[Ανακοίνωση] Περιοδικό - «Η Φωνή Των Υπερμάχων»

Status
Not open for further replies.

georgiosben

Γιώργος Μπενέτσης
#21
Τα τεύχη 12-13 του περιοδικού.

[Σημείωμα συντονιστή (ΔΚ)] Επισύναψη αποσύρθηκε.
 

gili

Νέο μέλος
#22
Αγαπητε κ. Μουσελιμη πριν προχωρησετε σε χαρακτηρισμους του τυπου "ιερα εξεταση" θα επρεπε να ειχατε δει το συννημενο αρχειο ! Αν παρ'ελπιδα δεν ξερετε οτι η αποφαση της ιερας συνοδου στηριχτηκε εν'πολλοις στην γνωματευση του μακαριστου πλεον Μητροπολιτη Πατρων κυρου ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΒΑΛΛΗΝΔΡΑ απλα μαθετε το τωρα . Αν επισης δεν ξερετε καποια πραγματα για τη μεγιστη αυτη μουσικη προσωπικοτητα του εικοστου αιωνα ευχαριστως να σας πω αν θελετε βεβαια !
 

Attachments

Last edited:

koudounellis

Ευστράτιος Κουδουνέλλης
#23
Εκ της αναγνώσεως της εισηγήσεως του Καθηγητού κ. Γρ. Στάθη διαπιστούμεν ότι, μετά της περί αυτόν ομάδος ειδημόνων μουσικών, αναφέρονται εις υπάρχουσαν διαμφισβήτησιν μεταξύ "επιστήμης και τέχνης" εις το κεφάλαιον της εν τω ναώ ψαλμωδίας, και δη άλλως αποφαίνονται οι θητεύοντες εις το "αναλόγιον" ( δηλ. οι ψάλται), και άλλα εισηγούνται οι ομιλούντες από καθέδρας οι "θεωρητικοί" και επιστήμονες, κατά τον κ. Στάθην.


Αυτό αποτελεί τεκμηριωμένη θέση :eek::eek: Ποσο κατανοουμε άραγε τι λεέι.
 

petrosgrc

Γαλάνης Πέτρος
#24
Αγαπητε κ. Μουσελιμη πριν προχωρησετε σε χαρακτηρισμους του τυπου "ιερα εξεταση" θα επρεπε να ειχατε δει το συννημενο αρχειο ! Αν παρ'ελπιδα δεν ξερετε οτι η αποφαση της ιερας συνοδου στηριχτηκε εν'πολλοις στην γνωματευση του μακαριστου πλεον Μητροπολιτη Πατρων κυρου ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΒΑΛΛΗΝΔΡΑ απλα μαθετε το τωρα . Αν επισης δεν ξερετε καποια πραγματα για τη μεγιστη αυτη μουσικη προσωπικοτητα του εικοστου αιωνα ευχαριστως να σας πω αν θελετε βεβαια !
Μας έδειξες ήδη από προηγούμενα μηνύματα πόσο πολύ θαυμάζεις τον αείμνηστο πρώην Πατρών Νικόδημο. Δε χρειάζεται να μας το θυμίζεις συνέχεια! Όσον αφορά την απόφαση της Ιεράς Συνόδου, σαφώς και είναι σεβαστή αλλά δε νομίζω ότι δε σεβόμαστε την απόφαση αν γράψουμε ένα τρομικό ή ένα στρεπτό... Δεν μπορεί να συνιστά αυτό αλλαγή της γραφής και κατάργηση της μεταρρύθμισης του 1814. Και ο Αθ. Καραμάνης πρόσθεσε κάποια σημάδια (όχι ποιοτικά) τα οποία δεν υπήρχαν παλαιότερα, αλλά δεν τον καταδίκασε κανείς γι' αυτό.
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
#25
Ορισμένα πορίσματα ανάγνωσης του περιοδικού:

Καλά μιλάμε οι Έλληνες ψάλτες, μουσικολόγοι (και τα ρέστα) τσακώνονται σαν τα κοκόρια...

ΑΝ ΤΟΝ ΑΝΟΥΣΙΟ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΣΠΑΤΑΛΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΣΑΚΩΜΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΝ ΕΙΧΑΝ ΑΦΙΕΡΩΣΕΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑ ΚΟΙΝΟΥ ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ.


Τώρα δυστυχώς έχουμε πολύ ενδιαφέροντα κακαρίσματα αντί για πορίσματα...

Υ.Γ. Για να ΠΡΟΛΑΒΩ κάποιους, αναφέρομαι όχι στα επιστημονικά ή αυτού του είδους πορίσματα, αλλά σε ΟΛΑ ΑΥΤΑ που στίβουν στην κυριολεξία το κεφάλι τους να βγάλουν "για να την πουν σε όποιον τους την είπε"...

...Ελλάς ολέ!
 
Last edited:
#26
Αγαπητε κ. Μουσελιμη πριν προχωρησετε σε χαρακτηρισμους του τυπου "ιερα εξεταση" θα επρεπε να ειχατε δει το συννημενο αρχειο ! Αν παρ'ελπιδα δεν ξερετε οτι η αποφαση της ιερας συνοδου στηριχτηκε εν'πολλοις στην γνωματευση του μακαριστου πλεον Μητροπολιτη Πατρων κυρου ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΒΑΛΛΗΝΔΡΑ απλα μαθετε το τωρα . Αν επισης δεν ξερετε καποια πραγματα για τη μεγιστη αυτη μουσικη προσωπικοτητα του εικοστου αιωνα ευχαριστως να σας πω αν θελετε βεβαια !
Αγαπητέ/ή κ. gili. Κατ' αρχήν δεν ήταν χαρακτηρισμός ο όρος που χρησιμοποίησα. Απλά είπα ότι θυμίζει ιερά εξέταση. Αλλά έχω μία απορία... Αναφέρθηκα εγώ πουθενά στον μακαριστό επίσκοπο Πατρών κυρό Νικόδημο και μου κάνετε μαθήματα περί της προσωπικότητάς του, λες και με ξέρετε και από χτες; Θα σας παρακαλέσω να προσέχετε τις απαντήσεις σας, ειδικά σ' αυτό το στύλ, και μάλιστα όταν δεν κοινοποιείτε και τα στοιχεία σας, τουλάχιστον το ονοματεπώνυμό σας.

Σκοπός της Εκκλησίας δεν είναι να διχάζει, αλλά να ενώνει. Και πιστεύω ότι η απόφαση αυτή συμβάλλει στο περαιτέρω διχασμό της μουσικολογικής κοινότητας, διότι το θεωρητικό της επιτροπής χρειάζεται βελτιώσεις όπως οι ίδιοι αναγράφουν (αν και εσείς δεν μου απαντήσατε σ' αυτό).

Η απόφαση είναι σεβαστή, αλλά όχι αποδεκτή (τουλάχιστον από εμένα).

Ευχαριστώ...
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
#27
Όσον αφορά την απόφαση της Ιεράς Συνόδου, σαφώς και είναι σεβαστή αλλά δε νομίζω ότι δε σεβόμαστε την απόφαση αν γράψουμε ένα τρομικό ή ένα στρεπτό... Δεν μπορεί να συνιστά αυτό αλλαγή της γραφής και κατάργηση της μεταρρύθμισης του 1814. Και ο Αθ. Καραμάνης πρόσθεσε κάποια σημάδια (όχι ποιοτικά) τα οποία δεν υπήρχαν παλαιότερα, αλλά δεν τον καταδίκασε κανείς γι' αυτό.
Μπορείς να γίνεις λίγο πιο συγκεκριμένος για τον Καραμάνη; Τι σημάδια δηλαδή προσέθεσε; Εγώ, που τον ψέλνω αρκετά χρόνια, πέραν του σταυρού για την αναπνοή και την κορώνα για την παρατεταμένη διάρκεια ενός φθόγγου, δεν θυμάμαι πρόχειρα κάτι άλλο. Όσο για τα τρομικά και τα στρεπτά, γιατί ρε παιδιά δεν τα γράφετε με φθόγγους, όπως ο Καραμάνης; Αυτά αποτελούν, ως γνωστόν, εκδοχή ερμηνείας και όχι απόλυτες θέσεις. Αυτό έκανε και η μεταρρύθμιση του 1814, τα κατήργησε και τα ανέλυσε με φθόγγους. Εφόσον λοιπόν προσθέτεις κάτι που δεν υπάρχει στη νέα γραφή, φυσικά και την αλλάζεις, πολύ περισσότερο μάλιστα όταν και η φωνητική ερμηνεία που δίνεις είναι τελείως έξω από όσα ακούμε από παραδοσιακούς ψάλτες. Αν βέβαια φωνητικά είσαι στα πλαίσια της παράδοσης, τότε είναι όντως μικρό το κακό της χρήσης των σημείων αυτών. Απλά δεν υπάρχει λόγος να το κάνεις, τη στιγμή που μεγάλοι ψάλτες, όπως ο Πρίγγος, προτίμησαν την καταγραφή των γυρισμάτων της φωνής με τους χαρακτήρες της νέας μεθόδου αποκλειστικά.

Ένα άλλο θέμα είναι ότι το τρομικό, το στρεπτό, το κύλισμα, το πίασμα και τα άλλα σημεία στην παλαιά γραφή (σε όλες της τις μορφές) δεν έχουν την ενέργεια που τους προσέδωσε ο Καράς. Επομένως κακώς λέγεται ότι "αυτά τα σημεία υπήρχαν παλιά και ο Καράς απλώς τα επανέφερε", αφού παλιά τα σημεία αυτά σήμαιναν, ως γνωστόν, όχι κάποιο γύρισμα της φωνής, αλλά ολόκληρες μουσικές φράσεις, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι δεν είναι πετυχημένη η ονοματοδοσία των φωνητικών γυρισμάτων με τους βυζαντινότατους αυτούς όρους, κατ' αναλογία ίσως της παλαιάς τους ενέργειας και αντί των αποτυχημένων νεωτέρων ("τσακισματάκι", "πέταγμα" και τέτοια που ακούμε στις χορωδίες...). Έτσι, ως ονοματοδοσία φωνητικών γυρισμάτων, να τα δεχθώ. Όχι όμως και ως γραφή, τη στιγμή που υπάρχει η νέα που μάλιστα τα εκφράζει πολύ καλύτερα, γιατί μπορείς να σημειώσεις και το παρεστιγμένο, που παίζει σημαντικότατο ρόλο στα γυρίσματα αυτά και αγνοείται επιδεικτικά από τους της σχολής Καρά.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
#28
Θα ήταν επίσης πολύ ενδιαφέρον να τοποθετηθούν μερικοί-μερικοί στην εισήγηση του μακαριστού Νικοδήμου Βαληνδρά, που πολύ ωραία παρετέθη προηγουμένως. Συμφωνείτε συνάδελφοι με τις τοποθετήσεις αυτές; π.χ.
Γνήσιοι εκφρασταί, του βυζαντινού εκκλησιαστικού ύφους θεωρούνται το Οικουμενικόν Πατριαρχείον και το Άγιον Όρος. Αναφέρονται δε ως κορυφαίοι και διαπρεπείς οι αοίδιμοι Πρωτοψάλται της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας Ιάκωβος (Ναυπλιώτης) και Κωνσταντίνος Πρίγγος.
Εξ άλλου, η Ι. Μονή Βατοπεδίου του Άγιου Όρους, εκδίδει επ' εσχάτων αλλεπάλληλα CD, τα oποία απηχούν την φωνήν και την μελωδίαν ψάλτου τινός, εκτός του Άγιου Όρους διατελούντος και διδάσκοντος την ψαλτικήν τέχνην, κατά το ύφος της καλουμένης «Σχολής Καρρά». Ουχ ήττον δι' αυτών διακυβεύεται το γνήσιον αγιορειτικόν ύφος, το όποιον, ως ελέχθη, ομού με το του Οικουμενικού Πατριαρχείου, θεωρούνται αυθεντικώς παραδοσιακά.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#29
Συμφωνείτε συνάδελφοι με τις τοποθετήσεις αυτές; π.χ.
Ναι. Και στα υπόλοιπα του κειμένου και βάζω και μετάνοια (κι ας έχω και τη μέση μου) :wink:
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#31
Είναι λυπηρό να χρονίζει αυτή η σύγκρουση.

Από την μιά η επιπόλαιότητα, ο φόβος κατά της αυθεντίας του διδασκάλου, η ιεροποίηση-δογματοποίηση μιας θεωρίας κι από την άλλη η ατεκμηρίωτη υβρεολογία κατά του αντικειμένου άνευ κατανοήσεως του. Η αποσπασματική μελέτη χωρίς την παράδοση από την μιά κι από την άλλη η εναπομείνασα ζώσα παράδοση χωρίς ίχνος θεορητικής τεκμηρίωσης και γνώσης.

Κοινό γνώρισμα και των δύο παρατάξεων;
Υπάρχει, είναι η έπαρση και η αδυναμία διαλόγου.

Ο διάλογος είναι ο δρόμος προς την αλήθεια, αν δεν μάθουμε αυτό το βασικό δεν λύνεται κανένα μουσικό ζήτημα.
 

gili

Νέο μέλος
#32
Καιρος να τελειωνουμε με το λεγομενο μουσικολογικο ζητημα . Δεν υπηρξε ποτε ! Μας διαβεβαιωνει γι'αυτο ο ιδιος ο ΑΡΧΩΝ ΙΑΚΩΒΟΣ ΝΑΥΠΛΙΩΤΗΣ οταν λεγει αναφερομενος στον Σιμωνα Καρα : ειναι ανηρ λογιος , αγαπα και ενδιαφερεται δια την μουσικην ,αν και ΔΕΝ ΤΗΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ( βλ. βιβλιο ΑΓΓ. ΒΟΥΔΟΥΡΗ ) . Εδω αισθανομαι την αναγκη να συγχαρω ολους οσους δουλεψαν για να ανεβη στο παρον site ,το πραγματικα μεγιστης σημασιας εργο του ΑΓΓ. ΒΟΥΔΟΥΡΗ οστις διετελεσε Αρχων α' δομεστικος στο πλευρο του Ναυπλιωτη .
 

petrosgrc

Γαλάνης Πέτρος
#33
Μας διαβεβαιωνει γι'αυτο ο ιδιος ο ΑΡΧΩΝ ΙΑΚΩΒΟΣ ΝΑΥΠΛΙΩΤΗΣ οταν λεγει αναφερομενος στον Σιμωνα Καρα : ειναι ανηρ λογιος , αγαπα και ενδιαφερεται δια την μουσικην ,αν και ΔΕΝ ΤΗΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ( βλ. βιβλιο ΑΓΓ. ΒΟΥΔΟΥΡΗ ) .
Ιάκωβος Ναυπλιώτης: 1864-1942
Σίμων Καράς: 1903-1999

Μάλιστα. Προφανώς ο Σίμων Καράς σταμάτησε να μαθαίνει μουσική μετά τη δεκαετία του '30.
 

gili

Νέο μέλος
#34
Εξυπνο ομολογουμενως το παιχνιδι σας με τους αριθμους ! Μηπως μπορειτε να μας πειτε μετα την δεκαετια του '30 σε ποιους δασκαλους μαθητευσε ο "διδασκαλος" Σιμων Καρας . Γιατι μεχρι σημερα γνωριζουμε μονον την επισκεψη σ'αυτον του "πνευματος" της μουσικης , κατι δηλαδη σαν το "πνευμα" των Χριστουγεννων στην γνωστη ιστορια !!!
 

petrosgrc

Γαλάνης Πέτρος
#35
Ο Σ. Καράς ήταν κατ' εξοχήν μουσικολόγος και όχι ψάλτης. Το ύφος του σε πολλά σημεία πάσχει ομολογώ. Εγώ προσπαθώ πάντως από τον καθένα να κρατάω αυτά τα οποία θεωρώ καλά. Κι ο Καράς έχει δώσει πράγματα στη μουσική. Με τα λάθη του, με τις υπερβολές του, πάντως αγωνίσθηκε και μελέτησε. Αλλά τί κάθομαι και λέω "εις ώτα μη ακουόντων"; Καληνύχτα λοιπόν. Και όπως λέγαν και οι Απάτσι: "Δεν μπορείς να ξυπνήσεις όποιον κάνει ό, τι κοιμάται"
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#36
[Σημείωμα συντονιστή] Το θέμα αυτό άνοιξε σαν ανακοίνωση για το περιοδικό της ένωσης των "Υπερμάχων". Εάν έχετε κάποιο σχόλιο/καλοπροαίρετη κριτική για το περιοδικό να τη στείλετε. Οτιδήποτε άλλο ας σταματήσει εδώ παρακαλώ [1] καθότι εκτός θέματος. Ευχαριστώ.

[1] ή ας μεταφερθεί σε νέο κατάλληλο θέμα εάν δεν υπάρχει ήδη.
 
Last edited:

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
#37
Δημήτρη, βγάλε τα κοκοράκια από το σήμα το φόρουμ, τελικά είναι "γρουσούζικα" (κοκορομαχίες) :D:D:D
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#38
Δημήτρη, βγάλε τα κοκοράκια από το σήμα το φόρουμ, τελικά είναι "γρουσούζικα" (κοκορομαχίες) :D:D:D
Ταυτοχρόνως υποφήτευαν/υποφητεύουν τα γενόμενα σε κάποια αναλόγια.. εκτελεστικά ''κοκοράκια'', και προφήτευαν/προφητεύουν συγκρούσεις και αψιμαχίες.... Μάλλον ταιριαστά στο να μας υπενθυμίζουν το '' η αμαρτία μου ενώπιόν μου εστι δια παντός...''
 

petrosgrc

Γαλάνης Πέτρος
#39
Το παραδέχομαι, έπεσα στην παγίδα της κοκκορομαχίας. Προσπάθησα όμως να μην είμαι υβριστικός και νομίζω ότι δεν παρεξετράπην. Ας ελπίσουμε όποιος είναι καλοπροαίρετος να κατανοεί.
 

georgiosben

Γιώργος Μπενέτσης
#40
Το τεύχος 11 του περιοδικού. Υπενθυμίζω οτι όποιος απο τους αγαπητούς φίλους επιθυμεί να λαμβάνει το περιοδικό στο σπίτι του μπορεί να απευθύνεται στον κ. Θεοδώρακόπουλο στο τηλ. 26910-29842.

[Σημείωμα συντονιστή (ΔΚ)] Επισύναψη αποσύρθηκε.
 
Status
Not open for further replies.
Top