Όσον αφορά την απόφαση της Ιεράς Συνόδου, σαφώς και είναι σεβαστή αλλά δε νομίζω ότι δε σεβόμαστε την απόφαση αν γράψουμε ένα τρομικό ή ένα στρεπτό... Δεν μπορεί να συνιστά αυτό αλλαγή της γραφής και κατάργηση της μεταρρύθμισης του 1814. Και ο Αθ. Καραμάνης πρόσθεσε κάποια σημάδια (όχι ποιοτικά) τα οποία δεν υπήρχαν παλαιότερα, αλλά δεν τον καταδίκασε κανείς γι' αυτό.
Μπορείς να γίνεις λίγο πιο συγκεκριμένος για τον Καραμάνη; Τι σημάδια δηλαδή προσέθεσε; Εγώ, που τον ψέλνω αρκετά χρόνια, πέραν του σταυρού για την αναπνοή και την κορώνα για την παρατεταμένη διάρκεια ενός φθόγγου, δεν θυμάμαι πρόχειρα κάτι άλλο. Όσο για τα τρομικά και τα στρεπτά, γιατί ρε παιδιά δεν τα γράφετε με φθόγγους, όπως ο Καραμάνης; Αυτά αποτελούν, ως γνωστόν,
εκδοχή ερμηνείας και όχι απόλυτες θέσεις. Αυτό έκανε και η μεταρρύθμιση του 1814, τα κατήργησε και τα ανέλυσε με φθόγγους. Εφόσον λοιπόν προσθέτεις κάτι που δεν υπάρχει στη νέα γραφή, φυσικά και την αλλάζεις, πολύ περισσότερο μάλιστα όταν και η φωνητική ερμηνεία που δίνεις είναι τελείως έξω από όσα ακούμε από παραδοσιακούς ψάλτες. Αν βέβαια φωνητικά είσαι στα πλαίσια της παράδοσης, τότε είναι όντως μικρό το κακό της χρήσης των σημείων αυτών. Απλά δεν υπάρχει λόγος να το κάνεις, τη στιγμή που μεγάλοι ψάλτες, όπως ο Πρίγγος, προτίμησαν την καταγραφή των γυρισμάτων της φωνής με τους χαρακτήρες της νέας μεθόδου αποκλειστικά.
Ένα άλλο θέμα είναι ότι το τρομικό, το στρεπτό, το κύλισμα, το πίασμα και τα άλλα σημεία στην παλαιά γραφή (σε όλες της τις μορφές)
δεν έχουν την ενέργεια που τους προσέδωσε ο Καράς. Επομένως κακώς λέγεται ότι "αυτά τα σημεία υπήρχαν παλιά και ο Καράς απλώς τα επανέφερε", αφού
παλιά τα σημεία αυτά σήμαιναν, ως γνωστόν, όχι κάποιο γύρισμα της φωνής, αλλά ολόκληρες μουσικές φράσεις, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι δεν είναι πετυχημένη η ονοματοδοσία των φωνητικών γυρισμάτων με τους βυζαντινότατους αυτούς όρους, κατ' αναλογία ίσως της παλαιάς τους ενέργειας και αντί των αποτυχημένων νεωτέρων ("τσακισματάκι", "πέταγμα" και τέτοια που ακούμε στις χορωδίες...). Έτσι, ως ονοματοδοσία φωνητικών γυρισμάτων, να τα δεχθώ. Όχι όμως και ως γραφή, τη στιγμή που
υπάρχει η νέα που μάλιστα τα εκφράζει πολύ καλύτερα, γιατί μπορείς να σημειώσεις και το παρεστιγμένο, που παίζει σημαντικότατο ρόλο στα γυρίσματα αυτά και αγνοείται επιδεικτικά από τους της σχολής Καρά.