georgiosben
Γιώργος Μπενέτσης
Τα τεύχη 12-13 του περιοδικού.
[Σημείωμα συντονιστή (ΔΚ)] Επισύναψη αποσύρθηκε.
[Σημείωμα συντονιστή (ΔΚ)] Επισύναψη αποσύρθηκε.
Αγαπητε κ. Μουσελιμη πριν προχωρησετε σε χαρακτηρισμους του τυπου "ιερα εξεταση" θα επρεπε να ειχατε δει το συννημενο αρχειο ! Αν παρ'ελπιδα δεν ξερετε οτι η αποφαση της ιερας συνοδου στηριχτηκε εν'πολλοις στην γνωματευση του μακαριστου πλεον Μητροπολιτη Πατρων κυρου ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΒΑΛΛΗΝΔΡΑ απλα μαθετε το τωρα . Αν επισης δεν ξερετε καποια πραγματα για τη μεγιστη αυτη μουσικη προσωπικοτητα του εικοστου αιωνα ευχαριστως να σας πω αν θελετε βεβαια !
Αγαπητε κ. Μουσελιμη πριν προχωρησετε σε χαρακτηρισμους του τυπου "ιερα εξεταση" θα επρεπε να ειχατε δει το συννημενο αρχειο ! Αν παρ'ελπιδα δεν ξερετε οτι η αποφαση της ιερας συνοδου στηριχτηκε εν'πολλοις στην γνωματευση του μακαριστου πλεον Μητροπολιτη Πατρων κυρου ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΒΑΛΛΗΝΔΡΑ απλα μαθετε το τωρα . Αν επισης δεν ξερετε καποια πραγματα για τη μεγιστη αυτη μουσικη προσωπικοτητα του εικοστου αιωνα ευχαριστως να σας πω αν θελετε βεβαια !
Μπορείς να γίνεις λίγο πιο συγκεκριμένος για τον Καραμάνη; Τι σημάδια δηλαδή προσέθεσε; Εγώ, που τον ψέλνω αρκετά χρόνια, πέραν του σταυρού για την αναπνοή και την κορώνα για την παρατεταμένη διάρκεια ενός φθόγγου, δεν θυμάμαι πρόχειρα κάτι άλλο. Όσο για τα τρομικά και τα στρεπτά, γιατί ρε παιδιά δεν τα γράφετε με φθόγγους, όπως ο Καραμάνης; Αυτά αποτελούν, ως γνωστόν, εκδοχή ερμηνείας και όχι απόλυτες θέσεις. Αυτό έκανε και η μεταρρύθμιση του 1814, τα κατήργησε και τα ανέλυσε με φθόγγους. Εφόσον λοιπόν προσθέτεις κάτι που δεν υπάρχει στη νέα γραφή, φυσικά και την αλλάζεις, πολύ περισσότερο μάλιστα όταν και η φωνητική ερμηνεία που δίνεις είναι τελείως έξω από όσα ακούμε από παραδοσιακούς ψάλτες. Αν βέβαια φωνητικά είσαι στα πλαίσια της παράδοσης, τότε είναι όντως μικρό το κακό της χρήσης των σημείων αυτών. Απλά δεν υπάρχει λόγος να το κάνεις, τη στιγμή που μεγάλοι ψάλτες, όπως ο Πρίγγος, προτίμησαν την καταγραφή των γυρισμάτων της φωνής με τους χαρακτήρες της νέας μεθόδου αποκλειστικά.Όσον αφορά την απόφαση της Ιεράς Συνόδου, σαφώς και είναι σεβαστή αλλά δε νομίζω ότι δε σεβόμαστε την απόφαση αν γράψουμε ένα τρομικό ή ένα στρεπτό... Δεν μπορεί να συνιστά αυτό αλλαγή της γραφής και κατάργηση της μεταρρύθμισης του 1814. Και ο Αθ. Καραμάνης πρόσθεσε κάποια σημάδια (όχι ποιοτικά) τα οποία δεν υπήρχαν παλαιότερα, αλλά δεν τον καταδίκασε κανείς γι' αυτό.
Γνήσιοι εκφρασταί, του βυζαντινού εκκλησιαστικού ύφους θεωρούνται το Οικουμενικόν Πατριαρχείον και το Άγιον Όρος. Αναφέρονται δε ως κορυφαίοι και διαπρεπείς οι αοίδιμοι Πρωτοψάλται της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας Ιάκωβος (Ναυπλιώτης) και Κωνσταντίνος Πρίγγος.
Εξ άλλου, η Ι. Μονή Βατοπεδίου του Άγιου Όρους, εκδίδει επ' εσχάτων αλλεπάλληλα CD, τα oποία απηχούν την φωνήν και την μελωδίαν ψάλτου τινός, εκτός του Άγιου Όρους διατελούντος και διδάσκοντος την ψαλτικήν τέχνην, κατά το ύφος της καλουμένης «Σχολής Καρρά». Ουχ ήττον δι' αυτών διακυβεύεται το γνήσιον αγιορειτικόν ύφος, το όποιον, ως ελέχθη, ομού με το του Οικουμενικού Πατριαρχείου, θεωρούνται αυθεντικώς παραδοσιακά.
Συμφωνείτε συνάδελφοι με τις τοποθετήσεις αυτές; π.χ.
Μας διαβεβαιωνει γι'αυτο ο ιδιος ο ΑΡΧΩΝ ΙΑΚΩΒΟΣ ΝΑΥΠΛΙΩΤΗΣ οταν λεγει αναφερομενος στον Σιμωνα Καρα : ειναι ανηρ λογιος , αγαπα και ενδιαφερεται δια την μουσικην ,αν και ΔΕΝ ΤΗΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ( βλ. βιβλιο ΑΓΓ. ΒΟΥΔΟΥΡΗ ) .
Δημήτρη, βγάλε τα κοκοράκια από το σήμα το φόρουμ, τελικά είναι "γρουσούζικα" (κοκορομαχίες)![]()