{{Την θεολογική βάση του προβλήματος μας την δίνει ο ίδιος ο Απόστολος Παύλος σε δύο χωρία των επιστολών του και συγκεκριμένα:
α. (Α’ Κορ. 14, 34-35): "Ως εν πάσαις ταις εκκλησίαις των αγίων, αι γυναίκες υμών εν ταις εκκλησίαις σιγάτωσαν· ου γαρ επιτέτραπται αυταίς λαλείν. αλλ’ υποτάσσεσθαι, καθώς και ο νόμος λέγει. ει δε τι μαθείν θέλουσιν, εν οίκω τους ιδίους άνδρας επερωτάτωσαν· αισχρόν γαρ εστι γυναιξίν εν εκκλησία λαλείν. η αφ’ υμών ο λόγος του Θεού εξήλθεν, η εις υμάς μόνους κατήντησεν;" και
β. (Α’ Τιμ. 2, 12-15): "Γυνή εν ησυχία μανθανέτω εν πάση υποταγή· γυναικί δε διδάσκειν ουκ επιτρέπω, ουδέ αυθεντείν ανδρός, αλλ' είναι εν ησυχία. Αδάμ γαρ πρώτος επλάσθη, είτα Εύα· και Αδάμ ουκ ηπατήθη, η δε γυνή απατηθείσα εν παραβάσει γέγονε· σωθήσεται δε δια της τεκνογονίας, εάν μείνωσιν εν πίστει και αγάπη και αγιασμώ μετά σωφροσύνης." }}
-----------------------
Χαίρετε. Παρακολουθώ με πολύ ενδιαφέρον τα περί γυναικείας ψαλτικής στο Ιερόν Αναλόγιον.
Τα παραπάνω παραθέματα , -γνωστά -, από κάποιο μέλος σε άλλη ομάδα συναφών αναρτήσεων.
Θα ήθελα να απαντήσω πολύ σύντομα.
Η Εκκλησία που εορτάζει σήμερα ως Ουρανός πολύφωτος, έχει μια ιστορική πορεία εκτός των άλλων. Αυτό ας το κρατάμε πάντα ως γεγονός όταν θέλουμε να επιχειρηματολογήσουμε .
Όσον αφορά στα παραπάνω, ένα μόνο από αρκετά να θυμίσω, ότι ο μέγας υμνογράφος και δάσκαλος της Εκκλησίας άγιος Εφραίμ ο Σύρος, είχε συγκροτήσει πολυμελή χορό ψαλτριών και είχε αναλάβει τη μουσική τους παιδεία σε ας πούμε "εργαστήρια μουσικά " της εποχής του.
Η Εκκλησία λειτουργεί ως Σώμα της ενότητος της πίστεως μέσα στην ιστορική της διαδρομή. Και αυτό το ήξερε πολύ καλά πρώτος ο Απόστολος.
Χρόνια πολλά για την ημέρα .
Yasemin C.