Σύντομη Δοξολογία Β' Ήχου Πέτρου Λαμπαδαρίου

P

ptz

Guest
#1
[Σημείωμα συντονιστή (ΔΚ)] Μεταφέρθηκε μαζί με επόμενα μηνύματα από το θέμα Οι σύντομες [κατ'ήχον] Δοξολογίες Πέτρου Λαμπαδαρίου

Επισυνάπτω τον δεύτερο ήχο. Πρόσθεσα στην επισύναψη του προηγούμενου μηνύματός μου και το "σήμερον σωτηρία" που είχα παραλήψει, το οποίο φυσικά θα δακτυλογραφηθεί και στους υπόλοιπους ήχους.
-Αγαπητέ Χρήστο μία ιδέα-πρόταση καινοτομίας στην συγκεκριμένη Δοξολογία.
-Βάσει της κοινής λογικής,αλλά και εκ της εμπειρίας από την αντίστοιχη αργή του Ιακώβου σε Β ηχο[για την οποία μακρά και γόνιμη κουβέντα
έγινε],πιστεύω πως ο Πέτρος δεν θα έγραφε δύο δοξολογίες σε σκληρό χρώμα εκ του ΠΑ.Στην γραφή του,διαστήματα Β ήχου[μαλακού χρώματος] θα ήθελε για την συγκεκριμένη,αλλά οι εξηγητές για τους γνωστούς όπως και με την αργή ή τα χερουβικά του Β ήχου-λόγους την μετέγραψαν εκ του ΠΑ.Γίνεται με τα ίδια στοιχεία που την κατέγραψες να αλλάξεις την τονικότητα εκ του ΒΟΥ μαλακού χρώματος και με αντίστοιχη αποκατάσταση των μαρτυριών?Δηλαδή σαφώς να λέμε εκ του ΒΟΥ ως ΔΙ μαλακού,κάτι σαν του Καββάδα.Στέκει θεωρητικά,ορθογραφικά κλπ?Ας λάβουν θέση και άλλοι επαϊοντες.Π.ΤΖ
 
Last edited by a moderator:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#2
ΠΑΝ.ΤΖΑΝΑΚΟΣ;63902 said:
Γίνεται με τα ίδια στοιχεία που την κατέγραψες να αλλάξεις την τονικότητα εκ του ΒΟΥ μαλακού χρώματος και με αντίστοιχη αποκατάσταση των μαρτυριών?Δηλαδή σαφώς να λέμε εκ του ΒΟΥ ως ΔΙ μαλακού,κάτι σαν του Καββάδα.Στέκει θεωρητικά,ορθογραφικά κλπ?Ας λάβουν θέση και άλλοι επαϊοντες.Π.ΤΖ
Ορθογραφικά δεν υπάρχει πρόβλημα και ο Μελωδός τις αλλαγές τονικότητας και κλίμακας τις έχει "ψωμοτύρι". Με τις λίγες μου γνώσεις πιστεύω ότι στέκει θεωρητικά. Ας μας γράψουν και οι ειδήμονες τις απόψεις τους για το θέμα και θα την ανεβάσω.
 
P

ptz

Guest
#3
Ορθογραφικά δεν υπάρχει πρόβλημα και ο Μελωδός τις αλλαγές τονικότητας και κλίμακας τις έχει "ψωμοτύρι". Με τις λίγες μου γνώσεις πιστεύω ότι στέκει θεωρητικά. Ας μας γράψουν και οι ειδήμονες τις απόψεις τους για το θέμα και θα την ανεβάσω.
-Ωραία.Ας περιμένουμε λίγο για κάποιες γνώμες.Με ενδιαφέρουν και τους προσκαλώ οι Χάρης[αν και έβαλε ευχ.και μάλλον συμφωνεί-λάτρης γαρ των διφωνιών],Λαοσυνάκτης και ο φίλος Εμμ.Γιαννόπουλος.Οχι για ειδικό λόγο,αλλά γιατί έλαβαν γνώση του όλου θέματος από τα thanks.Διαφορετικά προχώρα.Κάτι σαν τον κυρ Ματθαίο Βατοπεδινό.Π.ΤΖ
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#4
ΠΑΝ.ΤΖΑΝΑΚΟΣ;63912 said:
-Ωραία.Ας περιμένουμε λίγο για κάποιες γνώμες.Με ενδιαφέρουν και τους προσκαλώ οι Χάρης[αν και έβαλε ευχ.και μάλλον συμφωνεί-λάτρης γαρ των διφωνιών]...Διαφορετικά προχώρα.Κάτι σαν τον κυρ Ματθαίο Βατοπεδινό.Π.ΤΖ
Η γνώμη μου είναι γνωστή νομίζω. Από ΠΑ σκληρού χρώματος όπως είναι γραμμένη, με τη σημερινή λογική είναι πιο σωστή, με την προϋπόθεση πως θα ψάλλεις μαλακά διαστήματα (ποιόητα Νεανές), αν θέλεις να είσαι κοντά στο άκουσμα που ήθελε πιθανά ο συνθέτης.

Αν θέλουμε να την γράψουμε από ΒΟΥ μαλακού χρώματος, σε κάθε περίπτωση πρέπει να είμαστε σίγουροι (πράγμα που είναι δύσκολο), ότι αυτός που θα την διαβάσει, γνωρίζει και ξέρει να εκτελεί όμοιες διφωνίες, ήτοι ΒΟΥ8,8ΓΑ12,4ΔΙ8,8ΚΕ= 30τμ.. Αλλιώς, το μάθημα θα ακουστεί λάθος, καθώς συχνά τριφωνεί (με τη σημερινή αντίληψη ΒΟΥ8ΓΑ12ΔΙ8ΚΕ= 28τμ. η 3φωνία είναι μικρή), σε γρήγορες εναλλαγές με διφωνίες.

Οπότε, αν κάτι πρέπει να θυσιάσουμε αυτό είναι οι διφωνίες έναντι των τριφωνιών. Δηλαδή, γραμμένο από ΠΑ με σκλ. χρώμα θα έχει λίγο μεγαλύτερο από αυτό που πιθανά ήθελε ο συνθέτης ΠΑ-ΓΑ, αλλά θα ακούγεται καθαρή η τριφωνία ΠΑ-ΔΙ. Ενώ από ΒΟΥ μαλ. χρώμα (με τη σημερινή λογική) και η διφωνία θα είναι μικρή (20 έναντι 21,2) και η τριφωνία λειψή (28 έναντι 30).

Εννοείται, πως άμα γνωρίζει ο ερμηνευτής να εκτελέι Όμοιες Διφωνίες είναι σωστό όπως και να το γράψεις:

Με ΠΑ σκλ. χρώματος ο ερμηνευτής βλέποντας το μάθημα Β' ήχου και γνωρίζοντας για την ποιότητα Νεανές σε αυτού του είδους τα μέλη, "προβάλλει" τις όμοιες διφωνίες όπου το μέλος διφωνεί και σκληραίνει ελαφρά με έλξη του ΓΑ προς τον ΔΙ, όπου το μέλος τριφωνεί.

Με ΒΟΥ μαλ. χρώματος ο ερμηνευτής εκτελεί κανονικά με Όμοιες Διφωνίες ΒΟΥ-ΓΑ-ΔΙ-ΚΕ, πρακτικά με κάπως χαμηλότερο ΒΟΥ, από αυτό που συνηθίζεται σήμερα και κάπως ψηλότερο ΚΕ, ώστε ΒΟΥ-ΚΕ να είναι τέλειο τετράχορδο. Εννοείται πάλι πως σε σημεία που το μέλος τριφωνεί ο ΔΙ θα έλκεται ελαφρά προς το ΚΕ κ.λ.π. Εννοείται επίσης, πως κάθε εσωθεματισμένη αντίληψη εκτέλεσης διαστημάτων κάτω από τον ΒΟΥ είναι εξ ορισμού λάθος. Και κάτω από τον ΒΟΥ οι Όμοιες Διφωνίες συνεχίζονται. Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως ο ΠΑ θα απέχει μείζονα τόνο από τον (ήδη χαμηλό ΒΟΥ), σε καμιά περίπτωση δεν θα έλκεται.

Χάρης

ΥΓ1. Χρήστο, αν θέλεις ανέβασε και τα mel αρχεία του Μελωδού, για να τα παραθέσω εκτελεσμένα από τον Μελωδό, σε διάφορες εκδοχές

ΥΓ2. Παναγιώτη, δεν μπορείς να φανταστείς, πόσο χρόνο ξοδεύω τις μέρες αυτές ,για να φτιάξω την εργασία-συγκέντρωση μηνυμάτων της δοξολογίας σε Β΄ του Ιακώβου. Να σκεφτείς πως το αρχικό αρχείο ήταν 214 σελίδες στο Word :eek:
 
Last edited:

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
#5
Δύσκολη ερώτηση.

Αφενός, υπάρχει αυτό το δεδομένο που έγραψε ο Χουρμούζιος καθώς διόρθωνε την Εισαγωγή του Χρυσάνθου.
Αφετέρου, ο Πέτρος έγραψε βέβαια δύο σύντομες δοξολογίες που σήμερα τις βλέπουμε γραμμένες σε σκληρή χρωματική, αλλά το μέλος έχει σαφώς διαφορετική εκτύλιξη στη μία και στην άλλη. Κάτι διαφορετικό ήθελε "να πει" με την μία και κάτι άλλο με την άλλη. Η του πλαγίου δευτέρου βέβαια δεν μπορεί σε καμμιά περίπτωση να ψαλεί σε μαλακή χρωματική, σε αντίθεση όμως με την του β' ήχου, ειδικά εάν την ξεκινήσουμε σε λίγο υψηλή βάση, παραλλαγίζοντας στην αρχή ΖΩ-ΖΩ-ΖΩ... Και πάλι όχι όλες οι γραμμές, καθώς κάποιες σαφώς έχουν σκληρό άκουσμα.
Το θέμα είναι ότι μας λείπει η ακουστική εμπειρία εκείνων των ετών και υπάρχει περίπτωση να κάνουμε κάτι "εργαστηριακό" από μουσικής πλευράς (γιατί κατά τα άλλα Δοξολογία θα ψάλλουμε και ο σκοπός της μελωδικής έκφρασης του κειμένου θα πρέπει να επιτευχθεί ούτως ή άλλως). Και έπειτα, θα μπορούσαμε να κάνουμε το ίδιο σε όλες τις παρόμοιες περιπτώσεις;
Στην περίπτωση της δοξολογίας του Ιακώβου έχουμε την εξήγηση και με την μία παρασήμανση και με την άλλη (από τους δύο κορυφαίους), και γνωρίζουμε ότι στην εκτέλεση των τότε μουσικών αυτό είχε διαφορά.
Αφού υπάρχει η διπλή αυτή καταγραφή, το γεγονός αυτό μας επιτρέπει να ισχυριστούμε ότι με την σημερινή γνώση μας για την εκτέλεση των δύο αυτών κλιμάκων (εδώ αφήνω απέξω την περίπτωση των όμοιων διφωνιών) μπορούμε να την ψάλλουμε και έτσι και αλλιώς (και πάλι όμως σε επιμέρους θέσεις και των δύο καταγραφών πρέπει να κάνουμε μικροεπεμβάσεις). Προσωπικά, μου αρέσει η προσέγγιση του Χουρμουζίου που, μεταξύ των άλλων, κάνει και πολύ πιο φυσιολογική την εκτέλεση της φθορικής μεταβολής στον στίχο Ευλογητός. Με την λογική αυτή θα ήταν ενδιαφέρουσα μια εκτέλεση και της δοξολογίας του Πέτρου σε μαλακή χρωματική. Απλά πρέπει να ψάξουμε λίγο για περαιτέρω στοιχεία, κυρίως από την χειρόγραφη παράδοση.
 
P

ptz

Guest
#6
-Ευχαριστίες και στους δυό σας για τις υψηλοτάτου επιπέδου απαντήσεις σας.Η καλή και χρήσιμη πλευρά του ψαλτολογίου.
-Τώρα ένα ακόμη στοιχείο-εκ της κοινής λογικής- περί του αντικειμένου.Εχει σχεδόν επικρατήσει όλοι ακόμη και οι Πατριαρχικοί να ψάλλουν-όταν ψάλλουν σύντομη-αυτή του Καββάδα[μη Πατριαρχικός με την στενή έννοια].Πιστεύω αυτό επεκράτησε επειδή διευκολύνει.Και αυτό επειδή έχει σαφή και προκαθορισμένα μαλακά χρωματικά στοιχεία και νοιώθεις ότι λές Β ήχο.Κάτι τέτοιο θα έλεγαν με την παλαιά γραφή.Γενικά είναι κάτι δύσκολο το όλον θέμα.Αξίζει όμως η προσέγγισή του.
Υγ.Φίλε Χάρη 214 σελίδες-βοήθειά μας ε?Καλά άστα για σήμερα και φτιάξε κάνα κοψίδι.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#7
Η του πλαγίου δευτέρου βέβαια δεν μπορεί σε καμμιά περίπτωση να ψαλεί σε μαλακή χρωματική, σε αντίθεση όμως με την του β' ήχου, ειδικά εάν την ξεκινήσουμε σε λίγο υψηλή βάση, παραλλαγίζοντας στην αρχή ΖΩ-ΖΩ-ΖΩ... Και πάλι όχι όλες οι γραμμές, καθώς κάποιες σαφώς έχουν σκληρό άκουσμα.
Πάντως μ᾿ αὐτὸν τὸν τρόπο τὸ ἀκουστικὸ ἀποτέλεσμα εἶναι ἄκρως ἐνδιαφέρον κι ἐπὶ τέλους θὰ ἀντικαταστήσω τὸν Καββάδα.
Ποτὲ δὲν μὲ συγκίνησε ἰδιαίτερα, ἄλλωστε.
 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
#8
Πάντως μ᾿ αὐτὸν τὸν τρόπο τὸ ἀκουστικὸ ἀποτέλεσμα εἶναι ἄκρως ἐνδιαφέρον κι ἐπὶ τέλους θὰ ἀντικαταστήσω τὸν Καββάδα.
Ποτὲ δὲν μὲ συγκίνησε ἰδιαίτερα, ἄλλωστε.
Εάν σου πω αγαπητέ μου ότι εγώ ποτέ -ναι, καλά διάβασες- δεν τον χρησιμοποίησα;
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#9
Στο Πατριαρχείο ποιά/πώς ψάλλουν σύντομη δοξολογία Β' ήχου; Του Καββάδα όπως αναφέρθηκε; (δεν ήταν σαφές).
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#10
Κάποιες σκέψεις συμπληρωματικά στα ενδιαφέροντα που έχουν προαναφερθεί.

Ένα άλλο θέμα που πιστεύω ότι προκύπτει, είναι και η μελική συμπεριφορά της δοξολογίας. Ο δεύτερος του μαλακού χρώματος, πέρα από την διαστηματική του σχέση με τις διφωνίες, έχει και στους δεσπόζοντες φθόγγους του. Δηλαδή, στον δεύτερο στιχηραρικό που βλέπουμε σήμερα, δεσπόζουν οι Δι, Βου και Ζώ, ενώ συνήθως παρατηρώ όταν ένα μέλος του δεύτερου ήχου με βάση τον Δι σκοπεύει στον πάνω Νή, τοποθετείται φθορά σκληρού χρώματος (βλ. Κύριε εκέκραξα Β΄ ήχου στο Αναστασιματάριο του Ιωάννου κ.α.).

Μήπως αυτό θα έπρεπε να μας βάλει σε σκέψεις, αν τελικά θα έπρεπε να αλλάξει η κλίμακα του μέλους που κουβεντιάζουμε; Ή μήπως θα ήταν ορθότερο να ονομάζαμε τον Πα, Δι (ή βου αν θέλετε) και στα σημεία που το μέλος τονίζει την τριφωνία να βάζαμε φθορά σκληρού χρώματος;
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#11
...στον δεύτερο στιχηραρικό που βλέπουμε σήμερα, δεσπόζουν οι Δι, Βου και Ζώ, ενώ συνήθως παρατηρώ όταν ένα μέλος του δεύτερου ήχου με βάση τον Δι σκοπεύει στον πάνω Νή, τοποθετείται φθορά σκληρού χρώματος ...
...μήπως θα ήταν ορθότερο να ονομάζαμε τον Πα, Δι (ή βου αν θέλετε) και στα σημεία που το μέλος τονίζει την τριφωνία να βάζαμε φθορά σκληρού χρώματος;
Πολύ σωστή η παρατήρησή σου Χρήστο, μάλιστα αν έπρεπε να γίνει αυτό, το ορθώτερο θα ήταν να γραφεί από ΔΙ, καθώς όπως έχω πει και αλλού, κατά τον Αγαθοκλή:
Το Νεανές στα μικροέκτατα μέλη (μικρής έκτασης) φθέγγεται εκ του ΔΙ, ενώ στα πολυέκτατα (μεγάλης έκτασης) φθέγγεται εκ του ΒΟΥ. Ακόμα, κλείνοντας την υποσημείωση αναφέρει: "τα τριφωνικά (μέλη) του Νεανες, συγγενή όντα του Νεχεανες πρέπει να φθέγγονται ως εκείνα δια του ΠΑ ΒΟΥ ΓΑ ΔΙ μεν, αλλά κατά τα διαστήματα του Νεανες", δικαιώνοντας (εμμέσως) και την εξήγηση του Γρηγορίου, καθώς το συγκεκριμένο μάθημα, πότε διφωνεί (ως ΒΟΥ-ΓΑ-ΔΙ του Νεανες) και πότε τριφωνεί (ως ΠΑ-ΒΟΥ-ΓΑ-ΔΙ) του Νεχεανες με ποιότητα πάλιν όμως Νεανες.
Έτσι, δεν υπάρχει και ανάγκη να γνωρίζει να εκτελεί ο ερμηνευτής Όμοιες Διφωνίες. Ας ψάλλει απλά μαλακά διαστήματα. Ακόμα, εξασφαλίζονται και τα διαστήματα κάτω από την βάση ΔΙ (μείζων και ελάχιστος τόνος διαδοχικά), καθώς με βάση τον ΒΟΥ με τα κατά Επιτροπήν διαστήματα επικρατεί σχετικό ...κομφούζιο.

Τώρα, θα ρωτήσει κανείς, αφού είναι Β' ήχος (άρα ποιότητα Νεανές), γιατί να εξηγήσει την δοξολογία αυτή ο Γρηγόριος εκ του ΠΑ (σκλ. χρώματος) κι όχι εκ του Δι (μαλ. χρώματος). Για μένα, η λογική της χαμηλότερης βάσης δεν στέκει, αφού το μέλος είναι "μικροέκτατο" και η παράδοση μας δείχνει ότι οι βάσεις, αναλόγως ήχου και έκτασης, "παίζουν" έως και ένα πεντάχορδο ψηλότερα πολλές φορές. Μια εξήγηση που νομίζω ταιριάζει με τον τον ευφυή και ορθολογιστικό τρόπο σκέψης του Γρηγορίου, έχω δώσει εδώ:


Ο Γρηγόριος όμως, ο οποίος έφυγε πρόωρα από το προσκήνιο, δεν γνωρίζει τίποτε άλλο για μαλακό χρώμα, παρά τις Όμοιες Διφωνίες, εκφρασμένες κατά Χρύσανθο με τα αριθμητικά 7 και 12, άρα δεν μπορεί θεωρητικά να τεκμηριώσει τέλειο τετράχορδο στον ΒΟΥ (...ούτε στον ΔΙ). Οπότε, οποιοδήποτε μάθημα μαλακού χρωματικού γένους τριφωνεί, οφείλει να καταγραφεί με κλίμακα σκληρού χρώματος (από ΠΑ). Η οποία,... όπως παρουσιάστηκε από τον Χρύσανθο, δεν ήταν και τόσο σκληρή στον ΒΟΥ (απέχει ελάχιστο τόνο από τον ΠΑ, ήτοι όσο και το ΒΟΥ-ΓΑ του μαλακού), παρά μόνον στον ΓΑ που τον ήθελε αρκετά ψηλά. Στην πράξη όμως όλοι γνώριζαν πως ο ΓΑ συχνότατα εκτελούνταν αρκετά χαμηλότερα, ειδικά σε μαθήματα με θέσεις που στέκονταν στον ΓΑ (διφωνία).
Σύμφωνα με αυτή την λογική, οι εξηγήσεις από ΔΙ μαλ. χρώματος στα σημεία που τριφωνούν σημαίνονται με τη σκλ. χρωματική φθορά, όχι για να σκληρύνουν τα διαστήματα, αλλά για να επιτευχθεί η τέλεια τριφωνία. Το αυτό ισχύει και για τις καταβάσεις στον κάτω ΝΗ, όπου σχεδόν πάντα επίσης, θα δούμε την σκλ. χρωμ. φθορά στην κορυφή του τετραχόρδου (στον ΓΑ).

Χάρης
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#12
Μία δοκιμή της δοξολογίας του Β΄ήχου του Πέτρου με διφωνίες (9-12). Το pdf περιέχει και τον ήχο (πιθανόν να μην παίξει σε κάποια παλιότερη έκδοση του reader), απλά πατήστε στο μεγαφωνάκι. Βέβαια, στα σημεία όπου δεσπόζει ο άνω Νή μπήκε σκληρό χρώμα... Τι λένε οι ειδίμονες;
 

Attachments

haris1963

παλαιότατο μέλος
#13
Μία δοκιμή της δοξολογίας του Β΄ήχου του Πέτρου με διφωνίες (9-12). Το pdf περιέχει και τον ήχο (πιθανόν να μην παίξει σε κάποια παλιότερη έκδοση του reader), απλά πατήστε στο μεγαφωνάκι. Βέβαια, στα σημεία όπου δεσπόζει ο άνω Νή μπήκε σκληρό χρώμα... Τι λένε οι ειδίμονες;
Χρήστο, το σκληρό χρώμα είναι μάλλον πολύ σκληρό και μπερδεύει το άκουσμα. Θα ανεβάσω αργότερα (είμαι όλη μέρα σεήμερα σε οικογενειακές υποχρεώσεις), το ίδιο με διφωνίες πιο κοντά στο Μείζονα και Ελάχιστο του Χρυσάνθου και μάλλον δεν θέλει αλλαγή όταν το μέλος τριφωνεί. Χρώμα ακούγεται πάλι με αίσθηση Β' ήχου. Ή το πολύ κάτι σαν τον Β΄ήχο από τον ΔΙ με διαστήματα Επιτροπής.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#14
Το ανεβάζω κι εγώ από ΔΙ, με τέλειες Όμοιες Διφωνίες ΔΙ 8,8 ΚΕ 12,2 ΖΩ 8,8 ΝΗ 12,2 ΠΑ. Δεν χρειάστηκε να βάλω σκληρώτερα διαστήματα όταν τριφωνεί, αν και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί όπως είπα το 8-14-8 της Επιτροπής. Και έτσι πάντως σωστά ακούγεται, ίσως κάπως μαλακώτερο από το συνηθισμένο, ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του.

Κάτω από τον ΔΙ έλξεις δεν έβαλα, κι έτσι μπορεί ο καθένας να βγάλει συμπεράσματα για το αν τις χρειάζεται και πόσο.

Επισυνάπτω το αρχείο pdf με το ενσωματωμένο αρχειάκι που ηχογράφησα από τον Μελωδό (απλά πατάτε ένα εικονίδιο αριστερά στην αρχή της σελίδας και παίζει. Επισυνάπτω σε rar και το αρχείο του Μελωδού, ώστε όσοι έχουν το πρόγραμμα να το ακούσουν όλο και να κάνουν και "υποκλοπή" του Ήχου με τις τέλειες Όμοιες Διφωνίες που χρησιμοποιίησα.

Χάρης
 

Attachments

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#15
Μολονότι ἐκτὸς θέματος ἀπὸ πλευρᾶς μέλους, σημειώνω ὅτι σήμερα ὁ Χάρης Συμεωνίδης ἀπέδωσε θαυμάσια τὸ Χερουβικὸ τῆς ἑβομάδας τοῦ Γρηγορίου σὲ β΄, κινούμενος σὲ μαλακὸ χρώμα μὲ βάση ὅσα σημειώθηκαν παραπάνω ἀπὸ ΔΙ.

Πρώτη φορὰ τὸ ἀκουσα ἔτσι, ἄκρως ἐνδιαφέρον τὸ ἀποτέλεσμα καὶ τὸ ἄκουσμα ἐξαιρετικό (δεξιοτέχνης ὁ Χάρης, στὴν ὑψιφωνία τοῦ Τριάδι ψάχναμε νὰ τὸν βροῦμε στὰ ὕψη μὲ GPS ). Ἐλπίζω εἰλικρινὰ νὰ κάνει γιὰ ἀνέβασμα.
:)
 

Shota

Παλαιό Μέλος
#16
Στο Πατριαρχείο ποιά/πώς ψάλλουν σύντομη δοξολογία Β' ήχου; Του Καββάδα όπως αναφέρθηκε; (δεν ήταν σαφές).
Ιδου μια σημαντικη μαρτυρια για την Κωνσταντινουπολιτικη παραδοση απο την Νεα Φορμιγγα του Κ. Ψαχου. Ο λογιος συγγραφεας αναφερει μαλιστα τους αειμνηστους διδασκαλους :)
 

Attachments

Last edited:
Top