Ταμπέλες!

Status
Not open for further replies.
P

PANROUST

Guest
Μια που το θέμα αυτό είναι δημοφιλές και το διαβάζουν πολύ,θέλω να ρωτήσω κάτι.Που να αγοράσω ένα ράσο φτηνό; :D
 
P

PANROUST

Guest
Για την ΕΛΒΥΧ το θες αγορίνα μου;:D
Δεν είμαι άξιος για την ΕΛΒΥΧ.Εκεί κάνουν αναλύσεις που ούτε οι Μεγάλοι Πατριαρχικοί δεν τα ήξεραν...
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Ρουστέμης Παναγιώτης;117442 said:
Δεν είμαι άξιος για την ΕΛΒΥΧ.Εκεί κάνουν αναλύσεις που ούτε οι Μεγάλοι Πατριαρχικοί δεν τα ήξεραν...

Τοτε;...Γιατι το θελεις;... Θα κολησεις καμια ταμπελα επανω;,,,,
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
Θέλετε να διοργανώσουμε ποδοσφαιρικό αγώνα Παραδοσιακοί - Καρραϊκοί;

Φορώντας ράσα φυσικά....
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Θέλετε να διοργανώσουμε ποδοσφαιρικό αγώνα Παραδοσιακοί - Καρραϊκοί;

Φορώντας ράσα φυσικά....

Και οι Αγιορειτες; Θα κανουν τους διαιτητες-λα'ι'σμαν;...:D
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
που είδες τα παιδιά της ΕΛΒΥΧ;;
ΑΝ ΑΝΑΦΈΡΕΣΑΙ ΣΕ ΜΈΝΑ, κάνεις μεγάλο λάθος...
ρώτησε να μάθεις αν συμμετείχα ποτέ σε κάποια χορωδία...
για να μην κουράζεσαι απο το 2004 εως το 2006 στους " Τρίκκης Μελωδοί", υπό την χοραρχία του πολύ καλού φίλου Δ. Μπαλαγεώργου.

Τα υπόλοιπα είναι επεα πτερόεντα για να μείνει κ κάτι στο τέλος, προφανώς.....

Ἡ ΕΛΒΥΧ ἀντιπροσωπεύει πράγματα ποὺ φαίνεσαι πὼς δέχεσαι κι ἐγώ ὄχι. Τὸ ἄν ἤσουν μέλος ἤ ὄχι κλπ. δὲν μ' ἀπασχολεῖ. Τὰ γραφόμενα βλέπω.

Γιὰ τὴν χορωδία ποὺ ἀναφέρεις, σὲ ἄλλο θέμα.

 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Ἡ ΕΛΒΥΧ ἀντιπροσωπεύει πράγματα ποὺ φαίνεσαι πὼς δέχεσαι κι ἐγώ ὄχι.

αρκετα πραγματα τα δεχομαι...
κ ειμαι ευχαριστημενος που γνωρισα στο Ψαλτολογιο αξιόλογους ανθρώπους που προθυμοποιήθηκαν να λύσουν απορίες μου, όταν άλλοι μιλούσαν μόνο για αυθεντίες (στην έκθεση η επίκληση στην αυθεντία δε θεωρείται ως τεκμηριωμένο επιχείρημα, αλλά σαν έλλειψη επιχειρημάτων...).
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
αρκετα πραγματα τα δεχομαι...
κ ειμαι ευχαριστημενος που γνωρισα στο Ψαλτολογιο αξιόλογους ανθρώπους που προθυμοποιήθηκαν να λύσουν απορίες μου, όταν άλλοι μιλούσαν μόνο για αυθεντίες (στην έκθεση η επίκληση στην αυθεντία δε θεωρείται ως τεκμηριωμένο επιχείρημα, αλλά σαν έλλειψη επιχειρημάτων...).

Τὸ θέμα δὲν εἶναι ἡ αὐθεντία στὸ τέλος τέλος.

Τὸ θέμα εἶναι τὸ παραγόμενο ἄκουσμα. Ὅταν διαφέρει τόσο πολύ ἀπὸ τοὺς παλαιούς, τόσο ἐξόφθαλμα, δὲν μπορῶ νὰ τὸ δεχθῶ. Ἄλλο ἡ παρέκκλιση ποὺ δὲν ἀπαγορεύει τὴν ἐπαναφορά , ἄλλο ἡ ἐσκεμμένη ἀπομάκρυνση ποὺ ἔρχεται σὲ ρήξη μὲ τὸ παρελθόν. Ἄλλο ρήξη ἄλλο συνέχεια καὶ δημιουργικὴ ἀφομοίωση.

 


Δῶστε ποπ κορν στὸ λαό ... δὲν ἔμεινε καὶ τίποτε ἄλλο νὰ ξεδίνουμε, λεφτὰ δὲν ἔχουμε, δουλειὰ δὲν θὰ 'χουμε, ἀπλήρωτοι στὸ ἀναλόγιο ὅπως πάει ... μόνο τὸ forum θὰ μείνει ... Ζήτω ὁ Κουμπαρούλης!

Αν έχουμε internet
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ;117423 said:
Ή η φωτιά που άναψα, με τούτο 'δω θα σβήσει, (ευκτέον!):D
ή σ' άλλα δάση και δρυμούς, θα πάει να συνεχίσει! (λυπηρόν):(

Καλο μηνα κ.Νικο! Θελω να σας ευχαριστησω και να σας συγχαρω για την τοσο ευστοχη τοποθετηση σας! Ομως νομιζω οτι ειναι λιγα...!!! Γιατι δε μιλαμε για τις υφεσοδιεσεις και τις ελξεις που ερχονται απο το πουθενα? Γιατι δε μιλαμε για την ισοπεδωση στο ρυθμο και στο χρονο? Γιατι δε μιλαμε για την αυξηση και κατατμηση της οκταηχιας? Γιατι δε μιλαμε για το δευτερο ηχο εκτρωμα? Γιατι δε μιλαμε για το διατονικο ηχο πλαγιο του δευτερου? Γιατι δε μιλαμε για την ασελγεια στα απηχηματα? Γιατι δε μιλαμε για τη σιγη την αδιαφορια και την υποπτη σταση της Εκκλησιας? Γιατι? Γιατι? Γιατι???
 
Last edited:

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
[Σημείωμα συντονιστή] Αγαπητοί, προτείνω να μη δοθεί συνέχεια σε αυτή την αντιπαράθεση. Για τις μουσικές διαφορές υπάρχουν ειδικές συζητήσεις σε πολλά μέρη του φόρουμ. Ευχαριστώ.
 
E

emakris

Guest
Να σας ενημερώσω ότι αυτή η αντιπαράθεση έχει επηρεάσει τόσο την ψαλτική κοινότητα, που "απαθανατίστηκε" στο λήμμα "Ελλάς - Εκκλησιαστική Μουσική" της Ορθόδοξης Εγκυκλοπαίδειας, που εκδίδει το Πατριαρχείο Μόσχας. Ο συγγραφέας (που τυγχάνει να είναι ο γράφων) προβληματίστηκε τότε (2005) για το κατά πόσο θα έπρεπε να συμπεριλάβει αυτό το ζήτημα στο κείμενό του. Όσο περνάει ο καιρός όμως, διαπιστώνω πως είναι όντως σημαντικό. Χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας και από τις δύο πλευρές, προκειμένου να γεφυρωθεί το χάσμα. Έχω άποψη (όποιος με παρακολουθεί στο Ψ. θα την έχει καταλάβει), αλλά το θέμα δεν είναι εκεί. Είναι στη νοοτροπία της συζήτησης.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Δὲν νομίζω πὼς μπορεῖ νὰ γεφυρωθεῖ. ὅταν κάποιος ἔχει «ἐπενδύσει» καὶ χτίσει ὁλόκληρη «κοσμοθεωρία» εἶναι δυνατὸ νὰ κάνει πίσω; Ἀποκλείεται.
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Καλο μηνα κ.Νικο! Θελω να σας ευχαριστησω και να σας συγχαρω για την τοσο ευστοχη τοποθετηση σας! Ομως νομιζω οτι ειναι λιγα...!!! Γιατι δε μιλαμε για τις υφεσοδιεσεις και τις ελξεις που ερχονται απο το πουθενα? Γιατι δε μιλαμε για την ισοπεδωση στο ρυθμο και στο χρονο? Γιατι δε μιλαμε για την αυξηση και κατατμηση της οκταηχιας? Γιατι δε μιλαμε για το δευτερο ηχο εκτρωμα? Γιατι δε μιλαμε για το διατονικο ηχο πλαγιο του δευτερου? Γιατι δε μιλαμε για την ασελγεια στα απηχηματα? Γιατι δε μιλαμε για τη σιγη την αδιαφορια και την
υποπτη σταση της Εκκλησιας
? Γιατι? Γιατι? Γιατι???

Το κοκκινο εχει αναψει προ πολλου , ηχητικο σημα alarm ακουγεται και καποιοι το παιζουν :cool: !
 
P

PANROUST

Guest
Χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας και από τις δύο πλευρές, προκειμένου να γεφυρωθεί το χάσμα. Έχω άποψη (όποιος με παρακολουθεί στο Ψ. θα την έχει καταλάβει), αλλά το θέμα δεν είναι εκεί. Είναι στη νοοτροπία της συζήτησης.
Για να καταλάβω καλά κ.Μακρή.Για να λυθεί το μουσικολογικό πρόβλημα πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία της συζήτησης και από τις δύο μεριές που κάνουμε τώρα και γενικός;Επειδή το θέμα εδώ τώρα που γράφουμε είναι ακόμα μια φορά για την " σχολές Καρά και Πατριαρχείο ή Αθήνα κτλ.",μπορείτε να μου απαντήσετε πια είναι τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα μεταξύ αυτών των δύο "σχολών-ομάδων" ως προς την συζήτηση που κάνουν μεταξύ τους(ερωτήσεις απαντήσεις) για το μουσικολογικό;Δεν ξέρω αν με καταλάβατε την ερώτηση που σας έκανα...
Παλιά ήμουν σε ένα γάμο στον Αγ.Δημήτριο του Λουμπαδιάρη στην χορωδία.Η χορωδία καμία σχέση με την σχολή Καρά.Εκεί έτυχε να είναι ένα παιδί από την σχολή Καρά (δεν θυμάμαι καλά μάλλον καλεσμένος των νεόνιμφων).Στο τέλος του γάμου έγινε μία συζήττηση μεταξύ του παιδιού αυτού με έναν από την χορωδία και έτυχε να είμαι δίπλα για να την ακούσω την συζήτηση αλλά όχι από την αρχή.Το μόνο που θυμάμαι καλά και ήταν από τα πρώτα που μου έκανε να έχω κακή εντύπωση για την σχολή Καρά,ήταν να ακούσω από το παιδί αυτό(γύρο στα 25χρονών να ήταν τότες),να λέει στον μεγαλύτερό του (γύρο στα 60 και γνωστός ψάλτης και καλός),ότι εμείς από εσάς είμαστε πιο διαβασμένη...που αυτός ο ψάλτης είχε περάσει από μεγάλους δασκάλους χορωδιές και και και...
Μετά από αυτό που άκουσα είπα οκ,κάποιος από εμάς είναι το ψόνιο είναι ιδιότροπος και φανατικός.Αλλά μέχρι τώρα δεν μου έχει λυθεί η απορία αυτή.Όντως πρέπει να αλλάξει κάτι μέσα στις συζητήσεις που γίνονται στο θέμα αυτό.
 
Last edited:
E

emakris

Guest
Ρουστέμης Παναγιώτης;117528 said:
Παλιά ήμουν σε ένα γάμο στον Αγ.Δημήτριο του Λουμπαδιάρη στην χορωδία.Η χορωδία καμία σχέση με την σχολή Καρά.Εκεί έτυχε να είναι ένα παιδί από την σχολή Καρά (δεν θυμάμαι καλά μάλλον καλεσμένος των νεόνιμφων).Στο τέλος του γάμου έγινε μία συζήττηση μεταξύ του παιδιού αυτού με έναν από την χορωδία και έτυχε να είμαι δίπλα για να την ακούσω την συζήτηση αλλά όχι από την αρχή.Το μόνο που θυμάμαι καλά και ήταν από τα πρώτα που μου έκανε να έχω κακή εντύπωση για την σχολή Καρά,ήταν να ακούσω από το παιδί αυτό(γύρο στα 25χρονών να ήταν τότες),να λέει στον μεγαλύτερό του (γύρο στα 60 και γνωστός ψάλτης και καλός),ότι εμείς από εσάς είμαστε πιο διαβασμένη...που αυτός ο ψάλτης είχε περάσει από μεγάλους δασκάλους χορωδιές και και και...
Μετά από αυτό που άκουσα είπα οκ,κάποιος από εμάς είναι το ψόνιο είναι ιδιότροπος και φανατικός.Αλλά μέχρι τώρα δεν μου έχει λυθεί η απορία αυτή.

Αυτό είναι όντως ένα από τα μεγάλα μειονεκτήματα που συναντά κανείς σε ένα ποσοστό των προερχόμενων άμεσα ή έμμεσα από τη σχολή Καρά (συνήθως στους πιο μαχητικούς). Υπάρχει όντως έπαρση. Εγώ μάλιστα καθυβρίστηκα εδώ μέσα από κάποιον, επειδή είπα κάτι που ερμηνεύτηκε (εσφαλμένα κιόλας) ως αρνητικό για τον Αγγελόπουλο!
Για να είμαστε ακριβοδίκαιοι, όμως, το αντίστοιχο μειονέκτημα σε ένα ποσοστό, επίσης, των ανηκόντων στην αντίπερα όχθη, είναι ότι απορρίπτουν εκ των προτέρων οποιαδήποτε μουσικολογική-ιστορική-παλαιογραφική διερεύνηση, ως δήθεν συμπορευόμενη με τη σχολή Καρά! Δεν μπορούμε, όμως, να καταργήσουμε την έρευνα. Αρκεί αυτή να γίνεται "ακομμάτιστα". Υπάρχει τέτοιου είδους έρευνα στην Ελλάδα; Υπάρχει, αλλά συνήθως δεν αγγίζει τα φλέγοντα μουσικά ζητήματα. Καιρός να βγει μια νέα γενιά ερευνητών (υπάρχουν ήδη μερικοί, όπως ο Γιάννης ο Αρβανίτης), που θα μπουν στην ουσία του θέματος και θα βάλουν τα πράγματα στη θέση τους.
Οι παρατηρήσεις αυτές δεν εξαντλούν το θέμα. Εφόσον όμως ρωτήθηκα, απαντώ.
 
Last edited:

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Δηλαδή αν ανέβει ολόκληρη εργασία η οποία περιέχει πληθώρα δειγμάτων ψαλτών να εκτελούν αυτά που ειρωνεύεστε στο συνημμένο τι θα πρέπει να υποθέσουμε? ότι όλοι αυτοί μαθήτευσαν στον μακαρίτη? (μη γένοιτο!) Αλλά τι?
Πέρα από κάποια σημεία στα οποία συμφωνώ ως προς την υπερβολή τους, το συνημμένο είναι ένα "καλοφτιαγμένο" ανάλογο κάποιων άλλων "πραγματειών" που κυκλοφορούν...
Προσωπικά με εκφράζει η άποψη του κ.Μακρή...
 
Status
Not open for further replies.
Top