Πρόσβαση στην ψηφιοποιημένη βιβλιοθήκη του Κ. Ψάχου «Πέργαμος» του Πανεπιστημίου Αθηνών

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#41
Δεν ψάλλει ο Ψάχος, αλλα οι Μαΐστορες υπό την διεύθυνση του Χαλδαιάκη. Τώρα φαίνεται ότι αυτά τα αρχεία δεν είναι διαθέσιμα πλέον.
!!! Και γιατί περιλαμβάνονται στη Συλλογή Μουσικής Βιβλιοθήκης Kωνσταντίνου A. Ψάχου; Ακόμη, σαν τύπος αντικειμένου αναφέρεται dl.psachos.recordings. Η πληροφόρησή μου λέει πως υπάρχουν κύλινδροι φωνογράφου με τη φωνή του Ψάχου και πίστευα ότι πρόκειται για αυτές τις εγγραφές...
 

Shota

Παλαιό Μέλος
#42
!!! Και γιατί περιλαμβάνονται στη Συλλογή Μουσικής Βιβλιοθήκης Kωνσταντίνου A. Ψάχου;
Δεν ξέρω. Ίσως διότι ψάλλουν από τα κλασσικά κείμενα από τη βιβλιοθήκη του Ψάχου; Τα είχα κάπου τα κομμάτια αυτά, αλλα δεν μπορώ να τα βρω αυτή τη στιγμή.

ΥΓ. Το ότι είναι νεότερες ηχογραφήσεις το λέει και ο π. Κωνσταντίνος Τερζοπουλος εδώ: The Recordings sections seems mute to me, though. They’re not historical recordings, but modern recordings. I’m not sure why they are even there. Have to ask questions about that.
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
#43
Υπάρχουν κύλινδροι με τον Ψάχο να ψάλλει και άλλοι με ηχογραφήσεις δημοτικών τραγουδιών που έκανε ο Ψάχος. Οι κύλινδροι είναι με κέρινη επικάλυψη και είναι δύσκολο να ανακτηθεί πάντα ο ήχος, μερικοί δε πρέπει να είναι ήδη εφθαρμένοι. Έχουν, νομίζω, σταλεί σε εργαστήριο της Αυστρίας για ψηφιοποίηση. Παρόλη αυτή την κατάσταση, ο καθ. του Μουσ. Τμ. του Ιονίου Παν/μίου Στάθης Μακρής παρουσίασε κάποιες ηχογραφήσεις σε ημερίδα που έγινε για τον Ψάχο παλαιότερα από το Κέντρο Λαογραφίας της Ακαδημίας. Θυμάμαι την δοξολογία σε Β' του Ιακώβου και ένα (νομίζω Σκυριανό) τραγούδι. ΟΙ κύλινδροι αυτοί δεν φυλάσσονται στη Βιβλιοθήκη Ψάχου, αλλά στο Κέντρο Λαογραφίας της Ακαδημίας, στο οποίο δωρήθηκαν από την ανεψιά και κληρονόμο του Κ. Ψάχου, κα Ντάλλα. Στο Κέντρο δωρήθηκε και ένα μικρό Παναρμόνιο που επισκευάστηκε. Στην ημερίδα έπαιξε σ' αυτό ο Στάθης Μακρής και έψαλα εγώ μαζί του κάποια μέλη από τα βιβλία του Ψάχου.
Οι ηχογραφήσεις που αναφέρονται στην Πέργαμο είναι ηχογραφήσεις συνθέσεων του Κ. Ψάχου (αν θυμάμαι καλά, τα 8 σύντομα Χερουβικά του, ένας καλοφωνικός ειρμός σε Γ΄ήχο κά. Μας είχαν δοθεί και σε CD νομίζω ή στην ημερίδα ή στην παρουσίαση για το άνοιγμα της Βιβλιοθήκης Ψάχου).
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#44
Υπάρχουν κύλινδροι με τον Ψάχο να ψάλλει και άλλοι με ηχογραφήσεις δημοτικών τραγουδιών που έκανε ο Ψάχος. Οι κύλινδροι είναι με κέρινη επικάλυψη και είναι δύσκολο να ανακτηθεί πάντα ο ήχος, μερικοί δε πρέπει να είναι ήδη εφθαρμένοι. Έχουν, νομίζω, σταλεί σε εργαστήριο της Αυστρίας για ψηφιοποίηση. Παρόλη αυτή την κατάσταση, ο καθ. του Μουσ. Τμ. του Ιονίου Παν/μίου Στάθης Μακρής παρουσίασε κάποιες ηχογραφήσεις σε ημερίδα που έγινε για τον Ψάχο παλαιότερα από το Κέντρο Λαογραφίας της Ακαδημίας. Θυμάμαι την δοξολογία σε Β' του Ιακώβου και ένα (νομίζω Σκυριανό) τραγούδι. ΟΙ κύλινδροι αυτοί δεν φυλάσσονται στη Βιβλιοθήκη Ψάχου, αλλά στο Κέντρο Λαογραφίας της Ακαδημίας, στο οποίο δωρήθηκαν από την ανεψιά και κληρονόμο του Κ. Ψάχου, κα Ντάλλα. Στο Κέντρο δωρήθηκε και ένα μικρό Παναρμόνιο που επισκευάστηκε. Στην ημερίδα έπαιξε σ' αυτό ο Στάθης Μακρής και έψαλα εγώ μαζί του κάποια μέλη από τα βιβλία του Ψάχου.
Οι ηχογραφήσεις που αναφέρονται στην Πέργαμο είναι ηχογραφήσεις συνθέσεων του Κ. Ψάχου (αν θυμάμαι καλά, τα 8 σύντομα Χερουβικά του, ένας καλοφωνικός ειρμός σε Γ´ήχο κά. Μας είχαν δοθεί και σε CD νομίζω ή στην ημερίδα ή στην παρουσίαση για το άνοιγμα της Βιβλιοθήκης Ψάχου).
Κάτι θυμίζει...


Υγ Περί κυλίνδρων και εδώ ( Πού σαι ρε Βασίλη;)
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#46
Έχουν, νομίζω, σταλεί σε εργαστήριο της Αυστρίας για ψηφιοποίηση.
Γνωρίζετε ποιὸς είναι αρμόδιος γι᾿ αυτό, πότε έγινε η αποστολή και αν υπάρχουν αποτελέσματα;

Ευχαριστώ.
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
#47
Γνωρίζετε ποιὸς είναι αρμόδιος γι᾿ αυτό, πότε έγινε η αποστολή και αν υπάρχουν αποτελέσματα;

Ευχαριστώ.
Δεν γνωρίζω. Ανέφερα ό,τι θυμάμαι και από κάτι που είχα διαβάσει σε μια ανακοίνωση του Κέντρου Λαογραφίας. Ίσως αυτά που έβαλε ο κ. Μακρής (που εργαζόταν τότε στο Κέντρο) να ήταν τα πρώτα δείγματα. Δεν θυμάμαι περισσότερο. Στη θέση του Στ. Μακρή είναι τώρα ο Γ. Πλεμμένος. Ίσως αυτός γνωρίζει ή είναι και υπεύθυνος.

ΥΓ. Γιατί ξαφνικά πληθυντικός βρέ Δομέστικε;
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#48
Δεν γνωρίζω. Ανέφερα ό,τι θυμάμαι και από κάτι που είχα διαβάσει σε μια ανακοίνωση του Κέντρου Λαογραφίας. Ίσως αυτά που έβαλε ο κ. Μακρής (που εργαζόταν τότε στο Κέντρο) να ήταν τα πρώτα δείγματα. Δεν θυμάμαι περισσότερο. Στη θέση του Στ. Μακρή είναι τώρα ο Γ. Πλεμμένος. Ίσως αυτός γνωρίζει ή είναι και υπεύθυνος.

ΥΓ. Γιατί ξαφνικά πληθυντικός βρέ Δομέστικε;
Έχουν ἀλλάξει πλέον τὰ πράγματα ἐδῶ μέσα, ἀγαπητέ μου Λαοσυνάκτη, τουλάχιστον ἔτσι πιστεύω, γι᾿ αὐτὸ ἀποφάσισα νὰ υιοθετήσω καλοὺς τρόπους (πληθυντικὸς εὐγενείας κλπ.), σεβόμενος τὰ χρηστὰ καὶ φιλόχριστα ήθη τῆς κοινότητος, ἀποποιούμενος τὴν ἀ-χρηστία τῶν παλαιῶν μνμ μου, και χρησιμοποιώντας μόνο τὸν χρήσιμο πληθυντικὸ τῆς εὐγενείας, αχρηστεύοντας τὴν ἐκτόξευση χρεμμάτων πρός με.

Η εκτίμησή μου παραμένει στὸ πρόσωπό σου καὶ την ξέρεις ἀπὸ τὸν ακατανόμαστο συνάδελφό σου, ξέρεις τὸν ... φασματογράφο, μολονότι σοῦ τὴν ... λέω κατὰ καιροὺς.
 
E

emakris

Guest
#49
Γνωρίζετε ποιὸς είναι αρμόδιος γι᾿ αυτό, πότε έγινε η αποστολή και αν υπάρχουν αποτελέσματα;

Ευχαριστώ.
Αγαπητοί φίλοι,

μιας και η κουβέντα ήλθε σε εμένα (και επειδή έχω ήδη ωφεληθεί πολλαπλά από τις ενδιαφέρουσες συζητήσεις και το μουσικό υλικό που βρίσκω σε αυτό το forum), σπεύδω να... διαλευκάνω το μυστήριο των κυλίνδρων. Βέβαια είμαστε ελαφρώς off topic, αφού εδώ συζητάμε για την ψηφιοποιημένη βιβλιοθήκη του Ψάχου στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Πάνω σε αυτό το τελευταίο, να πω και εγώ ότι θεωρώ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να έχει διατεθεί δημόσιο χρήμα για μία τόσο σημαντική δουλειά και το αποτέλεσμα να είναι τελικά προσβάσιμο μόνο εντός των χώρων του Πανεπιστημίου και μάλιστα 10-2 (και μόνο τις εργάσιμες). Τότε, γιατί έγινε η ψηφιοποίηση;;; Ειλικρινά, ντρέπομαι ως πανεπιστημιακός και ως Έλληνας πολίτης.

Έρχομαι τώρα στο προκείμενο. Όπως σωστά ανέφερε ο Γιάννης ο Αρβανίτης σε προηγούμενο μήνυμα, οι κύλινδροι του Ψάχου δωρήθηκαν στο Κέντρο Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών από την κ. Ελένη Ντάλλα, ανηψιά του μουσικοδιδασκάλου. Το 2006 μετέφερα ο ίδιος ένα μεγάλο μέρος αυτής της συλλογής στο Φωνογραφικό Αρχείο της Αυστρίας στη Βιέννη, προκειμένου το υλικό να συντηρηθεί και να μεταγραφεί επί τόπου. Τα αποτελέσματα ήταν δυστυχώς πενιχρά, καθότι η μούχλα είχε καταφάει την κέρινη επιφάνεια των κυλίνδρων (ακατάλληλες συνθήκες φύλαξης), ούτως ώστε το ηχητικό σήμα να έχει φθαρεί ή και απωλεσθεί πλήρως. Τελικά μετεγράφησαν 29 κύλινδροι, χωρίς να είναι πάντα δυνατόν να ταυτιστούν τα αδόμενα ή ψαλλόμενα, λόγω κακής ποιότητας του ήχου. Πραγματικά αναγνωρίσιμα είναι 5-6 κομμάτια, μεταξύ των οποίων και 2 στίχοι από τη δοξολογία του Ιακώβου σε ήχο β' με τη φωνή του ίδιου του Ψάχου! Το τεκμήριο αυτό, μαζί με μερικά ακόμη, θα συνοδεύουν τα πρακτικά του συνεδρίου, στο οποίο τα είχα παρουσιάσει (30 Νοεμβρίου 2007). Εξ όσων γνωρίζω, η έκδοση των πρακτικών θα γίνει μέχρι το καλοκαίρι. Πάντως ολόκληρο το υλικό βρίσκεται στο Κέντρο Λαογραφίας, Ηπίτου 3, στην Πλάκα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η δωρεά της κ. Ντάλλα περιλάμβανε και το μικρό Παναρμόνιο, το οποίο αποκαταστάθηκε από τον εξαίρετο οργανοποιό κ. Γ. Παράσχο και παρουσιάστηκε στο ίδιο συνέδριο το 2007. Έπαιξα εγώ και έψαλε ο Γιάννης. (Ένα κάπως μεγαλύτερο Παναρμόνιο βρίσκεται, ουσιαστικά εγκαταλελειμένο, στην Εστία Ν. Σμύρνης, ενώ το αυθεντικό, μεγάλο όργανο παρέμεινε στον κατασκευαστή του, στη Γερμανία). Στο μεταξύ κάναμε μια λίγο πιο προσεγμένη ηχογράφηση, προορισμένη να συνοδεύει τα πρακτικά, από την οποία σας παραθέτω ένα δείγμα, για το "καλώς σας βρήκα", αφού για πρώτη φορά συμμετέχω στο forum. Πρόκειται για το Τρισάγιο της Θ. Λειτουργίας, όπως το καταγράφει ο Ψάχος στο "Λειτουργικόν" του (Αθήνα, 1905). Ζητώ συγγνώμη για τις υπερβολικές έλξεις, αλλά παίζω ακριβώς ό,τι γράφει ο Ψάχος! Για του λόγου το ασφαλές, παραθέτω και το πρωτότυπο μουσικό κείμενο, καθαρογραμμένο με τον "Μελωδό". Προσέξτε τη διαφοροποίηση μεταξύ μονόγραμμης και δίγραμμης δίεσης. Στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία.

Ευστ. Μακρής

ΥΓ Εάν κάποιο μέλος του forum βρεθεί στην Κέρκυρα, θα χαρώ πολύ να ψάλουμε μαζί. Στείλτε π.μ.
 

Attachments

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#50
Να επαναφέρω το θέμα σ' αυτό που κυρίως μας απασχολεί, στη ελεύθερη πρόσβαση στο ψηφιοποιημένο πλούτο της μουσικής μας κληρονομιάς, που φαίνεται κλειδωμένο και απρόσιτο στους κοινούς θνητούς. Πρόσφατα θέλησα κι εγώ να δοκιμάσω την τύχη μου και έστειλα το παρακάτω email στην «Πέργαμο» :


Θεσσαλονικη 1 Μαρτίου

Αγαπητοί κύριοι/κυρίες

Λέγομαι Νεοκλής Λευκόπουλος και είμαι (...) πρωτοψάλτης του Ι.Ν. Υπαπαντής Θεσσαλονίκης. Υπέπεσε στην αντίληψή μου, ότι στη διάθεση της «Περγάμου» βρίσκονται αξιόλογα βιβλία Βυζαντινής Μουσικής τα οποία θα ήθελα να μελετήσω. Φέρνω ως παράδειγμα την «Μουσική Μέλισσα» του Θεοδώρου Φωκαέως, δείγμα της οποίας είδα στην ιστοσελίδα της «Περγάμου». Επειδή ενδιαφέρομαι να το μελετήσω και μια που, όπως αναφέρετε, επιτρέπεται η πρόσβαση στα ψηφιοποημένα βιβλία για «προσωπική, εκπαιδευτική ή ερευνητική χρήση» θα ήθελα νατ' αρχήν να αποκτήσω πρόσβαση στο συγκεκριμένο βιβλίο. Ήδη μέσω της ψηφιακής βιβλιοθήκης της «Ανέμης» απέκτησα πρόσβαση στον Α΄τόμο του εν λόγω έργου.

Η αντίστοιχη πολιτική ελεγχόμενης πρόσβασης από την Εθνική βιβλιοθήκη, μου έδωσε την δυνατότητα να μελετήσω σημαντικά χειρόγραφα Βυζαντινής μουσικής στη νέα γραφή (του 19ου αι.), με σημαντικό προσωπικό όφελος. Ευελπιστώ ότι την ίδια ευελιξία και προθυμία θα δείξετε κι εσείς, στοιχούμενοι με την εξαγγελθείσα νέα πολιτική για τις βιβλιοθήκες και τα αρχεία, και την «αλλαγή παραδείγματος» που εξαγγέλθηκε από την Υπουργό Παιδείας.

Περιμένω την απάντησή σας.

Με εκτίμηση

κλπ.
Επικοινώνησε μαζί μου, στο κινητό που είχα αφήσει, η κα Φλώρα Κρητικού Δρ.Βυζαντινής Μουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου ΑΘηνών κλπ. και με πληροφόρησε για τα εξής.

  • Μπορώ να πάω στην ΑΘήνα και να μελετήσω το (ή τα) βιβλίο(-α) από κοντά. Αυτό το ήξερα ήδη και δεν με εξυπηρετεί.
  • Μπορώ να αποστείλω αίτηση προς τον τομέα Τεχνολογίας Ήχου, Μουσικοπαιδαγωγικών και Βυζαντινής Μουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών, όπου θα σημειώνω τα στοιχεία μου και τα αντίγραφα που θέλω να παραλάβω. Το αίτημα θα εξεταστεί και εφόσον δεν υπάρξει αντίρρηση θα μου δοθεί ψηφιακό αντίγραφο τμήματος του βιβλίου, πάντως όχι ολόκληρο. Εάν ενδιαφέρομαι για συγκεκριμένα μέλη, μπορώ να τα προσδιορίσω, έστω και χωρίς σελίδες, και εκείνοι θα τα απομονώσουν και θα μου τα στείλουν. Στην ερώτησή μου γιατί δεν γίνεται ότι και με τις άλλες ψηφιακές βιβλιοθήκες και ψηφιακά αρχεία, μου απάντησε ότι εκεί είναι άλλος ο ιδιοκτήτης και αποφασίζει όπως θέλει, ενώ εδώ ο ιδιοκτήτης (φύλακας) του αρχείου είναι το Πανεπιστήμιο και επέλεξε να περιορίσει την πρόσβαση και η ίδια δεν μπορεί να κάνει τίποτε γι' αυτό. Αναφέρθηκε δε και το (αστείο) επιχείρημα ότι το αποτέλεσμα της ελεύθερης πρόσβασης στα ψηφιοποιημένα χειρόγραφα από την ΕΒΕ, είχε την «κακή» συνέπεια να δίνονται τα αρχεία αυτά από τον ένα στον άλλον και να κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα στο Ιντερνέτ. (Λες και κινδυνεύουν να χαθούν πουθενά αν κυκλοφορούν χωρίς τον ...κηδεμόνα τους).
  • Υπάρχει η πληροφορία (ακούγεται και είναι πιθανό) ότι αναμένεται εντός των επομένων μηνών (και όχι ετών) να επιτραπεί η ελεύθερη πρόσβαση σε ολόκληρο το αρχείο. Ενδσεικτικά αναφέρθηκε ο μήνας Σεπτέμβριος.

Δεν ξέρω αν τα παραπάνω ρίχνουν κάποιο φως στην σκοτεινή αυτή υπόθεση, όποιος όμως μπορεί να διαφωτίσει ή να βοηθήσει περισσότερο (π.χ. επεμβαίνοντας σ' όποιον αποφασίζει για το τι τμήμα βιβλίου θα δοθεί σε κάποιον αιτούντα, ώστε αυτό να είναι κατά το δυνατόν μεγαλύτερο) ας το κάνει. Επίσης αν κανείς έχει υπόψη του συγκεκριμένα τμήματα βιβλίων ή χειρογράφων ας ενημερώσει δημοσίως ή με ΠΜ, ώστε να ξέρουμε τι να ζητήσουμε που να έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Δεν ξέρω αν φαίνεται φως στο βάθος του τούνελ ή είναι η ιδέα μου.
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
#51
Εαν χρησιμοποιήθηκαν χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (πχ τα επιστημονικά κονδύλια των ΚΠΣ, η όποια χρήματα πηγάζουν απο πόρους της ΕΕ) για ΟΠΟΙΟ λόγο που αφορά ΟΠΟΙΟ στάδιο, αντικείμενο, αρχείο, μελέτη, αποτελέσματα, πορίσματα που αφορούν τις συλλογές της ΠΕΡΓΑΜΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ προς την ΕΕ, με ΝΟΜΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ, να μην δίδεται ΕΛΕΥΘΕΡΗ πρόσβαση στην συλλογή της ΠΕΡΓΑΜΟΥ.

Και εαν αιτήθηκαν και δώθηκαν χρήματα για την ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ της συλλογής της Περγάμου απο πόρους της ΕΕ, ΟΦΕΙΛΕΙ ΑΜΕΣΩΣ (με νομικές συνέπειες μέχρι στο σημείο να ζητηθεί η επιστροφή των χρημάτων στην ΕΕ) η ομάδα που ασχολείται με την Πέργαμο (απο ακαδημαικούς μέχρι τεχνικό προσωπικό) να την ανοίξουν αμέσως.

Η γνώμη μου είναι να απευθυνθήτε στο υπουργείο παιδείας και πολιτισμού να μάθετε εαν δόθηκαν χρήματα απο πακέτα της ΕΕ στα τμήματα που χειρίζονται την Περγαμο. Εαν ναι, τότε μπορείτε να καταγγείλετε τα φυσικά πρόσωπα τόσο στα υπουργεία όσο και στην αρμόδια αρχή της ΕΕ.

Συμφωνώ πως είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να μην δίδεται πρόσβαση ΕΛΕΥΘΕΡΗ στη συλλογή.

Ίσως εκει βρεθεί και η περιβόητη ΚΛΕΙΔΑ του Κηλτζανίδου και πολλά άλλα.....

ΝΓ
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
#53
Εφ όσον χρηματοδοτήθηκε απο κονδύλια η προγράμματα της ΕΕ, τοτε ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΝ οι υπεύθυνοι της Περγάμου.

Αυτό είναι ΣΟΒΑΡΟ θέμα και όσοι είσαστε στην Ελλάδα, να το ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΤΕ ταυτόχρονα στην Πρυτάνεια, στο ΥΠΠΟ, και στο Υπ. Παιδείας. Υπάρχει δε και το γραφείο του OMBUDSMAN καθώς και η επιχείρηση οικονομικού ελέγχου των προγραμμάτων στίρηξης της ΕΕ οι οποίοι έχουν την δύναμη να απαιτήσουν την ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ απο το Ελληνικό κράτος γιαυτό το ολίσθημα.

Στις ΗΠΑ, εαν κάποιος χρηματοδοτηθεί απο το κράτος για κάτι π.χ. σαν την Πέργαμο και ΔΕΝ ΑΝΟΙΞΕΙ ΔΗΜΟΣΙΩΣ τις χρηματοδοτούμενες συλλογές, όχι μονο τίθεται ενόπιον της δικαιοσύνης για ΚΛΟΠΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ αλλα κινδυνεύει και απο ΑΠΟΛΥΣΗ απο την ακαδημαική του έδρα επειδή ΑΣΕΒΕΙ ενόπιον των κωδικών καλής επιστημονικής συμπεριφοράς του πανεπιστημίου.

Θα μου πείτε, εδώ Ελλάδα είναι ρε φίλε......

ΝΓ
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#54
Απλά έχουν πάρει παραμάσχαλα τα χειρόγραφα και τα κρύβουν όσοι έχουν πρόσβαση για να βολεύονται σε θέσεις για να τρώνε αυτοί και τα παιδιά τους κατά την ελληνική πανεπιστιμιακή οικογενειοκρατεία.
Μεγάλοι ψάλτες ψάλλουν με 300 ευρώ και άσχετοι έχουν τον τίτλο και τις ανάλογες αμοιβές και τα ανάλογα ταξίδια επειδή ήσαν πιο μάγκες.
Ας μου ανοίξουν την ΥΕΝΕΔ πρώην ΕΡΤ να ακούσω λίγο Μαυρόπουλο τότε που ήταν στην Μητρόπολη Αθηνών και δεν θέλω τίποτ άλλο. Έχω πολλά μαθήματα. Δεν τα έχω διαβάσει.
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#55
Ας μη στρέφουμε τα βέλη σε λάθος στόχο. Όπως σημείωσα πιο πάνω, σύμφωνα μ' αυτά που άκουσα, όλα είναι στα χέρια του Πανεπιστημίου (δηλαδή ποιου ακριβώς, δεν ξέρω) που φέρεται ως ιδιοκτήτης πλέον των χειρογράφων και των βιβλίων. Όποιος νομίζει ότι μπορεί να ξεκαθαρίσει κάπως την κατάσταση, ας ερευνήσει να δει ποιο φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή όργανο είναι υπεύθυνη για τη λήψη αυτής της συγκεκριμένης απόφασης, άρα και αρμόδιος να την πάρει πίσω, και ας πιέσει η και κινηθεί νομικά για την επίτευξη αυτού του ευλογημένου στόχου.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#56
Μιὰ καταγγελία στὸν Συνήγορο τοῦ Πολίτη καὶ στὸν Ἐπιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Θὰ ἦταν θεμιστή;

Τὸ ἀναφέρω γιὰ ὅποιον ἐνδιαφέρεται καθ᾿ ὅτι κωλύομαι λόγω τῆς ἀνωνυμίας μου.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#57
Νομίζω ότι πριν γίνει οποιαδήποτε ενέργεια που σκοπό έχει να παραγάγει αποτέλεσμα και όχι απλώς θόρυβο ή ικανοποίηση ότι κάτι έκανα ή τους τα είπα, θα πρέπει, νομίζω, να έχουν πλήρως ξεκαθαρισθεί ορισμένα σημεία, από κάποιον που έχει και τον χρόνο και την διάθεση αλλά και τις νομικές γνώσεις που απαιτούνται, ώστε η όποια ενέργεια να είναι στοχευμένη σωστά και να επιτύχει το μέγιστο αποτέλεσμα.

  • Ποιος και πότε πήρε την απόφαση γι' αυτού του είδους την «κουτσουρεμένη» πρόσβαση στο συγκεκριμένο αρχείο;
  • Υπάρχει σχετικό έγγραφο που το μαρτυρεί;
  • Ποιος το υπογράφει;
  • Είναι αυτός (ή το όργανο αυτό) αρμόδιος για τέτοιου είδους απόφαση;
  • Με βάση ποιο νόμο λήφθηκε αυτή η απόφαση;
  • Ήταν στην εξουσία του να πάρει αυτή την απόφαση;
  • Και τέλος, εάν ο κ. Χ είναι ο αρμόδιος και υπεύθυνος γι' αυτή την απόφαση, υπάρχει κάποιος ιεραρχικώς προϊστάμενος π.χ. στην Κυβέρνηση που έχει την δύναμη να πιέσει για αλλαγή αυτής της πολιτικής; Είναι γνωστό ότι εσχάτως πολλά ειπώθηκαν και ανακοινώθηκαν από την αρμόδια Υπουργό για τις ψηφιακές βιβλιοθήκες.
  • Ακόμη, το γεγονός ότι το έργο συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, δημιουργεί υποχρεώσεις ελεύθερης πρόσβασης στο κοινό;
  • Με βάση ποια απόφαση;
  • Υπάρχουν προηγούμενες περιπτώσεις (στην Ευρώπη) όπου φορείς που χρηματοδοτήθηκαν για παρόμοιο έργο, περιόρισαν την πρόσβαση σε ψηφιοποιημένο υλικό;
  • Υπήρξαν διαμαρτυρίες εκεί και από ποιον;
  • Υπάρχουν αποφάσεις καταδικαστικές τέτοιων πρακτικών;

Αυτά θα ήθελα να ξέρω εγώ. Κάποιος με περισσότερες γνώσεις επί του θέματος θα μπορούσε πολύ αποτελεσματικώτερα να διεκδικήσει και να πετύχει ένα θετικό αποτέλεσμα.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#58
Νομίζω ότι πριν γίνει οποιαδήποτε ενέργεια που σκοπό έχει να παραγάγει αποτέλεσμα και όχι απλώς θόρυβο ή ικανοποίηση ότι κάτι έκανα ή τους τα είπα, θα πρέπει, νομίζω, να έχουν πλήρως ξεκαθαρισθεί ορισμένα σημεία, από κάποιον που έχει και τον χρόνο και την διάθεση αλλά και τις νομικές γνώσεις που απαιτούνται, ώστε η όποια ενέργεια να είναι στοχευμένη σωστά και να επιτύχει το μέγιστο αποτέλεσμα.

  • Ποιος και πότε πήρε την απόφαση γι' αυτού του είδους την «κουτσουρεμένη» πρόσβαση στο συγκεκριμένο αρχείο;
  • Υπάρχει σχετικό έγγραφο που το μαρτυρεί;
  • Ποιος το υπογράφει;
  • Είναι αυτός (ή το όργανο αυτό) αρμόδιος για τέτοιου είδους απόφαση;
  • Με βάση ποιο νόμο λήφθηκε αυτή η απόφαση;
  • Ήταν στην εξουσία του να πάρει αυτή την απόφαση;
  • Και τέλος, εάν ο κ. Χ είναι ο αρμόδιος και υπεύθυνος γι' αυτή την απόφαση, υπάρχει κάποιος ιεραρχικώς προϊστάμενος π.χ. στην Κυβέρνηση που έχει την δύναμη να πιέσει για αλλαγή αυτής της πολιτικής; Είναι γνωστό ότι εσχάτως πολλά ειπώθηκαν και ανακοινώθηκαν από την αρμόδια Υπουργό για τις ψηφιακές βιβλιοθήκες.
  • Ακόμη, το γεγονός ότι το έργο συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, δημιουργεί υποχρεώσεις ελεύθερης πρόσβασης στο κοινό;
  • Με βάση ποια απόφαση;
  • Υπάρχουν προηγούμενες περιπτώσεις (στην Ευρώπη) όπου φορείς που χρηματοδοτήθηκαν για παρόμοιο έργο, περιόρισαν την πρόσβαση σε ψηφιοποιημένο υλικό;
  • Υπήρξαν διαμαρτυρίες εκεί και από ποιον;
  • Υπάρχουν αποφάσεις καταδικαστικές τέτοιων πρακτικών;

Αυτά θα ήθελα να ξέρω εγώ. Κάποιος με περισσότερες γνώσεις επί του θέματος θα μπορούσε πολύ αποτελεσματικώτερα να διεκδικήσει και να πετύχει ένα θετικό αποτέλεσμα.
Στὸν Συνήγορο τοῦ Πολίτη ἀρκεῖ μιὰ καταγγελία μὴ ἐξυπηρέτησης ἀπὸ ΝΠΔΔ καὶ τὰ ὑπόλοιπα τὰ ζητάει αὐτεπάγγελτα και ἁρμοδίως .
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#59
Στὸν Συνήγορο τοῦ Πολίτη ἀρκεῖ μιὰ καταγγελία μὴ ἐξυπηρέτησης ἀπὸ ΝΠΔΔ καὶ τὰ ὑπόλοιπα τὰ ζητάει αὐτεπάγγελτα και ἁρμοδίως .
Αυτό είναι καλό. Ας την συντάξει όμως κάποιος με νομικές γνώσεις για να έχει καλύτερο και πιο άμεσο αποτέλεσμα. Αν κανείς αναλαμβάνει, ας μας ενημερώσει και θα περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει.
 
Top