεν έχω σχέση με την Εκκλησία της Ελλάδος :rolleyes:


Τελικά βρήκα το σημείο του Προοιμιακού ψαλμού όπου στο Νέο Εγκόλπιο αλλάζει η στίξη. Στο Ωρολόγιο της Αποστολικής Διακονίας (έκδ. ΙΒ΄ 1995) αναγράφει:

Ὁ ἐξανατέλλων χόρτον τοῖς κτήνεσι, καὶ χλόην τῇ δουλείᾳ τῶν ἀνθρώπων.
Τοῦ ἐξαγαγεῖν ἄρτον ἐκ τῆς γῆς καὶ οἶνος εὐφραίνει καρδίαν ἀνθρώπου.
Τοῦ ἱλαρῦναι πρόσωπον ἐν ἐλαίῳ καὶ ἄρτος καρδίαν ἀνθρώπου στηρίζει.


Στο Νέο Εγκόλπιο:

Ὁ ἐξανατέλλων χόρτον τοῖς κτήνεσι, καὶ χλόην τῇ δουλείᾳ τῶν ἀνθρώπων,τοῦ ἐξαγαγεῖν ἄρτον ἐκ τῆς γῆς.
Καὶ οἶνος εὐφραίνει καρδίαν ἀνθρώπου, τοῦ ἱλαρῦναι πρόσωπον ἐν ἐλαίῳ· καὶ ἄρτος καρδίαν ἀνθρώπου στηρίζει.
Ναι, σωστή η παρατήρησή σου. Έτσι βγάζει, όμως, νόημα, ενώ αλλιώς κόβεται το νόημα στη μέση. Προφανώς επειδή αλλάζει η αρίθμηση του βιβλικού στίχου θα μπήκε η τελεία.
 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
Πρόκειται για το γνωστό θέμα της ποιητικής ισορροπίας, η οποία δημιουργεί ακαταληψία.
Ορθώς έχει χωριστεί ο ψαλμός και στην Μεγ. Εβδομάδα της Αποστολικής Διακονίας από τον ίδιο επιμελητή, ορθώς είναι χωρισμένος και σε κριτικές εκδόσεις, όπως και και σε ερμηνείες του ίδιου βιβλίου (π.χ. του Αθ. Δεληκωστοπούλου).
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Μα, πάτερ, στην Ι. Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος υπαγόμαστε κι εμείς. Από πότε, όμως, υπάρχει διαφορά στο τυπικό της λατρείας μεταξύ Πατριαρχείου και Εκκλησίας της Ελλάδος; Από παλιά οι εκδόσεις της Αποστολικής Διακονίας είχαν αναφορά στις εκδόσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου ή της Βενετίας. Τυπικό Βιολάκη εφαρμόζεται και στην Εκκλησία της Ελλάδος. Διαφοροποίηση επίσημη στην εφαρμοζόμενη τάξη, μέχρι σήμερα τουλάχιστον δεν υπήρχε.
Γνωρίζεις ὅτι μέ Ἀποφάσεις τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἔχουμε κάποιες διαφοροποιήσεις, ὅπως ἡ ἀπό 10ετίας «Ἐπαναφορά τῆς Τάξεως τοῦ Ἑωθινοῦ Εὐαγγελίου εἰς τήν κανονικήν αὐτοῦ θέσιν», κάτι πού ἐφαρμόζει τό νέον Ἐγκόλπιον.
Τό παλαιόν ἀντιθέτως ἀπό τοῦ 1961 ἔχει εἰσαγάγει καινοφανῆ ἀντίφωνα -μίξη στίχων τῶν τυπικῶν μέ τά ἐφύμνια τῶν ἀντιφώνων, κάτι πού δέν ὑπάρχει στό Τυπικό Βιολάκη οὔτε ἐφαρμόσθηκε ποτέ στόν Πατριαρχικό Ναό.

Γιάννη, αὐτά εἶναι χιλιοειπωμένα, ἄς μείνουμε στό θέμα, ἐπί τοῦ ὁποίου ἔγραψες ἐσύ καί ἄλλοι ἀρκετά στά προηγούμενα.


 
Δεν το γνωρίζω. .
Είσαι σίγουρος ;;;
..λίγο ειλικρίνεια δεν βλάπτει ...:cool: (μεταξύ κατεργαρέων .....να ....εδώ το χω αλλά δεν μου βγαίνει ...που λένε...)

Δεν απάντησα γιατί σε πιάνω. Τον Ευαγγελισμό δε γιορτάζουμε εκκλησιαστικά; Είπε ποτέ κανείς κάτι διαφορετικό;
με πιάνεις, με πιάνεις....και τι άλλο ο έ ο ...και τι άλλο ;
για θυμήσου που σ έντυνε τσολιαδάκι η μαμά ;;
Μα δεν ντρεπόμαστε; Να μην τολμάμε να πούμε τα αυτονόητα ;:mad:

Η ειρωνία σου και η όλη επίθεσή σου στη θέση μου με ξαφνιάζει απίστευτα και δεν τη βρίσκω δικαιολογημένη.
ομολογώ και γω ξαφνιάστηκα με την "εμπάθειά σου" στο σύγγραμμα και τον συγγραφέα...



Δηλαδή θα μας βγάλεις εσύ τώρα γραφικούς...
...μόνος σου και με τα γραφόμενά σου βγαίνεις στο περιθώριο και καταντάς γραφικός ..
 

Johnpaz

Ιωάννης Πάζιος
Παρακολουθώ με μεγάλη προσοχή τον διάλογο που λαμβάνει χώρα τις τελευταίες ημέρες σχετικά με τον νέο εγκόλπιο. Ειλικρινά όμως διερωτώμαι ποιο συμπέρασμα αποκομίζει κάποιος που διαβάζει την αντιπαράθεση αυτή η οποία ενίοτε γίνεται και προσβλητική έναντι του επιμελητού του βιβλίου που χωρίς αμφιβολία είναι ίσως ο σπουδαιότερος μετά τον Φουντούλη εν ζωή λειτουργιολόγος στην Εκκλησία μας.
Και βεβαίως αυτός μεν καμία ανάγκη υπεράσπισης δεν έχει διότι τον υπερασπίζεται το ίδιο το πλούσιο και αξεπέραστο έργο του. Από το γεγονός όμως ότι η συζήτηση ξεφεύγει από το εγκόλπιο και συχνότατα άπτεται γενικότερων θεμάτων της λατρείας της Εκκλησίας, διαφαίνεται ότι κάποιοι έχουν στο νου τους μια στρεβλή εικόνα για το τι είναι παράδοση και το τι πρέπει να διορθώνεται και τι όχι. Ταπεινή μου γνώμη είναι ότι από τη συζήτηση γίνεται αμέσως αντιληπτός, για μια ακόμη φορά, ο λόγος για τον οποίο η λειτουργική μας ζωή τείνει να παραμένει προσκολλημένη σε μια πρόδηλη στατικότατα, σε αυτό που ο καθηγητής Π. Βασιλειάδης ονομάζει «επαρχιωτισμό».
Εκδόθηκε το αναθεωρημένο εγκόλπιο, το επίσημο και με την έγκριση της ιεράς Συνόδου λειτουργικό βιβλίο, όπως άλλωστε έχουν εκδοθεί τόσα και τόσα σπουδαία έργα λειτουργικά όπως οι Απαντήσεις σε Λειτουργικές Απορίες του Φουντούλη. Αντί λοιπόν να εντρυφήσουμε σε αυτά, που αποτελούν αποτελέσματα μελέτης, γνώσης και πολυετούς έρευνας, παίρνουμε το παλιό εγκόλπιο που ο ίδιος ο Φουντούλης είχε ονομάσει ως ένα από τα χειρότερα σε ποιότητα λειτουργικά βιβλία και το φωτοτυπούμε και το δένουμε για να μην το χάσουμε τόσο σπουδαίο που είναι. Μας φταίει η αναθεωρημένη Μεγάλη Εβδομάδα, μας φταίει το αναθεωρημένο Ιερατικό, το αναθεωρημένο Τριώδιο που θα βγει. «Δεν τα λένε καλά αυτά, είναι νεόκοπα, δεν σέβονται την παράδοση». Και όλα αυτά γιατί μένουμε προσκολλημένοι σε όσα μας έμαθαν γιατί απλώς έτσι τα παραλάβαμε, και γι αυτό τα ονομάζουμε «παράδοση». Η γνωστή Σχολή που διαρρηγνύει τα ιμάτια της κραυγάζοντας ότι «έτσι είναι επειδή έτσι τα παραλάβαμε».
Γνώση και μελέτη χρειάζεται, κύριοι, σε όλους μας. Αντί λοιπόν να επιτιθέμεθα σε κάτι που δεν γνωρίζουμε και δεν έχουμε διαβάσει, προφανώς γιατί δεν μας απασχόλησε εδώ και οκτώ χρόνια που υπάρχει, ας καθίσουμε ταπεινά να μάθουμε κατ’ αρχήν τι είναι «παράδοση». Και τα υπόλοιπα με λίγο ζήλο θα έρθουν μόνα τους.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Είσαι σίγουρος ;;;
..λίγο ειλικρίνεια δεν βλάπτει ...:cool: (μεταξύ κατεργαρέων .....να ....εδώ το χω αλλά δεν μου βγαίνει ...που λένε...)
Αν γράφει ανωνύμως, οφείλω να σεβαστώ την ανωνυμία του κι εσύ να τον αναζητήσεις δι άλλης οδού αν θέλετε να μιλήσετε. Συντηρεί άλλωστε και κάποια ιστοσελίδα που έχει τα στοιχεία του.
με πιάνεις, με πιάνεις....και τι άλλο ο έ ο ...και τι άλλο ;
για θυμήσου που σ έντυνε τσολιαδάκι η μαμά ;;
Μα δεν ντρεπόμαστε; Να μην τολμάμε να πούμε τα αυτονόητα ;:mad:
Τα οποία ποια είναι; Τι περίμενες, το Οικουμενικό κέντρο της Ορθοδοξίας να κάνει εθνικές Δοξολογίες και τα τοιαύτα;
ομολογώ και γω ξαφνιάστηκα με την "εμπάθειά σου" στο σύγγραμμα και τον συγγραφέα...
Εμπάθεια; Γιατί; Είπα τα σημεία που δε με αναπαύουν. Εσύ χύμηξες να με φας που εξέφρασα αντίθεση.
...μόνος σου και με τα γραφόμενά σου βγαίνεις στο περιθώριο και καταντάς γραφικός ..
Δε νομίζω να σε προσέβαλα. Προς το παρόν καμία απάντηση δεν πήρα επί της ουσίας...
 
Αν γράφει ανωνύμως, οφείλω να σεβαστώ την ανωνυμία του κι εσύ να τον αναζητήσεις δι άλλης οδού αν θέλετε να μιλήσετε. Συντηρεί άλλωστε και κάποια ιστοσελίδα που έχει τα στοιχεία του.

Τα οποία ποια είναι; Τι περίμενες, το Οικουμενικό κέντρο της Ορθοδοξίας να κάνει εθνικές Δοξολογίες και τα τοιαύτα;

Εμπάθεια; Γιατί; Είπα τα σημεία που δε με αναπαύουν. Εσύ χύμηξες να με φας που εξέφρασα αντίθεση.

Δε νομίζω να σε προσέβαλα. Προς το παρόν καμία απάντηση δεν πήρα επί της ουσίας...
Αγαπητε Ιωαννη.
Δεν επιθυμω επικοινωνια με κανεναν .
Εξ αλλου εχω το θαρρος της γνωμης και εκφραζομαι επωνυμα ,οπως και συ .
Τα αυτονοητα για μενα ,ειναι αυτονοητα.
Εθνικες δοξολογίες ...και τα τοιαύτα...όπως γραφεις.
Ειμαι ορθόδοξος, ειμαι και Ελληνας ,τυγχανει να ειμαι και αξιωματικός του Ελληνικου στρατου και στο κεφαλι μου φοράω μπερέ με το εθνοσημο.
Δεν έχω ανάγκη απο....φέσια... Για αυτο δεν με ενδιαφερει και τα γραφω χυμα και τσουβαλάτα και σε οποιον αρέσει.
Εμπάθεια δεν εχω .
Ιδιαιτερα στο προσωπο σου .
Γνωριστηκαμε και απο κοντα και μου εισαι λιαν συμπαθης.
Απλα οι γνωμες μας στα συγκεκριμενα θεματα ειναι εκ διαμετρου αντιθετες .
Σε αλλα οπως ξερεις συμφωνουμε.
Δεν σηκωθηκα μια ωραια πρωία , μην εχοντας τι να κανω και ειπα ....δεν την πεφτω στον Μπουλμπουτζη;...
Επι της ουσιας, αν ψαξεις ,το ψαλτολογιο βριθει απαντησεων.
Με εκτιμηση.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Αγαπητε Ιωαννη.
Δεν επιθυμω επικοινωνια με κανεναν .
Εξ αλλου εχω το θαρρος της γνωμης και εκφραζομαι επωνυμα ,οπως και συ .
Τα αυτονοητα για μενα ,ειναι αυτονοητα.
Εθνικες δοξολογίες ...και τα τοιαύτα...όπως γραφεις.
Ειμαι ορθόδοξος, ειμαι και Ελληνας ,τυγχανει να ειμαι και αξιωματικός του Ελληνικου στρατου και στο κεφαλι μου φοράω μπερέ με το εθνοσημο.
Δεν έχω ανάγκη απο....φέσια... Για αυτο δεν με ενδιαφερει και τα γραφω χυμα και τσουβαλάτα και σε οποιον αρέσει.
Δοξολογία για την Ελληνική Επανάσταση μέσα στην Τουρκία... Πώς θα σου φαινόταν αν έκαναν αντίστοιχα πράγματα οι εδώ μειωνότητες; Αλλά δεν είναι αυτό μόνο το θέμα. Το Πατριαρχείο είναι Οικουμενικό.
Εμπάθεια δεν εχω .
Ιδιαιτερα στο προσωπο σου .
Γνωριστηκαμε και απο κοντα και μου εισαι λιαν συμπαθης.
Γι' αυτό και με ξαφνιάζει η έντονη αντίδρασή σου.
Απλα οι γνωμες μας στα συγκεκριμενα θεματα ειναι εκ διαμετρου αντιθετες .
Σε αλλα οπως ξερεις συμφωνουμε.
Ναι, αλλά καλό είναι σεβόμαστε και τη γνώμη του άλλου, άσχετα αν δεν την αποδεχόμαστε.
Δεν σηκωθηκα μια ωραια πρωία , μην εχοντας τι να κανω και ειπα ....δεν την πεφτω στον Μπουλμπουτζη;...
Επι της ουσιας, αν ψαξεις ,το ψαλτολογιο βριθει απαντησεων.
Με εκτιμηση.
Το έχω κοιτάξει στα θέματα που έθιξα, δεν έλαβα όμως εις βάθος απαντήσεις. Αλλοίμονο, κανένας δε σηκώνεται με τέτοιες προθέσεις... Ας το κλείσουμε εδώ το θέμα!
 
Top